تویوتای UUV در میانه سفر ۲۶ هزار کیلومتری

تویوتا در ماه ژوئن سال جاری از این «وسیله نقلیه کاربردی نهایی» خبر داد، ولی تا نمایشگاه امسال SEMA، فرصتی برای دیدار از نزدیک با آن فراهم نشده بود.

Toyota Sienna UUV
Toyota Sienna UUV

ترکیبی از یک مینی‌ون و یک شاسی‌بلند اصلاح‌‌شده می‌تواند نهایت یک وسیله نقلیه شخصی باشد؛ چیزی که در این «سیه‌نا» به کار گرفته شده است. در عین حال، تویوتا برای این خودرو، یک کلاس عجیب به نام وسیله نقلیه کاربردی نهایی یا UUV درنظر گرفته است.

Toyota Sienna UUV Off-Road
Toyota Sienna UUV Off-Road

این خودرو به همراه ۸ مدل دیگر برای شرکت در هیئت بهتر از همیشه (Ever-Better Expedition) ساخته شده است؛ ابتکاری در سطح جهانی که برای حمایت و اتحاد ۳۳۰ هزار عضو تیم تویوتا در سراسر دنیا با مأموریت ارائه محصولاتی «بهتر از همیشه» طراحی شده است. سیه‌نا مرکز فرماندهی بخش امریکای شمالی در این سفر است و بیش از ۱۶۵۰۰ مایل (۲۶۵۰۰ کیلومتر) در شرایط سخت و سنگین مسیرهای قاره امریکا رانندگی خواهد کرد.

Toyota Sienna UUV
Toyota Sienna UUV

تویوتا به این دلیل از بدنه یک سیه‌نا در پروژه UUV استفاده کرده که عقیده دارد این خودرو بیشترین فضای داخلی ممکن را برای قرارگیری تجهیزات الکترونیکی موردنیاز برای سفر در اختیار قرار می‌دهد. در واقع، این وسیله نقلیه مجهز به یک رسیور متحرک تلویزیون ماهواره‌ای «ترک‌ویژن»، سیستم وای‌فای، دسترسی اینترنت، درگاه‌های چندگانه USB، نمایشگر ۱۷ اینچی، تلویزیون LED سونی ۶۰ اینچ، سیستم صوتی ۲۵۰۰ وات JBL و یک سیستم دوربین دید در شب Flir M-324xp با قابلیت ضبط تصاویر با وضوح بالا است.

Toyota Sienna UUV
Toyota Sienna UUV

به‌علاوه، تویوتا می‌گوید که مهندسان از طریق «صندلی کاپیتان» در پشت این UUV می‌توانند در هر لحظه، داده‌های رانندگی هر کدام از وسایل نقلیه گروه همراه را مشاهده کنند و اطلاعات را به ساختمان مرکزی تویوتا انتقال دهند.

Toyota Sienna UUV
Toyota Sienna UUV

تویوتا اگر می‌خواست تنها با یک مینی‌ون معمولی به سراغ شرایط سخت رانندگی برود، احتمالاً در این سفر با مشکل مواجه می‌شد و به همین دلیل، بدنه سیه‌نا را با فریم یک «تویوتا تاکوما 4×4» همراه کرد. به این ترتیب، این وسیله می‌تواند در ماجراجویی‌های آفرود شرکت کند و با استفاده از یک سیستم تعلیق چهار لینک که به ارتفاع رانندگی آن ۴ اینچ اضافه کرده، تایرهای نیتو ماد گرپلر 33×22 بر روی چرخ‌های آفرود مانستر انرژی 539B با ابعاد 22×12 اینچ و آزادی حرکت ۴۰ سانتی‌متری چرخ‌ها، به هر مسیری وارد شود.

Toyota Sienna UUV
Toyota Sienna UUV

به گفته تویوتا، رانندگی با تویوتا همانند همان نسخه‌ای است که در بازار وجود دارد، ولی در همین حال، ظاهر کنترلر‌ها و دکمه‌ها شبیه به تجهیزات OEM و متصل به عملکردهای تاکوما، خودرویی است که بر اساس آن ساخته شده است.

Toyota Sienna UUV
Toyota Sienna UUV

خودروی UUV تویوتا پس از نمایش در SEMA، به ماجراجویی‌هایش در کانادا و آلاسکا ادامه خواهد داد.


[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

15 دیدگاه

  1. nissan
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    سلام از اساتید محترم یه سوالی داشتم اگه یه ماشینی نسل جدیدش وارد بازار بشه نسل قبلیش چه مدت تو بازار میمونه چند سال میشه نسل قبلیش رو خرید ..با تشکر

    پاسخ
    1. sina
      سوابق: (309 دیدگاه) ,

      اصولا اکثرا خودروساز ها نسل قبل توقف تولید میکنن ولی کلا فکر کنم به صورت میانگن خودرو ساز ها 5 سال یه مدل و تولید میکنن

      پاسخ
  2. king 918
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    خدایی جلوش شبیه اسپورتیج نیست ؟

    پاسخ
    1. king 918
      سوابق: (1605 دیدگاه) ,

      بابا خیلی شبیه چرا دیس میدین

      پاسخ
      1. مایکوباکتریوم توبرکلوسیز
        سوابق: (96 دیدگاه) ,

        باید بگی اسپورتیج شبیه اینه!!!

        پاسخ
    2. american and japan
      سوابق: (200 دیدگاه) ,

      چون بیشتر شبیه تویوتا کمری و کرولا های دو نسل قبل هست.یعنی مدل 2007 اینجورا.

      پاسخ
      1. king 918
        سوابق: (1605 دیدگاه) ,

        خدایی یکم از طرح جلو پنجره و چراغ باریکش شبیه اسپورتیج شده وگرنه درسته بیشتر شبیه کرولاست …..تسلییییییییییم نمیخوام این همه دیس لایکوووووووو

        پاسخ
        1. luis
          سوابق: (590 دیدگاه) ,

          من بت لایک دادم
          بچها دیس ندین قبول کرد دیگه
          خب این مشخصه که جلو این ماشین کاملا شبیه تویوتاست و اصلا این مدل چراغ و جلو پنجره تویوتا باب کرده حالا هر چی شبیه اینه کپی از اینه میخواد اسپورتج باشه یا هر ماشین دیگه ای

        2. king 918
          سوابق: (1605 دیدگاه) ,

          اقا من بابت کامنت عذر میخوام حالا که دارم دقت میکنم شبیه 918 و لا فراری شده نه ؟…………………..
          کامنت اصلاح شد دوستان ببخشید

        3. american and japan
          سوابق: (200 دیدگاه) ,

          نگران دیسلایک نباشه.این لایک و دیسلایک یه چیز چرت هست.خیلیا منطق ندارن.یا اینکه چشم باز ندارن یا خودشون رو میزنن به …
          خب چراغا و جلو پنجره ایش شبیه کمری 2007 و 2008 و ,کرولا های همون سالا اگر نیست شبیه عمه ی بنده هست؟؟؟؟؟؟ولش کن سخت نگیر.اینجا همه جور آدمی میاد

  3. علیرضا
    سوابق: (36 دیدگاه) ,

    همه ی خودروسازهای دنیا بدنبال نوآوری هستند
    و در این دوران
    مدیران داخلی خودرو ساز های وطنی بیشترین خلاقیتی که تونستن برای برون رفت ازاین رکود به ذهنشون فشار بیارن این بود که وام 25 تومنی بازپرداخت 40 تومنی به مردم همیشه در صحنه قالب کنند.

    پاسخ
  4. american and japan
    سوابق: (200 دیدگاه) ,

    عاااالیه.ولی باید قیمت ارزونی رو داشته باشه.مگر نه موارد بهتری هستند.البته این خاصیت تویوتاست که قیمت کم باشه وخودرو ابر عالی.عاشق تویوتا هستم.
    پادشاه آفرود جیپ هست و وزیر اون تویوتا و دیگر هیچ

    پاسخ
  5. firebird
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    جلوش شبیه پی تی کروزه ساخت شورلته
    راستی سی ینا که اسم یه نوع فیاته فک میکنم سنا درسته

    پاسخ
  6. احمد باقری
    سوابق: (4331 دیدگاه) ,

    طراحی و تکنولوژی بالایی داره.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.