تویوتا پریوس جدید با مصرف سوخت 1 لیتر در هر صد کیلومتر!

تویوتا پریوس پرایم بخشی از هدف خودروساز ژاپنی برای تزریق طراحی احساسی‌تر و سرزنده‌تر به کل تولیدات تویوتا است.

toyota prius plug in 2017
با طول/عرض/ارتفاع برابر با 4645/1760/1470 میلی‌متر، پریوس جدید طویل‌تر، پهن‌تر و کم ارتفاع‌تر از نسل قبلی خود است. به جرئت می‌توان گفت که زوایای اورهنگ طویل شده و نمای جلوی تغییر یافته پریوس جدید به همراه چراغ‌های LED جمع‌وجور نمایی منحصربه‌فرد و متمایز را به این خودرو بخشیده است.

toyota prius plug in 2017
یکی از دلایل طراحی خاص این خودرو دست‌یابی به بدنه‌ای آئرودینامیک بوده است. هر خطی که در بدنه دیده می‌شود به خاطر کاهش مصرف سوخت طراحی شده و نقشی مهم را در ضریب درگ 0.25 پریوس جدید بازی می‌کند.

toyota prius plug in 2017
تویوتا همچنین تلاش داشته تا میزان آلایندگی ساخته‌های خود را تا سال 2050 به میزان 90 درصد کاهش دهد و پریوس جدید نیز نشان‌دهنده‌ی قدم جدید این شرکت در این جهت است. این خودرو دارای تکنولوژی‌های درخوری چون سیستم سواری با دو پیشرانه، سیستم هشدار باتری، سقف خورشیدی افزایش‌دهنده‌ی محدوده حرکتی و سیستم تهویه اتوماتیک با پمپ تزریق گاز است.

toyota prius plug in 2017
محدوده‌ی حرکتی این خودرو به لطف باتری 8.8 کیلووات بر ساعت جدید 2 برابر نسل قبلی است. علاوه بر این قدرت الکتریکی پریوس جدید به خاطر توسعه‌ی سیستم سواری دو پیشرانه‌ای 83 درصد افزایش یافته است. این سیستم از پیشرانه الکتریکی و ژنراتور برای افزایش قدرت خودرو به 68 کیلووات استفاده می‌کند.


طبق گفته‌ی تویوتا واحد الکتریکی به پیشرانه‌ی آشنای 4 سیلندر بنزینی متصل شده و هدف اصلی آن مصرف سوخت ترکیبی 1 لیتر در هر صد کیلومتر و آلایندگی 22 گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر است.

منبع: carscoops

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

55 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3651 دیدگاه) ,

    جرمی کلارکسون میگفت زیانی که برای ساخت باتری های پریوس به طبیعت وارد میشه مثل استخراج فلز ، حمل اون، ساخت باتری و … از ضرری که یک لندرور دیسکاوری قدیمی به طبیعت میزنه خیلی بیشتره.
    ترجیح میدم یک M3 بخرم و مثل آدم رانندگی کنم تا اینکه پولمو به این ماشین ها بدم. همون چیزی که در تاپ گیر ثابت شد.

    پاسخ
    1. Mohamad
      سوابق: (81 دیدگاه) ,

      رفیق شما پولتو هرجور صلاح میدونی خرج کن،
      اگه اینجوری حساب کنی برای تولید بنزین هم بینهایت ضرر به طبیعت وارد میشه
      برا تولید همون بدنه ماشین و کلیه فلزاتی که تو دم و دستگاه ماشین بکار رفته هم به طبیعت آسیب میرسه!!! یا پلاستیک و چرمی که تو ادوات و داشبورد خودرو به کار میره.
      شما وقتی تشریف میبری ماشین بخری چیکار داری ریشه یابی کنی مراحل ساخت فلان قطعه چقد پسماند و آلودگی و آلایندگی تولید کرده چون تنها کارخونه ای که به محیط زیست ضرر نمیزنه احتمالا کارخونه یخ هستش!!
      لابد اگه بهت گفتن جنس روکش صندلی از پوست پلنگ ساخته شده میشینی زار زار گریه میکنی برا پلنگه!

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3651 دیدگاه) ,

        جالبه اینقدر هم بهت لایک دادن !!
        شما نمیدونی هزینه ی خالص و ناخالص چیه ؟
        جرمی هزینه ی خالص رو گفته.
        یعنی همهپی ماشین ها در، پنجره ، لاستیک، کاپوت، رنگ ، اینا دارن. ماشین بدون این چیزا که نداریم. مگر اینکه گاری سوار شی.
        فکر نمیکردم کسی با این قسمت کامنتم مشکل داشته باشه.
        برای جنس روکش به نظر من بلانسبت شما یک عده بی فرهنگ هستن که حاضر میشن حیوانات خدا رو واسه تجمل فدا کنن. اینا انسان نیستن.

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3651 دیدگاه) ,

          منظورم از گاری سوار شدن کلی بود. بد برداشت نشه. قصد توهین نبود.

        2. سعید
          سوابق: (8 دیدگاه) ,

          آقا من 10 سال تو دانشگاه حسابداری خوندم حدود 10 سال هم هست که دارم درس میدم ولی مفهوم هزینه خالص و هزینه ناخالص رو نفهمیدم برای ما یشتر توضیح بده یاد بگیریم

        3. uss zumwalt DDG-1000
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          اقا سعید عزیز من
          شما کجا تدریس میکنی؟؟؟؟

    2. تصویر پروفایل سامان اذری
      سامان اذری
      سوابق: (1461 دیدگاه) ,

      مگه دانشمند شیمی هست ؟؟؟؟
      جرمی هم مثل من و شما یه انسانه که راننده خوبی هست
      بعضی اونو خدا فرض میکنند

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3651 دیدگاه) ,

        این چه حرفیه میگی ؟
        دانشمند نیست ولی دسترسیش به منابع اطلاعات هزار برابر من و شماست.اون خبرنگاره. میره تحقیق میکنه. مطالعه میکنه. من وقت ندارم برم هزینه ی تولید باتری لیتیم یون رو بفهمم. جرمی این کارو کرده.

        پاسخ
      2. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3651 دیدگاه) ,

        فرق دیگه ی من و تو با جرمی میدونی چیه ؟
        جرمی در برنامه ای حرف میزنه که چند میلیون بیننده داره. از یک رسانه ی باسابقه و معتبر. اگه حرف الکی یا دروغ بگه یا آمار غلط بده اون شرکت حالشو میگیره. بیانیه میده.همون اتفاقی که واسه زنوو افتاد. که البته بعدش در یک فستیوال در کوپنهاگن دوباره موتور زنوو ST1 مثل تاپ گیر شعله ور شد و همه متوجه فوق حرفه ای بودن تاپ گیر و ایراد های درستی که میگیره شدن و شرکت زنوو هم دست از اعتراض به جرمی برداشت و در افق محو شد.
        تویوتا هم برای پریوس میتونست بیانیه بده نه اینکه بیاد برای خداحافظی جرمی با تاپ گیر براش ویدئوی قدردانی بسازه. تو آپارات هم هست.
        ولی حرف های من و شما رو در زمینه ی ماشین چه کسایی گوش میدن ؟ اصلا واسه کسی مهم هست ؟ برای کسی اهمیت داره ؟
        واسه همینه جرمی نمیتونه حرف بی ربط بزنه. البته منظورم شوخی هاش نیست.

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3651 دیدگاه) ,

          آقا سامان خوشم اومد از حرفات.
          ولی فکر کنم این بحث در تخصص من و شما نیست.
          ولی جرمی وقتی میخواد شوخی کنه کاملا لحنش عوض میشه
          اینجا خیلی جدی حرف میزد.
          از BMW هم اصلا خوشش نمیاد.
          یک بار لوگوی BMW رو انداخت توی استفراغ بچه. اون سالی که bmw باارزش ترین برند خودرویی شد. گفت حالا این استفراغ از هر سوپی گرون تره !!! اه اه اه
          با هیچ شرکتی این کارو نکرد. BMW هم شدیدا اعتراض کرد.

        1. سجاد
          سوابق: (184 دیدگاه) ,

          کلارکسون برای بعضیا دانشمنده اما برای من دلقکه

        2. تصویر پروفایل سامان اذری
          سامان اذری
          سوابق: (1461 دیدگاه) ,

          مجید جان
          تویوتا اولین و بزرگترین تولید کننده خودروهای هایبرید تو دنیاست چندین و چندسال برا این پروژه زحمت کشیده و هزینه صرف کرده الانم.داره نونشو میخوره شما ببین تو هر مدل از ماشینهای تویوتا و لکسوس (راو4 کمری nx rx350 و…) مدل هایبریدیشم به بازار عرضه کرده همشون خیلی فروش خوبی رو تجربه
          کرده
          تویوتا باتری های تمامی خودروهای هایبریدی رو به مدت 10 سال گارانتی کرده و مطمئنم باتریهاش از 15 سال هم بیشتر عمر میکنند
          طبق امار رسمی خودروهای هایبریدی تویوتا تا کنون از انتشار 43.5 میلیارد تن دی اکسید کربن به محیط زیست جلو گیری کردند
          حالا شما بگو باتری های پریوس (یک بار میخری بیش از 10 سال استفاده میکنی) به محیط زیست بیشتر اسیب میرسونه یا 43.5 میلیارد تن دی اکسید کربن ؟؟؟
          من خودم تمامی قسمتها تاپ گیر رو دیدم جرمی اگه از یک ماشینی خوشش نیاد تو مسخره ترین تست ها ثابت میکنه که این ماشین بی ارزشه درحالی که هیچ کدوم از خریداران اون ماشین همچین کاری رو باهاش انجام نمیدن
          تو این چند سالی که پریوس و دیگر خودروهای هایبریدی تویوتا به بازار عرضه شده چندین میلیون تا فروش رفته و مطمئن باش بین از خریداران کسانی بودند که از امثال جرمی خیلی بیشتر حالیشون بود
          ضمنا تاپ گیر محصول کشور انگلیس هست که خودت بهتر میدونی انگلیسی ها چیزی رو میگن که به نفع خودشون باشه نه به نفع مردم
          جرمی نیسان جی تی ار رو به عنوان یکی از بدترین ماشینها اعلام کرده که همه کارشناسان و حتی خودروسازهای رقیب این ماشین رو تحسین کردند

        3. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3651 دیدگاه) ,

          چون زحمت کشیدی جوابم رو علیرغم اینکه یک بار نشد دوباره دادی خواستم حتما جوابمو ببینی.

          * دیروز از لحن دوستمون new great britain خوشم نیومد جوابشو سربالا دادم.
          واقعیت اینه نمیتونم ویرایش کنم.
          از 5 دقیقه فقط تو 20 ثانیه ی آخر گزینه ی ویرایش ظاهر میشه.

    3. مجید عباسی انبوهی
      سوابق: (17 دیدگاه) ,

      در این موضوع که جرمی کلارکسون روی بعضی از برندها، به خصوص بریتانیایی تعصب خاصی داره هیچ شکی نیست. گذشته از این مسائل، هر تکنولوژ ای، در ابتدای راه هزینه های بالایی رو میطلبه.
      این که خسارت CO2 بیشتره یا ساخت باتری، بحث کاملا تخصصی و پیچیده ایه به همین راحتی قابل قضاوت نیست./

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3651 دیدگاه) ,

        آره. از ژاپنی ها و آلمانی ها متنفره. مخصوصا آلمانی ها.
        اینجا هم بحث بین یک آلمانی و ژاپنی بود.
        باورش برام سخته که جرمی به نفع bmw کار کنه.

        پاسخ
      2. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        جرمی هم اشتباه میکنه
        قرار نیست هرچی بگه درست باشه که

        پاسخ
    1. تصویر پروفایل (new great britain(king mclaren
      (new great britain(king mclaren
      سوابق: (828 دیدگاه) ,

      مجید جان دلبندم شما چقدر عجیبی!!!!!!!!!!!!
      مثلا تو این تاپیک اومدی به جایه اینکه مثلا(البته میدونم با پول M3 میشه 2.5 تا پریوس خرید !!)یا(فکر کنم فصل 11 تخت گاز بود. مقایسه ی ام 3 و پریوس.) رو تو دوتا کامنت جدا گذاشتی.
      خب میتونستی تو همون کامنته اولیت همین جمله ها رو بگی.
      ویرایش رو برای همین گذاشتن دیگه.
      تو چندتا تاپیک اولی همین کارو تکرار کردی.
      مثله(احتمال عرضه مدل‌های الکتریکی و خودران M ب‌ام‌و در آینده)
      (عرضه مدل‌های مختلف هیبریدی و الکتریکی پژو تا سال 2021)
      (شوک اسبی! هیوندای سانتافه قدرتمندتر از لافراری!)
      (نمایشگاه پاریس 2016، بهشت خودروهای پرفورمنس)
      !!!!!!
      البته به من ربطی نداره هرطور که راحتی کامنت بذار و لی یکم عجیبه.
      عینه این میمونه که من تو یه تاپیک بیام بگم.
      فولکس ماشینهایه خیلی خوبی میسازه.
      بعد تو همون تاپیک بگم فولکس اخیرا پیشرفت کرده.
      و باز هم تو همون تاپیک بگم فولکس کارهای بزرگی داره میکنه بعد از رسوایی دیزل گیت.
      به جایه اینکه تو یک کامنت همه ی این جملات رو بگم تو سه تا کامنت این جملات رو بگم!!!!!!!
      البته هرطور که کامنت بزاری به من ربط نداره.عزیزدلی شما…….

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3651 دیدگاه) ,

        دوست عزیز خب حالا فرض کنیم من بخوام کامنتام هم زیاد بشه.
        عیبش چیه ؟
        یک عمره کامنت های 20 خطی و 30 خطی میذارم.
        حالا یه مدت میخوام اینجوری کامنت بذارم.
        واسه شما که ضرری نداره.

        پاسخ
        1. (ali (CHEVY NOVA
          سوابق: (1267 دیدگاه) ,

          چرا همه جا دعواست همش؟؟؟؟

        2. uss zumwalt DDG-1000
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          دوستان بیخیال بشید بهتره ها

    2. علي
      سوابق: (902 دیدگاه) ,

      جرمی کلک سونو زیاد حرفاشو جدی نگیر. از بالا خط میگیره و نونو به نرخ روز منافع تولید خودرو در انگلستان میخوره.

      پاسخ
      1. nima
        سوابق: (99 دیدگاه) ,

        کلا به کارهای جرمی کلارکسون زیاد اعتباری نیست به نظر من.یادتون نیست یه سری داشتن محصولات پژو.407 و اونیکیش رو یادم نیست فکر کنم 207کانورتیبل بود تست میکردن همش میرفتن تو در و دیوار و از جاده میوفتادن بیرون و میگفت فرمون ماشین نمیچرخه و ترمز نداره و……… در صورتی که هممون میدونیم که به طنز اینکارها رو انجام میداد

        پاسخ
        1. uss zumwalt DDG-1000
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          جرمی بارها و بارها دیدم دفاع الکی کرده از خودروهای انگلیسی

  2. Salfa22xxx
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    وااااو چقد عالیه
    بهترین خودرو در کلاس و رده قیمتی خودش
    فعلا رقبایی مث هیوندای با اون ماشینای خوشگلشون خیلی راه دارن به پریوس برسن
    با این شرایطی که تویوتا ساخته و ظاهر نچندان دلچسب پریوس را به ظاهری چشم نواز تبدیل کرده
    مچکرم تویوتا

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      تویوتا خوراک ساخت این جور خودروهاس
      کم مصرف یکی از گزینه های تویوتاست

      پاسخ
  3. بی نام
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    طراحی این ماشین واقعا افتضاحه!!! فکر کنم تویوتا جدیدا طراحان اسبق سانگ یانگ رو استخدام کرده!!! همون هنرمندانی که مدل تاریخی رودیوس رو خلق کردن!!! یعنی فکر کنم تویوتا دلش فقط به اعتبار برندش خوشه که نسبت به جنبه ظاهری هیچ اهمیتی نشون نمی ده. چون قطعا یه همچین طراحی ای رو اگه هر کمپانی دیگه ای می زد ورشکست می شد!!!

    پاسخ
    1. علي
      سوابق: (902 دیدگاه) ,

      تازه این مدل نسبت به اون قبلی که تو ایران امده سلطانه.

      پاسخ
    2. Mehr
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      این خودرو به‌شدت محبوبه، و به عنوان یک خودروی خاص مطرحه، نه زشت!
      اگر متن رو خونده باشید حتما دیدید که گفته شده تمامی خطوط به‌کار رفته در طراحی کاربردی بوده و برای افزایش بازده!
      به‌هرحال هدف نهایی تولید این خودرو مصرف کم‌تر از یک لیتر بوده، نه صرفا زیبایی! خریداران هم همین موضوع رو مدنظر قرار می‌دن.

      پاسخ
    3. Mohamad
      سوابق: (81 دیدگاه) ,

      تجربه نشون داده ما ایرانیها نه تنها مصرف گرا نیستیم (!!!)
      بلکه در کنارش زیبایی شناس، متخصص، فیلسوف، مدیر، پیشگو، و مهمتر از همه چیز کارشناس هم هستیم
      منتها حالشو نداریم این علم ذاتیمون را به دنیا عرضه کنیم فقط عقب میشینیم و شرکت های میلیارد دلاری را با اون عظمتشون نقد میکنیم!! به همین راحتی
      بقول فردوسی پور چقد خوبیم ما..

      پاسخ
      1. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        ما ایرانی ها دکترای همه چیز شناسی داریم

        پاسخ
    4. مهرداد
      سوابق: (70 دیدگاه) ,

      خخخخخ شما بشیندکافی میکستذرو بخور و‌پرایدت رو سوار شو دانشمند نیاز نیست مهندس طراحی بشی که اگه بودی الان جایی مشغول‌یودی والا یه دانشمندانی توی این پداله کسی کشفشون نکرده 😂😂 جمع کن بابا چه حق بجانب یه لحظه جو بزرگترین منتقد دنای خودرو برداشته اصن تو چکاره حسنی ؟ اصن تو چکاره دینی !؟😂😂 بیا برو خداروزی تو جای دیگه حواله کنه خخ

      پاسخ
  4. میثم
    سوابق: (60 دیدگاه) ,

    دم تویوتا گرم صدی 1میسوزونه دوستان ایراد نگیرید کاری که تویوتا کرده یک قدم خیلی بزرگه مطمئن باشید در آینده با اتمام سوخت های فسیلی این ماشینها هستن دنیا رو میگردونن اپل هم تو فکر همچین خودرو هایی هست یه چنتا شرکت خودرو ساز دیگه هم تو این کار هستن پشت پرده رقابت خیلی شدیده

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      خیلی خفن صدی یک لیتر

      پاسخ
  5. Mohamad
    سوابق: (81 دیدگاه) ,

    من نظرم اینه زیبایی یک خودرو را باید از نزدیک دید و درک کرد نه از رو چندتا عکس که تازه بعد از اون میتونی نظر شخصی بدی نه متخصص وار چون صرفاً سلیقه خودته!
    دوم اینکه تو قرن 21 و سال 2016 داریم زندگی میکنیم، درست زمانی که رقابت توی کسب و کار شرکت های بزرگ به اوج خودش میرسه و اجازه ی کوچکترین لغزش را به خودشون نمیدن و اشتباهات را به حداقل میرسونن پس محصولی بدون اطلاع از نیاز بازار با توجه به سرمایه گذاری های سنگین در بخش توسعه و تحقیق، تولید و روانه بازار نمیشه.
    پس اینطوریا نیست که من و حسن و حسین بیایم براحتی بگیم این زشته فروش نمیره!!
    سوم هم موفقیت این محصول را از رو بازخورد مردم و میزان فروشش به نسبت انتظاری که تویوتا ازش داشته میشه فهمید.

    پاسخ
  6. محمد c
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    فقط موتورهای هیدروژنی…

    پاسخ
    1. من
      سوابق: (192 دیدگاه) ,

      اینده تو مشت خودروهای برقیه فقط مافیه تکنولوژی باتری ها پیشرفت کنه تا یک جهش بزرگ برای برقی ها رخ بده

      پاسخ
  7. nima
    سوابق: (99 دیدگاه) ,

    اتفاقا به نظر من طراحی خیلی خوبی داره.یه جوریه که انگار از آینده اومده.واقعا عالیه

    پاسخ
  8. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    واقعا صدی یک لیتر شاهکاره

    پاسخ
  9. AKBAR
    سوابق: (55 دیدگاه) ,

    به به خیلی خوشگله ، خصوصاً طراحی عقبش معرکه است ، فقط دسته دنده اش مثل مدل 2016 یکمقداری ضایع است ، اگه از LCD بزرگ داخل XC90 خوشتون میاد ، تو این هم یک LCD بزرگ داره . آقای نماینگی تویوتا ، اینو از 150 تا بالاتر نبر تا مشتری بشیم .

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل ASA
    ASA
    سوابق: (169 دیدگاه) ,

    ترسیدم کامنت بزارم، گفتم شاید دعوام بشه!

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      مگه میدون جنگ اینجا

      پاسخ
  11. soroush
    سوابق: (32 دیدگاه) ,

    طراحی این ماشین یه طراحی اصیل ژاپنیه

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      هرچی هست عالی کارکرد

      پاسخ
  12. احمد باقری
    سوابق: (4268 دیدگاه) ,

    تویوتا خیلی عالی کار کرده.

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      شاید ماشین های سرعتی زیاد مانور نده
      ولی رو ماشین های کم مصرف و استهلاک خوب داره عالی کارمیکنه

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.