تویوتا و رقیبی برای مزدا میاتا

تویوتا با رونمایی از کانسپت S-FR که یک کوپه کامپکت دیفرانسیل جلو 2+2 است، سر و صدای زیادی به پا کرده است. کانسپت S-FR که طولی برابر ۳۹۹۰ میلی‌متر، عرضی برابر ۱۶۹۵ میلی‌متر و ارتفاعی به میزان ۱۳۲۰ میلی‌متر دارد، تقریباً همان اندازه‌‌ی یک مزدا MX-5 است و مطابق گفته تویوتا بر سرعت واکنش تأکید دارد و قصد دارد تا قلب نسلی جدید را برای رانندگی تسخیر کند.

TOYOTA S-FR Concept
TOYOTA S-FR Concept

در کانسپت سبک‌وزن S-FR، با استفاده از همان فرمول GT86، موتور در پشت محور جلو قرار داده شده تا با استفاده از الگوی «موتور جلو»، توزیع مناسبی برای وزن کلی ایجاد شود. در همین حال، این موتور با یک گیربکس دستی و سیستم تعلیق مستقل در جلو و عقب همراه شده است. S-FR قصد دارد تا هواداران متعصبی را که به دنبال هیجان رانندگی و خودروهایی خاص هستند، راضی کند.

TOYOTA S-FR Concept
TOYOTA S-FR Concept

تویوتا در خبر مربوط به ارائه این کانسپت می‌گوید:

این کانسپت با بهره‌گیری از مزیّت‌های منحصر به فرد یک خودروی اسپورت سبک‌وزن، یک هندلینگ نرم، با واکنش سریع و مستقیم در اختیار قرار می‌دهد و رابطه‌ای واقعی بین راننده و خودرویش ایجاد می‌کند.

TOYOTA S-FR Concept
TOYOTA S-FR Concept

کابین S-FR از خطوطی ساده تبعیت می‌کند و به نظر می‌رسد که کار بر روی آن به پایان رسیده است؛ چیزی که مشخص می‌کند که کانسپت چقدر به مرحله تولید نزدیک شده است. در همین خبری از نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی و دیگر ابزارها نیست. احتمالاً تویوتا قصد دارد تا تأکید بیشتری بر کاراکتر رانندگی جذاب کانسپت S-FR داشته باشد.

TOYOTA S-FR Concept
TOYOTA S-FR Concept
TOYOTA S-FR Concept
TOYOTA S-FR Concept
TOYOTA S-FR Concept
TOYOTA S-FR Concept

TOYOTA S-FR Concept
TOYOTA S-FR Concept

البته تویوتا هنوز جزئیات زیادی در مورد نوع پیشرانه درنظر گرفته شده برای این کانسپت منتشر نکرده است. ولی احتمالاً با معرفی رسمی در نمایشگاه اتومبیل توکیو در روزهای آینده، اطلاعات بیشتری از آن در دسترس قرار خواهد گرفت.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

21 دیدگاه

    1. رامتین
      سوابق: (734 دیدگاه) ,

      آخه اینم شد نظر. ارزش خرید نداره!!! از نظر شما ارزش نداره از نظر خیلیها داره. شما برو Sکلاس 2015 بخر. برات 3 میلیارد پولی نیست که:)

      پاسخ
    2. ashkan
      سوابق: (312 دیدگاه) ,

      میاتا رو به این ترجیح میدم

      پاسخ
    1. Archi KHAN
      سوابق: (1655 دیدگاه) ,

      یعنی این طرح از نظر شما جذابِ ؟؟!!!
      خاص !!!!

      پاسخ
  1. علیرضا
    سوابق: (102 دیدگاه) ,

    من که اینو نمی پسندم، مزدا mx5 رو بیشتر دوست دارماگه وارد بشه میخرمش

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل میلاد
      میلاد
      سوابق: (32 دیدگاه) ,

      چه فایده.اومد ایران قیمتش تو جیک ثانیه می زنه بالای 100 تومن.

      پاسخ
  2. Richard
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    دف جلو که به درد دریفت نمی خوره باید دف عقب می بود

    پاسخ
  3. بنتلی
    سوابق: (1023 دیدگاه) ,

    قیافش شبیه مینی و کوپه قدیمی دایهاتسو شده،ب نظرم اگه ی چیزی شبیه کانسپتC-HRبود خیلی جذاب میشد

    پاسخ
  4. دانیال
    سوابق: (84 دیدگاه) ,

    اگه چینی بود همه میگفتن از فراری تقلید کرده چراغه پشتشو

    پاسخ
  5. Ali Reza
    سوابق: (101 دیدگاه) ,

    آخه چرا تویوتا رو طراحی کار نمی کنه؟؟! خیر سرش پرفروش ترین ماشینا رو داره

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل علی آقا
    علی آقا
    سوابق: (129 دیدگاه) ,

    این اگر بخواد تولید بشه که با تویوتا f86 مشترک با سوبارو رقیب میشه. برا همین فکر نکنم تولید بشه یا اگر تولید بشه جایگزین اون یکی میشه.

    پاسخ
  7. unique
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    انصافا طراحی بدی داره. هیچ جذابیتی نداره. منکر کیفیت بالای تویوتا نیستم ولی هم رده های قشنگ تری داره. درکل طراحیش چنگی به دل نمیزنه!

    پاسخ
  8. وحید
    سوابق: (245 دیدگاه) ,

    طراحی جالبیه اما پخته نیست

    پاسخ
  9. احمد باقری
    سوابق: (4288 دیدگاه) ,

    طرح خوبیه. هر چی باشه دیگه از طراحی جلوی 911 که خیلی بهتره.

    پاسخ
    1. ashkan
      سوابق: (312 دیدگاه) ,

      باز تو نظر دادی ؟
      منم بیام بگم طراحی لامبو اله و بله

      پاسخ
      1. احمد باقری
        سوابق: (4288 دیدگاه) ,

        طراحی لامبو که محشره.

        پاسخ
    2. حسن
      سوابق: (36 دیدگاه) ,

      حالت خوبه؟ این ماشین طراحیش از 911 بهتره؟!

      پاسخ
    3. luis
      سوابق: (589 دیدگاه) ,

      نه باید صد سال یه طرحو تکرار کنه تا بشه با اصالت

      پاسخ
  10. Archi KHAN
    سوابق: (1655 دیدگاه) ,

    دوستان عزیز موکدا پیشنهاد میکنم ، از کَل کَل کردن با بیماران در صفحات مجازی عمومی پرهیز کنید.
    بهترین و تنهاترین کمک مان ، دعا برایشان است …
    آمین

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.