استفاده بیشتر از آلومینیوم در نسل بعدی تویوتا و لکسس

لکسس RX مدل ۲۰۱۶ همراه با تجدیدنظر در طراحی خود از یک کاپوت و درب عقب آلومینیومی استفاده خواهد کرد. این مدل در سال آینده معرفی خواهد شد. همچنین نسل جدید تویوتا کمری (متفاوت با آپدیت مدل ۲۰۱۵) در سال ۲۰۱۸ یک کاپوت آلومینیومی خواهد داشت. البته تویوتا تأیید نکرده که مدل‌های جدید از یک بدنه تمام آلومینیومی استفاده می‌کنند. بلکه گفته که قرار است تا در خودروهای آینده این کمپانی مواردی مانند کاپوت، درب‌ها و بخش‌های این چنینی به منظور کاهش وزن از آلومینیوم ساخته شوند.

Lexus LF-NX Concept
Lexus LF-NX Concept

در همین حال، تویوتا در حال حاضر از آلومینیوم در مدل‌هایی مانند سایون FR-S، پریوس مختص بازار ژاپن و برخی از مدل‌های لکسس استفاده می‌کند. ولی قرار است تا از حجم بیشتری از آلومینیوم در کمری و RX به کار برده شود.

Lexus LF-NX Concept
Lexus LF-NX Concept

استفاده وسیع از آلومینیوم در برندهای لوکسی مانند آئودی، جگوار و لندروور موضوع چندان جدیدی نیست؛ چرا که این شرکتها در سرتاسر ساختار خودروهای خود از آن استفاده می‌کنند. ولی استفاده انبوه از این فلز در مدل‌های پرفروشی مانند فورد F-150 پیکاپ باعث می‌شود که کمپانی نیاز به تغییرات گسترده در وسایل کارخانه و آماده‌سازی تعمیرگاه‌ها پیدا کند.

2015 Ford F150
2015 Ford F150

در همین حال، هزینه‌های بالاتر آلومینیوم و پیچیدگی روند تولید و فرآیند تعمیر آن، بسیاری از خودروسازان را بر آن داشته تا همچنان درجات مختلفی از فولاد با مقاومت بالا را در ساختار خودروهایشان به کار ببرند تا هم محصول مستحکم‌تری داشته باشند و هم هزینه تمام‌شده پایین بیاید. بسیاری از خودروسازها در حال حاضر از آلومینیوم برای قسمت‌هایی مانند درها، کاپوت و مانند آن استفاده می‌کنند. ولی اگر تجربه فورد برای استفاده از بدنه آلومینیومی موفق از آب دربیاید، وزن کلی خودروها بیش از پیش کاهش خواهد یافت و در نتیجه علاوه بر مصرف بهینه تر سوخت، دینامیک بهتری را نیز از خودرو شاهد خواهیم بود.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

32 دیدگاه

    1. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      تو سوپراسپرتها هم فراری بیش از هر شرکت دیگه ای از آلومینیوم استفاده می کنه.

      فراری میونه زیادی با فیبر کربن نداره بر خلاف لامبورگینی

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
        Carbonado Aventador
        سوابق: (3638 دیدگاه) ,

        لامبو هم تازگی ها فیبر کربن رو گذاشته کنار!
        داره می ره سمت کامپوزیت مثل همین وننو که 150 کیلو سبکتر از آونتادوره!!!
        البته خیلی هم گرونتر در میاد!

        پاسخ
      2. matin
        سوابق: (211 دیدگاه) ,

        ما هنوز اندرخم یه کوچه هستیم

        پاسخ
    1. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      اونقدرها هم که فکر میکنی گرون نیست.فیبر کربن رو اون وقت چی میگی

      پاسخ
        1. DRAGONBORN
          سوابق: (1887 دیدگاه) ,

          خیر این طور نیست.فیبر کربن گرونتره.در ضمن تیتانیوم به جز استفاده در قسمتهای خاصی از خودرو مثل اگزوز و سرسیلندر دیگه تو بدنه خودرو استفاده نمیشه

    1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      تمام شرکت ها دارن به آلومینیوم و مواد سبکتر روی میارن

      انیس جان ممنون

      پاسخ
    1. "Amir"
      سوابق: (448 دیدگاه) ,

      به نظرم لکسوس دیگه خیلی داره ماشیناشو خط خطی میکنه،کلا طراحیای تویوتارو دوست داشتن چون خیلی ساده بود اما فوق العاده شیک بود مث کمری 2008،کسی نیست که عاشق طراحیش نباشه،البته کمری 2015 هم قشنگه اما نه به اندازه ی 2008

      پاسخ
  1. DRAGONBORN
    سوابق: (1887 دیدگاه) ,

    اون لکسوس جلو پنجرش خیلی بزرگه با یه تصادف کلا داغون میشه.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل MoahmmadTSR
      MoahmmadTSR
      سوابق: (324 دیدگاه) ,

      ینی فک مکینی 5 ستاره رو ایـــــــــــــن نگیره؟؟؟

      پاسخ
      1. DRAGONBORN
        سوابق: (1887 دیدگاه) ,

        نه 5 ستاره رو میگیره ولی تو تصادف هزینه زیادی رو دست صاحبش میزاره

        پاسخ
  2. DRAGONBORN
    سوابق: (1887 دیدگاه) ,

    چرا به روز رسانی درست و حسابی تو موتورهای تویوتا و لکسوس دیده نمیشه؟؟؟؟

    پاسخ
  3. DRAGONBORN
    سوابق: (1887 دیدگاه) ,

    اگه قبول کنین لکسوس یه رگه هایی از آئودی هم توش هست.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3638 دیدگاه) ,

      بابا کلا داره از لامبو الهام می گیره!
      ببخشیدا ولی کدوم برندی رو به جز لامبو می شناسید که طراحی چند ضلعی با خطای شکسته رو طراحی کنه؟؟؟
      از 40 سال پیش که کانتاش رو تولید کرد داره همین طرح شکسته رو استفاده می کنه!
      اسکی رفتنم یه حدی داره دیگه!!!!

      پاسخ
      1. DRAGONBORN
        سوابق: (1887 دیدگاه) ,

        نه اینطوری ها هم نیست.بالاخره این شرکتها هم یه نوآوریهایی دارن.

        پاسخ
      2. تصویر پروفایل Ahmad..F12
        Ahmad..F12
        سوابق: (2517 دیدگاه) ,

        محمدحسین جان نگران نباش 🙂

        شرکتی که اصالت و محبوبیت داشته باشه با این کارا موقعیتش به خطر نمیوفته

        پاسخ
  4. M.P
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    مصاحبه با یاشار فاطمی مقدم مدیر یاشار اسپرت
    در حالی افراد زیادی مشغول به گرفتن فیلم و عکس از غرفه بودن وارد غرفه شدیم و بعد از آشنایی بیشتر با یاشار فاطمی مقدم و گپ و گفتی با ایشون وارد مصاحبه با ایشون شدیم :

    – خب شروع کنیم !!
    + در خدمتم

    – میشه خودتونو کامل معرفی کنید ؟!
    +من یاشار فاطمی مقدم هستم مالک یاشار اسپرت

    -از تاسیس یاشار اسپرت چقدر میگذره ؟
    +از سال 88 ما اینکار رو شروع کردیم و … تا امروز

    -یادتونه اولین ماشینی که تیون کردین چی بوده ؟
    +اولین ماشینی که تیونینگ کامل کردم که 1 آئودی تی تی بود که اگه یادتون باشه عکساشم هست … ولی خب کیت ای ام جی و بادی کیت و اینها زیاد بسته بودیم ولی اولین کاری که به دلم بود که خوب بود و بیرون رفت و جلب توجه کرد همون تی تی بود.

    -کجای کارتون رو شروع حرفه ای شدن میدونید ؟ اوج کار از کجا بود ؟
    +اوج کار که من هنوز اوج نرسیدم . به نظر من کارا قشنگه مردم دوست دارن و طرفداری میکنن ولی تا اوج کار به نظرم خیلی مونده.

    -طرح ماشینا کامل از خودتونه ؟
    +کاملا طراحی از خودمه … بچه ها زحمت میکشن ، بچه های کارگاه و بچه های خود مجموعه ولی خب طراحی و ایده ها صد در صد از خودمه

    -خب مثلا گذاشتن یک ماشین گرون قیمت ، یک ماشین 1میلیارد و پونصد ششصد میلیونی مثل 1 مازراتی نیاز به یک اعتماد تو دل صاحب خودرو داره که بتونه ماشین رو به دست شما بسپاره و مطمئن باشه که شما ماشین رو خراب نمیکنی… شما اون اعتماد رو از کجا به دست اوردی ؟

    +ببین نگاه کن اون اوایل که ما کار میکردیم خب خیلی سخت بود … اینکه مردم بخوان به ما اعتماد کنن و اطمینان داشته باشن که مثلا این ماشینا رو چطوری میتونیم باز کنیم … ببندیم، اصلا میشه مثل اولش بست…. خیلی سخت بود قانع کردن مشتریا ولی بالاخره با زحمت بچه ها و یاری خدا سی ال اس رو زدیم … آی اس رو زدیم … کاین زدیم و بالاخره تکمیل تر شد و کارناممون قوی تر شد و طبیعتا کم کم اعتماد هم رفت بالا تر.

    -من خودم یادمه اولین عکس معروفی که از یاشار اسپرت دیدم اون عکس گرنجور و آی اس و سی ال اس مشکی ماته بود که بغل هم بودند .
    + زیر پاته!!!! ( اشاره به عکس بروشور شرکت که روی زمین غرفه ریخته بود )

    -اره اره همینه !
    +اون موقع خیلی یاشار اسپرتی وجود نداشت … لوگومون ثبت نشده بود و تاسیسی نبود … حتی میگفتن این عکس تو ایران نیست ! چون به نحوی سامان جان (عکاس یاشار اسپرت) زحمتشو کشیده بودن که عکسا …… ما افتخار میکنیم که 1 کاری می کنیم میگن تو ایران نیست …. چون برای مردم مثله اینکه این جمله ی تو ایران نیست خیلی قشنگه ! … همیشه مرغ همسایه غازه…. . دیگه ما با توکل به خدا و پشتکارمون و ظرافت و خلاقیتی که بچه ها داشتن به اینجا رسیدیم ….حالا ایشالا بقیش ببنیم چی میشه…

    – رغیب خاصی برای خودتون تو ایران میبینین ؟
    +خیلی دوست دارم اینطوری باشه که ما هم هی رقابت کنیم … 2 تا مازراتی ما درست کنیم 2 تا پانامرا اونا درست کنن …. ولی من هنوز کسیو نمیبینم که بخوام باهاش رقابت کنم…. غرور نباشه ولی خب واقعا کسی نیست … اولین ماشین مات ایران من بودم صاحبش هست میتونه شهادت بده (سال 88)…. اولین ماشین چرم ایران ماشین خودمونه (گرنجور) و ….

    -کارای هر ماشین متوسط چقدر طول میکشه ؟
    + تقریبا بین 7 – 8 روز تا 15 – 16 روز …

    – تو ماشینایی که درست میکنین خودتون مستقیما تو کارای ماشین دست دارین یا …

    +بله مستقیما دست دارم … خیلی موقه ها خراب میشه رنگش به دلم نمیشینه … یا حتی تایمش زیاد تر میشه مشتری ناراضی میشه میگه چرا تایمش زیاد تر شده ولی خب من اونی که به دلمه و اون رنگ و دیزاینی رو که باید انجام بشه تحویل میدم …. نه اینکه حالا مثلا شده دیگه حالا 1 پرده تیره تر شد 1 پرده روشن تر شد … اصلا همچین چیزی تو یاشار اسپرت وجود نداره….

    -دفتر اصلیتون کجاست؟
    + الان خیابون سهروردی هستیم … چهارراه کیهان (میرزا زینعلی)

    – خب … هدفی تو ذهنتون هست ؟ … مثلا کمپانی خارجی ای که تو ذهنتون اونو هدف قرار داده باشین و بگین من به اونجا برسم تمومه….
    + هدف که خب استاد منصوری اینقدر کاراش عالیه که آدم می پسنده … خیلی شیکه کاراش ولی خب … دوست دارم 1 جوری باشم که الگو باشم … یعنی انقدر پیشرفت کنم که خودم الگوی بقیه باشم…. دوست دارم تو ایران … ولی خب اینجا 1 جوریه …. جوّش 1 طوریه …. که قدر هنر رو کلا تو هیچ رشته ای نمی دونن….چه نقاشی چه بافتن یک قالی…. کلا کار هنری…. کشوری نیست که کار هنری … کار دستی براش ارزش داشته باشه….پیشنهاد هم از کشور های اروپایی و خارجی… دارم ولی من دوست دارم پرچم این مملکت رو بالا ببرم…

    – مثل اون مازراتی فندیه که خیلی از سایتای اروپایی معرفیش کردن و …
    بریتانیا معرفیش کرد و جزو 20 مازراتی قشنگ دنیا شد + بله اون مازراتیو که سایت autogespot که پرچم ایران و تهران و یاشر اسپرت و اینا بالا رفت.

    – تاحالا با تیونر دیگه ای همکاری کردین یا در ارتباط هستین و کمک میگیرین؟
    + نه اصلا…..بچه ها بادی کیتی چیزی بخوان ما به خواست اونا براشون وارد میکنیم می بندیم ولی …. دیزاین ماشینا همه طراحی خودمونه…. نقشه و ایده ی خودمونه …چه رنگی با چه رنگی ست میشه و …. اینا همه با خودمونه….. رنگ ماشین باید به دل خودمون باشه …. مثلا طرف میاد میگه بیا رنگ ماشین منو صورتی مات کن …. من عمرا اینکارو انجام بدم !!!! قرمز فلان کن … !!! من باید به دلم ماشین بشینه چون برای اسمم ارزش قایلم…چیز خاص بره بیرون نه اینکه طرف بیاد بگه من 100 میلیون تومن میدم تو انجام بده … تو مجری باش … اصلا تو یاشار اسپرت همچین خبرایی نیستش…..

    -قالب ها همه تو ایران می خوره ؟!
    + بله … قطعات کربنی همه همینجا ساخته میشه … کارگاه داریم

    – راستی هزینه ها چطوریه ؟ هزینه چنتا از ماشین های معروفتون مثل اون مازراتی فندیه یا همین اس ال (اشاره با اس 500 ای که داخل غرفه پارک شده) یا اون 206 مشکیه با خط های قرمز …
    +اون 206 که والا من اصلا 206 کار نمی کنم … اون 206 دکور مغازم بود…. من اون رو فقط بخاطر اینکه مغازم 1 دکور خاص داشته باشه درست کردم…. 1 ماه هم بیشتر اون حالت نبود… سریع کندیمش و از بین بردیمش…. الان همون حالت عادیه…. ولی هزینه ها که اون مازراتی فندیه نزدیک 80 میلیون تومن هزینش شد … اس ال چیزی حدود 40 تومن شد…

    + گرنجور فقط 30 میلیون تومن بادی کاورش شده (چرمی) …. حدود 20 میلیون هزینه ی کربن ها شده و اگزوز روشه که چیزی دور و ور 15 میلیون پولشه . SL63 AMG

    – سورپرایز خاصی برای طرفداراتون ندارین ؟
    +ایشاالله به امید خدا 1 حرکت نو میخوایم انجام بدیم….نگم بهتره !!!

    – راستی 1 سوال یادم رفت ! سنتون چقدره ؟
    + من 32 سالمه … متولد 1360

    – و آخرین سوال ! کدوم ماشینتون رو از همه بیشتر دوست دارین ؟
    + ما 1 بی ام و اف30 کیت بستیم….

    – مشکیه ؟
    +اره 328 تویین توربو ه…..بادی کیتشو کامل از روی بی ام و ام4 دست ساز خودمونه … به سفارش خودمون تو آلمان ساختن …. لنگش هم اصلا وجود نداره

    – همونیکه 3 پره از جلو پنچرش لوگو ام پاور ه ….
    + بله رینگاش ام ه ، کیت اگزوز داره و ….

    -خب ! خیلی خوشحال شدم …. ممنون که همکاری کردین !
    +من هم همچنین … موفق باشید !

    با تشکر از آقای فاطمی مقدم موسس کمپانی یاشار اسپرت که مارا در گرفتن این گزارش یاری کردند.

    پاسخ
    1. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      کل مجله رو کردی یک کامنت!!!!!!!!!

      پاسخ
  5. تصویر پروفایل MoahmmadTSR
    MoahmmadTSR
    سوابق: (324 دیدگاه) ,

    برای الان خــــــــــــــــــــــــــــــــیلی زوده…مثل i8

    پاسخ
  6. رضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    کاش تویوتا یه دست حسابی رو سر لندکروز تو آینده نزدیک بکشه

    پاسخ
  7. DRAGONBORN
    سوابق: (1887 دیدگاه) ,

    آلومینیوم خودش کاربرد فراوانی تو این صنعت داره.

    پاسخ
  8. DRAGONBORN
    سوابق: (1887 دیدگاه) ,

    من که فیبرکربن رو بیشتر قبول دارم تا فلزات دیگه.

    پاسخ
  9. hrf
    سوابق: (375 دیدگاه) ,

    ماشالا dragonborn. تو هر مطلبی ک میرم نصف نظرات مال شماست. کاش منم پشتکار شمارو داشتم 😀

    پاسخ
  10. رضا
    سوابق: (29 دیدگاه) ,

    طراحی تویوتا جدیدا بهتر شده. اما ای کاش ماشین با عظمتی عین لندکروز نسل جدیدش با بهره وری بهتر زودتر بیاد چون این نسل خیلی وقته رو خط تولیده

    پاسخ
  11. تصویر پروفایل datsun
    datsun
    سوابق: (593 دیدگاه) ,

    آلومینیوم فلز زیاد مقاومی نیست ولی بهتر از فیبره کربنه

    پاسخ
  12. تصویر پروفایل 4MATIC
    4MATIC
    سوابق: (1057 دیدگاه) ,

    الومینیوم مقاوم نیست ولی سبکه که باعث بهبودهندلینگ وکاهش مصرف سوخت وافزایش شتاب اولیه وثانویه می شه
    درضمن ازطراحیrx350 2016حالم به هم خوردولی خداییrx350 2014حرف ندارهههههه

    پاسخ
  13. solat
    سوابق: (143 دیدگاه) ,

    تیتانیم از همه فلزات هم مستحکم تره و هم گرونتره ..تو بعضی از خودرو ها جاهایی که باید خیلی مستحکم باشه ازش استفاده میشه و قیمت خودرو رو میبره بالا..تیتانیم رو بیشتر تو ساخت هواپیما بکار میبرن تا خودرو

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.