تویوتا

رونمایی از نسل جدید تویوتا کمری

تویوتا کمری یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین محصولات تویوتا است که در بازار ایالات‌متحده هم پس از سه پیک‌آپ فورد سری F، شورلت سیلورادو و دوج رم، پرفروش‌ترین خودرو بوده و عنوان محبوب‌ترین خودروی سواری ایالات‌متحده را در اختیار دارد؛ اما همواره تویوتا به خاطر طراحی محافظه‌کارانه و کسل‌کنندهٔ کمری موردانتقاد بوده است. به همین دلیل این سازندهٔ خوش‌نام ژاپنی تصمیم گرفته در نسل جدید کمری محافظه‌کاری را کنار گذاشته و کمی جذابیت و هیجان را به ظاهر این سدان خانوادگی محبوب تزریق کند.

toyota-camry-2018-1024-07

پس از انتشار تصاویر جاسوسی، رندرها، تیزرها و همین‌طور یک تصویر غیررسمی از نسخهٔ مسابقه‌ای نسکار کمری، تا حدودی طراحی نسل جدید این سدان پرفروش مشخص شده بود اما همان‌طور که انتظار می‌رفت حالا تویوتا رسماً نسل هشتم کمری را در نمایشگاه خودروی دیترویت امسال رونمایی کرده است. نسل کنونی در سال ۲۰۱۱ معرفی شد و در سال ۲۰۱۴ یک فیس‌لیفت کلی را تجربه کرد اما نسل جدید جهشی بسیار بزرگ‌تر در طراحی نسبت به گذشته داشته است.

toyota-camry-2018-1024-01

نسل هشتم کمری طبق زبان طراحی جدید تویوتا بنام «Keen Look» شکل گرفته و برای یک کمری، اسپرت به نظر می‌رسد اما این طراحی هنوز هم برای رهبر بازار به‌سختی قابل‌پذیرش است. بااین‌حال تویوتا این نسل را تهاجمی‌ترین و پیشرفته‌ترین نسل تاریخ کمری می‌داند. فاصلهٔ محوری نسل هشتم کمری ۵ سانتیمتر افزایش پیدا کرده و طول کلی آن نیز به ۴.۸۶ متر رسیده است درحالی‌که ارتفاع آن ۲.۵ سانتیمتر و طول کاپوتش ۳.۸ سانتیمتر کاهش پیدا کرده است. ارتفاع کلی این نسل از کمری ۱.۴۴ متر اعلام شده است و موقعیت صندلی‌های آن نیز پایین‌تر آمده است اما فضای کابین کمتر نشده و از طراحی مناسب‌تری برای راننده برخوردار شده است.

toyota-camry-2018-1024-02

طراحی نسبتاً اسپرت بیرونی به داخل خودرو هم سرایت کرده و فضای کابین با متریال نرم‌تر، احساس لوکس‌تر و پریمیومی دارد. همچنین صندلی‌ها ارگونومیک‌تر شده و داشبورد نیز راننده محور است. علاوه بر این، تویوتا یک نمایشگر سربالای ۱۰ اینچی به همراه صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی و صفحه‌نمایش لمسی مرکزی ۸ اینچی را برای کمری جدید ارائه کرده است.

toyota-camry-2018-1024-09

نسل جدید کمری بر اساس معماری جهانی تویوتا و با استفاده از فولاد با مقاومت بالا و فناوری قالب‌ریزی و سازه‌های جدید ساخته شده است که استحکام آن‌را بدون افزایش وزن بهبود می‌بخشد؛ اما غیر از پلت‌فرم و موتورهای جدید، تویوتا با تجهیز کمری به سیستم‌های ایمنی فعال، آن‌را ایمن‌تر از قبل کرده است. ازجملهٔ این سیستم‌ها می‌توان به سیستم جلوگیری از برخورد، تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط (به همراه اصلاح حرکت)، سیستم نوربالای خودکار و ۱۰ ایربگ اشاره کرد. با پرداخت مبلغی بیشتر نیز می‌توان سیستم تشخیص نقاط کور، تشخیص ترافیک عقب و یک دوربین با ارائهٔ تصویری از بالا را برای کمری جدید سفارش داد.

2018-toyota-camry-detroit-20173

همان‌طور که اشاره شد تویوتا کمری برای ۱۵ سال است که یکی از پرفروش‌ترین خودروهای بازار ایالات‌متحده است اما پرفروش‌ترین خودروی این کشور نیست چراکه این عنوان همچنان بااقتدار در دستان خانوادهٔ پرافتخار فورد سری F قرار دارد. بااین‌حال هرگز نمی‌توان از موفقیت و محبوبیت بالای کمری در بخش سدان‌های متوسط خانوادگی آن‌هم در بازاری به‌شدت رقابتی و با وجود رقبای بسیار سرسخت چشم‌پوشی کرد. تویوتا برای نسل هشتم کمری سه پیشرانهٔ مختلف ارائه کرده است که برخلاف رویهٔ جاری در صنعت خودروسازی حال حاضر، هیچ‌کدام از نوع توربو نیستند. این موتورها عبارت‌اند از یک واحد ۲.۵ لیتری چهار سیلندر و یک نمونهٔ ۳.۵ لیتری V6 که نیروی هر دو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند.

toyota-camry-2018-1024-08

همچنین غیر از این‌ها، یک نمونهٔ هیبریدی هم از کمری عرضه خواهد شد که بر اساس نسخهٔ ۲.۵ لیتری ساخته شده و با گیربکس CVT ارائه می‌شود. تویوتا هنوز هیچ آمار و ارقامی از عملکرد این موتورها منتشر نکرده است اما این شرکت اعلام کرده که نسل جدید کمری کم‌مصرف‌ترین خودرو در بین رقبای خود خواهد بود. همچنین خریداران می‌توانند از میان چهار تیپ مختلف LE، XLE، SE و XSE یکی را انتخاب کنند که دو تیپ آخر مجهز به کیت اسپرت بدنه هستند. این پکیج اسپرت رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی مشکی‌رنگ، اسپویلر کوچک عقب و سپرهای تهاجمی جلو و عقب را به خودرو اضافه می‌کند.

toyota-camry-2018-1024-04

تویوتا می‌گوید کمری جدید قابل‌تشخیص‌تر از نسل‌های قبلی است به‌گونه‌ای که از فاصلهٔ ۲۰۰ متری فوراً می‌توان آن‌را شناسایی کرد. بااین‌حال آیا طراحی اسپرت‌تر نسل جدید تویوتا کمری کافی خواهد بود که همچنان آن‌را به‌عنوان پرفروش‌ترین سدان ایالات‌متحده حفظ کند یا این عنوان به‌زودی توسط رقبا از کمری گرفته خواهد شد؟ باید صبر کرد و دید. فروش نسل هشتم تویوتا کمری از تابستان ۲۰۱۷ آغاز خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

همراه شما هستیم با پوشش کامل آخرین و جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۷، لحظه‌به‌لحظه در دیترویت با پدال…

detroit-autoshow-2017

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۷ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (550 ديدگاه)

    فیلم نگاه کردم یه مدل جلوپنجرش که ماشیبن نقره ایی بود مثل دندان های مصنوعی پیرمردها بیرو زده بود افتضاح بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Parker

      ۲۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      دندون مصنوعی واسه همه هست. یعنی ان شا الله که باشه.
      با بهترین بهداشت هم بیشتر از 70 سال نمیتونی دندون هات رو نگه داری.
      یک روز نوبت ما هم میرسه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علی

    ۲۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    تا تابستان باید صبر کنیم و امیدوار که نسخه دو و نیم لیتر و هیبرید ش که بالقوه توانائی ورود به ایران را دارند در استرالیا یا خود ژاپن روی خط تولید بروند در غیر اینصورت اگر فقط سایت آمریکا تولیدش را بعهده بگیرد اصلا قابلیت ورود به ایران و پلاک ملی شدن را ندارد متأسفانه،و فقط هموطنان عزیز مون در مناطق آزاد لذت رانندگی با این سدان خانوادگی زیبا و منحصر بفرد را تجربه خواهند کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. رامتین

    ۲۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    دوستان موتور کمری جدید 2550 سی سی هست و البته موتور 3500 هم داره. چه جالب!! اگه این موضوع درست باشه موتور 4سیلندر تنفس طبیعیش هم نمیتونه به ایران بیاد، چون بالای 2500 سی سی هست. بنابراین فقط توربو.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا