دمیدن روحی تازه در کالبد تویوتا GT86 خاص اروپا

پس از جایگزین شدن تویوتا 86 به جای سایون FR-S در آمریکای شمالی در اوایل امسال، این خودرو هم‌اکنون در بازارهای اروپایی به عنوان GT86 تازه شده در دسترس است.

Facelifted Toyota GT86
Facelifted Toyota GT86

تویوتا GT86 که قیمتش در انگلستان از 33732 دلار آغاز می‌شود از حالت Track جدیدی بهره می‌برد که به راننده اجازه می‌دهد تا سطح پایداری و کنترل کشش را تنظیم کند. در این حالت می‌توان حالت کاملاً خاموش را نیز انتخاب کرد.

Facelifted Toyota GT86
برای بهبود هندلینگ، ساختار بدنه هم‌اکنون به ویژه در بخش عقبی مستحکم‌تر است جایی که قطعات کلیدی ضخیم‌تر ساخته شده‌اند و نقاط جوشکاری اضافی‌ای بکار رفته‌اند. تویوتا همچنین جذب‌کننده‌های شوک این خودرو را دوباره تنظیم کرده است.

2017-Toyota-86-LED-headlamps
در بیرون خودرو، این خودروی محبوب پیشرانه جلو و دیفرانسیل عقب بخش دماغه‌ی بازطراحی شده‌ای دارد که نه‌تنها باعث بهبود نمای ظاهری شده بلکه طبق گفته‌ی کمپانی به عبور روان‌تر جریان باد نیز کمک کرده است. تویوتا GT86 همچنین چراغ‌های جلوی LED جدید دارد. در بخش پشتی نیز شاهد اصلاح چراغ‌ها و سپر هستیم.

Facelifted Toyota GT86
داخل کابین خودروساز از غربیلک فرمان سه پره‌ی جدید استفاده کرده که گفته شده کوچک‌ترین طراحی را برای یک مدل تولیدی تویوتا دارد. کنترل‌های صدا و صفحه‌نمایش به همراه لوگوی نقره‌ای 86 روی غربیلک فرمان قرار دارند. همچنین سرعت‌سنج جدید و صفحه‌نمایش 4.2 اینچی TFT جدید نیز در مجموعه نشان دهنده‌ها به چشم می‌خورند که همین صفحه‌نمایش مصرف سوخت، فاصله‌ی سفر و منحنی‌های قدرت و گشتاور را نشان می‌دهد و البته نمایش نیروی جی و کرونومتر نیز را بر عهده دارد.


تویوتا GT86 فیس لیفت که از همان پیشرانه باکسر 2 لیتری 197 اسب بخاری استفاده می‌کند به گیربکس 6 سرعته دستی یا 6 سرعته اتوماتیک متصل شده و با دو نسخه عرضه می‌شود: GT86 و GT86 Pro.


GT86 به‌صورت استاندارد از چراغ‌های جلوی LED تطبیق‌پذیر، ورود بدون کلید، دستیار حرکت در تپه، کروز کنترل، آینه‌های جانبی گرم شونده و تاشونده و پدال‌های آلومینیومی اسپورت سود می‌برد درحالی‌که مدل GT86 Pro علاوه بر موارد یاد شده دارای اسپویلر عقبی، صندلی‌های جلوی گرم شونده، پوشش چرم آلکانترا در داشبورد و استراحت گاه دست است.

Facelifted Toyota GT86
هر دو مدل از سیستم مولتی‌مدیای تاچ 2 تویوتا با صفحه لمسی 6.1 اینچی، رادیو داب و بلوتوث بهره‌مند هستند اما به‌عنوان یک آپشن، این خودرو می‌تواند از سیستم ارتقا یافته به همراه سیستم ناوبری ماهواره‌ای و دسترسی به کانال‌های اجتماعی و سرویس‌های آنلاین استفاده نماید. دیگر آپشن ها دربردارنده‌ی پوشش مشکی کابین با جزئیات قرمز روی صندلی‌ها و تریم درب‌ها برای GT86 و پوشش آلکانترا برای مدل GT86 Pro است.

منبع: carscoops

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

20 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل سامان اذری
    سامان اذری
    سوابق: (1463 دیدگاه) ,

    کاش یه جفت توربو هم بهش اضافه میکرد
    سویک تایپ ار 340 اسب اینم اگه با همون قدرت بیاد راحت شتابش 4 ثانیه میشه
    دیفرانسیل عقبم که دیگه عشقه

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3673 دیدگاه) ,

      به نظر من قدرت و گشتاورش کافیه چون اضافه کردن توربو
      1 قیمت رو بالا میبره و یکی از دلایل علاقه ی من و ما به این ماشین اینه که یک روزی بخریمش. قیمتش که بره بالا یکم سخت میشه
      2 با اضافه کردن توربو کلا هویت خودشو از دست میده. جی تی 86 برای لذت رانندگی اسپورت با یک بهای ارزون ساخته شده. این بوده هدف از ساخت این ماشین.
      3توربو سخت جون بودنشو کم میکنه. تویوتا کلا از توربو زیاد خوشش نمیاد
      4 لذت تنغس طبیعی خیلی بیشتره.

      پاسخ
        1. Nissan...japan
          سوابق: (93 دیدگاه) ,

          دیدمش ولی جایی که توربو اس هست حتما باید نیسمو باشه نمیدونم چرا نسخه معمولی گذاشتن!

      1. تصویر پروفایل سامان اذری
        سامان اذری
        سوابق: (1463 دیدگاه) ,

        داش زیاد گرونم نمیکنه
        الان تویوتا . لکسوس nx 200t رو با موتور 2 لیتری توربو وارد بازار کرده زیادم قیمتش بالا نرفته کیفیتشم مثل سابق حرف نداره
        تویوتا هم به نظر من اگه یه مدل پایه که 25 هزار دلاره و یه مدل توربو با قیمت 30 هزار تا تولید کنده خیلی عالی میشه

        پاسخ
    2. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      فکرکنم تنفس طبیعی برای این خودرو بهتر باشه

      پاسخ
    3. REVENTоN 👍
      سوابق: (132 دیدگاه) ,

      من خودم بخام بخرم سوبارو BRZ رو میخرم، مطمینم خر کار تر و ارزون تر از اینه

      پاسخ
  2. محمد
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    به مولا ظلمه این ماشین برای جوون هایی ساخته شده که عشق سرعتن و تمکن مالی ان چنانی ندارن یه ماشین کم استهلاک اسپورت کم مصرف و ارزان اینجا تا اخر عمرمون هم جمع کنیم نمیتونیم بگیریم وقتی هم که تقریبا قدیمی میشن میریم بخریم اسم کلاسیک روش میذاره طرف یه قیمت نجومی میگه یا هر قیمتی بگن طرف میخره چون کم وارد شده یا نیست😞😞😞😞😞

    پاسخ
  3. میثم
    سوابق: (60 دیدگاه) ,

    به طور کلی بخوام نظر بدم زیاد با ماشین های اسپرت کوچیک حال نمیکنم این مدل رو از نزدیک ندیدم ولی مدل قبل ریزه میزه بود فراری هم همینطور و از این دست
    اسپرت باید عظلانی باشه مثل ماشین های امریکایی
    البته این نظر شخصی منه و به مسائل فنی و غیره کار ندارم

    پاسخ
    1. mfire
      سوابق: (61 دیدگاه) ,

      حاجی خودروی اسپرت اگه بخواد زیادی عضلانی و بزرگ باشه که دیگه شتاب و عملکردش بالا نیست، مگر اینکه موتور بزرگی روش بذارن که شامل مالیات و عوارض و الایندگی و کلی داستان دیگه میشه. شاید بخاطره اینکه جی تی 86 رو ندیدی این رو میفرمایید ولی اگه از نزدیک ببینیش نظرت عوض میشه

      پاسخ
    2. Nissan...japan
      سوابق: (93 دیدگاه) ,

      جی تی ار هم عضلانیه هم از همه لحاظ از خودرو های عضلانی امریکایی سرتره شتابشم بیشتره فقط ب شرطی که مشکل مالی نیاد وسط..

      پاسخ
    3. تصویر پروفایل amir
      amir
      سوابق: (177 دیدگاه) ,

      یکی از بهترین خودروهاییه که تا حالا توسط تویوتا ساخته شده.

      پاسخ
  4. (ali (CHEVY NOVA
    سوابق: (1275 دیدگاه) ,

    چاکر داش میثم گلم هستیم
    سلیقت مثل خودمه که با ماشین هیکلی و مردونه حال میکنی
    البته هرکسی با ماشین گنده کنار نمیاد یا بهتر بگم ماشین امریکایی برا یه سری افراد خاصه که طرز فکرشونم خاصه
    اما زمانی که گرفتار یه ماشین لات امریکایی شدی دیگه تمومه
    ماشینهای کوچیکم که طرفدارهای خودشو داره که 180 درجه با ما اختلاف نظر دارن

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      مثلا کامارو خیلی بزرگ و عضلانی

      پاسخ
  5. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    حس اسپرتی خوبی داره ولی واقعا اگه یک توین توربو داشت اونوقت خیلی عالی میشد

    پاسخ
  6. sina
    سوابق: (309 دیدگاه) ,

    آخر ما نفهمیدیم این gt 86 با 86 از لحاظ اسب بخار چه فرقی داره !!!

    پاسخ
  7. Alibaba
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    آخه چرا نباید قیمت این صد تومن باشه چرا این همه گمرک باید بگیرن .باکستر ۵٠ هزار دلاره یعنی حدود ١٨٠ تومن به جای سوناتا . یا ماکان ٧٠ هزار تاس هم قیمت با سانتافه شرکتی یعنی تو هیچ کشوری اینجوری نیست . تقصیر خودمونه که داریم با پرداخت گمرک رضایت خودمونو از این وضع بیان میکنیم.

    پاسخ
  8. احمد باقری
    سوابق: (4285 دیدگاه) ,

    همه چیزش عالیه، طراحیش حرف نداره.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.