8 نکته درباره تویوتا هایلندر 2017

کسانی که مدل راو 4 تویوتا را بسیار کوچک می‌دانند هایلندر توانا و بزرگ می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. ما اخیراً مدتی را با هایلندر 2017 به‌روز شده گذرانده‌ایم تا تفاوت‌های این کراس اوور جذاب با مدل 2016 را بیابیم. با هم نگاهی به 8 مورد از نکات شنیدنی هایلندر 2017 می‌اندازیم.

1- لکسوس هایلندرها؟ تقریباً…

2017-toyota-highlander-hybrid-limited-platinum-front-three-quarter-in-motion-01
با وجود فورد اکسپلورر پلاتینیوم و جی ام سی آکادیا دنالی که نیازهای خریداران کراس اوورهای معمولی با کمی تجمل را برآورده می‌کنند، تویوتا از این موضوع سود برده و تغییراتی را برای افزایش جذابیت هایلندر لیمیتد پلاتینیوم 2017 صورت داده است. این نسخه دارای رینگ‌های 19 اینچی با طرحی است که قبلاً دیده‌ایم اما هم‌اکنون دارای پوشش کرومی تیره‌ی جالبی هستند؛ و لامپ‌های پروژکتور این خودرو را شاید در جگوار، لینکلن و موستانگ دیده باشید اما حالا در هر دو تریم لیمیتد این خودرو وجود دارند.

پس از مشاهده‌ی جزئیات چوب منحصربه‌فرد تریم پلاتینیوم و صندلی‌هایی با چرم قهوه‌ای قضاوت ما ترکیبی شد. تریم چوب خودرو نشان‌دهنده‌ی یک مدل لوکس نیست اما صندلی‌ها حس و ظاهر خیال‌انگیزی دارند.

2- چگونه همانند یک LS داخل خودرو جای می‌گیرید

2017-toyota-highlander-hybrid-limited-platinum-interior
بنا به گفته‌ی تویوتا در صندلی‌های چرمی هایلندر لیمیتد پلاتینیوم از همان مواد و رنگ استفاده شده در لکسوس LS بهره برده شده است؛ و این خود را نشان می‌دهد. صندلی‌ها احساس راحتی دارند و رنگ آن‌ها کاملاً کلاس بالا نشان می‌دهد.

3- هنوز هم با یک مینی ون برابری نمی‌کند


ازآنجایی‌که ما اکثر اوقات راننده بودیم وقت زیادی را صرف نشستن در صندلی‌های ردیف سوم نکردیم. تویوتا مدل سی‌نا 2017 را در کنار هایلندر 2017 عرضه می‌کند ما باید هر دو خودرو را تست کنیم. سورپرایزی وجود ندارد، برنده‌ی فضا در این مقایسه سی‌نا است. البته همین امر نیز مورد انتظار است چراکه هایلندر طول کمتری داشته و فضای کلی سی‌نا بیشتر است.

اگر هایلندر با انتظارات شما همخوانی بیشتری دارد پس بدانید که تریم های بالاتر لیمیتد و پلاتینیوم این خودرو با ترکیب‌بندی 8 نفره نیز ارائه می‌شوند. (پیش از این تریم های یاد شده تنها با 7 صندلی ارائه می‌شدند).

4- طویل‌تر نسبت به مدل قبلی

2017-toyota-highlander-xle-awd-side-profile-in-motion-02
بخشی از جذابیت بیشتر هایلندر نسبت به سی‌نا شاید به توانایی این خودرو در جا شدن آسان‌تر در گاراژی استاندارد است. بله این خودرو 20 سانتی‌متر کوتاه‌تر از سی‌نا است اما مدل 2017 هایلندر 3.5 سانتی‌متر نسبت به نسخه‌ی قبل از فیس لیفت طویل‌تر شده است. این خودرو برجسته‌تر از قبل شده و نمای اورهنگ جلو و عقب بازنگری شده تأثیر نسبی روی طول کلی خودرو داشته‌اند.

5- چه نمایی! اما آیا اسپورت است؟

2017-toyota-highlander-se-front-three-quarter-02
همانند سی‌نا SE، هایلندر SE نیز با سیستم تعلیق بهبود یافته و برجسته‌تر به همراه استایلی دوقطبی تر متمایز شده است. در بررسی ما هایلندر SE زیاد اسپورت نبود و البته سریع‌ترین خودروی کلاس خود نیست اما جلوپنجره‌ی حجیم این خودرو بزرگ شده است.

تویوتا تخمین زده که حدود 7 درصد کل فروش هایلندر را تریم SE تشکیل خواهد داد.

6- راندمان هزینه‌ی کمتری دارد

2017-toyota-highlander-hybrid-limited-rear-three-quarter-03
تویوتا هایلندر هیبرید در سال 2017 دسترس‌پذیر تر خواهد شد. مدل هیبرید 6 سیلندر که در تریم های LE و XLE عرضه می‌شوند شاید باید بیش از قبل مورد توجه قرار گیرد. مدل های هیبرید 3 درصد فروش هایلندر در سال 2016 را تشکیل دادند اما انتظار می‌رود که این آمار در سال 2017 به 7 درصد افزایش یابد و شاید در سال 2018 این میزان فروش 10 درصد شود.

7- فضاسازی عالی


چیزی که نیازی برای تغییر در هایلندر 2017 نداشته راه‌حل‌های فضاسازی آن است. جدای از فضای ذخیره‌ای منعطف کنسول مرکزی، فضای زیادی زیر کنترل‌های تهویه مطبوع وجود دارد. یکی از همکاران ما که هایلندر 2015 دارد گفته که اگرچه در ابتدا واقعاً ظاهر این بخش را دوست نداشته اما اذعان کرده که همیشه از فضای ایجاد شده استفاده می‌کند.

8- سیستم‌های ایمنی استاندارد

2017-toyota-highlander-xle-awd-front-three-quarter-in-motion-02
هایلندر 2017 جدیدترین ساخته‌ی تویوتا است که از پکیج تکنولوژی ایمنی فعال این خودروساز بهره می‌برد. این پکیج دربردارنده‌ی سیستم ترمز خودکار با تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل فعال و سیستم دستیار حفظ خودرو در بین خطوط است. باید خاطرنشان کرد که این پکیج به‌صورت استاندارد در همه‌ی مدل‌های هایلندر 2017 وجود دارد اما سیستم‌های اندروید اتو و اپل کارپلی هنوز هم در لیست آپشن قرار دارند.


منبع: motortrend

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

16 دیدگاه

  1. Morteza
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    😍😍 ولی چقدر شبیه اوتلندره 🤔

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (902 دیدگاه) ,

      انگاری جلوی سانتافه رو به عقب سورنتو وصل کنی. ولی در کل نسبت به طرحهای عجیب قریب تویوتا عالی شده.
      با تچکر فراوان

      پاسخ
  2. sina
    سوابق: (61 دیدگاه) ,

    خعلی خوب شده خدایی
    البت به نظر من این یکم بزرگ هستش
    من راو4 رو ترجیح میدم
    حتی یه سگمنت کوچیکت رو هم یعنی C-HR

    پاسخ
  3. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    کاش وارداتش ازاد بود برا من یک سوْال هست چرا بازار خودرو رو رقابتی نمییشه هر مقاله که می خونیم فقط ارزو میکنیم کاش

    پاسخ
  4. puya
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    به نظرتون چرا این ماشین وارد نمیشه؟
    و آیا احتمالش هست که بعدها وارد شه؟؟
    قیمتش چقدر میشه اگه بیاد ایران؟

    پاسخ
  5. حسین
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    شاسی باشه.. بزرگ باشه. قوی باشه. تویوتا هم باشه. دیگه چی میخای 👌👌👌

    پاسخ
  6. تمدن عرب
    سوابق: (92 دیدگاه) ,

    نمای عقبش شبیه کیا سورنتو هستش

    پاسخ
  7. امیرحسین
    سوابق: (323 دیدگاه) ,

    واقعاً نمیشه اس یو وی های تویوتا رو دوست نداشت.تویوتا مهارت و فوت کوزه گری ساخت این کلاس از ماشین رو تو عالی ترین شکل اش داره

    پاسخ
  8. امیر کورتن
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    راو 4، فوررانر،هایلندر،پرادو،لندکروزر،سکویا
    بنظر شما هایلندر و پرادو یه کلاس نیستن یا لندکروزر و سکویا؟؟؟

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل نوید جهرمی
      نوید جهرمی
      سوابق: (1443 دیدگاه) ,

      اگر از نظر سایز سگمنت بخوایم در نظر بگیریم پرادو و لندکروز توی یه سگمنتن. با ارفاق 4 رانر و هایلندر همسایزن. سکویا از لندکروز هم بزرگتره.
      واقعا حیف که سبد محصولات تویوتا در کشورمون تکمیل نیست و قیمت گذاریشون هم منصفانه نیست.

      پاسخ
  9. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2211 دیدگاه) ,

    بنظرم هایلندر از نشر ظاهری جذابترین محصول تویوتاس و به شکلی ساخته شده که خودروی لوکسی بنظر بیاد

    پاسخ
  10. محمدرضا
    سوابق: (41 دیدگاه) ,

    با سلام
    برام یک سوال هست تویوتا چرا اینقدر SUV داره
    حداقل چندین مدل هست.. اینها برای هم رقیب نیستن؟
    فلسفه هرکدوم چیه خوب؟؟؟

    پاسخ
  11. احمد باقری
    سوابق: (4279 دیدگاه) ,

    در یک کلمه، عالی.

    پاسخ
  12. یسیسی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    پس سانتافه رو از رو این ساختن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.