تویوتا

نسل هشتم تویوتا هایلوکس رونمایی شد

کمپانی تویوتا در روز ۲۲ می از نسل هشتم پیکاپ میان سایز خود یعنی هایلوکس در بانکوک تایلند رونمائی به عمل آورد و تصمیم خود مبنی بر فروش جهانی این خودرو در بیش از ۱۰۰ کشور جهان را رسانه‌ای کرد این در حالی است که تویوتا هایلوکس پیش از این تنها در برخی بازارها به فروش می‌رسید و در برخی دیگر از کشورها مثل آمریکای شمالی به‌جای هایلوکس مدل تاکوما عرضه می‌شد. با اعلام تصمیم تویوتا مبنی بر جهانی شدن فروش هایلوکس می‌توان دریافت که مدل تاکوما به اواخر عمر خود نزدیک شده و در آینده‌ای نزدیک این پیکاپ جای خود را به هایلوکس خواهد داد.

2016 Toyota Hilux
۲۰۱۶ Toyota Hilux
تویوتا هایلوکس مدل ۲۰۱۶ نسبت به سلف خود مدلی بزرگ‌تر، قدرتمندتر و کم‌مصرف‌تر می‌باشد به‌طوری‌که در این نسل فضای شانه ۱۹ میلی‌متر، فضای سر ۸ میلی‌متر، ارتفاع صندلی‌ها ۱۵ میلی‌متر و فضای زانوان سرنشینان ردیف عقب ۳۵ میلی‌متر افزایش یافته‌اند و حجم باک سوخت خودرو هم به ۸۰ لیتر افزایش یافته است. نسل هشتم تویوتا هایلوکس از چهره بسیار گیرا و جذاب‌تر بهره می‌برد و تمام اجزای این خودرو از سپر جلو تا سپر عقب جدید می‌باشد و طراحی این خودرو بر اساس زبان طراحی جدید تویوتا انجام شده که چهره بسیار مدرنی برای خودرو به ارمغان آورده است. هم‌چنین نسل هشتم هایلوکس بر روی شاسی جدید تویوتا که پیش از این در تاکوما استفاده شده بود، ساخته شده است. ظرفیت یدک کشی این خودرو در نسل جدید به ۳۵۰۰ کیلوگرم رسیده است و از این نظر با رقبای خود برابری می‌کند هم‌چنین ظرفیت حمل بار این خودرو به ۱۲۴۰ کیلوگرم رسیده است.

2016 Toyota Hilux
۲۰۱۶ Toyota Hilux
بخش عمده‌ای از بروز رسانی‌های انجام شده بر روی این خودرو در نمای جلو انجام پذیرفته است. چراغ‌های جلو به‌صورت کشیده طراحی شده‌اند و از فناوری LED در آن‌ها استفاده شده است، سپر جلو حالت عضلانی‌تری دارد و از جلوپنجره کرومی با سه خط افقی بهره‌گیری شده است و گلگیرها هم حالت پفی دارند. هم‌چنین نسل این خودرو به‌طور استاندارد به دوربین دید عقب و هفت ایربگ (جلو، بغل، پرده‌ای و زانو) مجهز است. هم‌چنین سامانه‌های ایمنی نظیر کنترل پایداری الکتریکی، کنترل لغزش تریلر و سنسورهای پارک عقب ایمنی اتومبیل را تکمیل می‌کند.

2016 Toyota Hilux
۲۰۱۶ Toyota Hilux
تویوتا هایلوکس مدل ۲۰۱۶ در سه نوع طرح بدنه تک کابین، تک کابین کشیده و دو کابین تولید خواهد شد.

2016 Toyota Hilux
۲۰۱۶ Toyota Hilux
طراحی داخل کابین تویوتا هایلوکس جدید مشابه دیگر ساخته‌های تویوتا است و چینش اجزا و لوازم داخل کابین دربردارنده فرمی است که در بیشتر محصولات فعلی تویوتا آن را شاهد هستیم. در داشبورد جلو خودرو یک صفحه نمایش TFT جا خوش کرده که دربرگیرنده آخرین نسخه سیستم اطلاعات و سرگرمی کمپانی تویوتا است.

2016 Toyota Hilux
۲۰۱۶ Toyota Hilux
برای قدرت بخشی به هایلوکس جدید دو موتور توربو دیزل و حداقل یک موتور بنزینی تدارک دیده شده است. گزینه پیش روی اول یک موتور ۴ سیلندر توربو دیزل ۲.۴ لیتری است که قادر به ارائه توان ۱۶۰ اسب‌بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر می‌باشد. گزینه دوم هم یک نمونه توربو دیزل چهار سیلندر با ۲.۸ لیتر حجم است که ۱۷۴ اسب‌بخار قدرت در ۳.۴۰۰ دور در دقیقه و ۴۵۰ نیوتن‌متر گشتاور در ۱,۶۰۰ تا ۲,۴۰۰ دور در دقیقه را تولید می‌کند. گیربکس‌های قابل گزینش هم عبارت‌اند از نمونه‌های ۶ سرعته دستی و یا ۶ سرعته اتوماتیک که قدرت موتور به‌واسطه این جعبه‌دنده به چرخ‌های عقب و یا هر چهار چرخ انتقال می‌یابد. البته طبق گفته تویوتا مشخصات فنی اتومبیل می‌تواند بسته به بازار هدف متفاوت باشد.

2016 Toyota Hilux
۲۰۱۶ Toyota Hilux
کمپانی تویوتا برای راضی نگه داشتن تمام خریداران از هایلوکس جدید، سه نوع تنظیم سیستم تعلیق را برای خودرو تدارک دیده است که به ترتیب عبارت‌اند از استاندارد، هوی دیوتی و کامفورت. نوع استاندارد سیستم تعلیق برای رانندگانی طراحی شده که به‌طور منظم در طیف گسترده‌ای از جاده‌ها رفت و آمد می‌کنند. تعلیق هِوی دیوتی بیشتر برای افرادی مناسب است که از پیکاپ خود برای رفت و آمد در جاده‌های ناهموار استفاده می‌کنند و اغلب از اتومبیل خود برای بارکشی استفاده می‌کنند و در نهایت سیستم تعلیق کامفورت همان‌طور که از نام آن مشخص است برای ارائه رانندگی آرام و با آرامش طراحی شده است.

2016 Toyota Hilux
۲۰۱۶ Toyota Hilux
2016 Toyota Hilux
۲۰۱۶ Toyota Hilux
هنوز قیمت تویوتا هایلوکس ۲۰۱۶ اعلام نشده است اما اگر در استرالیا، آسیا، روسیه، اروپا، آفریقا و یا هرجایی غیر از آمریکا زندگی می‌کنید، می‌توانید امیدوار باشید که تویوتا هایلوکس ۲۰۱۶ تا پایان سال وارد نمایندگی‌های فروش شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

فرید

فرید حنیفه زاده، علاقه مند و نویسنده مطالب خودرو

مطالب مشابه

‫۷۱ دیدگاه‌ها

  1. شهاب

    ۲۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان تویوتا برای یک عمر زندکی این فراموش نکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. F.A

    ۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (125 ديدگاه)

    می گویند که پلیس اجازه تردد هایلوکس را در برخی اتوبان ها همچون اتوبان تهران کرج را نمی دهد؟ آیا این موضوع صحت دارد؟؟؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Arash-ES

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      درسته به تویوتا مربوط نمیشه.کلا پلیس تو بعضی از اتوبان ها هر نوع وانتی ببینه توقیف میکنه…بدون هیچ اطلاعی ببینن میگیرنت…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. محمد صالح احدی

    ۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من وامثال من بیچا ره به خاطر این که در ایران زندگی می کنیم باید فقط به عکسهایش اکتفا کنیم زیرا این ماشین ازجان ما وبچه هایمان محافظت می کند نباید سوار ان شویم گناه دارد باید سوار ماشین ملی کشورم شوم که در جا اتش بگیرد وبه بهشت بروم……

    موافقم 1
    مخالفم 1
  4. سردار

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عشق است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بلاخره یکیشو خریدم مدل 2014 شاسی بلند کم نمیاره مخصوصا تو خاکی که سواری ها گیر میکنن این با دنده کمکش مث مار حرکت میکنه انگار نه انگار فرقی هم نمیکنه یه نفر سوارش باشه یا 6نفر حد اقل تا 10 سال خیالت راحته که مشکل انچنانی براش پیش نمیاد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. احمد

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چند بار تو خاک و گل ولای تستش کردم کاری کردم که گیر کنه ولی با دنده کمک تو حالت L4 (دنده کمکش دو حالت داره L4 و H4) بدون درد سر اومد بیرون تو حالت L4 به غول تبدیل میشه تو قشم قیمت بالایی نداره 2014 شاسی بلند در حد نو فقط 61 تومان عیبی که داره اینه که اگه سوارش بشی بعد بخوای سوار ماشین وطنی بشی دچار افسردگی شدید میشی وتا نخری دردت درمون نمیشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. شهرامشاه

    ۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (102 ديدگاه)

    با درود
    یکی پاسخ بده آیا وانت نیسان سایپا همان زامیاد جونیور شاسی اش محکمتره یا هایلوکس یا تویوتا لند کروزر J75 و J45
    چون میگن میتواند بار بیشتری ببره اگه اینجوره وانت نیسان پادرا که جدیدتره را با موتور قویتری مثل هایلوکس مونتاژ کنید البته با سیستم ترمز قویتر؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مهندس

    ۱۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    2016، تویوتا، هایلوکس دو کابین بلند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محمد

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    روح بدن تویوتا هایلوکس به خدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ali

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با سلام من یکی از این خودرو ها رو خریدم مدل 2016 نوک مدادی 185میلیون اتومات داخل قرمز 35 میلیون لوازم زدمباهاش رفتم افرود کیف دنیا رو کردم
    زنده باد هایلوکس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. رضا

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام ،جون میده برای شکار(( البته مجاز با پروانه محیط زیست )) و تفریح در مسیرهای بکر و ناهموار کوهستانی و بیابانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مصطفی

    ۱۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا دست مریزاد ماشین خیلی خوبیه ، مخصوصا برای آفرود
    البته واسه آفرود رفتن هم میشه از ماشین های دیگه مثل فوتون ، وینگل ، نیسان پاترول ، جیپ و غیره هم استفاده کرد ، اما هاویلوکس یه چیز دیگه هست
    به امید روزی که غول های آمریکایی مثل Ford , gmc ,و Chevrolet هم براحتی و با قیمت مناسب پلاک ملی بشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محمود

    ۲۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود بر همه دوستان دوتا سوال یک مصرف سوختش ( 2016) و رانندگی تو آسفالت چطوری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. فلاح

    ۲۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام
    ازدوستانی که هایلوکس سوارشدند خواهش میکنم بفرمایند این خودرو درسرعت بالا مثلا 120kmروی جاده آسفالته سروصدای موتوریا صدای باد بنحوی که برای سرنشینان مزاحمت ایحادکند داردیاخیر؟ کلا مسافرت بااین خودروراحت است یاخیر؟ممنون میشم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. شاباد

    ۲۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من میخام یه هایلوکس از مرز بیارم،کسی میدونه قیمتش تو اون ور مرز چنده؟گمرکیش چقد تموم میشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام بیا چابهار استان سیستان و بلوچستان نو پلاک منطقه ازاد حدود ۶۰برات تموم میشه مثلا الن کامارو زیاد شده تو چابهار چون پلاک چابهاره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. سعید شیراز

    ۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا ناموس ماشینه.هر کی داره حالشو ببره .من که ندارم ولی تویوتا تو کیفیت حرف اول واخر رو میزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. amir

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با این هیکلش فقط 160 اسب بخار؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا