کراس‌اور کوچک جی‌ام‌سی

در حال حاضر هر خودروسازی به فکر توسعه کراس‌اورهای ساب‌کامپکت برای ورود به این کلاس خودرویی در حال رشد است و بر این اساس، جی‌ام‌سی نیز به فکر چنین مدلی افتاده است.

GMC Granite Concept
GMC Granite Concept

مطابق گفته دانکن اَلدرد (Duncan Aldred)، رئیس جی‌ام‌سی، این خودروساز امریکایی آخرین کمپانی‌ای است که علاقه خود را به این سگمنت نشان می‌دهد. وی در گفتگویی با «اتوموتیو نیوز» می‌گوید:

این کلاس خودرویی به سرعت رشد کرده است. من همیشه به بقیه می‌گویم که چرا برند تراک‌های جنرال‌موتورز نتواند در این کلاس رو به رشد صنعت خودرو، یک کلاس شاسی‌بلند، حضور داشته باشد؟

GMC Granite Concept
GMC Granite Concept
GMC Granite Concept
GMC Granite Concept

GMC Granite Concept
GMC Granite Concept

«الدرد» کسی است که اطلاعات دست اولی در مورد مزایای این نوع خودرو در خط تولید دارد و هنگام تصدی‌اش بر بیوک، از نزدیک شاهد رشد قابل‌ملاحظه آمار فروش «انکور» در بازار ایالات متحده بوده است. بنابراین، دلایل جی‌ام‌سی برای ارائه یک محصول مشابه، منطقی‌تر به نظر می‌رسند؛ مخصوصاً اینکه «الدرد» فکر می‌کند که مدل احتمالی کراس‌اور کوچک جی‌ام‌سی با گزینه‌های ارائه شده توسط بیوک، هم‌پوشانی نخواهد داشت و به جای آن، به رشد و توسعه برند کمک بیشتری خواهد کرد. وی در این زمینه می‌گوید:

اولین کاری که بخواهیم انجام دهیم این است که بپرسیم: خب، آیا بیوک یکی از آنها ندارد؟ سپس به طور مداوم، یک برند را به خاطر برند دیگر، تحت‌فشار می‌گذاریم.

GMC Granite Concept

GMC Granite Concept
GMC Granite Concept

فروش هیچ مدل دیگری در دنیای اتومبیل به مانند کراس‌اورها نیست. این سگمنت تبدیل به یکی از جذاب‌ترین و درآمدزاترین کلاس‌ها برای هر خودروسازی شده است. در واقع، بهترین جنبه این خودروها، مخصوصاً از نظر کامپکت و ساب‌کامپکت‌ بودن‌شان، این است که خودروساز بدون اینکه نیاز به سرمایه‌گذاری قابل‌توجه داشته باشد، می‌تواند به تولید آنها بپردازد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

17 دیدگاه

  1. matin
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    واقعا چرا نباید یه همچین ماشین هایی ایران بیاد با رنج قیمت ۷۰ تومان ? حداقل از i20 و مزدا۲ بهتره

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل -Ali-
      -Ali-
      سوابق: (82 دیدگاه) ,

      استغفرلله این چه حرفیه؟ واردات از شیطان بزرگ؟ اونوقت بازار شیاطین کوچک چی میشه؟
      جوونی استغفار کن شاید خدا از سر تقصیراتت بگذره

      پاسخ
  2. احمد باقری
    سوابق: (4257 دیدگاه) ,

    طراحیش میتونست بهتر باشه، به هر حال، نوآوری خودش رو داره.

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل نوید جهرمی
    نوید جهرمی
    سوابق: (1442 دیدگاه) ,

    اگر از جنرال موتورز بخوام شاسی بلند یا وانت بگیرم به جای شورولت میرم سراغ جمس. این غول کوچولو هم میشه قشنگر طراحی بشه اما همین جورش هم تو دل برو هس. تا زودتر عرضه شه ببینیم چی از آب در میاد.

    پاسخ
  4. رضا
    سوابق: (127 دیدگاه) ,

    ما که باید سوار آشغالای ویران خودرو و سایپا بشیم اینا مال عرباست که همش مسخرشون میکنیم. امیدوارم مسولین ما هم عقل تو سرشون بیاد و دست از حمایت تولید مثلا داخل بردارند و تعرفه گمرکی رو کم کنند تا مردم بیچاره ماشین ایمن و خوب سوار شند

    پاسخ
  5. مهران
    سوابق: (187 دیدگاه) ,

    امریکا بعد رکود بدجوری داره اوج میگیره

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل -Ali-
      -Ali-
      سوابق: (82 دیدگاه) ,

      هر کشوری که توش دروغ و دزدی اصل نباشه چنین سرنوشتی داره

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل shahab
      shahab
      سوابق: (646 دیدگاه) ,

      آره خودروسازیاش هر روز دارن بهتر میشن
      امیدوارم بیوک به اون روزای خوبش برگرده

      پاسخ
  6. مهرداد
    سوابق: (339 دیدگاه) ,

    یک رقابت کاملا مثبت بین خودروسازان آمریکا هست و همین باعث پیشرفتشونه …مثل موشک دارن میرن بالا …

    پاسخ
  7. mostafa
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    خیلی زیباست تنها ایرادی که من می تونم بگیرم از طراحی داخلیش (نه تنها به این ماشین بلکه بیشتر ماشین های آمریکایی ) ، این فاصله بین کنسول میانی ( بین دو صندلی جلو ) و داشبورد ماشینه … اگه این دو تا رو مث ماشین های اروپایی به هم وصل می کردن به نظرم خیلی زیباتر می شد

    پاسخ
  8. احسان(احسان)
    سوابق: (2207 دیدگاه) ,

    کوچکترین ماشین GMC در تاریخ لقب میگیره.کانسپت خیلی خوبیه

    پاسخ
  9. یحیی
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    این مدل سال 2010معرفی شده .عکسها با متن تطابق نداره

    پاسخ
  10. سینا 5445
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    طراحی فوق العاده زیبایی داره و خیلی خوب شده فرمونش فقط یه ذره تو ذوق میزنه

    پاسخ
  11. تصویر پروفایل مصطفی
    مصطفی
    سوابق: (30 دیدگاه) ,

    دوستان بنده سه روز پیش در کشور نچندان توسعه پیدا کرده ی ترکیه حضور داشتم و یک روز کامل را به تحقیق از نمایشگاه های اتومبیل اختصاص دادم و به مراکز فروش برندهای رنو- داچیا- تویوتا- فیات- فورد – آئودی- فولکس واگن- فراری- رولز_رویس- اوپل- سیتروئن- سوبارو- جیپ و الفارومئو رفتم و اکثر مدل های موجود رو بررسی کردم و به این نتایج رسیدم
    تعرفه واردات خودروهای کم مصرف ، ارزان و با حجم موتور کم 45 درصد + 18 درصد مالیات است در مورد خودروهای پرمصرف و گولاخ 90 درصد
    گیربکس اتوماتیک به شدت کم هست و یک آپشن لوکس به حساب میاد
    طراحی داخلی عموما از کیفیت بسیار پایین برخوردار است
    اکثر ماشین ها هاچبک هستن (نزدیک به 90 درصد)
    برندهای رنو و فیات خیلی زیاد و ارزون هستن و به شدت آشغال (فیات 500 اتصافا خوب بود من خوشم اومد)
    تویوتا برای کاهش قیمت دست به ساخت محصولات افتضاح زده به صورتی که یارس در حد پراید با گیربکس دستی و موتور سه سیلندر یک لیتری و طراحی افتضاح عرضه میشه و کرولا دسته کمی نداره (وای ولی هایلوکس چی هست!!!)
    فورد و فولکس و آئودی خیلی خوب هستن اونجا و البته کمی گران تر (این گلف نسل هفت عجب چیزیه)
    خرید اوپل منطقیه
    سیتروئن افتضاح در مقابل قیمت – داچیا که حرفش رو نزن
    جیپ به شدت گرون (احتمالا بخاطر مصرف و موتور)
    دیزلی محبوب تر از بنزینی و گرون تر
    رولز رویس و فراری و آستون مارتین هم از نزدیک دیدم خیلی حال داد

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.