تویوتا

بررسی تویوتا RAV4 مدل 2015، غزال صحرا

برخی از ناموران عرصه صنعت، آوازه و شهرتشان عالم‌گیر است و تعریف و تقبیح ما مردمان هم در وجودشان بی‌اثر. آن‌ها سمندروار راه خویش را می‌پیمایند و همچون او از آتش هستی سربلند بیرون می‌آیند. شاید بتوان تویوتا و اذنابش را از این زمره دانست، برندی که به اسطوره قرن بیستم ژاپن ملقب شده و بی‌اغراق یکی از بازیگران سترگ قرن بیست و یکم خواهد بود. به‌راستی کدام خودروساز را در زیر این آسمان نیلگون می‌یابید که همچون او تمامی چهار کنج عالم را مسخر کرده باشد و محصولاتش نیز هر کوی و برزنی را درنوردیده باشد؛ هم بیشترین شمارگان تولید را داشته باشد و هم باکیفیت‌ترینشان. واقعیت آن است که حدوث این امر بسیار نادر است و مشابهش را در این عالم کمتر می‌یابیم. البته بودند پیش از این بزرگانی که در برهه‌ای از تاریخ، خرمن خرمن خوشه‌های سعادت را درو نموده و در پی آن جهانیان را نیز به حیرت واداشته‌اند ولی خورشید اقبال آن‌ها خیلی سریع غروب کرد و اکنون نه‌تنها نامی از آن‌ها در میان نیست بلکه به گوشه‌ای رقت‌انگیز از این عالم پناه جسته‌اند.

2015 Toyota Rav4
۲۰۱۵ Toyota Rav4
علیرغم تمامی آورده‌های درخشانی که این صنعتگر شرقی بدان‌ها مفتخر است، از چندی پیش بدین سوی، پاره‌ای از رویدادها اعتبار دیرینش را به پرسش گرفته است؛ به نظر می‌رسد که این خودروساز در وادی روزمرگی و محافظه‌کاری درغلتیده و هر قدر که وسیع‌تر شده، شور و نشاط محصولاتش نیز کاستی یافته است، از سوی دیگر هماوردی با همتایان قدر و ریشه‌دار ژرمنی و آمریکایی هم بنیه و توانش را سخت به چالش گرفته است، رقبایی که بازار اژدهای سرخ را به تیول خویش درآورده و مترصد آنند که به اندک غفلتی او را از تخت سروری به زیر کشند. با این همه تاریخ گواه بر آن است که راهبران این برند از هوش و منشی محتاطانه اما تیزی برخوردارند که در سهمگین‌ترین طوفان‌های حیات هم مددکارشان بوده و هر باره آنان را به ساحل نجات رهنمون گشته است.

2015 Toyota RAV4 Limited
۲۰۱۵ Toyota RAV4 Limited
چند وقتی بیشتر نیست که تویوتا از کراس‌اوور کوچک خود، RAV4، پرده‌برداری و آن را به گوشه و کنار عالم روانه نمود. این خودرو از زبان نوینی در طراحی‌اش بهره می‌برد و از کسالت و ملالت نمونه پیشینش هم سخت فاصله گرفته است. این مدل به کشورمان نیز راه یافته و فروش بسیار بهتری را هم نسبت به نسخه قبلی‌اش رقم زده است، علاوه بر این، در اطراف و اکناف عالم نیز با استقبال درخوری مواجه گشته است. چندی پیش مطلبی از این خودرو را در سایت اماراتی «AUTOMIDDLEEAST» یافتم که هم‌اینک چکیده‌ای از آن را تقدیمتان می‌کنم.

2015 Toyota RAV4 Limited
۲۰۱۵ Toyota RAV4

خلاصه بررسی

کل امتیاز این خودرو: ۴.۵ از ۵

تویوتا RAV4 یکی از خوش‌منظرترین خودروهای SUV ست و مانند هر تویوتا دیگری، می‌توانید روی وفاداری درازمدت آن حساب باز کنید. آخرین نسخه تولیدی این خودرو این حس را به آدمی القا می‌کند که این مدل از ویژگی‌های آفرودی خویش فاصله گرفته و به خودرویی خانوادگی و جهت استفاده روزمره تغییر مسیر داده است.

2015 Toyota RAV4
۲۰۱۵ Toyota RAV4

نمای ظاهری

اشتباه نکنید، تویوتا RAV4 یکی از خوش‌سیماترین خودروهای موجود است، طرح آن مملو از خطوط تیز و لبه‌دار بوده که در بخش‌های انتهایی آن تجلی یافته‌اند. نمای خشن جلوی آن، به همراه خطوط تیز و لبه‌های زاویه‌داری که بر روی کاپوتش واقع شده، اشاره بسیاری به سیمای اخم‌آلود آن می‌کند. قالب‌بندی‌های تند و تیزی که بر روی قوس‌های چرخ‌های جلو و عقب آن صورت گرفته، این هشدار را به سایر رانندگان می‌دهد که فاصله‌شان را با این خودرو حفظ کنند. با این وجود، زوایای تند و تیز مورد اشاره در نمای پشتی خودرو محو می‌شوند. ارتفاع بخش زیرین خودرو تا سطح زمین، دلالت بر این امر دارد که این مدل از یک نمونه آفرودی، به یک خودرو برای استفاده روزانه مبدل گشته است.

2015 Toyota RAV4
۲۰۱۵ Toyota RAV4

کابین

خطوط تند و تیزی که بر روی بدنه این خودرو واقع‌اند به درون آن نیز امتداد یافته است. هر چیزی در درون این خودرو نمایانگر لبه‌های تیز است، بازتاب این امر را در کنسول میانی این خودرو نیز مشاهده می‌کنید و همچنین صفحات بالایی و کناری درب‌های خودرو، که نمایی خارق‌العاده دارند. سیستم صوتی این خودرو در یک حفاظ منظم و مرتب جای گرفته است و همچنین فرمان آن نیز طرح خوشایند و دلپذیری دارد و زمانی که آن را با دستان خویش مهار می‌کنید، این اطمینان و قوت قلب را می‌یابید که با خودرویی مستحکم و استوار مواجهید.

2015 Toyota RAV4 Interior
۲۰۱۵ Toyota RAV4 Interior
2015 Toyota RAV4 Interior
۲۰۱۵ Toyota RAV4 Interior
2015 Toyota RAV4 Interior
۲۰۱۵ Toyota RAV4 Interior

مهندسی

تویوتا RAV4 با دو حالت در زمینه رانندگی عرضه می‌شود، یکی اسپرت و دیگری ۴WD (چهار چرخ متحرک)، به طور ساده می‌توان طرز کار این سیستم را به این نحو بیان نمود که در این سامانه، حسگرها، داده‌های ورودی را پردازش نموده و قدرت پیشرانه را به نحوی تنظیم می‌کنند که پیامد آن غلبه بر بیش فرمانی و یا کم فرمانی در خودروست. برای توصیف این مدل تنها می‌توان این سخن زیبا را بیان کرد، که با آنکه به نظر می‌رسد که این خودرو از پهنه خودروهای ۴×۴ فاصله گرفته است، ولی هنوز هم گزینه‌های آفرودی بسیاری در آن در دسترستان خواهد بود. در حالت عادی ۵ سرنشین به راحتی می‌توانند در آن جای گیرند و همچنین فضایی کافی جهت حمل بار در آن وجود دارد.

2015 Toyota RAV4 Trunk
۲۰۱۵ Toyota RAV4 Trunk

آنچه این خودرو ارائه می‌دهد

مدل پایه تویوتا RAV4 مدل ۲۰۱۵ با بهایی معادل ۸۱,۵۰۰ درهم عرضه می‌شود. همچنین این خودرو با یک پیشرانه کاملاً مناسب و درخور ۲.۵ لیتری عرضه می‌گردد، که توان خروجی آن معادل ۱۷۶ اسب بخار است. در مدل پایه این خودرو هر آنچه که انتظارش را دارید دریافت خواهید کرد، که از جمله می‌توان به ۲ ایربگ و شیشه‌های الکتریکی اشاره نمود. اما چنانچه قصد بهره‌مندی از گزینه ۴WD (چهار چرخ متحرک، دو دیفرانسیل) را نیز دارید، باید مبلغی در حدود ۱۰۲,۵۰۰ درهم را برای آن پرداخت کنید. بهای بالاترین تیپ این خودرو هم معادل ۱۲۵,۰۰۰ درهم است.

2015 Toyota RAV4
۲۰۱۵ Toyota RAV4

جمع‌بندی نهایی

تویوتا RAV4 مدل ۲۰۱۵ نسیمی از هوای تازه از جانب خودروهای آفرودی تویوتاست. این خودرو یکی از خوش‌سیماترین مدل‌ها در کلاس خودش بوده و علاوه بر آن با بهایی معقول و منطقی در نمونه پایه‌اش عرضه می‌شود. غیبت و عدم ارائه چرخ یدکی در درب پشتی خودرو، آن‌چنان که از یک تویوتا انتظار می‌رود، نمایانگر آن است که این خودرو بیشتر جهت حمل و جابه‌جایی کودکان به مدارس تکوین یافته است تا تعقیب تپه‌های شنی و ماسه‌ای.

2015 Toyota RAV4
۲۰۱۵ Toyota RAV4
نکات مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»

به طور منطقی و معقول ارزش‌گذاری شده است.

داخل و خارج آن به‌خوبی طراحی شده است.

نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»

طراحی خشن و زمخت بدنه، عنصر جذابیت و گیرایی را در این خودرو کمرنگ نموده است.

2015 Toyota RAV4
۲۰۱۵ Toyota RAV4

مشخصات فنی

حجم موتور: ۲۴۹۷ سی‌سی

توان: ۱۷۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور/دقیقه

گشتاور: ۲۳۳ نیوتن‌متر در ۴۱۰۰ دور/دقیقه

شتاب صفر تا صد کیلومتر: ۹.۹ ثانیه (در برخی منابع ۹.۳ ثانیه هم ذکر شده است)

حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر در ساعت (در برخی منابع ۲۰۰ کیلومتر هم ذکر شده است)

نوع جعبه دنده: ۶ دنده اتوماتیک (تیپ ترونیک)

سیستم تعلیق جلو: مک فرسون استرات

سیستم تعلیق عقب: بازوی جناغی دوبل

مصرف سوخت ترکیبی: ۸.۵ لیتر

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: ۴۵۷۰/۱۸۴۵/۱۷۱۵ میلی‌متر

فاصله بین دو محور: ۲۶۶۰ میلی‌متر

وزن خالص: ۱۵۹۵ – ۱۶۲۰ کیلوگرم

ظرفیت باک: ۶۰ لیتر

اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۲۵/۷۵ R 15

2015 Toyota RAV4
۲۰۱۵ Toyota RAV4

ایمنی

۵ ستاره ایمنی از موسسه EURONCAP اروپا

این خودرو در انستیتو بیمه ایمنی بزرگراه‌های امریکا (IIHS) نیز تست شده و در تمامی بخش‌ها اعم از برخورد از نیمه جلو، استحکام سقف، حفظ ناحیه سر و صندلی‌ها و نیز قسمت جانبی خودرو و همچنین آزمون دشوار برخورد از کناره جلوی خودرو (SMALL OVERLAP)، بالاترین امتیاز و یا نمره خوب (GOOD) را دریافت نموده است.

مجهز به ۶ کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی، پرده‌ای)

سیستم ضد بلوکه ترمز ABS، جلو و عقب دیسکی و خنک شونده

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

سیستم کمکی ترمز BAS

سیستم کنترل پایداری VSC

سیستم کنترل لغزش خودرو TRC

سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی HAC

سیستم کنترل اتوماتیک موتور در سرپایینی DAC

برخی از تجهیزات رفاهی این خودرو

سیستم ورود به خودرو بدون سوئیچ (KEYLESS)

آینه وسط الکتروکرومیک

تنظیم چند حالته و برقی صندلی راننده

امکان انتخاب نحوه رانندگی (ECO و یا SPORT)

مانیتور ۷ اینچی

سیستم صوتی + CD + MP3 + پورت USB + AUX + بلوتوث

سیستم تهویه مطبوع تمام اتوماتیک و دو ناحیه‌ای به همراه فیلتر داخل اتاق

مجهز به سیستم برف‌پاک‌کن تناوبی با تایمر

سیستم تثبیت کننده سرعت (کروز کنترل)

۴ سنسور برای دنده عقب به همراه نمایشگر

چراغ‌های جلو زنون همراه با سیستم روشنایی در روز (DRL)

چراغ‌های جلو مجهز به اتو لایت (AUTOLIGHT)

گرم‌کن شیشه عقب به همراه تایمر

۶ عدد بلندگو

فرمان برقی (EPS)

سانروف برقی

دوربین دید عقب

صندلی‌ها با پوشش چرمی

آنتن سقفی

سیستم ضد سرقت (IMMOBILIZER)

2015 Toyota RAV4
۲۰۱۵ Toyota RAV4

قیمت

در ایران: ۲۲۵ میلیون تومان (ثبت نام در نمایندگی- دو دیفرانسیل مدل ۲۰۱۵ تیپ ۳)

در امارات: ۸۱,۵۰۰ الی ۱۲۵,۰۰۰ درهم

نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۸ رای

مطالب مشابه

‫۱۱۶ دیدگاه‌ها

  1. فرزاد سبزیکارمجد

    ۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    تویوتا یعنی:تو یورتمه تازی

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. احسان

    ۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    مقاله رو که میخوندم یاد گلستان سعدی افتادم! ممد حیات است و مفرح ذات این تویوتا

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. ارمان

      ۱ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      اندکی ناجوان مردانه گران است!

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. سجاد

      ۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      زدی به خال :) زیاد متنش ادبی بود :D

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. Archi khan

    ۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    پدال جان در نوشتن تون قسمت اول خیلی ادبیات ادبی بخرج دادی هاااا.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. مهران1

    ۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (64 ديدگاه)

    چرا نظرات نمایش داده نمیشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیر

    ۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پشت ماشین ما نوشته vx.r دار این به چه منظوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پیمان

      ۲۱ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      یعنی مانیتور 6.1 اینچی
      و 2 ایربگ کمتر یعنی 6ایربگ داره
      چراغ هالوژن بجای زنون
      تا اینجایی که میدونم فقط همیناست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    این ماشین عالیه . من به اسپورتیج و توسان ترجیحش میدم . یعنی جای شک برای من

    نیست . اما خب تویوتا در مدلهای پایه بعضی محصولات امکاناتش نسبت به رقبای کره ایش

    کم است . شاید با رفع این مهم خریدارانش بیشتر بشود .

    یکی از کارهای خوب تویوتا داشبورد چرم در مدلهای پایین است . واقعا حس خوبی به

    راننده القا میکنه .

    در مورد طراحی هم که امری سلیقه ایی است .

    بعضی مدلها زیبا هستند و بعضی مدلها نه . البته از نظر سر طراح شرکت اپل

    همه تویوتا بد ریخت هستند .

    مورد اخر اینکه یادمه در مطلب ((( ۲۵ سال پس از تهاجم ژاپنی‌ها، پیروزی با

    آلمان‌هاست ))) ، یک اقایی اومد به نویسنده اون مطلب ( مسعود انیس حسینی ) گفت :

    که دیدگاه های شخصی شون رو در مطلب مینویسند و منبعی هم ندارند .

    ما در بعضی مطالب با متن های جامعه شناسی هم اشنا میشویم . همچون :

    ((( واقعیت این است که ما مردمان شگفتی هستیم و اعمال و سلوکمان بسی بهت‌انگیز و حیرت‌آور است؛ گاهی آن‌چنان جسم و روحمان معطوف به امری است که از بدیهی‌ترین قضایای دوروبر خویش نیز غافل می‌مانیم و برخی اوقات هم غرق در توهمات، سنجه حقیقی حیات را وا‌می‌گذاریم. بازار خودروی‌مان هم متأثر از ما مردمان سودازده است؛ مردمانی که کاربری خرد را در حیات خود کمتر خوش می‌دارند ولی خویشتن را بسی مدعی می‌پندارند. بگذریم. )))

    چرا ما اینجور جامعه شناسی ها و دیدگاه های شخصی رو در مطالب اقایان انیس حسینی

    ، حنیفه زاده ، نیشابوری ، و …. شاهد نیستیم و اگر هم خورده ایی گرفته بشه با

    جان و دل خریدارند و پا فشاری هم نمیکنند .

    در اخر باید اضافه کنم که ما هم خودروسازانی را زیر این اسمان نیلگون میشناسیم

    که شرکت های برشکسته را خریداری کردند و از زیان ده بودن به سوداوری رسانند و

    در عین حال فرصت های شغلی بسیاری رو ایجاد کردن و چرخ صتعت یک کشور را تا حدودی

    چرخاندند .

    خودروسازانی هستند که برای پیشرفت علم حاضرن ضرر بدهند .

    و ….

    صنعت را همه ساختن نه یک برند .

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. سام

      ۱ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      دوست عزیز،می توانید بگویید در این متن بر کدام نظر غلط پافشاری کردم؟!وانگهی مطلب مربوط به کیا چه ربطی به تویوتا دارد؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مسعود

        ۴ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        قلم خیلی خوبی دارید تبریک میگم تا حالا معرفی کردن یک ماشینو با این جذابیت نخونده بودم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. MjM

    ۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (718 ديدگاه)

    توی این کلاس..راو4….قشقایی… ASX…بهترین انتخاب ها هستن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. بهزاد

    ۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    با تشکر از سام گرامی به خاطر قلم زیباشون که گاهی حال و هوای سایت رو تازگی میبخشند.
    میلاد جان به نظر آیو در مورد تویوتا اشاره فرمودند و البته از منظر آیو و تیم اپل این صنعت هنوز در دهه ی 70 مونده و هیچ چیز هیجان انگیزی نداره و اشاره به تمامی سازنده ها در این صنعت داره و معدود دست سازهایی رو قبول دارند که بگذریم.
    شرکت هایی که بر اساس تبلیغات و تاثیر گذاری بر ذهن کاربر یا مخاطب پایه گذاری شدند و با دریایی از سرمایه روبرو هستند و فکر میکنند با تغییراتی در سبک استفاده و کاربری و تزریق ایده های جدید میتونند همیشه پیشگام شوند ممکن هست در موج بعدی یک صنعت تحولی ایجاد کنند ولی موضوع مهم در این راه هزینه و پیچ و خم های زیاد در صنعت مورد بحث هست.
    البته تیم اپل با زیرکی خاصی مشغول آمادگی اذهان برای توجیح سبک جدید داره و بر هیچ کس پوشیده نیست اگر این ایده ها بر راحتی بیشتر و ایمنی بهتر و مصرف سوخت کمتر تبدیل بشه و بر روی سبک زندگی اثر بهتری بزاره ولی گویی مدیران این شرکت طرحهای مفهومی خودروسازان بزرگ رو دنبال نمیکنند که دقیقا اشاره به همین اصل داره و اونها هم میدونند تغییر و آینده نگری خوب هست اما بسترها هنوز فراهم نیست و اکثر طرح ها در همون مراحل اولیه باقی میمونه و مختصری از ایده ها هر چند سال به این صنعت راهی پیدا میکنه.
    البته جای این بحث در این مطلب نبود و دوستان گرامی پوزش ما را بپذیرند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۱ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      لطف داری بهزاد عزیز،انجام وظیفه بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. بهزاد

    ۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    میلاد جان اوضاع به سامان دوست گرامی.
    شرکت های بزرگ برای رشد بیشتر و دستیابی به اهدافشون و کنترل هزینه ها و افزایش سود گاهی اقدام به مشارکت دو جانبه یا خریدن سهام شرکت دیگری میکنند تا رشد سریعتر و کم نمودن هزینه ها داشته باشند و این مدل رو شرکت هایی آمریکایی در ابعاد وسیع انجام دادند تا در این صنعت وضعیت مناسبتر و کنترل بهتری بر بازار داشته باشند،
    اما!؟
    اگر بخشی از زیر مجموعه دچار زیان بشه یا مشارکتی توجیح اقتصادی نداشته باشه اون بخش مورد نظر واگذار خواهد شد و مشارکت هم فسخ.
    شما مدل اقتصادی و صنعتی vw را در صحبت هاتون آوردید و اشاره به سود رسوندن شرکت های برشکسته داشتید که باید عنوان کنم اگر سودی در کار هست مستقیم به جیب این شرکت وارد میشه و اگر هم زیانی باشه از جیب این شرکت خواهد بود و تمامی خرید ها در جهت منافع مورد اشاره در بالا هست.
    اگر وضعیت کاهش سوددهی vw ادامه دار باشه(منظور خود vwو seat) امکان کنار گذاشتن یا تغییرات در مدلهای دارای زیان و کاهش فروش، زیاد هست.
    موارد مورد بحث زیاد هست و از حوصله دوستان خارج و شاید فکر کنید که بنده زیادی به این بحث دامن میزنم ولی این اتفاقات برای همه ی شرکت ها رخ خواهد داد و ممکنه چندین سال دیگه تویوتا و سایرین هم همچین مشکلات داشته باشند و اگر پیشامدی برای اونها هم رخ بده بنده اونها رو هم عنوان خواهم کرد و هیچ شرکتی تا ابد بدون مشکل نخواهد بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    بله حرف شما درسته بهزاد جان .

    اما من فقط نظر آیو رو گفتم . گفته بود از تویوتا متنفرم .

    به نظر من ادم باید دلیلی برای دوست داشتن و متنفر بودن داشتن یک محصول . یک

    کشور و … داشته باشه .

    بیشتر حرف من در کامنت بالا مربوط به مطلق گرایی زیر اسمان نیلگون دنیا بود .

    خیلی از خودروها چهار کنج دنیا حضور پیدا کردن . حتی اگر فقط در نسخه های

    لیموزین . …. باشد .

    از این به راستی ها و اسمان های نیلگون بسیار است . کافیه چشمانمان را باز

    کنیم .

    مثال :

    به راستی مرسدس بنز اولین خودروساز جهان است .

    به راستی مرسدس بنز تنها برند لوکس است که تبحر ساختن اتوبوس . کامیون . ماشین

    کار . ون . بوژی کش . و تا حدودی هلی کوپتر و قایق دارد .

    به راستی مرسدس بنز و ب ام و تنها برندهای لوکس بازار بدون حمایت هستند .

    به راستی فورد اولین خط تولید را راه انداخت .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۲ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      دوست عزیز،در کدام قسمت از این مطلب مطلق گرایی شده است؟! در کجای آن از بنز اظهار تنفر شده است؟ اصلا مطلب مربوط به تویوتا چه ربطی به بنز و فولکس دارد؟یک بار دیگر به متن کامنت خود نگاهی بیاندازید و ببینید که آیا منطقی در آن وجود دارد یا خیر ؟ بنده بارها در مورد تویوتا و کیفیت آن به شما توضیح داده ام ولی شمامی گویید که نتایج JDPOWER را قبول ندارید پس چطور صحبت های طراح شرکت گوگل را معیار قضاوت خود قرار می دهید؟ آیا گوگل شرکت خودروسازی است؟ گوگل چه جایگاهی در خودروسازی دارد؟ شما می گویید بنده از بنز متنفر هستم،در کدام یک از متن های اینجانب از بنز اظهار تنفر شده است؟! ممنون می شوم که یک مورد را به من نشان دهید.شما می گویید که از تویوتا متنفرید دلایل شما برای این نفرت چیست؟ قصد نداشتم که به کامنت شما جواب بدهم ولی بارها شاهد نیش و کنایه های شما بوده ام از جمله نویسنده ژاپنی دوست! و…….بارها گفتم که معیار من کیفیت است و هیچ فرقی هم برایم نمی کند که خودرو آمریکایی باشد، ژاپنی باشد، کره ای باشد و یا حتی چینی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      امروز جواب شمارو خواهم داد .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود جناب سام .

      اول از همه شمارو به ارامش دعوت میکنم و میگویم که از سفسطه خودداری بفرمایید .

      اولا در این مطلب کسی از مرسدس بنز اظهار تنفر نکرده . حرف در دهان بنده نگذارید . من فقط گفتم
      ازین به راستی ها خیلی در دنیا هست .

      این مطلب هم ربطی به فولکس و برندهای دیگر نداشت . اما شما گفتی تویوتا تنها خودروساز دنیاست که
      ……
      من هم گفتم خیلی از خودروساز ها کارهایی رو انجام دادند که هیچ کس کس انجام نداده بود و فقط به فکر
      فروش نبودند حتی در حال فراخوان های میلیونی . در بالا هم براتون مثال زدم ، اما گویا یا به نفعتون نبوده که
      قبول کنید و یا به مزاجتون خوش نیامده .
      از نظر شما هرکسی به این مطلب ایراد گرفته حتما منطق نداره و حرف مفت میزنه . وقتی روی این
      کارتون پافشاری میکنید ، معلوم میشه که چه کسی منطق داره . اما باز هم مقابله ./
      شما برای من سند بیار که من گفته باشم JDPOWER رو قبول ندارم .
      من گفتم عمر هفتاد . هشتاد . ساله مرسدس بنز هایی رو در فیلم ها و در خیابان ها میبینم ، موثق تر
      از این سازمانه . کسی هم مخالف و منکر کیفیت لکسس بالای لکسس نیست .
      اما من ترجیح میدم برندهارو از همه ی بعد ها و دریچه ها نگاه کنم تا یک دریچه .
      بارها هم در گفتم که هر برندی در یک شاخه عملکرد مثبت داره . همه ایتم ها در یک خودروساز جمع نمیشه . درضمن فروش همون برندهای هایی که اسمشون در JDPOWER نیست و یا کمتر دیده میشه ،
      از خیلی برندهای که 25 ساله اسمشون در اون لیست هست بیشتره . همچنین رسیدن به اون جایگاه فروش در دنیا براشون شده کابوس و رویا .
      لازم به ذکر است که ما ازون هاش نیستیم که فروش بالای یک برند رو به طراحیه های با هویت و کلاس و فخر و …. نسبت بدهیم .
      اگر به این چیزها بود که الان تویوتا با طراحی های بی هدف و زبان خودش الان این جایگاه رو نداشت .
      باز هم باید یاداوری بکنم کار JDPOWER کیفیت سنجی است نه معرفیه بهترین طراحی های دنیا.
      از شما بعیده که این دو را نتوانید از هم تشخیص بدهید .
      در کامنت بی منطق بالای خودم عرض کردم :
      البته از نظر سر طراح شرکت اپل همه تویوتا بد ریخت هستند .
      فقط نظر ایشون رو بیان کردم و مخالف بودن خود را با این جمله اعلام کردم . بهتره دقت بیشتری بکنید .
      از دقت بالای شما معلومه که سرطراح شرکت اپل رو با رییس گوگل قاطی میکنید .
      این نشان دهنده اینه که فقط خواستید یک جوابی اماده کنید و مقابله کنید و پافشاری روی نظر خودتون .
      معلومه که چه کسی بی منطقه .
      باز هم با ذکر سند بگویید که من کجا به شما گفتم که از مرسدس بنز متنفر هستید ؟؟
      ((( تهمت و سفسطه کار درست و پسندیده ایی نیست . )))
      باز هم یاداوری که من از تویوتا متنفر نیست و باز هم میگویم که برای من سند بیارید .
      من گفتم تویوتا نسبت به برندهای دیگر ژاپنی از نظر طراحی ضعیف عمل میکنه . یا از نظر دقت در مونتاژ.
      امارها گویای بی منطقی من هستن یا شما ؟؟؟
      کاشکی میگفتید که تویوتا تنها خودروسازی است که زیر این اسمان نیلگون ابی بیشترین سهم فراخوان
      را دارد .
      اگر اینقدر خوبه و کیفیت داره پس این فراخوان ها برای چیه . البته فراخوانهایی که مربوط به خود شرکته .نه قطعاتی که سازنده انها تویوتا نیست . استباه نکنید .
      اینجا بازهم مطلق گراییه شما رنگ بیشتری به خودش میگیره .
      تویوتا به عنوان با ارزش ترین . سبز ترین . بزرگترین . و ….. که یاد میکنید و تنها برند موفق در تمامی
      عرصه ها نام میبرید بهتره تمرکز بیشتری روی مونتاژ داشته باشه .
      فراخوان یک امر طبیعی است و ممکنه برای هرخودروسازی اتفاق بیفته . اما خب چنتا ؟؟؟؟!!!!!
      پس با این حساب تمام و کمال نیست .
      هیچ اجباری هم نکردم که به کامنت بنده جواب بدهید . اینجا هم گذاشتن نظر ، ازاده و من هم نظر خودمو گفتم .
      کاش مئولان تویوتا هم از مدیریت هوندا یاد میگرفتند و دست از اهدافی که بعد از کیفیت و …قرارمیگیرند
      ، بکشند و راه هوندا رو برند و به هر قیمت عنوان هارو از ان خود نکنند .
      اما پیشنهاد من به شما اینه که به جای پافشاری روی قسمت اول مطلب ، که مخاف های خود را داشت ، به نظر بقیه احترام گذاشته و در صورت عمل نکردن به انها ، لااقل این زحمت را به خود داده و روی ان فکر کنید .
      من کوچک شما هستم اما این حرفهارو از روی شناخت و بحث های دوساله ایی که در پدال از شما داشتم گفتم . اگر نه من که باشم که با شما بحث کنم .
      یک مورد دیگر که براتون ارزو میکنم اینست که امیدوارم همانطور که در امارها به کیفیت و تعداد خرابی های گزارش از سوی مشتریان دقت میکنید و ریزبینی و نکته سنجی به خرج میدهید به حرفها و عملکردتون هم این ریزبینی رو داشته باشید . در قسمت دوم مدیریت تویوتا و قیاس ان با رقبای غربی من از شما تشکر کردم که جواب بنده را ندادید . پس شما هم در مقابل نیش و کنایه های بنده عملکرد خاص خودتو داشتید .
      همه این هارو گفتم اما این جمله که شاید وجهه و شخصیت من را در ظاهر پایین بیاورد ولی در عمل به
      عقیده بنده نیست ، باید یاداور بشوم که :

      ((( من از شما خیلی مطلب و نکات رو یاد گرفتم . باعث افتخارمم هست و همین که شما با من همکلام میشوید باعث افتخاربنده است . همچنین دوست خوبتون اقا بهزاد . همینطور فرد با اطلاعات و با سوادی در این سایت باعث خوشحالی و شکر است . امیدوارم که این نکاتی که به شما عرض کردم رو حداقل روش فکر کنید . من دوستتوت دارم و میخوام که بهترین باشد . ببخشید که شاید لحنم مورد پسندتون نبوده . امیدوارم که پله های ترقی رو بدون هیچ مکثی و با موفیقت در تمامی عرصه های زندگیتون پشت سر
      بگذارید و از شما میخوام که اگر عمری باقی بود و مطلب از من بود ، ایراداتم را به من گوشزد کنید . )))
      دوست دارو برادر کوچک شما :

      « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سام

        ۶ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (899 ديدگاه)

        با سلام
        همانطور که بنده را به آرامش و دوری از سفسطه دعوت می کنید بنده هم شما را به آرامش و مناظره منطقی و نیز احترام متقابل فرا می خوانم. بنده بارها گفته ام که مبنای سخن ما باید بر اساس آمار و مدارک باشد.آیا این به نظر شما این سفسطه است؟ مگر طبق آمارهای جهانی، تویوتا بزرگترین تولید کننده خودرو دنیا نیست؟ مگر طبق آمار، این برند باارزش ترین برند خودرویی دنیا نیست؟ مگر خودروی لکسوس طبق آمار موسسه JDPOWER با کیفیت ترین خودروی دنیا نیست؟ اگر اینطور نیست بنده تمامی حرف خود را پس می گیرم و اگر واقعیت اینطور هست در این میان سفسطه گر کیست ؟ من یا شما؟بنده بارها و بارها گفته ام که معیار من تنها و تنها کیفیت است و اگر معیار کیفیت باشد،یکی از موسسات معتبری را که در این میان وجود دارد JDPOWERS است، کجا بنده گفته ام که این موسسه طراحی خودروها را ارزیابی می کند؟ در ضمن از شما که خود را فرد دقیقی می دانید بعید است که این فسمت از متن را نخوانده باشید،آنجایی که در مقدمه گفته ام :
        « به نظر می رسد که این خودروساز در وادی محافظه کاری و روزمره گی درغلتیده و هر قدر که وسیع تر شده، شور و نشاط محصولاتش نیز کاستی یافته است و……» آیا به نظر شما، بیان این جملات به معنای تعریف و تمجید از طراحی تویوتاست!
        شما می گویید که از آنهایی نیستید که فروش یک خودرو را به طراحی و هویت آن وابسته بدانید. پرسش این است که آیا بنز و ب ام و که رقیب مستقیم لکسوس محسوب می شوند طراحی زیباتر و باهویت تری نسبت به لکسوس ندارند؟ آیا زیبایی هیچ ملاکی برای خرید نیست؟ در ضمن طبق آمار جی دی پاور، به لحاظ کیفی نیز این دو خودرو فاصله چندانی هم با لکسوس ندارند، پس واضح است که مشتریی که به دنبال کیفیت توأم با زیبایی و هویت است به سراغ این برندها برود، اگرچه فروش لکسوس در بازارهای دنیا خیلی کمتر هم از این دو نیست.در مورد فراخوان ها نیز می خواهم این را بگویم که تعداد فراخوان هرگز دلیلی بر بی کیفیت بودن یک خودرو نیست بلکه نشانگر اهمیتی است که یک خودروساز برای مشتریان خود قائل است وگرنه این مطلب واضح است که افزایش فراخوان ها هزینه مالی سنگینی را بر دوش سازنده خودرو باقی می گذارد.
        شما گفته اید که خودروهای بنز 70 یا 80 ساله هنوز در حال کار هستند.اولا از شما که فرد مطلعی هستید بعید است که ندانید که سابقه بنز از تویوتا بمراتب بیشتر است، پس واضح است که حتی شاهد تردد خودروهای 100 ساله بنز هم باشیم در حالی که عمر تویوتا به زحمت به 80 سال می رسد ثانیا ممکن است که خودروهای بنز در گذشته از دوام عالی برخوردار بوده باشند ولی هر چه که به این طرف آمده ایم از میزان کیفیت این خودرو کاسته شده است اما چرا چنین شده است؟
        1- تا اوایل دهه 90 میلادی بنز برای قیمت گذاری خودروهایش از روش (COST PLUS ) استفاده می کرد. در این روش شما مقداری سود بر مخارج خود افزوده و سپس محصول را می فروشید و قیمت رقابتی در آن معنایی ندارد و معمولا در قراردادهای ارتش آمریکا از این روش استفاده می شد. این روش در همان زمان هم از طرف ارتش آمریکا مورد انتقاد قرار گرفته بود. چون در این روش یک چکش تا هزار دلار هم قیمت می خورد.فشار رقابت با لکسوس موجب شد که بنز از این روش دست بردارد.
        2- میزان دستمزد نیروی کار در آلمان بسیار بالاست و بنز جهت رقابت با خودروسازان ژاپنی و حتی کره ای مجبور شد که از میزان کیفیت مواد در ساخت خودروهایش بکاهد، یعنی به جای چرم و چوب از مواد ارزان تر در کابین خودروهایش استفاده کند و از آپشن های استاندارد هم تا آنجایی که امکان دارد بکاهد تا قیمت تمام شده خودرو پایین بیاید.فقط کافی است مواد مورد استفاده در بنزهای دهه70 و 80 را با نسل های بعدی آنها مقایسه کنیدتا متوجه این نکته شوید.در آمریکا هم تا سال 1986 میلادی بنز حرف اول را در زمینه کیفیت و سرویس می زد ( بنا به آمار جی دی پاور) اما از سال 1986 و با ورود محصول لوکس هوندا به نام آکورا این عنوان را از دست داد و بعدها با ورود لکسوس نتوانست مجددا مقام نخست را به دست بیاورد و هنوز هم طبق آخرین آمار، این خودرو در دوام دراز مدت پس از لکسوس قرار می گیرد.حتی این مسئله را خود آلمانی ها معترف هستند و برخی از آنها خودروی بنز را کامپیوتری را بر روی چهارچرخ می دانند ( نوشته شده در مجله ماشین)
        در پایان شما را به سعه صدر و دوستی دعوت می کنم و اذعان میکنم که شما را فردی مطلع، آگاه و با دیدی وسیع می دانم و گرچه شما را هنوز دیداری با شما نداشته ام ولی از هم صحبتی با شما بسیار لذت می برم.ارادتمند شما: سام کاویانی

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۹ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود . امروز جواب شمارا خواهم داد .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود بهزاد عزیز .

    بذار حرفم را رک و راست بگویم :

    جمله ی سام عزیز میتونست بهتر باشد . به طور مطلق نوشتن به راستی تویوتا …..

    اخه همچین چیزی نست . ما هم تویوتا رو دوست داریم اما فکر نکنم اینطور باشه که

    سام عزیز فرمودن .

    حرف شما هم درسته که ضرر و نفع و سود همه از جیب فولکس میره و یا میاد . اما

    همینکه سئات و …. را توانسته در حد عالی در جهان مطرح کنه ، خیلی هست .

    نمیدونم شایدم من حساسم و زیادی روی یک مطلب و شخص ریز میشم . اما قصدم بد

    نیست . من فکر کنم ما همیشه باید ررو به روی هم باشیم تا کنار هم . اما اگر رو

    به رو هستیم ، لااقل با هم خوبیم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. بهزاد

    ۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    میلاد جان وقتی سام عزیز میگه چهار گوشه در ادامه هم کوی و برزن میاره و قرار نیست بابت هر جمله توضیحات مفصل داده بشه و استفاده از استعاره برای توصیف ، یکی از راه ها ی خلاصه گویی هست.
    حالا چطور شما در هر تحلیلی از تویوتا نام بنز و پلتفرم و نجات شرکت ها توسط vw میارید و تقریبا دو سالی هست که این صحبت هارو میبینیم و روند بازار هم مشخصه و نیاز به توضیحات زیادی هم نیست.
    به عنوان مثال بخش لوکس vw تقریبا 60 درصد از سود کلی vw رو داره تامین میکنه و احتمالا امسال این عدد به 70 درصد هم برسه و در واقع امکانش هست در صورت ادامه زیان برخی مدلهای vw این مقدار در سالهای بعد بیشتر هم بشه و در واقع زیر مجموعه ها به جای گرفتن کمک خودشون به مادر کمک بدهند!
    البته این حرفم کنایه بود و همگی میدونیم جایگاهی که زیر مجموعه ها پیدا کردند از تلاش مادر بوده.
    پشتوانه از منظر صنعتی و اقتصادی داشتن نیروی انسانی قوی و دسترسی آسان به پول برای سرمایه گذاری(خلاصه ای از مفهوم پشتوانه که جوانب بسیار بیشتری داره) حالا اگر در کشوری باشید که یکی از ثروتمند ترین ها هست و سیستم بانکی در سطح عالی با سرمایه هنگفت و قوانینی که به تولید اهمیت میده و بورس و سرمایه گذار فعال دیگه این حرف که شرکتی پشتوانه نداره بی معنا میشه.
    حتی سابقه هم دارای ارزش بسیار بالایی هست و خودش یک پشتوانه قوی.
    سرمایه گذاری بنز و بی ام و اتفاقی بوده؟ و این همه هزینه در احداث و گسترش بدون دریافت وام های کلان از سیستم بانکی و سرمایه گذار، امکانش وجود نداشته و امیدوارم حداقل راجب مطلبی که عنوان میکنید گستره دید رو بیشتر کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    اولا دیدها با هم فرق میکنه . از نظر بنده اون استعاره نبود .

    دوما ما هم نه تنها دوساله بلکه بیشتر ، با افتخارات تویوتا اشنا هستیم . پس نیازی نه به مطلق گرایی و نه به استعاره است و نه مقایسه غلط تویوتا با مرسدس بنز . پس مشخصه که
    هر دو طرف اگاهن .

    سوما منظور بنده را از حمایت کننده متوجه نشدید . منظور من شرکت مادر برای برندهای لوکس بود . اگرنه اینو همه میدونن که خودروسازها از شرایط ویژه وام و …. برخوردارند
    و میگیرند .

    برای شرکتهای لکسس . اینفینیتی . اکورا . ائودی . پورشه . مازراتی . کادیلاک و … اتفاقی بیفته از سمت شرکت مادر حمایت های ویژه میشن .

    اما مرسدس بنز و ب ام و یکه تنها به راه خود ادامه میدن . .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. بهزاد

    ۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    میلاد جان زیاد حساس نشو.
    هر صبح که پا میشیم دنیا کلی تغییر کرده و ما هم مجبوریم باهاش کنار بیاییم و ممکنه این تغییرات باب میل ما نباشه و همین که دوستان خوبی در این محفل جمع هستند خودش کلی ارزش داره و در این مدت از همدیگه مطلب آموختیم.
    با سپاس فراوان و ارادت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. علی

    ۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    آقا این چیه دیگه.فکر نکنم خود تویوتا هم بتونه اینقدر از خودش تعریف کنه.نمیدونم ما کی میخوایم دست از این اسطوره سازی هامون برداریم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      دوست عزیز،اگر متن را به تمامی خوانده باشی این نکته برایت محرز می شود که آنچه نوشته شد تنها بیان گوشه ای از و اقعیات امروزین این برند بود. تعریف از یک برند زمانی بی معنا می گردد که بر اساس واقعیت و مستندات نباشد و مبنای آن نیز خیال و اوهام و شنیده ها باشد. به نظر شما آیا امروزه تویوتا سازنده با کیفیت ترین خودروی دنیا یعنی لکسوس نیست؟آیا خودروهای ساخت آن در اقصی نقاط دنیا در حال تردد نیستند؟ آیا بزرگترین تولید کننده خودروی دنیا نیست؟ اگر به نظر شما بیان اینها اسطوره پردازی است این نظر شماست و واقعیات چیز دیگری می گویند. وانگهی در برگردان این متن به نکات منفی تویوتا RAV4 نیز اشاره شده است که اگر قصد بر اسطوره سازی صرف بود هرگز به نکات منفی این خودرو اشاره ای نمی شد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. اریک

    ۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (103 ديدگاه)

    متن پاراگراف اول در حد سجع نامه خاجه عبد الله انصاری بود! ملقب به پیر هرات<
    تعریف و تقبیح، آتش هستی، تویوتا و اذنابش، هوش و منشی ..
    اون آتش هستی که کفتی یه جوریم کرد. D:)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارمان

      ۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      اریک :))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. f.a

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    واقعاً چرا این اندازه در تعریف و تمجید یک خودرو بیش از حد مبالغه میکنید. لطفاً از مبالغه گویی دست بکشید؟؟؟!!! ما نمیگیم تویوتا بده. تمام ماشین های ژاپنی عالی هستند اما در بین ماشین های ژاپنی؛ هر کدام که قیمت مناسب دارند، برای خرید در اولویت هستند چون تمام ژاپنی ها عالی هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ارشیا

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام.
    میشه لطفا در مورد تفاوتهای تیپ 2 و تیپ 3 راو4 توضیح بدین؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. F.A

    ۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    از میتسوبیشی اوتلندر با کیفیت غافل نشید. اوتلندر اگر از تویوتا راو 4 بهتر نباشه، مطمئن باشید حداقل از لحاظ کیفی در سطح راو4 قرار داره با این تفاوت که راو4 بیشتر از 40 میلیون تومان از اوتلندر گران تره؟! و مطمئناً که از سانتافه خیلی بهتره اما سانتافه نیز حدود 30 میلیون تومان از اوتلندر گران تره؟! حال چرا اوتلندر با کیفیت ژاپن را که خیلی ارزان تر از راو4 و سانتافه است، نخریم؟؟؟؟؟؟ ضمناً خودم مدل 2014 اوتلندر را دارم و باید بگویم بسیار ماشن عالی و نرم و پرشتاب و کم مصرفه. مضافاً اینکه از خدمات پس از فروش نمایندگی میتسوبیشی در ایران(آرین موتور) نیز راضی هستم و حتی خسارت تأخیر در تحویل حدود 2 هفته را نیز به بنده پرداخت کرده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MSTF

      ۱۰ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (5 ديدگاه)

      دوست عزیز ، اولا از نظر کیفیت بنا به بررسی که j.d power برای سال 2014 انجام شد تویوتا از پورشه ، اینفینیتی و بی ام دبلیو هم کیفیت بالاتری داره، ضمنا میتسوبیشی چند رتبه بعد از کیا و بالای هیوندای قرار داره. از نظر قیمت هم این اختلاف قیمت که شما گفتی نیست و اختلاف اوتلندر با راوفور حدود 20 میلیون هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. امیر

    ۲۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    می تونه اسپرتیجو قورت بده این رو فور ولی شاید با توسان جدید یه سطح باشه من سوار شدم نرم و خوب البته توسان 2016سوار نشدم ولی اینجور که هیوندای رو توسان حساب وا کرده شاید با این کمی در یه سطح باشه اوتلندر طراحی جذاب و با حالی هداره اگر رو جدید ترین مدل اوتلندر میتسو خط های مضحک را روی بدنه درست می کرد شاید شانسی داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. سیدالحسینی

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    غیر از لندکروز ماشین رو دستش نیومده …میخوامش … میخرمش ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. اشكان

    ۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دو روز یکیشو مدل ٢٠١۵ فول رو گرفتم ازهمه لحاظ عالیه نرمی شتاب هندلینگ فوق العاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. sina

    ۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما هم راو4 داریم خیلی عالیه بنزینش تموم شده بود تا 20 کیلومتر رفتیم ولی تموم نشد ولی سانتافه 20 کیلومتر مونده خاموش شد . با این که امکانات سانتافه بیشتره ولی به پای راو4 نمیرسه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. محسن

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (19 ديدگاه)

    سلام دوستان
    از کسانی که راو4 خصوصا 2016 یا 2017 دارن ممنون میشم راهنمایی کنید:
    1 – من بخاطر کارم بیشتر تو سفرم ؛ تو مسافت طولانی بالای 6 ساعت خسته کننده نیست؟
    2 – اگه صندلی ردیف دوم رو بخابونیم میشه خوابید؟
    3 – دریچه کولر روی داشبرد جوابگوی سرمای ردیف عقب هست؟
    4-شتاب با کولر چطوره ؟
    5 – نرمی صندلی عقب چطوره؟ تو همین گروه یکی از دوستان نوشته صندلی عقب واسه دفع سنگ کلیه خوبه؟
    6- مصرف 8.5 در 100 لیتر درسته ؟
    7 – روغن چی مصرف میکنید ؟
    8 – گارانتی واقعا جواب گو هست یا فقط سرکیسه کردنه؟
    9- تو بارندگی و برف هندلینگش چطوره؟
    10 – برای تغییر حالت دو دف یا تک و یا حالت اتومات , دکمه ای داره ؟
    11- کیفیت ضبط و بلند گوهاش چطوره ؟ نیازی به تقویت داره؟
    ممنون از راهنماییتون

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. محمد

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      من ثبت نام فوری برای دریافت راوفور کردم و پولشو نقد دادم. منتها الان میگن این ماشین پلاک نمیشه. ماشین تو پارکینگه و الان دارم باش عکس سلفی میگیرم.
      مواظب نیش فروشنده رسمی ایرتویا باشید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. کوتنا

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    Rav به فارسی معنی دیونه رو میده . این ماشین از نظر تویوتا یه دونه کراس اور لگنه
    اما قیمت این ماشین…??
    اوایل متن برای شب یلدا خوبه بجا حافظ اینو بخونیم?
    اماهرچی باشه بالاخره تویوتاست تویوتاست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا