تویوتا

مشخصات کلی انواع تویوتا C-HR سفارش ایران

سام کاویانی: عرضه یک خودروی پیشرو و آوانگارد، ریسک و مخاطرات فراوانی را با خود به همراه دارد، زیرا که ممکن است در همان اوان کار با بازخورد منفی از سوی بازار مواجه شده و تمامی سرمایه‌گذاری و اعتبار سازنده‌اش را در آنی بر باد دهد. در این میان، تویوتا به‌خوبی نشان داده که در ارائه طرح‌های سنت‌شکن و رادیکال دست بالایی دارد و در هر برهه‌ای از زمان قادر است با عرضه مدلی «فرامدرن» تمامی محاسبات متعارف همتایان خود را به هم ریخته و بازار خودرو را سخت آچمز و میخکوب کند. پیش‌تر، نسل ششم تویوتا کمری با آن فرم دلپسند و دلنواز خود زلزله عظیمی را در بازار سدان‌های میان‌سایز عالم به راه انداخت و اکنون نیز مدل فوق‌العاده جذاب و جوان‌پسند C-HR مهیای نبردی سترگ با دیگر بلندقامتتان کوچک و پرمدعای رقیب در جای‌جای این پهنه بیکران است.

2016_toyota-chr_hybrid_mte_dynamic_03
C-HR مخفف عبارت COUPE HIGH RIDER است که در زبان فارسی «کوپه بلندقامت» را معنا می‌دهد. این خودرو که به لحاظ کلاس‌بندی در دسته کراس‌اوورهای ساب کامپکت جای می‌گیرد، برای نخستین بار، ماه مارس سال ۲۰۱۶ میلادی و در نمایشگاه خودروی ژنو سوئیس رونمایی شد. تولید این بلندقامت کوچک از نوامبر همین سال در زادگاهش ژاپن استارت خورد و از چهاردهمین روز از ماه دسامبر نیز، عرضه آن در بازار داخلی این خطه آغاز گردید؛ و البته اندکی بعد، از اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی، توزیع این خودرو در بازارهای اروپا، آسیا، استرالیا و آمریکای شمالی نیز شروع شد. این بلندقامت ۵ درب بر مبنای پلت‌فرم TNGA شرکت تویوتا تکوین و توسعه یافته است. تویوتا C-HR علاوه بر ژاپن، در کشورهایی چون ترکیه، تایلند و اندونزی نیز به تولید می‌رسد. این خودرو به دو فرم تک و دو دیفرانسیل در بازارهای جهانی عرضه می‌شود.

2016_toyota-chr_hybrid_mte_dynamic_02
تویوتا C-HR با چهار پیشرانه متفاوت در اقصی نقاط گیتی عرضه می‌شود. سه تای از آنها بنزینی و آن دیگری هم هیبریدی است. پیشرانه‌های بنزینی در انواع ۱.۲ لیتری توربو،۱.۵ و ۲ لیتری تنفس طبیعی و پیشرانه هیبریدی هم تنها در یک نسخه ۱.۸ لیتری عرضه می‌شوند. این پیشرانه‌ها از توانی بین ۱۱۵ الی ۱۴۴ اسب بخار برخوردارند و پیشرانه ۲ لیتری هم فعلاً مختص به بازار آمریکاست. به لحاظ سیستم انتقال قدرت، این خودرو با گیربکس‌های ۶ سرعته دستی و اتوماتیک CVT عرضه می‌شود.

toyota-c-hr-2017-1024-0e
در این میان، ما ایرانیان مهمان دو نسخه از تمامی این پیشرانه‌های چهارگانه هستیم. پیشرانه نخست، نسخه‌ای ۴ سیلندر به حجم ۱.۲ لیتر و مجهز به سامانه توربو شارژ می‌باشد که از توانی معادل ۱۱۵ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه و گشتاوری برابر با ۱۸۵ نیوتن‌متر در ۱۵۰۰ الی ۴۰۰۰ دور در دقیقه برخوردار است؛ و آن دیگری نیز، یک پیشرانه ۱.۸ لیتری هیبریدی است که به یک موتور برقی به توان ۶۵۰ ولت کوپل شده است. این موتور برقی را یک باتری هیدرید نیکل متال ساپورت می‌کند. مجموع توان خروجی این پیشرانه هیبریدی معادل ۱۲۲ اسب بخار است. سیستم انتقال قدرت به کار رفته در تمامی نسخه‌های وارداتی C-HR به کشورمان از نوع چهار چرخ محرک (دو دیفرانسیل) بوده و جعبه‌دنده انتخابی نیز از نوع اتوماتیک CVT مجهز به سامانه MULTIDRIVE S می‌باشد.

toyota-c-hr-2017-1024-e6
نسخه ۱.۲ لیتری توربو تویوتا C-HR قادر است در مدت زمانی معادل با ۱۰.۹ ثانیه از حالت سکون به تندی صد کیلومتر بر ساعت دست یاید و سرعت نهایی آن هم برابر با ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است. نسخه ۱.۸ لیتری هیبریدی نیز در عرض ۱۱ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یافته و ماکزیمم سرعت آن هم معادل ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است. میانگین مصرف سوخت نسخه ۱.۲ لیتری توربو معادل ۵.۹ لیتر و نسخه ۱.۸ لیتری برابر با ۳.۹ لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت است. بدین ترتیب، نسخه هیبریدی تویوتا C-HR را می‌توان یکی از کم‌مصرف‌ترین بلندقامتتان مدرن در دنیای خودرو به شمار آورد.

2018-toyota-chr-rcode-1
سایت «AUTOEXPRESS» بریتانیا، چندی پیش نسخه‌های ۱.۲ لیتری توربو و ۱.۸ لیتری هیبریدی تویوتا C-HR، یعنی همان نسخه‌هایی که قرار است در ایران نیز عرضه شوند را مورد ارزیابی خود قرار داد که خلاصه جمع‌بندی آن به شرح ذیل است:

نکات مثبت

  • نمای ظاهری که سرها را به سمت خود بر می‌گرداند
  • کابین شیک
  • سواری و هندلینگ عالی

نکات منفی

  • پیشرانه هیبریدی، هنگام ارائه توان به تقلا و نفس زدن می‌افتد.
  • صندلی تنگ عقب
  • نبود گزینه دیزلی برای این خودرو

کارشناسان این سایت از مجموع ۵ امتیاز،۴ امتیاز را به این خودرو اعطاء نمودند.

تویوتا C-HR به‌عنوان یکی از ایمن‌ترین مینی کراس‌اوورهای مدرن از ایمنی بسیار بالایی بهره می‌برد. این خودرو در مجموع توانست ۵ ستاره ایمنی را از موسسه EURONACP اروپا کسب نماید و درجه ایمنی سرنشینان بزرگسال نیز در آن معادل ۹۵ درصد است که صدالبته رقمی است سخت شایان توجه. انواع تویوتا C-HR سفارش کشورمان از تجهیزات ایمنی ذیل برخوردارند:
هفت عدد کیسه هوا ازجمله راننده، سرنشین جلو، جانبی، پرده‌ای و زانویی، سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم افزایش‌دهنده قدرت در ترمزگیری (BAS)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سیستم کنترل پایداری خودرو (VSC)، سیستم کنترل لغزش خودرو (TRC)، سیستم کنترل نوسانات تریلر (TSC)، سیستم ترمز پارک برقی (EPB)، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی (HAC)، سیستم کنترل ایستایی در سراشیبی (DAC)، سیستم پیشگیری از تصادف به همراه رادار موج‌کوتاه (PCS)، سیستم هشدار وجود موانع در نقاط کور (BSM)، سیستم هشدار وجود موانع در نقاط کور هنگام حرکت به عقب (RCTA)، سیستم هشدار خروج از خط (LDA) و سیستم تشخیص و هشدار تابلوهای راهنمایی و رانندگی به کمک دوربین (RSA)، سیستم هشداردهنده فشار باد لاستیک‌ها، سنسورهای پارک جلو و عقب و…

تجهیزات رفاهی انواع تویوتا C-HR سفارش ایران در اقلامی چون: سانروف، سیستم هوشمند ورود بدون کلید با دکمه استارت، کروز کنترل هوشمند، دوربین دید عقب، سیستم کمک پارک هوشمند (IPA)، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با قابلیت تنظیم دوگانه دما برای سرنشینان جلو، صفحه نمایش لمسی به سایز ۸ اینچ، تودوزی چرمی صندلی‌ها، تنظیم برقی گودی کمر صندلی راننده، گرم‌کن صندلی سرنشین جلو، تهویه صندلی سرنشین جلو، فرمان برقی مجهز به دکمه‌های کنترل سیستم صوتی، سنسور باران، آینه‌های جانبی برقی با قابلیت جمع شوندگی اتوماتیک مجهز به راهنما، سیستم اتوماتیک تنظیم نور چراغ‌های جلو (AHB)، چراغ‌های روشنایی در روز (DRL)، روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو (AUTOLIGHT)، سیستم تنظیم اتوماتیک زاویه نور چراغ‌های جلو (AUTO LEVELING)، سیستم چراغ‌های همراهی (FOLLOW ME HOME)، سیستم صوتی حرفه‌ای JBL با قابلیت پخش AM/FM/CD/USB/AUX به همراه ۹ عدد بلندگو و بلوتوث و نویگیشن، رینگ آلومینیمی ۱۸ اینچی و… خلاصه می‌شود.
طول/عرض/ارتفاع این خودرو معادل ۴۳۶۰/۱۷۹۵/۱۵۶۵ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن برابر با ۲۶۴۰ میلی‌متر است. وزن نسخه بنزینی این خودرو معادل ۱۴۶۰ کیلوگرم و نسخه هیبریدی آن بین ۱۳۸۰ الی ۱۴۲۰ کیلوگرم است. حجم باک بنزین نیز برابر با ۵۰ لیتر است. سیستم تعلیق جلوی این خودرو از نوع مستقل و مک‌فرسون استرات بوده و سیستم تعلیق عقب هم از نوع جناغی دوبل است.

هنوز از بهای نهایی این خودرو در ایران خبر دقیقی منتشر نشده است ولی در بازارهای جهانی ازجمله بریتانیا قیمت نسخه ۱.۲ لیتری توربو تویوتا C-HR، بسته به نوع جعبه‌دنده و نیز تک و یا دو دیفرانسیل بودن گزینه انتخابی، از ۲۰,۹۹۵ پوند شروع شده و به ۲۷,۹۹۵ پوند ختم می‌شود و نسخه ۱.۸ لیتری هیبریدی نیز از ۲۳,۹۹۵ پوند شروع و به ۲۷,۹۹۵ پوند ختم می‌شود. ناگفته نماند که نسخه هیبریدی ۱.۸ لیتری تنها در گزینه تک دیفرانسیل در بازار بریتانیا عرضه می‌شود. در دیگر بازارها نیز ازجمله استرالیا، بهای نسخه ۱.۲ لیتری توربو این خودرو از ۲۶,۹۹۰ دلار شروع شده و به ۳۵,۰۰۰ دلار ختم می‌شود.

منابع:
WIKIPEDIA.ORG
AUTOEXPRESS.CO.UK
IRTOYA.COM
و…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. Farshid

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (14 ديدگاه)

    واقعا یه لحظه ناراحت شدم که چرا اینجور ماشین ها برامون خواب و خیاله ؟!
    یه پراید داشتم اونم قبل عید دزدیدنش :((

    موافقم 10
    مخالفم 2
    1. Archi KHAN

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      انشالله پیدا میشه داداش …
      شرمنده ام

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. peyman

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2034 ديدگاه)

    رقیبی شدیدا قدر برای شاسی بلند های هم قیمتش و حتی شاسی بلند های که قیمت بالاتری دارند.با اینکه منصافه قیمت گذاری نشده در ایران ولی یکی از بهترین محصولات تویوتا است‌.دوسش دارم

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. ali

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      مگه قیمت گذاری شده ؟

      موافقم 3
      مخالفم 0
  3. فيصل.

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    نوشته سفارش کشورمان!!!! یعنی تویوتا سفارش ایران زده برای ایرتویا؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. سام

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (899 ديدگاه)

      در سرتاسر دنیا رسم بر آن است که نمایندگی های یک برند،مدل های مد نظر خود را بر حسب شرایط آب و هوایی،اقتصادی و….بازار داخلی کشور خود سفارش می دهند و حتی نوع و کمیت آپشن ها را هم طبق نظر نمایندگی مربوطه تعیین می شود و این مسئله کمتر ارتباطی با تکوین طرحی متفاوت برای یک مدل تحت سفارش دارد،گو اینکه در برخی مواقع این امر نیز رخ می دهد و ما شاهد تغییراتی ظاهری شایان توجهی نیز هستیم.مثلا تویوتا کرولا سفارش آمریکا با تویوتا کرولا سفارش استرالیا از لحاظ سطح تجهیزات ایمنی و رفاهی و حتی ظاهری تفاوت دارد و…..در اینجا هم لفظ «سفارش ایران» به نوع پیشرانه گزینش شده و کمیت تجهیزاتی که شرکت ایرتویا برای تویوتا c-hr های وارداتی به کشورمان درنظر گرفته،مربوط می شود.

      موافقم 2
      مخالفم 0
  4. ahmad

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (659 ديدگاه)

    با خوندن تیتر یه لحظه فکر کردم تویوتا واسه ما اختصاصی ماشین طراحی کرده! :) خخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. کارال

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (91 ديدگاه)

    فک کنم بالای دویست تومن باشه ؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      صد در صد بالای 200 هست حتی اگه اول کاری کمتر باشه بعد چند ماه از 200 رد میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فقط تویوتا و هوندا

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (571 ديدگاه)

      به نظر من همون حدود 200 تومن هستش. چون اگه کمتر باشه فروش پریوس مشکل میخوره اگرم بیشتر باشه ارزش خریدش میاد پایین. چون رقبای با موتورهای قوی تری وجود دارن. از جمله اوتلندر و کلئوس. ولی به نظر من بهترین قیمت برای این ماشین 190 میلیونه که برای ایرتویا فروش پریوس مشکل نخوره.

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. shahin

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      عالیه ولی نهایتا هم قیمت با asx.یعنی ١٧۵

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. F.A

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (125 ديدگاه)

    سلام
    مسئولین محترم پدال و خصوصأ جناب آقای سام کاویانی؛ از ارائه مقاله جامع و کامل شما بسیار تشکر و قددانی می کنم.
    با توضیحی که در مقاله بیان شد و خصوصأ آنچه که در پاراگراف نکات مثبت و منفی C-HR آمده است؛ به نظرم انتخاب و خرید C-HR با موتور 1.2 لیتری توربو بهتر از هایبرید آن است.
    اما آقای کاویانی عزیز؛ کاش جناب عالی هم راجع به اینکه کدام پیشرانه (توربو یا هایبرید) در ایران ارزش خرید بیشتری دارد، نظر می دادید.
    نظر دوستان چیه؟؟؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Ahmad

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1170 ديدگاه)

      خب حتما آقای کاویانی صلاح ندیده در مورد چیزی که مطمئن نیست به کاربران پدال اطلاعات اشتباه بده.
      شما از هر لحاظ فکر کنی ما از همه نظر عقبیم.با کمال احترام به سایت شایسته پدال باید بگم چرا ما نباید یه مجله اتومبیل رانی مثل auto car و سایر مجلات خودرویی داشته باشیم که به این سرعت دسترسی به جدیدترین مدلهای خودرو رو داشته باشه و اونها رو تست کنه.مثل همیشه چون اینجا ایرانه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سام

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام و سپاس از لطف و محبت شما.
      بسته به انتظاراتی که مد نظر شماست،هر یک از دو گزینه هیبریدی و بنزینی می تواند در جای خود ارزشمند باشد.اگر طالب لذت و شور بیشتری در رانندگی و یا احیانا انتخاب گزینه جوان پسندتری هستید،نسخه 1.2 لیتری توربو را به شما توصیه می کنیم و اما چنانچه هزینه های مرتبط به سوخت یک خودرو و آلایندگی کمتر آن برای شما حائز اهمیت است،بهتر است نسخه هیبریدی این خودرو را گزینش نمایید.
      ارادتمندم

      موافقم 3
      مخالفم 0
  7. امره Emrah

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (162 ديدگاه)

    نسخه هیبریدی تویوتا C-HR را می‌توان یکی از کم‌مصرف‌ترین بلندقامتتان مدرن در دنیای خودرو به شمار آورد + پنج ستاره کامل ایمنی و چندین و چند امتیاز فوق العاده
    چه میکنه این تویوتا. چیه این تویوتا اصلا. تمام تن و بدن من داره میلرزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (571 ديدگاه)

      واقعاً چه میکنه تویوتا. سنگ تموم گذاشته واسه این ماشین. بهترین تو سگمنت خودش. کوشن اون یه عده که هی میگفتن تویوتا ماشین قشنگ بلد نیس بزنه و آپشن نداره ماشیناش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. بهرام

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (112 ديدگاه)

    ی جوری نوشته مخصوص ایران منم گفتم ایول ایران که مهم شده تویوتا براش آپشنای خاصی گذاشته …
    والااا ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. AK_007

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (562 ديدگاه)

    ماشین جالبی ب نظر میاد ولی دوتا از مشکلاتش موتر ضعیف و فضای تنگشه
    قیمتشم فکر میکنم در حدود ۱۵۰ اینا باشه برای خونواده ای با جمعیت متوسط نمیصرفه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. رامتین

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (3047 ديدگاه)

    بر خلاف نظر دوستان من اصلا این تویوتا را نمیپسندم، فقط به یه دلیل که اون هم ضعف پیشرانه. باید این تویوتا مثه نیسان جوک یه نسخه 200 اسبی توربو هم داشته باشه، در اون صورت ایده آل بود. اما خدمت دوستان بگم بهیچ وجه موتور قویتر روی این خودرو نمیاد و اگه بخوای با چنین ظاهری، توان حدود 200 اسب داشته باشی، باید حدود 100 میلیون بزاری روش و لکسوس ux بخرید که دقیقا پلتفرم مشابه داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرش

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (50 ديدگاه)

      خخخ یه ۱۰۰ میلیون بزاره روش ها
      میدونی ۱۰۰ میلیون واس من یعنی چی یعنی ۱۰۰ ماه کار اونم بدون اینکه غذا بخورم و لباس بپوشم و مریض شم و مسافرت برم
      یه صد میلیون خخخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رامتین

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (3047 ديدگاه)

        حرفت درسته اما مگه الان میتونی حدود 200تومن بدی اینو بخری؟ برای کسی که 200تومن داره و راحت میتونه بپردازه، 100 تومن بیشتر، پولی نیست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ahmad

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (659 ديدگاه)

          یعنی مثلا اگر شما 20 میلیون داشته باشی میتونی راحت و مثل آب خوردن 10 میلیون بذاری روش و واست پولی نیست؟
          داری راجع به یک دوم اصل سرمایه حرف میزنی ها!

          (ضمنا اونی که بین ماشینای 200 میلیونی میره سراغ تویوتا، اونقدر ها پولدار هم نیست بلکه به دنبال یه ماشین عمری و با صرفه اقتصادی میگرده که چند سالی با خیال راحت نگهش داره)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. reza

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (209 ديدگاه)

          نه والا دروغ محظه .
          خوب پس این جوری هستش پس چرا صد تومن بزار روش ؟
          دویس تومن بزاره نه اصلا سیصد تومن نه اصلا چهار صد تومن بزاره.
          همین جوری کشکی

          موافقم 0
          مخالفم 0
  11. رامين

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عالیه. ولی به همین خصوصیات موتور و گیربکس ادم میتونه ١٠٩ تومن بده کپچر بخره. واقعا ١٠٠ تومن بالاتر خیلی زیاده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. OREXiN

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (34 ديدگاه)

      قیمت آغازینش خیلی بالاست . الان مزدا 6 قیمت آغازینش 22000 دلاره . که واقعا هم جوان پسند تر و هم قدرت مند تره . فکر نکنم تو منطقه آزاد کسی دنبال chr بره . چون مزدا 6 رو میشه با85 تومن و توسان رو با 80 تومن خرید . راو 4 هم تقریبا 100 تومنه . نیسان جوک که 65 تومنه بماند …
      چطوری می خواد با این قیمت موفق شه . تو منطقه مدل پایه اش 90 تومن میشه . پلاک معمولیش هم که بالای 200 میره احتمالا . یعنی واقعا کسی هست که از مزدا 6 یا cx5 تو منطقه بگذره و با پرداخت هزینه بیشتر مدل پایه chr رو بخره؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. امین

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (16 ديدگاه)

    قطعا تو ایران فروش خوبی داره البته اگه قیمت نجومی نزنند . چون هم خوشکله هم آپشن بارونه و هم تویوتاست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. F.A

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (125 ديدگاه)

    سلام
    آقای سام، از پاسخ و راهنمایی که ارائه دادید، تشکر و قدردانی می کنم.
    اما آقای سام، آیا تکنولوژی خاص و پیشرفته ای در مجموعه موتور و گیربکس C-HR هایبرید نسبت به C-HR توربو وجود دارد؟
    لطفأ در صورت امکان پاسخ دهید.
    با درود و سپاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. F.A

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (125 ديدگاه)

    منظورم ساختار موتور بنزینی ماشین C-HR توربو در قیاس با C-HR هایبرید است (از قبیل ضخامت سیلندر و غیره) سؤالم ارتباطی به باطری هایبرید ندارد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. kamyar ariyanfar

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تویوتا 100% یکی از انتخاب های من بود تا اینکه با مشخصات فنی این ماشین آشنا شدم که خوشم نیومد! 170 میلیون پول بدی بعد شتاب 206 ازت بیشتر باشه… درسته امنیتش عالی طراحی داخلی و بیرونیش خوب و جون پسند امکانات خوب اما شتابش جون پسند نیست انتظار من از شتاب این مدل 0 تا صد حدود 7ثانیه بود …?تو ایران جاده خوبی نداریم که بتونیم سرعت زیاد بریم فقط میمونه 0تا 100 …البته هرکس یه خواسته ای داره از ماشینش یکی هم مثل من میخواد با خیال راحت سبقت بگیره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Zahra

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام.من خیلی از ظاهر این خودرو خوشم اومده و تصمیم گرفتم ثبت نام کنم ولی اینقد که راجع به موتور ضعیفش میگن چند ماهه مردد شدم و دست نگه داشتم.از طرفی چون از این خودرو خوشم اومده دوست ندارم چیز دیگه ای رو جایگزینش کنم.واقعا پرداخت ۲۰۰تومن برای من به سختی هست.نمیدونم اگه ثبت نام کنم واقعا ممکنه پشیمون بشم؟؟لطفا دوستان راهنمایی کنن.ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عزیزی

      ۲۴ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      با سلام

      منم مثل شما بین دو راهی ام. اما همیشه چیزی که دلم خواسته را گذاشتم زیر پام و به فکرم رجوع کردم. به نظرم اگه 200 میلیون پول بدیم برای تویوتا C-HR فقط پول دادیم یه اتاق فلزی خشگل و شیک خریدیم نه چیزی بیشتر. من سعی میکنم 200 میلیون پول برای یه اتاق فلزی خشگل و فضایی ندم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. فرهاد

    ۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    کیفیت تویوتا در همه جهان اثبات شدس و قیمت پایه بالا به دلیل حساسیت این کمپانی در تلورانس پایین ساخت قطعات در شرکت های طرف قرارداد و تستهای خستگی بسیار دقیق روی قطعات متحرک برای بدست اومدن حداکثر دوامه. حتا بعد از ۵ سال کیفیت رنگ تویوتا کمری رو با ماشینهای دیگه مقایسه کنید متوجه میشید. ضمنا توجه داشته باشید دنیا به سمت کاهش مصرف سوخت فسیلی و در نتیجه کاهش قدرت اضافه و مازاد خودروهای مصرفی و حتا کلا تغییر سوخت خودرو به الکتریسیته قدم برمیداره، در کنارش خودروهای سوپراسپرت و هوی دیوتی هم برای کاربردهای خاص میسازه، قیمت خودرو رو فقط قدرت یا حجم موتور تعیین نمیکنه، مهم ترین فاکتور کیفیت قطعات و آپشن هاست، امیدوارم در ایران هم بتونیم با تلاش خودمون ، خودرو با قیمت جهانی سوار بشیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. عزیزی

    ۲۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام به همه ی دوستان و مدیریت محترم سایت.
    من فکر میکنم همه این عزیزانی که اینجا نظر دادند ، انگار یه جورایی دارن با زبان بی زبانی تبلیغ شرکت تویوتا را میکنند…!
    نمیدونم چرا ولی حدس میزنم یه جورایی ذینفع هستند .
    من میخوام بگم از خودروهای داخلی به شدت متنفرم ولی همه نوع آنرا داشتم یا تست کردم. باید بگم سگ خودروسازان خارجی (حتی چینی) می ارزه به بهترین ماشین تولید داخل. اما این تویاتا با این قیافه ی جذاب ولی با اون موتور داغون و شتاب صفر تا 100واقعا ارزش 200 میلیون را نداره شتاب اولیه اش خنده دار و در حد پرایده .خیلی عاشق رخ جذاب و فضایی آن شدم و تصمیم جدی گرفتم بخرمش چند تا سایت سر زدم برا دیدن مشخصاتش اما افسوس نه به اون قیمت بالا و نه به اون موتور خیلی ضعیف….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. علی اکبر

    ۱۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (13 ديدگاه)

    واقعا این ماشین ارزش خریدش صفر هست متاسفانه سواد خودرویی کم باعث شده هیوندا وکیاوتویوتا قیمتهای نجومی وبیخود داشته باشن تویوتا ماشینی با کیفیت متوسط وتکنولوژی ساده هست وبه خاطر سادگی اصطلاک پایین وهزینه نگهداری پایینی داره ولی کیفیت متوسطی داره ولی رنو کیفیت به مراتب بالاتری داره ومهندسی پیشرفته تر کپچر باهمین موتور 1.2 توربو قدرت وگشتاور بیشتر داره ضمن اینکه نزدیک به 200 کیلو سبکتره شتاب بهتر ومصرف کمتری داره کیفیت خوب وقیمت تقریبی نصف وواقعا CHR با این قیمت هیچ ارزش خریدی نداره وانتخابش از روی عقل نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. ادریان

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من میخام بخرم یکی میگه خوبه یکی میگه نمیارزه چکار کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. بر باد رفته ۱

    ۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    خدایا خجالت اوره در جایی زندگی می‌کنیم از ۹۶ تا حالا ده برابر شده بعضی خودرو ها هم از ۲۰ برابر گذشته .افسوس

    موافقم 2
    مخالفم 0
  22. افشین

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من تویوتا سی اچ ار دارم . نقطه منفی که میگه در سربالایی به نفس افتادن میفته کلا دور از منطق هست باید گزینه رانندگی که سه حالت کم . نرمال و اسپورت داره . رو باید در حالت اسپرت قرار داد بعد میدنی چی میگم. و خیلی ناراحتم برای خیلی شده آرزو این ماشین .
    خداییش یه ماشین خانوادگی و امن و به صرفه هست سی و پنج سال هست که راننده هستم و خیلی ماشین داشتم ولی تویوتا سی اچ ار یه چیز دیگه هست. از هر لحاظ

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا