تویوتا

حمایت مالی دولت انگلستان از تویوتا میرای

در تلاش برای ترویج حمل‌ونقل سازگار با محیط‌زیست، دولت انگلستان برای ارائهٔ ۲ میلیون پوند بودجه جهت افزایش تعداد خودروهای هیدروژنی موافقت کرده است

میرای، خودروی هیدروژنی تویوتا پشتیبانی دولت انگلستان را به‌عنوان بخشی از طرح سرمایه‌گذاری ۲ میلیون پوندی برای ترویج خودروهای فوق‌العاده کم آلاینده دریافت کرده است. انگلستان در تلاش برای افزایش محبوبیت خودروهای هیدروژنی، در حال ارتقاء شبکهٔ زیرساخت‌های لازم برای کمک به ترویج خودروهای هیدروژنی به‌عنوان یک راه‌حل مناسب جهت رفع آلودگی شهرها است. در همین راستا، تویوتا نیز حمایت و تبلیغ میرای را در انگلستان افزایش داده است.

2015-611803toyota-mirai-euro-spec1

در اخباری مرتبط، شرکت ITM Power هم یک ایستگاه سوخت‌گیری هیدروژن عمومی را در شرق لندن افتتاح کرده است. در همان سایت، تویوتا نیز مرکزی آموزشی احداث کرده که در آن آموزش‌های مربوط به تکنولوژی هیدروژنی پیل سوختی را ارائه می‌کند.

2015-611871toyota-mirai-euro-spec1

برای یادآوری بد نیست بدانید که میرای یک خودروی دیفرانسیل جلو با ۱۵۲ اسب بخار قدرت و ۳۳۵ نیوتن متر گشتاور است. این خودرو باوجود وزن سنگین ۱۸۵۰ کیلوگرمی‌اش می‌تواند در زمان معقول ۹.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالی‌که حداکثر سرعت آن نیز ۱۸۰ کیلومتر در ساعت است.

اما مهم‌تر از این‌ها، بُرد بیش از ۵۰۰ کیلومتری میرای با یک‌بار پُر کردن مخزن هیدروژن است؛ بنابراین اضطراب ناشی از برد ماشین در میرای کمتر از خودروهای الکتریکی است؛ اما از سوی دیگر قیمت ۶۶ هزار پوندی تویوتا میرای اصلاً ارزان و مقرون‌به‌صرفه نیست.

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. ACE

    ۲۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    کار مفیدیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علي

    ۲۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (63 ديدگاه)

    ٢ میلیون پوند فقط؟!! اونم بریتانیای کبیر به قول خودشون؟!! عجب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. كوروش

    ۲۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    ولی واقعا بنظرم تنها راه عملی همینه اخه خودرو برقی حداقل ۴ تا ۵ ساعت باید شارژ بشن درصورتی که حتی اگر توسعه هم پیدا کنند بلاخره اخرش مانند همین Ni-cd باتری هواپیما خواهند شد یا شارژ سریع(٣٠ دقیقه!) و عمر کم ، یا شارژ مناسب ولی طولانی

    این نوع سوخت هیدروژنی بسیار بسیار کاربردی ایست
    ببنید عملکردش که کاملا مشابه خودرو های برقی ایست
    الایندگی هم که نداره
    مشکلات برقی ها مثل طولانی بودن شارژ رو هم نداره
    بنظر باتری هم نباید داشته باشه چون پیل سوختی برق رو تامین می کنه
    عیبش هم فقط پیچیده بودنش هست که با اموزش کمی حل میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. كوروش

      ۲۷ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      رفتم دیاگرامش رو دیدم یک باتری کوچک ولی نه مثل ماشین های ما توی عقبش داره نوشته برای مکس لحظه ای عملکرد پیشرانه هیدروژنی همونطور که گفتم واقعا تکنولوژی عالیه از سال ٢٠٠۶ هم توسعه اش شروع شده

      ایرادش هم مخزن تحت فشارش هست که یکم خطری بخصوص توی برخورد از عقب
      خروجی موتورش هم اب هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. سینا

    ۲۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (347 ديدگاه)

    چقدر زشته عقبش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. آرش

    ۲۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    من عاشق این اتومبیل و فناوریش هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهدی

    ۲۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (37 ديدگاه)

    البته موتورهای هیدروژن سوز یا سوخت هیدروژن هم مشکلات خاص خودشون را دارند
    و از طرفی چون خروجی اگزوز این موتورها آب با ایزوتوپهای مختلف! هست لذا با افزایش رطوبت نسبی هوا برای بشر طبیعت و محیط زیست و حتی برای سازه ها نیز مضر هستند در استفاده دراز مدت.
    در کل برای استفاده خارج از شهر مناسب ترند تا استفاده داخل شهر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۲۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    راه حل خیلی خیلی خوبی هست، اگه مخزن هیدروژن، ایمنی کافی رو داشته باشه، این تکنولوژی، واقعا عالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا