تویوتاچشم اندازهوندا

تویوتا کمری یا هوندا آکورد؟ کدام بهتر است؟!

سال ها بود که تویوتا کمری تنها سدان متوسط قابل اعتماد در بازار ایران شمرده می شد و بی شک آن هایی که در گذشته به دنبال خودرویی با کیفیت و مرغوب می گشتند، کمری در انتخاب اول آن ها قرار داشت.

Honda Accord vs. Toyota Camry
Honda Accord vs. Toyota Camry

اما اخیرا شرکت فامیلی موتور پای محصولات هوندا را به کشورمان باز کرده و با ارائه دو مدل سیویک و آکورد تحولی در بازار داخل بوجود آورده است. امروز بحث ما مرتبط با مدل آکورد است.
شاید شما هم می دانید که این دو خودروی ژاپنی برای سالیان سال در لیست پر فروش ترین خودروهای بازار آمریکا قرار داشته اند و رقابت این دو خودرو، یک رقابت جهانی است که اگر فاکتورمان میزان فروش باشد، کمری در رتبه ی نخست قرار خواهد گرفت.(چرا؟) در ادامه می خواهیم مقایسه ای گذرا بین این دو خودرو داشته باشیم.

Honda Accord vs. Toyota Camry
Honda Accord vs. Toyota Camry

طراحی ظاهری

اگرچه صحبت کردن درباره طراحی یک بحث کاملا سلیقه ای است، اما بگذارید کمی در این باره به صورت عمومی صحبت کنیم. از کمری شروع می کنیم: سال ۲۰۱۰ بود که تویوتا نسل جدید کمری را وارد بازار کرد و سرو صدای زیادی را به راه انداخت. خیلی ها می گفتند زشت است و از آن طرف عده ای می گفتند زیبا است! اگر طراحی نسل قبل کمری را با طراحی این نسل مقایسه کنیم شاهد افت هستیم چه بسا تویوتا این نسل را بسیار محافظه کارانه طراحی کرده است. در جلو چراغ های شکسته و جلوپنجره مخصوص تویوتا خودنمایی می کند و در عقب چراغ های L شکل نمایی کاملا متفاوت به کمری بخشیده اند. تویوتا در طراحی این نسل کمری از عضلانی بودن بدنه کاسته و تمرکزش بیشتر بر روی ظاهری به روز و کارآمد بوده است. اگر دیدی دیگر داشته باشیم طراحی این خودرو اگرچه ساده است اما کاملا قابل قبول بوده و زود از جلوی چشم نمی افتد. به هرحال بنظر می رسد خود تویوتا هم از طراحی این خودرو لذت نمی برد و قول طراحی بهتر در نسل بعدی کمری را به هوادارانش داده است. امتیاز این بخش کمری: ۶.۵

حالا نوبت به آکورد رسید: شاید در گذشته با شینیدن نام هوندا یاد طراحی های بی روح و خسته کننده می افتادید اما زمان گذشته است و دیگر آن هوندا، خسته کننده باقی نمانده است! آکورد هم در نسل قبل خود از طراحی غیر قابل قبولی بهره می برد اما هوندا این نسل آکورد را دگرگون کرده است. چراغ ها، خطوط بدنه، جلوپنجره و اجزاهای دیگر، همگی بسیار زیبا و شیک کنار هم جاافتاده اند و سبب بوجود آمدن خودرویی مدرن شده اند. پس طراحی آکورد یک سر و گردن از طراحی کمری بالاتر است. امتیاز این بخش آکورد: ۸
عملکرد و کارایی

2013_honda_accord_eng_ct_830121_717
این بار از آکورد شروع می کنیم: آکورد در ایران تنها با موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر عرضه می شود. این موتور قادر است ۱۸۵ اسب بخار نیرو تولید کند و آکورد را ظرف مدت ۸.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت این خودرو ۲۲۲ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. گیربکس این خودرو از نوع CVT یا پنج دنده اتوکاتیک است و تمام نیرو را به محور جلو وارد می کند. این اعداد و ارقام حاکی از عملکرد خوب آکورد است. امتیاز این بخش آکورد: ۸

2013_honda_accord_eng_ct_830122_7170
کمری(GLX): تویوتا کمری هم در ایران با پیشرانه کم حجم خود عرضه می شود. حجم موتور کمری ۲.۵ لیتر است که از آکورد کمی بیشتر است. این موتور می تواند ۱۸۱ اسب بخار قدرت تولید کند. شتاب این خودرو ۹.۲ و حداکثر سرعتش ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است که مطمئنا در مقابل آکورد یک بازنده است اما کارایی اش همچون سابق بی نظیر خواهد بود. سواری این خودرو نیز همچون سابق کاملا نرم و بی صدا است. امتیاز این بخش کمری: ۷
کیفیت

نظر دادن درباره کیفیت دو خودروی ژاپنی کار بسیار سخت و دشواری است چراکه همه خودروهای ژاپنی دارای کیفیت قابل قبولی هستند. کمری: با نشستن داخل کمری حسی خوبی به شما دست می دهد، همه چیز خیلی ساده در کنار هم قرار گرفته اند و کیفیت و مرغوبیت را کاملا حس خواهید کرد. اگر هم نگاهی به زیر کاپوت این خودرو بیاندازید متوجه کیفیت بی نظیر این خودرو خواهید شد، از عایق ها گرفته تا قطعات دیگر. از تویوتا چنین خودروی با کیفیتی هم می شد انتظار داشت. امتیاز این بخش کمری: ۹

آکورد: هر دو خودرو دارای کیفیتی در سطح عالی هستند اما به محض نشستن در کابین این خودرو علی رغم جلوه ای کاملا زیبا می گویید: حس نشستن در کابین تویوتا بهتر بود! این موضوع را با مشاهده دیگر قسمت های این خودرو هم می توان احساس کرد. امتیاز این بخش آکورد: ۸.۵
ایمنی

121220051921-toyota-camry-test-video-15
toyota camry crash test

کمری: نمرات تست های تصادف کمری در سال ۲۰۱۲ بهبود یافته است و در مدل های جدید، ایمنی آن بدون تغییر باقی مانده است. این خودرو که قویتر و سبک تر از نسل قبلی اش است بصورت استاندارد دارای ده کیسه هوا است اما توجه داشته باشید بیشتر مدل های کمری در ایران دارای دو کیسه هوا هستند اما مدل های ۸ کیسه هوایی هم در بازار داخل موجود است. دوربین دید عقب و هشدار دهنده نقطه کور از ویژگی های سفارشی این خودرو هستند که تنها در مدل فول قابل رویت است. کمری در تست های IIHS توانست رتبه خوب را بدست بیاورد و ۵ ستاره از آن خود کند اما در تست از جلو کمری کمی ضعیف عمل کرد و با گرفتن رتبه نامناسب و گرفتن ۴ ستاره به کار خود پایان داد. امتیاز این بخش کمری: ۹

honda accord crash test
honda accord crash test

آکورد: بدون شک آکورد یکی از مناسب ترین خودروها برای خانواده است چرا که توانسته از بیشتر تست های تصادفش پیروز و موفق بیرون بیاید و کمی از کمری بهتر عمل کرده است. این خودرو در تست تصادف جلو، جانبی و بروخورد از عقب رتبه خوب را از آن خود کرده است. این خودرو هم در تست ضربه از جلو با چهار ستاره راضی شد اما ایمنی این خودرو همچنان در سطح بالا قرار دارد. این خودرو دارای ویژگی های چون ترمز های دیسکی با توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری،۸ کیسه هوا به همراه تکنولوژی SmartVent (تشخیص سرنشین)، هشدار برخورد جلو، سیستم کمک خودرو در شیب، کمربندهای سه نقطه ای و کروز کنترل تطبیقی می باشد. امتیاز این بخش آکورد: ۱۰
ویژگی ها و امکانات

نوبت کمری است: شاید یکی از ایرادات محصولات تویوتا کمبود آپشن باشد که خودتان به این موضوع آگاه هستید. اما تویوتا محصولات جدید خود را با آپشن های بیشتری راهی بازار کرده است که جای شکر دارد. تویوتا روی کمری GLX رینگ های ۱۷ اینچی آلومینومی انداخته و ترمز های دیسکی آن دارای تکنولوژی های EBD، BA، TRC، VSC و ABD می باشند. همچنین دیسک های جلوی این خودرو مجهز به خنک کننده است. فرمان این خودرو حساس به سرعت است و دارای سنسور گردش فرمان می باشد. در مدل فول این خودرو شاهد تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه ای هستیم. سیستم صوتی این خودرو نیز دارای ۱۰ بلندگو و در مدل فول آن بلوتوث و چنجر شش¬تایی است، یک صفحه نمایش ۶.۱ چندمنظوره هم به کمری های جدید اضافه شده است. تنها صندلی های راننده را می توان بصورت برقی تنظیم کرد. دیگر امکانات این خودرو شامل سنسور پارک، کروز کنترل، تودوزی چرم و سانروف می شود. امتیاز این بخش کمری: ۸

اما آکورد: امکانات آکورد کمی از کمری بیشتر است که می شد از اول به این موضوع پی برد. ترمز های این خودرو که همچون کمری در رینگ های ۱۷ اینچی قرار گرفته اند دارای سیستم های EBD، ABS، VSA و HSA می باشند. فرمان، آینه ها و دو صندلی جلوی این خودرو کاملا برقی هستند. سیستم صوتی این خودرو دارای ۷ بلندگو و یک مانیتور ۸ اینچی است که قابلیت پشتیبانی از بلوتوث، USB و AUX را دارد. چراغ های LED عقب و روشنایی در روز جلو از جمله امکاناتی هستند که توجه را به سمت خود جلب می کنند. سیستم بهره وری مصرف سوخت، دوربین دید عقب ، سنسور پارک و نویگیشن(سفارشی) از مهمترین ویژگی های این خودرو هستند. امتیاز این بخش آکورد: ۹
مصرف سوخت

2012_toyota_camry_f34_ct_9051212_717
کمری: شاید امروز اصلی ترین دغدغه مردم میزان مصرف سوخت و هیزنه های آن است که به لطف وجود کمپانی هایی مثل تویوتا این مشکلات تا حدود بر طرف شده است. تویوتا سبزترین خودروساز جهان است پس باید خودروهایش مثل همیشه سبز باشند. مصرف کمری در شهر ۹.۴ لیتر و در جاده تنها ۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر است که این ارقام بنظر عالی می رسند. امتیاز این بخش کمری: ۹

2013_honda_accord_f34_ct_830122_717
آکورد: فکر کردید در این میان هوندا بیکار نشسته است؟! و در جواب باید گفت خیر! هوندا آکورد با جعبه دنده CVT و سیستم تزریق مستقیم سوخت دارای مصرف ۸.۷ لیتری در شهر و ۶.۵ لیتری در جاده است. دکمه اکو هم به میزان مصرف سوخت این خودرو کمک زیادی می کند. امتیاز این بخش آکورد: ۹.۵
قیمت
شاید یکی از مهمترین معیار های شما برای انتخاب خودروی آیندتان قیمت آن باشد حالا بیایید به قیمت این دو خودرو نگاهی بیاندازیم. آکورد: در بازار ایران فولترین آکورد (مدل EXB) حدود ۱۸۰ میلیون و مدل پایه )مدلLXB) آن که دارای کمترین آپشن است حدود ۱۳۰ میلیون تومان قیمت دارد. امتیاز این بخش آکورد: ۷
کمری: قیمت کمری در ایران تا حدودی کمتر از آکورد است. شما می توانید تنها با قیمت ۱۱۰ میلیون تومان صاحب یک دستگاه کمری GL شوید. اما اگر قدرت و آپشن های بیشتری می خواهید، می توانید مدل GLX را بخرید که قیمت آن حدود ۱۴۰ میلیون تومان است. امتیاز این بخش کمری: ۹

2012_toyota_camry_group_ct_9051214_717

شاید تا اینجای کار برنده را حدس زنده باشید اما بیایید با جزییات بیشتر این موضوع را برسی کنیم:

honda accord
honda accord

رتبه اول: هوندا آکورد با امتیاز ۸.۵

نکات مثبت:
• پویایی در هنگام رانندگی
• ظاهر خارجی جذاب
• فضای داخلی راحت
• مصرف سوخت کارآمد

نکات منفی
• کیفیت فضای داخلی و ادوات به کار رفته در آن به خوبی کمری نیست.
• قیمت نسبتا زیاد

toyota camry
toyota camry

رتبه دوم: تویوتا کمری با امتیاز ۸.۲

نکات مثبت
• کار کردن با آن ساده و لذت بخش است.
• طراحی داخلی زیبا و لوکس
• قیمت جذاب
• کنترل راحت

نکات منفی
• ظاهر آرام و بی روح
• سیستم تعلیق تا حدودی خشن است.
• کسل کننده برای رانندگی

یک مقایسه اجمالی بین هوندا آکورد و تویوتا کمری

  • مشخصات
  • هوندا آکورد ۲۰۱۳
  • تویوتا کمری ۲۰۱۳
  • برنده
  • موتور
  • ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر
  • ۲.۵ لینری چهار سیلندر
  • گیربکس
  • CVT
  • شش دنده اتوماتیک
  • قدرت
  • ۱۸۵ اسب بخار
  • ۱۸۱ اسب بخار
  • آکورد
  • حداکثر گشتاور
  • ۲۳۰ نیوتن متر
  • ۲۳۵ نیوتن متر
  • کمری
  • مصرف سوخت
  • مصرف ترکیبی ۷.۵
  • مصرف ترکیبی ۷.۸
  • آکورد
  • مصرف مشاهده شده
  • ۹.۲ لیتر
  • ۱۰ لیتر
  • آکورد
  • وزن
  • ۱۵۱۳ کیلوگرم
  • ۱۴۸۵ کیلوگرم
  • کمری
  • فضای پای جلو
  • ۱۰۸cm
  • ۱۰۶cm
  • آکورد
  • فضای پای عقب
  • ۹۷.۸cm
  • ۹۸.۸cm
  • کمری
  • حجم فضای بار
  • ۴۴۷ لیتر
  • ۴۳۶ لیتر
  • آکورد
  • فضای سر جلو
  • ۹۵.۵cm
  • ۹۶.۳cm
  • کمری
  • فضای سر عقب
  • ۹۴cm
  • ۹۶.۵cm
  • کمری
  • شروع قیمت(جهانی)
  • $۲۲,۴۷۰
  • $۲۳,۰۳۰
  • آکورد
  • قیمت مدل فول
  • $۳۰,۷۸۵
  • $۲۸,۵۲۰
  • کمری
چرا مردم متوسط نمی توانند خودروی متوسط بخرند؟
چرا مردم متوسط نمی توانند خودروی متوسط بخرند؟

در پایان دیدید که این دو خودرو چقدر به هم نزدیک هستند و انتخاب یکی از آن ها بی شک کار مشکلی است. اما با این وجود امیدواریم در انتخاب پیشرویتان کمی کمکتان کرده باشیم.
اما موضوع مهمتر آن است که در سایر کشورها این دو خودرو برای بیشتر مردم عادی قابل خرید است اما متاسفانه در کشور ایران خرید خودروهایی همچون کمری و آکورد برای خانواده هایی با درآمد متوسط غیر قابل تصور است اما در کشورهای دیگر اینگونه نیست!

[polldaddy poll=7780641]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

سید علیرضا سیادتی

سید علیرضا سیادتی، مترجم اخبار و رویدادهای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۵۷ دیدگاه‌ها

  1. کاظم

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    عاشق هردوتاشونم! زنده باد خودروسازى ژاپن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. slr722

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      اکورد ادم ول میکنه بره کمری اشغال سوار بشه…

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود بر پیر غلام پدال !!!!

        منم باهات موافقم . اگر بنا به تویوتا باشه فقیط مدل های 2006

        به قبل . طراحیشون حرف نداشت .

        راستی SLR یکی از هوادار های ژاپن ، علت مرگ پل واکنر رو این

        میدونه که سوار پورشه بوده . یعنی پورشه نا ایمن بوده و اگر

        تویوتا بود ، زنده میموند .

        این جک سال 1393 .

        من نمیدونم این ماشین نا ایمن چه جوره به امریکا ره پیدا

        کرده .

        قول میدم طرف سوار پورشه نشده .

        یکی از دوستام یدونه پورشه کیمن خریده ، حرف نداره . تو همه

        چیز . ببین دیگه 911 چیه .

        تویوتا رکورد دار فراخوان در دنیا . .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          رکورد دار فراخوان دنیا و بزرگترین ، با اررزش ترین و سبز ترین خودرو ساز دنیا ، رکورد دار سریع ترین دریفت و سریع ترین خودروی الکتریکی در جهان

          موافقم 0
          مخالفم 1
        2. ali

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (57 ديدگاه)

          آقا میلاد شما متعصبید از اسمتون پیداست (فقط آلمان و فقط بنز) که تازه یه نموره نژاد پرست هم هستید

          تویوتا با همین فراخوانهاش هرساله پر فروشترین در آمریکا و استرالیا و کانادا و و کل دنیاست

          شما با استدلال عجیبتون میگی پراید هم پر فروشه !!!!!
          آیا توی امریکا و کاناداو .. پر فروشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود.

          محمد یک چیز جدید بگو . تو هنوز جواب سوال های منو ندادی !!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          والا میلاد من منتظرم تو جواب سوال های منو بدی اول بعد من پاسخ سوالاتت رو بدم تو یک چیز جدید بگو

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. slr722

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1347 ديدگاه)

          اینا کی بودن به میلاد دیس دادن؟؟؟

          میلاد هرچی میگه درسته…

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. carbonado aventador

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (4468 ديدگاه)

        سلام و درود .به به به!!!!! بالاخره افتخار دادید و کامنت کذاشتید . خوشحالمون کردید . در این مورد هوندا آکورد بهتره . طراحی زیبایی هم داره!!!!!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. slr722

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1347 ديدگاه)

          ای جوونم…چطوری محمد؟؟؟
          من همیشه نظر هاتو میخونم…

          اما نظر نمیدم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. امین ، تویوتا ، Let’s Go Places

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (433 ديدگاه)

          اس ال ار جان دلم هوای بحث کردن در مورد تویوتا با شما رو کرده. :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. زیگما

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          slr خان بنده افتخار آشنایی با شما رو نداشتم تا الان! امیدوارم بیشتر با هم اشنا بشیم و شما هم بیشتر در بحث ها شرکت کنی!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. slr722

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1347 ديدگاه)

          امین جان منم دلم برای همه شما تنگ شده…

          اما همیشه نظرات شما میخونم…

          ولی دیگه نظر نمیدم…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. slr722

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1347 ديدگاه)

          خوبی زیگما جان…

          نمیدونم با کدوم از بچه ها در ارتباطی اما بیشتر بچه ها شماره موبایلم دارن…

          ازشون بگیر…دوست داشتی زنگ بزن…

          اینجوری خیلی بهتره…

          قربانت slr عشق انگلیس

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، به خضوض تویوتا و نیسان

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1678 ديدگاه)

        حاجی چشمات سوی درست حسابی نداره یا اینکه فارسی رو درست یاد نگرفتی ، آکورد با اینکه سر تره ولی همین کمری با همین طراحی یکی از پرفروش ترین های جهان بوده ، تعریفت از ماشین آشغال چیه؟؟؟ ماشینی که 8 سال گارانتی میشه و فوق العاده نرم و بی صداست و خود پدال هم که انگار با تویونا دشمنی داره هم قبول داشته که کیفیتش بالاتر بوده آشغاله؟؟؟ پس اگه اینجور باشه رقیب های کره ای یعنی سوناتا و اپتیما باید برن بمیرن جلوی کمری و آکورد ، یه سری به تعمیر گاه های اطرافت بزنی بد نیستا ، تو هر کدومشون حداقل 5 تا آشغال کره ای خوابیده ولی چندتا ژاپنی اونجاست؟؟؟از هر تعمیرگاهی بپرسی اینو بهت میگه ( ماشین ژاپنی مرگ نداره )

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          محمد شما که نه منبع رو قبول داری . نه طرف مقابلتو .

          پدال رو هم که مخالف تویوتا میدونی .

          پس حتما بحث با شما بی فایدست .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1678 ديدگاه)

        فقط و فقط آکورد ولی کمری هم آشغال نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود.

          محمد چه عجب شما واقع بین شدی .

          ببینمت میکشمت .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          :D میلاد

          موافقم 0
          مخالفم 0
      5. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1447 ديدگاه)

        دمت گرم SLR جان ! قبلا هم گفته بودم. به نظرم اکورد مناسب ترین سدان ژاپنیه! جالب اینجاست که قیمت پایه اکورد کمتره ولی تو ایران گرون تره!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. slr722

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1347 ديدگاه)

          اره یادمه محسن جان…
          منو میلاد محسن کسری ( km) یه مقایسه خیلی خوبی بین…

          اکورد.
          کمری.
          سوناتا.
          اپتیما.
          مزدا6.
          تینا.
          التیما.
          کیزاشی.

          انجام دادیم…

          یادمه کیزاشی همه اول کاری حذف کردن…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Km

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (679 ديدگاه)

          آره یادش بخیر پویا منو تو که ساعت ها درباره کره و ژاپن بحث مى کردیم. آخرشم نتونستم راضیت کنم که ژاپن هنوزم سرتره :D آکورد برنده شد نه؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. slr722

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1347 ديدگاه)

          اره کسری اکورد برنده شد…

          اما دوم شد سوناتا…

          نگو نه…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. زیگما

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          توجه توجه
          فراخوان
          میلاد km محسن توفیقی محمد، امین وحید علی و….. توجه فرمایید.
          دوستانی که مایل هستند با هم در ارتباط باشیم و از اطلاعات همدیگر استفاده کنیم ، لطفا به ایمیل زیر پیام بزنید یا اگر در یاهو مسنجر فعال هستید ، در آنجا پیامی برای من بفرستید.
          nazaninahmadi1991@ yahoo . com(فاصله ها برداشته شود)
          پدال بذار برای یک روز این کامنت من بمونه.دوستت دارم پدال ♥♥♥♥♥♥

          موافقم 0
          مخالفم 0
      6. سعید

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (58 ديدگاه)

        اس ال ار.. عشق اشغالای کره ای هستن

        موافقم 0
        مخالفم 2
      7. ali reza

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (37 ديدگاه)

        slr
        شما باز هم عاشق اشغال های کره ای هستی!!!!!!!!
        باز خالی بند هم هستی!!!! یا ترک کردی
        برا همین هم تویوتا رو نمی شناسی

        فقط تویوتا و لکسوس و هوندا و مزدا و نیسان و سوبارو و هر چی ژاپنیه

        موافقم 0
        مخالفم 1
    2. matin

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (233 ديدگاه)

      آکورد خیلی بهتره تنها مشکلش خدمات پس از فروشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1678 ديدگاه)

        درسته منم شنیدم این ماشین گارانتی درست و حسابی نداره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          محمد تازه کاره . باید بهش فرصت داد .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          ما که از خدامونه مردم ماشین با کیفیت ژاپنی بخرند ، فقط امیدوارم مثل ایرتویا بتونه خدمات بده

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. طوفان

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (149 ديدگاه)

        ماشین ژاپنی گارانتی میخواد چکار ؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. hosseindark

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    آکورد طراحیش بهتره
    قیمت بالاش به آپشن و طراحیش میارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، به خضوض تویوتا و نیسان

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      سلام ، قیمت آکورد از کمری پایین تره تو مدل پایه ، تو مدل های فول هم همش 2000 دلار تفاوت دارند… به هر حال با تمامی احترامی که به کمری دارم باید بگم تو این نسل از رقبا جا مونده ، هرچند هنوز هم یکی از مدعیان میدانه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. زیگما

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    ببینید دوستان .همه اینها درسته که آکورد طراحی بهتری داره و از خیلی نظر خیلی از ها بهتر از کمریه.ولی شاخص مردم پسند بودن نداره. کمری مردم پسنده. مثل پیکانه.وقتی پراید اومده بود با اینککه از خیلی از جهات بهتر از پیکان بود ولی خیلی ها باز هم پیکان رو ترجیح میدادنید!چون مردم پسند بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ALi.sd

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (51 ديدگاه)

      چه مثال چرتی ، تویوتا و هوندارو با سایپا و ایران خودرو مقایسه میکنه ،

      هم مثالت چرت بود هم نتیجه گیریت ، چون پراید خیلی بیشتر از پیکان تو

      بازار جواب داد .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. زیگما

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        من بازار رو مقایسه نکردم ! بلکه رفتار شناسی مشتری رو مورد بحث قرار دادم!
        اگر هم حرفم اشتباه باشه، چه دلیلی میتونه وجود داشته باشه که کمری با وجود این همه ضعف، باز هم بیشتر فروش بره در “امریکا”(به عنوان بازا معیار)؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ALi.sd

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (51 ديدگاه)

          بله من خودمم کمری رو به اکورد ترجیح میدم ، منتها نسل بعدش رو که قول داده ضعف طراحیش جبران بشه احتمالا خیلی بهتره ، خب عزیزم خرید و فروش در بازار = رفتار مشتری!!
          پراید آشغال از وقتی که به بازار تحمیل شد ، پیکان جاشو بش داد ، چون مردم خواستن که جاش باشه :p

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      زیگما منظورت کدام بازاره ؟؟؟

      ایران یا دنیا .

      ایرانو نمیشه با جای دیگه مقایسه کرد .

      فامیلی موتور تازه تاسیسه . هنوز نمایندگیهاش زیاد نشده .

      ولی ایرتویا از نظر مالی قویتره . از سال 1386 در ایرانه .

      اینو باید در دراز مدت سنجید .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود.

        پدال من دوتا کامنت در جواب اس ال ار گذاشتم نیست .

        غیب شده .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          آره کامت های منم هیچکدوم نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. امین ، تویوتا ، Let’s Go Places

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (433 ديدگاه)

        تا اون جایی که من یادمه ایرتویا از سال 84-83 توی ایران هست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود دشمن المان .

          منظورم زمانی هست که واردات ازاد شد .

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. امین ، تویوتا ، Let’s Go Places

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (433 ديدگاه)

          کی گفته من دشمن المانم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ میلاد !!!!!!!
          منم منظورم ازاد شدن واردات بود.
          من سال 84 رفتم نمایشگاه خودرو های بی ام و. توی یه باغی بود.
          برگزار کنندش میگفت این اولین باره که نمایشگاه رسمی داریم.یادمه قیمت بی ام و های سری 5 حدود 50 60 میلیون بود.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          خدا باعث و بانی گرونی هارو لعنت کنه .

          موافقم 1
          مخالفم 0
  4. جهانگير

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (147 ديدگاه)

    من تا الان هوندا سوار نشدم ولی اگه پول داشته باشم حتمأ هوندا میگیرم
    موتورش رو سوار شدیم واقعأ عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. زیگما

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    در مورد حداکثر سرعتی که اعلام کردید شک دارم پدال! در یوتیوب سرچ کنید 2013 toyota camry top speed می بینید که بیشتر از اینا میره! من هم هیچ وقت به این تاپ اسپید های اعلام شده اعتماد نکردم و نمکینم چون طبق قوانین خاصی باید این مقدار رو کمتر اعلام کنند….
    پدال نمایشگاه شیکاگو شروع شده :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. زیگما

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (3072 ديدگاه)
  6. alireza

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (93 ديدگاه)

    من که هوندا رو واقعا می پسندم . نه اینکه تویوتا خوب نیست . بلکه طراحیش زیاد به دلم ننشسته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. sina ghk

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (100 ديدگاه)

    اصلا درمورد کیفیت اجحاف شده کیفیت هوندا از تویوتا بیشتره. (والا ما که ژاپن بودیم اینطور بود) مردم هم بیشتر نیسان سوار می شدند.
    زنده باد ژاپن زنده باد نیهون!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. SAEED

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (197 ديدگاه)

    سلام.
    بنظر من مقایسه دو ماشین ژاپنی برای این هدف ک یکیشونو برتر نشون بدیم اصلاً معقول نیست!تنها چیزی ک میتونه بینشون تفاوت ایجاد کنه سلیقه شخصی مصرف کنندست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. VAHID JINPACHI

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (847 ديدگاه)

    رقابت نفس گیری بود…

    دمت گرم پدال…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، به خضوض تویوتا و نیسان

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    هر دو خودرو عالی ، کمری دو اگزوز که صدای موتور توی کابینش معنی نداره و با ترمز دستی پدالی از لحاظ داخلی بهتر از آکورده و آکورد از لحاظ طراحی خارجی از کمری بهتره … حیف که مدل های 4 سیلندر دو خودرو وارد میشه ، آرزو به دل ما موند که کمری 3.5 لیتری 268 اسب بخاری یک روز سوار شیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود.

      خب برو اریون سوار شو .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. Masoud AMG

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (65 ديدگاه)

    هوندا آکورد یه خودرو که نسبت به رقیباش تعلیق اسپورتی داره ودر تهایت هندلینگ عالی که بیشتر خریدارای جوان را جذب میکنه در حالی که تویوتاکمری یه خودرو آرام وبا سواری نرم هستش وطرفدارای خاص خودشو داره.به امید روزی که تمامی خودرو های این رده هم زمان تو بازار ایران فراهم بشه (کمری-آکورد -سوناتا-فیوژن-مالیبو-پاسات-مزدا6-لگاسی-دوج چارجرcharger- آلتیما-اپتیما و…)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      و فولکس جتا .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Masoud AMG

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (65 ديدگاه)

        آقا میلاد Volkswagen Jetta تو این کلاس قرار نمی گیره جتا رو میشه با(مزدا3-کرولا-سیویک -فوکوس سدان-دوج دارت-Chevrolet Cruze-Hyundai Elantra Sedan-لنسر-مگان و…)مقایسه کرد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          منم میدونم در این کلاس نیست . منظور من این بود که

          شرایطش در ایران فراهم بشه و وارد بشه . زود قضاوت نکن .

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. hrf

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (381 ديدگاه)

      کاش مزدا 6 هم میاوردن. واقعا ماشین خوبیه. عالیه هم از لحاظ قیافه و هم زیر پای ماشین حرف نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود.

    انتخاب اول من هوندا .

    من هوندارو خیلی بیشتر از تویوتا قبول دارم . اون هم با مشکلات سونامی دست

    و پنجه نرم کرد و به اندازه ی تویوتا فراخوان نداد .

    البته اگر بخواهیم معیار را سونامی قرار بدهیم .

    ولی در کل هوندا و نیسان از تویوتا کمتر فراخوان دادند .

    در اینجا هم هوندا طراحیش خیلی بهتر از تویوتا است .

    حدود 6 سال پیش مجله ماشین بهترین خودروهای دهه ی 70 ایران رو نوشت .

    یکیش هوندا اکورد بود . نوشته بود دقت دنده اش از ماکسیما بالاتره .

    هنوزم طراحیش حرف برا گفتن داره . شاید خیلیا بگن بی روح و کسل کنندست

    ولی در عین سادگی هنوز کلاس خودشو داره . همینطور کریسیدا . کرونا .

    ولی در بخش خودروهای لوکس ، لکسس خیلی خیلی بهتر از اکورا و اینفینیتی

    کار میکنه .

    اگر به عقب دو خودرو نگاه کنید ، منبع اگزوز های کمری کاکلا مشخصه .

    همینطور اکورد . اگر به سپر عقب اکوردهای ایران نگاه کنید ، جای دوتا

    لوله اگزور در طرفین است . انگار که سپر اکورد 6 سیلندر با اکورد 4

    سیلندر یکی است . این خب ضعفه .

    ولی هوندا بهتر از تویوتا . بی ادعا تر از تویوتا .

    ((( فولکس واگن ، سازنده ی کم مصرفترین خودروی دنیا )))

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. امین ، تویوتا ، Let’s Go Places

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (433 ديدگاه)

      میلاد چرا گیر دادی به فراخوان ؟؟ فراخوان یه چیزه طبیعی هست حتی بی ام و هم فراخوان میده.
      .
      .
      این رو یادت نره که فراخوان های تویوتا مربوط به کیفیت خودرو نیست بلکه همنطور که قبلا هم گفتم بخاطر بد تنظیم یا برنامه نویسی کردن قطعات هست.
      .
      .
      چون اگه مربوط به کیفیت میشد بزرگترین و پرفروش ترین خودروساز جهان نمیشد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. زیگما

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        ببخشید آتش سوزی خودرو های تویوتا به خاطر بی کیفیت بودن نیست؟
        مشکل در ایربگ(بی دلیل باز شدن)نشان از بی کیفیتی نیست؟
        عجباااا
        بعضی از مواقع احساس میکنم که میتونم بگم”تویوتا بی کیفیت ترین خودروساز دنیا در میان 5 خودروساز بزرگ دنیا است!”

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        امین باالخره فراخوان داده دیگه .

        تو برف پاک کن . تو مدار های اتوماتیک . سیستم ترمز . داداش من

        ترمز یکی از مهمترین سیستم های ماشین هست . تو اگه به این

        فراخوان کم توجهی بکنی ، یعنی جون ادم ها برات مهم نیست .

        فکرشو بکن یک لحظه ترمزت از کار بیفته . همینطور برف پاک کن

        . تو بارون شدی برف پاک کن نداشته باشی . فاجعه است .

        همینطور سیستم سوخت . اینها مربوط به کیفیته دیگه دادش .

        به کم دقتیه دیگه . اگر روزی فولکس هم دچار این ها بشه ، من

        انتخابم اکورده .

        تویوتا فقط در سال 2013 حدود 7.43 میلیون دستگاه خودرو را

        عمدتا به دلیل مشکل پدال هایشان جمع آوری کرد. پارسال که

        دیگه سونامی نبوده .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امین ، تویوتا ، Let’s Go Places

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (433 ديدگاه)

          میلاد مطمئنی اون سمند نبوده ؟
          چرا این جوری با قضیه برخورد میکنی بابا ؟
          “فکرشو بکن یک لحظه ترمزت از کار بیفته . همینطور برف پاک کن

          . تو بارون شدی برف پاک کن نداشته باشی . فاجعه است .”
          .
          .
          اگه شما یه نفر رو بیاری که بگه : اره توی بارون برف پاک کنش کار نکرد یا ترمزش برید ( !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ) هرچی گفتی درست.

          اخه میلاد عزیز والا پراید هم بعد 10 سال کار اینجوری نمیشه.
          همه این ها احتمال هست. بله احتمال این هم هست که هیوندای سونوتا توی سرعت های بالای 100 تا چرخش در بره ولی واقعا اینجوری میشه ؟؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. زیگما

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          امین جان پسر گلم
          وقتی یک قطعه در طراحیش مشکلی وجود داره در عمل نیز مشکلات خودش رو نشون میده و اصلا هم احتمال اشکال پایین نیست! چون قطعه متانسب با سیستم کار نمی کنه!
          حالا بعضی ها میگن”پراید هم این مشکلات رو بعد از ده سال پیدا نمیکنه”
          اولا که بعد از شش ماه پیدا میکنه.دوما.پراید 20 30 سال پیش توسط فورد به فروش رفته و تست شده و مشکل فراخوانی نداره!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. سعید

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (58 ديدگاه)

          شما میلاد مثل خنجری روده دراز میکنی که چی
          هوس گندم زار کردی!!!
          تویوتا همیشه بهترینه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          امین چرا باور نمیکنی؟؟؟

          چرا قبول نمیکنی؟؟؟

          میخوای لینکشو بذارم ببینی ؟؟؟

          منه بد بخت اسمم بد در رفته که میگن تعصب داره .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود.

          سعید جان بهترین برای شما پرفروش ترین و رکورد دار فراخوان معنی میشه . پس بحثی ندارم .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. امین ، تویوتا ، Let's Go Places

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (433 ديدگاه)

          میدونم. میلاد عزیز. خیلی با حال بحث میکنی. لینکشو دارم. اخرین اطلاعاتی که گرفتم این بود:توی فراخوان اولیش تویوتا بود بعدش هیوندای.
          و همونطور هم که گفتم احتمال بودجود اومدن این مشکلات 1 به 10000 هست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Zonda R

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      میلاد جان
      بحثت در مورد فراخوان دادن تویوتارو قبول دارم
      اما انقدر تکرار کردی لوث شده و حال بهم زن
      البته من به نظره همه احترام میزارم
      و
      اینو به عنوان یه دوست بهت گفتم
      بهتر نیست وقتمون برای یاد گرفتن از هم دیگه بزاریم تا بحث های تکراری؟
      اینم بگم من رو هیچ برند و کشوری تعصب ندارم
      کلا عاشق ماشینم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود زوندا .

        خب من جوابمو نگرفتم !!!!!

        اگه کیفیت داره پس چرا فراخوان داره؟؟؟

        اونی که کمتر فراخوان میده پس چیه؟؟؟ اشغاله ؟؟؟

        تو جواب بده .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. یاشار

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (18 ديدگاه)

          میلاد جان

          پس پژو 405 که آتیش می گرفت و فراخوان نداد بر حسب نظر شما دقیق ترینه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

          تویوتا برترین در کیفیت… اینو بالاترین فروشش هرسال در امریکا و استرالیاو کاناداو .. نشون می ده
          چون کلیت تکنولوژی و مشتری مداری تویوتا در دنیا بی نظیره

          شما هم اینقدر یه سیکل بسته رو تکرار نکن خواهشا

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود . عزیز سیکل بسته نیست .این داستان همچنان ادامه دارد .

          بعدشم اگر فولکس ایرادی داشته به اندازه ی تویوتا نبوده .

          یکی از فراخوانهای تویوتا 10 میلیون بوده .

          شما یک ایراد از فولکس بگیر که مربوط به کیفیت و فراخوان و … بشه .

          در ضمن خودروساز های ما لگن ساز هستند و نباید مقایسه بشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. امین ، تویوتا ، Let's Go Places

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (433 ديدگاه)

          میلاد فولکس هم دوبار فراخوان داده. یکی 2.6 میلیون و یکی دیگه هم 300 هزار تا. لینکش رو هم دارم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Zonda R

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          F.A
          میلاد
          من بحث کیفیت
          تویوتا
          فراخوان رو نکردم
          ولی خب
          فراخوان استثنا هستش
          اتفاقه نه اصل
          نه مبنا
          البته تو انتخاب تاثیر داره
          مثلا من خودم
          خواستم ولوستر بگیرم
          خب بخاطر فراخوان مدل 2011 و 12
          بخاطر سقفش مردد شدم ولی بعد فهمیدم برطرف شده
          و اینکه اگر قرار بود این موضوع تاثیره بسزایی در انتخاب و اعتماد امریکایی ها در خرید داشته و اینکه تویوتا در حین فراخوان اعتماده مردم رو جلب نمیکرد
          حالا اماره فروشش این بود
          یه نگاه به اماره فروشه ژانویه 2014 بنداز
          تو بازاری که همه ی برندها هستن من مردم ماشین شناسن
          میتونن قبل از خرید ماشینو ازمایش کنن
          و…
          پس
          حتی تویوتا تو فراخوان ها هم موفق عمل کرده پس
          بنظره من بهتره مبحث فراخوانو تکرار نکنی
          چون هم لوث شده هم اینکه
          اتفاقات این شکلی اجتناب ناپذیره

          موافقم 0
          مخالفم 0
  13. امین ، تویوتا ، Let’s Go Places

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (433 ديدگاه)

    اگر کمری طراحی بهتری داشت بی شک انتخاب من تویوتا بود.
    .
    .
    هر دو عالی و با کیفیت هستن و نسبت به قیمتشون امکانات خیلی خوبی رو در اختیار میذارن.
    .
    .
    این رو یادتون نره که توی ایران حدود 50 60 میلیون اختلاف قیمت دارن ( با این پول میتونین یه رونیز تمیز گیر بیارین).ولی ما کاری به بازار ایران نداریم چون داغون ترین بازار جهانه.
    همچنین طراحی موتور و بدنه اکورد ماله سال 2013 هست ولی کمری 2010.
    .
    .
    تنها مشکل کمری طراحی نچندان جذاب و خوش ترکیبش هست ولی بازهم قابل قبوله.
    .
    .
    در مقابلش اکورد طراحی بی نظیری داره و چراغ های عقبش کاملا اصالت خودروهای ژاپنی رو میرسونه.درست مثل ماکسیما های توی ایران.
    .
    .
    داخل کابین هم که هردو به زیبایی طراحی شدن و اکورد که هیچ نقصی توی طراحیش نیست.
    .
    .
    درکل بخوام بگم اکورد خیلی بهتره که مهمترین دلیل پیروزیش طراحی فوق العادش هست.
    .
    .
    با تشکر از سایت پدال.مقیسه خیلی خوبی بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. مجید

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من سوار دوتاش شدم، یه لاستیک هر دوش می ارزه به کره ای ها، اما آکورد خیلی بهتر از کمری بود، سواریش فوق العادس، رؤیاییه، کاش توان خریدش بود، معطل نمی کردم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. walid

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (102 ديدگاه)

    عاشق آکوردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، به خضوض تویوتا و نیسان

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      ایولا خداییش خوب اومدی آکورد عالیه منم بدجور عاشقشم فقظ ای کاش مدل های 6 سیلندرش هم میومد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، به خضوض تویوتا و نیسان

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    ایشالله سال بعدی با کمری new face تمام رقیبا رو له میکنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امین ، تویوتا ، Let's Go Places

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (433 ديدگاه)

      خیلی شوق دارم ببینیم نسل جدید کمری چه شکلی میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. mory

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (418 ديدگاه)

    چقدر بدبختیم ما تو ایران دو تا ماشین‍‍‍ن پیش پا افتاده که با این وضع جهنمی تو ایران 70 میلیون میشه بازم دو برابرش میکنن میکنن …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. امین ، تویوتا ، Let’s Go Places

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (433 ديدگاه)

    یه چیزه دیگه تویوتا فکرشو باید روی 20 30 نوع ماشین مختلف بذاره که هر کدومشون جز بهترین های جهان هستن ولی هوندا در کل 10 تا ماشین هم تولید نمیکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    یادش بخیر یه زمانی کمری 30 میلیون بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. m.a7200

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (28 ديدگاه)

    اخه ماشین های ژاپنی اصلا نباید مقایسه کرد هر کدوم رو بخری برنده ای
    من هر دو رو میپسندم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Alireza

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من نمی فهمم چرا وقتی این دو تا ژاپنی هستند هیوندا سوناتا فروشش از این 2 تا تو ایران بیشتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مخ خودرو

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (24 ديدگاه)

      برای اینکه به مخت فشار نمیاری . خب شما پول نداری ، نمیدونی ….
      کسی که پولش زیادی کرده یه بعد از ظهر هوس میکنه بره 140 تومن ول خرجی کنه . میره نمایشگاه ها رو میبینه . میگه : ااااااه این چه ماشین خفنیه .
      چه قیافه ی خفنی داره . آقا اسم این چیه . طرف بهش میگه سوناتا . این بغلی هم کمری جدیده .
      میگه : اااای ایـــشَه . این چیه . من که میخوام 2 ماه دیگه یه ماشین دیگه بخرم . حداقل این 2 ماه حال کنم .
      ببین استهلاک پایین تویوتا برای چنین افرادی خیلی مهم نیست
      چون هیوندای هم که قرار نیست بعد 2 سال وا بره . اون هم قرص و محکمه . فرقشون 10 تا 20 سال دیگه مشخص میشه .

      ↓↓↓↓ افـــتــــاد ↓↓↓

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. yashar

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (294 ديدگاه)

    کمری فولش 140 آکورد 180!؟
    خب معلومه با اختلاف 40 تومنی تو ایران کمری انتخاب بهتریه!
    مثل این میمونه که یارو بره با پولش یه کمری بخره یه ال 90 اتومات هم بهش اشانتیون بدن!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (615 ديدگاه)

    بسمه تعالی

    من که از هر دوشون بدم میاد.

    اصلا دست خودم نیست نمی دونم چرا وقتی اسم ماشین های آسیا و آسیای شرقی میاد یه جوری میشم.

    کی می تونه نظر منو در مورد ماشین های آسیا عوض کنه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود.

      سینا تو دیگه داری ازونور پشت بوم میفتی .

      من احتمال میدم سوارشون نشدی . هرچند که خودم سوارشون نشدم ولی محصولات

      دهه ی 90 ژاپن اسطوره بودند.

      من تا به حال مخالف دهه ی 90 ندیدم . ولی الان میگم تویوتا ، تویوتا

      سابق نیست . فراخوانهاش زیاد شده . کاری به لکسس نداریما .

      بهت پیشنهاد میکنم سوارد ماشین های دهه ی 90 ژاپن بشو . دیگه پیاده

      نمیشی .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امین ، تویوتا ، Let’s Go Places

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (433 ديدگاه)

        دهه 90 جای خود. همین جدیداش هم سور بشی پیاده نمیشی.
        .
        .
        هر کی ماشین اولشو تویوتا بخره ماشین بعدیش رو هم تویوتا میگیره چون حس خاصی داره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Zonda R

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        F.A
        میلاد جان
        من از 3 نفر که هر 3
        این نسل و نسل قبل رو داشتن
        پرسیدم
        همه متفق القول این نسل رو بهتر میدونستن
        تو کیش از یه رانندگی تاکسی پرسیدم
        اونم نظرش همین بود
        پس کیفیتش بهتر شده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Zonda R

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          F.A
          در ضمن کمری بازار دست دوم بهتری داره
          واین
          یکی از محاسن کمری به اکورده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. امین ، تویوتا ، Let’s Go Places

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (433 ديدگاه)

          بله همه چیز به قول معروف همون چیزی نیست که روی کاغذ نوشته میشه.

          مثلا تویوتا فراخوان داده ولی احتمل اینکه اون مشکل بوجود بیاد 1 به 10000 هست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          زوندا اولا بیشتر نظرم روی طراحیش بود .

          دوما اگه بگم باز میگی بحثش لوس شده . ولی چرا در عین

          حالی که شما میگی کیفیتش بالاتر رفته ، چرا فراخواناش از نسل 2006 به قبلش بیشتره .

          جواب منطقی بده .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (615 ديدگاه)

        بسمه تعالی

        میلاد ایمیلامو چرا جواب نمیدی؟!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود. داداش وقت نداشتم . ببخشید . شرمنده . معذرت میخوام .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Zonda R

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          F.A
          2006؟؟؟؟!!!!!
          عزیزم.
          من در جواب حرف شما که گفتی تویوتا تویوتای سابق نیست عرض کردم
          که این تویوتا از نسله قبلش بهتره
          اینو کسانی میگن که سه نسله کمری رو داشتن و با هر کدوم حداقل 100 هزار کیلومتر رانندگی کردن

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. شاهین

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (44 ديدگاه)

      سینا جان سلام
      اگه یه خورده تعصب رو کنار بزنی و منطقی تر باشی خواهی دید که خودروهای ژاپنی بویژه تویوتا مرگ ندارن و کم استهلاکن

      سرچ کن تا ببین که تاکسی کیش (کمری یا کرولا) 700 – 800 هزار کیلومتر توی گرما میرن و راحتیشون عین اوله بدون کمترین مشکل

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. مجتبی

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    طراحی پشت نسل جدید کمری زیاد جالب نیست.
    بنظرم هوندا آکورد لوکستر از کمریه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      F.A
      تکرار بیش از حده یه واژه بی منطقه و بیشتر مبالغست تا بحث
      وقتی فاکتور فراخوان روی فروش و اعتماد مردم نداشته
      خب چرا باید در موردش بحث کرد؟!؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. بهزاد

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (2412 ديدگاه)

    یکی از بی نقص ترین تحلیل ها بود و اگر این تست ها به صورت long term که در بیشتر نشریات خارجی انجام میشه همراه بشه اطلاعات دقیق تری رو میتونه انتقال بده.
    انتخاب بنده هوندا آکورد هست.
    شرکت وارد کننده اگر بتونه خودروهای دیگر هوندا مثل crv و سیویک کوپه و چند مدل دیگر رو به سبد محصولاتش اضافه کنه میتونه بازارش را بهتر توسعه بده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. ali

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    من تویوتا کمری رو ترجیح میدم..
    اکورد گرونه
    قرار باشه 180 میلیون برای یه ماشین بپردازم rav4میخرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. مخ خودرو

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (24 ديدگاه)

    منظورت چیه عکس دلار بزنه
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. احسان(احسان سابق)

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    کمری واقعا ماشین خانوادس و هیچ حس جذابیت و جوون پسندی نداره اما اکورد زیباتر و خشنتره.با این وجود تویوتا هیچ کمکاری در تولید کمری نداشته وگرنه سال قبل 400 هزارتا تو امریکا نمی فروخت.کمری بازار هدفش کاملا مشخصه:خانواده های متوسط.
    در هر صورت برای 99% خانواده های ایرانی خرید کمری یا اکورد یک رویا و افسانه هست.وای بر کسایی که ایران رو انقدر بیچاره و فقیر کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. رضا

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    عاشق اکوردممممممم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      F.A
      البته منم اگه سدان بخوام بگیرم
      اکورد رو انتخاب می کنم تو این رده
      ولی ترجیح میدم یه rav 4 بگیرم با این پول

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. بهرام

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام …. اولا کاش توضیحی هم پیرامون نرمی و میزان نفوذ صدا در هردو خودرو مینوشتید ….. هوندا با توجه به کم بودن شبکه خدماتیش و نیز احتمالا سختی دسترسی به لوازم مصرفیش نتواند گزینه اول انتخاب باشه …. ولی هردو ماشین های اکونومی و خانواده هستند و ما ارزومندان خودرو برایمان غیر دسترس ….

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا