تویوتا کرولا ۲۰۱۴ سری S

کوچک و به صرفه بودن لزوماً به معنی یک خودروی سرد و ملال‌آور نیست. خودروهایی مانند فورد فوکوس، مزدا ۳ و فولکس‌واگن گلف را در نظر بگیرید که همزمان هم از لحاظ اقتصادی به صرفه هستند و هم هیجان لازم را دارند. تویوتا کرولا نیز در این دسته جای می‌گیرد؛ با این حال، تفاوت اساسی آن با دیگر خودروهای هم ردهٔ خود، حتی در مدل سری S اسپورتی، طراحی ضعیف دینامیکی است. به نظر می‌رسد در طراحی جدید تویوتا کرولا، بیشتر به کارایی و دوام توجه شده و موارد مربوط به عملکرد خودرو برای طراحی دوباره آن در سال ۲۰۱۴ باقی مانده است.

2014 Toyota Corolla S Premium
2014 Toyota Corolla S Premium

حداقل کرولای جدید و به ویژه مدل اسپرت S آن، نمایی مناسب‌تر و هیجان‌انگیزتر نسبت به مدل‌های قبلی دارد. علاوه بر نشان S در پشت خودرو، از جلوپنجره‌ای با لبه‌های کروم مشکی پیانویی و همچنین اگزوز طرح کروم، سود می‌برد که در کنار چرخ‌های منحصر به فرد ۱۷ اینچی آن، ظاهری زیبا به خودرو بخشیده است. خوشبختانه، طراحی نامناسب بیرونی کرولاهای قدیمی در این مدل جدید، کنار گذاشته شده است. برای اولین بار پس از سال‌ها، کرولا از حالت یک خودروی نجیب و باوقار و صرفاً برای حمل‌ونقل خارج شده است.

2014 Toyota Corolla S Premium
2014 Toyota Corolla S Premium

طراحی داخلی نیز به همین نحو، تغییر داده شده است. طراحی چرم فرمان و شیفترهای تغییر دنده دستی به قدر کافی استحکام دارند و صندلی‌های با روکش پارچه مخصوص، راحت هستند و بالشتک‌های اسپورتی آن، چیزی بیشتر از تجهیزات سواری ساده است. فضاهای پاها برای صندلی‌های کاملاً مناسب است. صفحه نمایش لمسی TFT، کیلومتر شمار و مسافت سفر و همچنین مواردی مانند، مصرف کنونی و متوسط سوخت، مسافتی که می‌توان با سوخت باقی‌مانده پیمود، سرعت متوسط، تخمین زمان رسیدن به مقصد و وضعیت دنده را نشان می‌دهد.

2014 Toyota Corolla S dashboard
2014 Toyota Corolla S Dashboard

هنگام خرید تویوتا کرولای S، مانند خودروی تست شده، دو پکیج می‌توان تهیه کرد. یکی سقف آفتاب‌گیر ۸۵۰ دلاری و دیگری «بسته تسهیلات رانندگی» به قیمت ۱۵۱۰ دلار. بسته تسهیلات رانندگی شامل مواردی مانند سیستم صوتی با شش اسپیکر، اتصال آی‌پاد و USB و صفحه نمایش ۶/۱ اینچی با وضوح بالا با قابلیت راهبری و رادیوی ماهواره‌ای می‌شود. همهٔ این موارد، با قیمت کلی ۲۲۸۷۰ دلار در دسترس ما خواهند بود.


اسپورتی‌ترین کرولایی که ساخته شده، باز هم بر روی همان موتور ۱/۸ لیتری با قدرت ۱۳۲ اسب‌بخار تکیه دارد. همچنین کرولا S به دو صورت دنده اتوماتیک تغییر سرعت پیوسته (CVT) و ۶-دنده دستی ارائه می‌شود. مدلی که در این بررسی، استفاده شده، دارای سیستم CVT است. این مدل اسپورت، نقاط تئوریک تغییر سرعت را افرایش داده و در هنگام ترمز، دنده را حفظ می‌کند. استفاده از سیستم CVT می‌تواند مصرف سوخت را به میزان حدود ۰/۴ لیتر کاهش دهد.


در بهترین حالت، برای رسیدن به سرعت ۹۶/۵۶ کیلومتر بر ساعت، ۱۰/۵ ثانیه زمان لازم بود و همچنین زمان رسیدن به مسافت یک چهارم مایل، ۱۸/۱ ثانیه برای کرولا اسپرت بود. حالت اسپورتی فرمان، حس رانندگی خوبی منتقل می‌کند. با این حال رانندگی با کرولا باز هم ساده و آرام باقی می‌ماند و به نظر می‌رسد هدف از ساخت چنین خودرویی نیز همین بوده است.


بی‌تردید یکی از مهم‌ترین پیشرفت در سری S کرولا، به‌کارگیری صفحات ترمز استاندارد تویوتا در چرخ‌های عقب است. هنوز بسیاری از خودروهای تولیدی تویوتا با صفحات ترمز ۹ اینچی ساخته می‌شوند و این در حالی است که در کرولا S، صفحات ۱۰/۲ اینچی به کار رفته است. با این حال، عملکرد معکوس در تست توقف، استفاده از این صفحات را با سؤال روبرو می‌کند. ۵۹/۱ متر فاصله‌ای است که تویوتا کرولا S از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت متوقف می‌شود و این مسافت، ۴/۸۷ متر از خودرویی مانند کرولا LE که صفحات ترمز سری قبلی استفاده می‌کند، بیشتر است. چنین عدد ضعیفی، شاید نشان‌دهنده این است که تایرهای فایر استون FR740 برای سری S تویوتا مناسب نیستند.


اگر دوباره، جمله اول مطلب، مرور شود، «کوچک و به صرفه بودن لزوماً به معنی یک خودروی سرد و ملال‌آور نیست»، شاید دیگر با اطمینان از این جمله درباره تویوتا کرولا S صحبت نکنیم. با این حال، تویوتا مشکلی با این تعبیرها ندارد، مدل کرولا یکی از پرفروش‌ترین خودروها و در جهان است و حدود ۴۰ میلیون کرولا، خانهٔ خود را پیدا کرده‌اند و حتی با وجود این‌که مدل اسپرتی نیز آن، عملکرد مناسب درخور نامش را ندارد، ولی باز هم جای خود را در قلب مشتاقان تویوتا دارد. تویوتا همیشه و کاملاً از نقد شدن چک‌های مشتریان قانع و متواضع خود، راضی است.
با هم نتایج کلی تست تویوتا کرولا S را مرور می‌کنیم.

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، چهار در سدان.
  • قیمت مدل تست: ۲۲۸۷۰ دلار (قیمت پایه: ۱۹۸۱۰ دلار).
  • نوع موتور: DOHC 16-valve inline-4 ، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخت‌رسانی مستقیم انژکتوری.
  • گنجایش: ۱۷۹۸ سی‌سی.
  • قدرت: ۱۳۲ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۱۷۳/۵۴ نیوتن متر در ۴۴۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: تغییر سرعت پیوسته اتوماتیک CVT و قابلیت‌تغییر به حالت دستی .

ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۷ متر.
  • طول ماشین: ۴/۶۵ متر.
  • عرض: ۱/۷۷۵  متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۵ متر.
  • وزن کلی: ۹۹۳/۴ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۱۰/۵ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۳۱/۳ ثانیه.
  • صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۳۷/۴ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۱۰/۵ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۸/۱ ثانیه با سرعت ۱۳۰/۳۵ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت گیربکس) : ۱۷۸/۶۳ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۹/۱ متر.
  • نیروی گریز از مرکز در سر پیچی به قطر ۹۱/۴ متر: 0.79 g

مصرف سوخت:

  • سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۵/۹۷ لیتر در شهر و ۴/۶۸ لیتر در بزرگراه
  • مصرف سوخت در تست: ۷/۲۲ لیتر در صد کیلومتر.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

58 دیدگاه

  1. LAMBORGHINI DIAM
    سوابق: (3638 دیدگاه) ,

    فقط و فقط ژاپن و دیگر هیچ!!!!!!

    پاسخ
    1. Kurosh
      سوابق: (311 دیدگاه) ,

      خیلی خوشکل تره از نسخه قبلی…

      پاسخ
  2. km
    سوابق: (681 دیدگاه) ,

    عالی شده. عوض شدن نسلش میتونه به تویوتا خیلی کمک کنه. الآن یکی میاد میگه تویوتا آشغاله و فقط کره و …

    پاسخ
    1. LAMBORGHINI DIAM
      سوابق: (3638 دیدگاه) ,

      اون یه نفر به جز زیگما کی می تونه باشه!!!!

      پاسخ
    2. سامان
      سوابق: (147 دیدگاه) ,

      اين عاليه ولى اونى كه قرار ِ بياد خاورميانه خيلى خيلى سرتر از اينه.

      پاسخ
  3. اسی 2160
    سوابق: (144 دیدگاه) ,

    sorena330 راست میگی شبعه ام جی 6 هم هست جلوش کاش موتورشم توربو داربود
    گنجایش: ۱۷۹۸ سی‌سی.
    قدرت: ۱۳۲ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه. کیا سراتو از این قوی تره موتورش ولی خوشگله اسپرت شده

    پاسخ
  4. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    1.کیا سراتو از این قوی تره.
    2.زیبایی الانترا رو نداره.
    3.طراحی ساده ای داره.
    4.ولی سادگی نوعی از زیبایی هست.
    5.قیمتش نسبت به رقبا واقعا ارزونه.
    6.فروش بالا نشون دهنده خوب بودن نیست.
    6.این کرولا مخصوص امریکا و کانادا هست.و کرولایی که قراره برای اروپا و آسیا و ایران آفریقا ساخته بشه کاملا متفاوت خواهد بود.کاش پدال این مورد رو یادآوری میکرد

    پاسخ
    1. amir.t.
      سوابق: (548 دیدگاه) ,

      زیگما در مورد گزینه 6 میشه بگی که فروش بالا نشون دهنده ی چی هستش!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ای بابا …

      پاسخ
      1. Amiri
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        البته نمیخوام مثال بی ربط بزنم. ولی فروش بالای پراید در ایران به چه دلیله؟!
        اگه کسی تصمیم به نگه داشتن ماشین برای چندین سال را داره و قیافه اسپورت و آپشن های تحریک آمیز خودروهای با قیمت نزدیک به این مدل (مانند مزدا 3 جدید، اپتیما غیر فول، النترا، سراتو، ام جی 6 و …)براش وسوسه کننده نیست، باید بگم کرولا براش گزینه مناسبیه و خریدش توجیه اقتصادی داره.
        کم خرج و کم مصرف.

        پاسخ
        1. صفا
          سوابق: (1 دیدگاه) ,

          خداییش شوخی نمیکنی ؟
          به موت قسم ، ارتباط فروش پراید و پیکان در ایران ، با فروش کرولا در سطح جهان و مقایسشون ، از ارتباط گودرز و شقایق هم بیربط تره !!! اگه پراید یا پیکان در ایران زیاد فروش رفته تنها دلیلش نبود گزینه های دیگه برای خریداران این تابوتهاس .
          اما کرولا در بازارهایی پرفروش شده که دهها رقیب از شرکت های مختلف داشته و مشتریاش قدرت خرید ماشین گرونترم داشتن اما کرولا رو ترجیح دادند .
          جون من بگو که همینجور روی هوا یه چیزی پروندی 😐

    2. LAMBORGHINI DIAM
      سوابق: (3638 دیدگاه) ,

      پس اگه اینجوریه ی کیا و هیوندا بهتر از ژاپنی ها نیستند به خاطر این که فروششون بیشتره!!!!!

      پاسخ
      1. amir.t.
        سوابق: (548 دیدگاه) ,

        LAMBORGHINI DIAM جون منظور من زیگما بود و اصلا کاری با هیوندا یا برند دیگه ی ندارم.من فقط منظورم تویوتا کرولا 2014 بود.اره گل پسر…

        پاسخ
    3. Omid_Gorgan
      سوابق: (5 دیدگاه) ,

      خودروهای ژاپنی به هیچ وجه قابل قیاس با خودروهای کره ای نیستن ، قطعا کیفیت بالا و استهلاک پایین خودروهای ژاپنی رو خودروهای کره ای ندارن ، در ایران خودروهای کره ای فروش بیشتری دارن بخاطر طراحی مدرنتر که این رو هم مدیون طراحان آلمانی و امریکایی هستن که نسل جدید خودروهای کیا و هیوندای رو براشون طراحی کردن ، ولی من در سفر به روسیه و افریقای جنوبی خیلی کم خودروی کره ای دیدم و بیشتر خودروها آلمانی یا ژاپنی بودن ، کرولا یکی از پر طرفدارترین خودروهای تویوتاست و از دهه 80 میلادی همچنان داره به روز و تولید میشه ، این نشون دهنده پر طرفدار بودنشه

      پاسخ
  5. محسن.د
    سوابق: (1422 دیدگاه) ,

    زگیما معلوم نیست با خودش چندچنده! وقتی بحث خودروهای آلمانی میشه و میبینه کره ازلحاظ تکنولوژی درمقابل آلمان هیچ حرفی واسه گفتن نداره میگه:”چه فایده وقتی فروشش کمه!” بعد وقتی طرفدارهای تویوتا بهش میگن فروش تویوتا از هیوندای و کیا بیشتره میگه:”چه ربطی داره!فروش خیلی از چیزهای آشغال زیاده مثل پراید!”

    پاسخ
    1. MPS
      سوابق: (14 دیدگاه) ,

      خب ملت پول hTC ندارن میگن Samsung بهتره!!حالا نمیدونن تو کشورهای دور و برم براش تره خورد نمیکنن!ولش کن تو هر مبحثی باید عوام باشن دیگه.

      پاسخ
  6. یه پسل باهوش
    سوابق: (1125 دیدگاه) ,

    الان طراحی کرولا از اوانته بهتره

    اما اگه بیاد ایران 50 میلیون از اوانته که چه عرض کنم از سوناتا هم گرون تره

    پاسخ
    1. km
      سوابق: (681 دیدگاه) ,

      نه دیگه اونقدرام گرون نمیشه 50 میلیون گرون تر از سوناتا میشه قیمت آریون. خیلی زیاد باشه 120 تاست تقریبا 10 تا گرون تر از النترا

      پاسخ
  7. محسن.د
    سوابق: (1422 دیدگاه) ,

    خداروشکر کرولا از طراحی2009که تا2013ادامه داشت دراومد. حالا مقایسه کرولا جدید با النترا میشه یه رقابت خوب.

    پاسخ
    1. امین
      سوابق: (435 دیدگاه) ,

      فقط و فقط ژاپن، بعدش المان
      .
      اره این کرولا واقعا نیاز به یک مقایسه داره.
      چون
      1. هم زیباست و هم اسپرت
      2.کیفیت خوبی داره
      3.اینجور که گفته جاداره
      4.مشخصات فنی خوبی داره. البته به غیر از قدرت موتور
      5.قیمت مناسبی هم داره
      و از همه مهمتر اینه که تویوتاست.

      پاسخ
  8. amir.t.
    سوابق: (548 دیدگاه) ,

    عشق و جون من تویوتا.مثل همیشه قوی و زیبا …

    پاسخ
    1. حمادي
      سوابق: (7 دیدگاه) ,

      چه فايده اي داره نميتوني سوارش شي

      پاسخ
    2. LAMBORGHINI DIAM
      سوابق: (3638 دیدگاه) ,

      خدایی خیلی داره درست کار می کنه این تویوتا!!!!

      پاسخ
    3. میلاد . فقط المان . فقط بنز .
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود امیر جان.

      حالا شما میدونی که چرا تویوتای امریکا با بقیه جاها فرق میکنه؟؟؟؟

      ((( ایران و المان )))

      پاسخ
  9. masoud v12
    سوابق: (134 دیدگاه) ,

    تويوتا ميگه اگه براتون كيفيت مهمه نه طراحي پس همون تويوتا ماشين شماست ولي نه اگه براتون هم كيفيت و هم طراحي مهمه و مشكل بودجه ندارين لكسوس ماشين شماست تويوتا هيچ وقت طرح هاي قشنگ و زيباش رو با ارم تويوتا نداده بيرون نگهش داشته برا لكسوس كه بنظر بنده دليلش منطقي هست.

    پاسخ
    1. amir.t.
      سوابق: (548 دیدگاه) ,

      masoud v12 خدایش دمت گرم حال کردم با این متنی که نوشتی ایول.فقط وفقط تویوتاااااااااااااااا خدای صنعت خودرو سازی دنیا…………………

      پاسخ
      1. حمید
        سوابق: (648 دیدگاه) ,

        خدای صنعت نیست . خیلی خوبه ولی خدای صنعت نیست چون هیچ نوآوری و ارمغانی برای تاریخ خودروسازی نداشته میتونی لیست نوآوری های تویوتا رو با بنز و ب ام و مقایسه کنی . الان میگم میلاد فقط آلمان بیاد اینجاها!!!

        پاسخ
        1. amir.t.
          سوابق: (548 دیدگاه) ,

          اشتباه منظورمو فهمیدی حمید جون(منظور من از خدای صنعت خودرو سازی دنیا اینه که از همه بهترینه.فرمایشت درسته قبول دارم.و به میلاد هم بگو بیاد قدمش رو چشم که چی بشه پسر خوب…

        2. حمید
          سوابق: (648 دیدگاه) ,

          واسه چی ژاپن بهترینه ؟ مگه چیکار کرده تو این صنعت مثلا ؟

        3. amir.t.
          سوابق: (548 دیدگاه) ,

          من فقط از محصولات زاپن (تویوتا) رو قبول دارم و با بقیه محصولات اصلا کاری ندارم.فقط در مورد تویوتا حرف میزنم.گفتم که منظور من از خدای صنعت فقط بهترین بوده.وکاری ندارم که کاری کرده یا نکرده.و هر کس سلیقه ی داره.اصل حرف من اینه که تویوتا از هر لحاضی بگی سر تره…

    2. طوفان
      سوابق: (152 دیدگاه) ,

      به نظر من اصلا منطقی نیست شما برای یک طراحی معقول باید بالای 300 میلیون بدهید ؟ این دیگر چه منطقی است ؟

      پاسخ
  10. محمد
    سوابق: (1683 دیدگاه) ,

    زیگما رو چه حسابی میگی این مدل وارد نمیشه؟؟؟ همین چند وقت پیش یه کرولا درست مثل همین تو باما بود….پلاک ملی 112 میلیون و واقعا از النترا بهتره….موتورش هم توان لازم رو داره….سراتو 1600 به گرد پای این هم نمیرسه و طبیعیه که سراتو 2000 از این کمی قوی تر باشه…عشق است تویوتا….فرچرونر 2014 رو برید ببینید….انقدر این ماشین قشنگ شده که حد نداره….طراحی اتاقش و بدنش واقعا عالی شده….زنده باد تویوتا

    پاسخ
  11. hero
    سوابق: (593 دیدگاه) ,

    تویوتا یعنی:
    کاربردی و کم مصرف
    باکیفیت و جان سخت
    زیبا و سخت کوش
    چیزی هست که نگفته باشم؟

    پاسخ
    1. altima3600
      سوابق: (139 دیدگاه) ,

      آره داداش هیرو یه چیزی رو جا گذاشتی ماندگار در ذهن,ساده وخوش رکاب

      پاسخ
  12. Azarbaycan
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    طراحیش خوبه ولی قدرتش کمه از تویوتا بعیده…

    پاسخ
    1. altima3600
      سوابق: (139 دیدگاه) ,

      تا موقع تولید و عرضه در بازار کلی برنامه به ذهنشون خطور میکنه نگران نباش اونا تیم تحقیق کننده دارند بررس میکنند وبرطرف می کنند

      پاسخ
  13. ناصر
    سوابق: (192 دیدگاه) ,

    بنده كه از اين ماشينا ندارم و نميتونم بخرم آرزوم اين هست هر جوون ايراني اون ماشيني كه عشقشه براش بخره و بعدشم شاد و شاداب بياد ازش تعريف كنه – عشقم شما ايرانيا هستيد شما شاد باشيد من عشق مي كنم مياركتون باشه حقتون هست عزيزان

    پاسخ
  14. جلال
    سوابق: (585 دیدگاه) ,

    سلام
    باور کنید اگه فقط یه روز از عمرم باقی مونده باشه آخرش یه کرولا میخرم
    خداوندا ما را به وصال معشوقمان (تویوتا کرولا)برسان:-)

    پاسخ
    1. رهگذر
      سوابق: (22 دیدگاه) ,

      واقعا ته ارزوت کرولاست؟ عجب سلیقه عجیبی

      پاسخ
  15. داوود
    سوابق: (132 دیدگاه) ,

    فیلم خط تولیدش رو توی واحد تولیدش در امریکا دیدم، خیلی وقت میزارن واسه مونتاژ قطعات

    پاسخ
  16. رهگذر
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    زشت زشت زشت و دلگیر عوام پسند داشبورد سیاه و دلگیر خلاصه یه تویوتای اصیل

    پاسخ
  17. امیر
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    تویوتا حرف نداره فقط با طراحی داخلی کرولا 2014 حال نمیکنم.

    پاسخ
  18. Yashar
    سوابق: (92 دیدگاه) ,

    داشتن همین ماشین هم برای 95 درصد مردم ایران شبیه یک رویاست…!!!

    پاسخ
  19. ali
    سوابق: (364 دیدگاه) ,

    تویوتا و لکسوس یعنی زندگی نا یک تویوتا نداشته باشید اینو درک نمیکنید هر مدلی بزنه فروشش از قبل تضمین شدست بیخود نیست پرفروش ترین برند دنیاست. 1 ماه پیش تو دبی سوار یک کمری شدم 785000 کیلومتر کار کرده بود باورتون نمیشه اونقدر این ماشین نرم و بیصدا و با کیفیت بود که من اصلا باورم نمیشد و نکته باور نکردنی تر اینکه صاحب ماشین میگفت تا حالا فقط واسه سرویس هاش بردمش خرابی نداشته اون موقع داشتم به این فکر میکردم که فاصله کره زمین تا ماه 600000 کیلومتره

    پاسخ
  20. کورش
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    فکر کنم وزن ماشین رو اشتباه نوشتی..

    پاسخ
  21. Omid_Gorgan
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    کرولا عالیه ، من مدل xli 2012 یه چند وقتی سوار شدم ، تنها ایرادی که میتونم ازش بگیرم اینه که تا حدودی ماشین تنبلی بود و شتاب بالایی نداشت که البته خود این باعث میشه این ماشین سالهای سال سالم و بی سرو صدا بمونه ، سواری راحت و نرمش ، فرمان بی نهایت نرم ، هندلینگ عالی ، مصرف سوخت پایین ، جادار بودن و احساس امنیت چیزایی بود که من با سوار شدنش احساس کردم ، تویوتا یکی از با کیفیت ترین برندهای خودروسازی دنیاست و میان برندای ژاپنی از نطر کیفیت و استهلاک ، رتبه نخست رو به خودش اختصاص داده

    پاسخ
  22. طوفان
    سوابق: (152 دیدگاه) ,

    نمیدونم چرا تویوتا فکر پیشرفت نیست . موتورش که تغییری نکرده فقط ظاهرش عوض شده که اونم کپی النترا زده . واقعا از تویوتا بعیده

    پاسخ
  23. Shahin
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    آخه چرا Corolla Altis اومد خاورمیانه و ایران!!؟ 🙁
    چرا corolla s نیومد؟! 🙁

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.