تویوتا

تویوتا در صدر با ارزش‌ترین برندهای خودرویی دنیا

تویوتا عنوان با ارزش‌ترین برند خودرو در سال ۲۰۱۴ را برای دومین سال پیاپی از آن خود کرده است. مهم‌ترین تعقیب‌کننده این برند ژاپنی، ب‌ام‌و است و فورد نیز با بهتر کردن شرایطش توانسته بر برندهایی مانند فولکس‌واگن و نیسان فائق آید و به جمع پنج برند با ارزش خودرو در جهان برسد.

2014 Toyota Corolla
۲۰۱۴ Toyota Corolla
مطالعه «۱۰۰ برند با ارزش خودرو در جهان» توسط مؤسسه جهانی تحقیقات بازار میلوارد براون منتشر شده است. در این مطالعه ۲۰ درصد افزایش برای برند تویوتا در سال ۲۰۱۴ تخمین زده شده است که مطابق آن ارزش تویوتا به ۲۹/۹ میلیارد دلار می‌رسد. در این زمینه، پیتر والش، مدیر بخش برندهای جهانی در میلوارد براون می‌گوید:

برند تویوتا روند هوشمندانه خود را ادامه داده و به عنوان نمادی از کیفیت و هزینه خود را نشان داده است. در همین حال، در زمینه خودروهای سبز کارهای زیادی انجام داده است و رفته‌رفته به سرآمد خودروهای هیبریدی تبدیل می‌شود.

وی همچنین اضافه کرد که تویوتا در مقابل تأثیراتی که فراخوان‌های متعدد سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ داشتند، مدیریت خوبی از خود به نمایش گذشت. تویوتا در بازارهای مختلف جهان، دیگر یک برند ناآشنا و خارجی محسوب نمی‌شود.

Toyota brand
در مقابل فورد نیز رشد قابل‌توجه ۵۶ درصد را نسبت به سال ۲۰۱۳ در ارزش برند داشته است و به ۱۱/۸ میلیارد دلار رسیده است. والش در این زمینه توضیح می‌دهد که چگونه فورد مطابق نیازهای هر کدام از مشتری‌ها عمل کرده است:

در هر دو مقیاس جهانی و محلی، فورد با انجام کارهایی مانند تغییرات در پیشرانه و سوخت، سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی و دیگر تکنولوژی‌ها، توانست در صحنه رقابت، نظر مشتریان را به خود جلب کند.

رده دوم در این مطالعه به ب‌ام‌و آلمانی رسیده که با ۷ درصد افزایش به ۲۵/۷ میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که مرسدس‌بنز با ارزش ۲۱/۵ میلیارد دلار و ۲۰ درصد افزایش در رده سوم قرار گرفته است. هوندا نیز با ۱۴ درصد افزایش، به ۱۴/۱ میلیارد دلار رسیده و رده چهارم را از آن خود کرده است. بنابراین چهار برند اول نسبت به سال ۲۰۱۳ تغییری نداشته‌اند.

2014 BrandZ Top 100 cars chart
تنها عضو ۱۰ برند خودرویی جهان که کاهش ارزش داشته، فولکس‌واگن است که با ۴ درصد کاهش به ۸/۴ میلیارد دلار رسیده و جایگاهش نیز یک رده کاهش داشته و از رده ششم به رده هفتم رسیده است. پس از فورد که بیشترین رشد را داشته و به رده پنجم در سال ۲۰۱۴ رسیده، نیسان با ۱۱/۱ میلیارد دلار، فولکس‌واگن با ۸/۴ میلیارد دلار، آئودی با ۷/۱ میلیارد دلار، شورولت با ۴/۹ میلیارد دلار و هیوندای با ۴/۶ میلیارد دلار در رده‌های ششم تا دهم قرار دارند. نکته جالب دیگر در این لیست، حضور شورولت در لیست ۱۰ برند با ارزش پس از مدت‌ها از سال ۲۰۰۹ می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Metalhead

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    آقا شاهین کجایی ای بابا قول مقایسه ی کرولا 2014 و سراتو و الانترا رو به من داده بودیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدرضا

      ۵ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (206 ديدگاه)

      مواافقم شدییید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ali

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (37 ديدگاه)

    تویوتا اوله و هیوندای دهم اونهم با فاصله ی وحشتناک.. ارزش برند تویوتا 7 برابر هیوندای هست یعنی 600 درصد بیشتر!!!

