تویوتا کمری در انتظار فیس لیفت گسترده

سال 2015 برای تویوتا سال مهمی خواهد بود زیرا بسیاری از رقبای کمری آن نسل جدید خودروهای خود را روانه بازار می کنند این در حالی است که طراحی تویوتا کمری جدید نتوانست چندان مورد پسند طرفداران این خودرو و حتی رئیس شرکت تویوتا قرار گیرد بنابراین همان‌طور که پیش بینی می‌شد برای سال 2015، یک فیس لیفت سنگین و گسترده در انتظار این خودرو خواهد بود.

Toyota Camry
Toyota Camry

پرفروش‌ترین سدان حال حاضر تویوتا در بازار آمریکا، به شدت از سوی رقیبان خود مورد تهدید قرار گرفته است. تویوتا در بیانیه ای تجدید نظر کلی در این محصول در اواسط چرخه عمر آن در سال 2015 را اعلام کرد. این تغییرات گسترده تر از تغییر چراغ‌ها، جلو پنجره و سپرها می‌باشد. طراحی مدل فعلی که در سال 2011 معرفه شده فاقد هیجان و جسارت کافی است و گرچه فروش آن خوب به نظر می‌رسد اما نیاز به تقویت و ایجاد طراحی بهتر در آینده کمری مؤثر خواهد بود.

2012 Toyota Camry Hybrid - Camry HL (left) and Camry H
2012 Toyota Camry

برای 12 سال متوالی، تویوتا کمری پرفروش‌ترین خودروی در ایالات متحده بود اما در دو ماه ابتدایی امسال در پشت سر نیسان آلتیما قرار گرفته است. فروش کمری در ماه فوریه 17 درصد کاهش یافته و در سال 2013 نیز سهم بازار خود را به فورد فیوژن و هوندا آکورد واگذار کرده است.

Toyota Camry design
Toyota Camry design

سدان متحول شده تویوتا برای اولین بار در نمایشگاه نیویورک یعنی حدود سه هفته دیگر رونمایی خواهد شد.

2012 Toyota Camry
2012 Toyota Camry

26 دیدگاه

  1. جهانگير
    سوابق: (131 دیدگاه) ,

    انشاالله دوباره به صدر جدول بر مي گرده

    پاسخ
    1. علیرضا
      سوابق: (500 دیدگاه) ,

      اتفاقا من که زیاد سدان های تویوتا رو دوست ندارم از طراحی ساده این نسل از کمری مخصوصا توی مدل se خوشم میاد

      پاسخ
      1. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
        سوابق: (1683 دیدگاه) ,

        اونقدر ها هم بد نیست این نسلش ، بخصوص داخلش فوق العاده راحته و نرمه

        پاسخ
  2. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
    سوابق: (1683 دیدگاه) ,

    کمری ، 12 سال اول بودی حالا یه چند ماه میدون به جوونا دادی ، من به برگشتنت به صدر و موفقیت های گذشته ایمان دارم عشق من ♥
    3 هفته ی دیگه طرفداران آکورد و فیژون و … رو می بینم که بعد از رونمایی نسل جدید عشقم چجوری به تویوتا دارن حسودی می کنند

    پاسخ
  3. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    یه خودرویه کاملا منطقی
    من فکر میکردم رقیب اصلیش آکورد هست ولی میبینم آلتیماست!
    خریداران این خودرو در امریکا بیشتر خونواده ها و افراد میانسال طبقه متوسط و در کل افراد معمولی جامعه رو تشکیل میدن و طراحی مناسب و ساده اون رو به این دلیل میشه توجیه کرد چون نیاز چندانی به خطوط رادیکال و هیجان نیست هرچند که رقبا این کار رو شروع کردند..هرچند در کمری اصل اول کاربردی بودن و راحتی هست.
    کمری در امریکا نقش همون 405 و سمند در ایران رو داره..برای قشر متوسط

    پاسخ
    1. خاوری مزراتی
      سوابق: (1104 دیدگاه) ,

      رضاجان متاسفانه سیاستهای هوندا به دلایل نامعلومی درمورد دومدل پرطرفدارش آکورد و سیویک جدیدن خوب جواب نداده و کمتر دست به تحول زده…
      بااینحال هوندا ماشین فوق العایه

      بله کمری یه ماشین کاربردی تا قروفری و ادااطواری :-))

      پاسخ
    2. hero
      سوابق: (593 دیدگاه) ,

      سلام
      البته در ایران 405 وسمند به مردم تحمیل میشه
      ولی در خارج (منظورم از خارج افغانستانه! جای دوری نریم!!!!)مردم آزادانه
      ماشین انتخاب میکنن
      همین تویوتا کمری که ما بی تفاوت از کنارش تو خیابون رد میشیم توی آمریکا داره شاخ
      غولهای خودروسازی رو میشکنه!

      پاسخ
  4. feri
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دوستانی که میگن این ماشین خوبه
    بهشون پیشنهاد می‌کنم برن پشت چنتا ماشین دیگه بشینن بد ببینم بازم میگن این ماشین خوبه یا نه
    هر ماشینو باید با ماشین که هم قیمتش هست مقایسه کرد
    از بین ماشین هایی که تو ایران هست باید اینو با اپتیما سوناتا آکورد تینا و سراتو ۲۰۱۴
    از هیچ کدومه این ماشینا بهتر که نیست هیچ
    بسیار ماشین آشغالیه
    اینو تست کنین ۲ ۳ تا از اینایی که گفتم هم تست کنین
    قرار نیست چون تویوتا ماشین خوبی‌ بود هنوزم خوب باشه
    تویوتا ۳ ۴ ساله که مورد

    پاسخ
    1. خاوری مزراتی
      سوابق: (1104 دیدگاه) ,

      سراتو رقیب کورولاس عزیزجان… همون 4تا رقیب اول درستن

      پاسخ
    2. Morteza
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      با عرض معذرت ولی شما تا به حال پشت تویوتا نشستی که این حرف رو میزنی؟این رفیقمون hero راست میگه. شاید قیافه نداشته باشه ولی از لحاظ کاربردی بودنش حرف اول رو میزنه. این ماشین کره ای ها هیچوقت به پای این ژاپنی ها نمیرسن. فقط قیافه کار میکنن.

      پاسخ
  5. hero
    سوابق: (593 دیدگاه) ,

    اونایی که تویوتا میخرن برای ظاهر و قیافه انتخابش نمیکنن
    این ماشین اصلا مرگ نداره
    بخصوص کمری و کرولا

    پاسخ
  6. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    امید وارم در هنگام طراحی نسل جدید این خودرو مهندسی دقیق تر و وقت بیشتری براش بذارن تا اینقدر فراخوان نده و اعتبار کمپانی رو زیر سوال ببره.
    فراخوان اینجا
    فراخوان اونجا
    فراخوان همه جا
    تویوتا کمی سرمایه بیشتری بذار تا اینقدر فراخوان ندی
    زمانی که کم بودن قیمت خودرو های تویوتا برای این شرکت مزیت حساب میشد هیچ وقت کسی فکر نمیکرد این کم بودن قیمت بخشیش ناشی از صرفه جویی شدید در هر پروژه است که تویوتا روش کار میکرده.
    خودروساز های امریکایی همیشه این مشکل رو داشتن که حداقل قیمت خودرو های تولیدیشون بیشتر از خودرو های رقیب از کشور ژاپن بود. بخش اعظم دلیل این اتفاق به این خاطر بود که ژاپنی ها و به خصوص هوندا نیسان و تویوتا برای هر پروژه مبلغ خیلی کمتری رو نسبت به امریکایی ها صرف پروژه ساخت یه مدل جدید خودرو میکردن
    حالا میبینید که این کاهش هزینه ها به ضرر اون خودرو ساز ها تمام شد و فراخوان پشت فراخوان دادن بازارشون رو کم رشد کرد….

    پاسخ
    1. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
      سوابق: (1683 دیدگاه) ,

      برو بابا دلت خوشه ، فراخوان چه ربطی داره کم شدن اعتبار کمپانی؟ الآن اعتبار تویوتا که فراخوان داده بالاتره یا جنرال موتورز که می دونسته ماشین هاش مشکل دارن؟؟؟ کو* نگو مومن

      پاسخ
      1. زیگما
        سوابق: (3078 دیدگاه) ,

        اعتبار خودرو سازی که ماشین هاش رو هر ماه به خاطر مشکلات فراوان فراتوان میده کم نمیشه???
        قطعا کم شده اعتبار تویوتا . رشد فروش تویوتا نسبت به بقیه خودروساز ها کم تره . هم چنین نظر سنجی ها نشون میده میزان رضایت مشتریان تویوتا از خودرو های 2013 و 2012 بشدت کم شده. اینها ربطی به اعتبار نداره???
        مگه من گفتم اعتبار جی ام بیشتره??? کی اینو گفت??? بعد بهت میگم توهم میزنی میگی نه
        من دارم از شکست پروژه ارزان سازی حرف میزنم ایشون داره از حرف های نزده من صحبت میکنه.
        ک* من میگم یا شما???دست از تعصب بر دار و یکبار هم که شده واقعیت رو بپذیر.

        پاسخ
        1. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
          سوابق: (1683 دیدگاه) ,

          بابا اینا میان دو کیلومتر متن می نیوسن تویوتا فلانه ملانه ، ولی اتو هر چی هم بد بگی میبینی که تویوتا هنوز اوله

        2. زیگما
          سوابق: (3078 دیدگاه) ,

          آره تو فراخوان دادن اوله دیگه….
          اشتباه نگفتی….
          خوشم میاد خودتون میدونید و میگید تویوتا چه وضعیه!

      2. جلال
        سوابق: (585 دیدگاه) ,

        محمد جان سلام
        عزیزم با کسی بحث کن که ارزش بحث کردن داشته باشه

        پاسخ
    2. طوفان
      سوابق: (152 دیدگاه) ,

      فقط باید یکبار با کمری رانندگی کنی تا فرقشو با بقیه خودرو ها متوجه بشی حالا هی شما بگو اعتبارشو از دست داده !

      پاسخ
  7. مخ خودرو
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    زیگما و محمد عزیز
    من شما را به صلح و دوستی و اعتدال دعوت میکنم.

    برادر زاده روحانی

    پاسخ
  8. HILUX
    سوابق: (222 دیدگاه) ,

    همچینم ماشینی نیست ولی از کره ای ها خیلی بهتره.

    پاسخ
  9. HILUX
    سوابق: (222 دیدگاه) ,

    با سلام خدمت دوستان
    نظر قبلی رو همینجوری نوشتم میخواستم یه چیزی رو امتحان کنم . تاحالاسوارش نشدم پس نظرم نمیدم چون بعضی ماشیناعملکردشون بر خلاف ظاهرشونه.یعنی شاید یه ماشین ظاهری خیلی پر هیجان داشته باشه اما سواری معمولی یا بر عکس.
    من سوناتا سوارشدم هم2011 هم2013 که این2013صفربود واقعا انتظار اینجور سواری ای نداشتم یه 40 کیلومتری باهاش رانندگی کردم که خیلی خستم کرداز فرمونشم خوشم نمیاد کلا توش راحت نیست ادم.البته امکاناتش زیاد و کافیه ولی قبل از اینکه سوارش بشم یه ذهنیت دیگه ازش داشتم.در کل ماشینای کره ای برای سوار شدن خیلی خوب نیستند چون بیشترشونوسوار شدم اینو میگم.زیادحرف نمیزنم دوستان بهتر درجریان اند.
    حالا چند تا سوال دارم اگه کسی میدونه جواب بده ممنون میشم.
    1)تویوتاVIGOچه فرقی با سایر مدلها دارد؟
    2)روی ستونFJ CRUSERنوشتهXTREMEیعنی چه؟
    3)پیکاپDXچه فرق داره بابقیه؟

    پاسخ
  10. HILUX
    سوابق: (222 دیدگاه) ,

    یه سوال دیگه
    زیرمجموعه های کمپانی دایملر چیان؟بیشتر کامیون سازاشو میخوام

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.