تویوتا

بازگشت تویوتا پرادو آلتیتود در سال 2017

تویوتا لندکروزر پرادو آلتیتود اسپشل ادیشن مدل ۲۰۱۷ دوباره بازگشته و بهای آن پیش از اضافه شدن هزینه‌های جاده‌ای از ۶۸۲۳۰ دلار (استرالیا) آغاز می‌شود.

2017-toyota-prado-altitude-toy_prado_altitude_1
این خودرو که بر پایه‌ی نسخه‌ی توربودیزل GXL ساخته شده تجهیزات حدود ۱۰ هزار دلاری بیشتر نسبت به مدل استاندارد دارد.

2017-toyota-prado-altitude-toy_prado_altitude_2
همانند نسخه‌ی قبلی آلتیتود، ویژگی متمایز کننده‌ی پرادوی امسال نبود لاستیک زاپاس در روی درب پشتی است. این لاستیک هم‌اکنون زیر کف صندوق جای گرفته و پرادو طراحی مشابه دیگر بازارها نظیر اروپا را دارد.

2017-toyota-prado-altitude-toy_prado_altitude_6
از ویژگی‌های برجسته‌ی این خودرو می‌توان به شیشه‌ی عقبی اشاره کرد که به‌صورت مستقل می‌شود. این خودرو همچنین دارای رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی، مونوروف برقی، چراغ‌های جلوی LED، قالب کرومی آینه‌های جانبی، پوشش چرم مشکی صندلی و صندلی راننده با تنظیم برقی در ۸ جهت می‌باشد. از دیگر تجهیزات پرادو آلتیتود ۲۰۱۷ می‌توان به سیستم صوتی JBL با ۱۴ بلندگو و رادیوی دیجیتال داب، صندلی سرنشین جلو با تنظیم در ۴ جهت، سیستم اطلاعات سرگرمی پشتی با مانیتور ۹ اینچی و ۳ جفت هدفون وایرلس اشاره کرد.

2017-toyota-prado-altitude-toy_prado_altitude_4
جابجایی لاستیک زاپاس و انتقال آن به کف خودرو باعث کمتر شدن حجم باک سوخت شده و بدین ترتیب هم‌اکنون شاهد باک سوخت ۸۷ لیتری هستیم. البته تویوتا ادعا می‌کند این خودرو به‌صورت ترکیبی مصرف ۸ لیتر در هر صد کیلومتر دارد که بدین ترتیب پرادو آلتیتود ۲۰۱۷ محدوده‌ی حرکتی حدود ۱۰۰۰ کیلومتری خواهد داشت.

زیر کاپوت همان پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲.۸ لیتری توربودیزل با قدرت ۱۷۴ اسب بخاری و گشتاور ۴۵۰ نیوتون متری قرار گرفته است. این قدرت از طریق گیربکس ۶ سرعته ی اتوماتیک به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود.

از تجهیزاتی که در نسخه‌ی GXL وجود داشته و به این خودرو منتقل شده می‌توان سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایش ۷ اینچی و سیستم ناوبری ماهواره‌ای، دوربین پشتی، کروز کنترل، سیستم تهویه سه ناحیه‌ای، حسگرهای پارک عقب، غربیلک فرمان چندکاره و ورود و استارت بدون کلید اشاره کرد.
از نظر ایمنی نیز پرادو آلتیتود دارای ۷ کیسه‌ی هوا، کنترل پایداری و کشش، ترمز ضد قفل، دستیار شروع حرکت در تپه و فرود از آن است.

2017-toyota-prado-altitude-toy_prado_altitude_3
این خودرو در چهار رنگ مشکی، صدفی نقره‌ای، صدفی کریستال و گرافیت در دسترس است که این مورد آخر گران‌تر (۵۵۰ دلار) است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    تنها174 اسب بخار واسه این هیکل و این همه وزن!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      450 نیوتن گشتاور داره و مهم اینه
      الان تویوتا اریون یکی از سریعترین شش سیلندر های تنفس طبیعی کشورمونه حتی مدل 2010
      موتورش 3.5 لیتری هست گشتاورش 340 نیوتن متره
      نیسان ماکسیما هم 288 نیوتن متر گشتاورشه
      نیسان گاوی خودمون با اون همه گاو بودن 190 نیوتن متر گشتاور داره

      این 450 نیوتن متر گشتاورشه داداش اونم با مصرف 8 تایی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Mahdi DODGE

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      برای این ماشین گشتاور لازمه چون گشتاور برای قدرت و کششه
      اسب بخار برای شتاب و سرعته ، این ماشین گشتاور میخواد که حسابی داره

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. mohammadreza

        ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (870 ديدگاه)

        دوست عزیز تازه برای شتاب 0 تا 100 گشتاور مهم تر از اسب بخاره
        اسب بخار بیشتر بدرد تاپ اسپید و سرعت های بالا میخوره که برای شاسی بلندی با این ارتفاع اصلا خطرناکه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mahdi DODGE

          ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (1477 ديدگاه)

          محمد رضا اینا رو خودم میدونم اینا مفاهیم ساده ای هستن
          نخواستم کامل وارد جزئیات بشم و یه خلاصه کوچیک گفتم که دوستمون بدونه این ماشین اسب بخار انچنانی لازمش نیست و گشتاور میخواد
          تازه بیشترین اهمیت شتابی گشتاور برای شتاب هایی مثل 80 تا 120 و این جور چیزاس
          این چیزای معمولیه و وارد بحثش نمیشم
          من خودم بعضی وقتا افرود میرم و درباره اهمیت گشتاور نسبت به اسب بخار تو ماشینایی مثل پرادو خوب میدونم

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. حسین

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (419 ديدگاه)

      موتور های دیزل چون محدوده ی کات آف شون 3500 دور هست و گشتاور فوقالعاده ایجاد میکنن
      مشکلی در حرکت و کشش ندارن و با تغیر در ضریب دنده و دیفرانسیل ( سبک کردن) به علت گشتاور خوب مثل خودرو های معمولی هستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. peyman

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      پرادو رو دوسش دارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Saied

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    تویوتا نشانه ی دوام.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (92 ديدگاه)

    مایه ۲۰۰۹ داریم پرادو ۵۰هزارتاکارکرده عالیه هنوزم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. moein

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    یعنی من عاشق لندکروزم اینم پسر کوچیکشه اینم خوبه
    اگه ازاد شه ورودش یدونه 8سیلندرش رو می گیرم
    لامصب تمیزش گیر نمیاد کسی میشناسه معرفی کنه فقط قیمت نجومی نباشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. اعتمادیان

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (257 ديدگاه)

    سلام
    از دوستان کسی هست که اطلاعاتی در مورد تفاوت انواع SUV های تویوتا داشته باشه ، پرادو
    لندکروز ، فور رانر ، فور چونر ، اینها چه تفاوتهایی باهم دارند و چرا اینهمه تنوع ؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mehran nikfar

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (178 ديدگاه)

      اول اینکه باید تمام سگمنت ها رو پرکنن تا خلا نبود یه مدل مشتری رو نپرونه.دوم اینکه ا ین تعدد مدل یه جور حربه است برا رقابت بین برندها.خیلی ازین مدلها تفاوت زیادی باهم ندارن ولی توی کشورها و قاره های مختلف با اسامی و اشکال متفاوت عرضه میشن.مثل تاکوما و هایلوکس.فوررانر و فورچونر.دقیقا مثل کاری که هیوندا چندساله داره انجام میده.توی هر سگمنت بجای یه محصول با چندتا محصول وارد رقابت میشن.به همین خاطره که امار فروش خوبی دارن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mohammadreza

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (870 ديدگاه)

      فقط میتونم بت بگم که هرکدومشونو که بخری راحت برات یک میلیون کیلومتر کار میکنن(کارکردن درست نه مریض مریض)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. ghost

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (193 ديدگاه)

    تویوتا دیگه قیافه ام نداشته باشه(که داره) ولی هیچ موقه فنی کم نمیاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. خسرو

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    نمیدونم همه اسیایی ها چه اصراری دارن گوشه های چراغ هارو از هرطرف بکشن /طرحهای شارپ برای چراغ خیلی بهتره/همین چیزاس که شخصیت ماشین رو تعریف میکنه/قبلا مردان طراحی میکردن و ظاهرا الان جوونای پر از هیجان و کمتر منطقی/مرسدس برای اس ال سال 2001 چراغی زد (چراغ پشت) که تا 2012 رو ماشین بود و الانم یکی از بهترین طراحی های دنیاست/ دنیای طراحی برونو ساکو 83 ساله رو میخواد ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حميد

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    پرادو دوست داشتنیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. mohsen

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    جای حضرت جدید در بازار خالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. علی

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (512 ديدگاه)

    محشره…واقعا ماشین عالی وخوبی هست مخصوصا برا بیابون وافرود حرف نداره
    تویوتا دوست دارم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. علیرضا شعبانپور

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    واقعا عالیه محشره فوق‌العاده است چون تویوتا هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا