آیا تویوتا قصد ساخت جانشین FJ کروزر را دارد؟

تویوتا به‌تازگی نام تجاری جدیدی با عنوان «تویوتا FT-4X» را ثبت کرده است. این کد نشان می‌دهد که سازندهٔ ژاپنی در حال کار بر روی ساخت یک خودروی آفرود دو دیفرانسیل جدید است؛ زیرا کد FT در تویوتا به معنای محصولات آینده است به‌گونه‌ای که قبلاً کانسپت FT-86 نهایتاً به تولید مدل GT86 منجر شد و همچنین گفته می‌شود کانسپت FT-1 هم پیش‌نمایشی از جانشین مدل سوپرا است. متأسفانه اطلاعات بسیار کمی دربارهٔ مدل جدید FT-4X موجود است ولی برخی معتقدند این کد ممکن است متعلق به جانشین مدل FJ کروزر باشد.

Toyota FJ Cruiser
Toyota FJ Cruiser

تویوتا FJ کروز در سال 2004 معرفی شد و طراحی آن به‌صورت رترو و با نگاه به سری قدیمی FJ 40 لندکروزر شکل گرفته بود؛ اما این SUV هیچ‌گاه به سطح فروش مورد انتظار تویوتا نرسید و عرضهٔ آن به دلیل فروش پایین از سال 2014 در ایالات‌متحده متوقف شد. بااین‌حال تولید FJ کروز همچنان تا ماه آگوست امسال ادامه داشت و هرچند در ایالات‌متحده عرضه نمی‌شد اما در بازارهای دیگر دنیا مثل استرالیا که هنوز فروش نسبتاً مناسبی داشت عرضه می‌گردید.

Toyota FJ Heritage
Toyota FJ Heritage

البته ثبت کد FT-4X لزوماً به این معنی نیست که یک FJ کروز جدید در راه است اما بااین‌وجود برای کسانی که مشتاقانه در انتظار یک FJ کروز جدید هستند این می‌تواند خبر خوبی باشد به‌ویژه در حالتی که فورد برنامهٔ بازگرداندن مدل برانکو را دارد، جیپ در حال کار بر روی معرفی نسل جدید رانگلر است و لندروور هم برنامهٔ ساخت نسل جدید دیفندر را دارد؛ بنابراین آفرودرهای حرفه‌ای دودر در حال بازگشت هستند و شاید تویوتا هم به این جمع بپیوندد که در این صورت شاهد رقابتی دیدنی میان این خودروها خواهیم بود.

Toyota FJ Cruiser
Toyota FJ Cruiser

منبع: autoguide

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

19 دیدگاه

  1. مجید
    سوابق: (457 دیدگاه) ,

    بقیه رو نمیدونم ولی من به این قوچ ژاپنی خیلی احترام میذارم چه مدل های قدیمی که توجنگ 8 ساله دوام آوردن و چه مدل آخریش ولی قیمت مدل جدیدش خیلی تو ایران گرونه(باید اهل آفرود باشی تا بدونی منظورم چیه)

    پاسخ
    1. tv
      سوابق: (199 دیدگاه) ,

      اخرین نسلش مشکل دید داشت…بغیر از اون هیچ مشکلی نداشت تو سطح جهانی… فقط تو ایران یه مشکلم به مشکلش اضافه شد اونم قیمت پرتش بود ، که ادم بجای اون میرفت پرادو می خرید …

      پاسخ
    2. كوروش
      سوابق: (320 دیدگاه) ,

      بنظر من هایلوکس خیلی بهتر از fj هست من افرودر نیستم ولی و اکثر کسایی که دیدم افرود میرن میگن fj کاملا معمولی بخصوص توی شیب سر بالایی جایی که پرادو و نیسان و هایلوکس به سادگی بالا میرن باید fj رو بکشند راستش من اینطور شنیدم اکثرشون هایلوکس رو که قیمت مناسبی هم داره رو برای افرود پیشنهاد می کنند

      پاسخ
    3. Nima
      سوابق: (790 دیدگاه) ,

      ماشین خوبیه
      من سوار شدم ولى فقط طراحى داخلش قشنگ نیس.
      راستى امیدوارم به این جمع دو در هاى آفرودر حرفه اى یکى از با سابقه ترین ها هم اضافه بشه یعنى شورولت بلیزر بزرگ

      پاسخ
  2. Sina
    سوابق: (194 دیدگاه) ,

    نمیدونم از تویوتا FJکروزر خوشم میاد یا ته

    از یک طرف از نظر من یکی از زیباترین محصولات تویوتاست نه اینکه میگم خیلی خوشکه نه منظورم ایکنه که تونسته به طور استادانه ای یه ماشین با طرح کلاسیک بسازه که در عین حال مدرن و جدید باشه و اینکه به خاطر استایل و فرمش و ارتفاع خوبش از زمین آفرود خیلی خوبی داره و توی جاده هم خیلی نرم و راحته

    اما از اون طرف با اینکه گندست عقبش فضای زیادی برای عقبی ها نداره و بدتر از همه به طور نارحت کننده ای توی مسابقه های زورآزمایی که با طناب هم دیگه رو میکشن از هر ماشینی چه لندکروزهای قدیمیه بیست سی سال پیش شکست میخوره حتی بچه های خودمونم یه مسابقه گذاشتن بین FJ و ماکسیما ؛؛اف جی بازم شکست خورد ماکسیما کشوندش بردش!!!!

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل سامان اذری
      سامان اذری
      سوابق: (1460 دیدگاه) ,

      سینا داش منم اون مسابقات طنابکشی رو دیدم که اف جی از جیپ اهو پاترول 4 درب و ماکسیما شکست میخوره
      اینو بگم که وزن ماشین تو طنابکشی خیلی مهمه مثلا چند روز پیش یه فیلمی دیدم که وانت فوتون که پشتش رو پر کرده بودن از گونی های شن لندکروز رو کشید خب این یعنی فوتون از لندکروز بهتره ؟؟؟
      شما پشت نیسان گاوی رو 1.5 تن وزنه بزار
      بعد باهاش هامر H2 رو بکش
      مهم تر از طنابکشی به نظر من بالا رفتن از تپه ها و شیب های بالای 45 درجه و کم استهلاک بودن ماشین هست که اف جی حرف نداره

      پاسخ
      1. tv
        سوابق: (199 دیدگاه) ,

        علاوه بر صحبت های سامان عزیز نوع عاج لاستیک و پهناش تو این جور مسابقات بشدت تاثیر گذاره .

        پاسخ
  3. حميد
    سوابق: (867 دیدگاه) ,

    افرود عالی داره فقط طراحی داخلی خیلی ابتدائی داره درست سیستم صوتی خیلی خوبی با دوازده بلندگو داره ولی خدا کنه این جدیدا بهتر بشه

    پاسخ
    1. آرین
      سوابق: (34 دیدگاه) ,

      دقیقاً، داخلش اصلا ارزش پولشو نداره…

      پاسخ
    2. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      مخالف سخن حمید عزیزم
      اینطوری هم نیست که شما میگی

      پاسخ
  4. صادق
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    درود
    زمانی که تولید fj متوفق شد، به یکی از پر انتظار ترین خودرو ها برای بازگشت تبدیل شد که در نوع خودش جالب بود
    در کل شاید بهترین آفرودر دو در نبود ولی انصافا توانایی بالایی توی آفرود داشت.

    پاسخ
      1. صادق
        سوابق: (2130 دیدگاه) ,

        به به، Elemento جان، ارادتمندم

        پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      خیلی نظرات شما قشنگ اقا صادق عزیز
      مجید هم دوست عزیز من هم همینطور

      پاسخ
  5. ironman
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    ماشین برای افرود فقط
    hu,mmer
    تمام

    پاسخ
  6. پیمان
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    قیافش رو خیلی دوست داشتم حیف که تولیدش متوقف شد می خواستم یکیش رو بخرم.صد افسوس که پول یه چرخش رو هم ندارم.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.