جنرال موتورز

هوش مصنوعی در سیستم اطلاعات و سرگرمی جنرال‌موتورز

کمپانی‌های خودروسازی اخیراً تلاش زیادی انجام داده‌اند تا سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی‌شان بیش از هر چیز به گوشی‌های هوشمند شبیه شود. از نمایشگرهای لمسی با ابعاد آی‌پد گرفته تا کنترل‌های صوتی، اینکه چقدر این سیستم در یک فاصله زمانی کوتاه، در حدّ ۳ سال رشد کرده‌اند و بهتر شده‌اند، شگفت‌آور است. امّا جنرال‌موتورز در گام بعدی، به دنبال یک اقدام افراطی‌تر است و می‌خواهد سیستم اطلاعات و سرگرمی خودروی شما دارای هوش مصنوعی باشد.

gms-infotainment-systems-are-about-to-get-watsons-artificial-intelligence
اخیراً جنرال‌موتورز از توافق همکاری‌اش با IBM برای استفاده از تکنولوژی سیستم مشهور یادگیری یا هوش مصنوعی «واتسون» خبر داده است و قصد دارد که سیستم OnStar را به یک «پلتفرم جابجایی شناختی» تبدیل کند. اوایل سال آینده میلادی، مشتریان به یک دستیار رباتی دسترسی خواهند داشت که جنرال‌موتور نام آن را “OnStar Go” انتخاب کرده است.

2016 Chevrolet Volt
البته، کارآیی OnStar Go در ابتدا نسبتاً محدود خواهد بود. ولی اگر راننده اجازه بدهد، «واتسون» شروع به یادگیری ترجیحات، عادت‌ها و برنامه زمانی کارها می‌کند و به مرور زمان تبدیل به یک نمونه کامل از «سیری» یا «گوگل اسیستنت» می‌شود. به گفته جنرال‌موتورز، این سیستم قادر است که موارد موردنیاز از محل کار را که باید به خانه ببرید، به شما یادآوری کند، رستوران‌های مناسب به شما پیشنهاد دهد و اگر هم یک نمایندگی «استارباکس» در نزدیکی محل زندگی شما وجود داشته باشد، قبل از اینکه به آنجا برسید، قهوه شما را سفارش دهد.

Chevrolet Bolt 2017
چنین سیستمی اگرچه نمی‌تواند زندگی انسان را به صورت کامل تغییر دهد، ولی در نوع خود، تازه و بکر است. اینکه هوش مصنوعی چقدر بتواند سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی را در طول سال‌های آینده تغییر دهد، موضوع بسیار جالبی خواهد بود. چیزی که در این میان باعث نگران می‌شود، نحوه توصیف جنرال‌موتورز از OnStar Go به اشکال دیگر است. به‌ عنوان مثال، مطابق گفته این کمپانی، اطلاعاتی که توسط «واتسون» جمع‌آوری می‌شود به متخصصان برند و بازاریابی اجازه می‌دهد که از طریق IBM و OnStar پیام خود را به مخاطبان خاص در یک محل مشخص برسانند. همچنین جنرال موتورز می‌گوید:

کمپانی‌های فعال در زمینه خرده‌فروشی، سوخت‌رسانی، هتلداری، رسانه و سرگرمی، رستوران‌ها و حمل‌و‌نقل می‌تواند از OnStar Go برای ایجاد یک تجربه درون‌خودرویی برای جمعیت رو به رشد رانندگان متصل به یکدیگر استفاده کنند.

با توجه به توضیحات بالا، به نظر می‌رسد که  جنرال‌موتورز در OnStar Go بیشتر به دنبال یک پلتفرم تبلیغاتی است. شاید برای اولین بار جالب باشد که خودروی شما پیشنهاد کند که در یک رستوران نزدیک توقف کنید یا سر راه یک شاخه گل برای همسرتان بخرید، ولی وقتی این اتفاق در هنگام گذشتن از جلوی رستوران یا گل‌فروشی تکرار شود، می‌تواند بسیار ناخوشایند باشد.

Inside The 2014 North American International Auto Show (NAIAS)
البته هوش مصنوعی مورد استفاده در سیستم فوق‌العاده است و «واتسون» قابلیت‌های زیادی دارد. امّا اگر OnStar Go بخواهد موفق شود، بهتر است کمتر به فکر استفاده از تبلیغات در قالب «پیشنهاد» باشد.

منبع: roadandtrack

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. مایکوباکتریوم توبرکلوسیز

    ۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (137 ديدگاه)

    دنیا داره روز به روز پیشرفته تر و متحول تر میشه اونوقت لگن سازای ما نمیتونن حتی تکنولوژی 1دهه قبل رو با کیفیت قابل قبول پیاده کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ونوم

      ۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (543 ديدگاه)

      تقریبا بیشتر از سه چهارم تولید علم تو امریکا هست بعدش کشورهای دیگه اونو کاربردی میکنن مثلا همین هوش مصنوعی رو چند وقت بعد خودروسازای دیگه کپی میکنن یه مقدار چیزای دیگه هم بهش اضافه میکنن یعنی خودمون ساختیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. فرشاد سجادیان

    ۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    از اینکه خودروها بیش از حد متکی به هوش مصنوعی بشن خوشم‌ نمیاد. لذت رانندگی فدای آسایش و تکنولوژی میشه. ترجیح میدم همه چی رو به یه میزان در اختیار داشته باشم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]

      ۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      اتفاقا خیلی خوبه
      باور این اطلاعات و سرگرمی خیسلی مهمه تو ماشین مخصوصا اگر صندلی های عقب هم مانیتور داشته باشن
      مطمئن باش وقتی ماشینی خریدی که یه سیستم اطلاع سرگرمی تپل روش داشت لذت رانندگی عالی هم داره …
      ماشین باید جوری باشه وقتی توش نشستی به مدت طولانی احساس خستگی نکنی
      چندتا اپشن میگم که اگه تو ماشین باشه خودش لذت رانندگیه
      1. سیستم ناوبری اطلاعت و سرگرمی
      2.تهویه 2 یا 4 نقطه ایی
      3.صندلی بالای 8 حرکت برقی به همراه حافظه
      4.صندلی ها مجهز به گرم کن و سرد کن
      5.صندلی ماساژور
      باور کن اینا رو یه ماشین موتور ماشین 3 سیلندر هم باشه برام مهم نیست …………..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. RezaCar

    ۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    دوستان از اتاق فرمان اشاره میکنن سایپا101با آپشن جدید(کلید ریموت دار”شیشه بالابرهای جلو برقی,عقب دستی”کولر و بخاری) در راه است.راستی ضبطم اپشن سفارشی با قیمت مناسب30میلیون.جنرال موتورز بیاد یاد بگیره!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احسان(احسان سابق)

    ۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    فقط منم که حس می کنم جامعه ای بشدت عقب مونده هستیم یا شما هم همچین حسی دارین؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mehdi TuRbO

      ۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1899 ديدگاه)

      همه این حسو داریم حاجی تنها نیسی ۸۰ میلیونیم ???

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    یک قدم رو به جلوی دیگر.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا