برتری‌های تویوتا راو 4 و هوندا CR-V نسبت به یکدیگر

در کلاس کراس اوورهای کامپکت که بسیار محبوب هم هستند، تویوتا راو 4 و هوندا CR-V فروش خیلی خوبی دارند. هوندا CR-V چندین سال است که عنوان پرفروش‌ترین شاسی‌بلند ایالات‌متحده را یدک می‌کشد و شاید راو 4 امسال این عنوان را به خود اختصاص دهد. اگرچه که گزینه‌های زیادی در بازه‌ی قیمتی 23 تا 36 هزار دلار وجود دارند اما این دو خودرو طرفداران زیادی را برای خود دست‌وپا کرده‌اند. در این نوشته دلایل برتری راو 4 نسبت به CR-V و بالعکس را ذکر کرده‌ایم.

Honda-CR-V-vs-Toyota-Rav4-side-by-side-1
تویوتا راو 4: آپشن های رنگ دوتایی مدل SE
مدل SE تویوتا راو 4 اخیراً با رنگ‌آمیزی دوتایی چشمگیر دیده شده است. این گزینه که با پرداخت 600 دلاری در تریم SE در دسترس است دربردارنده‌ی رنگ‌های آبی، سفید و مشکی به عنوان رنگ اصلی و جزئیات نقره‌ای در بخش‌های پایینی خودرو به علاوه‌ی آینه‌های جانبی است. در کنار رینگ‌های جذاب 18 اینچی این مدل، رنگ‌آمیزی خاص خودرو نیز واقعاً جلب توجه کننده است.

2016-Toyota-Rav4-SE-AWD-front-three-quarter
تویوتا راو 4: چراغ‌های جلوی LED
اگرچه که چراغ‌های LED هم‌اکنون به‌طور استاندارد روی همه‌ی مدل‌های سدان کرولا قرار دارند اما استفاده از این تکنولوژی در همه‌ی ساخته‌های تویوتا زمان می‌برد. در جایی که هوندا چراغ‌های هالوژنی را پیشنهاد می‌دهد، چراغ‌های LED تویوتا در تریم های بالاتر یک بهبود واقعی محسوب می‌شوند.

2016-Toyota-Rav4-SE-AWD-front-end-in-motion
تویوتا راو 4: مصرف سوخت واقعی
مصرف سوخت شاید یک دلیل اصلی برای توقف فروش مدل 6 سیلندر راو 4 در این نسل باشد. برخلاف بسیاری از خودروها که مصرف سوخت بیشتری نسبت به پیش‌بینی‌ها دارند، مصرف سوخت تویوتا راو 4 واقعاً نسبت به تخمین‌های EPA کمتر است. مصرف شهری/بزرگراهی 9.6/7.8 لیتری این خودرو نسبت به تخمین‌های 10.7/8.1 لیتری EPA بهتر است.

2016-Toyota-Rav4-SE-AWD-front-three-quarter-in-motion-02
تویوتا راو 4: گزینه‌ی پیشرانه‌ی دوم
برای چندین سال راو 4 با پیشرانه‌ی 6 سیلندر در دسترس نبوده اما برای سال 2016 تویوتا گزینه‌ی دیگری را عرضه کرده است. تویوتا راو 4 هیبرید تنها خودروی کلاس خود است که قوای هیبریدی دارد. هم‌اکنون راو 4 هیبرید شده شتاب بهتری نسبت به مدل معمولی دارد و مصرف سوخت آن نیز کمتر است. البته فضای بار این مدل کمتر از مدل معمولی است اما این کم بودن خیلی چشمگیر نیست.

2016-Toyota-RAV4-Hybrid-front-three-quarter-in-motion-26
تویوتا راو 4: صندلی‌های اسپورت
راو 4 SE از صندلی‌های SofTex چرم‌مانند استفاده می‌کند اما این مورد باعث خاص شدن راو 4 نشده بلکه نوع صندلی‌ها است که راو 4 را متمایز می‌کند. صندلی‌های هوندا نیز خوب هستند اما صندلی‌های تویوتا با بالشتک‌های اسپورت خود در اینجا ورق را به نفع خود برمی‌گردانند.

2016-Toyota-Rav4-SE-AWD-front-interior-seats
تویوتا راو 4: خم کردن آسان‌تر صندلی‌های عقب
بسته به اینکه چقدر از صندلی‌های عقب کراس اوور خود استفاده می‌کنید این مورد می‌تواند مهم باشد. اما باید گفت که تا کردن صندلی‌های عقب آسان نیست. فضای داخلی CR-V واقعاً منعطف است اما برخلاف تویوتا راو 4 خم کردن صندلی‌های پشتی خیلی آسان صورت نمی‌گیرد.

2016-Toyota-Rav4-SE-AWD-rear-interior-seats
هوندا CR-V: عملکرد فضای بار
جایی که هر دو خودرو می‌درخشند عملکرد فضای بار است. این دو کراس اوور تا اندازه‌ای پرفروش بودن خود را مدیون ارتفاع پایین فضای بارگیری و فضای بزرگ محفظه هستند؛ اما با تا شدن صندلی‌ها این CR-V است که در کلاس بدون رقیب می‌شود. هوندا یکی از معدود کراس اوورهای کلاس خود است که می‌تواند صندلی‌های عقبی را از محفظه بار تا کند (با کشیدن یک اهرم). با کشیدن اهرم پشت‌سری‌ها به‌طور اتوماتیک تا می‌شوند و صندلی‌ها نیز خم شده و فضای زیادی ایجاد می‌شود. این صندلی‌ها از نمونه‌های جادویی استفاده شده در مدل فیت نیستند اما عملکردی شبیه آن‌ها دارند.

2016 Honda CR-V
هوندا CR-V: هیجان رانندگی
زمانی که هیجان رانندگی یک اولویت باشد این کراس اوور در رده‌ی بالاتری نسبت به تویوتا قرار می‌گیرد (اگر تنها اولویت شما هیجان است مزدا CX-5 را انتخاب کنید). احساس فرمان بیشتری در هوندا وجود دارد و کمی هم سریع‌تر است. مدل تورینگ AWD هوندا در زمان 8.3 ثانیه به تندی 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد درحالی‌که این زمان برای راو 4 SE AWD 8.7 ثانیه است.

2016 Honda CR-V
2016 Honda CR-V

هوندا CR-V: گیربکس CVT پاسخگو
پیشرانه‌ی تنفس طبیعی هوندا که به گیربکس CVT متصل شده تجربه‌ی رانندگی نرم و روانی را فراهم می‌کند. برای یک کراس اوور 4 سیلندر این گیربکس نسبتاً پاسخگو است. راو 4 های غیرهیبریدی از گیربکس 6 سرعته ی اتوماتیک و نمونه‌های هیبریدی از گیربکس CVT استفاده می‌کنند.

2016 Honda CR-V
2016 Honda CR-V

هوندا CR-V: LaneWatch هوندا
نظرات درباره‌ی این ویژگی هوندا متفاوت است اما ما تکنولوژی کاهش نقاط کور را در CR-V دوست داریم. یک دوربین در زیر آینه‌ی جانبی طرف سرنشین قرار دارد که می‌تواند نقاط کور راننده را نشان دهد. این ویژگی جایگزینی برای تلاش خود راننده نیست اما بسیار مفید است.

2016 Honda CR-V
2016 Honda CR-V

هوندا CR-V: عملکرد فوق‌العاده در تست فیگور اِیت
در بحث دینامیک رانندگی و شتاب گیری و فرز بودن هوندا بهتر از تویوتا عمل کرده است. هوندا تست فیگور اِیت را در زمان 27.8 ثانیه و شتاب جانبی 0.60 جی به اتمام رساند درحالی‌که این اعداد برای تویوتا به ترتیب برابر با 28.6 ثانیه و 0.57 جی بودند. در بخش ترمز گیری نیز هوندا زودتر از تویوتا متوقف گردید.

2016 Honda CR-V
2016 Honda CR-V

هوندا CR-V: ابعاد صفحه‌نمایش بزرگتر
سیستم ناوبری CR-V بهترین نوع موجود در کلاس نیست اما این‌گونه صفحه‌نمایش تنها برای نشان دادن نقشه و جهت بکار نمی‌رود. برخلاف هر خودروی دیگر این کلاس به‌جز سوبارو فارستر، هوندا از دو صفحه‌نمایش در کنسول مرکزی استفاده می‌کند. یکی از صفحه‌نمایش‌ها در بالای صفحه لمسی 7 اینچی قرار دارد. ترکیب‌های زیادی برای نشان دادن اطلاعات در صفحات وجود دارد. با بهای پایه‌ی اندکی بالاتر از 30 هزار دلار که تویوتا راو 4 SE دارد انتظار داریم که بجای صفحه‌ی 6.1 اینچی، این خودرو از صفحه لمسی 7 اینچی استفاده کند.

2016 Honda CR-V
2016 Honda CR-V

منبع: motortrend

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

22 دیدگاه

    1. muhamat
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      ایشالا میخری داداش
      ایشالا لندکروز وی 8

      پاسخ
  1. مهمان
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    کسی میدونه فرق 4 رانر با فورچونر تو چیه و چرا 4رانر وارد ایران نشده تا الان؟؟؟

    پاسخ
    1. محمدرضا
      سوابق: (32 دیدگاه) ,

      خداییش راو بهتر دیروز تو ارس سوار همین فیس لیفتش شدم بهترین کیفیت داشت اصلا خیلی خوبه

      پاسخ
  2. محمد
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    بفرما. شاسی بلند به اینا می گن. نه سانتافه و اسپورتیج و از این چرت و پرتا. دنیا می گه ژاپن. تو ایران سرتو بر می گردونی کیا و هیوندا(البته اگه x33 و s7 و سایر دوستان و در نظر نگیریما)

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      خوب خودروسازی ژاپن بالاتر از کره است شکی نیست.ولی کره هم یواش یواش داره به جاهایی میرسه.

      پاسخ
  3. farid
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    در خصوص سیتمهای AWD صحبتی نشد .
    ویدئوهای زیادی از ضعف هوندا در این خصوص وجود داره با این عیب کلی اگر یکی از چرخها دچار هرزگردی بشه ماشین زمینگیر میشه اما در تویوتا به لطف قفل دیفرانسیل مرکزی و اعمال نیروی ترمز به چرخ هرزگرد این قضیه تا حد زیادی کنترل میشه

    پاسخ
  4. هادی
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    کلا در نقد های سایت های مختلف همیشه تلاش هماهنگی برای ضعیف نشون دادن تویوتا در برابر رقبا انجام میشه. ویژگی های بی اهمیت رقبا بزرگ جلوه داده میشه و ضعف های کوچک تویوتا بزرگ جلوه میشه. مثلا اگه شتاب صفر تا صد تویوتا یک دهم ثانیه از رقیب کمتر باشه این مسئله تحت عنوان کندی و هیجان کم رانندگی مطرح میشه

    پاسخ
  5. منصور
    سوابق: (50 دیدگاه) ,

    با تمام عشق و ارادتی که به هوندا دارم اما اینجا راو4 رو انتخاب کردم

    پاسخ
  6. عیسی
    سوابق: (68 دیدگاه) ,

    به نظر من رو فور نسل قبل قشنگتربود..اصلا نمیتونم با نمای جلوش ارتباط بر قرار کنم..

    پاسخ
  7. احمد باقری
    سوابق: (4317 دیدگاه) ,

    هر دو خیلی خوبن، من راو رو برمی دارم، میدید؟

    پاسخ
  8. محمد جواد
    سوابق: (38 دیدگاه) ,

    اقا هوندا ها فقط داخل کرم میاد.مشکی رو بیارین خب!!

    پاسخ
  9. me84
    سوابق: (399 دیدگاه) ,

    درود
    شاهین جان ، آقا دمت گرم.
    جدیدا خیلی مقاله میذاری رو سایت. خدا خیرت بده خیلی زحمت میکشی.
    من به نوبه خودم از شما و تک تک دوستان که برای این سایت زحمت میکشن خیلی تشکر میکنم.
    باور کنین تنها تفریح من شده موسیقی و چرخیدن تو پدال.
    بقیه اش دیگه فقط کاررررررررررررر
    دم همتون گرممممممم

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3141 دیدگاه) ,

      خوشحالم که زحمات دوستان مورد توجه شما قرار میگیره.
      ارادتمندم

      پاسخ
  10. Archi KHAN
    سوابق: (1658 دیدگاه) ,

    هوندا و اینفینیتی بهترین های ژاپن اند
    cr-v که عشقه …

    پاسخ
  11. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    سلام من دو سه سالی هست رافور دارم بد نیست
    یکم داشبوردش ساده هست در کل بدم نمیاد با یک ماشین اروپایی عوض کنم

    پاسخ
  12. محمدرضا
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    فقط راو۴ مایه دونه خریدم عالیه به خداقابل مقایسه بابقیه نیست

    پاسخ
  13. رحمان
    سوابق: (96 دیدگاه) ,

    علت قیمت بالای crv در ایران نسبت به بقیه خودروها چیه؟؟؟
    یعنی قیمت واقعی crvچقدر مثلا با سانتافه فول اختلاف داره که در اینجا سانتافه فول حدود 50 تومن کمتر از هستش؟؟؟؟
    با این قیمت نمیتونه توی ایران نمیتونه موفق بشه.
    حیف crvکه اینجا همچین قیمتی داره
    تازه سانتافه با ابشنهای مختلف قیمتهای مختلفی هم داره.
    اینجا خودروهای کراس اوور تا قیمت 200 تومن بیشترین فروش را دارن

    پاسخ
  14. دانیال
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    برتری تویوتا توی چراغ، دو رنگ، راحت خم کردن صندلی و اسپرت بودن صندلی بود! اینا برتری مهمی از نظر من نیستن.(تنها چیز یکم مهم مصرف سوخت بود که برای منی که صدی 10 می سوزنم خیلی مهم نیست هوندا 1ی 2 لیتر بیشتر از راو4 بسوزونه)
    ظاهر که هوندا(از نظر من) خیلی سرتر از راو4 ه. هم نمای داخل هم بیرون.
    موتور، گیربکس، شتاب،ترمز و شتاب جانبی (این فاکتور ها مهم ان) هم که هوندا بهتر بود.
    تکنولوژی LaneWatch هم که داره.
    خب معلومه از نظر من هوندا سرتره. و انتخاب من CR-V

    پاسخ
  15. محمد
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    آقا هیچ وقت اسپورتیج نگیرین پریروز لاستیک عقب چپ تو خیابون همینجوری ترکید درصورتی که تازه لاستیک انداخته بودم لاستیک هانکوک هم بود ولی ترکید

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.