جنرال موتورز

قلب کوروت ZR1 در سینهٔ هولدن کومودور

گزارشاتی از سوی جنرال موتورز منتشرشده که نشان می‌دهد زیرمجموعهٔ استرالیایی این شرکت یعنی هولدن، تصمیم به استفاده از موتور V8 LS9 متعلق به شورلت کوروت C6 ZR1 در سری آخر مدل کومودور دارد. این کار تا قبل از توقف تولید کومودور در سال آینده توسط HSV (مخفف Holden Special Vehicles یا بخش خودروهای ویژهٔ هولدن) صورت می‌گیرد؛ بنابراین به‌احتمال‌زیاد شاهد تپیدن قلب قدرتمند LS9 کوروت ZR1 در سینهٔ کومودور دوست‌داشتنی خواهیم بود.

HSV GTS-R 2017 01

انتظار می‌رود از این خودرو کمتر از ۲۵۰ دستگاه ساخته شود که همگی مجهز به گیربکس دستی بوده و قیمتی بیش از ۱۶۵ هزار دلار استرالیا (حدود ۱۲۰ هزار دلار آمریکا) خواهند داشت. این قیمت تقریباً دو برابر قیمت گران‌ترین نسخه از کومودور کنونی است. یکی از علل قیمت بالای این خودرو ساخت قطعات آن در کارخانهٔ شهر آدلاید و حمل آن‌ها به کارخانهٔ HSV در ملبورن برای مونتاژ نهایی است.

HSV GTS-R 2017 02

برخی از شایعات نشان می‌داد که این خودروی قدرتمند بانام GTS-R که قبلاً برای یک مدل تولید محدود در سال ۱۹۹۶ نیز بکار رفته بود عرضه خواهد شد؛ اما گزارشات جدید نشان می‌دهد که این سوپر سدان نامی منحصر به خود خواهد داشت.

HSV GTS-R 2017 03

نیروگاه سوپرشارژ LS9 متعلق به کوروت ZR1 2013 قدرتی معادل ۶۴۰ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۸۲۰ نیوتن متر دارد که قطعاً هولدن کومودور را به سدانی فوق‌العاده اسپرت و قدرتمند تبدیل خواهد کرد و اقدام بسیار خوبی برای خداحافظی با این خودروی محبوب استرالیایی خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. ناسا

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    قدرت 640 اسب بخار خیلی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Nissan

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (544 ديدگاه)

    آخه 120000 دلار؟؟هولدن!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسینی

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      بخشی از قیمت بالای آن می تواند ناشی از تولید محدود آن (کمتر از 250 عدد) و توقف تولید کومودور بعد از این سری باشد که باعث خاص تر شدن این مدل میشود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. احمد باقری

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی باحال میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Nima

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    حالت آیرودینامیک و سپرجلو بسیار شبیه کامارو ZL1 جدید هست.
    عالیههههههه
    خیلى تصمیم خوبى گرفتن براى تولید این مدل

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا