تویوتا

فناناپذیر، رانندگی با تویوتا لندکروزر سری 70 مدل 2017

تویوتا لندکروزر سری ۷۰ در سال ۱۹۸۴ به‌عنوان جایگزین لندکروزر سری ۴۰ افسانه‌ای به بازار آمد. خودرویی جان‌سخت و کاربری که بعدها مدل پرادو بر اساس آن ساخته شد. باوجود ساخت و معرفی نسل‌های بعدی لندکروزر، اما تولید سری ۷۰ همچنان تا سال‌های اخیر ادامه داشت تا اینکه تویوتا تصمیم به توقف تولید آن گرفت؛ اما محبوبیت لندکروزر سری ۷۰ به‌قدری بود که تویوتا از این تصمیم خود منصرف شده و با انجام یک به‌روزرسانی تصمیم گرفت همچنان تولید این آفرودر اصیل و کهنه‌کار را ادامه دهد. حال در ادامه به بررسی لندکروزر سری ۷۰ با مدل ۲۰۱۷ می‌پردازیم.

toyota-landcruiser-70-22

لندکروزر طولانی‌ترین زمان تولید را در بین کل محصولات تویوتا دارد و پیشینهٔ آن به سال ۱۹۵۴ بازمی‌گردد؛ اما سری ۷۰ این خودرو بیش از همه‌جا در استرالیا محبوب بود به‌گونه‌ای که از سال ۱۹۸۵ تعداد ۲۶۰ هزار دستگاه از نمونه‌های قبلی این خودرو در استرالیا بفروش رسیده است که تقریباً ۲۰ درصد کل فروش جهانی سری ۷۰ را تشکیل می‌دهد. بااین‌حال به خاطر هزینه‌های مهندسی و تغییرات بسیار زیادی که برای به‌روزرسانی سری ۷۰ صرف شده است، تویوتا آن‌را در بازارهای بزرگ دیگری غیر از استرالیا مثل آفریقا و خاورمیانه هم عرضه می‌کند.

این خودرو تقریباً ظاهر سی‌سالهٔ خود را حفظ کرده است و همچنان از همان طراحی قدیمی جعبه‌ای شکل سنتی استفاده می‌کند؛ اما چیزهای جدیدی که ارزش بیان کردن را دارند عمدتاً در زیر پوست خودرو قرار دارند. تویوتا سعی کرده است بجای بازنشسته کردن سری ۷۰ با انجام به‌روزرسانی‌های آن‌را مدرن کند. هرچند که این مدرنیته قیمت سری ۷۰ را بین ۳۰۰۰ تا ۵۵۰۰ دلار استرالیا بالا برده است. اول به ایمنی لندکروزر سری ۷۰ مدل ۲۰۱۷ بپردازیم که بخش عمده‌ای از به‌روزرسانی‌ها در اینجا انجام گرفته است. سری ۷۰ جدید در حال حاضر به لطف تجهیز به ۵ ایربگ (از دو ایربگ در مدل‌های قبلی)، کنترل پایداری و کنترل کشش توانسته است ۵ ستارهٔ ایمنی را از موسسهٔ ANCAP کسب کند.

اما غیر از ایمنی، همچنان پیشرانهٔ آشنای ۴.۵ لیتری V8 دیزل در سینهٔ سری ۷۰ جدید می‌تپد که خروجی آن‌هم با ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور بدون تغییر باقی‌مانده است. گشتاوری که از دور تنها ۱۲۰۰ rpm به‌طور کامل در اختیار راننده قرار می‌گیرد. بااین‌حال این موتور به انژکتورهای جدیدی مجهز شده که مصرف گازوئیل آن‌را به ۱۰.۷ لیتر در هر صد کیلومتر رسانده و استاندارد آلایندگی یورو ۵ حال حاضر استرالیا را هم پاس می‌کند.

toyota-landcruiser-70-18

ممکن است در حال حاضر موتورهای دیزل هشت سیلندر، گزینه‌های منسوخ‌شده و ناکارآمدی به نظر برسند و خروجی این موتور تویوتا هم با توجه به استاندارهای روز دنیا متوسط به چشم آید اما این موتور به‌اندازهٔ کافی جان‌سخت و کاربردی هست که بتواند یک‌میلیون کیلومتر را طی کند. لندکروزر سری ۷۰ جدید ظرفیت حمل ۱.۲ تن بار و ظرفیت کشش ۳.۵ تن بار را دارد. این خودرو در انواع مختلف وانت تک کابین، وانت دو کابین، سواری سه در و سواری پنج‌در عرضه می‌شود که ما با نمونه‌هایی از آن‌ها در جاده‌هایی نسبتاً کوتاه، بزرگراه‌ها و مسیرهای خشن و خاکی رانندگی کردیم.

toyota-landcruiser-70-53

این خودرو مجهز به رینگ‌های ۱۶ اینچی با لاستیک‌های ۲۶۵ است و هرچند با توجه به طبیعتش از کمک‌فنرهای سفتی خصوصاً در عقب برخوردار است اما سواری آن قابل‌تحمل است. می‌توان با این لندکروزر هزاران کیلومتر را در مسیرهای خاکی یا آسفالت پیمود درحالی‌که به‌سختی می‌توان متوجه تفاوت سرعت خودرو در این دو نوع جاده شد. موتور V8 پرطنین و مسلماً تشنهٔ آن، ‌یک کوه گشتاور را تقریباً بلافاصله ارائه می‌کند. گیربکس دستی آن‌هم دارای ضرایب بلند اما نسبتاً دقیقی است و واقعاً نیازی به دندهٔ ششم پس از دندهٔ پنجم نیست. حرکت با دور موتور ۲ هزار rpm در سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت گواه این موضوع است.

toyota-landcruiser-70-37

فرمان هیدرولیک خودرو سنگین و دایرهٔ گردش آن بزرگ است درحالی‌که صدای باد هم بیش‌ازاندازه به داخل اتاق راه پیدا می‌کند که بخش اعظمی از آن به خاطر طراحی قدیمی اتومبیل و فرم نامناسب ستون A است تا جایی که فکر می‌کنم ضریب آئرودینامیک یک آجر بهتر از این لندکروزر باشد. پارک آفرود Werribee در غرب ملبورن، مکان مناسبی برای شبیه‌سازی یک مسیر آفرود واقعی است. اینجا با شیارهای عمیق، شیب‌های تند، صخره‌ها، مسیرهای گل‌آلود و رودخانه‌های عمیق، مکان کاملاً ایده آلی جهت آزمایش توانایی‌های سری ۷۰ است.

toyota-landcruiser-70-27

خودرو در پیمودن مسیرهای گل‌آلود هیچ مشکلی نداشت و با دندهٔ ۲ و سرعتی بین ۲۰ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت در این مسیرها حرکت می‌کردیم. در سراشیبی‌های تند هم هیچ‌چیز جز ترمز موتور به راننده کمک نمی‌کرد و با چنین ترمز موتوری هیچ نیازی به سیستم کمکی پایین آمدن از شیب‌ها نیست. سپس به سمت یک رودخانه با عمق ۶۰ سانتیمتر رفتیم. سری ۷۰ هیچ مشکلی جهت رفتن داخل آب نداشت چراکه به‌صورت استاندارد به اسنورکل (لولهٔ تنفس که در ارتفاعی بالا قرار داشته و هنگام حرکت در آب، هوا را به موتور می‌رساند) مجهز است. همچنین این ماشین از قفل دیفرانسیل هم برخوردار است (این مورد در تیپ‌های پایین‌تر به‌عنوان ‌یک آپشن سفارشی ۱۵۰۰ دلاری ارائه می‌گردد) که پیمودن چنین مسیرهایی را بدون نگرانی فراهم می‌کند.

مخازن سوخت ۱۳۰ لیتری این ماشین برای سفرهای طولانی بسیار مناسب بوده و دغدغهٔ اتمام سوخت را از بین می‌برد. این باک‌های بزرگ را می‌توان بعداً از طریق نمایندگی‌های تویوتا نصب کرد یا اینکه به‌صورت یک آپشن کارخانه‌ای سفارش داد. فضای داخلی خودرو نیز بسیار ساده بوده و تا چشم کار می‌کند پلاستیک خشک در ساخت آن بکار رفته است. بااین‌حال می‌توان تیپ GXL سری ۷۰ را خریداری کرد که به‌صورت استاندارد مجهز به امکاناتی چون پنجره‌های برقی، صندلی‌های پارچه‌ای، کروز کنترل و یک سیستم صوتی با بلوتوث و USB است.

toyota-landcruiser-70-17

یکی از مزایای ارتفاع بلند سری ۷۰، فضای داخلی جادار آن است به‌گونه‌ای که فضای سر و شانه‌های آن مناسب بوده و دیده رو به بیرون آن‌هم خوب است. نسخه‌های سواری سری ۷۰ ظرفیت حمل پنج نفر را به همراه فضای باری به‌اندازهٔ یک ون دارند درحالی‌که نسخهٔ وانت هم فضای بار بسیار گسترده و کاملاً مسطحی را ارائه می‌کند چراکه قسمت بار روی گلگیرهای عقب قرار گرفته و برآمدگی‌های گلگیر در آن وجود ندارد؛ اما در قرن ۲۱ نمی‌توان از عدم ایمنی کافی در نسخه‌های سواری و همین‌طور افزایش قیمت ۳۰۰۰ دلاری در وانت دو کابین و سواری پنج‌در و ۵۵۰۰ دلاری در وانت تک کابین (چون از سطح به‌روزرسانی بیشتری برخوردار است) چشم‌پوشی کرد.

لندکروزر سری ۷۰ جدید در ارزان‌ترین مدل (سواری پنج‌در ساده) قیمتی معادل ۶۰,۹۹۰ دلار استرالیا (۴۶,۳۴۴ دلار آمریکا) داشته و نهایتاً به ۶۸,۹۹۰ دلار استرالیا (۵۲,۴۲۴ دلار آمریکا) برای بالاترین مدل (وانت دو کابین GXL) می‌رسد؛ اما باوجوداین قیمت‌های بالا، تویوتا همچنان مبلغ ۲۷۶۱ دلار را برای ارائهٔ تهویه مطبوع مطالبه می‌کند که خنده‌دار و توهین‌آمیز است. غیرازاین هم می‌توان طیف وسیعی از تجهیزات جانبی را برای سری ۷۰ سفارش داد ازجمله چراغ‌های روی سقف، کپسول اطفاء حریق، چراغ‌های LED، باطری کمکی، باک اضافه و… .

اعطای امتیاز به لندکروزر سری ۷۰ جدید دشوار است چراکه افرادی هستند که هنوز هم معتقدند یک هایلوکس یا رنجر هرگز توان انجام کارهایی مشابه لندکروزر سری ۷۰ را ندارد؛ بنابراین تویوتا همچنان بازار خوبی برای این ماشین دارد و این دلیل اصلی ادامهٔ تولید آن است؛ بنابراین ما هم تلاش تویوتا برای زنده نگه‌داشتن این لندکروزر قدیمی را تحسین می‌کنیم هرچند که بهتر بود به‌روزرسانی ایمنی بیشتری در آن انجام می‌گرفت و افزایش قیمت معقول‌تری داشت. بااین‌حال اگر هدف نهایی این خودرو را در نظر بگیریم امتیاز آن ۱۰ است. همچنین این را هم نباید فراموش کرد که لندکروزر سری ۷۰ به همراه جیپ رانگلر و لتدرور دیفندر تنها SUVهای اصیل و آفرودرهای حرفه‌ای دنیا هستند.

toyota-landcruiser-70-30

نقاط مثبت

به‌روزرسانی ایمنی مناسب در مدل وانت تک کابین، موتور دیزل توانمند، ضریب دندهٔ ۵ بلند مناسب حرکت در بزرگراه‌ها، اضافه شدن کروز کنترل به‌صورت استاندارد، دوام ثابت‌شده و همچنان برخورداری از توانایی‌های آفرود بسیار بالا

 

نقاط منفی

افزایش قیمت آن به‌سختی قابل توجیه است، نسخه سواری هنوز هم مانند نسخهٔ وانت مجهز به تجهیزات ایمنی کامل نیست و تهویه مطبوع و قفل دیفرانسیل هنوز هم به‌صورت استاندارد ارائه نمی‌شوند

 

امتیازات

عملکرد و اقتصادی ۸
اتاق و راحتی ۶
تکنولوژی و اتصال ۵
قیمت و تجهیزات ۵
سواری و هندلینگ ۹
امتیاز کل ۷

 

منبع: CarAdvice

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    عالیه. اینو به هایلوکس ترجیح میدم. مورد داریم دو سه دهه سال پیش با وانت لندکروز، خاوری که شدیدا تو گل گیر کرده بود رو راحت کشید بیرون، حالا ببین نسل جدیدش چه غولیه.

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. فرشاد سجادیان

      ۱۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      کلمه “سال” تو متن بالا اضافیه. ببخشید

      موافقم 5
      مخالفم 0
    2. mohsen

      ۱۱ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      تو سایت تویوتا واسته عربا تا اونجا که یادمه قیمتی تقریبا 2 برابر هایلوکس داره در ضمن واقعا اگه بعد از رپتور بگن یه وانت بگو LC-Pick up رو میگم

      موافقم 6
      مخالفم 0
  2. امیر.عارف

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (876 ديدگاه)

    اونهایی که این ماشین و سوار شدن میدونند چه غولی هست واسه خودش. درسته که یک مقدار کمک فنرهای خشکی داره ولی به دلیل دوام و تواناییهای زیادی که داره میشه با اندکی هنر ایرانی (کم کردن فنر تخت عقب و…) ماشینی رویایی برای مناطق صعب العبور و کم برخوردار استفاده کرد. واقعا هر کی این ماشینها رو داره تعمیرگاه واژه ای غریبه هست براش

    موافقم 7
    مخالفم 0
  3. Nima

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    فکر میکنم که یکمی تعصبی امتیاز دادن!!!!
    به تکنولوژی و اتصاش امتیاز 5 داده!!! آخه این چه تکنولوژی داره؟؟ باید 2 بگیره.
    سواری و هندلینگ رو 9 داده؟؟ آخه خودش میگه فرمون سنگینه و فنر های عقب خیلی سفتن و برای توصیفش میگه سواری قابل تحمل بعد امتیاز 9؟؟؟
    به نظرم اتاق و راحتیش هم امتیاز زیاد داده.
    جون نیما تعصبی بش نگاه نکنید.

    موافقم 1
    مخالفم 17
  4. Elemento

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    حالا فهمیدم این لوله های سیاه که از موتور بیرون زدن چی هستن 😃😃😃
    همیشه فکر میکردم برای خروج حرارتن.خخخ

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۱۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      مجید ؟؟؟؟
      خروج حرارت ؟؟؟؟
      ازت نا امید شدم

      ما واسه پاترول اسنورکل فابریک خریدیم 380 تومن

      http://www.upsara.com/images/d8xi_20161003_150032_hdr-01-1.jpg

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. Elemento

        ۱۰ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        آره.
        این بیشتر یک سوال از دوران کودکی بود.
        اون زمان لندکروزر های سازمان ملل متحد رو که در سطح شهر میدیدم خیلی ازشون خوشم میومد و عاشقشون میشدم. تقریبا همشون اسنورکل داشتن.
        از پدرم یا برادرم میپرسیدم این لوله سیاه ها چی هستن ؟!
        اونا هم میگفتن دودکش !!😂😂
        اوایل قانع نمیشدم که ماشینی که اگزوز داره دودکش میخواد چکار.
        بزرگتر که شدم فکر کردم وقتی ماشین میره داخل آب ، آب میره تو اگزوز و گاز ها خارج نمیشن.پس شاید این لوله ها واقعا دودکش باشن !! خلاصه قانع شدم.
        .
        کم کم با رفتن ماشین های سازمان ملل از شهرمون پاک ازین قضیه فراموش کردم.
        ازون موقع این تفکر غلط در ذهن من جا مونده که این لوله ها دود کشن !!!

        موافقم 1
        مخالفم 1
      2. Elemento

        ۱۰ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        راستی میگی ازت ناامید شدم….
        بیشتر خواستم شوخی کرده باشم و خاطرات کودکی رو زنده کنم.
        از طرفی من اصلا اهل تجهیزات و Aftermarket و تیونینگ نیستم مثل شما.
        حتی اهل خوش گذرونی با ماشین و Race هم اصلا نیستم.
        اگر یک روز به ماشین آرزوهام رسیدم حتی روش رینگ اسپورت هم نصب نمیکنم.
        بیشتر اطلاعات من تئوری هست.

        موافقم 3
        مخالفم 1
      3. ##Ali##

        ۱۴ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        میشه ی توضیح درموردش بدی؟؟ اینا چی هستن اصلا؟؟
        !!!!

        موافقم 2
        مخالفم 1
  5. فقط انگلستان

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1046 ديدگاه)

    پارسال زمستان برف باریده بود من و چند تا از دوستانم رفته بودیم برای سرسره بازی که مردم زیادی هم اونجا بودن بعضی وقتا هم یه پاترول یا رونیز یا از این جور ماشینا می اومدن و می خواستن از سرسره برن بالا ولی فقط چند متر می تونستن برن و گیر می کردن یهو یکی ازاین تویوتاها اومد که چراغ های جلوش گرد بود دوستام که بعضیاشون عشق ژاپن بودن برای اینکه نزارن چهره اون تویوتای عزیز جلوی مردم خراب بشه رفتن پیشش که نزارن بیاد بالا من هم باهاشون رفتم به رانندش گفتن سطح سرسره کاملا یخ زده نری بهتره الان چند تا پاترول و جیپ و اینا اومدن چند متر بیشتر نتونستن برن که راننده بهشون گفت الان آفرود این ماشینو بهتون نشون می دم گاز داد رفت و ما هم نگاش می کردیم و می گفتیم نمی تونه بره مردم هم همه تماشاش می کردن لامصب بدون هیچ مشکلی از کل سرسره بالا رفت و اون بالا هم خیلی راحت دور زد و می خواست بیاد پایین ما هم گفتیم بالا رفتنش که هیچی بالا رفت ولی الان تو این شلوغی چه طور می خواد بیاد پایین که کم کم شروع به حرکت کرد و داشت می اومد پایین اصلا باورم نمی شد باور کنید بدون کوچکترین مشکلی و با یه سرعت کم پایین اومد من که کلا زبونم بند اومده بود اومد پیشمون که همون جا ایستاده بودیم و گفت واقعا از ماشینم راضی هستم امیدوارم شما هم بتونید یه دونه این ماشین رو بخرید و صفاشو ببرید بعد خداحافظی کرد و رفت واقعا از اون موقع تا حالا یکی از رویاهام این شده که یدونه از اون تویوتا بخرم و تو زمستان و کوه و اینا حالشو ببرم انشاالله نسیب هممون بشه چون واقعا ماشین خیلی خوبیه.

    موافقم 11
    مخالفم 2
    1. سامان اذری

      ۱۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      احتمالا f4.5 بود
      منم تو بوکان سوارشون شدم

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. فقط انگلستان

        ۱۰ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (1046 ديدگاه)

        سامان آذری گرامی و پایبند به تعهد و کامارو سوار بله 4.5 بود آرزومه یه روز بخرمش راستی الان سمند داری یا پاترول؟

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. سامان اذری

          ۱۱ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (3197 ديدگاه)

          البته اگه محمود ***به وضع بازار تو کارم با اون پیشرفتی که داشتم الان یه ماشین درست و حسابی داشتم ولی …..
          الان سمند دارم پاترول به پارکینگ خونمون جا نمیشه (سقفش کوتاهه پارکینگمون )
          اون پاتی هم مال یکی از بهترین دوستامه که همکار هم هستیم روزی 12 ساعت پیش همیم
          معمولا کارهای ماشینو باهم انجام میدیم و جمعه ها میریم افرود
          دنیاییه واسه خودش

          موافقم 2
          مخالفم 1
        2. فقط انگلستان

          ۱۱ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (1046 ديدگاه)

          سلام منو به دوستت برسون خوشحالم که با هم صمیمی هستید انشاالله وضع کاری ومالیت هم خیلی بهتر می شه سمندم ماشین خوبیه اگه درست ازش استفاده کنی افرود هم دنیای خودشو داره من که خیلی بهش علاقه دارم امیدوارم همیشه در خوشی و سلامتی کامل به سر ببرید مخلصم.

          موافقم 1
          مخالفم 2
        3. سامان اذری

          ۱۱ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (3197 ديدگاه)

          فدات داداش
          وضع بازار که خوب بشو نیست ماهم روزگارمون میگذره ولی نه مثل قبلا .
          من سال 87 وارد بازار شدم اون موقع بازار خوب بود سال 90 واسه خودم کار میکنم اوایل بازار خوب بود ولی بعد تحریمها قدرت خرید مردم خیلی اومده پایین جنس 3 یا 4 برابر شده قیمتش ولی قانون کار 30 درصد هم نیومده روش واسه همین بازار وضعیتش زیاد جالب نیس
          پاترول هم تنها ماشینیه که برا قشر متوسط جامعه که میخان یکم تفریح کنند مناسبه
          چون قطعاتش فراونه خیلی هم ارزونه و تعمیرکارشم همه جا هست وگر نه همه میدونیم که لندکروز و اف جی کروز بلیزرو… خدای افرودن
          ❤❤❤

          موافقم 2
          مخالفم 1
    2. هیوا

      ۶ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (3 ديدگاه)

      بابا الان توی مهاباد و سردشت همه ی مردم از اینا دارن 3fو4.5وحتی به تعداد زیاد 5.5از اون آفرودا اگر می خوایید رو آپارات جست و جو کنید می بینید چه شاهکارایی باهاش میکنن عاشششششقتم 5.5

      موافقم 2
      مخالفم 1
  6. حسین

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    ۱.۲ تن بار میبره با مصرف ۱۰.۷
    نیسان وانت ۲.۱ تن بار می‌بره با مصرف سوختی بین ۱۳ تا ۲۰ لیتر!
    خیلی هم بد نیس!
    پس چرا میگن باید نیسان وانت ها رو خرید و اتیش زد؟

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. کامیاب

      ۱۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (499 ديدگاه)

      داش نمیدونم قصدت حمل بر مزاح هس یا نه،اگر هس که :D
      اگر نه،حمل 1.2تن بار این به صورت اصولی و استاندارد و احتمال وقوع بسیار کم حادثه هس.
      وگرنه شاسی این ده تن هم بزنی نمیشکنه.
      معیار حمل بدون خطر هست،نیسان گاوی نهایتش بتونه یه تن رو به صورت شرافتمند حمل کنه.
      کردستان اینجور ماشینا(البته ستون پهن اتاق fj75)زیاده،جدا اگر نباشن چرخ اقتصاد لنگ میمونه و هیچ کالایی به دستمون نمیرسه.

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. حسین

        ۱۰ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (2810 ديدگاه)

        دقیقا منم منظورم معیار اصولی هست ک خود کارخونه برای تویوتا ۱.۲ اعلام کرده و برای نیسان ۲.۱

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. کامیاب

          ۱۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (499 ديدگاه)

          برای نیسان،سایپا اعلام کرده و نه خود نیسان.
          همونطور که سایپا پرایدو تا 180تا درجه بندی کرده آمپر سرعتشو.

          موافقم 1
          مخالفم 1
    2. مانی

      ۱۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (143 ديدگاه)

      ۲ تن بار رو اصلا نباید سوار خودروهای این رنج کرد چون امنیتشون به شدت پایین میاد وگرنه مطمئن باش لنکروز بیشتر از نیسان توانایی حمل بار داره،تو مناطق مرزی لنکروز رو میبرن باهاش بار قاچاق بیارن نه نیسان!شما سرچ کن شاید فیلمهای این قاچاقچی ها رو پیدا کنید که چقدر باز میزنن به این لندکروز و با اون همه بار تو برف و باران توی گل و لای کوه کم نمیاره.نیسان گاوی در برابر لندکروز یک جوک به تمام معناست!

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. حسین

        ۱۰ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (2810 ديدگاه)

        اینکه تویوتا ۸ سیلندر از نیسان ۴ سیلندر قوی تره، شکی نیس!
        تو دوام و ایمنی اش هم شکی نیس ولی حرف من مقایسه مصرف سوخت نیسان وانت (جونیور) با این وانت بود!
        می‌خواستم ببینم مصرفش خوبه یا زیاده؟

        موافقم 0
        مخالفم 1
  7. Saman

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (177 ديدگاه)

    توی دوره سربازی راننده یه وانت لندکروز 3f بودم ظرفیت بار مجازش 700کیلو بودش ولی تا یک تن بار میزدم وتوی هوای شرجی و گرمای پنجاه درجه بوشهر با کولر روشن و سرعت 150توی جاده آمدو رفت میکردم وبه دلم ماند که حتی نشانگر درجه رادیات یک رج بالاتر بره واین در حالی بود که اصلن در چنین هوائی پیکان رو نمیشد بیرون برد هرگز صدای زیبای لندکروز و کولر پر قدرت و کیفیت باور نکردنی و بوی خاص کابین لندکروز از خاطرم نمیره واقعن ژاپن سالاره و حریف نداره

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. هیوا

      ۶ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (3 ديدگاه)

      بابا تواصا بهش فشار نیاوردی این ماشین قوی انتظار داری فقط بایه تن بار از نفس بیوفته

      موافقم 1
      مخالفم 1
  8. hamid_hk

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (62 ديدگاه)

    استرالیا از نظر رفاه زندگی جزو 5 کشور برتر دنیاست ولی نمی دونم چرا ماشینای که تو استرالیا دیده میشه (کلا میگم منظورم این نیست که کلا هدفش تپه نوردی و .. است) خیلی با اروپا یا آمریکا فرق داره. مثلا ماشینای چینی تو استرالیا عرضه میشن و بعضیاشون خوب می فروشن.
    کلا برام عجیبه با این همه رفاه چرا باید همچین ماشینایی سوار شن

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. شهرام

      ۱۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (102 ديدگاه)

      دوست خوبم
      استرالیا رفاهشم چینیه !!!!!

      موافقم 2
      مخالفم 1
  9. بنتلی

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    ب نظرم قیمتش گرونه… ولی خب یه آفرودر واقعیه و دوام فوق العاده ای داره…ای کاش حداقل با این قیمت طراحی داخلی بهتر و داشبورد با کیفیت تری داشت همراه با سیستم اطلاعات و سرگرمی و صندلی های چرم و…

    موافقم 0
    مخالفم 1
  10. آرش

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (29 ديدگاه)

    آشغال به تمام معنا فقط تویوتا چیه ماشیناش نه ریخت دارن نه آپشن دارن نه کارایی دارن حالم از هرچی ماشین ژاپنیه بهم میخوره ماشین چه شاسی بلند چه وانت چه لوکس چه اسپرت فقط و فقط آمریکایی ولاغیر یعنی صدافسوس که دیگه وارداتشون ممنوع شده من به جز ماشین آمریکایی هیچ ماشینی رو قبول ندارم حتی بوگاتی رو !! جدی میگم
    انقدرم به این لندکروز ننازید این در مقابل جیپ که سلطان افرود جهانه ذره ای به حساب نمیاد یه پیچ جیب میارزه به همه لندکروز و تویوتا
    الان یه سری آدمای متعصب میان هزارتا حرف بی ربط میزنن اما اشکالی نداره ان چیز که عیان است چه حاجت به بیان است ما خودمون داریم میبینیم که ماشینای امریکایی چقدر در همه جای دنیا طرفدار دارن

    موافقم 0
    مخالفم 10
    1. Elemento

      ۱۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      آره میبینیم !!

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. پدرام

      ۱۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (36 ديدگاه)

      آرش جان شرمنده ولی اگر نظر ندی نمیگن سواد نداره.
      به رده بندی های جهانی هم نگاه بنداز فروش تویوتا و لکسس توی آمریکا اوله در صورتی که ماشینای آمریکای اکثرا هم قیمت و پایین تر هستن.

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. Cadillac

        ۱ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (3088 ديدگاه)

        پدرام@
        اون آمارفروش مربوط به کرولا و کمری بە دلیل استهلاک و هزینه نگهداری کم شون هست نه چیز دیگه ای !
        چون آمریکایی ها تا زمانی که SUVهایی همچون کادیلاک اسکالید ، جمس یوکان ، شورولت تاهو ، فورد اکسپدیشن و اکسپلورر ، لینکلن ناویگیتور ، دوج دورانگو ، جیپ چروکی و رانگلر و وانت های قدرتمندی همچون فورد رپتور و رنجر ، سیلورادو ، سییرا ، کولورادو و دوج رم هست به SUV ها و وانت های ژاپنی نگاه هم نمیکنن .

        موافقم 0
        مخالفم 3
    3. JaMsHiD

      ۲۸ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (755 ديدگاه)

      همین آشغال با قیمت هفتاد هزار دلار داره سرتاسر جهان معامله میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. احمد باقری

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    عالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  12. parham

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (111 ديدگاه)

    به قدری این مدل های تویوتا لندکروز بخصوص سری F و 70 ثابت شده هستند. که خوده ثابت، ثابت شده نیست?

    موافقم 1
    مخالفم 1
  13. Genius

    ۱۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    اگر راست میگن و معتقدند ایرانی لایق بهترین هاست همین لندکروزر نه چندان مدرن و لوآپشن رو بیارن ایران و حتی روش بخورن ولی حداکثر با توجه به قیمت جهانیش صد و شصت میلیون برسونن دست مصرف کننده نهایی تا لااقل طرف وقتی انقدر پول میده یه ماشین استخون دار و کاردرست گیرش بیاد نه کارد و چنگال چینی !!

    موافقم 1
    مخالفم 1
  14. شهرام

    ۱۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (71 ديدگاه)

    واقعا” تویوتا لند کروزر سری 70 که از J70 تا J79 که معروفند به LC یا لند کروزر
    خیلی از وانت و آمبولانس و SUV های آمریکایی و انگلیس و …. برتر بوده و هست مخصوصا” وانتش و در آخر نوع آمبولانسی و پنج درب آن البته اینو به ترتیب نوشتم
    شاسی TOYOTA LC J75 , LC J79 خیلی برتر از فورد و GMC و دوج آمریکا میباشد چه برسه به جیپ و لندروور و بنز G کلاس و بقیه
    درسته موتور تویوتا ضعیفه از لحاظ راندمان و بازده قدرتی و گشتاوری اما شما دوام بالا و استهلاک کم رو در دیدگاهتان (نظر ) بگیرید

    موافقم 2
    مخالفم 0
  15. عشق ماشین

    ۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دلم واسه خودمون میسوزه که این همه علاقه داریم ولی شرایط اقتصادیمون جوریه که فقط باید حسرتشونو بخوریم. منم عاشق این سری 70 هستم.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  16. وحید وحدت پور

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین فوق العاده هست
    2اف و 3 اف این ماشین رو داشتم .بی خرج و مستحکم
    2 اف مدل 1978 رو چهارده سال تو جاده خاکی و آفرود کوه سهند ،روندیم ریالی خرج دستمون نذاشت

    موافقم 1
    مخالفم 1
  17. شهرام

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (102 ديدگاه)

    خبر فوری
    با درود
    شمایی که این مشخصات برای لند کروزر دیزلی نوشتین فقط یک توربو شارژرش نیست بعضیشان دوتا توربو دارند و گشتاورش 650NM نیوتن متره و اسب بخارش پنجاه اسب بخار بیشتره
    کجای کارین
    آدرسهای زیر نگاه بفرمایید
    Toyota VD
    Engine
    1VD-FTV
    اگر توانستید یک سری به این آدرس بروید و خودتان انتخاب سری تویوتا 70 بکنید
    DUBICARS.COM

    موافقم 0
    مخالفم 1
  18. شهرام

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (102 ديدگاه)

    یک آدرسی که فراموش کردم
    TOYOTA LC79 PATRIOT
    و
    TOYOTA LC200 PATRIOT
    نوع زرهی تویوتاست که اگه تصاویرش در اینترنت ببینید دویونه و مجنونش میشوید
    که در آفریقا تولید میشه
    کاش مسوولان یک کمی نگاهش بکنند و در ایران نه مونتاژ بلکه تولیدش کنند

    موافقم 0
    مخالفم 1
  19. امیر سلطانلو

    ۳۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام و ارض ادب خدمت همه دوستان

    دوست ندارم توجیحتون کنم که این جعبه آهنی بیریخت خوبه!
    اما دوتا جمله قابل تامل میگم

    برای شناخت این هیولای هندلینگ قدرت آفرود و تنها رفیق بیابون. باید به سه جا سر بزنید تا با کمال این غول بزرگ دنیای خودرو آشنا بشید
    ۱. آفرود بازا ،،،که این قوطی فلزی رو به اسم ملیون کیلومتری میشناسن!!!
    ۲،شهر زیبای و مهمون نواز کردستان،چون اوج هندلینک سرعت و باربری ماشین رو میتونید ببینید
    ۳،که……….آرزو میکنم هرگز نبینید میدون جنگ!!!! بله میدون جنگ! تنها ماشینی که تو هر شرایط اقلیمی و هر میدون جنگی میتونید ازش استفاده کنید

    من به تیوتا و مهندسینش قلبا احترام میزارم

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. farid

      ۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (12 ديدگاه)

      منم همینطور . بابای من بهم میگه تو هر ماشینی سوار میشی خرابش میکنی یدونه سه اف یا چهار نیم بگیر که تا عمر داری آخ نگه . از معدود ماشیناییه که راحت تو طول عمرش کیلومترش میلیون و رد میکنه بدون مشکلات خاصی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. شهرام ویسی ملکشاهی

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (71 ديدگاه)

    کاش وانت تویوتا لند کروزر J79 را در ایران تولید میکردند در یوتیوب میبینیم عربها فیلم فرستادند به وانت تویوتا لند کروزر میگویند شاص !
    شاص بریمی رفرف فل کامل
    که بعد از کلمه ( واژه ) شاص مدلش و بعد از واژه رفرف نوع رنگش را در یو تیوب مینویسند
    فقط نمیدانم چرا این وانت تویوتا لند کروزر به اندازه ی وانت نیسان جونیور یا همان وانت نیسان زامیاد آبی بار و تناژ استانداردش نیست آیا شاسی وانت نیسان آبی قویتره یا استاندارد نظامی ( آفرود خاکی ) همینه !!!
    در کل بگم که کاش در ایران پول میداشتی و امکان خریدنش بود و ژاپنیها هیچوقت تولیدش را متوقف نمیکردند !
    کاش وانت تویوتا لند کروزر نوع بزرگتر و پهنترش بود مثل فورد F150, 250 , 350, 450 , 550 , 650 , 750

    موافقم 1
    مخالفم 0
  21. فرید

    ۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (12 ديدگاه)

    اونی که شما میگی فک میکنم سه اف بوده من سوار شدم تو خدمت بانه بودم . لامصب میزاری دو دف سنگین دبگه هیچی جلودارش نیس اف جی هفتاد که جای خود داره . من هنوزم اف جی هفتاد و به هایلوکس بقیه آفرودر ها ترجیح میدم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  22. Jamshid

    ۲۵ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (755 ديدگاه)

    پدرم همیشه میگه
    تو خدمت با همین ماشین و یه هایلوکس فرمانده می‌برده میاورده و باربری می‌کرده
    میگه لامصب زیر دست نا کَس بیاد هم خراب نمیشن . و واقعا هم به همین معروفه کیلومتر میلیونی .
    یعنی از موقعی که یاد میدم از بچگیم تا الان بابام آرزو هایلوکس و لندکروزر سری هفتاد داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا