جنرال موتورزهفته نامه

غول مرحله آخر! تجربهٔ رانندگی با جی‌ام‌سی یوکان XL دنالی 2016

نام یوکان XL برای مدت‌زمان نسبتاً کوتاهی است که مورداستفاده قرارگرفته چراکه در سال ۲۰۰۰ معرفی شد اما پیشینهٔ این خودرو بسیار طولانی بوده و اجداد آن متعلق به سال‌های دوری هستند به‌گونه‌ای که یوکان XL در میان خودروهای در حال تولید امروزی، یکی از خودروهایی بشمار می‌رود که طولانی‌ترین مدت‌زمان تولید را در تاریخ صنعت خودروسازی دارد. آغاز ماجرای این خودرو به سال ۱۹۳۵ و معرفی نسل اول شورولت سابربن بازمی‌گردد. در همین سال جی‌ام‌سی هم نسخه‌ای از شورولت سابربن را با نام جی‌ام‌سی سابربن تولید ‌کرد.

2016-gmc-yukon-xl-denali-_800x0w

این SUV غول‌پیکر تا سال ۱۹۹۹ تحت دو برند شورولت و جی‌ام‌سی تولید شد تا اینکه در سال ۲۰۰۰ و با معرفی نسل جدید، جی‌ام‌سی آن را با نام جدید یوکان XL عرضه نمود. بدین ترتیب در اصل تاریخچه و پیشینهٔ یوکان به سال ۱۹۳۵ بازمی‌گردد. در حال حاضر در دوران مدرن، در بین SUV های با فاصلهٔ محوری کشیدهٔ جنرال‌موتورز، شورولت سابربن پایین‌ترین مدل محسوب می‌شود. در سطح بعدی جی‌ام‌سی یوکان XL با ظاهری لوکس‌تر و طراحی داخلی بهتر قرار دارد، پس‌ازآن تریم دنالی یوکان قرارگرفته و درنهایت کادیلاک اسکالید ESV بالاترین و لوکس‌ترین SUV فول سایز و با فاصلهٔ محوری کشیدهٔ جنرال‌موتورز محسوب می‌شود.

2016-gmc-yukon-xl-denali--5_800x0w

با بهبود اوضاع اقتصادی پس از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۹، محبوبیت محصولات دنالی جی‌ام‌سی به‌طور خارق‌العاده‌ای افزایش‌یافته و به‌عبارت‌دیگر منفجر شد! محصولات دنالی جی‌ام‌سی نمونه‌هایی پوشیده شده از چرم و کروم هستند که سطح لوکس بودن کادیلاک را با قیمتی کمتر ارائه می‌کنند و این دقیقاً توصیف جی‌ام‌سی یوکان XL دنالی است یعنی یک کادیلاک اسکالید ESV بدون جلوپنجرهٔ متمایز، برچسب قیمتی گران‌تر و البته نفوذ اجتماعی بالاتر.

2016-gmc-yukon-xl-denali--3_800x0w

بااین‌وجود یوکان XL دنالی تمامی تجهیزات مناسب و لوکس را برای کسانی که به دنبال آسایش اسکالید هستند، با قیمت کمتری ارائه می‌کند. حال در اینجا یک دستگاه از این غول بی شاخ و دم در اختیار ماست. خودرویی با طول فوق‌العادهٔ ۵.۷ متر! اما اشتباه نکنید، بزرگ بودن به معنای تنبل بودن یوکان XL دنالی نیست چراکه این خودرو به لطف استفاده از قلب ۶.۲ لیتری V8 کوروت کاملاً سریع و چابک است. عجیب است؟ باید هم عجیب باشد. پس ادامهٔ مطلب را بخوانید تا ببینید رانندگی و زندگی با یک یوکان XL دنالی چگونه است.

2016-gmc-yukon-xl-denali--8_800x0w

بیرون

نسل جدید جی‌ام‌سی یوکان در سال ۲۰۱۵ به بازار آمده و تمامی قسمت‌های آن از شالودهٔ داخلی گرفته تا طراحی بیرونی کاملاً جدید است. نسخهٔ دنالی این خودرو شکل و طراحی ظاهری استاندارد یوکان را حفظ کرده است اما با استفاده از کروم در قسمت‌های مختلف مانند جلوپنجرهٔ خاص و همین‌طور استفاده از رینگ‌های بزرگ‌تر و لوگوی دنالی در قسمت‌های مختلف، آن‌را لوکس‌تر کرده است. در قسمت جلویی خودرو، جلوپنجرهٔ بزرگ کرومی، مشخص‌ترین تفاوت میان یوکان استاندارد و نسخهٔ دنالی است. در کنار جلوپنجره، پروژکتورهای HID و چراغ‌های LED تکمیل‌کنندهٔ نمای زیبا و باابهت جلو هستند.

همچنین بازهم استفاده از کروم در اطراف پروژکتورهای جلو، اطراف شیشه‌های جانبی، زه‌های جانبی، ریل‌های روی سقف، رینگ‌ها و در صندوق بار دیده می‌شود. نمونهٔ مورد آزمایش ما با رنگ زیبای ایردیوم متالیک رنگ‌آمیزی شده درحالی‌که مجهز به رینگ‌های سفارشی هفت پرهٔ ۲۲ اینچی است که با لاستیک‌های چهارفصل بریجستون پوشیده شده‌اند. البته این تجهیزات ارزان نیستند به‌گونه‌ای که رینگ‌ها به‌تنهایی ۱۹۹۵ دلار قیمت دارند و رنگ ایردیوم هم بخشی از پکیج پریمیوم است که این یعنی باید برای سفارش آن مبلغ ۳۹۵ دلار پرداخت کنید.

بدون شک جی‌ام‌سی یوکان XL دنالی یک SUV بسیار بزرگ است. این خودرو مقدار مناسبی فضا و تجهیزات را بدون آنکه بیش‌ازحد خودنمایی کند ارائه می‌نماید. دنالی همچنان تمامی انتظارات خریداران را برآورده می‌کند. این خودرو به‌صورت استاندارد مجهز به تجهیزات ایمنی مدرنی چون دوربین دید عقب و سیستم نظارت بر نقاط کور است که رانندگی با آن‌را آسان می‌کند. آینه‌های جانبی بزرگ هم تا حد زیادی به این امر کمک می‌کنند.

2016-gmc-yukon-xl-denali--4_800x0w

درون

یوکان XL دنالی از همان طراحی داخلی نسخهٔ استاندارد غیر دنالی استفاده می‌کند اما از تجهیزات بیشتری مانند صفحه‌نمایش بزرگ‌تر برخوردار است. در پشت فرمان، دنالی دارای دو سنجشگر آنالوگ برای سرعت و دور موتور قرار دارد که در میان آن‌ها یک صفحه‌نمایش TFT قرارگرفته است. این صفحه‌نمایش اطلاعات خودرو مانند سرعت‌سنج دیجیتال، نحوهٔ انتقال نیرو، فشار باد تایرها و ناوبری را نشان می‌دهد. علاوه بر این، یک صفحه‌نمایش بزرگ ۸ اینچی نیز در میانهٔ داشبورد قرار دارد که مجهز به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی IntelliLink است. از طریق این سیستم تقریباً هر عملکرد قابل‌تصوری را می‌توان کنترل کرد؛ بنابراین احتمالاً سامانهٔ IntelliLink بهترین سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بازار است.

2016-gmc-yukon-xl-denali--21_800x0w

کنترل تهویه مطبوع بسیار ساده انجام می‌گیرد و به لطف وجود کنترل تهویهٔ سه منطقه‌ای، راننده، سرنشین جلو و سرنشینان عقب می‌توانند درجهٔ دمای دلخواه خود را مستقلاً تنظیم کنند. یوکان XL ظرفیت حمل ۸ نفر را در سه ردیف صندلی دارد که صندلی‌های ردیف دوم آن نه‌تنها فوق‌العاده راحت‌اند بلکه دسترسی به ردیف سوم صندلی‌ها نیز فوق‌العاده آسان است. فضای پای ردیف دوم صندلی‌ها بسیار عالی است درحالی‌که در ردیف سوم فقط کمی برای بزرگ‌سالان قدبلند مشکل ایجاد می‌کند. همچنین همانند بسیاری از SUV های مدرن، به جهت افزایش فضای صندوق بار صندلی‌های ردیف دوم و سوم تا می‌شوند. همچنین در نسخهٔ دنالی خواباندن هر دو ردیف صندلی‌ها به‌صورت برقی انجام می‌گیرد. بااین‌حال حتی باوجود باز بودن هر سه ردیفِ صندلی‌ها، یوکان XL همچنان فضای حمل بار خارق‌العاده‌ای دارد.

قوای محرکه

برای به حرکت درآوردن این کوه فولاد، به قدرت زیادی نیاز است که یوکان XL دنالی به‌صورت استاندارد مقدار زیادی از آن‌را دارد. هرچند یوکان معمولی و یوکان XL ساده مجهز به پیشرانهٔ ۵.۳ لیتری V8 (مشترک با شورولت سابربن و تاهو) هستند اما یوکان دنالی در هر دو نمونه (ساده و XL) از پیشرانهٔ عظیم ۶.۲ لیتری V8 استفاده می‌کند. بسیاری از قطعات این موتور مانند بلوک آلومینیومی، پیستون‌ها، میل‌لنگ و دیگر قطعات با پیشرانهٔ کوروت مشترک است. البته در این موتور جهت استفاده در یک SUV فول سایز تغییراتی ایجاد شده است ازجمله تغییر در ورودی و خروجی منیفولدها، انژکتورها و ECU.

2016-gmc-yukon-xl-denali--19_800x0w

بااین‌حال این موتور همچنان ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که تنها ۴۵ اسب بخار و ۸ نیوتن متر کمتر از کوروت است. همچنین برای انتقال نیرو هم مشابه کوروت از گیربکس ۸ سرعتهٔ اتوماتیک استفاده شده است. البته در این گیربکس برای استفاده در یوکان تغییراتی ایجاد شده است هرچند که کلیت آن با کوروت یکسان است. نیروی موتور در حالت عادی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود که مجهز به قفل دیفرانسیل اتوماتیک هستند. این در حالی است که از طریق یک کنترلر الکترونیکی می‌توان به‌راحتی خودرو را در حالت دو دیفرانسیل قرار داد.

2016-gmc-yukon-xl-denali--20_800x0w

به لطف برخورداری از قدرت و گشتاور زیاد، یوکان دنالی می‌تواند تا ۳.۵ تن بار را بکسل کند که هرچند بیشتر از بسیاری از SUV های سه ردیفهٔ بازار است اما در بین SUV های فول سایز جنرال‌موتورز کمترین است. همچنین وزن بیشتر نسخهٔ XL، ظرفیت کشش را کاهش می‌دهد. البته این هم قدرت به غذای زیادی هم احتیاج دار به‌گونه‌ای که یوکان XL دنالی ۴WD در هر صد کیلومتر در شهر ۱۶.۸ لیتر، در بزرگراه ۱۱.۷ لیتر و به‌صورت ترکیبی ۱۴.۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند. این در حالی است که پیشرانهٔ V8 LT1 نیز نیاز به سوخت پریمیوم هم دارد. البته برای کسانی که حاضر به پرداخت مبلغ بالایی برای خرید یک SUV لوکس بزرگ شده‌اند احتمالاً هزینهٔ سوخت اهمیتی ندارد.

ایمنی

یوکان XL دنالی مجهز به تجهیزات ایمنی فعال و غیرفعال است و از NHTSA چهار ستارهٔ ایمنی را کسب کرده است. در این خودرو ایربگ‌های پرده‌ای در هر سه ردیف صندلی‌ها وجود دارد درحالی‌که ردیف‌های اول و دم به ایربگ جانبی هم مجهزند. علاوه بر این، خوشبختانه یوکان دنالی از تجهیزات ایمنی فعال زیادی مانند هشدار برخورد از جلو، هشدار نقاط کور، هشدار تغییر خط، هشدار ترافیک عقب و سیستم منحصربه‌فرد هشدار ایمنی صندلی جنرال‌موتورز سود می‌برد که مورد آخر در هنگام احساس خطر از طریق لرزاندن صندلی به راننده هشدار می‌دهد.

GMC-Yukon-2015-XL-05

قیمت

همهٔ این موارد ارزان به دست نمی‌آید زیرا قیمت یوکان XL دنالی ۴WD از ۷۰,۷۴۵ دلار آغاز می‌شود که نمونهٔ مورد آزمایش ما به خاطر تجهیزات اضافه، ۷ هزار دلار قیمت بیشتری دارد. تجهیزاتی مانند نمایشگر سربالا (۴۲۵ دلار)، رینگ‌های ۲۲ اینچی (۱۹۹۵ دلار)، کروز کنترل تطبیقی (۹۹۵ دلار) و… . بنابراین قیمت خودروی مورد آزمایش ما به ۷۸,۵۲۰ دلار رسیده است.

رانندگی

یوکان XL خودروی بسیار بزرگی است اما وقتی پشت فرمان آن می‌نشینید کوچک‌تر ازآنچه هست احساس می‌شود. پنجره‌ها و آینه‌های جانبی بزرگ دید بسیار زیادی از اطراف خودرو فراهم می‌کنند درحالی‌که دوربین دید عقب نیز دید کاملی از پشت خودرو را ارائه می‌کند. عملکرد فرمان مناسب است و دریچهٔ گاز نیز به‌خوبی به درخواست‌های راننده پاسخ می‌دهد. در سوی دیگر ترمزها کمی اسفنجی هستند اما به‌مراتب عملکرد بهتری از ترمزهای ۱۰ سال پیش GM دارند. هنگام رانندگی، ۴۲۰ اسب بخار موتور V8 عملکرد سریعی را به ارمغان می‌آورد اما موتور و گیربکس کاملاً محافظه‌کارانه تنظیم‌شده‌اند به‌نحوی‌که در اولین فرصت اقدام به تعویض دنده کرده و همواره دور موتور را پایین نگه می‌دارد. بااین‌حال یوکان XL دنالی در ۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد و حرکت در بزرگراه‌ها با آن بدون هیچ مشکلی صورت می‌پذیرد. در دورانی که SUV ها جای خود را به کراس‌اوورهای دیفرانسیل جلویی با موتورهای سه و چهار سیلندر و گیربکس‌های CVT داده‌اند (مثل پژو ۵۰۰۸ جدید)، یوکان هنوز یک SUV عضلانی تمام آمریکایی است.

نتیجه

در دنیای کنونی که پُرشده از کراس‌اوورهای ضعیف و بی‌خاصیت، بدون شک جی‌ام‌سی یوکان XL دنالی یک SUV بزرگ و قدرتمند است که با بیشترین راحتی، تمامی ۸ سرنشین خود را حمل می‌کند و فقط کادیلاک اسکالید لوکس‌تر از آن بوده و تجهیزات (کمی) بیشتری را ارائه می‌کند. بااین‌حال یوکان دنالی با قیمت ۷۸,۵۰۰ دلار اصلاً ارزان نیست اما اگر به دنبال نمونه‌ای ارزان‌تر هستید می‌توانید یوکان XL استاندارد را انتخاب کنید که قیمتش از ۵۱,۴۰۰ دلار شروع شده و ۲۷ دلار ارزان‌تر از XL دنالی است. البته این هم هنوز چندان ارزان نیست اما بسیاری از ویژگی‌های مشابه دنالی را ارائه می‌کند. ولی اگر پول برای شما مسئله‌ای نیست، یوکان XL دنالی انتخابی کاملاً ایده آل است. این خودرو مانند اسکالید بیش‌ازحد زرق‌وبرق دار نیست اما هنوز هم تجهیزات مناسبی ارائه می‌کند؛ بنابراین در پایان می‌توان گفت جی‌ام‌سی یوکان XL دنالی ماشینی فوق‌العاده است.

2016-gmc-yukon-xl-denali--7_800x0w

 

نقاط مثبت

یک SUV فوق‌العاده با قدرتی عضلانی، فضای زیاد کابین برای حمل ۸ نفر، موتور V8 بزرگ و قدرتمند، تجهیزات زیاد و ویژگی‌های لوکس

نقاط منفی

قیمت گران، هزینهٔ سوخت زیاد و پارک کردن دشوار

 

رقبا

لینکلن نویگیتور L، اینفینیتی QX80، تویوتا لندکروزر، لندروور دیسکاوری و آئودی Q7

 

مشخصات فنی

GMC Yukon XL Denali 4WD 2016
پیشرانه ۶.۲ لیتری V8
قدرت ۴۲۰ اسب بخار
گشتاور ۶۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۶ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت
فاصلهٔ بین دو محور ۳.۳ متر
طول/عرض/ارتفاع ۵.۷/۲.۰۴/۱.۹۶ متر
مصرف سوخت ۱۴.۷ لیتر (ترکیبی)
قیمت پایه ۷۰,۷۴۵ دلار
قیمت تست‌شده ۷۸,۵۲۰ دلار

منبع: TopSpeed

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. ferrari

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    خیلی بزرگو جاداره. جون میده برا مسافرت

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Ali.usa

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (335 ديدگاه)

      جای برای حرف نزاشته واقعا

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. Ashkan

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (376 ديدگاه)

      آدم بخواد اینو بخره میره دیگه اسکالیدش و میخره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علي

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (969 ديدگاه)

        فقط یمشکل بزرگ هست اونم اینه اگر همه با هم یدستگاه از اینا بخرن نفت و سوخت جهان در کوتاهترین مدت به اتمام میرسه و گرمای کره زمین به بالاترین سطح ممکن میرسه و یخچالهای دائمی قطب از بین میره و کره زمین مملو از آب میشه و هممون غرق خواهیم شد.

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. (ali (CHEVY NOVA

          ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (6789 ديدگاه)

          به علی
          داداش این حرفها برا گذشته بود
          این ماشین ازلحاظ مصرف و الایندگی بسیار خوبه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Ali.usa

        ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (335 ديدگاه)

        اسکایلاید 500میلیون این 230 عزیز

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    با این همه امکانات و موتور و هیکل تنومند حدود 230 میلیون با پول کم ارزش ما میشه تهیش کنی اونوفت ما باید با این قیمت سانتافه بخریم
    البته این ماشین با این هیکل کلا به درد ایران و خصوصا شهر تهران با اون خیابونای تنگ و جای پارکای داغون نمی خوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مجید

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    من از این ماشین خوشم میاد ولی به نظر من یه سری عیب کوچیک داره مثلا دسته گیربکس پشت فرمون خیلی بزرگه و مثل ماشین های قدیمی هستش بعدشم موتورش خیلی پتانسیل خوبی داره برای بهتر بودن که انگار نخواستن درست کنن و در ضمن بعضی از تجهیزات به درد بخور مثل غیرفعالسازی سیلندرها رو نداره و ترمز اسفنجی و قیمت ناعادلانه ش که به کنار کیفیتش خیلی بالا نیست مثلا تو همین کشور خودمون تو کیش این ماشین رو مجله ماشین تست کرد و مالکش گفته بود فراخوان خورده بابت یک ایراد که باعث میشد همش حالت AWD باشه و مصرف واستهلاکش بالا باشه ولی در کل ماشین توانییه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ...::: فقط لمبورگینی :::...

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      با احترام ، هیچ کدوم از ایراد هایی رو که گفتی قبول ندارم.

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. كوروش

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      داستان اصالت هستش قضیه دندش، بنظرم بهتره تغییر نکنه اما توی فناوری تجربه من میگه خودرو های امریکایی بجز کادیلاک بیشتر می خواهند خودرو های کاربردی باشند تا مدرن توی امریکا در کل بنظرم فقط کادیلاک هستش که بسیار جهانی فکر می کنه و خودشو هیشه رقیب جدب bmw و بنز معرفی می کنه و اینو بگم کیفیت خودرو های امریکایی اصولا بسیار بالاست فقط جزئیات امریکایی هارو نداره همین

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. (ali (CHEVY NOVA

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    زنده بادهیولا
    خیلی وقت بود از یوکان قدرتمند خبری نبود
    مجید جان داداش شما تا حالا ماشینی که دسته دندش پشت فرمون بوده رو نروندی اونقدر لذت داره و راحت هست تعویض دنده از پشت فرمون که نمیدونی
    موتورشم خیلی قدرت خوبی داره اگه بخوان ازش قدرت بیشتری بگیرند عمر موتور ماشین کم میشه
    تازه همه امریکایی های 8 سیلندر از 2007 به این ور سیستم از کار انداختن نیمی از سیلندرها رو داشتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. كوروش

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      نه فورد اکسپندشن و اکسپولرر قابلیت از کار انداختن سیلندر رو نداره ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Nima

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    دیشب یدونشو دیدم??
    عااااالیه واقعا عالى
    نمیدونم تو همین اصفهان هم چطورى پارکش میکنه?
    راستى: لطفا غلط هاى املایى رو درست کنین. مرسى امیر جان بابت ترجمه عالى و روانت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر دهقان

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (688 ديدگاه)

      خواهش میکنم همشهری!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Nima

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (1658 ديدگاه)

        عزیزین، عکس پروفایلتون هم عالیه. قشنگ نسل جدید عکس پروفایل من هست،همون رنگ

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. بنتلی

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    خیلی ازین خودرو خوشم میاد،واقعا بزرگ و پر ابهته،شتابش هم نسبت ب وزنش فووق العادس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. علیرضا

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (24 ديدگاه)

    به نظرم اون قسمت پشتش از نمای جانبی که ماشین رو میبینی خیلی تو ذوق میزنه و اصلا با ماشین هم خونی نداره بیش از حد کشیده شبیه ون شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. PlymouthBarracuda

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (130 ديدگاه)

    در دنیای کنونی که پُرشده از کراس‌اوورهای ضعیف و بی‌خاصیت، بدون شک جی‌ام‌سی یوکان XL دنالی یک SUV بزرگ و قدرتمند است…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. تمدن عرب

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (120 ديدگاه)

    طراحی داخلیش می تونست بهتر از این بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. احسان(احسان سابق)

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    کلا شاسی بلندهای امریکایی رو هر کاری کنی و هر چقدر هم که شکلشون رو به روزتر و مدرن تر کنی باز حس ابهت و قدرت کلاسیک رو بهت منتقل می کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سعید

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (496 ديدگاه)

    به این میگن ماشین، بقیه همه اسباب بازین! البته این به تگزاس هم احتیاج داره که لذتش تکمیل بشه! خدا هردوشو قسمت کنه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حميد

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    هر چی فکر میکنم نمی تونم با هاش ارتباط برقرار کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. یاس ی

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    دوستمون میگفت اگه همه از ماشین داشته باشن منابع سوختمون زود تموم میشه، فکر کنم اگه این ماشین را تحت فشار قرار ندی سوختش خیلی از ماشینهای ضعیف ما بیشتر نباشه، الان ماشینهای 1500 یا 1800 ما مصرف سوختشون بیشتر از ماشینهای 6 یا 8 سیلندر دنیا هستش، البته تاکید میکنم در صورتی که با اون ماشینها در حالت اسپرت رانندگی نکنیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. مهدی drift

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (183 ديدگاه)

    داخلش منو یاد هلکت میندازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. امیراسکندر

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من کاری به تجهیزات و … ندارم. شکل و طراحی ظاهری ماشین اصلا زیبا نیست و نه تنها حس قدرت و ابهت را منتقل نمیکنه بلکه بیشتر حس پیری، خستگی و ناتوانی را در ظاهر خود از همه جوانب داره با اینکه 8 سیلندر پرقدرته. پاترول شش سیلندر که برای دو سه دهه قبل است خیلی زیباتر از اینه و حس قدرت و توانمندی رو به آدم میده. حتی لآن.
    با اینکه ساختار چهارگوشی داره ولی چراغهای جلوش با اون هماهنگی نداره. رینگهاش بهش نمیاد. پهنای تایرش کمه. در طراحی اون سعی شده از لندکروز هم الهام بگیرن ولی ناهمگونی در همه زوایا وجود داره…
    من فکر نکنم اینو بخرم…! خیلی ایراد داره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. احمد باقری

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ابهت خاصی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا