جنرال موتورز

رونمایی از نسل جدید جی‌ام‌سی تراین در نمایشگاه دیترویت

جی‌ام‌سی نسل جدید مدل تراین خود را در نمایشگاه دیترویت رسماً معرفی خواهد کرد اما پیش از آن تصاویر رسمی نسل جدید این خودرو را منتشر کرده است. تراین از سال ۲۰۰۹ تاکنون تا حد زیادی دست‌نخورده باقی‌مانده بود اما حالا جنرال موتورز اصلاحات کلی و عمیقی در آن انجام داده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به طراحی کاملاً جدید و جالب، دو گیربکس مختلف و پیشرانه‌های جدید اشاره کرد. مشخص است که چرا تراین برای جی‌ام‌سی اهمیت بالایی دارد زیرا این دومین محصول پرفروش این شرکت است و حالا پس از ۸ سال نسل دوم آن با طراحی جدید، فضای داخلی بازطراحی شده و سه موتور توربوشارژ معرفی شده است.

gmc-terrain-2018-1024-07

نسل جدید تراین در بخش طراحی بیرونی ریسک بسیار بزرگی نسبت به نسل قبلی خود داشته است چراکه تراین جدید کاملاً بروز شده و قطعاً هیچ شباهتی با نسل قبلی ندارد. ازجمله تغییرات ظاهری قابل‌توجه این خودرو می‌توان به چراغ‌های جلوی C شکل، جلوپنجرهٔ بزرگ، دهانهٔ گلگیرهای مربع شکل و حالت شناور سقف مشابه نیسان مورانو اشاره کرد؛ بنابراین خوشحالیم که تراین از لحاظ ظاهری کاملاً با شورلت اکوئناکس که بر روی یک پلت‌فرم ساخته شده‌اند تمایز دارد. همچنین نسل جدید تراین کوچک‌تر از قبل شده است به‌گونه‌ای که طول آن ۸.۱ سانتیمتر و فاصلهٔ بین دو محورش ۱۳.۲ سانتیمتر نسبت به نسل قبلی کاهش یافته است.

gmc-terrain-2018-1600-01

در بخش پیشرانه‌ها اما تراین جدید مانند نسل جدید شورلت اکوئناکس از سه موتور توربوشارژ استفاده می‌کند بنابراین در این نسل باید با موتورهای چهار سیلندر و V6 تنفس طبیعی نسل قبل خداحافظی کنیم. در ابتدای لیست پیشرانه‌های تراین جدید یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری توربو قرار دارد که ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. موتور بنزینی بعدی هم یک واحد ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۵۲ اسب بخار قدرت و ۳۵۳ نیوتن متر گشتاور است. برای این دو موتور بنزینی یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است؛ و پیشرانهٔ آخر هم یک نمونهٔ ۱.۶ لیتری توربودیزل است که هرچند تنها ۱۳۷ اسب بخار قدرت دارد اما ۳۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور دیزل هم با گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک عرضه می‌شود.

gmc-terrain-2018-denali-03

تراین جدید با موتور ۲ لیتری بنزینی توربو می‌تواند تا ۱۵۹۰ کیلوگرم بار را بکسل کند که برابر با ظرفیت کشش نمونهٔ V6 نسل قبلی است. همانند برادرش در شورلت، نسل جدید جی‌ام‌سی تراین هم تحت یک رژیم غذایی سنگین جهت کاهش وزن قرار گرفته است و سازندهٔ می‌گوید سبک‌ترین مدل آن که نمونهٔ مجهز به پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری بنزینی و دیفرانسیل جلو است، ۱۵۱۰ کیلوگرم وزن دارد که ۲۱۰ کیلوگرم کمتر از نسل قبلی است. همانند دیگر کراس اوورها، تراین جدید هم در دو مدل دیفرانسیل جلو و چهارچرخ محرک قابل خریداری خواهد بود. برای این خودرو یک سیستم چهارچرخ محرک جدید طراحی شده است که به جهت کاهش مصرف سوخت می‌توان آن‌را تنها در حالت دیفرانسیل جلو قرار داد. هر دو نمونهٔ دیفرانسیل جلو و چهارچرخ محرک تراین جدید نیز مجهز به حالات رانندگی مختلفی شده‌اند که می‌توان هریک از آن‌ها را با توجه به شرایط گوناگون رانندگی انتخاب کرد.

داخل کابین این کراس‌اوور نوین آمریکایی هم کاملاً بروز شده و بهبود یافته است. ازجمله تغییرات و تجهیزات داخلی تراین جدید می‌توان ارائهٔ یک تریم آلومینیومی جدید و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با پشتیبانی از کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل و اینترنت وای فای را نام برد. این سیستم از طریق نمایشگرهای ۷ یا ۸ اینچی ارائه می‌گردد. همچنین نسخهٔ دنالی این ماشین هم مجهز به سیستم صوتی Bose، گرم‌کن غربیلک فرمان و درِ صندوق بار برقی با قابلیت باز شدن از طریق حرکت پا در زیر سپر عقب شده است. برخی از ویژگی‌های ایمنی کلیدی جی‌ام‌سی تراین جدید هم عبارت‌اند از سیستم هشدار برخورد از جلو، ترمز اتوماتیک، سیستم کمک به حفظ حرکت میان خطوط و سامانهٔ هشدار نقاط کور.

gmc-terrain-2018-1024-09

مدل‌ها و تیپ‌های مختلف این خودرو از تیپ SL شروع شده، توسط تیپ‌های SEL و SLT ادامه یافته و نهایتاً به تیپ لوکس دنالی ختم می‌شود. دو تیپ پایینی از رینگ‌های ۱۷ اینچی استفاده می‌کنند درحالی‌که برای تیپ SLT رینگ‌های ۱۸ اینچی در نظر گرفته شده و تیپ دنالی هم با رینگ‌های ۱۹ اینچی عرضه می‌شود. از دیگر ویژگی‌های خاص نسخهٔ دنالی این خودرو نیز می‌توان به چراغ‌های LED، تزئینات کرومی بیرونی بیشتر، گرم‌کن غربیلک فرمان، درِ صندوق برقی و ناوبری اشاره کرد.

جی‌ام‌سی نسل دوم مدل تراین خودرو را کوچک‌تر و سبک‌تر از قبل کرده تا با آن خودروهایی چون تویوتا رافور و مزدا CX-5 را هدف قرار دهد. همان‌طور که اشاره شد، نسل دوم جی‌ام‌سی تراین رسماً در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۷ معرفی شده و به نمایش عمومی درخواهد آمد اما قیمت‌گذاری آن هنوز اعلام نشده است که البته انتظار می‌رود طی مدت کوتاه در آینده منتشر گردد.

همراه شما هستیم با پوشش کامل آخرین و جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۷، لحظه‌به‌لحظه در دیترویت با پدال…

detroit-autoshow-2017

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. faramarz

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (184 ديدگاه)

    تو چقدر جذابی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. وحید

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (325 ديدگاه)

    نمیشه به مزدا cx-5 نزدیک بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سینا

      ۲۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (347 ديدگاه)

      منم از cx5 خوشم میاد ولی این چیز دیگس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Viper ACR

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    GMC از اون برند های فوق العاده محبوب امریکایی برای ماشین دوست ها هست که تو سایت های خبری بهش کم مهری میشه.
    بیشتر در موردش مطلب بذارید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مجید

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    خیلی خوشگله ولی من نسل قبل رو هم دوست دارم.تو کیش دیده بودم و مالکش هم خیلی ازش راضی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. دانیال

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (148 ديدگاه)

    فرم جلوش قشنگ نیست، مخصوصا اون نسخه قرمز رنگ.
    انتظار بیشتری از طراحی جی ام سی داشتم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Archi KHAN

    ۲۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    نسل قبلی هیبت اش خیلی بیشتر بود …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمد

    ۲۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    اون موتور پایه که نوشتید من به خاطر گشتاور بالاش شک کردم که شاید دیزل باشه ، یه سرچ زدم دیدم بله اون مدل توربو دیزل هست ، تو مدل جدید اصلا موتور تنفس طبیعی نداره و همه توربو دار هستن
    به نظرم بجز موتور 2 لیتریش بقیه یه مقدار موتور کوچیکی هستن در مقابل این جثه !

    خود ماشین و داخلش هم خیلی خوشگل شده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا