تویوتا

نام ‌و نشان جدید ساین FR-S برای سال آینده

ساین FR-S به‌زودی با نام تویوتا ۸۶، ظاهر جدید و قوای اندکی بهبودیافته وارد بازار خواهد شد.
به‌دنبال انحلال برند ساین، از پاییز امسال مدل FR-S تحت نام تویوتا GT86 در نمایندگی‌های این خودروساز اصیل ژاپنی حضور خواهد داشت. بیل فِی (Bill Fay) نایب‌رئیس بخش تویوتا در این‌باره می‌گوید: وقتی انتقال مدل‌های ساین به تویوتا را اعلام کردیم برنامه‌ای برای تغییر نامشان نداشتیم، اما درنهایت شرایط عمومی خودروهای اسپورتمان در بازار، ما را بر آن داشت تا از همان GT86 شناخته‌شده استفاده کنیم.

2017 Toyota 86
۲۰۱۷ Toyota 86
تغییرات صورت‌گرفته به‌طورکلی در نمای خارجی، فضای داخل اتاق، سامانه تعلیق و قوای محرکه قابل‌لمس هستند. البته زیاد هم خوشحال نشوید، چراکه به‌خصوص در بخش فنی اتفاق خیلی خاصی نیفتاده و بیشینه توان و گشتاور پیشرانه به‌ترتیب از ۲۰۰ اسب بخار و ۲۰۴ نیوتون‌متر به ۲۰۵ اسب بخار و ۲۱۴ نیوتون‌متر رسیده است! از طرف دیگر خود تویوتا اظهار داشته که با تجدیدنظر در شوک‌ها و تغییر ضریب فنرها هندلینگ بهتر از قبل خواهد بود. همچنین سامانه کمکی شروع حرکت در تپه‌ها کمک خواهد کرد تا خودرو در بلندی‌های پرشیب به پایین متمایل نشود.

2017-Toyota-GT-86-22

2017-Toyota-GT-86-23

2017-Toyota-GT-86-24

2017-Toyota-GT-86-18
شاید بتوان بزرگ‌ترین تغییر را در نمای بیرونی جست‌وجو کرد. ورودی هوای بزرگ منفرد داخل سپر جلو نمایی کوتاه‌قد و عریض را برای GT86 به ارمغان می‌آورد. چراغ‌های LED جلو به‌همراه راهنماها شکل تازه‌ای داشته و درکنار مه‌شکن و سپر بازطراحی شده هماهنگی نسبتاً خوبی را به نمایش گذاشته‌اند. در انتهای بدنه چراغ‌های LED و سپر جدید مشاهده می‌شود. نشان ۸۶ نیز با تغییر شکل روی گلگیر جلو و داخل چراغ جلو جا خوش‌کرده است.

2017 Toyota 86
۲۰۱۷ Toyota 86
درب را که باز می‌کنید بازهم نشان ۸۶ را روی مواد گرَندلاکس (Grandlux) به‌کار رفته در کنسول ادوات می‌بینید. استفاده از همین ماده در تودوزی درب‌ها نیز حس نرم و لذتبخشی را بوجود آورده است. پوشش صندلی‌ها با دوخت نقره‌ای‌رنگ تزیین‌شده و هماهنگی خوبی با فرمان اسپورت مجهز به کنترل‌کننده‌های سامانه صوتی دارد.

بد نیست بدانید این خودروساز برای فصل ۲۰۱۶ مسابقات فرمولا دریفت هم نمونه تغییریافته و مجهز همین GT86 جدید را مورداستفاده قرار خواهد داد .

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Pooya_SK

    ۹ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (398 ديدگاه)

    به جان نمی دونم کی اگه این طراحی رو کیا یا هیوندای انجام دادن بود ازش ایراد می گرفتید و…، ورودی های هوای کنار شبیه به کیا اپتیمای جدیده و اینکه من اپتیما رو با این مقایسه نکردم، تویوتا جی تی ۸۶ ماشین بی نظیریه ولی این تغییر چهره اصلا جالب و زیبا نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. edris

      ۹ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (108 ديدگاه)

      دوست عزیز خیلی از ماشینا در یه نقاطی به هم شبیه اند. نمیشه گفت کپی برداریه
      این ماشین هم بنظرم تا تو خیابون نیاد و ازنزدیک نبینیمش نمیشه مقایسه و قضاوت کرد دربارش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Pooya_SK

        ۹ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (398 ديدگاه)

        من نگفتم کپیه گفتم شبیه، خود من مخالف کسانی هستم که می گن این ماشین از طراحی اون ماشین کپی کرده درواقع باید گفت الهام گرفته.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. edris

          ۹ فروردین ۱۳۹۵
          سوابق: (34 ديدگاه)

          درود بر شما

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. فرزاد

    ۹ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (201 ديدگاه)

    ماشین خوبیه ولی نمی دونم چرا از این ماشین تو ایران زیاد استقبال نشد؟ از هر ده تا ماشین که حساب کنیم 8 تاش جنسیسه و 2 تا جی تی 86 ؟ چرا؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. edris

      ۹ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (34 ديدگاه)

      بنظرم دلیلش اینه که خیلی از دوستان فقط واسشون حجم موتور ملاکه و از استهلاک و آلایندگی و مخارج سوخت پایین تویوتا بی خبر اند.
      مثلا من تا حالا ندیدم تو برنامه ای مثه motor week & top gear به بررسیش بپردازن ولی جرمی کلارکسون از این ماشین خیلی تعریف کرد و بارها دیدم بعنوان یه ماشین کوپه ایده آل ازش نام برده شده

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. احمد باقری

    ۹ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی طراحی قشنگ و پر ابهتی داره. آفرین به تویوتا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. BMW

    ۹ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    برخلاف ظاهر لوکس خارجی ماشین داشبورد و طراحی داخلش خیلی افتضاحه برای همین من بین جی تی 86 و جنسیس … هیوندای جنسیس رو انتخاب کردم وگرنه طراحی خارجی تویوتا خیلی زیبا تر از جنسیس هست ولی خب من بیشتر از ظاهر ماشین طراحی داخلی رو خیلی خیلی مد نظر قرار میدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. بهنام طیبی

    ۹ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    قیافه خودرو که بدک نیست.موتورش هم خوب.خلاصه اینکه تویوتا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. DODGE

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (279 ديدگاه)

    وای چرا سایون منحل شد؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ali a.j.g

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (635 ديدگاه)

    تشکر آقای قوام مظفری
    لطفا مطلبی رو به جی تی ۸۶ فصل ۲۰۱۶ فرمولا دریفت که در متن هم بهش اشاره شده و نمونه های راکت بانی این تویوتا اختصاص بدید ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. omid

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    یک کلام فوق العاده نسبت به قیمت…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا