فناناپذیر، رانندگی با تویوتا لندکروزر سری 70 مدل 2017

تویوتا لندکروزر سری 70 در سال 1984 به‌عنوان جایگزین لندکروزر سری 40 افسانه‌ای به بازار آمد. خودرویی جان‌سخت و کاربری که بعدها مدل پرادو بر اساس آن ساخته شد. باوجود ساخت و معرفی نسل‌های بعدی لندکروزر، اما تولید سری 70 همچنان تا سال‌های اخیر ادامه داشت تا اینکه تویوتا تصمیم به توقف تولید آن گرفت؛ اما محبوبیت لندکروزر سری 70 به‌قدری بود که تویوتا از این تصمیم خود منصرف شده و با انجام یک به‌روزرسانی تصمیم گرفت همچنان تولید این آفرودر اصیل و کهنه‌کار را ادامه دهد. حال در ادامه به بررسی لندکروزر سری 70 با مدل 2017 می‌پردازیم.

toyota-landcruiser-70-22

لندکروزر طولانی‌ترین زمان تولید را در بین کل محصولات تویوتا دارد و پیشینهٔ آن به سال 1954 بازمی‌گردد؛ اما سری 70 این خودرو بیش از همه‌جا در استرالیا محبوب بود به‌گونه‌ای که از سال 1985 تعداد 260 هزار دستگاه از نمونه‌های قبلی این خودرو در استرالیا بفروش رسیده است که تقریباً 20 درصد کل فروش جهانی سری 70 را تشکیل می‌دهد. بااین‌حال به خاطر هزینه‌های مهندسی و تغییرات بسیار زیادی که برای به‌روزرسانی سری 70 صرف شده است، تویوتا آن‌را در بازارهای بزرگ دیگری غیر از استرالیا مثل آفریقا و خاورمیانه هم عرضه می‌کند.

این خودرو تقریباً ظاهر سی‌سالهٔ خود را حفظ کرده است و همچنان از همان طراحی قدیمی جعبه‌ای شکل سنتی استفاده می‌کند؛ اما چیزهای جدیدی که ارزش بیان کردن را دارند عمدتاً در زیر پوست خودرو قرار دارند. تویوتا سعی کرده است بجای بازنشسته کردن سری 70 با انجام به‌روزرسانی‌های آن‌را مدرن کند. هرچند که این مدرنیته قیمت سری 70 را بین 3000 تا 5500 دلار استرالیا بالا برده است. اول به ایمنی لندکروزر سری 70 مدل 2017 بپردازیم که بخش عمده‌ای از به‌روزرسانی‌ها در اینجا انجام گرفته است. سری 70 جدید در حال حاضر به لطف تجهیز به 5 ایربگ (از دو ایربگ در مدل‌های قبلی)، کنترل پایداری و کنترل کشش توانسته است 5 ستارهٔ ایمنی را از موسسهٔ ANCAP کسب کند.

اما غیر از ایمنی، همچنان پیشرانهٔ آشنای 4.5 لیتری V8 دیزل در سینهٔ سری 70 جدید می‌تپد که خروجی آن‌هم با 200 اسب بخار قدرت و 430 نیوتن متر گشتاور بدون تغییر باقی‌مانده است. گشتاوری که از دور تنها 1200 rpm به‌طور کامل در اختیار راننده قرار می‌گیرد. بااین‌حال این موتور به انژکتورهای جدیدی مجهز شده که مصرف گازوئیل آن‌را به 10.7 لیتر در هر صد کیلومتر رسانده و استاندارد آلایندگی یورو 5 حال حاضر استرالیا را هم پاس می‌کند.

toyota-landcruiser-70-18

ممکن است در حال حاضر موتورهای دیزل هشت سیلندر، گزینه‌های منسوخ‌شده و ناکارآمدی به نظر برسند و خروجی این موتور تویوتا هم با توجه به استاندارهای روز دنیا متوسط به چشم آید اما این موتور به‌اندازهٔ کافی جان‌سخت و کاربردی هست که بتواند یک‌میلیون کیلومتر را طی کند. لندکروزر سری 70 جدید ظرفیت حمل 1.2 تن بار و ظرفیت کشش 3.5 تن بار را دارد. این خودرو در انواع مختلف وانت تک کابین، وانت دو کابین، سواری سه در و سواری پنج‌در عرضه می‌شود که ما با نمونه‌هایی از آن‌ها در جاده‌هایی نسبتاً کوتاه، بزرگراه‌ها و مسیرهای خشن و خاکی رانندگی کردیم.

toyota-landcruiser-70-53

این خودرو مجهز به رینگ‌های 16 اینچی با لاستیک‌های 265 است و هرچند با توجه به طبیعتش از کمک‌فنرهای سفتی خصوصاً در عقب برخوردار است اما سواری آن قابل‌تحمل است. می‌توان با این لندکروزر هزاران کیلومتر را در مسیرهای خاکی یا آسفالت پیمود درحالی‌که به‌سختی می‌توان متوجه تفاوت سرعت خودرو در این دو نوع جاده شد. موتور V8 پرطنین و مسلماً تشنهٔ آن، ‌یک کوه گشتاور را تقریباً بلافاصله ارائه می‌کند. گیربکس دستی آن‌هم دارای ضرایب بلند اما نسبتاً دقیقی است و واقعاً نیازی به دندهٔ ششم پس از دندهٔ پنجم نیست. حرکت با دور موتور 2 هزار rpm در سرعت 110 کیلومتر در ساعت گواه این موضوع است.

toyota-landcruiser-70-37

فرمان هیدرولیک خودرو سنگین و دایرهٔ گردش آن بزرگ است درحالی‌که صدای باد هم بیش‌ازاندازه به داخل اتاق راه پیدا می‌کند که بخش اعظمی از آن به خاطر طراحی قدیمی اتومبیل و فرم نامناسب ستون A است تا جایی که فکر می‌کنم ضریب آئرودینامیک یک آجر بهتر از این لندکروزر باشد. پارک آفرود Werribee در غرب ملبورن، مکان مناسبی برای شبیه‌سازی یک مسیر آفرود واقعی است. اینجا با شیارهای عمیق، شیب‌های تند، صخره‌ها، مسیرهای گل‌آلود و رودخانه‌های عمیق، مکان کاملاً ایده آلی جهت آزمایش توانایی‌های سری 70 است.

toyota-landcruiser-70-27

خودرو در پیمودن مسیرهای گل‌آلود هیچ مشکلی نداشت و با دندهٔ 2 و سرعتی بین 20 تا 30 کیلومتر در ساعت در این مسیرها حرکت می‌کردیم. در سراشیبی‌های تند هم هیچ‌چیز جز ترمز موتور به راننده کمک نمی‌کرد و با چنین ترمز موتوری هیچ نیازی به سیستم کمکی پایین آمدن از شیب‌ها نیست. سپس به سمت یک رودخانه با عمق 60 سانتیمتر رفتیم. سری 70 هیچ مشکلی جهت رفتن داخل آب نداشت چراکه به‌صورت استاندارد به اسنورکل (لولهٔ تنفس که در ارتفاعی بالا قرار داشته و هنگام حرکت در آب، هوا را به موتور می‌رساند) مجهز است. همچنین این ماشین از قفل دیفرانسیل هم برخوردار است (این مورد در تیپ‌های پایین‌تر به‌عنوان ‌یک آپشن سفارشی 1500 دلاری ارائه می‌گردد) که پیمودن چنین مسیرهایی را بدون نگرانی فراهم می‌کند.

مخازن سوخت 130 لیتری این ماشین برای سفرهای طولانی بسیار مناسب بوده و دغدغهٔ اتمام سوخت را از بین می‌برد. این باک‌های بزرگ را می‌توان بعداً از طریق نمایندگی‌های تویوتا نصب کرد یا اینکه به‌صورت یک آپشن کارخانه‌ای سفارش داد. فضای داخلی خودرو نیز بسیار ساده بوده و تا چشم کار می‌کند پلاستیک خشک در ساخت آن بکار رفته است. بااین‌حال می‌توان تیپ GXL سری 70 را خریداری کرد که به‌صورت استاندارد مجهز به امکاناتی چون پنجره‌های برقی، صندلی‌های پارچه‌ای، کروز کنترل و یک سیستم صوتی با بلوتوث و USB است.

toyota-landcruiser-70-17

یکی از مزایای ارتفاع بلند سری 70، فضای داخلی جادار آن است به‌گونه‌ای که فضای سر و شانه‌های آن مناسب بوده و دیده رو به بیرون آن‌هم خوب است. نسخه‌های سواری سری 70 ظرفیت حمل پنج نفر را به همراه فضای باری به‌اندازهٔ یک ون دارند درحالی‌که نسخهٔ وانت هم فضای بار بسیار گسترده و کاملاً مسطحی را ارائه می‌کند چراکه قسمت بار روی گلگیرهای عقب قرار گرفته و برآمدگی‌های گلگیر در آن وجود ندارد؛ اما در قرن 21 نمی‌توان از عدم ایمنی کافی در نسخه‌های سواری و همین‌طور افزایش قیمت 3000 دلاری در وانت دو کابین و سواری پنج‌در و 5500 دلاری در وانت تک کابین (چون از سطح به‌روزرسانی بیشتری برخوردار است) چشم‌پوشی کرد.

لندکروزر سری 70 جدید در ارزان‌ترین مدل (سواری پنج‌در ساده) قیمتی معادل 60,990 دلار استرالیا (46,344 دلار آمریکا) داشته و نهایتاً به 68,990 دلار استرالیا (52,424 دلار آمریکا) برای بالاترین مدل (وانت دو کابین GXL) می‌رسد؛ اما باوجوداین قیمت‌های بالا، تویوتا همچنان مبلغ 2761 دلار را برای ارائهٔ تهویه مطبوع مطالبه می‌کند که خنده‌دار و توهین‌آمیز است. غیرازاین هم می‌توان طیف وسیعی از تجهیزات جانبی را برای سری 70 سفارش داد ازجمله چراغ‌های روی سقف، کپسول اطفاء حریق، چراغ‌های LED، باطری کمکی، باک اضافه و… .

اعطای امتیاز به لندکروزر سری 70 جدید دشوار است چراکه افرادی هستند که هنوز هم معتقدند یک هایلوکس یا رنجر هرگز توان انجام کارهایی مشابه لندکروزر سری 70 را ندارد؛ بنابراین تویوتا همچنان بازار خوبی برای این ماشین دارد و این دلیل اصلی ادامهٔ تولید آن است؛ بنابراین ما هم تلاش تویوتا برای زنده نگه‌داشتن این لندکروزر قدیمی را تحسین می‌کنیم هرچند که بهتر بود به‌روزرسانی ایمنی بیشتری در آن انجام می‌گرفت و افزایش قیمت معقول‌تری داشت. بااین‌حال اگر هدف نهایی این خودرو را در نظر بگیریم امتیاز آن 10 است. همچنین این را هم نباید فراموش کرد که لندکروزر سری 70 به همراه جیپ رانگلر و لتدرور دیفندر تنها SUVهای اصیل و آفرودرهای حرفه‌ای دنیا هستند.

toyota-landcruiser-70-30

نقاط مثبت

به‌روزرسانی ایمنی مناسب در مدل وانت تک کابین، موتور دیزل توانمند، ضریب دندهٔ 5 بلند مناسب حرکت در بزرگراه‌ها، اضافه شدن کروز کنترل به‌صورت استاندارد، دوام ثابت‌شده و همچنان برخورداری از توانایی‌های آفرود بسیار بالا

 

نقاط منفی

افزایش قیمت آن به‌سختی قابل توجیه است، نسخه سواری هنوز هم مانند نسخهٔ وانت مجهز به تجهیزات ایمنی کامل نیست و تهویه مطبوع و قفل دیفرانسیل هنوز هم به‌صورت استاندارد ارائه نمی‌شوند

 

امتیازات

عملکرد و اقتصادی 8
اتاق و راحتی 6
تکنولوژی و اتصال 5
قیمت و تجهیزات 5
سواری و هندلینگ 9
امتیاز کل 7

 

منبع: CarAdvice

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

31 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل فرشاد سجادیان
    فرشاد سجادیان
    سوابق: (210 دیدگاه) ,

    عالیه. اینو به هایلوکس ترجیح میدم. مورد داریم دو سه دهه سال پیش با وانت لندکروز، خاوری که شدیدا تو گل گیر کرده بود رو راحت کشید بیرون، حالا ببین نسل جدیدش چه غولیه.

    پاسخ
    1. mohsen
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      تو سایت تویوتا واسته عربا تا اونجا که یادمه قیمتی تقریبا 2 برابر هایلوکس داره در ضمن واقعا اگه بعد از رپتور بگن یه وانت بگو LC-Pick up رو میگم

      پاسخ
  2. امیر.عارف
    سوابق: (369 دیدگاه) ,

    اونهایی که این ماشین و سوار شدن میدونند چه غولی هست واسه خودش. درسته که یک مقدار کمک فنرهای خشکی داره ولی به دلیل دوام و تواناییهای زیادی که داره میشه با اندکی هنر ایرانی (کم کردن فنر تخت عقب و…) ماشینی رویایی برای مناطق صعب العبور و کم برخوردار استفاده کرد. واقعا هر کی این ماشینها رو داره تعمیرگاه واژه ای غریبه هست براش

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل Nima
    Nima
    سوابق: (794 دیدگاه) ,

    فکر میکنم که یکمی تعصبی امتیاز دادن!!!!
    به تکنولوژی و اتصاش امتیاز 5 داده!!! آخه این چه تکنولوژی داره؟؟ باید 2 بگیره.
    سواری و هندلینگ رو 9 داده؟؟ آخه خودش میگه فرمون سنگینه و فنر های عقب خیلی سفتن و برای توصیفش میگه سواری قابل تحمل بعد امتیاز 9؟؟؟
    به نظرم اتاق و راحتیش هم امتیاز زیاد داده.
    جون نیما تعصبی بش نگاه نکنید.

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3710 دیدگاه) ,

    .
    حالا فهمیدم این لوله های سیاه که از موتور بیرون زدن چی هستن 😃😃😃
    همیشه فکر میکردم برای خروج حرارتن.خخخ

    پاسخ
      1. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3710 دیدگاه) ,

        .
        آره.
        این بیشتر یک سوال از دوران کودکی بود.
        اون زمان لندکروزر های سازمان ملل متحد رو که در سطح شهر میدیدم خیلی ازشون خوشم میومد و عاشقشون میشدم. تقریبا همشون اسنورکل داشتن.
        از پدرم یا برادرم میپرسیدم این لوله سیاه ها چی هستن ؟!
        اونا هم میگفتن دودکش !!😂😂
        اوایل قانع نمیشدم که ماشینی که اگزوز داره دودکش میخواد چکار.
        بزرگتر که شدم فکر کردم وقتی ماشین میره داخل آب ، آب میره تو اگزوز و گاز ها خارج نمیشن.پس شاید این لوله ها واقعا دودکش باشن !! خلاصه قانع شدم.
        .
        کم کم با رفتن ماشین های سازمان ملل از شهرمون پاک ازین قضیه فراموش کردم.
        ازون موقع این تفکر غلط در ذهن من جا مونده که این لوله ها دود کشن !!!

        پاسخ
      2. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3710 دیدگاه) ,

        .
        راستی میگی ازت ناامید شدم….
        بیشتر خواستم شوخی کرده باشم و خاطرات کودکی رو زنده کنم.
        از طرفی من اصلا اهل تجهیزات و Aftermarket و تیونینگ نیستم مثل شما.
        حتی اهل خوش گذرونی با ماشین و Race هم اصلا نیستم.
        اگر یک روز به ماشین آرزوهام رسیدم حتی روش رینگ اسپورت هم نصب نمیکنم.
        بیشتر اطلاعات من تئوری هست.

        پاسخ
      3. ##Ali##
        سوابق: (97 دیدگاه) ,

        میشه ی توضیح درموردش بدی؟؟ اینا چی هستن اصلا؟؟
        !!!!

        پاسخ
  5. فقط انگلستان
    سوابق: (428 دیدگاه) ,

    پارسال زمستان برف باریده بود من و چند تا از دوستانم رفته بودیم برای سرسره بازی که مردم زیادی هم اونجا بودن بعضی وقتا هم یه پاترول یا رونیز یا از این جور ماشینا می اومدن و می خواستن از سرسره برن بالا ولی فقط چند متر می تونستن برن و گیر می کردن یهو یکی ازاین تویوتاها اومد که چراغ های جلوش گرد بود دوستام که بعضیاشون عشق ژاپن بودن برای اینکه نزارن چهره اون تویوتای عزیز جلوی مردم خراب بشه رفتن پیشش که نزارن بیاد بالا من هم باهاشون رفتم به رانندش گفتن سطح سرسره کاملا یخ زده نری بهتره الان چند تا پاترول و جیپ و اینا اومدن چند متر بیشتر نتونستن برن که راننده بهشون گفت الان آفرود این ماشینو بهتون نشون می دم گاز داد رفت و ما هم نگاش می کردیم و می گفتیم نمی تونه بره مردم هم همه تماشاش می کردن لامصب بدون هیچ مشکلی از کل سرسره بالا رفت و اون بالا هم خیلی راحت دور زد و می خواست بیاد پایین ما هم گفتیم بالا رفتنش که هیچی بالا رفت ولی الان تو این شلوغی چه طور می خواد بیاد پایین که کم کم شروع به حرکت کرد و داشت می اومد پایین اصلا باورم نمی شد باور کنید بدون کوچکترین مشکلی و با یه سرعت کم پایین اومد من که کلا زبونم بند اومده بود اومد پیشمون که همون جا ایستاده بودیم و گفت واقعا از ماشینم راضی هستم امیدوارم شما هم بتونید یه دونه این ماشین رو بخرید و صفاشو ببرید بعد خداحافظی کرد و رفت واقعا از اون موقع تا حالا یکی از رویاهام این شده که یدونه از اون تویوتا بخرم و تو زمستان و کوه و اینا حالشو ببرم انشاالله نسیب هممون بشه چون واقعا ماشین خیلی خوبیه.

    پاسخ
      1. فقط انگلستان
        سوابق: (428 دیدگاه) ,

        سامان آذری گرامی و پایبند به تعهد و کامارو سوار بله 4.5 بود آرزومه یه روز بخرمش راستی الان سمند داری یا پاترول؟

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل سامان اذری
          سامان اذری
          سوابق: (1468 دیدگاه) ,

          البته اگه محمود ***به وضع بازار تو کارم با اون پیشرفتی که داشتم الان یه ماشین درست و حسابی داشتم ولی …..
          الان سمند دارم پاترول به پارکینگ خونمون جا نمیشه (سقفش کوتاهه پارکینگمون )
          اون پاتی هم مال یکی از بهترین دوستامه که همکار هم هستیم روزی 12 ساعت پیش همیم
          معمولا کارهای ماشینو باهم انجام میدیم و جمعه ها میریم افرود
          دنیاییه واسه خودش

        2. فقط انگلستان
          سوابق: (428 دیدگاه) ,

          سلام منو به دوستت برسون خوشحالم که با هم صمیمی هستید انشاالله وضع کاری ومالیت هم خیلی بهتر می شه سمندم ماشین خوبیه اگه درست ازش استفاده کنی افرود هم دنیای خودشو داره من که خیلی بهش علاقه دارم امیدوارم همیشه در خوشی و سلامتی کامل به سر ببرید مخلصم.

        3. تصویر پروفایل سامان اذری
          سامان اذری
          سوابق: (1468 دیدگاه) ,

          فدات داداش
          وضع بازار که خوب بشو نیست ماهم روزگارمون میگذره ولی نه مثل قبلا .
          من سال 87 وارد بازار شدم اون موقع بازار خوب بود سال 90 واسه خودم کار میکنم اوایل بازار خوب بود ولی بعد تحریمها قدرت خرید مردم خیلی اومده پایین جنس 3 یا 4 برابر شده قیمتش ولی قانون کار 30 درصد هم نیومده روش واسه همین بازار وضعیتش زیاد جالب نیس
          پاترول هم تنها ماشینیه که برا قشر متوسط جامعه که میخان یکم تفریح کنند مناسبه
          چون قطعاتش فراونه خیلی هم ارزونه و تعمیرکارشم همه جا هست وگر نه همه میدونیم که لندکروز و اف جی کروز بلیزرو… خدای افرودن
          ❤❤❤

  6. حسین
    سوابق: (1163 دیدگاه) ,

    ۱.۲ تن بار میبره با مصرف ۱۰.۷
    نیسان وانت ۲.۱ تن بار می‌بره با مصرف سوختی بین ۱۳ تا ۲۰ لیتر!
    خیلی هم بد نیس!
    پس چرا میگن باید نیسان وانت ها رو خرید و اتیش زد؟

    پاسخ
    1. کامیاب
      سوابق: (459 دیدگاه) ,

      داش نمیدونم قصدت حمل بر مزاح هس یا نه،اگر هس که 😀
      اگر نه،حمل 1.2تن بار این به صورت اصولی و استاندارد و احتمال وقوع بسیار کم حادثه هس.
      وگرنه شاسی این ده تن هم بزنی نمیشکنه.
      معیار حمل بدون خطر هست،نیسان گاوی نهایتش بتونه یه تن رو به صورت شرافتمند حمل کنه.
      کردستان اینجور ماشینا(البته ستون پهن اتاق fj75)زیاده،جدا اگر نباشن چرخ اقتصاد لنگ میمونه و هیچ کالایی به دستمون نمیرسه.

      پاسخ
      1. حسین
        سوابق: (1163 دیدگاه) ,

        دقیقا منم منظورم معیار اصولی هست ک خود کارخونه برای تویوتا ۱.۲ اعلام کرده و برای نیسان ۲.۱

        پاسخ
        1. کامیاب
          سوابق: (459 دیدگاه) ,

          برای نیسان،سایپا اعلام کرده و نه خود نیسان.
          همونطور که سایپا پرایدو تا 180تا درجه بندی کرده آمپر سرعتشو.

    2. مانی
      سوابق: (57 دیدگاه) ,

      ۲ تن بار رو اصلا نباید سوار خودروهای این رنج کرد چون امنیتشون به شدت پایین میاد وگرنه مطمئن باش لنکروز بیشتر از نیسان توانایی حمل بار داره،تو مناطق مرزی لنکروز رو میبرن باهاش بار قاچاق بیارن نه نیسان!شما سرچ کن شاید فیلمهای این قاچاقچی ها رو پیدا کنید که چقدر باز میزنن به این لندکروز و با اون همه بار تو برف و باران توی گل و لای کوه کم نمیاره.نیسان گاوی در برابر لندکروز یک جوک به تمام معناست!

      پاسخ
      1. حسین
        سوابق: (1163 دیدگاه) ,

        اینکه تویوتا ۸ سیلندر از نیسان ۴ سیلندر قوی تره، شکی نیس!
        تو دوام و ایمنی اش هم شکی نیس ولی حرف من مقایسه مصرف سوخت نیسان وانت (جونیور) با این وانت بود!
        می‌خواستم ببینم مصرفش خوبه یا زیاده؟

        پاسخ
  7. Saman
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    توی دوره سربازی راننده یه وانت لندکروز 3f بودم ظرفیت بار مجازش 700کیلو بودش ولی تا یک تن بار میزدم وتوی هوای شرجی و گرمای پنجاه درجه بوشهر با کولر روشن و سرعت 150توی جاده آمدو رفت میکردم وبه دلم ماند که حتی نشانگر درجه رادیات یک رج بالاتر بره واین در حالی بود که اصلن در چنین هوائی پیکان رو نمیشد بیرون برد هرگز صدای زیبای لندکروز و کولر پر قدرت و کیفیت باور نکردنی و بوی خاص کابین لندکروز از خاطرم نمیره واقعن ژاپن سالاره و حریف نداره

    پاسخ
  8. hamid_hk
    سوابق: (44 دیدگاه) ,

    استرالیا از نظر رفاه زندگی جزو 5 کشور برتر دنیاست ولی نمی دونم چرا ماشینای که تو استرالیا دیده میشه (کلا میگم منظورم این نیست که کلا هدفش تپه نوردی و .. است) خیلی با اروپا یا آمریکا فرق داره. مثلا ماشینای چینی تو استرالیا عرضه میشن و بعضیاشون خوب می فروشن.
    کلا برام عجیبه با این همه رفاه چرا باید همچین ماشینایی سوار شن

    پاسخ
  9. بنتلی
    سوابق: (1040 دیدگاه) ,

    ب نظرم قیمتش گرونه… ولی خب یه آفرودر واقعیه و دوام فوق العاده ای داره…ای کاش حداقل با این قیمت طراحی داخلی بهتر و داشبورد با کیفیت تری داشت همراه با سیستم اطلاعات و سرگرمی و صندلی های چرم و…

    پاسخ
  10. آرش
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    آشغال به تمام معنا فقط تویوتا چیه ماشیناش نه ریخت دارن نه آپشن دارن نه کارایی دارن حالم از هرچی ماشین ژاپنیه بهم میخوره ماشین چه شاسی بلند چه وانت چه لوکس چه اسپرت فقط و فقط آمریکایی ولاغیر یعنی صدافسوس که دیگه وارداتشون ممنوع شده من به جز ماشین آمریکایی هیچ ماشینی رو قبول ندارم حتی بوگاتی رو !! جدی میگم
    انقدرم به این لندکروز ننازید این در مقابل جیپ که سلطان افرود جهانه ذره ای به حساب نمیاد یه پیچ جیب میارزه به همه لندکروز و تویوتا
    الان یه سری آدمای متعصب میان هزارتا حرف بی ربط میزنن اما اشکالی نداره ان چیز که عیان است چه حاجت به بیان است ما خودمون داریم میبینیم که ماشینای امریکایی چقدر در همه جای دنیا طرفدار دارن

    پاسخ
    1. پدرام
      سوابق: (8 دیدگاه) ,

      آرش جان شرمنده ولی اگر نظر ندی نمیگن سواد نداره.
      به رده بندی های جهانی هم نگاه بنداز فروش تویوتا و لکسس توی آمریکا اوله در صورتی که ماشینای آمریکای اکثرا هم قیمت و پایین تر هستن.

      پاسخ
  11. parham
    سوابق: (106 دیدگاه) ,

    به قدری این مدل های تویوتا لندکروز بخصوص سری F و 70 ثابت شده هستند. که خوده ثابت، ثابت شده نیست😁

    پاسخ
  12. Genius
    سوابق: (158 دیدگاه) ,

    اگر راست میگن و معتقدند ایرانی لایق بهترین هاست همین لندکروزر نه چندان مدرن و لوآپشن رو بیارن ایران و حتی روش بخورن ولی حداکثر با توجه به قیمت جهانیش صد و شصت میلیون برسونن دست مصرف کننده نهایی تا لااقل طرف وقتی انقدر پول میده یه ماشین استخون دار و کاردرست گیرش بیاد نه کارد و چنگال چینی !!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.