تویوتا کرولا 2017 به روایت اعداد

9 نکته‌ی جالب درباره‌ی کرولا!

تویوتا کرولا 2017 بازنگری شده به عنوان یکی از محبوب‌ترین خودروهای بازار آمریکا پای به میدان نهاده است اما آیا می‌دانید که چند درصد از خریداران این خودرو گیربکس 6 سرعته دستی را انتخاب خواهند کرد؟ یا می‌دانید که حداکثر سرعت کروز کنترل تطبیقی جدید این خودرو چقدر است؟ نوشته‌ی پیش رو را مطالعه نمایید تا پاسخ پرسش‌هایتان را بدانید.

Toyota-Corolla-2017-6

  • شمع‌های بسیار زیاد

2017-toyota-corolla-eco-side-profile-in-motion
درست در زمانی که مدل 2017 تازه شده عرضه شد کرولا تولد 50 سالگی خود را جشن گرفت. علاوه بر استایل ظاهری بازنگری شده و کابین بهبود یافته با ورودی‌های هوای کروی، کرولا 2017 هم‌اکنون ویژگی‌های جدید و تریم اسپورت XSE را دارد. نسخه‌ی مخصوص 50 سالگی این خودرو به تصویر کشیده شده است.

  • گیربکس دستی

گیربکس دستی در مدل سال 2017 نیز ارائه شده و تنها به عنوان مدل پایه مطرح نیست. هم‌اکنون تریم اسپورت تر SE با گیربکس 6 سرعته دستی نسبت به گیربکس CVT محبوب‌تر است. در مجموع تویوتا انتظار دارد که 1 درصد کرولاها با گیربکس دستی خریداری شوند.

  • بزرگ‌تر و مدرن‌تر، اما…

تریم بالاتر کرولا 2017 با صفحه لمسی 7 اینچی ارائه می‌شود. در این مدل همچنین دوخت‌های آبی صندلی‌ها و بخش پایینی داشبورد به چشم می‌خورد. هنوز هم برخی رقبا صفحه لمسی 8 اینچی دارند و البته صفحه‌ی بزرگ‌تر دل‌چسب‌تر است!

  • هنوز در آن نقطه نیست

2017-toyota-corolla-xse-infotainment
تویوتا اپل کارپلی و اندروید اتو را در هیچ‌یک از تریم های کرولای 2017 ارائه نمی‌کند. اگرچه که هیچ سیستمی عالی نیست اما ما توانایی‌های اپل کارپلی را تحسین می‌کنیم. این اینترفیس دارای قابلیت‌های شنیداری و پاسخ متنی است. از همه بهتر این سیستم با ناوبری یکپارچه است.

  • ما آن را توصیه نمی‌کنیم

2017-toyota-corolla-xse-cabin-01
یکی از معنی‌دارترین بهبودهای کرولا 2017 این است که همه‌ی تریم های این خودرو دارای بسته‌ی کامل تکنولوژی ایمنی فعال است. جدای از سیستم دستیار حفظ خودرو بین خطوط و ترمز اضطراری خودکار این پکیج استاندارد دارای کروز کنترل تطبیقی هم هست. بااینکه این سیستم زیر سرعت‌های 40 کیلومتر در ساعت کار نمی‌کند اما هنوز هم سیستمی مناسب بوده و در بازه‌ی سرعتی 45 تا 177 کیلومتر در ساعت می‌توان از آن استفاده کرد.

  • احساس قدرتمند برابر با صدای آن!

2017-toyota-corolla-se-engine
کرولای 2017 نیز از همان پیشرانه‌ی 4 سیلندر 1.8 لیتری 132 اسب بخاری سود می‌برد. البته نسخه‌ی LE Eco این خودرو 8 اسب بخار بیشتر و 3 نیوتون متر گشتاور کمتری دارد. در روی جاده کرولا احساس کندی دارد.

  • هنوز هم فضای قابل استفاده‌ی مفید

2017-toyota-corolla-se-rear-seats
فضای ذخیره‌ای کنسول میانی این خودرو به‌طور خاص زیاد نیست اما دو ناحیه ذخیره‌ای جدا وجود دارد. فضای صندلی‌های پشت آن برای خودرویی با این اندازه جادار است.

  • مدل اسپورت عمومیت پیدا خواهد کرد؟

2017-toyota-corolla-se-front-three-quarter-in-motion-03
بیش از 40 درصد همه‌ی کمری‌ها در تریم اسپورت تر SE به فروش می‌روند اما خریداران کرولا علاقه دارند که به سراغ تریم هایی با بهای متوسط بروند. تویوتا به ما گفته که انتظار دارد حدود 30 تا 31 درصد خریداران تریم SE را انتخاب کرده و تنها 2 درصد آنها مدل XSE گران‌تر را بخرند. 53 درصد خریداران نیز تریم LE را انتخاب خواهند کرد.

  • مسابقه‌ای نزدیک

2017-toyota-corolla-xse-front-three-quarter-03
در سال 2015 تویوتا کرولا رقیب اصلی خود یعنی هوندا سیویک را از نظر آمار فروش پست سر گذاشت. در 9 ماه ابتدایی امسال کرولا با فروش 363,332 دستگاهی از سیویک با فروش 335,384 دستگاهی جلو افتاده است. البته این آمار با در نظر گرفتن کرولا iM به عنوان بخشی از آمار فروش کلی این خودرو در نظر گرفته شده است.


منبع: motortrend

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

25 دیدگاه

  1. پویان
    سوابق: (133 دیدگاه) ,

    کرولا عالیه .به جای اپشن بیخود کیفیت عالی داره .حالا صفحه 8 اینچ بشه چه تفاوت خاصی داره ؟!!
    ولی مهم کیفیته که همه چیش خوبه .تازه سواریش هم نرمتر و بهتر قبل شده .

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      کیفیت خوب اومدی
      افرین

      پاسخ
      1. کامیاب
        سوابق: (459 دیدگاه) ,

        خیلی شبیه ماشینای ام جی شده.

        پاسخ
  2. Bloodhound SSC
    سوابق: (64 دیدگاه) ,

    من موندم این گاری سازا چرا نمیان با تویوتا یا vw قرارداد ببندن؟
    اومدن با شرکتای گم نام چینی (که وقتی اسمشونو میشنوی باید نماز وحشت بخونی!!!!)
    همکاری میکنن و از اونا پلت فرم میگیرن!!!!!!!
    طرف تو عمرش یه موتور 8 سیلندر از نزدیک ندیده !
    نمیدونه فرق ماشین دیفرانسیل عقب با ماشین دیفرانسیل جلو چیه؟!؟!؟!؟!!
    با مدرک فوق دیپلم مدیریت اومده پشت میز نشسته بعد بهش میگن مهندس !!!!!
    حالا چرا ؟ چون پاتی کلفت داره !!!!!

    پاسخ
    1. رضا
      سوابق: (127 دیدگاه) ,

      برای اینکه سود بیشتر تو کار با بونجول سازاست تا قیمت ساخت پایین باشه و بتونی به حداکثر قیمت ممکن بفروشی و سود بیشتری به جیب بزنی

      پاسخ
      1. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        دقیقا بخاطر منافع و سود خودشون
        با تویوتا قرارداد نمیبندن بخاطر اینکه به نفع ملت نشه انجام نمیدن

        پاسخ
    2. دانیال
      سوابق: (22 دیدگاه) ,

      دلیلش ربطی به داخلی ها نداره، تویوتا خودش وارد بازار ایران نمیشه. دلیلش هم واضحهه. بازار بزرگ توی آمریکا و ریسک بالای ایران برای تحریم بخاطر این ارزش سرمایه گذاری نداره. دقیقا هیوندایی و کیا هم همینن.

      پاسخ
    3. هادی
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      داداش اینها تجربه مدیریت 40 ساله است امثال من و شما نمی فهمیم.
      هنر مدیریت، اینه که بتونی خودرو 60 سال پیش رو با بدترین کیفیت تولید کنی و با گرون ترین قیمت به ملت خودت بندازی.

      پاسخ
  3. REVENTоN 👍
    سوابق: (133 دیدگاه) ,

    چند روز پیش تو کانالا تلگرام این خبر میچرخید،
    رامبد جوان با ماشین لوکسش! شکار دوربین ها شد!
    حالا ماشین لوکس چی بود، تیوتا کرولا!
    یعنی گند زدن به اسم لوکس خدایی، تیوتا کرولایی که اقتصادی و کاربردی ترین ماشین دنیاس!
    یعنی میگن رولزرویسو و بنتلی خشتک دران و ناله کنان در افق محو شدن!

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3717 دیدگاه) ,

      .
      اینجا تویوتا لوکس حساب میشه.
      اینجا کیا و هیوندای هم لوکس حساب میشن.
      اینجا اگر فولکس واگن ( ماشین عموم مردم ) هم بیاد لوکس حساب میشه.
      اینجا ماشین چینی مثل جک هم لوکس حساب میشه.
      .
      وقتی ماهی 1 میلیون تومن درآمد داری ماشین 120 میلیونی برات لوکس حساب میشه.

      پاسخ
    2. سینا
      سوابق: (121 دیدگاه) ,

      دیگه هر چی باشه از Kia Rio لوکس تر نیست وای خدا این همه رفاه رو از ما نگیر ☺☺

      پاسخ
    3. Ali
      سوابق: (97 دیدگاه) ,

      قبل از اون هم تو تلگرام نوشته بود عروسی با چند خودروی لوکس میلیاردی.
      حالا تو عکس چنتا کمارو ss و سراتو 2016 بود ک روی هم یک میلیارد هم قیمت نداشتن.

      پاسخ
  4. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3717 دیدگاه) ,

    تویوتا عالی کار میکنه.
    آپشن های کیا و هیوندای خیلی جاها به کار میان.

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      همیشه درباره خودروهای کره ای عالی نظر دادی و منطقی

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3717 دیدگاه) ,

        لطف داری بهنام جان.
        من به همه ی خودروسازان با کیفیت و متعهد به مشتری علاقمندم.المانی ، فرانسوی ، ژاپنی ، کره ای ، انگلیسی ، آمریکایی ، سوئدی حتی چینی و ایرانی ( اگر به مشتری متعهد باشن و خودروی با کیفیت بدن دست مردم )

        پاسخ
  5. erfan
    سوابق: (224 دیدگاه) ,

    طراحی به روز گیِرباکس به روز و کاربردی
    اینتریور بسیار زیبا
    فقط ایکاش موتورشو بازنگری میکردن به ١۵٠ اسب میرسید

    پاسخ
  6. احمد باقری
    سوابق: (4296 دیدگاه) ,

    بسیار بسیار عالی و کاربردی.

    پاسخ
  7. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    کابین بسیار عالی /////

    پاسخ
  8. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2211 دیدگاه) ,

    کرولا نشون دهنده ی یک محصول عالی و بازاریابی قدرتمند شرکت سازنده هست که در طی 50 سال همیشه جزو پرفروشترین ها بوده و هیچوقت در برابر رقبا عقب نیشنی نکرده

    پاسخ
  9. محمد
    سوابق: (248 دیدگاه) ,

    اصلا از طراحی کابین کرولا و داشبرد چپندرقیچیش خوشم نمی اید. مخصوصا تریم مشکیش خیلی زشت و مزخرفه.

    پاسخ
  10. Hami
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    کلا تویوتا به خاطر عملکرد در قبال قیمت دوست داشتنی و مورد پسنده کمتر کسی دستش به خرید یک کرولا لوکس با قیمت بالا میره همین فرمول خودرو های کره ای دنبال کردن و موفق بودن

    پاسخ
  11. فراز
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    آخه کدوم *** 157 میلیون پول بی زبون رو میده این نه آپشنی نه ابهتی نه عملکرد خالق العاده ای بقول جرمی : کسالت بار ..که چی بشه تویوتاس….ملت ماشین 70 میلیونی رو میخرن 150 بعد میگن چرا اینقدر گرونیه ..تورمه….***.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.