تویوتا

پانزده مدل مهم تاریخ خودروسازی تویوتا

داستان اوج‌گیری تویوتا از یک کارخانه نساجی به بزرگ‌ترین و مقرون‌به‌صرفه خودروساز دنیا جذابیت‌های زیادی داشته است. با وجود صدها میلیون خودروی کارآ و قابل‌اعتماد، انتخاب ۱۵ مورد از بزرگان تویوتا در طول زمان می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

15 خودروی به یاد ماندنی تویوتا
پانزده خودروی برجسته تویوتا
با نگاهی به این لیست، شاید به نظر مدل‌های دیگری از تویوتا نیز شایستگی حضور در این لیست را داشته باشند. ولی در نظر داشته باشید که این لیست بر اساس مدل‌هایی است که تویوتا در آمریکا به فروش رسانده است و ممکن است تویوتاهای دیگر خاطره‌انگیزی در هر گوشه از دنیا پیدا شوند.

۱۵) لکسس RX300 مدل ۱۹۹۹

Lexus-RX300
لکسس به عنوان شاخه خودروهای لوکس تویوتا، شهرت زیادی در زمینه کیفیت و سطح بالای خودروهای لوکس دارد. RX300 نیز با ورود خود به بازار، بر وضعیت آن تأثیر گذاشت. تا قبل از RX3000، فرمول اولیه یک شاسی‌بلند شامل یک بدنه واگن بود که بر روی فریم پیکاپ-تراک سوار می‌شد. RX300 و پونتیاک آزتک نگون‌بخت باعث حرکت شاسی‌بلندها به سمت پلتفرم‌های خودروهای مسافری شدند. البته فرمول جدید تنها برای لکسس مؤثر واقع شد و پونتیاک چنین بختی نداشت. RX300 حتی در یک زمان بیش از ۴۰ درصد فروش لکسس را به خود اختصاص می‌داد. این شروع حکومت برند لکسس بر کلاس کراس‌اورهای لوکس متوسط بود.

۱۴) تاندرا مدل ۲۰۰۰

Toyota-Tundra
تویوتا پیکاپی فول‌سایز را عرضه کرد که از تاکومای متوسط بزرگ‌تر بود، ولی در همین حال، جثه آن از فورد سری F، شورولت سیلورادو و دوج رام کوچک‌تر بود. تاندارا اولین تراک فول‌سایز تویوتا در امریکا بود. این کلاس از خودرو در بازار سودآوری و حجم فروش زیادی دارد و تویوتا همچنان درصدد پیشرفت در این عرصه است.

۱۳) کمری نسکار مدل ۲۰۰۸

Toyota-Camry-NASCAR-
تویوتا در سال ۲۰۰۷ وارد سری مسابقات نسکار شد؛ ولی تا ۹ مارس ۲۰۰۸ منتظر اولین پیروزی‌اش ماند. در چهارمین دور از مسابقات این فصل، کایل بوش کمری ویژه مسابقات نسکار را راند و موفق شد در کبالت تولز ۵۰۰ در پیست آتلانتا موتور اولین عنوان را برای تویوتا کسب کند. در حال حاضر تویوتا جایگاه ویژه‌ای در مسابقات نسکار دارد.

۱۲) تویوتا MR2 مدل ۱۹۸۵

MR2
پیشرانه دیفرانسیل عقب کرولا اسپورت تأثیر اسپورتی‌اش را بر این مدل دو سرنشینه با موتور میانی گذاشته بود. نسل اول MR2 همچنان به عنوان یکی از دوست‌داشتنی‌ترین خودروهای دهه ۸۰ میلادی در اذهان باقی می‌ماند.

۱۱) سلیکا سوپرا مدل ۱۹۸۴

Supra
اولین سوپرایی که شایسته تعریف و تمجید بود؛ همراه با یک سیستم تعلیق مستقل یک موتور جلوی ۲/۸ لیتری DOHC با شش سیلندر در یک ردیف و گلگیرهای عریض بر روی چرخ‌های ۱۴ اینچی. این مدل هنوز هم زیبایی خاص خود را دارد.

۱۰) کرولا GT-S مدل ۱۹۸۵

Corolla-GT-S
خودرویی بی‌نهایت ساده و سبک‌وزن که از یک موتور DOHC با ۱۶ سوپاپ و ۴ سیلندر در یک ردیف با قدرت ۱۱۲ اسب‌بخار برای پیشرانه بهره می‌برد. ولی بعدها این مدل مراحل رشد و ترقی خود را طی کرد و تبدیل به یکی از مدل‌های مطرح در بازار خودرو شد. کرولا اکنون عنوان بیشترین فروش یک مدل را در طول تاریخ در اختیار دارد.

۹) لکسس LFA مدل ۲۰۱۲

Lexus-LFA
تویوتا در این مدل قصد داشته که بهترین خودروی جهان را بسازد. این خودروی ۳۷۵ هزار دلاری با بدنه‌ای از جنس فیبرکربن از یک پیشرانه ۴/۸ لیتری V-10 استفاده می‌کند. در این موتور، محفظه سیلندرها با یکدیگر زاویه ۷۲ درجه دارند، آخرین حد مجاز دور موتور ۹۰۰۰ است و در حالی که غرش موتور در ۸۷۰۰ دور بر دقیقه گوش می‌رسد، قدرتی برابر ۵۵۳ اسب‌بخار تولید می‌کند. شرایط این مدل تویوتا اندکی عجیب و غریب است.

۸) سلیکا ST مدل ۱۹۷۱

Toyota-Celica-ST
تویوتا تا قبل از «سلیکا» معمولاً مدل‌های ساده و کاربردی خود را به بازار امریکا می‌فرستاد. ولی با استفاده از فرمول طراحی موستانگ به مدل «کارینا»، مدلی که حضوری کوتاه در اوایل دهه ۷۰ میلادی داشت، تویوتا شرایط را تغییر داد. ارائه سلیکا، اولین نشانه از علاقه تویوتا برای تبدیل شدن به چیزی بیشتر از یک خودروساز خودروهای ساده بود.

۷) لکسس LS400 مدل ۱۹۹۰

Lexus-LS400
این سدان لوکس پرمیوم وقتی همگام با معرفی برند لکسس به عنوان برند محصولات لوکس تویوتا به بازار عرضه شده، به راحتی در بازار خودرو جایگاهی برای خود پیدا کرد. کیفیت ساخت LS400 به اندازه مرسدس‌بنز بود و طراحی آن بهتر از رولز رویس تمام شده بود. پیشرانه این مدل نیز یک موتور ۴ لیتری DOHC ۳۲ سوپاپ V8 بود که ۲۵۰ اسب‌بخار قدرت داشت و ساکت و آرام نیز بود. LS400 قیمت اولیه‌ای برابر با ۳۵ هزار دلار داشت. کاملاً مشخص بود که تویوتا به دنبال سلطه بر تمام بازار خودرو بود و ارائه مدل LS400 به عنوان آغاز رقابت با حریفان کاربلدی مانند ب‌ام‌و، مرسدس، آئودی و جگوار در زمینه خودروهای لوکس بود.

۶) سوپرا توربو مدل ۱۹۹۳

Supra-Turbo
تویوتا سوپرا با موتور توربوی ۳۲۰ اسب‌بخاری‌اش شاید یکی از در دسترس ترین سوپرماشین‌ها بود. با این وجود، این مدل در ادامه تغییرات و پیشرفت‌های زیادی به خود دید و ساخت آن تا ۲۰۰۲ ادامه یافت. هیجان و قدرت سوپرا بیشتر از همه زمانی مشخص می‌شد که صاحبان آن پس از خرید، بهینه‌سازی‌هایی برای موتور ۳ لیتری DOHC ۶ سیلندر انجام می‌دادند. به راحتی ۴۰۰ اسب‌بخار از این موتور گرفته می‌شد و تا ۵۰۰ اسب‌بخار نیز می‌شد رسید.

۵) کرونا مدل ۱۹۵۶

Toyota-Corona
تویوتا تا قبل از رسیدن کرونا به بازار امریکا، یک بازیگر حاشیه‌ای در این عرصه بود. ولی با ارائه کرونا، تویوتا به عنوان سازنده خودروهای بادوام و قابل‌اعتماد شناخته شد. سری‌های T40 و T50 از کرونا اولین خودروهایی بودند که امریکایی آن‌ها را با نام تویوتا می‌شناختند. به نوعی می‌توان گفت که دوام و پیشرفت تویوتا در امریکا مدیون این خودروهاست.

۴) تویوتا ۲۰۰۰GT مدل ۱۹۶۷

Toyota-2000GT
۲۰۰۰GT یک خودروی زیبا و دلپذیر، با پیشرانه ۶ سیلندر است که در یک فیلم جیمز باند نیز نقش‌آفرینی کرده است. این خودرو اولین مدلی است که می‌توان آن را یک ژاپنی کلاسیک نامید؛ مدلی که بیشتر افراد آن را بهترین محصول تویوتا نامیدند. ولی با وجود بزرگی غیرقابل‌انکار آن، تنها ۳۵۱ دستگاه از آن‌ها بین سال‌های ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۰ در امریکا وجود داشت که آن هم توسط یاماها مونتاژ می‌شد.

۳) لندکروزر FJ40 مدل ۱۹۶۰

Toyota-Land-Cruiser-FJ40
لندکروزر به مانند جانور عظیم‌الجثه‌ای است که در هر سطحی از زمین می‌تواند سرک بکشد و مدلی از آن که ارزش آوردن نام آن در این لیست را دارد، FJ40 است که اولین بار در سال ۱۹۶۰ رونمایی شد. این مدل هرگز راحت و یا لوکس نبود و مواد به کار رفته در ساخت آن چندان کیفیت نداشت؛ ولی خصوصیت ویژه آن همین بود. در واقع، همان چیزی بود که یک لندکروز باید باشد.

تولید FJ40 برای بیش از ۲۰ سال با همان طراحی تأثیرگذارش به بازار عرضه شد. در سال ۱۹۸۳ آخرین مدل تولید جدید آن در امریکا به فروش رسید و این در حالی بود که آخرین حضور FJ40 در خط تولید در ژاپن در ۱۹۸۴ بود؛ یعنی ۲۴ سال کامل پس از رونمایی اولیه.

۲) استاوث مدل ۱۹۶۴

Stout-JDM
هایلوکس و تاکوما، تراک‌های کامپکت تویوتا، قلب و روح برند تویوتا را تشکیل می‌دهند؛ مدل‌هایی در هر کجای کره زمین با نام تویوتا پیدا می‌شوند. اولین پیکاپ‌های تویوتا در آمریکا استاوث های مدل ۱۹۶۴ بودند که از موتور ۱/۹ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۸۵ اسب‌بخار برای پیشرانه استفاده می‌کردند. پیکاپ‌های تویوتا به سرعت در بازار فراگیر شدند و پس از مدتی، مدل‌های شناخته شده برای اکثریت مردم بودند.

۱) کمری ۱۹۹۲

Toyota-Camry
البته این کمری، اولین کمری یا اولین کمری مونتاژ شده در داخل امریکا نبود، ولی اولین کمری بود که واقعاً «کمری» بود! طراحی درها شبیه به یک لیموزین، یک کابین راحت‌تر از بسیاری از هیلتون‌ها و طراحی مشابه لکسس LS در ابعاد کوچک‌تر. این نسل از کمری تقریباً تمام نیازهای مشتریان امریکایی را از یک تویوتا برآورده می‌کرد. این خودرو، چندان هیجان‌انگیز نبود؛ ولی کارایی و قابلیت‌های بالایی داشت. کمری‌های بعدی نیز در بین پرفروش‌ترین خودروها در بازار امریکا بوده‌اند.

تویوتا تاکنون خودروهای مسابقه بسیار خوبی ساخته و با آن‌ها موفق به قهرمانی در برخی مسابقات نیز شده است. تراک‌های تویوتا نیز سرسختی و دوام مناسبی از خود نشان داده‌اند. ولی این نسل سوم کمری بوده که تویوتا را تبدیل به یک برند دارای اعتبار در بازار آمریکا کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۹ دیدگاه‌ها

  1. Ahmad..F12

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    انیس جان ممنون

    سوپرا توربو رو میپسندم
    منو یاد NFS قدیم میندازه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خاوری

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1103 ديدگاه)

      تو مناطق کردنشین غرب کشور هنوز هم از مدا استاوث استفاده میشه و خیلیا در حد لالیگا این خودرو رو دوست دارن… رنگ سبز و سفید و قرمزش هم خیلی زیاده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. matin

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (233 ديدگاه)

      تویوتا رو کرولا 1985 GT-S یک موتور 1600 با 114 اسب بخار قرار داد
      ایران خودرو رو دنا 2014 یک موتور 2000 با 105 اسب بخار قدرت قرار می دهد
      من برم سرمو بکوبونم به یه دیواری

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. خودروي ملي انحصار ملي

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (166 ديدگاه)

    تفاوت صنعت خودروسازی زابن و کره اینجا مشخص میشه احتمالا اون زمان که زابن داشته ماشین میزده کره ای ها لکن میساختن بعد زدن تو کار خودرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ghost

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (168 ديدگاه)

      باز خوبه اون موقه یه چیزی میساختن …
      نتیجشم الان دارن میبینن ;)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Ahmad..F12

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      باز خودروی ملی اومدی پیام لگن سازی رو دادی رفتی؟؟؟ بابا دم تو گرم!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. خودروی ملی انحصار ملی

        ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (166 ديدگاه)

        داداش من چاکرتم در بست اصلا خودرو سازی کره تو کتم نمیره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. wv

          ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (233 ديدگاه)

          خودروی ملی خوب شما نخر مگه نمیگی بده این که دعوا نداره.بزار فقرا بخرن .راستی سمند ال ایکس گرفتی یا معمولی ؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ahmad..F12

          ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          عیب نداره دیگه بیا بگو عادت کردیم.. :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. امید

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    تویوتا کارشو بلده به این میگن یه خودرو ساز خوب و کار بلد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. datsun

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3477 ديدگاه)

    محبوب ترینش کمری، کرولا و لندکروز و بهترینش lfa تا الان

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. ادریس( ♪♫Edi سابق)

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (95 ديدگاه)

    یادش بخیر لکسس LS400, ; لندکروز Fj40,

    مگه مرگش میزنه تویوتا !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. yasin

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (126 ديدگاه)

    فوق العاده بود من عاشق کمری دهه نود لند کروز سوپرا وسلیکا ولکسس

    ال اس هستم تویوتا=بهترین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. بهزاد

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    تو این لیست جای یاریس و راوفور خیلی خالیه و این دو هم نقش اساسی در سربلندی تویوتا داشته اند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ASTON MARTin

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    دوستان اگه راجبه فرمان حساس به سرعت یه سری اطلاعات بم بدید عالی میشه
    الان همه خودرو ها دارن این سیستمو؟ ائم از سدان کوپه روداستر و…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      این سیستم میتونه تو اکثر خودروها به کار برده بشه.توی سرعت های بالا مثل سرعت 95 به بعد،کمی از نرمی فرمان کم میشه.سیستم جدیدی نیست و حتی تو مدل های خارجی پژو 206 هم وجود داشته.
      ارادتمندم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ASTON MARTin

        ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1346 ديدگاه)

        فدات شاهین جان!
        همونطور که هدس میزم! واقعا سیستم خوبیه! فرمون ماشین من ا 120 تا به بعد مث ویره گوشی میلرزه! گمونم همین روزا از دستم در بیاد:|

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. qiasi206

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (58 ديدگاه)

    یادش بخیر تویوتا استاوث سبز رنگ همسایمون با اون صدای گیربکس خاصش یادآور خاطرات شیرین بچگیمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ferrari

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (415 ديدگاه)

    بیشتر این تویوتا ها خوبن ولی بین این ها ماشین هایی هست که واقعا خاصن.

    تویوتا mr۲ تویوتا سوپرا تویوتا کرولا gt-s لکسوس lfa و از همه مهمتر تویوتا gt 2000 که تو سری فیلم های جیمز باند هم حضور داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. MoahmmadTSR

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (323 ديدگاه)

    کله گندشون LFA

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرید

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (787 ديدگاه)

      محمد جان نمیشه گفت کله گندشون فقط اینه میبینیم که هر خودرویی به نوبه خودش برای تویوتا مهم بوده…روی LFA واقعا مهندسی پیچیده ای شده و ۹ سال روی این ماشین کار شد تا به اینجا رسید…
      واقعا این ۱۵ تا هر کدوم سهمی در موفقیت تویوتا داشتن…
      توی لکسس واقعا LS سهم بسیار بزرگی رو داشته و این مدل باعث شد که لکسس خودش رو به جهانیان نشون بده و ثابت کنه و همچنین RX هم تکمیلش کرد…LS سمبل لکسس هستش.. .LFA هم که حرفی در اون نیست و تاریخ ساز شد واسه لکسس … من زیاد درمورد تویوتا اطلاعات ندارم چون سنم به اون زمانها قد نمیده وانتخاب هر ۱۵ تا مدل کاملا درسته…مخصوصا کمری…لندکروز…کرونا…سیلکا…کرولا.
      همینجا از آقای انیس حسینی تشکر ویژه میکنم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. حمید

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (199 ديدگاه)

    من از لکسوس ها خوشم اومد راستی
    بچه ها اریون مگه صفرش هنوز تو بازار هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. CIFEX

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (81 ديدگاه)

      اره اقا حمید هنوز صفرش هست 2013
      ولی چون وارداتش ممنوع شده با قیمت بالا میفروشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مک میسل

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      بله برای همین گفتم که بخرید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. yasin

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (126 ديدگاه)

    تویوتا فوق العادست!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. yasin

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (126 ديدگاه)

    کیفیت تویوتا مثل نداره!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. yasin

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (126 ديدگاه)

    اره حمید 2014 اش هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علي اقا

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (81 ديدگاه)

      اقا اریون صفر ٢٠١۴ نقدا خریدارم. شبا خوابشو میبینم. هر جا هم دنبالش گشتم نبود
      لطف کنید به ایمیل من پیام بدین و خانواده ای رو از نگرانی برهانید :))
      Ethh30@yahoo.com

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. vahid jinpachi

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (847 ديدگاه)

    اره منم امروز یکی دیدم….

    ماشین خوبیه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. yasin

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (126 ديدگاه)

    http://www.bama.ir/car/details-2-1566656/1990-toyota-celica-for-sale

    وای پدالی ها اینو نبینین از دستتون رفته ها جان من ببینید!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. hrf

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (381 ديدگاه)

    LFA . RX . supra. GT2000 . LS . CAMRY…حرف نداری تویوتا عاشقتم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. مهدی ف

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    عجب مقاله جالبی بود مر30 اقا مسعود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Alpha

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (544 ديدگاه)

    مدل افسانه ای سوپرا هیچوقت جایگزین نشد ! واقعا افسوس میخوره آدم !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. مصطفی

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (350 ديدگاه)

    LFA.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. SAMANpes

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    تویوتا سوپرا هنوز پیدا می شه ؟؟؟/ می خوام پیداش کنم اگه شده بخرمش… خاطره عجیبی دارم باهاش :D
    و درباره ی قیمتش
    یه اطلاعاتی بدید بهم ممنون می شم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. حمید

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (199 ديدگاه)

    اریون یعنی میگید به درد استفاده خانوادگی هم میخوره ؟ چون میگن از لحاظ موتوری خیلی شاخه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. CIFEX

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (81 ديدگاه)

      اصلا یک ماشین خانوادگیه
      چرا به درد خانواده نخوره ؟
      من 3 سال یک 2007 اشو داشتم واقعا عالی بود .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد حسن

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (17 ديدگاه)

      کاملا خانوادگیه . من باهاش رانندگی کردم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. ali-gtr

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (493 ديدگاه)

    supra

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. Mahdi

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    LFA که واقعا محشهر ، ولی من از قدیم هم تو رنج فیمت 40 تا 80 ملیون ،کمری رو همیشه انتخاب میکردم و اولین بار هم سال 2012 یه کمری صفر خریدم هنوزم دارم ، کیفیت ساختش حرف نداره ، هنوز که هنوزه بازم تو اون رنج قیمت به نظرم حرف اول رو میزنه(با وجود این کره ای ها)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. مهدی 911

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (459 ديدگاه)

    بهترینش لند کروزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. مسعود

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خاسته تو ال اف آ بهترین ماشین دنیا رو بسازه ، بدترین رو ساخته . نمیخاستن چی میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    مطلب عالی بود .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. داوود

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (131 ديدگاه)

    هیج مدلی از تویوتا نمیشناسم که خوب نباشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. Desmond

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    مدلاهای کرونا.کارینا و سلیکا تویوتا عالی هستن..که اکثرمون باهاشون خاطره داریم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا