میوه ضد ضربه تویوتا ME.WE

پشت چهره نامتعارف و عجیب تویوتا ME.WE ایده های زیادی نهفته است. این خودرو چیزی بیش از یک مفهومی الکتریکی ضد ضربه می باشد! خودرویی که توسط طراح فرانسوی تویوتا ژان ماری مسعود در شانزه لیزه پاریس متولد شده است.

Toyota ME.WE concept
Toyota ME.WE concept

این ماشین نشانگر تلاش برای تغییر در تحرک شخصی، یا تمرکز بر میل به آزادی، لذت، هیجان و گذر از محدودیتها با در نظر گرفتن رویکردهای ساده تر، واقع بینانه تر، متفاوت تر و متناسب تر می باشد. خودرویی که آن را این گونه توصیف می کنند: ساخت بهترینها با استفاده از کمترینها.

Toyota ME.WE concept
Toyota ME.WE concept

در نتیجه ME.WE تویوتا با طول 3.44 متر و عرض و ارتفاع 1.75 و 1.60 متر و با ساختار شاسی از لوله های آلومینیومی و پوشش بدنه از پانل های پلی پروپیلن تنها 750 کیلوگرم وزن خواهد داشت که نسبت به رقبای سوپر مینی خود 20 درصد کمتر می باشد. تازه پنل های بدنه که تنها 14 کیلوگرم هم وزن دارند، 100 درصد قابل بازیافت می باشند. طراحی بدنه و جنس آن به گونه ایست که فاقد نقاط خطرناک و بحرانی است که می تواند در تصادفات ایمنی بالایی را برای عابرین به ارمغان آورد.


پیشرانه در نظر گرفته شده برای تویوتا ME.WE همانند تویوتا IQ EV به صورت الکتریکی است که می تواند دو یا چهار چرخ را به چرخش درآورد. موتورهای الکتریکی در هر چهار چرخ کار گذاشته شده اند. این درحالیست که برای افزایش فضای کابین، باتریها به کف اتاق و زیر صندلیها منتقل شده اند. جالب اینکه در بسیاری از سطوح افقی داخل کابین از بامبو استفاده شده است. صندلی عقب به صورت ریلی جابجا شده و در صورت عدم نیاز می توانید آنها را زیر صندلیهای جلو به صورت تاشو پنهان کنید یا به عنوان صندلی پیک نیک جدا کرده و بیرون ببرید!

[jwplayer player=”1″ mediaid=”38136″]
نمایشگر ها نیز بسیار ساده تدارک دیده شده اند. علاوه بر نمایش سرعت، میزان شارژ باتری، اطلاعات سفر و سیستم ناوبری، اتصال به گوشی های هوشمند نیز امکان پذیر است.
برای لذت از هوای آزاد می توان سقف و تمام شیشه ها حتی شیشه جلو را نیز جدا کرد. این یعنی کنار آمدن سنت و مدرنیته در یک اتومبیل کوچک و عجیب ژاپنی. شما یکی از این خودروها را آرزو می کنید؟ [دانلود ویدئو]

10 دیدگاه

  1. آرش
    سوابق: (193 دیدگاه) ,

    فیلمش رو که دیدم یاد ماشینهای کارتونی ژاپنی افتادم.It is fantastic.

    پاسخ
    1. masoud
      سوابق: (325 دیدگاه) ,

      از نظر آیرودینامیکی شبیه ماشین های 1890 میمونه!!!

      پاسخ
  2. ت
    سوابق: (174 دیدگاه) ,

    از اونجايي كه مهندسان!! خودروساز ما هميشه برعكس كار ميكنن اگه بدن سايپا توليدش كنه همچيييييييييين محكم ميسازنش كه اگه عابر در حال پارك ماشين هم بهش بخوره درجا ميميره….!! اصن از لجشون دور تا دور بدنه رو چاقو ميزارن!

    پاسخ
  3. یه پسل باهوش
    سوابق: (1125 دیدگاه) ,

    چیز خوبیه به شرطی دیگه تکرار نشه

    یه بار اونم واسه تنوع همین که بگیم کانسپته اینا

    و الی میشه گفت زشته

    واقعا زشته

    پاسخ
  4. کیانوش
    سوابق: (286 دیدگاه) ,

    با یه پسل باهوش موافقم, زشته اما ایده استفاده از پلی پروپیلن تو بدنه واقعا جالبه!!!

    پاسخ
  5. sean
    سوابق: (90 دیدگاه) ,

    بابا ازینا نیارین تو ایران ملت جنبه ندارند، همین جوریش دعوا می کنن با ماشین از روی هم رد می شند دیگه ازینا بیاد فکر می کنند هیچی نمیشه هی زرت و زرت می کوبند به هم

    پاسخ
  6. ملا
    سوابق: (53 دیدگاه) ,

    ایرانی فقط عشق شتاب و سرعته و بس
    پس کانسپت مانسپت حالیش نمیشه
    اولین چیزی که میپرسیم: قدرت موتورش چند اسبه؟ صفرتاصدش چنده؟…
    و چینی ها هم که اینو خوب فهمیدن روی کاغذ نفست میگیره و تو واقعیت مغز درد میگیری!

    پاسخ
  7. محمد
    سوابق: (737 دیدگاه) ,

    خدا وکیلی این کجاش شبیه میوه است؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.