تویوتا

ساخت اولین قایق هیبریدی ژاپن توسط تویوتا

سبد محصولات آبی تویوتا با معرفی مدل مطالعاتی پونام-۲۸V که دارای قوای محرکه‌ی هیبریدی است سبز می‌شود. البته باید گفت این قایق به عموم عرضه نخواهد شد. به جای آن تویوتا سه قایق را به مقامات توکیو تحویل خواهد داد تا ارزیابی‌هایی را روی آن‌ها انجام دهند.

ponam-28v-hybrid
تویوتا ادعا می‌کند این قایق اولین نمونه‌ی مجلل با سیستم هیبریدی موازی است. پیشرانه‌ی ۳ لیتری احتراق داخلی این قایق قدرت ۲۵۶ اسبی دارد. پیشرانه‌ی الکتریکی نیز خروجی ۴۸ اسب بخاری و گشتاور قابل‌توجه ۳۵۰ نیوتون متری را ارائه می‌کند. مجموعه باتری نیز از نوع لیتیوم-یونی با ظرفیت ۱۱ کیلووات ساعتی می‌باشد. وجود سیستم هیبریدی موازی به این قایق اجازه می‌دهد در زمان‌هایی به‌صورت کاملاً الکتریکی حرکت کند و بدین ترتیب آلایندگی و سر و صدای کمتری تولید شود.

toyota ponam 28v
مقامات توکیو در ابتدا از قایق‌های ۲۸ فوتی برای نگهداری تأسیسات بندری و اسکله در بندر شهر استفاده خواهند کرد. زمانی که بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ آغاز شود این قایق‌های هیبریدی مردم را به مناطق مختلف منتقل خواهند کرد. در پایان تست‌ها دولت گزارش خود درباره‌ی عملکرد این سیستم هیبریدی را اعلام خواهد کرد.

toyota-ponam-28v-4
پونام-۲۸V کوچک‌ترین قایق تویوتا است. قایق در دسترس برای مشتریان از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۳ لیتری‌ای استفاده می‌کند که در خودروهای لندکروزر پرادو و هایلوکس نیز در دسترس قرار دارد. این پیشرانه در قایق توانایی تولید قدرت ۲۵۶ اسب بخاری را دارد. تنه‌ی قایق از ترکیب آلومینیوم، فایبرگلاس و فیبر کربن است و بهای آن در ژاپن از ۱۷۲۳۰۰ دلار آغاز می‌شود. تویوتا همچنین مدل‌های بزرگ‌تر پونام-۳۱ و پونام-۳۵ را نیز تولید می‌کند.

اگر شما قدرت بیشتری می‌خواهید باید پول بیشتری داشته باشید تا شاید بتوانید تنها قایق لوکس مفهومی لکسس را بخرید. این قایق لوکس که در ژانویه‌ی سال جاری در میامی به نمایش درآمد از دو پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵ لیتری مشابه پیشرانه‌ی مدل‌های RC F و LC 500 استفاده می‌کند. خروجی کل قوای محرکه برابر با ۸۸۵ اسب بخار است که اجازه‌ی رسیدن به حداکثر سرعت ۷۹ کیلومتر در ساعت را می‌دهد.

Lexus Sport Yacht Concept

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. peyman

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2033 ديدگاه)

    چی بگم والا دنیا داره با سرعت نور پیشرفت میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mahdi DODGE

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      ما هم با سرعت نور درجا میزنیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Madjid

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    تویوتا مرسی که هستی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بنزما

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (505 ديدگاه)

      مجید مرسی که هستی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Madjid

        ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        ❤❤❤❤

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. #ali.m#

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    حالا اینکه قایقه ولی تو ماشینا به نظر من هیبریدی ها خیلی بهتر از تمام برقی ها هستن .
    استفاده از یک موتور با احتراق داخلی خیلی مطمئن تره تا تمام برقی از نظر محدودیت های سوخت میگم .اینجوری اگه نتونم از موتور برقی یا هیدروژنی ماشینم به دلیل نبود منبع شارژ استفاده کنم لنگ نمیمونم .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا