جنرال موتورز

ادامه عرضه نسل قبلی جمس آکادیا در کنار نسل جدید

جمس آکادیا برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ به‌عنوان کراس اووری فول سایز بر روی پلت فرم مشترک با شورلت تراورز، بیوک انکلاو و ساترن اوت لوک به بازار آمد. این خودرو در سال ۲۰۱۲ فیس لیفت شده و در نمایشگاه شیکاگو ۲۰۱۲ رونمایی شد تا اینکه سرانجام جمس از نسل دوم آن در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶ پرده‌برداری کرد. نسل دوم آکادیا که بر روی پلت فرم کادیلاک XT5 و بیوک اِنویژن شکل‌گرفته است، به میزان قابل‌توجهی کوچک‌تر از نسل قبل شده به‌طوری‌که حدود ۲۰ سانتیمتر طول کمتری نسبت به نسل قبل دارد و به همین دلیل به یک کلاس پایین‌تر انتقال میابد.

2017 All-New GMC Acadia All Terrain
۲۰۱۷ All-New GMC Acadia All Terrain
2013 GMC Acadia
۲۰۱۳ GMC Acadia
بااین‌وجود به نظر می‌رسد که جمس تمایلی برای توقف تولید نسل قبلی آکادیا ندارد چراکه «Brian Goebel» سخنگوی جنرال موتورز اعلام کرده است که نسل اول جمس آکادیا برای مدت محدودی با مدل ۲۰۱۷ در کنار نسل دوم عرضه‌شده و بفروش می‌رسد؛ بنابراین هر دو نسل برای مدت محدودی در کنار هم بفروش خواهند رسید. علت چنین تصمیمی این است که جنرال موتورز برنامه ساخت کراس اووری فول سایز را در دست انجام دارد تا بتواند با آن جای خالی چنین خودرویی را در بین محصولات جمس پر کند به همین دلیل تا آن زمان عرضه آکادیای قدیمی برای حفظ بازار ادامه خواهد داشت.

2017 All-New GMC Acadia All Terrain
۲۰۱۷ All-New GMC Acadia All Terrain
2014 GMC ACADIA DENALI
۲۰۱۴ GMC ACADIA DENALI
همان‌طور که اشاره‌شده، نسل دوم آکادیا حدود ۲۰ سانتیمتر کوتاه‌تر از نسل قبلی شده است و به همین دلیل در یک کلاس پایین‌تر از نسل اول خود قرار می‌گیرد؛ بنابراین دو نسل آکادیا در دو کلاس متفاوت قرار داشته و هیچ‌گونه رقابتی میان آن‌ها شکل نمی‌گیرد.

2017 All-New GMC Acadia Denali Interior
۲۰۱۷ All-New GMC Acadia Denali Interior
2013 gmc acadia
۲۰۱۳ gmc acadia

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. سامان اذری

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    من نسل قبلیشو دیدم ابهت خاصی داره
    جنرال موتورز خوب داره پیش میره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهنام طیبی

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      بازم جنرال موتورز کارش درست با اون بحران اقتصادی که پشت سر گذاشت و خیلی از قسمت های این کمپانی تعطیل شده بوده ولی بازم پابرجاست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    نمای جلوی خیلی پر ابهتی داره، غولیه واسه خودش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. moein

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    چه خوب شد این یکی دندش فرمونی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Nima

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      چه خوب شد؟
      دنده فرمونی سوار شدی داداش تا حالا؟
      واقعا طراحی عالی هست چون باعث نمیشه راننده حتی 1 لحظه هم پایین نگاه کنه.
      من ایمپالا و کاپریس و کادیلاک سویل رو داشتم و میدونم چقدر کار باش راحت تر از انواع دنده مثل آزرا هست.. واقعا ا یه انگشت میشه دنده هارو عوض کرد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Nima

        ۱۷ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (1658 ديدگاه)

        بش خرابی کمتر و باز شدن فضا روی کنسول میانی برای بقیه چیز ها هم اضافه کن.
        و این یکی از چیزا بود که باعث میشد آمریکایی ها بتونن از 5 به 6 سرنشین انتقال پیدا کنن چون به دلیل عدم وجود کنسول میانی میتونستن 3 نفر جلو بشینن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علیرضا

          ۱۷ فروردین ۱۳۹۵
          سوابق: (752 ديدگاه)

          مگه تاکسی پیکانه !!!در ضمن به دلایل ایمنی باید صندلی راننده به صورت تک طراحی بشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. علیرضا

        ۱۷ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (752 ديدگاه)

        اونی که موقع دنده عوض کردن پایینو نگاه میکنه لاید بره صندلی عقب بشینه نه پشت فرمون!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. mohsen

        ۱۸ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        چی؟
        شما به پایین نگا میکنی بعد مغزت میگه اره الان 2 هستی ببر خلاص کن بده 3!! خخخخخ
        گرقتی مارو؟
        دنده فرمونی این امریکایارو نگا کن میره تو چش مثلا ایکالید طراحی داخلی به اون باحالا بعد اون دنده فرمونی گند زده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. بهنام طیبی

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    قیافه های خودروهای جمس خشن
    ولی لکسوس ملوس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ShoMpeT

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (271 ديدگاه)

    جونم؟!!! جمس؟!!!
    جی-ام-سی بابا نه جمس!!!

    بهتره یک تست زبان از این مترجم ها بگیرید قبل از اینکه به عنوان نویسنده استخدامشون کنید…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیردستگردی

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (689 ديدگاه)

      در رابطه با تلفظ اصلی و آمریکایی این شرکت حق با شماست و جی ام سی تلفظ میشه. اما در برگردان فارسی و برای راحتتر و روانتر بودن متن جمس بکار میره. این مورد تو تلفظ شرکت های دیگه ای مثل جک هم وجود داره و چیز عجیبی نیست. اگر مطالعات ماشینی بیشتری از سایتها و مجلات خودرویی داشتید تا این حد از بکار رفتن تلفظ جمس تعجب نمی کردید و البته با احترام بیشتری صحبت میکردید.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  6. Archi KHAN

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    نسل قبلی خیلی با ابهتِ …
    تو نسل جدید خصوصا نمای عقب اش رفته بسوی سبک و سیاق کره ای ها !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمد

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    موتور ۲ لیتری شتاب صفر تا صدش چقده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا