قیمت‌های جدید تویوتا آوالون ۲۰۱۵

تویوتا آوالون از سال ۱۹۹۴ در بازار امریکا حضور داشته و این خودروساز با یک نسخه تورینگ اسپورت برای مدل سال ۲۰۱۵، بیستمین سال از فروش این مدل را جشن گرفته است. به علاوه، تمام دیگر نسخه‌های تویوتا آوالون ۲۰۱۵ صاحب برخی امکانات جدید شده‌اند و البته این موضوع باعث شده تا برچسب قیمت آن‌ها نسبت به مدل‌های ۲۰۱۴ اندکی بالاتر رود.

Toyota Avalon XLE Touring Sport Edition
Toyota Avalon XLE Touring Sport Edition

تویوتا آوالون XLE تورینگ اسپورت ادیشن بر اساس مدل استاندارد XLE تورینگ و با رنگ آمیزی سیاه (Attitude Black) ساخته شده است. همچنین در این مدل امکاناتی چون چرخ‌های ۱۸ اینچی طرح مشکی، نوربالاهای HID با چراغ‌های در حال حرکت LED، طرح داخل کابین آبی تیره، پنل آلومینیومی درها به چشم می‌خورند. در این میان، نشان‌های Touring Sport Edition بیش از همه جلب توجه می‌کنند. تنها ۲۵۰۰ دستگاه از این مدل از مارس ۲۰۱۵ میلادی با قیمت ۳۷۹۹۵ دلار در دسترس خواهند بود.

Toyota Avalon XLE Touring Sport Edition
Toyota Avalon XLE 2015

با این حال، تغییرات در دیگر مدل‌های آوالون ۲۰۱۵ به نسبت اندک هستند. تمام مدل‌ها صاحب یک نسخه ارتقا یافته از سیستم اطلاعات و سرگرمی تویوتا با عنوان Entune شده‌اند. همچنین پدل‌شیفترها به صورت استاندارد در تمام مدل‌های غیرهیبریدی عرضه شده‌اند. در مدل‌های XLE تورینگ و هیبرید XLE تورینگ نیز یک مونیتور نقطه کور و سیستم هشدار ترافیک پشت‌سر به صورت استاندارد ارائه شده‌اند.

Toyota Avalon XLE Touring Sport Edition Interior Trim
Toyota Avalon XLE Touring Sport Edition Interior Trim

همان‌طور که گقته شد، قیمت‌ها برای تویوتا آوالون ۲۰۱۵ اندکی رشد داشته‌اند و تویوتا آوالون XLE مدل ۲۰۱۵ در حاضر از ۳۳۱۱۰ دلار شروع می‌شود. همچنین برای مدل XLE پرمیوم ۳۴۹۶۵ دلار، برای مدل لیمیتد ۴۰۸۰۵ دلار و برای مدل XLE تورینگ نیز باید ۳۶۹۰۵ دلار پرداخت. تمام مدل‌های غیرهیبریدی آوالون از یک موتور ۳/۵ لیتری V-6 با قدرت ۲۶۸ دلار استفاده می‌کنند که با یک سیستم گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همراه خواهد بود.

Toyota Avalon XLE Touring Sport Edition Interior floormat
Toyota Avalon XLE Touring Sport Edition Interior floormat

Toyota Avalon XLE Touring Sport Edition Wheel
Toyota Avalon XLE Touring Sport Edition Wheel

در همین حال، تویوتا آوالون هیبرید مدل ۲۰۱۵ از یک موتور ۲/۵ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۵۶ اسب‌بخار در کنار یک موتور ۱۰۵ کیلوواتی استفاده می‌کند که این دو در مجموع قدرتی به اندازه ۲۰۰ اسب‌بخار برای خودرو ایجاد می‌کنند و رکورد مصرف سوخت این پیشرانه نیز در شهر ۵/۸۸ لیتر و در جاده ۶/۰۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. سطح قیمت‌ها برای مدل هیبرید XLE پرمیوم به ۳۷۲۹۵ دلار، برای مدل هیبرید XLE تورینگ به ۳۸۶۲۵ دلار و برای مدل هیبریدی لیمیتد به ۴۲۵۲۵ دلار می‌رسد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

39 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل amir
    amir
    سوابق: (177 دیدگاه) ,

    به غیر از gt86 سایر خودروهای تویوتا کسل کننده و تکراری شدن.البته تا حدودی هم طبیعیه چون تویوتا خیلی محافظه کارانه جلو میره و ریسک نمی کنه که یه وقت فولکس واگن ازش جلو نزنه.این ماشین هم بیشتر به درد پیرمردها میخوره…

    پاسخ
    1. کیا
      سوابق: (155 دیدگاه) ,

      عزیز من لازم نیس یه چیزی شنیدی و همین طور قفط تکرار کنی !!!

      تویوتا و خیلی از شرکتهای بزرگ ناگهانی طرح و عوض نمیکنن !

      هیوندایی نیس که هر سال یه مدل با طراحی جدید بده بیرون هم مدل قبلی و از بها بندازه هم اصالت و الفبای طراحی نداشته باشه !!

      در ضمن طراحی و زیبایی شناسی فاکتور مهمی هستش ولی همه چیز نیس

      دنیا مثه بازار ما فقط با ظاهر نگا نمیکنه به کیفیت ، اصالت ، خدمات پس از فروش و …. اهمیت میدن

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل amir
        amir
        سوابق: (177 دیدگاه) ,

        دوست عزیز من چیزی را از جایی تکرار نکردم صرفا نظر شخصی خودم را گفتم !!در ضمن بنده نگفتم که این خصوصیت نقطه ضعفی برای تویوتاست اتفاقا نقطه قوت تویوتا همینه که خودروهای ساده و معمولی ای درست می کنه چرا که طبق آمار بیش از نیمی از استفاده کنندگان از خودرو در جهان دنبال یک چنین خصوصیاتی هستند:سادگی-ارزان بودن-افت قیمت کمتر.من فقط می گم تویوتا زیاد اهل نواوری وریسک نیست بنابراین خودروهاش برای امثال بنده زیاد جذاب نیست به خصوص سدان های تویوتا مثل کمری-آوالون-آریون و..

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل وحید
          وحید
          سوابق: (402 دیدگاه) ,

          امیر خان اصلا خودت فهمیدی چی گفتی؟

        2. یه پسر
          سوابق: (1125 دیدگاه) ,

          وحید جان من می فهمم امیر چی می گه عزیزم الان برات ترجمه می کنم

          البته راست می گه بنده خدا

          طراحی تویوتا نسبت به کارای هیوندا و کیا زیاد فضایی و شوک بر انگیز نیست

          مثلا شما سوناتای 2008 رو اگه بذاری کنار 2012 باورت نمی شه این دو تا یه کلاس ماشین باشن

          بنابراین هیوندا دائم داره دست و پا می زنه تا یه طرح جدید و نو برای گرفتن بازار ارائه بده که همه اینو می دنن

          اما تویوتا ترجیح می ده این هنرمندیش رو برای لکسوس خرج کنه

          و خودرو هاش رو ساده (البته در عین زیبایی) و همین طور نسبت به رقبا کم خرج تر تولید کنه و پول چراغای خوشگل زینگیل پینگیل رو زیر کاپوت ماشین خرج می کنه

          اینم بدونین
          ما تو ایران قرار نیست مثل امارات یا آمریکا بین کمری یا سوناتا یه مورد رو برای مسافر کشی انتخاب کنیم

          ما یه خودرو لوکس می خوایم که بی تعارف پزش رو بدیم

          پس هیوندا از تویوتا تو بازار ایران بهتره

        3. تصویر پروفایل وحید
          وحید
          سوابق: (402 دیدگاه) ,

          یه پسر جان. جناب امیر خان از طراحی تویوتا ایراد گرفت و گفت سادست و اما فولکس خوبه و… در حالی که طراحی خودروهای فولکس هم دقیقا مثل تویوتاست حالا نمیدونم اسمشو چی میذارید محافظه کارانه یا اصالت؟؟ بعدشم یه نظر کلی در مورد آینده خراب تویوتا داد…

        4. یه پسر
          سوابق: (1125 دیدگاه) ,

          اره وحید جان از این جهت شما درست می گفتی

  2. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2213 دیدگاه) ,

    تویوتا بخاطر قابل اطمینان و اقتصادی بودنش هست که پرفروشترین ماشین دنیاست.مدل توورینگ واسه کسایی مناسبه که به برند تویوتا عشق میورزن و بشدت به این برند وفادارن وگرنه تویوتا ماشین راحت و خسته کننده ای هست

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل amir
      amir
      سوابق: (177 دیدگاه) ,

      تویوتا اگر امروز چیزی داره به خاطر عملکرد فوق العاده این کمپانی در دهه 90 هستش.هنوز داره نون اون موقع را میخوره.اینقدر اسمش بر سر زبونها افتاد که هنوز همه جای دنیا تویوتا را بهترین خودروساز جهان میدونن و به خاطر همین هنوز هم از همه پرفروشتره.اون فابلیت اطمینان و اقتصادی بودن هم مال همون دهه نود بود! امروز گروه بزرگی مثل فولکس واگن اصلا با تویوتا قابل قیاس نیست و مطمئن باشید که تا قبل از 2018 فولکس واگن خودرو ساز اول جهان میشه

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل datsun
        datsun
        سوابق: (599 دیدگاه) ,

        شما اینطور فکر کن
        ما که حسود نیستیم فولکس اول بشه
        طراحی این خودرو پیرمردیه اون وقت سدان
        های فولکس خیلی جون پسندن
        تویوتا نوآوری نداره و بزرگترین خودرو سازه
        میشه جالبه
        ماشینهای تویوتا ساده و ارزانن و دنبال ریسک نیست این وسط لکسوس چیه پس
        آقای متعصب

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل amir
          amir
          سوابق: (177 دیدگاه) ,

          دوست عزیز datdun این پیش بینی اکثر کارشناسان صنعت خودرو هست که فولکس واگن از تویوتا پیشی خواهد گرفت.
          در ضمن سدان های فولکس مثل جتا یا پاسات بی نظیر هستند تنها سدان فولکس واگن که طی یک دهه اخیر ناموفق بود فیتون بود.

        2. ME 84
          سوابق: (400 دیدگاه) ,

          آقا از بحث موتور و مسائل فنی که بگذریم، تو بحث طراحی انصافا فولکس واگن خیلی جلوتر از تویوتاست. کل سبد محصولات تویوتا رو بگردی ماشینی مثل گلف پیدا میکنی که اینقدر همه چیزش هماهنگ باشه و بعد 35 سال از یک کیلومتری هم تشخیص بدی که این یه گلف هستش یا مثلا بیتل؟ ولی در عوض تویوتا فنیش عالیه. البته در آینده ای نه چندان دور که همه ماشینا برقی شدن ( ظاهرا که دارن به این سمت میرن خودروسازها) اون وقت دیکه موتور همه ماشینا تقریبا یکی میشن و همشون تو خرج و مخارج بخش فنی به هم نزدیک میشن تویوتا این مزیت بزرگ رو که بهش تکیه کرده رو یه جورایی باید با چیزای دیگه جبران کنه وگرنه غافله رو میبازه. فکر کنم فولکس هم بخاطر همین میگه تا 2018 بزرگترین خودروساز جهان میشه.

      2. تصویر پروفایل وحید
        وحید
        سوابق: (402 دیدگاه) ,

        چی چیو نون دهه نودو میخوره؟ سال به سال رتبه انواع مدل ها بالا پائین میشه فروششون بالا پائین میشه مثل ایران نیست که محدودیت تنوع ماشین داشته باشن یا یه خودرورو 20سال استفاده کنن. تو همین پست قبلی که نیسان آلتیما همیشه جزو بهترین و قابل اعتمادترین خودرو کلاس خودش بود امسال بدترین خودروی لیست بود. مطمئن باش اگه یکسال تویوتا از نوآوریش یا کیفیتش کم کنه فروشش بشدت افت میکنه

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل amir
          amir
          سوابق: (177 دیدگاه) ,

          دوست عزیز “وحید”اون زمان که تویوتا پیشتاز بود گذشت !حتی هموطنهای تویوتا مثل هوندا یا نیسان یا حتی مزدا واقعا ماشینهای بهتری از تویوتا میسازن .شاید باور نکنید ولی دوسال قبل تستی انجام شد بین خودروهای کلاس متوسط مثل کیا سراتو-مزدا3-408-فلوئنس-جتا-شورولت کروز-کرولا-الانتراو…باورش خیلی سخته ولی تویوتابین همه آخر شد.باید پذیرفت دوران افول تویوتا آغاز شده و در حال حاضر فولکس واگن شایسته این عنوان هست.

        2. تصویر پروفایل وحید
          وحید
          سوابق: (402 دیدگاه) ,

          امیر جان نمیدونم این تستی که میگی واسه کدوم مجله خودرو بوده یا چقدر معتبره اما احتمالا به قیمت رتبه میداده و گرنه سراتو کجا کرولا کجا؟ امیر جان نمیدونم این افولی که میگی الان آغاز شده یا قراره آغاز بشه چون تویوتا اصلا فروشش و وجهش کم نشده که زیادم شده

        3. MPS
          سوابق: (71 دیدگاه) ,

          دیگه تو سدان متوسط از هر آمریکایی بپرسی میگه مزدا3..سراتو رو کی میشناسه اخه؟!

      3. تصویر پروفایل احسان آرسنالی
        احسان آرسنالی
        سوابق: (1108 دیدگاه) ,

        امیر جان دوست عزیز پیشنهاد من به شما کمی صبر و تعقل بهنگام احساساتی شدن هست لطفا قبل از نگارش کامنت یک لیوان آب میل بفرمایید.
        برادر من هیچکسی تو دنیا منکر قدرت فولکس واگن نیست ولی اینو رو هم بدون تویوتا بیکار ننشسته فولکس بیاد ازش بگذره تویوتا کارخونه ای هست که تو خاک آمریکا داره به مهد تکنولوژی و تمدن حال حاضر جهان درس ماشین ساختن میده و ابر کارخانجات خودرو سازی آمریکا رو تو خاک خودش تحت فشار گذاشته نمیگم اونا ضعیف هستند ولی تویوتا خیلی قوی هستش در ضمن فولکس اونقدر زیر شاخه خریده که هماهنگ کردن اینا حداقل یه دهه دقت نیاز داره بقالی سرکوچه که نیست بازار آزاده برادر من

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل amir
          amir
          سوابق: (177 دیدگاه) ,

          دوست عزیز “احسان آرسنالی”باور کنید من از روی احساسات کامنت نگذاشتم.من نمی گم که تویوتا خودروساز کوچیکیه ویا اینکه خودروهای بدی می سازه فقط میگم که نتونسته خودروهای جذابی طی چندسال اخیر تولیدکنه .یه مثال میزنم من تجربه رانندگی هم با مزدا3 قدیم و هم کرولا را به مدت تقریبا طولانی دارم.با این که هر دو در یک کلاس هستند ولی اصلا قابل قیاس نیستند.کابین مزدا اسپرت و جذاب طراحی شده ادم از رانندگی با مزدا3 اصلا خسته نمیشه ولی تویوتاچی؟!کابین خسته کننده و بی روح.طراحی بیرونی هم که اصلا حرف نزنم بهتره من که حاضر نیستم بین این دو تا کرولا را انتخاب کنم!!به هر حال امیدوارم تویوتا دست از ساخت اینجور خودروها برداره ویه بار دیگه به دنیای خودروهای هیجان اور برگرده…

  3. Frankenstein
    سوابق: (77 دیدگاه) ,

    پدال جان مصرف سوختش رو درست نوشتی؟؟؟
    موتور 2.5 لیتری فقط 6 تا تو جاده مصرف میکنه؟؟؟؟
    واقعا عالیه….

    ماشینی بسیار عالی برای خانواده..

    پاسخ
  4. e36
    سوابق: (753 دیدگاه) ,

    شباهت زیادی به آریون داره از هر لحاظ به جز قیافش

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل وحید
      وحید
      سوابق: (402 دیدگاه) ,

      آریون که نه اما کلا زبان طراحی تویوتا برای مدل های 2015 این شکلیه یاریس کرولا کمری و…

      پاسخ
  5. یونس
    سوابق: (101 دیدگاه) ,

    عقب ماشین در یک لحظه من رو یاد مازراتی گیبلی انداخ شبیه اونه!!!

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل A
    A
    سوابق: (1407 دیدگاه) ,

    اوالون 2015 هم لوکس هست و هم سپورت
    حتما بیشتر مردم از این خوششون میاد
    طراحیش یه جورایی اروپایی هست مخصوصا داخلش
    طراحی عقبش می تونست بهتر باشه عقبش تقریبا مثل سوناتا قدیمی هست
    اگر مارک تویوتا از جلوی این ماشین بردای بازم می فهمی تویوتا هست
    این نوع طراحی های تویوتا رو دوست دارم
    just toyota

    پاسخ
  7. ارباب امیر پاشا خان
    سوابق: (59 دیدگاه) ,

    مطمئنا اگه وارد ایران بشه طرفدارهای زیادی واسه خودش دست و پا میکنه رالبته اگه قیمت رقابتی ای داشته باشه.

    پاسخ
  8. تصویر پروفایل Ahmad..F12
    Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    انیس جان ممنون

    آوالون رو بین محصولات تویوتا واقعاً دوست دارم

    آپشن های عالی، کیفیت عای، قیمت مناسب و زیبایی قابل قبول

    ولی حس میکنم طراحی جلوش با عقبش هماهنگی نداره خصوصاً سپر دهن گشادی که تویوتا برا محصولاتش انتخاب کرده

    پاسخ
  9. مجتبی (ساروی)
    سوابق: (551 دیدگاه) ,

    ببینید بچه ها من میخوام یه دیدگاه جدید ی رو به روی شما باز کنم .
    ذکر این نکته هم ضروریه که من به هیچ وجه هیچ عنادی با تویوتا ندارم
    سرمایه شرکت تویوتا 397بیلیون ین میباشد مال 2011هستش و 317000نفر کارمند دارداینم لینکش http://www.toyota-iran.com/Pages/01.htm
    ببینید امار فروش یکی از از فاکتور های کیفیت خودرو میباشد و شما به هیچ وجه نمیتونید بر این اساس بگویید در حال حاضر کیفیت تویوتا از مثلا مزدا بهتره این شرکت ها بالای 70سال قدمت دارن و سیاست های مدیران ان ها در طی این هفتاد سال به تدریج این شرکت ها رو به این قله رسونده یعنی چی ؟یعنی مثلا 20سال پیش یه مدیر تویوتا تصمیم گرفت توی امریکا کارخونه تاسیس کنه بر این اساس اونا الان 20ساله اون جا کارخونه دارن (البته 20سال رو همینجوری گفتم شاید بیشتر باشه شایدم کمتر )و نمایندگی های گسترده ی خودشون رو دارن برای فروش و خدمات پس از فروش و مردم هم بهش اعتماد کردن به عنوان یه ماشین برای طبقه متوسط .ولی شرکتی مثله نیسان که اون جا کارخونه نداره و اگرم دارن به اون بزرگی و سطح نمایندگی نیست نتونسته اونجور که باید اعتماد جلب کنه .یه مثال میزنم .شرکت سیف خودرو اومده ماشینا ی سوبارو رو با قیمت 150تا 190میلیون عرضه کرده یا میسوبیشی اومده ای اس ایکس داده 150تا حالا شما150تا 1میلیون داشته باشی چی میخری هیوندا سانتافه یا کیا اسپورتیج یا کیا اپتیما یا اونا رو من مطمنم دوستانی که حتی اینجا که نشستن پشت سیستم کلی واسه میتسوبیشی و سوبارو کف و خون بالا میارن اگه این پولو داشتن مخصوصا شهرستانی ها چون دسترسی به نمایندگی ندان برند کیا و هیوندا رو انتخاب میکردن

    پاسخ
  10. خاوری
    سوابق: (1104 دیدگاه) ,

    تو سدان های تویوتا اینو از همه بیشتر دوس دارم مخصوصا طراحی داخلیش خیلی به دل میشینه…لایک

    پاسخ
  11. بهزاد
    سوابق: (761 دیدگاه) ,

    کماکان مثل رویه های قبلی به جای پرداختن به تحلیل خودرو مورد اشاره پدال دوستان شروع به پیش بینی های عجیب و حمله به شرکت مادر میکنند و احتمالا کل کل و تخریب دوستی ها!
    احتمالا نویسندگان پدال در آینده به تحلیل بازار خودروها خواهند پرداخت و دوستان رو با روند پیش رو و چالش های آینده آشنا خواهند کرد اما لازمه کمی از اوضاع پیش رو و چالش بازارها با توجه به اتفاقات اخیر داشته باشیم تا به امید یزدان شاید این دوستان از ادامه برخی مباحث دست بکشند؛
    در حال حاضر بازار خودروها به 5 مارکت قدرتمند از قبیل اروپا و چین و آمریکا و آمریکای جنوبی و جنوب شرق آسیا و همچنین چند بازار با کشش خوب مثل ژاپن و هند و روسیه و خاور میانه تقسیم میشن و سایر بازارها از قبیل آفریقا و استرالیا و کشورهای قفقاز هم جزو بازارهای ضعیفتر از دیدگاه تحلیلگران قرار دارند.
    به طور طبیعی خودروسازان همواره در برخی مارکتها موفق تر و در برخی در حاشیه قرار دارند و حتی اگر خودروسازی محصولات خوبی هم داشته باشه اما بازار هدف دچار رکود یا عدم رشد بشه عملا اون خودرو ساز هم دچار کاهش فروش خواهد شد.
    ادامه…

    پاسخ
  12. بهزاد
    سوابق: (761 دیدگاه) ,

    بازار آمریکا شمالی؛
    بخش اعظم فروش در این منطقه مختص آمریکاست و به نسبت کانادا ارقام بزرگتری رو شاهدیم و روند رو به رشد و سودهی در اونجا بسیار متعادل تر از سایر نقاط پیگیری میشه و تویوتا در اونجا هم نسبت رشدش حدود 5 تا 6 درصد هست در حالی که خودروسازانی مثل کرایسلر و نیسان و سوبارو بیشتر از رشد میانگین در حرکتند و هوندا و هیوندای و فورد دارای حداقل رشد در حدود 1 تا 2 درصد در حرکتند و خودروسازانی از قبیل vw و ولوو هم دارای بیشترین نزول.
    بازار چین؛
    با اخباری که جدیدا منتشر شده این بازار در چند ماهه ی اخیر دارای کمترین رشد در 7 ساله ی اخیر برخوردار بوده و این روند همچنان ادامه خواهد یافت و بسیاری از پیش بینی ها برای این بازار غلط از آب در اومد و کار تا جایی پیش رفته که دولت چین اجازه تغییرات قیمتی به خودروسازان رو نداده و بسیاری از خودروسازان از پیش بینی سود خود کاسته اند و اخبار نگران کننده تر سرمایه گذاری میلیاردها دلاری توسط برخی شرکتها که ممکنه نتایج خوبی رو رقم نزنه و شاید در ماه های آینده اخبار کاهش تقاضا در چین هم به گوش برسه و اوضاع در اونجا بسیار پیچیده تر بشه.
    بازار اروپا؛
    این بازار هم در ماه های اخیر شاهد اندکی رشد بوده اما با سخت گیری های اتحادیه اروپا برای بانکها روند وام دهی بسیار سخت تر از گذشته هست و تخفیفات گسترده برخی خودروسازان از جمله vw و فورد و رنو و پژو و سیترو و فیات روند سوددهی در اون بازار سیر نزولی رو طی میکنه و احتمالا این کاهش ها در گزارش مالی شرکتها تاثیر زیادی بر جای خواهد گذاشت.
    بازار روسیه؛
    تقریبا میشه روند فعلی اونجا را با ایران 3 سال پیش قیاس کرد چون ظرف چند ماه ارزش پول ملی روسیه به یک سوم قبل سقوط کرده و خودروهای خارجی تقریبا 2 تا 3 برابر گرانتر شده اند و حداقل چند سالی طول میکشه تا این سقوط پول ملی جبران بشه و امیدی به افزایش فروش در اونجا نیست.
    بازار ژاپن؛
    با قوانین جدید مالیاتی در اونجا قیمت خودروها گرانتر شده و این بازار هم دچار کاهش تقاضا شده و سوددهی هم کاهش پیدا کرده.
    بازار جنوب شرق و آمریکا لاتین؛
    بازار آسیای شرق به نسبت از رشد و تعادل بهتری برخورداره و به صورت سنتی اون بازارها در دست شرکتهای ژاپنی قرار داره و آمریکا لاتین هم خودروسازان آمریکایی و vw هم اونجا حکمرانی میکنند و رشد مارکت آمریکا لاتین دارای تعادل مناسبی نیست ولی امید به بزرگتر شدنش میره.
    بازار خاور میانه؛
    این بازار هم مثل همیشه روند متعادلی نداشته و غیر قابل پیش بینی هست و شرکتهای بزرگ معمولا ریسک سرمایه گذاری در اینجا رو نمیپذیرند و طبق روال همیشه تویوتا در اینجا حکمرانی میکنه.
    هند؛
    متاسفانه روند تجهیز زیر ساختها به نسبت رشد فروش خودرو مناسب نبوده و در حال حاضر خودروهای ارزان حاکم فروش هستند ولی در آینده میتونه رشد خوبی داشته باشه و کلاس تولید خودرو از ماشینهای فعلی به بالاتر سوق پیدا کنه ولی به این زودی ها شاهد این امر نخواهیم بود.
    با این وضعیت اگر شرکتی انعطاف لازم رو نداشته باشه با کوچکترین تغییری دچار کاهش فروش یا سود خواهد شد ولی تویوتا ثابت کرده حتی بازارهایی که دچار تنش یا افت هستند باز سوددهی لازم رو داشته باشه برای نمونه در بازارهای ژاپن و استرالیا و خاورمیانه نتنها افتی نداشته بلکه شاهد افزایش فروش هم بوده و فرصت هارو از دست نمیده و عدم سرمایه گذاری سنگین در چین و هند هم به خاطر آینده نگری بوده و در سالهای بعد دلایل این سیاست ها بروز خواهد کرد.

    پاسخ
    1. سام01
      سوابق: (219 دیدگاه) ,

      مثل همیشه اطلاعات شما فنی و قابل تحسین هست.تشکر دوست عزیز

      پاسخ
  13. hrf
    سوابق: (375 دیدگاه) ,

    امیر جان خبر مربوط ب اعتراض گسترده چینی ها علیه فولکس واگن ب دلیل عدم فراخوان ماشیناش رو خوندی؟ کار فولکس خیلی سخت تر از اونیه ک فکر میکنی شمافکر میکنی.
    تا تویوتا راه بسیار است

    پاسخ
  14. یه پسر
    سوابق: (1125 دیدگاه) ,

    قیمت 30 هزار تایی با صدی 6 و 200 اسب بخار قدرت

    واسه من افسانه اس

    پاسخ
  15. mamad
    سوابق: (95 دیدگاه) ,

    خدا وکیلی تو عمرم غیر از تویوتاهای شاسی بلند قدیمی افرودی وانت…تویوتا نداشتم و تعصب هم ندارم…اما واقعا تویوتا یه جورایی متفاوته اصن فرهنگ ژاپن یه جوریه که فقط به فکر سود و اینا نیستن..تویوتا مث یه دوست تو ذهنمه که میشه بش اعتماد کرد و سرمایه ت رو در اختیارش گذاشت

    پاسخ
  16. 323 amir
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دوستان کسی میدونه چرا ماشین های تویوتا در ایران با قیمتی بالاتر از کره ای ها عرضه میشه؟ در حالی که تو دبی و بازارهای جهانی تقریبا تو یه رنج اند.

    پاسخ
  17. eissa
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من سوارش شدم خیلی عالی نرم اپشن کامل دنده پشت فرمونش خیلی باحاله

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.