تجربه و آزمایشتویوتا

تجربیات دو سال رانندگی با تویوتا کمری

تویوتا کمری همواره یکی از محبوب‌ترین خودروهای وارداتی در ایران بوده است. خودرویی با قابلیت اطمینان بالا و کیفیت مناسب که در کنار تعادل ویژگیهای کاربردی، توانسته یکی از پرفروش‌ترین سدانهای جهان لقب گیرد. این متن حاصل تجربیات یکی از دوستان گرامی سایت پدال در دوره ای دو ساله می‌باشد:

Toyota Camry 2012
Toyota Camry 2012

امیدوارم این نوشته به فال نیک گرفته شود و آغاز کننده یک مسیر خوب برای به اشتراک گذاشتن تجربیاتمان از خودروهای مختلف باشد. قابل ذکر است قصد من در این مقاله معرفی امکانات و مشخصات فنی کمری نیست. زیرا شما عزیزان خود در این مورد اطلاع دارید.

Toyota Camry 2012
Toyota Camry 2012

طراحی و بدنه

همان طور که گفته شد بنده می‌خواهم تجربیات دو سال راندن با کمری ۲۰۱۲ مدل GLX را برای شما بیان کنم. ابتدا قصد دارم تا توضیحی متفاوت در مورد طراحی ظاهری کمری بدهم. نخست از کنار خودرو شروع به نگاه کردن می‌کنیم؛ خب، چیز شگفت‌انگیز و اغواکننده‌ای را نمی‌بینید. اما شیشه‌ها با سایز مناسب و یک خط که از گلگیر جلو شروع شده و در نزدیکی چراغ عقب به سمت پایین کشیده می‌شود، این قسمت از کمری را از سادگی محض رهانیده است؛ همچنین برجستگی روی گلگیرها نیز به این امر کمک کرده است و آینه‌های جانبی با بدنه خودرو تناسب دارند.

Toyota Camry 2012
Toyota Camry 2012

حال کم‌کم به سمت جلو خودرو حرکت می‌کنیم، هر چه زاویه دید شما با جلوی خودرو کم‌تر می‌شود، زیبایی بیشتری می‌یابید. مثل آن است که پنجره یک اتاق را آرام‌آرام باز کنید و با یک منظره زیبا مواجه شوید! به نظر بنده چراغ‌ها، مه شکن‌ها، پنل های مشکی و … تناسب خوبی با هم دارند و چهره‌ای نسبتاً جذاب و زیبا و البته ماندگار را تشکیل داده‌اند.

Toyota Camry 2012
Toyota Camry 2012

حالا کمی شادی در شما ایجاد شده وبا شوق به عقب خودرو حرکت می‌کنید، در این بین دستی بر بدنه کمری کشیده و از کیفیت بالای رنگ آن نیز مطلع می‌شوید؛ پشت کمری نیز داستان جلوی آن را دارد! یعنی هر چه شما با زاویه کوچک‌تری به آن نگاه می‌کنید، دل‌چسب تر است. اما کمری با چراغ‌های عقب و فرم سپر خود اوج محافظه‌کاری خود را نمایان می‌کند! ولی باید بگوییم نمای عقب کمری از نزدیک بسیار بهتر از عکس‌هاست که آه از نهاد بلند می‌کند! مورد دیگر که شما را کمی دلسرد می‌کند اگزوزهای نمایان کمری است که به زیبایی آن ضربه می زند. اندازه تایر و رینگ‌ها نیز با بدنه متناسب است. در کل بدنه کمری برای یک خانواده ۴ نفره و نیازهای آن‌ها نمره قبولی می‌گیرد.

Toyota Camry 2012 Interior
Toyota Camry 2012 Interior

ورود به کابین

حال کلید کمری را در دست گرفته و درهای خودرو را باز می‌کنید، ماشین با ۲ بوق کوتاه به شما خوشامد می‌گوید! ابتدا برای نشستن، رکاب با نوشته روشن کمری نظر شما را جلب می‌کند، در را می‌بندید و صدای بم ایجاد شده به شما حسی از کیفیت همیشگی تویوتا را القا می‌کند. دستی بر داشبورد و رودری های کمری کشیده و ناخودآگاه به نشانه‌ی رضایت سر خود را تکان می‌دهید! تودوزی داشبورد یکی از محاسن کابین جادار کمری است که باعث لوکس‌تر شدن آن می‌شود و می‌توان به ارگونومی خوب کلیدها و کنترلر های کنسول میانی که یک نمایشگر را در خود جای داده و در بین دو نوار استیل محاصره شده نیز اشاره کرد.
فرمان کمری از جنس بسیار خوبی ساخته شده و شما را به در دست گرفتن آن سوق می‌دهد. نشان دهنده‌های سرعت، دور موتور، مصرف سوخت و… به خوبی در کنار هم قرار گرفته‌اند و نمایی آرامش بخش و نه اسپرت همانند روح کمری دارند! در کل کابین کمری از نمای بیرون آن بسیار راضی کننده تر است و قطعاً از نشستن در کمری بیش‌تر لذت خواهید برد تا اینکه از بیرون به آن نگاه کنید!

تنها مشکلی که به نظر من در این مدت ایجاد شده، صدای تولیدی از محفظه داشبورد است. آینه‌های کمری بسیار خوب عمل کرده و نقطه‌ی کور محسوسی شما را آزار نمی‌دهد. اگر دیدید کسی به فضای عقب کمری خیره شده و حرکت نمی‌کند، تعجب نکنید! فضای پای صندلی‌های عقب ایشان را شگفت‌زده کرده است! در صندلی‌های کمری برای هر نوع نشستن جا هست، نگران نباشید!

Toyota Camry 2012
Toyota Camry 2012

تجربه رانندگی

خب ماشین را استارت زده و خودرو با صدایی نرم شروع به کار کردن می‌کند. هر چند ریختن بنزین معمولی باعث ایجاد لرزش‌های خفیفی هنگام توقف می‌شود. واکنش کمری به پدال گاز راضی‌کننده است و از آن بهتر ترمزهای کمری هستند که به راننده اطمینان می‌بخشند. فرمان کمری در هنگام حرکت بسیار نرم و راحت است. گیربکس ۶ سرعته کمری دنده‌ها را یکی پس از دیگری بدون هیچ‌گونه اشکال، تنبلی و اتلاف وقت عوض می‌کند و واکنش خوبی به پدال گاز دارد. هر چند در سربالایی مانند بسیاری از خودروها تنبلی در آن احساس می‌شود.
سیستم تعلیق کمری در نوع خود جالب است. بعضی از دست‌اندازها را طوری رد می‌کند که آدم یاد سیستم (MAGIC BODY CONTROL) مرسدس بنز می‌افتد! و بعضی از آن‌ها را طوری رد می‌کند که برای لحظاتی آرامش شما را بر هم می زند!! ولی در کل مخصوصاً در جاده‌ها آرامش کابین را فراهم می‌کند و در کنار ارگونومی خوب صندلی‌ها و عایق‌بندی خوب رضایت‌بخش است. چراغ‌های کمری در زمینه روشنایی می‌توانستند کمی بهتر باشند. کولر و بخاری کمری نیز از نکات مثبت آن هستند.

مصرف سوخت کمری در جاده با کروز کنترل و کولر روشن به ۵.۸ لیتر هم می‌رسد و در شهر نیز بین ۹ تا ۱۱ لیتر متغیر است. همچنین در زمان رانندگی نمایشگر خودرو در غالب TRIP INFORMATION اطلاعات خوبی را به شما می‌دهد.

نتیجه‌گیری

درکل ما در این دو سال مشکل خاصی از کمری ندیدیم ولی از عیب‌های آن می‌توان به گران بودن نسبت به رقبا، سادگی در طراحی، نداشتن هیچ شاخصه اسپرت که برای بعضی‌ها ناخوشایند است و محفظه بیرون زده اگزوز اشاره کرد. اما این خودرو آرام و متین شما را کم‌کم به خود علاقه‌مند می‌کند و حقیقتاً نکات مثبت از نکات منفی آن بیشتر است.

در پایان باید بگویم که کمری فاکتورهای مورد نیاز برای یک خانواده ۴ نفره را مهیا می‌کند و خودروی مناسبی است.
با تشکر از همه‌ی شما خوبان که وقت گران‌بهای خود را صرف خواندن این نوشته کردید.

نویسنده: امین کریمی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

مطالب مشابه

‫۱۹۶ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۹ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (95 ديدگاه)

    سوناتا هنوز مونده به اپتیما برسه..چه برسه به مقایسه با کمری…با اون قیافه فضایی خسته کننده…بخدا من پول هیچکدوم رو ندارم ولی خدا شاهده با اینکه تو شهر ما خیلی سوناتا نیست ولی خیلی ضایه شده ظاهرش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (17 ديدگاه)

      داداش شما خودرو ساز ژاپنی رو با خودرو سازهای کره ای مقایسه نکن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهدی

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (17 ديدگاه)

      ما خودمون کرولا 2015 داریم عالیه از هر لحاظ.ما خیلی مسافرت میریم و برا همین فرصت هست که با ماشینای هم سطح مقایسه کنیم.النترا و سراتو هم خوبن عالین ولی تو کم مصرف بودن و راحتی به پای تویوتا نمیرسن.کمری 2016 رو برین سرچ کنین هم ظاهرش هم داخلش عالیه.مطمعنم اگ پول کافی داشتیم پدرم حتما کمری 2016 رو هم میخرید اما پولش نیس

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. محسن

      ۲۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      مرده اش هم از سوناتا بهتره. آخه تویوتا با هیوندای قابل مقایسه اس؟
      من این ماشین رو دارم و حدود چهار الی پنج ماه هست که ازش استفاده می کنم. بسیار خودرو نرم و خوبی هست و احساس امنیت میکنی.
      مصرفش 8.3 لیتر هست ترکیب جاده و شهر.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. محسن

      ۱ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام بر دوستان خوب خودم
      منم یه کمری اتومات 2008 دارم.
      من فقط یک تجربه شخصیمو میگم. راستش دیسک کمر من تو 3 سطح مهره هام شدیده در حد عمل جراحی.
      خدا میدونه راه رفتنم بعضی وقتا به زوره، ولی با همین ماشین 7 هزار کیلومتر رو در 8 روز رانندگی کردم، کاشکی یه درد کوچیک میدیدم. اصلا آدم به فنربندی، نرمی و هندلینگ این ماشین شک میکنه !!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Japan & Germany

    ۹ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    نهههههههههههههه ، حال آقا قیصر خوبه ؟؟؟؟؟؟ امیدوارم حالش بهتر بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. رسول

    ۹ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (66 ديدگاه)

    من از این نسل کمری اصلا خوشم نمیاد هیوندا از این بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Japan & Germany

      ۹ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      دقیقا سوناتا از چه لحاظ از کمری بهتره ؟؟؟ فروش ؟؟؟ از چشم نیوفتادن طراحی ؟؟؟ کیفیت ؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sami

        ۹ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (44 ديدگاه)

        فقط و فقط تویوتا آخ نمی گه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. شاهین

      ۹ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (57 ديدگاه)

      هیوندای برا ظاهر بینا خوبه.. ضمنا سالی 4 تا شکل دادن باعث از مد افتادن سریع هیوندای میشه

      همانطور که سوناتای قدیمی 2 ساله از رده افتاد ( ولی کمری قدیمی هم بعد از 8 سال بازم رخشه)

      فقط تویوتا.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. عبدالناصر

    ۹ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    سلام
    ماشین فقط تویوتا
    عشق من کریسیدا مدل 92

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمد

    ۱۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (512 ديدگاه)

    تویوتا….عشق به توان10….محشره….اونایی که تویوتا روباهیوندامشخص میکنن بایدبگم هیچ درکی ازاینکه اصلاماشین چی هست ندارن!!!
    بایدچندسال تویوتا سوار بشین تابفهمید تویوتا یعنی چی….تویوتا وبنز وبی ام و ونیسان ولکسوس معرکه ان…نمونه ندارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. hero

    ۱۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    ببخشید؟
    این تجربیات 2 سال بود یا تجربیات 10 دقیقه!؟؟؟؟؟؟؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۵ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (6 ديدگاه)

      اخه من دارم ففط میتونی بگی اذیت نمکنه خوبه چیز خاص دیگه ای نداره ولی در کل عالیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. کریمی

    ۱۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام
    من نظراتو خوندم خواستم منهم تجربه خودمو در مورد ماشینهای که داشتم بگم.
    من قبلا یه اپتیما مدل 2010 داشتم اولین بار خریدم اصلاهم تو فکر ژاپن و کره و اینحرفا نبودم بعد ازرا 2010 خریدم فکر میکردم خیلی ماشینای خوبین تا اینکه یه بار ماشین کمری دوستم دستم بود وقتی واسه اولین بار سوار شدم خدا شاهده فورا متوجه شدم اصلا من کاری به کیفیت ندارم.
    دلیلشم این بود که لامصب گیربوکسش مغز ادمو میخوند مثلا وقتی میخواستی باهاش سبقت بگیری به محز اینکه پاتو تکون میدادی 2 تا معکوس میکشید ولی واسه ازرا باید خیلی پاتو فشار میدادی و با تاخیر تا میفهمید چه خبره این یک دومشم اینکه وقتی گاز میدادی دور موتور میرفت بالا بعد دنده عوض میکرد کاملا ماشین تکون میخورد و معلوم بود ولی تو کمری حتی توی 6هم عوض میکرد خیلی نرم بود.
    و خیلی چیزهای دیگه از نرمی ازار دهنده فرمان اپتیما تا کیفیت چرم فرمان و صندلی ازرا و خیلی چیزهای دیگه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir amg

      ۲۰ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      داداش اپتیما باموتور 2700یه قدرتی بهت میده که مغزت سوت میکشه اپتیما بین ماشینای 6سیلندر تکه واقعا حرف نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Din

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        برادر اگر موتور ۶سیلندر ٢٧٠٠اپتیما مغزتو به سوت کشیدن میندازه بهتره یه سری به تویوتا اریون بزنی اونوقت میخام ببینم مغز شما چه صدایی ازخودش تولید میکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. reza

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (145 ديدگاه)

    سوناتا 2015 می تونه به راحتی با اپتیما و کمری رقابت کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. reza

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (145 ديدگاه)

    سوناتا 2015 می تونه به راحتی با اپتیما و کمری رقابت کنه
    Just hyundai

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محمد

    ۲۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام دوستان
    بنده یک کمری 2013 جی ال کلاسیک دارم تا الان با این خودرو 23 هزارتا راه رفتم به هیچ عنوان اذیت نمیکنه و ماشین ارام بی صدا هست مصرف میانگینشم 10.3 تا 11 هست ولی بدیش اینه که هیچ گونه اپشنی ندارن بابا این ژاپنیا اصلا با اپشن حال نمیکنن ولی ما ایرانیا عاشق اپشنیم تصمیم گرفتم ماشینو عوض کنم ولی با هر کی صحبت از اپتیما و سونوتا و ازارا گرنجو میکنم میگن اشتبا میکنی حتی یه جا رفتم تویوتا و هیوندا و کیا تعمیر میکرد اونم کلی دلیل که اونجا بودن بهم نشون داد که کره ای فقط اسباب بازی هستن من یه جیلی قبلش داشتم کلی اپشن داشت ولی معلوم بود که 2 تا 3 سال بیشتر ماشین نیست حالا تصمیم گرفتم یه اریون بخرم فکر کنم خیلی بهتره تا پول اسباب بازیه کره ای بدم اگر کره ای خوب بود تو امریکا که شریک تجاریشه خوب میفروخت ولی امریکایی میگه تویوتا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سهیل

    ۱۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    تویوتا چون برندش معتبرتر از هیونداست توقع خریدار هم بالاست
    درحقیقت هیوندای مجبوره خودروی بهتری عرضه کنه و هم قیمت تویوتا به بازار بفرسته تا مشتری از برند خوشنام تویوتا صرف نظر کنه و سراغ هیوندای بره
    وگرنه تویوتا مدلهای بالاتر از کمری زیاد داره که معدن آپشن هستند
    مثله آریون آوالون و…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سهیل

    ۱۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    اگه قیمت تویوتاکمری رو مثلا 180میلیون فرض کنیم
    هیوندای مجبوره یه خودرو باامکانات تر و پرقدرت تر و پرآپشن تر از کمری عرضه کنه و به همون قیمت 180میلیون بفروشه تا مشتری تویوتا رو رها کنه و جذب هیوندای شه
    مثلا آزرا نسبت به کمری هم موتورش قویتره هم آپشن هاش بیشتره
    خب معلومه اگه هیوندای یه ماشین عرضه کنه که امکانات و موتورش درسطح کمری باشه و قیمتش هم باکمری یکسان باشه اونوقت کی دیگه هیوندای رو به تویوتا ترجیح میده؟؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. امیر

    ۱۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کمری se دارم بی نظیره با هیج ماشینی عوضش نمی کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. داريوش

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مبارکت باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. saeid

    ۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (188 ديدگاه)

    بسم حق

    اقا دیدم بحث بین تیوتا و هیونداست
    فقط خواستم بگم
    بیخیااااااااااااااال : ))))))))
    اضا ارزش بحثو نداره …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. XaniaR

    ۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    تویتا واقعا چون مال ژاپنه و الان فک کنم از لحاظ سنو سال از کره ای ها پیر تر و با تجربه تر باشه! هرچنر ماشین کره ای واقعا در جایگاه خودشون خیلی عالین فقط به نظر منیش هنوز کار دارن تا به تویتا برسن، حس غرور و کیفیت و بادوامی و از همه مهمتر نرمی یک ماشینی که تویتا بهت القا میکنه هیچ ماشینی نمیتونه بهت بده! تویتا شاید درست نباشه این ماشینه و اون گوشی! اما مثل گوشی آیفون میمونه! سامسونگ با کلی بدبختی و دنگو فنگ هسته میبره بالا ینی 8 هسته و اعدادو تغییر میده تا قدرت گوشیش بره بالا از این طرف اپل با یه تغییر کوچیک و همون هسته دوتایی قدرت گوشیو چندین برابر سامسونگ میکنه!حالا قضیه تویتا هم همینجوریه! تویتا هم با کمترین مصرف بیشترین قدرت رو بهت میده! صدی 5 میدونی چقدره! خیلی کمه خیلییی کمه! حالا میتونی باهاش سرعتتو بریو شتاب گیری کنی اما ماشین کره ای با بیشتر کردن قدرت و اسب بخارو سی سی و اینا مصرفتو میبره رو 12 دقیقا دو برابر و خورده ای!!!!! حالا فک کن هزار کیلومتر مسافرت داری یه باک پر کنی 70 لیتر تا ته مسافرتت میبرتت! اما با اینا دوتا بک پرو مصرف میکنه تو این شرایط بنزین لیتری 1000 تومن!؟!؟!؟ که قراره گرونتر هم بشه!!!! حالا بیخیال اینا بادوامی ینی اگه درست استفاده کنی مگر قطعات مصرفی وگرنه هیچ قطعه ای خراب نمیشه اما ماشین های کره ای چی! تمام قطعاتش حتی بدنه هم مصرفیه! خدا شاهده پدر بزرگم یه تویوتا وانت دنده فرمونی داره از صفری دست خودش بوده این همه جلو بارون برف این همه کارای سنگین ازش بار میکشه میگه چند ماه یه بار آبو روغن وگرنه هیچی خرج نداره تویتا ینی اینکه مگر اینکه حوصلت سر بره وگرنه تا آخر عمرت باهته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Shahin Crolla 2010

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    دمت گرم XaniaR جان لایکداری با این کامنتت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Shahin Crolla 2010

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    دمت گرم XaniaR جان لایک داری با این نظری که دادی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ایمان

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام تورابه خدا بس کنید تا کی …؟
    تویوتا کجااااااااوووو
    هیونداوکیا کجااااا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. امير

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من هیوندا سوار بودم سال پیش رفتم نمایشگاه دوست صمیمیم برای خرید یک شاسی بلند هیوندا به دوستم که خبره چهل ساله ماشینه گفتم بین این کره ایها کدوم بهتره گفت بیا یک کمری دارم اونو بردار ىهچرخش میرزه به بقیه منم خریدم اقا واقعا سواری واستهلاکش نظیر نداره دیگه هم جز تویوتا سوار نمیشم شنیدم کمپانی تویوتا تا یک ملیون کیلومتر در همه دنیا موتور وش را گارانتی کرده درعین حال شنیدم یک کمری تاکسی تاحالا یک ملیون و دوىست هزار تا راه رفته وهنوز موتور باز نشده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. کمال

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بیشتر نظرات رو خوندم خداییش بیشترش احساسی بوده
    آقا من خودم آزرا 2007 دارم یکی از دوست ها هم کمری 2010 داره با این کمری جدید ها نمی تونم مقایسه کنم چون پشتش ننشستم
    هر کدوم این ماشین ها یک مزیت هایی دارند یک معایبی
    کیفیت تویوتا واقعن خوب و مثال زدنی هست درش هیچ شکی هم نیست.لوازمش هم ارزون تر هست و به قول عامیانه ماشین خرکار تری هست. من مدل جدیدی کمری رو از نظر ظاهری نمی پسندم قدیمیش بهتر بود.
    در کل هیچ ماشین چهار سیلندری رو نمیشه با شیش سیلندر مقایسه کرد مگر بی ام و 528 که با موتور 2000 هر چی آسیای آمریکایی و… هست رو پوززده
    تویوتا توی هیچ جای دنیا ماشین لوکسی نیست با این که جاهای دیگه اپشن های بیشتری داره به ویژه روی مدل سدان های بزرگش اما در کل تویوتا ماشین ساده و کار هست این که هزینه تعمیرش کمه شاید برای خارجی ها مزیت باشه اما توی ایران که شما 200 میلیون پول یک ماشین میدی دیگه طرز فکرت با یک راننده تاکسی که زورش میاد ترمز کنه که مبادا لنتش تموم شه فرق داره و هزینه تعمیر نباید زیادب رات مهم باشه.
    در بزرگی و برند و کیفیت تویوتا بحثی نیست اما زیادی ساده و بی آپشن هست.
    هیوندای هنوز راه داره از نظر کیفیت به تویوتا برسه اماااا هیچ کس هیچ جای دنیا نیست که بتونه انکار کنه کرهای ها به ویژه هیوندای راه 30 ساله رو توی 8-9 سال طی کرده و بیشترین پیشرفت رو توی برند ها داشته.
    ظاهرشون انصافن چشم نواز هست و نسل به نسل پیشرفت رو توش می بینید برای نمونه آزرا نسل 4 با این گرنجورها خیلی تفاوت دارند.
    اون دوستی که می فرماین با آزرا گاز می دادم معکوسش دیرتراز کمری بود راست میگه اما وقتی معکوس رو بکشه هم کمری 4 سیلندر حرفی برای گفتن نداره (البته کمری 6 هم داره که ما محرومیم ازش)
    موتور آزرا بی صدا و بازدهی خداییش خوبی داره یک درصدی از آریون کمتر هست اما رضایت بخشه.
    البته ترمز هیوندای ضعیفه و بدنه تکون بیشتری میخوره که جاده های ما این ایراد رو بیشتر نشون میده.
    دوستانی که میگن فقط یک سری ها دنبال آپشن هستند معلومه مگه آپشن کم چیزی هست؟
    آقا آینه پارک شیشه سولار سرد کن صندلی و… اونقدر کارایی داره که باورتون نمیشه یا سقف پاناروما اونقدر به زیبایی ماشین اضافه می کنه که بعدش وقتی سوار ماشین با سانروف معمولی میشید کمبودش رو رسمن حس می کنید.
    در کل کسی نمی تونه تجربه کیفیت ساخت و رانندگی تویوتا رو کتمان کنه یک خرده هم ضعف وارده کننده داریم که از همه چیش می دزده اما کسی هم نمی تونه بگه هیوندای آشغاله. دست کم ما ایرانی ها که 80% مون سوار پراید و ماشین های ایران خودرو میشیم این برامون یک گنده گویی بزرگ هست.
    من به شخصه تصورم بر اینه که هیوندای اگه همینطور با جدیت پیش بره تا 5-10 سال دیگه به تویوتا میرسه چه بسا جلو هم بزنه.مگر این که تویوتا کمی دست به ولخرجی بزنه و ماشین فولشرو آپشن های بیشتری بگذاره روش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. کوروش

    ۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    من تویوتا 2014 دارم وکمری 2007 ازرای 2008و 2011و ix55 وبی ام و 530 مدل 2007رو داشتم واسپورتیج 2015 را هم دارم.
    اولا تویوتا اصلا ماشین لوکس و با پرستیژ نیست
    ثانیا کسی که قدرت خرید کمری داره اصطحلاکش به چه درد میخورد مگه میخواد تا ابد کمری سوار بشه .بله تکنولوژی تویوتا با تجربه هست و راحته ماشین .ولی برای مشتری ارزش قایل نیست .من بعد از دو ماه از کمری خسته شدم و هیچ هیجانی برای من نداشت .
    ایرادای کمری رو میگم خدمتتون
    اپشن ندارد یعنی ایینه جمع کن .سنسور کامل پارک.سنسور باران.صندلی چرم.گرم کن و سرد کن.کول باکس .کفی.عایق بودن بدنه در قبال صدای موتور..صندلی برقی دوطرفه.مه شکن عقب.گاها پرده عقب.پدال شیفر.ترمز دستی الکترونیکی.اتو استاپ.اتو هلد.ای اس پی قابل کنترل.لاین دیتکتور.رادار نقطه کور.
    بله همه اینها رو سوناتا 2015 داره من با بی ام و 528 مقایسه نکردم
    در قبال همه این ریاضتها دلمان خوش هست که نرمی داره و استهلاکش بالاست .
    من تصمیم دارم سوناتا 2015 بخرم که میدونم حس لوکس بودن ان بیشتر هست حداقل زمستان زیر پایمان یخ نمیزنه تا بخاری کمری راه بیفتد.
    ضمنا به هر ماشینی احترام بگذارید مطمعنا استهلاکش کم میشه.در غیر اینصورت ماشینهای قدیمی مارکهای بی کیفیت باید تا الان نابود میشدن.
    من یکسری از رفقای پیرم کمری پسند هستن ولی چون ماشین تعویض نکردن هم از لذت سواری ماشینها بی بهره بودن و هم اینکه ایرادهای کمری رو متوجه نشدن.
    اخیرا رفتم تحقیق در مورد ماشینهای چینی که واقعا جای تحسین هم داره جکj5 و S5در ایران از نظر کیفیت و امکانات و قیمت خیلی خیلی عالی هستن و مطمعنا 5 سال دیگه شما اینارو با لکسوس مقایسه خواهید کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  22. احسان زرگر

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام بچه ها من 1دونه کمری 2013 جی ال ایی دارم خیلی خیلی ازش راضیم درسته اپشن نداره و قیافشم عادیه البته عادیه عادیم نیست به نصبت خودش خوبه ولی حس رانندگی خوبی به ادم میده و تو جاده ادم خسته نمیشه صندلیهای بزرگ و باز سرنشیناش و راننده و نرمی ماشین خودش مساوی با همه اپشناهای این ماشینهای کره ای یا چینی یا فرانسوی هستش من تازگی 1 پژو 407 مدل 2009 خریدم برای تنوه با اینگه اونم 1ماشین فرانسویی با اپشنهای بیشتره ولی وقتی سوار میشی تفاوتو احساس میکنی مخصوصا زمان تعویض اتومات دندها تو جاده من مگه بخوام از مبلغ200 میلیون بالاتر ماشین بخرم که بخوام از فکر تویوتا در بیام….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. جعفر

    ۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دریک کلام ماشینه راحت کم استحلاک دست به نقد فقط وفقط تویوتا از هر نوعی که باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. reza

    ۲۲ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام، تویوتا بنز ژاپنه با اسباب بازی هیوندا که قابله قیاس نیست ، شما دوست دارید ماشین اپشناش کم باشه ولی مرگ نداشته باشه ،یا اینکه با اپشنای مسخره هیوندا و کیا که بعضیشونم لازم نیست بعد از سه سال استفاده ، به خرابی های گوناگون دچار شوید !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. كمري

    ۱۲ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من کمری٢٠٠٧ دنده ای دارم در یک کلام میتونم بگم فوقالعاده اس
    موتورش توی جاده صدی هفت میسوزونه توی شهر ده و نیم
    کاملا نرم وبی صدا
    رانندگیشم خیلی روان و با ابهته
    من خودم ماشین بازم اکثر ماشینها رو هم به جز بنز سوار شدم موهاوی لند کروز اپتیما سوناتا گرنجور و جنسیس و غیره
    نمیگم اونا بدن ولی گرنجور بعد از پنجاه تا کارکرد رنگ دستگیره داخلش کلا رفت
    اپتیما گیربکسش مکث داره
    اتاق موهاوی صدا میافته
    ولی بدون تعصب کمری بی نظیره
    کمری سوار شدم با چهارصد هزارتا کارکرد انگار صفر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. محمود

    ۲۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    نظرات دوستانو که میخوندم دیدم هر کس ی برند رو با کمری جی ال ایکس مقایسه کرده
    اینکه یه برند قابل مقایسه باشه با چند برند خودش نشان از کیفیت هست
    بنظرم تویوتا داره مثله اپل عمل میکنه و بقیه برندها مانند سامسونگ و …
    شاید زیباتر و … بشه
    اما بازم اپل ی چیز دیگس
    تویوتا تو این ماشین ک من 2012 رو دارم کلیه اسباب راحتی رو فراهم کرده
    ی مسافرت 12 ساعته همه عضلات راننده رو خورد میکنه اما صندلی تویوتا طوری تعبیه شده انگار تو ماساژور نشستی
    از این قرو فر های دیگر برند ها شاید نداشنه باشه
    اما ب جرات میگم خودرو ساز ژاپنی رو اصلا با دیگر خودرو سازان مقایسه نکنید مخصوصا کره
    با تشکر از توجه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. محمد

    ۲۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظرمن تویوتا معرکه اس من یه تویوتا اریون ۲۰۱۰ داشتم فوق العاده بود هم شتابش هم نرمیش وهم امکاناتش …نباید به ماشینای کره ای توهین کرد ولی مقایسه اونا با ژاپنیا خصوصا تویوتا منطقی نیس …دوام وراحتی تویوتا بینظیره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. مهران

    ۲۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    وای تویوتا اوریون اژدها هست…
    تو استرالیا بهش میگن ماشین وحشی..
    متورش لکسوسه مشترک آمریکا و ژاپن.
    انصافا با هیچ ماشینی مقایسش نکنین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. سهيل

    ۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کاملاً معلومه نویسنده خودش از طرفدارهای متعصب تویوتا هستش.?
    البته خودمم هستم ولی نویسنده محترم دیگه اعجوبه هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. مهدی

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت همه دوستان،بدون قصد و قرض فقط چند تا جمله بگم،من توی اداره جهاد فارس کار میکنم،یه دونه تویوتا هایلوکس که بدبخت همش تو ماموریت و سنگلاخ و کوه و کمر و دست راننده بی احتیاط، عمرش رو گذرونده بود،کیلومتر شمارش شد یک میلیون و دوباره صفر شد و بعد این تازه دادن به یکی از معاونت های شهرستان و الان هم چند سال از این قضیه گذشته و داره مثل ساعت کار میکنه،اونهم زیر دست راننده دولتی،دیگه خودتون تا آخر قضیه رو حساب کنید،یعنی نگاه به داشبورد میکردی لذت می بردی از کیفیتش، به خدا فقط اسممون رو گذاشتیم مسلمون ولی اونها عملشون اسلامه ولی ادعا ندارن خدا بیامرز پدرشون رو،والسلام،پیروز باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا