جان‌سخت‌های هم‌وطن؛ مصاف تویوتا هایلوکس و میتسوبیشی L200

هایلوکس جدید جان‌سختی خود را با ظاهری شاسی‌بلند مانند ترکیب نموده است اما آیا این خودروی محبوب می‌تواند در برابر یکی از پیشروهای بازار یعنی میتسوبیشی L200 قد علم کند؟

Toyota Hilux vs Mitsubishi L200
پیکاپ ها باید کاربردی باشند. اگر دنبال خودرویی کاری باشید حتماً به این مورد توجه می‌کنید اما امروزه این خودروها علاوه بر حمل بار به آسایش و راحتی نیز توجه ویژه‌ای دارند.

Toyota Hilux vs Mitsubishi L200
دسته‌ی جدیدی از تراک ها وجود دارند که تلاش کرده‌اند تا کاربردی بودن را با دینامیک رانندگی شاسی‌بلند مانند و کابین گران‌قیمت و با تکنولوژی بالا که در این کلاس چندان جایی ندارد ترکیب کنند.

Toyota Hilux vs Mitsubishi L200
جدیدترین این خودروها تویوتا هایلوکس است. این خودروی مشهوری نیازی به معرفی ندارد چرا که از زمان عرضه در سال 1968 عملکردی فوق‌العاده از خود بر جای گذاشته است. در طول زمان هایلوکس تغییرات زیادی داشته و نسل هشتم این خودرو راضی‌کننده‌تر از هر زمان دیگری می‌باشد.

Toyota Hilux 2016
Toyota Hilux 2016

اما اگر هایلوکس بخواهد تاج این کلاس را بر سر نهد باید با پیکاپی پرآوازه به نام میتسوبیشی L200 روبرو گردد و آن را شکست دهد. میتسوبیشی با ارائه‌ی پکیجی که قابلیت‌های خوبی در جاده دارد و کارا و اقتصادی نیز هست استانداردهای جدیدی را برای این کلاس وضع نموده است بنابراین تویوتا برای اول شدن در این کلاس راه بسیار سختی پیش رو دارد.

Mitsubishi L200 2016
Mitsubishi L200 2016

شاخ‌به‌شاخ

بازی اعداد
اگر در بازار دنبال یک پیکاپ باشید، تصمیمتان ممکن است به هزینه‌های مالکیت بستگی داشته باشد. در بحث فاکتورهایی چون قیمت خرید، سوخت، مالیات، سرویس و بهای بیمه این میتسوبیشی L200 است که هزینه‌های کمتری را به مالک تحمیل می‌کند.


آسایش و پالایش
L200 در بحث کاربردی بودن شاید بازنده باشد اما قطعاً برای راننده‌ها خودروی بهتری به نظر می‌رسد. این خودرو آرام‌تر بوده و گیربکس اتوماتیک آن بهتر عمل کرده و پیشرانه‌ی قوی‌ترش نیز سریع‌تر است. همه‌ی گفته‌ها به این معنی است که میتسوبیشی خودرویی بهتر برای راننده‌ای است که زمان زیادی را پشت فرمان می‌گذراند.


فضای بار
تویوتا می‌گوید که در بحث فضای بار هایلوکس جدید 13 سانتی‌متر عریض‌تر از مدل قبلی است و همچنین میزان یدک کشی آن نیز بهبود یافته است. هایلوکس کاربردی‌تر از قبل است اما هنوز هم نمی‌تواند به‌صورت تمام‌عیار با رقبای خود رقابت کند.

قضاوت نهایی

رتبه‌ی اول: میتسوبیشی L200
به لطف توانایی بیشتر در اکثر زمینه‌ها این خودرو هنوز هم شاگرداول کلاس است. این خودرو در بحث کاربردی بودن اندکی پایین‌تر از هایلوکس قرار می‌گیرد اما به لطف تجهیزات استاندارد ارائه شده، هزینه‌های رانندگی پایین‌تر، پرفورمنس فوق‌العاده و راحتی در جاده این خودرو رتبه‌ی اول را کسب می‌کند.

Mitsubishi L200


رتبه‌ی دوم: تویوتا هایلوکس
بهبودهای فراوانی که در هایلوکس دیده می‌شوند باعث شده تا این خودرو رقابتی‌تر از گذشته شود و نسبت به نسل پیشین خود قابلیت حمل بار و یدک کشی بیشتری داشته باشد. اما این خودرو گران بوده و تجهیزات کمتری نسبت به L200 دارد به علاوه نسبت به آن راندمان بالاتری نداشته و در بخش جاده‌ای نیز نمی‌تواند پا به‌پای میتسوبیشی حرکت کند. فاکتور تعیین کننده‌ی دیگر اینکه هایلوکس هزینه‌های سواری زیادتری دارد.

Toyota Hilux

دیگر گزینه‌ها در این کلاس

نیسان ناوارا 2.3 dCi Tekna Auto
قیمت: 30800 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر 2.3 لیتری 187 اسب بخاری
پیشرانه‌ی قدرتمندتر و ظرفیت یدک کشی 3500 کیلویی از ناوارا رقیبی قدر ساخته به علاوه این خودرو بهای مناسبی نیز دارد. اما علیرغم طراحی سیستم تعلیق مستقل عقبی که راضی‌کننده است اما ناوارا هنوز هم در بخش سواری به پای L200 نمی‌رسد.

Nissan NP300 Navara Pickup
Nissan NP300 Navara Pickup

ایسوزو دی مکس 2.5 TD Blade Auto
قیمت: 33342 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر 2.5 لیتری 161 اسب بخاری
با این قیمت ایسوزو یک انتخاب جانبی است. درحالی‌که کابین خودرو در حد و اندازه‌ی پیکاپ های امروزی نیست اما گارانتی 5 ساله‌ی خودرو به اندازه‌ی پیشرانه‌ی 2.5 لیتری که ظرفیت یدک کشی 3500 کیلویی را دارد قدرتمند است.

2016 Isuzu D-Max Centurion
2016 Isuzu D-Max Centurion
 

میتسوبیشی L 200 Barbarian Double Cab

تویوتا هایلوکس Double Cab Invincible Auto

بهای مدل تست شده (پوند) 30668

32645

طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر)

5285/1815/1780

5330/1855/1815

پیشرانه

4 سیلندر خطی، 2442 سی‌سی

4 سیلندر خطی، 2393 سی‌سی

حداکثر قدرت (اسب بخار)

178

148

حداکثر گشتاور (نیوتون متر)

430

400

گیربکس

5 سرعته ی اتوماتیک، چهارچرخ محرک

6 سرعته ی اتوماتیک، چهارچرخ محرک

وزن خالص (کیلوگرم)

1860

2095

شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت (ثانیه)

10

13.5

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

175

170

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر)

8.4/6.5/7.2

9.7/6.7/7.8

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

42 دیدگاه

  1. پارسا
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    هردو عالین ولی من تویوتا را بیشتر دوست دارم چون تاریخچه بهتری داره ولی هر دو غول های ژاپنی درجه ۱ هستن

    پاسخ
    1. ارش
      سوابق: (144 دیدگاه) ,

      هر دوتاشو هر چی نگاه کنم سیر نمیشم از جمله با رنگ ابی عالیه هستن.ولی هایلوکس یه چیز دیگه هست

      پاسخ
      1. Aryan
        سوابق: (10 دیدگاه) ,

        اینجا هایلوکس 2000 رو مقایسه کرده که 140 اسب قدرت داره
        درحالی که 2700 .
        160 اسب قدرت داره

        پاسخ
    2. فورد
      سوابق: (285 دیدگاه) ,

      دهه هفتاد هم هایلوکس هم ال 200 بصورت عمده وارد کشور شد تا الان هنوز ارگانهای دولتی دارن ازشون کار میکشن این یعنی خدمت به بشر ولی در کل چیزی که هوش از سر من میبره پیکاپ های امریکایه مثل فورد f150 یا سیلورادو یا دوج رم

      پاسخ
    3. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      تواین لیست همه جوره میتسوپیشی بهتره جلوه میده ولی هردو خوبن

      پاسخ
  2. مجید
    سوابق: (467 دیدگاه) ,

    من به شخصه عملکرد تویوتا هایلوکس رو تو آفرود دیدم اگه لندکروزر سگ باشه این گرگ بیابونه چون شاسیش عالیه تازه جون سخت کم استهلاک هستش ولی تو این تست کلی مقایسه شده ک به نظر درست میاد چون دوستم ک تو دانمارک هستش میگفت ک میتسوبیشی چه قدر اونجا پرفروش تره و جا افتاده تر

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Das Beste Oder Nichts
      Das Beste Oder Nichts
      سوابق: (164 دیدگاه) ,

      هیچ چیز نمیتونه میتسوبیشی رو متوقف کنه.
      فکر میکنی این ماشین قسم خورده هر جور شده به راهش ادامه بده.
      میتسوبیشی واقعا جون سخته.
      مثل ساعت کار میکنه.

      پاسخ
    2. کاوه آهنگر
      سوابق: (333 دیدگاه) ,

      آقا مجید پس توندرا مخصوصا با پکیج TRD هم مثل ببره ، ببر سیبری

      پاسخ
      1. mehran911
        سوابق: (791 دیدگاه) ,

        تاندرا که بی نظیره
        راستی تیتان هم جدیدا فوق العاده شده

        پاسخ
        1. کاوه آهنگر
          سوابق: (333 دیدگاه) ,

          بله آقا مهران تیتان هم عالیه

    3. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      از حالت تعریف کردن مجید خوشم اومد
      ایول

      پاسخ
  3. ارمان
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    فکر میکنم تو سال ۲۰۰۶ تو تست موتور ویک هم میتسوبیشی اول شده بود به هر حال فکر میکنم ورود L-200 به بازار ایران اتفاقه خوبیه تو استارالیا هم این اواخر ۴ ماه پرفروش ترین تراک بود
    افرین میتسو هنوزم اگه بخواد میتونه یه کارایی بکنه
    به خودت بیا پسر 😍😍

    پاسخ
  4. A4
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    الان بیشتر به کاربردی بودن فکر میکنن که تو اون تویوتا بهتره.هزینه نگهداری و سواریش هم کمی از میتسوبیشی بیشتره.

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل حسين
    حسين
    سوابق: (1169 دیدگاه) ,

    درود. کلاس پیکاپها رشد زیادی داشته. خیلیا پیکاپ رو به عنوان خودرویی برای “کار، زندگی و تفریح” میخرن و شاید هیچ وقت ازش در بارکشی یا آفرود سخت استفاده نکنن. نمونش بازار امریکا و وانت هایی که از سدان ها بیشتر میفروشن. همین عوامله که باعث شده مرسدس بنز و هیوندای و دیگران هم به فکر ساخت وانت بیفتن. وانتهایی که بیشتر مسافرتی هستن تا کاری و باری

    پاسخ
  6. Fakhr
    سوابق: (15 دیدگاه) ,

    افرین میتسو من منتظرم پلتفرم مشترک میتسو نیسان ناورا ببینم چه شود !!!

    پاسخ
  7. AMIN
    سوابق: (89 دیدگاه) ,

    یادش به خیر.. یه ال 200 داشتیم (1983 میلادی)که واقعا از هایلوکس هم عصرش سرتر بود… مثلا جلو دارای فنرهای جناغی دوبل در حالی که هایلوکس فنر شمش داشت.. ال 200 دو تا پمپ بنزین یکی مکانیکی یکی برقی داشت.. و اینکه هر سیلندر 3 سوپاپ داشت… و واقعا خودروهای ژاپنی مخصوصا تو اون دوران بسیار جون سخت بودن بعد از 35 سال هنوز گیربکس باز نشده… یکبار رینگ پیستون و یکبارم سرسیلندر عوض شده(به علت عمل نکردن ترموستات)… مثلا ماشین تو ظرفیتش زده بود 1 تن حمل بار ولی ما تا 2.2 تن هم بار زدیم ولی بدون هیچ مشکل و خرابی جوابمونو داد.. ولی دیگه رو رینگ بود… لامصب مگه خراب میشد؟؟؟؟
    هردو عالی هستن و اینکه هایلوکس به تبع خدماتش بسیار پرفروش تره ولی به شخصه میتسوبیشی واسم دوستداشتنی تره…

    پاسخ
  8. هادی
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    این چه مقایسه مغرضانه مسخره بی سند و مدرکی بود. اون میتسوبیشی لگن اصلا قابل مقایسه با سلطان هایلوکس نیست. تویوتا حتما یه چیزی داره همه گروهها نظامی و شبه نظامی ازش استفاده میکنند. من هر وقت اسم میتسوبیشی رو میشنوم یاد حس لگن ترین مدل ژاپنی بهم دست میده

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Das Beste Oder Nichts
      Das Beste Oder Nichts
      سوابق: (164 دیدگاه) ,

      جواب شما داده نشه بهتره.
      ولی من این اشتباهو مرتکب میشم.
      دوست عزیز و با اطلاعاتم… الان در خیلی مناطق دنیا از میتسوبیشی استفاده میکنن. میتسوبیشی معروفه به کیفیت عالی. البته تویوتا هم چیزی کم نداره از اون.

      پاسخ
    2. کاوه آهنگر
      سوابق: (333 دیدگاه) ,

      آقا هادی،میتسوبیشی لگنه ؟؟!!!!!!!!!!!!
      بعضی وقتها تو پدال نظرهایی نوشته میشه که با خوندنش آدم از تعجب شاخ در میاره

      پاسخ
  9. K1
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من به لطف خدمت تقریبا یه سال هایلوکس ۲۰۰۸ و یکی دو ماه هم یه دونه ۲۰۱۵ دستم بود.با توجه به مسیر ها و شرایط اب و هوایی مناطق مرزی میشه گفت تقریبا هر مسیری رو رفتیم (برف و گل لای و شیب و…) واقعا از نظر افرود عالیه مخصوصا اگه زنجیر چرخ ببندی ،از نظر رانندگی هم میشه گفت که با توجه به تراک بودنش با از ازپارس و ال ۹۰ بهتر بود ولی تو جاده حرف زیادی واسه گفتن ندارن و واسه داخل شهر هم رانندگیش راحت نیست (مخصوصا۲۰۰۸تش )و کمی هم بزرگه و از لحاظ مصرف هم خیلی بیشتر از اینا بود، مصرف ترکیبیش ۱۴ یا ۱۴.۵ . از لحاظ کیفیت هم ،به نظر من وبقیه راننده ها هایلوکس های ۲۰۰۷ کیفیتشون بهتر بود
    در کل اگه زیاد افرود بری یا یه باغی مزرعه ای چیزی داشته باشی واقعا ارزش داره ولی اگه فقط واسه مسافرت جاده ای و داخل شهراستفاده بشه بنظرم گزینه بهتر هست

    پاسخ
  10. علیرضا
    سوابق: (77 دیدگاه) ,

    میتسوبیشی دوباره به روزهای اوج بر میگرده و نشونه های خوبی داریم میبینیم.اوتلندر نیوفیس که واقعاً عالی شده و با توجه به قیمت اش بهترین انتخاب تو اون رده قیمتی هست.تو پلاگین ها هم که میتسوبیشی جزء بهترین هاست

    پاسخ
  11. احسان
    سوابق: (112 دیدگاه) ,

    من خیلی وانت دوست دارم مخصوصا این دی مکس جدید و هایلوکس ،البته این میتسوبیشی هم الان نگاه کردم مشخصات فنیش خیلی خوبه. ولی حیف قیمتاشون خیلی زیاد مخصوصا هایلوکس 185 تومنه.وقتی قیمتهارو نگاه میکنم جیگرم آتیش میگیره.

    پاسخ
  12. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
    Reza :: Deutschland :: Mercedes
    سوابق: (2173 دیدگاه) ,

    ال200 سبک تر ، ارزان تر ، کم مصرف تر و قویتر هست تست اسلالوم هر دو رو هم دیدم میتسوبیشی واقعا خیلی بهتر عمل کرد
    شاید در بخش کابین یه قدم عقبتر از هایلوکس باشه ولی به نظرم ال200 انتخاب بسیار منطقی تریه گر چه من خودم در این رده نیسان ناوارا رو ترجیح میدم

    پاسخ
  13. هادی
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    از دوستان عزیز بخاطر نظرم در مورد میتسوبیشی عذر خواهی میکنم و حرفم و پس میگیرم. میتسوبیشی هم عالیه. امیدوارم این رقابت بین خودرو ساز ها به بهبود کیفیت و خدمت به مشتری منتهی بشه

    پاسخ
    1. mehran911
      سوابق: (791 دیدگاه) ,

      دوست عزیزم
      میتسوبیشی پیشینه ی خوبی داره در موردش بخون

      پاسخ
  14. حمیدرضا
    سوابق: (324 دیدگاه) ,

    جالبه که ژاپنی ها همه این لیستو تشکیل میدن احساس من اینه در انگلستان که به نظر محل بررسی میباشه خودروهای امریکایی عرضه نمیشن براهمین این خودروها انقدر مورد توجهن قطعا تجربه امریکایی ها در ساخت پیکاپ بیشتره و خودروهای بهترین و در مورد مقایسه واقعا کابین تویوتا رو بیشتردوست دارم ولی فضای بار میتسوبیشی خیلی بهتره و در نهایت انتخاب بین این دو خیلی کار شیرینی هست چون هرکدومو انتخاب کنی از سواریش لذت میبری

    پاسخ
  15. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2211 دیدگاه) ,

    وانت های تویوتا کاری رو که برای اون بوجود اومدن بخوبی انجام میدن

    پاسخ
  16. Armin
    سوابق: (336 دیدگاه) ,

    دم میتسوبیشی گرم ،،، شتاب ١٠ ثانیه عالیه تو این کلاس

    پاسخ
  17. احسان
    سوابق: (236 دیدگاه) ,

    هندا یه پیکاپ زده رو دست همشون بلند میشه

    پاسخ
  18. احمد باقری
    سوابق: (4296 دیدگاه) ,

    هر دو عالین، ولی تویوتا بهتره.

    پاسخ
  19. سید مهران میرابوالقاسمی
    سوابق: (93 دیدگاه) ,

    پس مزدا bt_50 را براچی مقایسه نکرده.

    پاسخ
  20. فریبرز
    سوابق: (15 دیدگاه) ,

    در اینکه سخت جان ترین ماشینها رو ژاپن میسازه شکی نیست، بهترین ماشین برای اقلیم ایران تویوتا ست

    پاسخ
  21. مسعود
    سوابق: (548 دیدگاه) ,

    کلا از تویوتا به خاطر فروش اون همه هایلوکس و لندکروزر به داعش بدم اومد.
    کلا صنعت خودرو طوریه که بعد از سالها میشه فهمید یه خودرو دقیقا به چه کسی فروخته شده اما تویوتا هنوز هم گردن نگرفته اونم با اینک توسط سازمان ملل و دادگاههای اروپایی مجرم شناخته شده.
    تویوتا ثابت کرد پول براش از هر چیزی مهم تره و به خاطر پول به راحتی تروریستها رو هم تجهیز میکنه.

    پاسخ
  22. مهرداد
    سوابق: (339 دیدگاه) ,

    تاج این کلاس فقط و فقط بر سر فورد رنجر هست که متاسفانه در این مطلب ناقص هیچ اشاره ای به ان نشده …بیشتر مطالعه کنید

    پاسخ
  23. تصویر پروفایل mohammad fm480
    mohammad fm480
    سوابق: (175 دیدگاه) ,

    میتسوبیشی واقعا یه غول تمام عیاره.با تمام علاقه ای که به هایلوکس دارم میتسوبیشی ولی بهتره

    پاسخ
  24. مهرداد
    سوابق: (339 دیدگاه) ,

    جهت اطلاع بعضی دوستان لازم میدانم به این مطلب اشاره کنم …توجه کنید در این کلاس که اصطلاحا تراک میدسایز نامیده میشه در حال حاضر در دنیا یعنی در کشورهای دیگر بجز ایران و چند کشور در سطح ایران که زیاد جز حساب نیستن هشت برند اصلی وجود داره که به ترتیب ۱ .فورد رنجر با موتور پنج سیلندر و ۳۲۰۰ سی سی و گشتاور ۴۸۰ نیوتون متر هست ۲.تویوتا هایلوکس که مشخصاتش اینجا هست ۳.فولکس واگن آماروک ۴.ایسوزو دی مکس ۵.مزدا بی تی ۵۰ .۶.میتسوبیشی ترایتون یا همون ال ۲۰۰ .۷ .شورلت کلرادو ۸ .نیسان ناوارا البته اینها به ترتیبی که من گفتم رده بندی نمیشن ولی از نظر قدرت و گشتاور و های تکنولوژی فورد رنجر اول هست ..اینجا که تست بالا انجام شده در استرالیاست که تستهای موردی اینچنینی زیاد انجام میشه ..فورد رنجر در اروپا سال ۲۰۱۵ پرفروشترین پیکاب لقب گرفت و در همین استرالیا و آمریکای جنوبی و اسیای شرقی و حتی منطقه خاورمیانه و کل اروپا از فروش بسیار بالایی برخوردار هست ..همه این تراکها یه جورایی دنباله رو نوآوریهای فورد رنجر هستن و لی در ایران از این هشت مورد فقط هایلوکسش موجود هست که اونم نسخه فول نیست به دلیل محدودیتهای ایران الان گروه بهمن تازه داره دی مکس ده سال پیش را مونتاژ میکنه و به عنوان خودروی جدید ۱۲۰ میلیون به ملت میده !!! پس دوستان زیاد احساسی نظر ندین ..

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.