    اینه که میگن تویوتا غوله و کیا و هیوندای جوجه ان یعنی این.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بهزاد

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    یارو جان:
    درآمد شرکت تویوتا در 2013:
    http://www.forbes.com/companies/toyota-motor/
    255 میلیارد دلار درآمد و 385 میلیارد دلار سرمایه و 18 میلیارد سود
    درآمد شرکت هیوندای:
    http://www.forbes.com/companies/hyundai-motor/
    79 میلیارد دلار درآمد و126 میلیارد سرمایه و7 میلیارد سود
    از اونور 2 شرکت معظم ژاپنی دیگه:
    http://www.forbes.com/companies/honda-motor/
    هوندا با 117 میلیارد درآمد و 147 میلیارد سرمایه و 5 میلیارد سود
    http://www.forbes.com/companies/nissan-motor/
    نیسان با 104 میلیارد درآمد و 137 میلیارد سرمایه و 4 میلیارد سود که فکر کنم در بخش درآمد فوربس آپدیت کنه چون سال 2012 درآمد نیسان معادل 118 میلیارد دلار بوده و با رشد مثبتی که نیسان داشته منطقی نیست 104 میلیارد باشه.
    و کیا:
    http://www.forbes.com/companies/kia-motors/
    با 43 میلیارد درآمد و34 میلیارد سرمایه و 3.5 میلیارد سود
    حالا برای قیاس بهتر اگر مجموع درآمد 3 شرکت قطعه ساز بزرگ ژاپنی مثل denso,aisin,bridgestone رو حساب کنیم از کل درآمد کیا و هیوندای بیشتره!
    به جای اینکه مسئله ی گرفتن سهم کیا و هیوندای از ژاپنی ها رو در ذهن خودتون مورد بررسی قرار بدید بهتره به کاهش سهم خودروسازان فرانسوی و آمریکایی و ایتالیایی در اروپا و کاهش فروش vw و چند شرکت آمریکایی در آمریکای شمالی در چند سال اخیر و رشد فروش خودرو در چین و هند و برزیل و روسیه بپردازید تا متوجه دلایل افزایش سهم 2شرکت معظم کره ای بشید.
    حالا بر فرض درجا زدن 3شرکت بزرگ ژاپنی و عدم رشد اونها و پیش بینی رشد 2 شرکت کره ای در خوشبینانه ترین حالت 10 درصد در سال چند سال طول میکشه برسن و به قول خودتون زیر پاشون له کنند؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یارو . فقط المان . فقط فولوکس

      ۶ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (290 ديدگاه)

      بهزاد جان در این که تویوتا از هیوندا و کیا سر تره شکی نیست .

      ولی فروش تویوتا کمی تحت تاثیر خودرو ساز های کره ای قرار گرفته . اینو حتی یکی از مسعولان بزرگ تویوتا هم اعطراف کرد یادم نیست کجا خوندم تا مطلبش رو بزارم ولی فکر کنم تو همین پدال بود

      بعد مسعله ی بعد اینه که هیوندا و کیا تنها نیستن و امریکا پشتشونه . خیلی از طراحی ها و موتور های این دو تا رو داره جی ام می ده

      ولی من نمی گم و نگفتم که هیوندا می تونه تویوتا رو زیر پا له کنه من گفتم می تونه اونو از نفس بندازه و ضربه بزنه بهش

      توی زاپنی ها از نظر من تویوتا داره درجامی زنه البته در جا هم نه رشد کمی داره . ولی مزدا امسال پیش رفت عالی داشته و سال 2013 پر در امد ترین سال در تاریخ مزدا بوده

      اما در باره ی کاهش فروش vw خود برند vw فروشش افت کرده که در این باره باید تحقیق کنم ببینم چرا. ولی برند های زیر مجوعه ی فولوکس واگن وضع خوبی دارند پورشه . audi . لامبو و… دارن می فروشن و پیش رفت می کننن

      (پرچم بالاست)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهزاد

        ۶ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (2409 ديدگاه)

        دوست عزیز بنده به شما به طور واضح چگونگی گرفتن سهم 2شرکت کره ای از سایرین رو براتون عنوان کردم و متاسفانه باز تحلیلهای آبکی چند مجله وطنی رو که گاهی حتی به آمار رجوع نمیکنند و هرطور که میخوان نتیجه میگیرند رو عنوان می کنید.
        این هم افزایش سهم هیوندای در 3 ماهه اول 2014!!!
        http://www.autoblog.com/2014/04/24/hyundai-slow-us-sales-low-earnings/
        کاهش 3درصدی در آمریکا!
        این هم افزایش فروش هیوندای در اروپا(حساب کنید چقدره)
        http://left-lane.com/european-car-sales-data/hyundai/
        همانطور که در آخر لیست می بینید از 2013 تا به حال با کاهش سهم روبرو بوده.
        این هم عمکرد تویوتا در اروپا:
        http://newsroom.toyota.eu/newsrelease.do;jsessionid=1345E502C2CAC6AE8E5FA364E053D210?&id=3882&allImage=1&teaser=toyota-motor-europe-closing-5-market-share-europe&mid=
        در 3ماه اول سال(2014) 14 درصد رشد
        ودر آمریکا هم بیش از 2درصد رشد داشته و در کل مجموع فروش جهانی با 6 درصد رشد روبرو بوده.
        حتی رشد فروش تویوتا در بازارهای نوظهور هم در حال حاضر از هیوندای بیشتر و واقعا بنده نمیدونم اطلاعات شما از کدوم منابع میاد یا شاید هم اصلا آمارهارو نمی بینید یا شاید هم تعداد هیوندای موجود در خیابانهای ایران رو رفرنس قرار می دید.
        در مورد اون آمار موتور های gm و 2 شرکت کره ای تا اونجا که میدونم و مطمئنم موتورهای 2 لیتری توربو مورد استفاده از میتسوبیشی میاد و بقیه ی موارد رو نمیدونم و دلیلی نداره آمریکا پشت اونها باشه و این از اون نتایج حیرت انگیزه! اگر بخواهیم ماشین های کره ای رو قطعه قطعه مورد بررسی قرار بدیم نتیجه اون میشه که ژاپنی ها پشت کره ای ها هستند تا آمریکا!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. علی

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (68 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان
    اول جا داره که از آقا فرید تشکر کنم که این لینکو بهم دادند حقیقتش معنی با ارزش ترین رو نفهمیده بودم و برام قابل حل نبود که یعنی چی ؟بعد از اینکه لینکه رو خوندم و یه سرچ انجام دادم منظورشو فهمیدم گفتم این تجربه رو با شما دوستان به اشتراک بزارم خواهشا بحث احساسی نکنید
    خدمتتون که عرضم ملاکهایی که در این انتخاب دخیل هستند در اصل میزان اعتماد مشتری به ماشینهاست و ارزشی که فرد برای ماشینش قائل هست به عبارتی یعنی چه قدر از محصولی که دارید راضی هستید و هزینه ای که براش کرده آیا ارزششو داره یا نه در اصل ملاکهاشون این موارد هستند ولی این رتبه بندی یه پاشنه آشیل داره و اون اینکه بیشتر این موارد تقریبی هستش یعنی اینکه از رو نظر سنجی ها معلوم می شه و متاسفانه ملاک علمی و مستدل نداره ولی در اصل رضایت مشتریان در این میان دخیله
    همون طور که همه می دونید تویوتا بیشترین فراخوان رو داشته پس کیفیتش نمی تونه مثل قبل باشه کما اینکه تو دی جی پاورز هم رتبه کیفیت بالایی نداره ولی در عوض یه شرکت کاملا مشتری مداره و با این همه فراخوان به علت احترام متقابل به مشتری هاش و اینکه حرف آخر رو اونها می زنند تویوتا رو به این رتبه رساند .واقعا جای تقدیر داره
    ای کاش آشغال سازهای وطنی هم اندکی در حد یه اپسیلون ازش یاد می گرفتند
    با تشکر از اینکه مطلبمو خوندید و تشکر مجدد از آقا فرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۵ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      افرین علی جان .

      مشتری مداری تویوتا باید سر لوحه ی برندهای دیگه باشه .

      به طور کلی میشه گفت که برندها باید محاسن یکدیگر را از هم یاد بگیرند .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فرید

      ۵ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (787 ديدگاه)

      خواهش میکنم علی جان کاری نکردم عزیز…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود . فرید جواب منو ندادی ؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. فرید

    ۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (787 ديدگاه)

    اااااااا آقا میلاد گلمونم که اومد…
    برادر چرا میزنی خوب ببینم جواب میدم ماشالا اینقدر نظر دادن تا بخوای جوابهارو پیدا کنی سرگیجه میگیری…
    با اینکه میدونم با تو به جایی نمیرسم ولی چیکار کنم دیگه یه میلاد بیشتر نداریم که…

    در مورد این حرفت(دیدی که نوشته بودند با پیشرفت علم و پیچیده شدن سیستمهای الکترونیکی ، این امر اجتناب ناپذیره)
    میلاد اصلان حرفت رو قبول ندارم…یجای کار لنگیده که آتیش گرفته…پس با ابن اوصاف نتیجه میگیریم تکنولوژی ۴۰۵ هم زیاد بود که ر به ر آتیش میگرفت…از برند لوکسی مثل بنز بیشتر انتظار میره…بابا لوکس ترین ماشین جهان به قول شما عشق آلمانا هست این اس کلاستوناااااا…اینقدرم بهش میبالین از کیفیت بالاشو فلان و بسارو غیره…بازم نمیخوای قبول کنیو تعصب گل کرد…

    در مورد این حرفت(پس اگر یک یک ماشین اتیش بگیره ، کل برند میره زیرسوال ؟؟؟) بگم که…بله میره زیر سوال اونم واسه مرسدس بنز…تو داری بنز رو با تویوتا مقایسه میکنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یه برند لوکس با یه برند معمولی…یجا میگی ما تکنولوژیمون خداست،ما بهترینیم ولی جایی که سوتی میدین پای تویوتا رو میکشین وسط(بابا اس کلاس شد بهترین خودرو سالا)انتظاری که از اس کلاس میره از لکسوس میره نه تویوتا..خودتم میدونی مقایست اشتباست…واقعا چه طرفدار بنزی هستی که بنز رو با تویوتا مقایسه میکنی…
    آره لکسوس تو با ارزش ترین برند ها نیست…ولی همین تویوتایی که ازش بد میگفتینو هی فراخوانش رو میکوبیدین تو سرش از شما بالاتره…و با شما ۲ پله اختلاف داره… :-D :-D :-D :-D

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرید

      ۶ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (787 ديدگاه)

      البته ۳ پله چون به نظر من مرجع رسمی اینجاست…
      http://brandirectory.com/league_tables/table/auto-100-2014
      حالا کار از ۱ پله گذشته…سعی کنین ایشالا به ما میرسین…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۶ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      من همیشه گفتم که مقایسه تویوتا با بنز اشتباه بوده . ولی بنا به دیدگاه

      های صفحه ی قبل شما اینو نوشتم . در ضمن مقایسه نبود . گفتم اگر مشکلی

      برای هربرندی پیش بیاد ، کل اون برند زیر سوال نمیره .

      شما متعصبانه برخورد نکن . حرف کارشناس از شما خیلی پخته تره .

      مرسدس بنز با فراخواناش ، نبودنش در جی دی پاور و اتیش گرفتن هاش رتبه

      ی 3 رو با ارزشمند ترین برند دنیارو گرفته . در 10 برند با ارزش دنیا

      فقط برندلوکس های المانی بودند . نه امریکایی . نه ایتالیایی . نه

      ژاپنی . بعدشم معلومه تویوتا با ارزش تره . بنز و ب ام و روی پای

      خودشون ایستادند نه مثل لکسس که حامی داشته باشند . نه لکسس بلکه

      مازراتی . ائودی . پورشه . کادیلاک . اینفینیتی و اکورا و ….

      ائودی با اون زیرمجموعه بودنش بود . پورشه هم نبود چون سهام کلش در

      اختیار فولکس هست . اگر مستقل بود اون هم میبود .

      هزار بار گفتم ، باز هم میگم ، مشتری مداری تویوتا باید سرلوحه ی همه

      قرار بگیره . من حتی مردم ژاپن رو از نظر ادب و احترام و … بیشتر از

      هرجای دیگه دنیا قبول دارم . از موقعی هم که پنهان کاری جنرال موتورز

      رو دیدم ، عاغشق این حرکت تویوتا شدم . بالای 10 تا لینک برات میارم که

      اینو نوشتم و جنرال رو کوبیدم . چون واقعا تویوتا خیلی چیز داشته که

      میلیونی فراخوان داده . ولی قبول کن 30 میلیون فراخوان در کمتر از 10

      سال زیاده .

      برات ثابت میکنم فراری به خاطر جنس نا مرغوب چسب چنتاش اتیش گرفت .

      خودروی تسلا هم همینطور . اما همه ی دنیا مثل شما حرف کارشناس رو چیزشون

      حساب نمیکنند و جز رو به کل ترجیح نمیدن .

      فیات هم برند فراری و مازراتی رو زیر مجموعش داره ، اما در لیست نبود .

      در صورتی که فولکس بود .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. محمد

    ۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (95 ديدگاه)

    بازم میگم..اعتمادی که به ژاپن دارم به هیج کشوری ندارم…ژاپن یعنی خدمت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. شوشتر - خوزستان

    ۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    عشق من تویوتا . خدا یه تویوتا نسیب همه کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا