تویوتاهوندا

هوندا آکورد یا تویوتا کمری؟ مسئله این است

هیچ راهی برای انتخاب ماشین بهتر بین هوندا آکورد و تویوتا کمری وجود ندارد.
این غیرممکن است زیرا اینجا موضوع برتری در کیفیت نیست زیرا هردو از این نظر نمره بالایی دارند. در این‌گونه موارد هنگامی‌که مزایای استفاده از یک خودرو بیش‌تر به نظر می‌رسد، بدین معنی است که آن خودرو مطابق با اولویت‌های شخصی شما است. مهم نیست که طرفداران این دو چه قدر برای اثبات برتری یکی بر دیگری، استدلال منطقی و یا غیرمنطقی بیاورند، زیرا درهرصورت این یک کار بیهوده و بی‌معنی است. یک طرف هرگز متقاعد نخواهد شد که طرف دیگر اشتباه می‌کند.

2016 Honda Accord vs 2016 Toyota Camry
۲۰۱۶ Honda Accord vs 2016 Toyota Camry
هر دو از سرزمین آفتاب برخاسته‌اند و حقیقت ساده این است که هر دو خوب هستند. تویوتا و هوندا هر دو سدان خانوادگی سایز متوسط هستند. این‌ها خودروهای مسابقه‌ای نیستند که بتوان با یک درگ مسئله را ساده‌تر کرد. بنابراین به جای بحث و جدل‌های کلیشه‌ای و خسته‌کننده، ما قصد داریم تفاوت بین این دو را تا حدی مشخص کنیم، به‌طوری‌که شما به‌راحتی بتوانید بر اساس نیازتان بین این دو یکی را انتخاب کنید.

2016 Toyota Camry
۲۰۱۶ Toyota Camry
2016 Honda Accord
۲۰۱۶ Honda Accord
شباهت در موتورها
آکورد و کمری هر دو در مدل استاندارد به یک موتور چهار سیلندر مجهز هستند و یک موتور V6 هم به‌صورت اختیاری قابل انتخاب است. در حالی که بسیاری از رقبا به دنبال استفاده از موتور چهار سیلندر توربوشارژ به‌عنوان گزینهٔ ارتقا یافته، هستند، هوندا و تویوتا همچنان به دنبال استفاده از موتور سنتی V6 در مدل‌های سدان میان سایز خود هستند.
در مدل سطح بالا، هر دو از موتور شش سیلندر ۳.۵ لیتری استفاده شده است، با این تفاوت که آکورد توان ۲۷۸ اسب بخار و گشتاور ۳۴۲ نیوتن‌متر تولید می‌کند و کمری توان ۲۶۸ اسب بخار و گشتاور ۳۳۶ نیوتن‌متر تولید می‌کند. همچنین هر دو خودرو از گیربکس شش سرعته اتوماتیک برای انتقال قدرت به چرخ‌های جلو استفاده می‌کنند. البته آکورد علاوه بر قدرت بیشتر، مصرف سوخت بهینه‌تری نیز دارد، هرچند اختلاف بین آن‌ها بسیار اندک است. آکورد در شهر ۱۱.۳ لیتر و در بزرگراه ۷.۰ لیتر در هر صد کیلومتر می‌سوزاند و در مقایسه کمری در شهر ۱۱ و در بزرگراه ۷.۷ لیتر در صد کیلومتر می‌سوزاند.
با موتورهای پایه، تفاوت بین آن‌ها کمی بیشتر می‌شود. هوندا آکورد از یک موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر بهره می‌گیرد که توان ۱۸۵ اسب بخار و گشتاور ۲۴۵ نیوتن‌متر تولید می‌کند. در مقابل کمری از موتور بزرگ‌تر ۲.۵ لیتری چهار سیلندر برخوردار است که توان ۱۷۸ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند.
هوندا برای موتور چهار سیلندر گیربکس شش دنده دستی و گیربکس CVT استفاده کرده است، در حالی که مشتریان کمری را تنها با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک تحویل می‌گیرند. این بار هم آکورد از مصرف سوخت کمتری برخوردار است و به لطف گیربکس CVT در شهر ۸.۶ لیتر و در بزرگراه ۶.۴ لیتر در هر صد کیلومتر می‌سوزاند، اما در مقابل کمری ۹ لیتر در شهر و ۶.۹ لیتر در بزرگراه می‌سوزاند.

2016 Honda Accord
۲۰۱۶ Honda Accord
2016 Toyota Camry
۲۰۱۶ Toyota Camry
رقابت بر سر اسپرت و یا آسایش
با نگاهی به مشخصات بالا، به‌آسانی می‌توان به این نتیجه رسید که آکورد از مزیت قدرت بیشتر، بهره‌مند است. اما در جاده، این‌طور نیست. هر دو خودرو برای تطبیق‌پذیری با شرایط تنظیم شده‌اند تا در هنگام رانندگی عملکردی آسان، ارائه دهند و هیچ شکافی میان توانایی‌های آن‌ها وجود ندارد.
با این وجود، تفاوت‌هایی در عملکرد آن‌ها دیده می‌شود. کمری ماشین نرم‌تری است. کنترل تمام ادوات اصلی مانند فرمان، پدال گاز و ترمز، به نرمی انجام می‌شود. همچنین سواری نرم‌تری نیز ارائه می‌دهد. با این حال در حضور باد مخالف این نرمی کاهش می‌یابد و کمری از این نظر مستعد کاهش توانایی است.
آکورد هندلینگ بهتری دارد و عملکرد آن در مقایسه با کمری کمی اسپرت‌تر است. هوندا اجازه می‌دهد تا ارتعاشات بیشتری به داخل کابین منتقل شود. البته هرچند از کمری واکنش‌پذیرتر عمل می‌کند، اما آکورد هنوز هم به اندازه یک مزدا ۶ و یا فولکس‌واگن پاسات هیجان‌انگیز نیست.

2016 Toyota Camry
۲۰۱۶ Toyota Camry
2016 Honda Accord
۲۰۱۶ Honda Accord
سبک و اندازه
هر دو سدان سایز متوسط هستند و کمری با داشتن ۴۸۴.۸ سانتی‌متر طول، یک ماشین بزرگ محسوب می‌شود و آکورد، حتی بزرگ‌تر هم هست. هر دو خودرو به‌صورت استاندارد با رینگ‌های ۱۶ اینچی عرضه می‌شوند، اما، آکورد با رینگ‌های ۱۹ اینچی و کمری با رینگ‌های ۱۸ اینچی نیز عرضه می‌شوند.
وزن مدل پایه آکورد ۱۴۳۷ کیلوگرم است که تقریباً ۳۲ کیلوگرم سبک‌تر از مدل پایه کمری محسوب می‌شود، اما به یاد داشته باشید، مدل پایه آکورد به واسطه داشتن گیربکس دستی سبک‌تر است. با انتخاب مدل‌های سطح بالا نتیجه تغییر می‌کند و آکورد با وزن ۱۶۳۵ کیلوگرم، ۵۷ کیلوگرم سنگین‌تر از کمری، با وزن ۱۵۷۸ کیلوگرم است.
برای مدل ۲۰۱۶، در طراحی خارجی آکورد، تجدید شده و استفاده از پوشش کروم، به طور خاص در سراسر جلوپنجره بیش‌تر شده است. همچنین باوجود چراغ‌های LED و رینگ‌های بزرگ‌تر ۱۹ اینچی، آکورد تصویر مدرن‌تری از خود ایجاد کرده است.

2016 Honda Accord
۲۰۱۶ Honda Accord
2016 Toyota Camry
۲۰۱۶ Toyota Camry
مقایسه مشخصات

وسیله نقلیه

هوندا آکورد

برتر

تویوتا کمری

موتور پایه

۲.۴ لیتری چهار سیلندر

۲.۵ لیتری چهار سیلندر

توان

۱۸۴ اسب بخار

آکورد

۱۷۸ اسب بخار

گشتاور

۲۴۵ نیوتن‌متر

آکورد

۲۳۰ نیوتن‌متر

مصرف سوخت

(در هر ۱۰۰ کیلومتر)

شهری ۸.۶ لیتر، بزرگراه ۶.۴ لیتر

آکورد

شهری ۹.۷ لیتر، بزرگراه ۶.۹ لیتر

موتور قابل انتخاب

۳.۵ لیتر V6

۳.۵ لیتر V6

توان

۲۷۸ اسب بخار

آکورد

۲۶۸ اسب بخار

گشتاور

۳۴۲ نیوتن‌متر

آکورد

۳۳۶ نیوتن‌متر

مصرف سوخت

(در هر ۱۰۰ کیلومتر)

شهری ۱۱.۳، بزرگراه ۷.۰ لیتر

آکورد

شهری ۱۱.۰، بزرگراه ۷.۷ لیتر

فضای پا صندلی عقب

۹۷.۸ سانتی‌متر

کمری

۹۸.۸ سانتی‌متر

ظرفیت صندوق عقب

۴۳۹ تا ۴۴۷ لیتر

آکورد

۴۳۶ لیتر

حدود وزن

۱۴۳۸ تا ۱۶۳۵ کیلوگرم

۱۴۶۹ تا ۱۵۷۸ کیلوگرم

شروع قیمت

۲۳۷۴۰ دلار

۲۳۹۰۵ دلار

گران‌ترین مدل

۳۵۴۱۵ دلار

۳۴۷۷۵ دلار

کارایی

از نظر شکل کلی، کمری و آکورد به لطف شیب زیاد ستون A هنوز هم خودروی سواری با ظاهری مکعبی شکل هستند که به خاطر وجود گوشه‌های گرد این موضوع کمتر به چشم می‌آورد. این امر باعث شده تا در سراسر خودرو زوایای دید خوبی ایجاد شود. چیزی که از هر وسیله نقلیه خانوادگی انتظار می‌رود. همچنین ابعاد کلی دو خودرو مشابه یکدیگر است و در هر دو موقعیت صندلی راننده به‌گونه‌ای در نظر گرفته شده است تا همه افراد با ابعاد و سایزهای مختلف بتوانند با تنظیم صندلی موقعیت ایده آل خود را پیدا کنند.

2016 Toyota Camry
۲۰۱۶ Toyota Camry
2016 Honda Accord
۲۰۱۶ Honda Accord
در پشت صندلی‌های جلو، کمری ۹۸.۸ سانتی‌متر فضا برای پاهای سرنشینان عقب ارائه می‌دهد که یک سانتی‌متر بیش‌تر از آکورد است. اما در مقابل فضای حمل بار صندوق عقب کمری کمتر است. ظرفیت حمل آکورد ۴۳۹ تا ۴۴۷ لیتر است و در مقایسه کمری حجم ۴۳۶ لیتر را در اختیارتان قرار می‌دهد.

2016 Honda Accord
۲۰۱۶ Toyota Camry
2016 Honda Accord
۲۰۱۶ Honda Accord
قابلیت استفاده در مقابل فناوری
شاید بزرگ‌ترین جدایی بین این دو خودرو تقابل تکنولوژی و قابلیت استفاده باشد. آکورد فن‌آوری‌های شگفت‌انگیزی مانند اپل CarPlay، آندروید اتو، سیستم حفظ مسیر فعال، دوربین و سنسور باران برای فعال‌سازی اتوماتیک برف‌پاک‌کن، همراه خود دارد. همچنین در کابین آن دو صفحه‌نمایش جداگانه تعبیه شده که صفحه‌نمایش پایینی مخصوص نمایش اطلاعات صوتی است.

2016 Honda Accord
۲۰۱۶ Honda Accord
2016 Toyota Camry
۲۰۱۶ Toyota Camry
اما بسیاری از فن‌آوری هوندا در غالب سیستم سرگرمی HondaLink است که کار با آن تا حدودی پیچیده است و برای برخی افراد مشکل است. از سوی دیگر، به لطف دکمه‌ها و یک صفحه‌نمایش بزرگ کنترل‌های اولیه کمری به‌خوبی مشخص شده و کار با آن‌ها بسیار ساده‌تر است. به‌علاوه، کمری هم همراه با برخی از ویژگی‌های پیشرفته مانند سیستم ناوبری، برنامه‌های ارتقا پذیر، کروز کنترل تطبیقی و هشداردهنده موانع عقب است.

2016 Toyota Camry
۲۰۱۶ Toyota Camry
2016 Honda Accord
۲۰۱۶ Honda Accord
2016 Honda Accord
۲۰۱۶ Honda Accord
2016 Toyota Camry
۲۰۱۶ Toyota Camry
حکم: هوندا ۲۰۱۶ در مقابل تویوتا کمری ۲۰۱۶
چیزهایی که عمیقاً تصمیم‌گیری بین آکورد و کمری را مبهم می‌کند، این است که مزایای یکی معایب دیگری است. شما حتی نمی‌توانید از روی قیمت‌گذاری‌ها تصمیم‌گیری کنید. قیمت آکورد LX اتوماتیک از ۲۳۷۴۰ دلار آغاز می‌شود در حالی که قیمت کمری LE از ۲۳۹۰۵ دلار آغاز می‌شود. مدل سطح بالا آکورد با موتور V6 هم ۳۵۴۱۵ دلار قیمت‌گذاری شده است، در مقابل مدل سطح بالا کمری XLE با موتور V6 قیمتی معادل ۳۴۷۷۵ دلار دارد. تفاوت قیمت آن‌ها به‌قدری ناچیز است می‌توان از آن صرف‌نظر کرد.

2016 Honda Accord vs 2016 Toyota Camry
۲۰۱۶ Honda Accord vs 2016 Toyota Camry
2016 Honda Accord vs 2016 Toyota Camry
۲۰۱۶ Honda Accord vs 2016 Toyota Camry
قابلیت اطمینان هر دو طی سال‌های طولانی برای همه مشخص شده است و هر دو در این زمینه سرافراز هستند. در نهایت فاصله این دو بسیار اندک است و انتخاب یکی از آن‌ها را می‌توان با پاسخ به یک سؤال، آسان‌تر کرد. آیا آسایش و مزیت کاربری آسان کمری بیش‌تر برای شما مهم است و یا رانندگی اسپرت‌تر و بهره‌مندی از فنّاوری‌های روز در آکورد برایتان اهمیت بیشتری برایتان دارد؟

2016 Toyota Camry
۲۰۱۶ Toyota Camry
2016 Honda Accord
۲۰۱۶ Honda Accord
هوندا آکورد ۲۰۱۶

مزایا

  • موتور قوی‌تر
  • مصرف سوخت کمتر
  • فن‌آوری بیشتر
معایب

  • سواری خشن‌تر
  • سیستم سرگرمی پیچیده‌تر

تویوتا کمری ۲۰۱۶

مزایا

  • عملکرد ساده‌تر
  • رانندگی پویا و روان
  • سواری نرم‌تر
معایب

  • مصرف سوخت بیش‌تر
  • قدرت موتور کمتر
منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهرداد فراهانی

مهندس صنایع و از علاقه‌مندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وب‌سایت های خبری دیگر در حوضه آی‌تی می‌نوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آی‌تی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.

مطالب مشابه

‫۹۵ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    باسلام خدمتان دوستان
    می خواستم مطلبی عنوان کنم همیشه در ایران این قیمت یک ماشینه که انتخاب رو برای ما مشخص می کنه نه کارای وهندلینگ ومشخصات فنی در واقع شما درباره ماشینهای صحبت می کنین که بیشترین امتیازات فنی ایمنی رو در تمام دنیا گرفتن بحث اینجا بیهود است کمری استاد بلا منازعه کیفیت در یک ماشین خانوادگی می باشد وآکورد ماشین کمتر شناخته شده ای در ایران چنانچه قرار باشه مبلغ بالای ۲۰۰ میلیون برای آکورد پرداخت بشه خیلی بهتر به جای خرید آکورد یک ماشین آلمانی انتخاب بشه بافرض بر اینکه ماشینهای بالای ۲۰۰ میلیونی لوکس هستند

    موافقم 0
    مخالفم 2
  2. Reza :: Deutschland :: Mercedes

    ۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    چند سال پیش هم مقاله مشابهی تو یکی از مجله ها خونده بودم که کمری رو به یک کفش طبی (غیر زیبا و راحت) و آکوردو به کفش رسمی (غیر راحت اما زیبا و شیک) تشبیه کرده بود
    خودم شخصا آکوردو میپسندم (داخلش که واقعا از کمری سره) بقیه هم سلیقه خودشونو دارند

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. سجاد

    ۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (189 ديدگاه)

    تو این کلاس
    ۱-هوندا آکورد
    ۲-مزدا ۶
    ۳-نیسان ماکسیما
    ۴-تویوتا کمری
    ۵-سوبارو لگاسی

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Hamid...Audi

      ۹ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (712 ديدگاه)

      عزیز نیسان ماکسیما تو این کلاس نیست…اونی که شما میگی نیسان آلتیما ست.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. سجاد

        ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (189 ديدگاه)

        نه عزیز اتفاقاً ماکسیما تو این کلاس از گذشته ها بوده ، همه میدونن که ماکسیما همیشه رقیب کمری بوده اما در مدل جدید با افزایش ۵.۶ سانتیمتر طول اون رو از نیسان آلتیما که در رده سدان های سایز متوسط هست کمی بزرگتر کرده وگرنه همیشه ماکسیما توی همین کلاس بوده .
        فیلم بررسی تویوتا کمری رو بهتره ببینی که اسم رقیبش یعنی ماکسیما آورده میشه.
        http://www.aparat.com/v/nqsya

        موافقم 0
        مخالفم 2
        1. Hamid...Audi

          ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (712 ديدگاه)

          عزیز من موتور پایه کمری 2.5 لیتریه و موتور پایه ماکسیما 3.5 لیتری. ماکسیما با تویوتا آوالون تو یه کلاسهو

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. sahratabat

    ۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    آکوردو میبینم یاد e کلاس بنز میوفتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیرحسین

    ۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    باز این کره ای سوارها اومدن افاضات کردن که سوناتا LF,بهترین سدان متوسط هست!!!پدر جان چرا بی ربط بهم میبافی؟ یعنی شما از متخصصان بیشتر میفهمی؟؟؟حالا ما هیچی
    کره ای جز ماشین مصرفی با امکاناتی غیرکاربردی که در همه زمینه ها دارای عملکردی معمولی هست چه فاکتور برجسته ای داره؟؟؟در کدوم زمینه برتر هستن؟؟دوام؟؟پرفورمنس؟؟؟اومدن یه هاچ بک داغ به اسم ولاستر بزنن گند زدن. در زمینه ماشین های کاربردی و با عملکرد خاص مثل ماشین های کار یا آفرود حرفی برای گفتن دارن؟؟؟اینکه شما مسحور و شیفته امکانات کودکانه و گول زنک و ظاهر فریبنده شدی دلیل بر برتری کره ای نیست
    تا دیروز از طراحی بد کمری میگفتین که خدا رو شکر تو این نسل واقعاً جذاب شده و نسبت به طراحی گیج و ملنگ سوناتا پخته تر هست

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. محمد

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (302 ديدگاه)

      سونوتا LF 2016 ایمن ترین خودرو در این سگمنت ودارای بالاترین نمره ایمنی براساس تست تصادف بزرگراه های امریکا( http://www.iihs.org) وباکیفت ترین خودرو براساس سایت جی دی پاور .
      و به نظر بنده زیبا ترین خودرو در این سگمنت.
      کیا اپتیما جدید هم که تو راهه ببین توهمین ایران چه غوغایی به پا می کنه .
      دیگه فاصله کره ای ها بسیار بسیار کم شده.اینو من نمیگم سایت های معتبر جهانی میگن….میگی نه برو تحقیق کن.

      موافقم 2
      مخالفم 2
    2. طوفان

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (149 ديدگاه)

      آقای امیر حسین دیگه دوره این حرفا که ” کره ای ها آشغال و ژاپنی ها برتر هستند ” گذشته . اینها حرفهای عوام هست بهتره به جای اینگونه نوشتن به مقایسه فنی بپردازید نه اینکه با این پیش فرض و تعصب به خودروها نگاه کنید .

      موافقم 2
      مخالفم 1
  6. شهاب

    ۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (16 ديدگاه)

    تویوتا کمری و هوندا آکورد هر دو از بهترین سواری های سدان در سطح جهان و در رده پرفروش ترین ها هستند من سال 1387 یک دستگاه کمری از قطر برای مصرف شخصی وارد کردم و حدود 7 سال این ماشین را در اختیار داشتم فقط در یک جمله میتوانم بگویم که این ماشین واقعا عالی بود و به معنی واقعی کلمه یک خودرو با مهندسی و کیفیت عالی بود اما با آپشن های محدود ؛ عملکرد عالی کمری باعث شد بعدا یک دستگاه لکسوس RX هم خریداری کنیم و این ماشین هم ماندگار شده بنحوی که پس از 7 سال استفاده حقیقتا از کیفیت کمری کم نشده بود و همانند روز اول نو مانده بود اما بدلیل اینکه خودرو جدیدی خریداری کرده بودیم و در حیاط منزل کمبود پارکینگ داشتیم اجبارا آنرا به یکی از بستگان نزدیک واگذار کردم و هنوز در اختیار ایشان هست
    در خصوص هوندا آکورد تجربه سواری مختصری با آن داشتم نظرم اینست که در مقایسه از نظر فنی برتری بر تویوتا کمری نداشت بلکه هندلینگ کمری بهتر هم بود اما احساس کردم از نظر متریال داخلی کیفیت آن بیشتر به کیفیت لکسوس شبیه هست تا تویوتا اما هوندا در ایران دو ایراد اساسی در مقابل تویوتا دارد اول اینکه تعداد واردات آن بسیار محدود هست و قیمت بالاتری هم دارد لذا از نظر بازار خرید و فروش رونق چندانی ندارد و قیمت نمونه های دست دوم آن افت بسیار زیادی دارد دوم اینکه لوازم یدکی آن بسیار نایاب و گران قیمت هست بنحوی که شنیده ام قیمت چراغهای جلو آن تا 16 میلیون تومان هم میرسد حال آنکه جفت چراغ جلو کمری به یک میلیون تومان هم نمیرسد که این موضوع به سیاست تویوتا مربوط میشود شاید شما یک تویوتا یا لکسوس را گران بخرید که البته بهای کیفیت آنرا میدهید اما قطعات یدکی آنها فراوان و ارزان در دسترس هستند

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. احسان

    ۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (314 ديدگاه)

    داشبورد اکورد کل هیکل کمری رو می ارزه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  8. Hamid

    ۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    خب چیزی که مشخصه اینه که کره ایها هنوز به اون بلوغ نرسیدن که بخواین تو این بحث درموردشون صحبت کنیم.
    واما بین این دو تا ماشین انتخاب قطعی من آکورده.
    چون فکر نمیکنم برتری کمری نسبت به آکورد در راحتی اینقدر باشه که من از برتری آکورد در ایمنی هندلینگ، قدرت و ظاهرخوبش صرف نظر کنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. reza

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (64 ديدگاه)

    جفت شون جزء با کیفیت ترین خورده های این کلاسن از دو کمپانی درجه 1 ! من بین این دوتا آکورد با اختلاف کمی بهتر میدونم .
    طراحیشم بیشتر میپسندم

    موافقم 2
    مخالفم 0
  10. احسان

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (252 ديدگاه)

    کمری یا آکورد ؟
    بنز یا بی ام دبلیو ؟
    بارسلونا یا رئال مادرید ؟
    این سه تا سوال تا ابد بی جواب میمونه..!

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      ایران خودرو یا سایپا؟؟؟
      این هم بی جواب خواهد ماند!

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. mohammadreza.RSL

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      همیشه
      1_آکورد
      2-بنز
      3-بارسلونا

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. مهدی م

        ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (2 ديدگاه)

        بنز و بارسلونا رو اشتباه گفتی منفی خوردی

        موافقم 0
        مخالفم 2
  11. حامد

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    (((قابل توجه ژاپنی بازها))) کسی که 200 ملیون پول داره تو ایران میخواد یه شاسی بلند بخره اولین چیز تو ذهنش سانتافه میاد چرا به خاطر طراحی زیباش دوم راو 4 میاد ولی به خاطر طراحی*** اتوبوسیش ***منصرف میشه پس مشتری میره به طرف سانتافه (از هر 50 نفر یه نفر میره راو 4 میخره) نتیجه میگیریم کره دست گزاشته رو طراحی که چندین سرو گردن از ژاپن بالاتره ژاپنی بازها یه سر پاشید برید بیرون چند تا سانتافه میبینین چنتا راو 4. البته نگین امارشو چون بنفعتون نیست در مورد کیفیت هم هیچ سند و مدرکی وجود نداره که خودروهای کره دوام نداره اگر سند مدرک دارید رو کنید همین پرایدش که الان همه چیش ایرانیه برو بخر 20 سال بنداز زیر پات اب و روغنش سر به موقع بده سرویس ها انجام بده اخ نمیگه. تعصبات بچه گانه بریزید دور. 2008 برا خانمم یه سانتافه خریدم موتور 2700 تا الان داره کار میکنه اخ هم نگفته 7 ساله داره کار میکنه کارکردش هم نزدیک 200000 هزار تا کار کرده فقط اب و روغن و لنت چون به ماشین رسیدم .شما فرقون داشته باشی بش برسی برات یه عمر کار میکنه. برید خونتون ژاپن زده جاده خاکی کارش تو ایران تموم شدست خخخخخ.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (302 ديدگاه)

      اصلا rav 4 توکلاس سانتافه نیس .
      Rav 4 توکلاس توسان و اسپورتیج هست.
      درضمن rav 4 سواری فوق العاده خشکی داره که به نظر من مناسب جاده های ایران نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. بهزاد

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (2372 ديدگاه)

      طبق آمارهای 6 ماه اول سال واردات خودرو حدود 3 هزار دستگاه سانتافه و حدود 1100 دستگاه راو4 از گمرک ترخیص شده و نسبت بازار این دو در ایران یک به سه هست با فرض مقایسه فروش نسل جدید این دو خودرو و اون نسبت یک به 50 که شما مطرح کردی نشان دهنده ی *** هست که زاییده تخیلات شما بوده ونتیجه اینکه مابقی ادعاهای شما نیز مثقالی درست نیست و اگر این فرضیه ها به سایر بازارهای جهانی ربط داده بشه باز نشان دهنده ی کذب بودن تئوری های شما هست و نسبت فروش مثلا راو4 و سانتافه در سراسر جهان عکس صحبت های شماست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (302 ديدگاه)

        چی میگی برا خودت کذب بودن ادعا چیه دیگه!!!!!!
        هیوندا سانتافهmidsize suvدرحالی که compact suv rav 4 است. پس این دو خودرو در یک کلاس خودرویی قرار نمی گیرند.افتاد………….
        یعنی rav 4هم کلاسه اسپورتیج وتوسان است.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بهزاد

          ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (2372 ديدگاه)

          محمد جان منظور بنده با حامد بود. کامنت اومده زیر نظر شما.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. saeid

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (163 ديدگاه)

      خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی.
      ملاک شما برای خودروی خوب و باکیفیت به تعداد اون در خیابانهای ایران است! پس پراید با کیفیت ترین خودرو است با این منطق شما . تو ایران هر آشغالی وارد کنن یه عده میرن میخرن مثل همین چینی ها که هیچ کجای دنیا دیده نمیشه بغیر از ایران. شما یه آمار فروش در سال 2015 نگاه میکردی متوجه میشدی که فقط فروش کمری و کرولا به اندازه کل فروش هیوندا بوده .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. محمدامین

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز. پدر بنده درحال حاضر سانتافه 2008 هم مدل ماشین همسر شما داره و با این تفسیر میخوام برم جلو و بگم که 5 سال این ماشینو داریم و دراین خصوص کاملا این ماشینو میشناسم.
      و بماند اینکه مرتب داره خرج دستشون میذاره که همین چند وقت پیش 7میلیون خورده ای خرج خرید گیربکس استوک شد و این حرفا….
      شما در قسمتی از کامنتاتون نوشتید سند و مدرک بیارید که کیفیت کدوم بهتره. شما اگه مدرک میخواین تشریف ببرید سه چارتا تعمیرگاه های درست د حسابی که تو کار تعمیرات هیوندا و تویوتا امثالهم هستن. شما خواهید دید که 10تا هیوندا کیا میاد یدونه تویوتا.
      اینم بگم که تو این پنج سالی که سانتافه رو داریم تمام بدبختی هاش سر من بوده و اندازه موهای سرم رفتم تعمیرگاه(هربار به یه دلیلی).
      و حتما حتما این کاریو که بهت گفتمو انجام بده تا برای خودت ثابت بشه.

      موافقم 0
      مخالفم 1
    5. محمدامین

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      کلا ماشینای هیوندای هف هشت سال کار الان موقع سرویسای اساسی شونه.
      کلا هیوندا جماعت ماشینای فانتزی هستن که نباید اذیتشون کنی.ولی تویوتا نه. صفر بگیر تا ده سال آخ نمیگه و همچنان کیفیت اولشو داره.
      چندوقت پیش در یه تعمیرگاهی که برای کاری مراجعه کرده بودم یه تویوتا اریون دیدم که بالای جک بود و تعمیر جلوبندی داشت قسم میخورد که از سال 2009 خریدش برا اولین بار(2017) اومده بود برای تعمیر….همین چند وقت پیش یکی از دوستانم یه کمری GLدنده دستی گرفته بود.که خودم اول گفتم اشتباه کردی که قدیمی گرفتی و این حرفا. ولی وقتی پشتش نشستم واقعا از سواریش لذت بردم. کم صدا فوق العاده نرم تا حدودی پرشتاب(دنده دستی).

      موافقم 0
      مخالفم 2
  12. Archi KHAN

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    بدون هیچ تردیدی آکورد !

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. حامد

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    از لحاظ قیمت تو یه سطحن پس با هم مقایسه میشن برادر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. مهدی

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    از نظر ظاهری هوندا فوق العادست. داخلیشم نسبتا بالتر از تویاتاست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. محسن

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    متاسفانه قیمتی که نمایندگی هوندا تو ایران برای این هوندا اکورد فول اپشن 2016 گذاشته 233 میلیون گذاشته، تا 2 ماه پیش 225 میگفتند الان کردند 233.
    و اخرین قیمتی هم که برای کمری بود 190-195 تومن بود، البته نسخه عمانی بنزینی متاسفانه فقط موجود میشه تو ایران، و نسخه اروپایی یا امریکایی کلا داشبورد و کیلیومتر شمارش جدید هست، و نسخه عمانی داشبورد و کیلومتر شمارش قدیمی هست فقط ظاهر خارجی فرق میکنه. و داخلش شبیه مدل قدیمی هست. مگر اینکه هیبریدی بگیرید که عینه مدل امریکایی هست یعنی در اصل واقعا امریکایی هست.

    در کل به نظر من انتخاب برتر اکورد 2016 هست، البته اگر کسی بتونه با قیمت بالای ان کنار بیاد و قطعات گرانتر و خدمات سطح پایینتر ..
    و اگر کمری بنزینی مدل امریکایی موجود بشه با قیمت 180-190 کمری انتخاب به صرفه تری هست، با توجه به خدمات بهتر بازار بعد از فروش بهتر، و قیمت پایینتر.
    باید دید با کاهش قیمت ارز که ظاهرا داره اتفاق می افته و رفع تحریم در اینده نزدیک چه اتفاقی می افته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      با این قیمت ها، 190 برای تویوتا و 230 برای آکورد، قیمت 271 میلیونی برای اوپل ایگزیگنیا که هم خودرویی آلمانیست و نیمه لوکسه، و هم قدرت 250 اسب بخاری داره، و شخصیت بالاتر از اینا، بنظرتون انتخاب بهتری نیست؟؟؟!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. محسن

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    شرکت فامیلی موتور جدیدا سایت دیگری راه اندازی کرده به نام گلرنگ موتور فامیلی، که تصاویر اکورد جدید و قیمت رو درج کرده. ظاهرا داره فعالیتشون بیشتر میشه ..!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. حامد

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    رخ کیا اپتیما یه طرف این دوتا بی هویت یه طرف (خخخخخخ)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شکوفه های کویری

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (432 ديدگاه)

      آقا حامد. شما چه مشکلی داری ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. Ali

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (493 ديدگاه)

    من یه بار سوار آکورد شدم ولی بیش از ۱۰۰ بار سوار سوناتا و آزارا و النترا و اپتیما و … شدم . کمری هم کم سوار شدم .
    الان که قصد خرید دارم ، آکورد میخرم ، با اینکه میدونم یه مقدار گزونه ولی می ارزه ، به لذت رانندگیش واقعا می ارزه
    لطفا تعصب نداشته باشید ، ماشینای کره ای برای کسی که هر روز ه ماشین عوض میکنه عالین چون راحت فروش میره ، اما استهلاک و هزینه های کره ای ها واقعا زیاده
    فکر کردید چرا تاکسیهای اکثر کشورهای دنیا تویوتاس؟! به خاطر استهلاک کمش . به خاطر کم هزینه بودنش ،
    حالا چرا آکورد میخوام بخرم و کمری نمیخرم
    چون آکورد هم استهلاکش کمه و هزینه هاش پایینه و هم باحاله و جوون پسند و امروزی و خوشگله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. جواد

    ۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایا تالیسمان در سطح اندازه اکورد وکمری قرار میگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. داود

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان عزیز
    من داود هستم
    می خواهم برای پدرم یه خودرو بخرم با توجه به اینکه پولش حوالی 120 میلیون هست و ما اهل خوزستان هستیم، گزینه خرید ماشین پلاک منطقه آزاد اروند رو هم داریم ولی قیمتش تقریبا 60 درصد قیمت پلاک ملی هست و در عوض بیش از 2 بازه 15 روزه نمی شه خارج از استان رفت. یکی از دوستان صمیمی ام، یه هوندا آکورد 2014 داره و کاملا سالم و بدون هیچ نقصی و حدود 40 هزار تا کارکرد. موندم که یه کمری 2013 پلاک ملی بخریم یا هوندا آکورد 2014 پلاک منطقه آزاد. اسپرت بودن خیلی برام ملاک نیست ولی راحتی ماشین و صندلی هاش و قدرتش در آب و هوای خوزستان برام خیلی مهمه. ممنون اگه راهنمایی کنید. ضمنا پدرم الان L90 داره و خیلی فکر نکنم تفاوت دو تا خودرو رو متوجه بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. فريد

    ۱۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان
    دوست عزیزى که مدرک خواستن بنده از سال ٢٠١١ چهار ماشین کره اى داشتم اسپورتیج گرنجو و دو دستگاه اپتیما و الان تویوتا کمرى به جرات میتونم بگم کره در ظاهرو امکانات واقعا هنر نمایى کرده ظاهر رو مجدد تایید میکنم ولى امکانات و کیفیت مزخرف ماشن هاى کره ى فقط ضرر بهتون میرسونه امکاناتى مثل سرد کن صندلى که جواب نمیده دنده پشت فرمون که در سال بنده بشخصه دو بار استفاده کردم متاسفانه ماشین هاى کره اى توى دست انداز هاى جاده ى ایران خوب جواب نداده و بعد از گذشت سه سال باید با سرو صداى زیربندى و داخل کابین دست و پنجه نرم کنى یکى از بزرکترین و رو مخ ترین ایرادات کره اى ها صداى بادى هست که در سرعت بالا ١۴٠ در اتاق میپیجه ولى کمرى بسیار نرم روان و لذت بخش براى رانندگیست و بدون صداى باد در سرعت بالا و کیفیت مناسب بنده بعنوان کره ى سوار و جدیدا ژاپنى سوار به جد خواهش میکنم تا زمانى که میتوانید فقط ماشین ژاپنى بویژه کمرى خریدارى کنید هیچ حیز در ماشین به اندازه رانندگى نرم و روان و بدون سر و صدا لذت بخش نیست و زمانى که پدال گاز کمرى رو فشار میدید به راحتى نرمى و روان بودن رو لمس خواهید کرد

    ببخشید پر حرفى کردم

    موافقم 0
    مخالفم 1
  22. فريد

    ۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام یکى از دوستان مدرک میخواست که اثبات بشه خودروهاى ژاپنى بهتر از اسباب بازى هاى کره ایست خب مدرک اول میزان مراجعه این خودروها به تعمیرگاهاست
    مدرک دوم یه سر بزن کیش سه راننده بصورت سه شیفت روى تویوتا کمرى کار میکنه یعنى ٢۴ ساعت ماشین روشنه اونم دست راننده ۵ ساله من این ماشینو گرفتم کذاشتم کیش کار کنه هنوز یک ریال خرج تعمیر نکردم
    حالا شما یه ماشین کره اى به من معرفی کن که یک سال ٢۴ ساعت زیر پا سه تا راننده دوام بیاره اگر مخارج تعمیرات کمرتو نشکوند هرچى دلت خواست بگو
    یه اپتیما ٢٠١۵ خرید م دوسال فیکس داشتمش ایراداتى که برداشت به شرح زیر:
    کولر فنش جام کرد ماشین درجا باد گرم میداد قیمت فن کولر ١/۶٠٠/٠٠٠
    سرد کن سمت راننده سوخت قیمت ١/۵٠٠/٠٠
    کمک ها به سرو صدا افتاد ٢/٠٠٠/٠٠٠
    شیشه شور اومد بیرون دیگه نرفت داخل تا از مدار خارجش کردم قیمت (درستش نکردم قیمتشو ندارم )
    تو سرعت ١۶٠ به بالا صداى باد روانیت میکنه
    خشکى هم که الله ماشالله
    اگر لاستیک فابریکش رو هم تعویض نکنى دقیقا سر یک سال قور میشه ورم میکنه با این جاده های ما

    وسلام به کسى بر نخوره تجربه ام رو براتون گذاشتم استفاده کنید نه موضع بگیرد وگرنه ، نه من نه بابام واردات تویوتا و اکورد و اینا نداریم

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا