حمایت مالی دولت انگلستان از تویوتا میرای

در تلاش برای ترویج حمل‌ونقل سازگار با محیط‌زیست، دولت انگلستان برای ارائهٔ 2 میلیون پوند بودجه جهت افزایش تعداد خودروهای هیدروژنی موافقت کرده است

میرای، خودروی هیدروژنی تویوتا پشتیبانی دولت انگلستان را به‌عنوان بخشی از طرح سرمایه‌گذاری 2 میلیون پوندی برای ترویج خودروهای فوق‌العاده کم آلاینده دریافت کرده است. انگلستان در تلاش برای افزایش محبوبیت خودروهای هیدروژنی، در حال ارتقاء شبکهٔ زیرساخت‌های لازم برای کمک به ترویج خودروهای هیدروژنی به‌عنوان یک راه‌حل مناسب جهت رفع آلودگی شهرها است. در همین راستا، تویوتا نیز حمایت و تبلیغ میرای را در انگلستان افزایش داده است.

2015-611803toyota-mirai-euro-spec1

در اخباری مرتبط، شرکت ITM Power هم یک ایستگاه سوخت‌گیری هیدروژن عمومی را در شرق لندن افتتاح کرده است. در همان سایت، تویوتا نیز مرکزی آموزشی احداث کرده که در آن آموزش‌های مربوط به تکنولوژی هیدروژنی پیل سوختی را ارائه می‌کند.

2015-611871toyota-mirai-euro-spec1

برای یادآوری بد نیست بدانید که میرای یک خودروی دیفرانسیل جلو با 152 اسب بخار قدرت و 335 نیوتن متر گشتاور است. این خودرو باوجود وزن سنگین 1850 کیلوگرمی‌اش می‌تواند در زمان معقول 9.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالی‌که حداکثر سرعت آن نیز 180 کیلومتر در ساعت است.

اما مهم‌تر از این‌ها، بُرد بیش از 500 کیلومتری میرای با یک‌بار پُر کردن مخزن هیدروژن است؛ بنابراین اضطراب ناشی از برد ماشین در میرای کمتر از خودروهای الکتریکی است؛ اما از سوی دیگر قیمت 66 هزار پوندی تویوتا میرای اصلاً ارزان و مقرون‌به‌صرفه نیست.

منبع: motor1

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

8 دیدگاه

  1. علي
    سوابق: (52 دیدگاه) ,

    ٢ میلیون پوند فقط؟!! اونم بریتانیای کبیر به قول خودشون؟!! عجب

    پاسخ
  2. كوروش
    سوابق: (320 دیدگاه) ,

    ولی واقعا بنظرم تنها راه عملی همینه اخه خودرو برقی حداقل ۴ تا ۵ ساعت باید شارژ بشن درصورتی که حتی اگر توسعه هم پیدا کنند بلاخره اخرش مانند همین Ni-cd باتری هواپیما خواهند شد یا شارژ سریع(٣٠ دقیقه!) و عمر کم ، یا شارژ مناسب ولی طولانی

    این نوع سوخت هیدروژنی بسیار بسیار کاربردی ایست
    ببنید عملکردش که کاملا مشابه خودرو های برقی ایست
    الایندگی هم که نداره
    مشکلات برقی ها مثل طولانی بودن شارژ رو هم نداره
    بنظر باتری هم نباید داشته باشه چون پیل سوختی برق رو تامین می کنه
    عیبش هم فقط پیچیده بودنش هست که با اموزش کمی حل میشه

    پاسخ
    1. كوروش
      سوابق: (320 دیدگاه) ,

      رفتم دیاگرامش رو دیدم یک باتری کوچک ولی نه مثل ماشین های ما توی عقبش داره نوشته برای مکس لحظه ای عملکرد پیشرانه هیدروژنی همونطور که گفتم واقعا تکنولوژی عالیه از سال ٢٠٠۶ هم توسعه اش شروع شده

      ایرادش هم مخزن تحت فشارش هست که یکم خطری بخصوص توی برخورد از عقب
      خروجی موتورش هم اب هست

      پاسخ
  3. آرش
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    من عاشق این اتومبیل و فناوریش هستم

    پاسخ
  4. مهدی
    سوابق: (33 دیدگاه) ,

    البته موتورهای هیدروژن سوز یا سوخت هیدروژن هم مشکلات خاص خودشون را دارند
    و از طرفی چون خروجی اگزوز این موتورها آب با ایزوتوپهای مختلف! هست لذا با افزایش رطوبت نسبی هوا برای بشر طبیعت و محیط زیست و حتی برای سازه ها نیز مضر هستند در استفاده دراز مدت.
    در کل برای استفاده خارج از شهر مناسب ترند تا استفاده داخل شهر

    پاسخ
  5. احمد باقری
    سوابق: (4265 دیدگاه) ,

    راه حل خیلی خیلی خوبی هست، اگه مخزن هیدروژن، ایمنی کافی رو داشته باشه، این تکنولوژی، واقعا عالیه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.