تجربه و آزمایشتویوتا

تجربیات دو سال رانندگی با تویوتا کمری

تویوتا کمری همواره یکی از محبوب‌ترین خودروهای وارداتی در ایران بوده است. خودرویی با قابلیت اطمینان بالا و کیفیت مناسب که در کنار تعادل ویژگیهای کاربردی، توانسته یکی از پرفروش‌ترین سدانهای جهان لقب گیرد. این متن حاصل تجربیات یکی از دوستان گرامی سایت پدال در دوره ای دو ساله می‌باشد:

Toyota Camry 2012
Toyota Camry 2012

امیدوارم این نوشته به فال نیک گرفته شود و آغاز کننده یک مسیر خوب برای به اشتراک گذاشتن تجربیاتمان از خودروهای مختلف باشد. قابل ذکر است قصد من در این مقاله معرفی امکانات و مشخصات فنی کمری نیست. زیرا شما عزیزان خود در این مورد اطلاع دارید.

Toyota Camry 2012
Toyota Camry 2012

طراحی و بدنه

همان طور که گفته شد بنده می‌خواهم تجربیات دو سال راندن با کمری ۲۰۱۲ مدل GLX را برای شما بیان کنم. ابتدا قصد دارم تا توضیحی متفاوت در مورد طراحی ظاهری کمری بدهم. نخست از کنار خودرو شروع به نگاه کردن می‌کنیم؛ خب، چیز شگفت‌انگیز و اغواکننده‌ای را نمی‌بینید. اما شیشه‌ها با سایز مناسب و یک خط که از گلگیر جلو شروع شده و در نزدیکی چراغ عقب به سمت پایین کشیده می‌شود، این قسمت از کمری را از سادگی محض رهانیده است؛ همچنین برجستگی روی گلگیرها نیز به این امر کمک کرده است و آینه‌های جانبی با بدنه خودرو تناسب دارند.

Toyota Camry 2012
Toyota Camry 2012

حال کم‌کم به سمت جلو خودرو حرکت می‌کنیم، هر چه زاویه دید شما با جلوی خودرو کم‌تر می‌شود، زیبایی بیشتری می‌یابید. مثل آن است که پنجره یک اتاق را آرام‌آرام باز کنید و با یک منظره زیبا مواجه شوید! به نظر بنده چراغ‌ها، مه شکن‌ها، پنل های مشکی و … تناسب خوبی با هم دارند و چهره‌ای نسبتاً جذاب و زیبا و البته ماندگار را تشکیل داده‌اند.

Toyota Camry 2012
Toyota Camry 2012

حالا کمی شادی در شما ایجاد شده وبا شوق به عقب خودرو حرکت می‌کنید، در این بین دستی بر بدنه کمری کشیده و از کیفیت بالای رنگ آن نیز مطلع می‌شوید؛ پشت کمری نیز داستان جلوی آن را دارد! یعنی هر چه شما با زاویه کوچک‌تری به آن نگاه می‌کنید، دل‌چسب تر است. اما کمری با چراغ‌های عقب و فرم سپر خود اوج محافظه‌کاری خود را نمایان می‌کند! ولی باید بگوییم نمای عقب کمری از نزدیک بسیار بهتر از عکس‌هاست که آه از نهاد بلند می‌کند! مورد دیگر که شما را کمی دلسرد می‌کند اگزوزهای نمایان کمری است که به زیبایی آن ضربه می زند. اندازه تایر و رینگ‌ها نیز با بدنه متناسب است. در کل بدنه کمری برای یک خانواده ۴ نفره و نیازهای آن‌ها نمره قبولی می‌گیرد.

Toyota Camry 2012 Interior
Toyota Camry 2012 Interior

ورود به کابین

حال کلید کمری را در دست گرفته و درهای خودرو را باز می‌کنید، ماشین با ۲ بوق کوتاه به شما خوشامد می‌گوید! ابتدا برای نشستن، رکاب با نوشته روشن کمری نظر شما را جلب می‌کند، در را می‌بندید و صدای بم ایجاد شده به شما حسی از کیفیت همیشگی تویوتا را القا می‌کند. دستی بر داشبورد و رودری های کمری کشیده و ناخودآگاه به نشانه‌ی رضایت سر خود را تکان می‌دهید! تودوزی داشبورد یکی از محاسن کابین جادار کمری است که باعث لوکس‌تر شدن آن می‌شود و می‌توان به ارگونومی خوب کلیدها و کنترلر های کنسول میانی که یک نمایشگر را در خود جای داده و در بین دو نوار استیل محاصره شده نیز اشاره کرد.
فرمان کمری از جنس بسیار خوبی ساخته شده و شما را به در دست گرفتن آن سوق می‌دهد. نشان دهنده‌های سرعت، دور موتور، مصرف سوخت و… به خوبی در کنار هم قرار گرفته‌اند و نمایی آرامش بخش و نه اسپرت همانند روح کمری دارند! در کل کابین کمری از نمای بیرون آن بسیار راضی کننده تر است و قطعاً از نشستن در کمری بیش‌تر لذت خواهید برد تا اینکه از بیرون به آن نگاه کنید!

تنها مشکلی که به نظر من در این مدت ایجاد شده، صدای تولیدی از محفظه داشبورد است. آینه‌های کمری بسیار خوب عمل کرده و نقطه‌ی کور محسوسی شما را آزار نمی‌دهد. اگر دیدید کسی به فضای عقب کمری خیره شده و حرکت نمی‌کند، تعجب نکنید! فضای پای صندلی‌های عقب ایشان را شگفت‌زده کرده است! در صندلی‌های کمری برای هر نوع نشستن جا هست، نگران نباشید!

Toyota Camry 2012
Toyota Camry 2012

تجربه رانندگی

خب ماشین را استارت زده و خودرو با صدایی نرم شروع به کار کردن می‌کند. هر چند ریختن بنزین معمولی باعث ایجاد لرزش‌های خفیفی هنگام توقف می‌شود. واکنش کمری به پدال گاز راضی‌کننده است و از آن بهتر ترمزهای کمری هستند که به راننده اطمینان می‌بخشند. فرمان کمری در هنگام حرکت بسیار نرم و راحت است. گیربکس ۶ سرعته کمری دنده‌ها را یکی پس از دیگری بدون هیچ‌گونه اشکال، تنبلی و اتلاف وقت عوض می‌کند و واکنش خوبی به پدال گاز دارد. هر چند در سربالایی مانند بسیاری از خودروها تنبلی در آن احساس می‌شود.
سیستم تعلیق کمری در نوع خود جالب است. بعضی از دست‌اندازها را طوری رد می‌کند که آدم یاد سیستم (MAGIC BODY CONTROL) مرسدس بنز می‌افتد! و بعضی از آن‌ها را طوری رد می‌کند که برای لحظاتی آرامش شما را بر هم می زند!! ولی در کل مخصوصاً در جاده‌ها آرامش کابین را فراهم می‌کند و در کنار ارگونومی خوب صندلی‌ها و عایق‌بندی خوب رضایت‌بخش است. چراغ‌های کمری در زمینه روشنایی می‌توانستند کمی بهتر باشند. کولر و بخاری کمری نیز از نکات مثبت آن هستند.

مصرف سوخت کمری در جاده با کروز کنترل و کولر روشن به ۵.۸ لیتر هم می‌رسد و در شهر نیز بین ۹ تا ۱۱ لیتر متغیر است. همچنین در زمان رانندگی نمایشگر خودرو در غالب TRIP INFORMATION اطلاعات خوبی را به شما می‌دهد.

نتیجه‌گیری

درکل ما در این دو سال مشکل خاصی از کمری ندیدیم ولی از عیب‌های آن می‌توان به گران بودن نسبت به رقبا، سادگی در طراحی، نداشتن هیچ شاخصه اسپرت که برای بعضی‌ها ناخوشایند است و محفظه بیرون زده اگزوز اشاره کرد. اما این خودرو آرام و متین شما را کم‌کم به خود علاقه‌مند می‌کند و حقیقتاً نکات مثبت از نکات منفی آن بیشتر است.

در پایان باید بگویم که کمری فاکتورهای مورد نیاز برای یک خانواده ۴ نفره را مهیا می‌کند و خودروی مناسبی است.
با تشکر از همه‌ی شما خوبان که وقت گران‌بهای خود را صرف خواندن این نوشته کردید.

نویسنده: امین کریمی

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵ رای

مطالب مشابه

‫۱۹۶ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اصلا مقایسه و بحث در مورد تویوتا و هیوندای یا کیا همینجا مختومه ست ، متاسفانه اکثریت مردم ما دیدگاه کامل و دقیقی از خودرو ندارند بخصوص تو این چند سال گذشته با پولهای الکی در آوردن و ورود ماشینهای مختلف این داستان چند برابر هم شده ، تا همین چند سال پیش کره ای ها حتی دیزاین و طراحی ماشینهاشونو از ژاپنی ها کپی میکردند و تازه چهار پنج ساله به فکر خرید مدیران طراحی از شرکتهای اروپایی کردند مثل آقای پیتر شریر که مدیر بخش طراحی خارجی آودی بود و از سال ۲۰۰۹ شروع به همکاری با کیا موتورز کرد و شما اختلاف طراحی کیا سراتو و اپتیما رو بطور محسوس بین این دو سال میتونید ببینید ، بهرحال اگه اونا پیشرفت میکنند ژاپنیها هم ننشسته و باد هوا نمیخورن . فقط متاسفانه اکثریت قریب به اتفاق مردم فقط دنبال آپشن هستند بدون اینکه حتی اسم و یا کارایی ده درصد اونا رو بدونن ،شما ماشین لباسشویی هم میری بخری ال جی ماشین داره که فقط صبح برات نون نمیگیره(ازلحاظ آپشن) و قیمتش هم یک سوم برندی مثل بوش یا آ ا گ هست که فقط و فقط میشوره حتی جدیدترین مدلش هنوز دکمه های مکانیکی داره و ساده ساده ست ، یعنی آیا واقعا اونها که طراح و سازنده این لوازم و خودرو ها هستند و اونا رو خلق میکنن شعورشون به اندازه ماها نیست ؟

    موافقم 7
    مخالفم 0
  2. ب ف

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    بی شک ماشین خوبی هست ولی نه تویوتا نه کیا و هیوندایی مال ما نیستن و ما فقط مصرف کننده هستیم و مثل هر جنس دیگه ای هر کسی با توجه به فاکتورهای زندگیش خرید میکنه………پس تعصب روی یک برند خاص واسه چی/ پیشرفت کره ایها رو هیچ کس منکر نمیشه و اینکه ده سال پیش چی بودن و حالا چی هستن اتفاقا نقطه قوتشون هست…..در رده ماشینهای اقتصادی کره ای رو میشه مقایسه کرد با زاپنی که هر کدوم مزایای خودشون رو دارن ولی تو رده خودروهای لوکس هنوز کار دارن…..قیمت بالاتر…سادگی زیاد…کمی اپشن جزو عیب های این ماشین هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست عزیز سلام
      قطعا اگه تویوتا میخاست آپشن های کیا یا هیوندا رو بزاره روی ماشینهایی مثل کمری، قطعا قیمتش ماورای این صحبتها بود
      بنده تعصبی نمیگم ولی تویوتا رو اصلن نباید با برندهای کره ای مقایسه کرد چون اصلن قابل مقایسه نیستن
      شما مگه خسته بشی که تویوتا رو بزاری کنار
      کارایی و قدرت تویوتا خیلی بالاس و به نظر من همین سادگیشه که زیبا و جذابش کرده

      موافقم 6
      مخالفم 0
  3. رضا

    ۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام
    هر ماشینی با توجه به ظاهر و امکانات و قدرت می تونه جایگاه خودشو در جامعه پیدا کنه… حالا چه بنز و تویوتا باشه … چه هیوندا و کیا و…
    اما…
    هر ماشین نو و صفر کیلومتر که شما خریداری میکنید قطعا خوبه…
    اما کسانی که دنبال ماشین دست دوم هستند باید بدنبال برندهای معتبر بروند که دست دوم اونها دارای اعتبار و دوام در کارکرد است. بیخود نیست که بنز و تویوتا و ماشین های آمریکایی (که البته به روزش در ایران نیست) دارای اعتبار جهانی شدند و یه جورایی همه تایید میکنن.
    اگر شما تویوتا ۱۰ سال کارکرده رو باهیوندا ۱۰ سال کارکرده (در کارکرد کیلومتری مشابه و در شرایط شهری) مقایسه کنید می بینید که تویوتا خرج کمتری داره استهلاک کمتری داشته و همچنان استحکام خودش رو حفظ کرده و در مقابل هیوندا نیاز به هزینه و خرج بیشتری داره تا استهلاک های ایجاد شده رو تا حدی برطرف کرد. یا اون استحکام خودش رو نسبت به تویوتا نداره
    و الان در بازار خودروی تهران کسی شما رو تشویق به خرید ماشین دست دوم کره ای نمیکنه (کسانی که ماشین رو می شناسند و ماشین های بهتر رو هم تجربه دارند)

    این موضوع مشخصه و ربطی هم نداره که بگیم من از کدام برند طرفداری میکنم.
    خودم هیوندا سوناتا مدل ۲۰۰۷ دارم که ۱۸۰۰۰۰ تا راه رفته و در دو سال اخیر خیلی هزینه بر شده …
    و در مقابل اخیرا رفتم یه تویوتا کمری دیدم که ۲۶۰۰۰۰ تا کارکرد داره ولب از ماشین من خیلی سالمتر و بدون سرو صدا و انگار صفره ماشین… کلی تعجب کردم
    هرچند که نگهداری ماشین بستگی به نوع رانندگی و شخصیت اشخاص داره … ولی من به ماشین خیلی حساس هستم چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ ظاهری …
    حدود ۲۰ سال هست که ماشین های مختلف داشتم از پیکان و پراید و پژو … تا سوناتا… البته از نوع ۶ سیلندرش و ناگفته نمانده که شغل من معلمی است و حسب شرایطم ماشین رو اذیت نمیکنم. هر چند که کلا سرو کله زدن با ماشین رو دوست دارم…

    ارادتمند همه شما هستم

    عزیزان موفق باشید.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. تویوتا

    ۲۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (15 ديدگاه)

    با سلام به همه دوستان وعشقه ماشینای هموطنم خواهش میکنم کل کل نکنید ارزش همه شما از گرونترین ماشینای دنیا بیشتره چون ساخت خدا موتورز هستید یعنی یه ماشین ارگانیک بی نقص به نام انسان من نظرخودمو میگم امیدوارم کسی به دل نگیره. تویوتا کمری واقعا مرد هستش من 2007se دارم انقدر وحشیانه باهاش رانندگی کردم طفلکی فقط میگه چشم ارباب صداشم در نمیاد ولی چند وقت پیش دوستم با ازرا تو محل خودمون اروم داشت میرفت یه دفعه موتور نعره کشید سرعت رفت بالا داشت میزد به عابر ناچار کشید سمت راست کوبید یه دویست شیش از روی جوب پرت شد اونور جوب زد یه درخت کلفتو شکست درخت خورد یه جک رو داغون کرد هول کرد زد دنده عقب اونم با زور زیاد حالا ماشین پرت شد عقب خیلی شدید زد یه پرشیا و یه پراید وپژو روهم داغون کرد بیچاره میگفت هیچ یکی از ابزارهای کنترل ماشین کار نکرده بود تو اون لحظه اینه که من واقعا از کره ای ها وحشت دارم با عرض احترام به همه سلیقه ها

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Majid

      ۹ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام
      یعنی از متنی که نوشتی واقعا لذت بردم.
      اول از خدا موتورز بعد از رانندگی وحشیانه ات و بعد از گفتن آزرا و داغون شدن اون همه ماشین.
      کلی هم خندیدم.
      سپاسگذارم از متن زیبایت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احمد

        ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (1 ديدگاه)

        خودتم که غلط املایی داری?

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. كيخسرو

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تویوتا یعنی پرفروش ترین ….
    تویوتا یعنی اولین انتخاب برای بدترین نقاط دنیا و شرایط آب و هوایی

    تویوتا یعنی اینکه عرب ها پول همه برندها رو دارن ولی اول لمسوس و تویوتا تو دبی حرفی واسه گفتن داره ….
    تویوتا کم اصطحلاک ترین / پرفروش ترین / با وفاترین/ بی آزارترین / ماشینیه که کسایی که بالای ده سال داشتند بپرسین تایید میکنن…
    من خودم زندگیم ماشینه
    بیکار باشم تو نمایشگاه ها و دیوار و باما ماشین های مختلف رو میشینم و از صاحبانی که دلال نیستن بسیار پرس و جو میکنم و یجورایی لذت میبرم و تک تک خط میزنم اون ماشین رو تو ذهنم و بدونین در حال حاضر دنبال تویوتا بسیار میگردم و همه راضی حتی اون گرند های شش سیلندر که خیلیا زشت و بد میدونن مطلع باشین راننده باید لذت ببره و اون لذت رو اون مدل و اتاق بشما در حد لکسوس میده ….دیکبار امتحان کنین

    و جالبه بدونین تویوتا تاکسی های دبی با دوراننده در ٢۴ ساعت حتی پاشونو از ترمز پشت اون ترافیک و چراغ های طولانی بر نمیدارن و روی N خلاص نمیکنن !! و جای تحسین داره ،میدونیم بهرحال کمی فشار به گیربکس و موتور اونم تو اونهمه سال خواهد اومد ولی دوامشون جای هزاران بار تحسین داره
    من خودم سال ١٣٨۵ تو کیش تنها باقیمانده ی تویوتا کمری ١٩٩٨ رو داشتم و بعدش اپیروس که اونم شاهکاریه و الان جای حرف ازش نیست و خیلی ماشین های دیگه و به روز و پر آپشن ولی باورتون نمیشه اون تویوتای سبز رنگ متالیک که با بال عقب و ارم های طلایی رنگ فابریک و نوشته ی limited احساسی بهم میداد که فقط و فقط افرادی که داشتند این مدل رو میدونن با مرسدس سواری تقریبا برابر و ارامش بخشی داشت….

    تو خرید تویوتا با ده سال کارمرد و یه سرچ و بین مکانیک های خبره به حرف من خواهید رسید در مقابل کره ای و چینی هایی که پیشرفتشون جای تشویق داره و تفکر ولی تا ده سال دیگه هم سطح الان ژاپن خواهند شد … من بدون اغراق و بی تعصب عرض کردم
    و هر برندی برای خودش در جایگاه خودش تلاشش قابل ستایشه
    ولی باید اطلاعات درست در این حال و هوای نابسامان به هم وطنان عزیز داد تا خدایی ناکرده گمراه نشن و ضرر نکنن …
    مخلصیم

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. محمدامین

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (48 ديدگاه)

      اقای کیخسرو بد نیست بدونید توی همین دوبی که شما میفرمایید سوناتا lf تاکسی هست….ینی صد درصد دوامش خوبه چون یکی دیدم که ۶۳۰۰۰۰ تا کارکرده بود و صدای خاصی نمیداد!کسی منکر کیفیت تویوتا نیست…ولی سوناتا lf,کیا اپتیما jfو النترا ۲۰۱۷ و سانتافه ۲۰۱۷ و …کلا توی همین سال ها،از نظر کیفیت و دوام میتونن خیلی خوب با تویوتا رقابت کنن…تنها چیزی که ندارن همون حس اطمینانه که ۴-۵ سال دیگه وقتی مردم تست کردن بدست میاد،همه میدونیم حسی که تویوتا کمری سال ۲۰۰۷ به ادم میده حتی با جنسیس ۲۰۱۰ قابل مقایسه نیست….ولی به جرعت میگم کره ای ها از سال ۲۰۱۶-۱۷ رسیدن به تویوتا…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. مهدیtm

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان بستگی به استفاده افرادداره کسی که ماشین کم استهلاک میخواد تویوتا بیگیره ولی اگه دنبال آپشن و این جور چیزاست بره دنباله ماشین های ساخت هیوندا ساخت کره ای.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مهسا

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جای فلش این ماشین کجاست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصرف کننده

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (8 ديدگاه)

      جای فلش نداره ولی فلاشر داره مثلث قرمز رنگ هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دو تا فلش خور داره همراه با جای فندک ،داخل باکس جلو اهرم دنده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. ماشین باز

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام این ماشین بسیار کم استهلاک وهمچنین سواری نرمی داره و اتاق بی صدایی داره ووقتی میشینی توش یه حس ارامش که تویوتا طراحیش کرده باشه دارین اما طراحی عقبش زیاد جالب نیست امکاناتش به نسبت قیمت زیاد نیست اما راضی کننده هست در واقع بیشتر پول به کیفیت وسواری وحس ارامش اون میدین تا طراحی واپشن های عجیبش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. رضا

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان.
    اعتبار برندهای خودرو در دنیا بی علت نیست. بنز و بی ام دبلیو و پورشه و فولکس و شورلت و تویوتا و لکسوس و هوندا و نیسان و میتسوبیشی و…
    هرکدام باندازه خودشون اعتبار دارن…

    در خرید ماشین نو…
    عده ای همیشه میخوان بهترین ماشین و بهترین برند رو سوار شن و پولش هم زیاد مهم نیست. اینها جزو ما نیستن

    اما ما (من) با محدودیت پولی مواجه هستم و همیشه قصد دارم مثلا با ۲۰۰ میلیون ماشینی سوار شم که بهترین سواری رو در حد پولم داشته باشه و سالم و عالی باشه…
    اگر با این پول ماشینی با امکانات و آپشنهای خوب بخوام و برند هم برام مهم باشه… پس ماشین دست دوم برند باید بگیرم. حالا تویوتا معروفه که کم استهلاکه، یا مثلا لکسوس بگیرم با آپشن خوب و دست دوم…
    طبیعتا ماشین دست دوم خرج هایی داره هیچ وقت ماشین نو نخواهد بود. (تجربه عینی دارم)

    حالا اگر دنبال برند خاصی نباشم و برام اهمیت نداشته باشه… می تونم با ۲۰۰ تومن مثلا ماشین صفر کره ای با آپشن خوب بگیرم و قطعا ماشین خارجی صفر معرکس … و شما هیچ مشکلی نخواهید داشت.
    اگر سخت پسند باشید بالاخره مواردی هست که همیشه تفاوتها رو به رخ بکشه…
    ولی اگر به هر نحوی قرار شد ماشین دست دوم بگیرید ترجیحا برند خوب بگیرید تا اذیت نشید یا دردسرش کمتر باشه…

    الان در بین ماشینهای قدیمی امروز…
    بنز و شورلت قدیمی بیشتر دیده میشه تا سایر ماشینهایی که دیگه استفاده عمومی ندارن.
    در دیدگاهی دیگر تویوتا به استهلاک کم معروفه … مخصوصا برای اونهایی که با توجه به محدودیتها، میخوان دست دومش رو بگیرن…
    بنده الان تویوتا دارم و ازش راضی ام… راضی از لحاظ سواری و استهلاک و هزینه ها…
    از دوستانم لکسوس داره… راضیه از لحاظ سوای ولی از لحاظ هزینه کاملا ناراضی هست… چون همه چی لکسوس گرونه…

    خیلی علاقه داشتم هیوندا سوناتا ۲۰۱۷ بگیرم. از دوستانم دارند و سوار شدم خیلی خوب بود…
    ولی تویوتا کمری رو نمی دونم چرا… بیشتر دوست دارم…
    یعنی به وقت عمل… دلم راضی به تعویض نمیشه که هیوندا سوناتا بگیرم…
    از طرفی فکر میکنم تویوتا رو اشخاص خاصی سوار میشن
    ولی هیوندا رو همه…
    اما دوست دارم ماشین صفر بگیرم (حالا هیوندا یا تویوتا)
    هر چند که تویوتا اگه صفر بگیری می تونی تا حداقل ۱۰ سال بدون دردسر سوار شی…
    ولی هیوندا رو باید کم‌کم از ۵ سال به بعد رد کنی بره ..‌ بالاخره استهلاک و هزینه هاش کم‌کم خودشون رو نشون می دن.

    تحلیل من براساس مصرف و علاقمندی خودم و نظر شخصی بود. همه ما می دونیم که هیوندا ماشینهای خیلی خوب و پر آپشن تولید میکنه و با ظاهری جذاب… ولی محصولات جدید تویوتا به این جذابی نیستند… و تنوع کمی دارند…
    تویوتا فعلا بخاطر استهلاک کم و بنیاد خوب ماشینهاش معروفه و بنز هم باندازه تویوتا کم استهلاک نیست. کلا ماشینهای آلمانی کم استهلاک و کم خرج نیستند حالا برند های مختلفش این موضوع کم و زیاد داره…
    ولی ژاپن خوب بوده
    تویوتا (لکسوس) … هوندا… نیسان… میتسوبیشی… سوزوکی… سوبارو… و در ژاپن کم استهلاک ترینشون برند “دایهاتسو” هست.
    موفق باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محسن

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. چهارسال هست که کمری۲۰۰۸ دارم. نه استهلاک داره و نه بیمعرفتی. بی نقص و کم صدا.‌پرشتاب و پرقدرت.هندلینگ عالی. اتوماتش چنان نرم و آرام دنده عوض میکنه که لذت بخشه. جالب اینه که یکدفعه سرعت ۱۷۰ دنده عوض کرد. نفهمیدم این دنده رو از کجا آورد.‌ولی حال کردم. دوستان گلم فقط تویوتا. مدلش مهم نیست. فقط تویوتا.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  11. مقدم

    ۲۶ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من چند سال پیش تجربه وانت مزدا ژاپن داشتم ماشین های ژاپنی واقعا مشتری پسند و کم هزینه است دنبال یه کمری ۲۰۰۸ میگردم کسی سراغ داره سالم ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مهدی

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    سلام دوستان کمری۲۰۰۷ دنده ای دارم همه چیزش عالیه فقط تو سربالایی کم میاره مصرف زیر۷لیتر۲۱۰تا میره تو کفی عالیه ولی سربالایی فکر کنم باید بهتر باشه لطفا راهنمایی کنید

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا