جگوار

اولین جگوارهای ساخت چین

جگوار XE اولین خودروی این شرکت خواهد بود که در چین و البته به طور کامل برای اولین بار در خارج از بریتانیا تولید می‌شود.

2015 Jaguar XE
۲۰۱۵ Jaguar XE
البته اولین محصول شرکت جگوار-لندروور که در چین ساخته می‌شود، رنجروور اووک است که از ماه اکتبر، مونتاژ آن آغاز شده است. با این وجود در مورد جگوار حساسیت بیشتری وجود دارد و بیشتر به عنوان یک خودروی انگلیسی شناخته می‌شود.

2015 Jaguar XE
۲۰۱۵ Jaguar XE
سدان لوکس جگوار در کنار اووک و لندروور دیسکاوری اسپرت در تأسیسات Changshu ساخته خواهند شد. جگوار در یک برنامه بلندپروازانه تا سال ۲۰۱۶ سه مدل جدید را معرفی خواهد کرد که می‌توانند در این تاسیسات نیز مونتاژ شوند.

2015 Jaguar XE
۲۰۱۵ Jaguar XE
فروش جگوار XE در اروپا از ماه مه ۲۰۱۵ آغاز می‌شود. به دنبال آن سدان XF و کراس اوور جگوار تا سال ۲۰۱۶ معرفی خواهند شد. هر سه این مدل‌ها از پلتفرم جدید آلومینیومی JLR استفاده می‌کنند. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که فروش جهانی جگوار تا سال ۲۰۱۷ به حدود ۲۰۰ هزار دستگاه برسد. چین به تنهایی در سال ۲۰۱۴ بیش از ۲۰ هزار دستگاه از این محصولات را خریداری کرد که یک‌پنجم کل فروش جگوار، لندروور و رنجروور در این کشور محسوب می‌شود.

2015 Jaguar XE
۲۰۱۵ Jaguar XE
2015 Jaguar XE
۲۰۱۵ Jaguar XE
2015 Jaguar XE
۲۰۱۵ Jaguar XE
با ورود سدان EX پیش‌بینی می شود، فروش جگوار جهشی قابل‌توجه داشته باشد. مخصوصاً مدل کشیده‌تر آن که در رقابت با BMW سری ۳ و یا مرسدس کلاس سی کشیده (L) قرار می‌گیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵۷ دیدگاه‌ها

  1. فواد

    ۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (291 ديدگاه)

    چراغ جلو شبیه سری 3 شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAFIA

      ۷ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      آبروی جگوارم رفت.

      ای کاش مسئولای ما از چین یاد می گرفتن و آمریکا و دولتمردانشونو به ذلت می انداختن.مثل اوباما که رفته […] چینی ها رو میکنه.

      واقعا خدا رو شکر پوشالی بودن اقتدار و قدرت ایالات متحده وحشی که به مردم خودش هم رحم نمی کنه نمایانگر شد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مجتبی

        ۷ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (198 ديدگاه)

        جگوار نصفش مال هند کبیره

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Ehsan

        ۷ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1251 ديدگاه)

        این کشوری که به مردم خودش رحم نمیکنه و به قول شما وحشی هم هست از نظر خدمات بهداشتی و در مانی به مردمش نفر اول دنیاست
        البته پوشالی بودن قدرتش هم توهم بعضی هاست که فکر میکنند آمریکا فردا سقوط میکنه ولی کلا در توهم زندگی میکنند
        کشوری که هر سال کلی نوآوری و اختراعات که دنیا رو تغییر میده ازش بیرون میاد کی اقتدارش رو از دست میده یا نابود میشه
        به قول نشنال جئوگرافی ، علم و دانش همان قدرت است
        میدونی فرق انها با ما چیست ، ان ها به فکر آینده اند و ما در باد گذشته خوابیده ایم ، که البته همون گذشته رو هم داریم از دست میدیم

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. جی تی ار

          ۷ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (459 ديدگاه)

          این کشوری که این همه شما ازش تعریف کردی وهزاران ظلمی که به من و تو کرده رو نادیده گرفتی,بویی از شرافت نبرده.از اساس رو بی شرافتی نهاده شده.ضمنا شمایب که به خواب خیلی خیلی سنگینی فرو رفته ای,چون همین الآن نصف اقتدارش رو از دست داده.توی منطقه ای که یه زمان عین سگ ازش می ترسیدن,الآن محل همون سگ هم بهش نمی ذارند. اینقدر ساده و ظاهر بین نباشید.خیلی راحت است کشور های ضعیف را چپاول کنی,با پول و ثروت بدست آمده دانشمندان را از کل جهان دور خودت جمع کنی,علومی را که ازآنها بدست آورده ای را به فجیع ترین وهولناک ترین راه ها به کار گیری.خدارو شکر که مثال هم به اندازه ی موهای سر موجود است.
          دوستان توجه کنند این بحث هیچ ربطی به دنیای خودرو ندارد…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. شایان

          ۷ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          Ehsan شاید اینجوری باشه ولی آمریکا چند سالیه که سیاستش خیلی کثیف شده(البته قبلش بوده ولی کم) هر وقت این دموکرات ها هستن مردم کشورهایی مثل ایران خونشون تویه شیشست اگر یکم مطالعه داشته باشی متوجه حرفم میشی از دو جنگ جهانی بگیر تا انقلاب و…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Ehsan

          ۷ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1251 ديدگاه)

          روابط بین کشور ها عزیز جان روابط ظلم و مظلوم نیست ، از اول خلقت هم همین بوده ، یا شما حافظ منافع کشورتونید یا هیچی نیستید ، بی عرضگی ماست که باعث این به اصطلاح ظلم که شما میگویی شده ، چرا به کره جنوبی ظلم نمیکنه ، تا حالا کجا شنیدی که آمریکا منابع کره جنوبی رو به یغما ببره ، وقتی با یک ابر قدرت دشمن باشی انتظار که نداری بیاد بهت مژدگانی هم بده و قربون صدقت بره ، باهاش دربیفتی یعنی داری منافع ملیش رو به خطر میندازی خوب اون هم با تمام قدرتش همین کار رو باهات میکنه ، ببخشید منظورتون از منطقه اگر خاورمیانه است بهتر در توهمات و لاف و خالی بندی های بعضی ها به خواب نروی چون همش مزخرفه و هنوز همه ازش حساب میبرند ، حتی همون روسیه که به معنای واقعی کشور ما را چپاول کرده و هنوز هم ادامه داره یک حرکت احمقانه کرد و الان با سقوط اقتصادی کشورش داره جواب میده ، اره عزیز قدرت فقط در توپ و تفنگ نیست
          در ضمن اینکه کل دانشمندان جهان رو دور خودت جمع کنی این یک هنر ، ما هم اگر میتوانستیم این کار رو میکردیم ، اگر تاریخ همین مملکت رو خوانده باشی که شک دارم میبینی که ایران زمان هخامنشیان نیز همین کار رو میکرد ، جمع کردن تمام دانشمندان و استادان ، همین باعث قدرت هخامنشیان شد
          ما نه به خواب رفته ایم و نه ظاهر بینیم ، چون هم آمریکا رو خوب میبینیم و هم بد ، ولی نه مثل شما که کلا بعضی کشور ها رو سیاه مطلق میبینند
          در مورد اون فجایع هم گفته اید کسی منکر بعضی کار ها نیست ولی ایا همه کشور ها در طول تاریخ قدیسه بودند ؟!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. شلبى

          ۸ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (685 ديدگاه)

          والا جى تى ار جان همین الانم عربا از ترسش نفت رو به بشکه اى نزدیک ۵۵ دلار کشوندن، چون ازش میترسن و این کار هم براى ضربه زدن به اقتصاد ایران و به خصوص روسیه است، و تا حدودى موفق بودن تا جایى که ارزش پول ملى روسیه تا حد خیلى زیادى سقوط کرده و اقتصادش الان شرایط خوبى نداره
          روسیه که که یک کشور بسیار قدرتمند الان در مقابل امریکا در موضع ضعف قرار داره، شما اینو میتونید در مسائل مختلف در چند سال گذشته به وضوح ببینید مثل اتفاقایى که در سال 2008 در گرجستان افتاد و عملا روسیه هیچ کارى نتونست در مقابلش انجام بده و همین حوادث اخیر اوکراین که باز روسیه در موضع ضعف قرار داره، با توجه به اینکه اوکراین براى روسا خیلى حیاطیه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. شایان

          ۸ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          الان دعوا سره چیه به خدا همه چی دسته خوده آدمه به قول ژان پل ساتر فلج مادر زاد اگر قهرمان دوی المپیک نشه خودش مقصره الان همین ما چی تلاشی برای اول خودمون و خانوادمون بعدم جامعمون کردیم آیا در طول حیات و زندگیمون هیچ فکری به حال فرهنگمون کردیم(جز اینکه خودمونو ببریم به بیست و چند قرن قبل بگیم ال و بل بودیم)هیچ تلاشی برای صنعته خودمون کردیم تلاشی برای بهتر کردن وضع سیاست کردیم هیچ اتحادی داشتیم جواب مطمئنا نه هست پس انتظار ظهور خوبی و خوشی نداشته باشین مزد آن گرفت که جان برادر کار کرد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. جی تی ار

          ۸ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (459 ديدگاه)

          داداش گلم,از اول خلقت هیچ کشور یا امپراطوری را سراغ نداری که اینقدر به اقسا نقاط دنیا قشون کشی کرده و هر غلطی خواسته کرده.هیچ امپراطوری سراغ نداری که ادعا کنه کل جهان یک دهکده است واون امپراطوری هم کدخدای این دهکده,ظلم های آمریکا درکل تاریخ نظیر نداشته است.
          دوما توی این سی سال اخیر آمریکا کی توانسته منابع ایران رو به یغما ببره?
          روسیه که جزو خاور میانه محسوب نمیشه,جایی برای آمریکا وشرکایش بسیار حیاتیه,اگر که اطلاع داشته باشی,همون منطقه نیل تا فرات است,که اگر بازهم اخبار صحیحی دردست داشته باشی,می بینی که محل سگ هم به آمریکا نمیذارن.
          اگر یکمی هم تاریخ خون باشی,می بینی که هزاران دانشمند نامی ایرانی در طول تاریخ داریم,اگر منظورت از دانشمندان خارجی بعضا دانشمندان هندی یا مثل آنند که باید بگم هند آن زمان بخش عظیمیش تحت امپراطوری هخامنشیان بوده است.
          آقای خاوری هم که به خاطر خواندن چند کتاب همیشه ادعای کمبود مطالعه ی افرادی را دارند که دارند ساز مخالف با ابشان می زنند,این را توی چند بحث دیده ام.
          آقا عرفان عزیز شما انتظار داری اخباری را که هموطنانم که بعضا هم آنهارا می شناسم را باور نکرده واخبار کشوری را باور کنم که فقط نصف اراضی این مملکت را به یغما برده?نکنه می خواهی بگی او تقصیری نداشته و ما خودمان دست و پا چلفتی بودیم. این که سران مملکت درآن زمان نالایق بودند درست,اما توی دادگاه قضایی,همیشه دزد را مقصر دانسته ومحاکمه اش می کنند,نه صاحبخانه را.غیر از اینه?
          در مجموع به بعضی دوستان می گم:شما آمریکای خودتونو بپرستید,ماهم خدای خودمونو می پرستیم…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. Ehsan

          ۸ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1251 ديدگاه)

          خوب از اول خلقت تا دلت بخواد امپراطوری داریم که به تمام دنیا لشکر کشی کردند ، همین ایران خودمان چند بار مورد هجومشان بوده
          بالاخره شما قبول دارید آمریکا امپراطوریست یا نه شما که میگید فروپاشیده ، اما خودم هم میدونم روسیه جزو خاورمیانه نیست روسیه رو مثال زدم که نشون بدم حتی روسیه هم باشی در دشمنی با هر کشوری ضرر میکنی ،
          کی گفته که امریکا در این سی سال ایران رو به یغما برده ، اتفاقا نبرده و حتی معتقدم قبلش هم نبرده ولی دشمنی ما با آمریکا خسارت های فراوانی به ما وارد کرده ، ببین همین الان ما میدونیم که تحریم روسیه در 6 ماه چه خسارت هایی به این کشور زده آن هم روسیه با ذخایر ارزی نزدیک 500 میلیارد دلار حالا ما چند سال تحریمیم چند بار همین هموطنت که مسئولیت داره اومده این خسارت ها رو راست و حسینی بهت بگه ؟ هر روز برات ژست میگیرند که ما خودکفا شدیم ، کدوم خودکفایی والا هیچ کشوری در دنیا نمیتونه ادعا کنه من خودکفام ، حتی همین کدخدایی که نام بردی ، در کامنت های قبلیم هم مثال زدم ما باید بتونیم با رابطه داشتن با همه کشور ها از همه انان استفاده کنیم
          رابطه داشتن با هر کشوری به معنی بنده بودنشان نیست ، کشوری قدرتمند میشه که زرنگی استفاده از این روابط رو داشته باشه نه اینکه دور خودش دیوار بکشه ! همین کوبا بالاخره فهمید باید این سد رو بشکنه شجاعت به خرج داد و این تابو رو شکست
          اخبار رو داشتم نگاه میکردم نمایشگاه ساختمان و تاسیسات بود ، چند ده شرکت داخلی و چند تا شرکت خارجی در نمایشگاه شرکت کرده بودند ، خبرنگار رفت با یکی از نمایندگان یک شرکت خارجی صحبت کنه طرف شروع به صحبت کرد و گفت شرکت ما کار میکنه در ، صدای طرف قطع شد و خبرنگار جاش صحبت هاشو ترجمه کرد اینگونه : ایران کشور پیشرفته ایست و فلان و بهمان ، اون چی میگفت این چی به خورد مردم میداد که یعنی ملت کیف کنید نماینده یک شرکت خارجی میگه ایران پیشرفت است ، یعنی شعور مردم رو تا این حد پائین آورد که مردم ایران حتی دو کلمه انگلیسی بلد نیستند ، هیچ کس همیشه راست نمیگه ولی شنونده باید عاقل باشه ، حالا چه طرف داخلی باشه چه اجنبی !
          در انتها از جناب سردبیر عذرخواهی میکنم ، اینجا جای چنین بحث هایی نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. Ehsan

          ۸ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1251 ديدگاه)

          شایان گرامی ، حرفتون رو قبول دارم ما باید خودمون به انچه که میخواهیم برسیم و باید بسیار تلاش کنیم ولی باید شرایطش رو هم فراهم کنیم ، نمیشه در هوا معلق بود و شروع به دویدن کرد ، در مورد کامنت اولتون هم باید بگویم سیاست همیشه کثیف بوده ، شما از همه چیز باید به نفع خودتون استفاده کنید ، حتی سیاست های روسیه در مقابل ما رو هم نمیشه ازش خرده گرفت ، حتی ان زمان که روسیه قسمت هایی از ایران رو جدا کردند ، این بی عرضگی قاجاریان بود ، شما همین ناصرالدین شاه رو ببین طرف رفت به قول خودش فرنگ ، به جای اینکه از علم و پیشرفتی که انجا رواج داشت چیزی برای ایران بیاورد چی آورد لباس رقص باله رو برای خانمهای حرمسرا آورد بعدش هم که رفتن به فرنگ رو برای همه ممنوع کرد که مبدا کسی بره و ببینه اونها کجایند و ما کجا !
          در مورد این بحث هم دیگه کامنت نمیگذارم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        9. جی تی ار

          ۹ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (459 ديدگاه)

          یک,هیچ کشوری رو شما نمی توانید نام ببرید که همه جای دنیا از ظلم هایش بنالند,اسکندر مقدونیش از مغولستان شروع کرد بیش از عراق پیش نرفت,اما این ایالات متحده همه قاره های جهان رو مورد نوازش قرار داده,کل جهان رو.دوم,نکنه شما از حرف بنده برداشت کردی که کشور آمریکا از هم پاشیده?نه,به قول یه بنده خدایی که تمام عمرش رو توی این مساىل گذرونده,هروقت خواستی ببینی آمریکا چقدر قدرت داره,ببین وضع اسراییل تو منطقه چجوریه.چون هیچ کشوری به اندازه ی آن,از محصولات آمریکا اعم از سیاسی و جنگی واقتصادی و…بهره نمی بره یه جورایی ماه عسل فعالیت های آمریکا محسوب میشه.حالا من حاضرم پای جونم شرط ببندم که این اسراییل بیش از ده پانزده سال دوام نمیاره.کسی حاضره پای جونش بامن شرط ببنده?
          سوم,آقا احسان من هیچ وقت منکر مشکلات نشدم.آره هرروز از اون افراد از مشکلات کشور می شنوم( البته بنده نگفتم که این افراد کله گنده هستند ها),اگه من بخوام از مشکلات بگم,از شما پیشی می گیرم,اما اون چیز هایی که حقیقت است رامی گویم و خوبی ها وپیشرفت های فراوان تر را نیز درکنارش می گویم.چرا شما هیچ وقت خوبی هارا متذکرنمی شوی?چرانمی گویی ایران توی سرعت پیشرفت یک تا سه ی جهانه.طبیعیه که مشکلات زیادی وجود داشته باشه,اما باید ارزش های این ملت راشناخت تا فهمید که چرا اینقدر تستواری دربرابر مشکلات می ورزند.مگه قبل انقلاب که با آمریکا رابطه داشتیم,وضعمان خوب بود?زمین تا آسمان با وضع الآنمان فرق می کرد.اینقدر ما جوانان پایمان را توی یک کفش نکنیم,ازاونایی بپرسیم که هردو عصر رادرک کرده وتجربه کرده اند. من نمی دونم با شما بر مبنای اسلام و تاریخ ومنطق بحث کنم,یا فقط بر مبنای استدلال یا بر مبنایی دیگر.خواهشا توکامنت بعدیت بگو که روچه مبنایی باهات حرف بزنم.
          یکی از نشانه های جامع بودن سایت پدال,همین بحث های جلمهی است که درآن می شود.واقعا متشکرم…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        10. Ehsan

          ۹ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1251 ديدگاه)

          البته من فکر میکنم منظورتون از اسکندر مقدونی ، چنگیز خان مغول بود ، از اول هم که من کامنت نوشتم بحثم در مورد آمریکا بود ، دیدگاه من نسبت امریکا با دیدگاه شما فرق میکنه ، من امریکا رو یک کشوری میبینم ( کاری به خوب و بدش ندارم ) که فعلا بزرگترین اقتصاد دنیاست ، بالاترین نرخ نوآوری رو داره و … ، حرف من اینکه ما از دشمنی با کشورهای هیچ چیز بدست نماریم ، خیلی از کشورها هستند که ایدئولوژی یکسانی ندارند ولی با هم رابطه دارند ، در کامنت قبلی هم گفتم دیوار کشیدن هیچ نفعی به ما نمیرسونه ، یک مثال میزنم ایران الان تحریم نفتی است ، ما نه تنها بازارهامون رو از دست دادیم بلکه تولیدمون رو هم از دست دادیم ، چرا چون امکان سرمایه گذاری در کشور مون وجود نداره ، ما حتی اگر تکنولوژی استخراج رو هم داشتیم ولی بدون سرمایه گذاری بی فایده است ، اینجا مسئله رابطه با کشور ها اهمیت پیدا میکنه ، الان همین برداشت گاز از پارس جنوبی ، ما به اندازه دو برابر بودجه عمرانی کشور داریم نسبت به برداشت قطر ضرر میکنیم ، فردا این موضوع خودش رو در میادین نفتی مشترک با عراق نشون میده ، این استواری ما در مقابل مشکلات نباید همیشگی شود بالاخره یکروز باید به رفاه هم برسیم یا نه یا قراره تا ابد در استواری مقابل مشکلات بمونیم ، ملت استواری کنند که یکی بره تو انگلیس کاخ چند میلیون پوندی بخره ! اما این پیشرفت علمی ما در اهنگ رشد جزو بهترین های منطقه هستیم ، ولی این رشد اهنگ چرا خودش رو در صنعت و فضای کشور نشون نمیده ، میدونی چرا چون اون کسی که این علم رو به وجود اورده یا نواوری داشته در کشور نتونسته پیادش کنه ، الان هم ساکش رو بسته که بره به امریکا ! اما در مورد اینکه الان خوبیم یا قبلا ، یکی از چیزهایی که ما در این مقایسه ها یادمان میرود فاکتور زمان است ، الان ما جلوتریم ، خوب شاه هم نسبت به دوران قاجار جلوتر بود ، همانطور که ما نسبت به اول انقلاب الان جلوتریم ، من منکر پتانسیل و ظرفیتهامون نیستم ولی ما نسبت به این ظرفیت باید خیلی جلوتر میبودیم ، من قبلا مثال ترکیه رو زدم که در عرض 16 سال و البته کمتر از یک کشور ورشکسته به یک کشور عضو G20 در اومد ، ما هم مثلا یک چشم انداز 20 ساله داشتیم که قرار بود اول منطقه باشیم ان روز هدفمون بیشتر رقابت با ترکیه بود ، ولی با گذشت 9 سال نه تنها هیچ پیشرفتی به سمت اهداف نداشتیم بلکه پسرفت هم کردیم و به جز ترکیه باید با عربستان ، قطر ، امارات و البته عراق ( احتمالا ) هم رقابت کنیم البته خیلی از چیزهایی که در این راه وجود داره ممکنه هیچ ربطی به امریکا هم نداشته باشه ، مهم اینکه ما اول از خودمان باید شروع کنیم ( به قول شایان ) که همین کار رو هم نمیکنیم
          مثلا قرار بود دیگه کامنت نگذارم ولی بحث فضای خوبی داشت کامنت گذاشتم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        11. جی تی ار

          ۱۰ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (459 ديدگاه)

          ببخشید,شما یه جوری میگی دور خودمون دیوار نکشیم که انگار ما با آمریکا وارد جنگ شدیم,ما آمریکا روتحریم کردیم,مایه کشور دیگه رو به جون آمریکا انداختیم وازش حمایت تام کردیم.نه آقا احسان,داری ماجرا رو برعکس می بینی,داری همه چی رو اقتصاد می بینی.من ازت خواستم بگویی که روی چه مبنایی بحث رو ادامه بدیم,فکرکنم یادت رفت. یک کشوری که فقط توی چند سال این کارهارو با ماکرده,حالا که یه ذره به مشکل خوردیم,بیاییم باهاش رابطه برقرار کنیم?باشه قبول,اما مسله به این ختم نمیشه,این رابطه به چه قیمتی تموم میشه برای ما?آخه صرفا برقراری رابطه ی حسنه که نیست,برای چی ما باید شرط های اونا رو قبول کنیم?چون توی تنگنای اقتصادی هستیم?نه,اینجا هست که مردم ترجیح می دهند درمقابل این فشار های زیاد سختی بکشندو استواری ورزند تا این خواری را بپذیرند.ترجیح می دهند کمر خود را در مقابل این فشار ها صاف نگه دارند.حالا می پرسی تا کی?این را برمبنای تاریخ و دین وتجربه بهت می گویم.تا آینده ای نزدیک که خدا بارها وعده ی آنراداده وخودمان هم بار ها با چشم هایمان دیده ایم.فراوان موردها داریم که این سخنان خدادرقرآن به نتیجه ای حقیقی رسیده باشدومردمانی با استقامت واستواری هایی سخت ولی شیرین,به نتایجی بس گوارا رسیده باشند.بله,راز ماجراهم همین جاست,اون ارزش هایی که من گفتم,زمان نمی شناسه,پدران ما فردی را ازمملکت بیرون انداختندکه هیچ به فکر ملت نبود,نگاه نمی کرد به افرادی که از گرسنگی تلف می شدند,نگاه نمی کرد به منابع طبیعی که برای نسل ما و نسل بهدی ما بودوداشت توسط دیگران به یغما می رفت,نگاه نمی کرد به چادر وروسری های مادرانمان که توسط آدم های خبیث انگلیسی وآمریکایی کشیده میشد,در یک مشاجره بین یک ایرانی وآمریکایی سر ناموس آن ایرانی,حق یک موجود چهارپارا به آن ایرانی نمی داد,کسی را بیرون انداختند که نه تنها پیشرفت علمی درزمانش درکار نبود,بلکه فقط اجازه می داد بچه پولدارها آن هم فقط درحد خواندن ونوشتن یاد بگیرند,واین فردوکارهایش کاملا مطلوب آمریکایی هابود.وآنانند که سر همین ماجرا دارند به ما اینقدر خصومت میورزند.
          آره دادش جون من,همه چیز رفاه کامل وامکانات نیست.ما توی پیشرفت علم اول منطقه نیستیم,اول جهانیم.اون کسی که علم دانش داشت,نه تنها توانست آنراپیاده سازی کند,بلکه ساکش رابست والآن پیش خداست.ما با کوچکترین وساده ترین دست آورد موشکی مان,اسراییل را به معنای حقیقی کلمه به گریه درآوردیم,فیلم هایش را که دیدی?این تقبل شرط های فلسطینی ها توسط اسراییل,بعد چند سال اتفاق افتاد?این اقتدارمعلوم نیست?چرا معلومه,این ماییم که فقط دنبال رفاهیم.امنیت نعمت فوق العاده بزرگی است.ما امروز نه تنها اکنیت مرزهایمان,بلکه امنیت کیلومترها اونور تر ازمرزهایمان را نیز دردست داریم.طولانی شد,ببخشید.ولی بازهم می خواستم بگم…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        12. Ehsan

          ۱۱ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1251 ديدگاه)

          ببین جناب جی تی ار ، ما در تولید علم نفر اول منطقه هستیم ، این دروغ هایی رو که بهت میگویند اول برو تحقیق کن ببین واقعیت داره یا نه ایران در تولید علم 16 جهانه نه اول این گفته من نیست یا به قول تو خارجی های جهان خوار این گفته رئیس اطلاع رسانی علوم و فن آوری ایرانه
          در مورد آمریکا هم ، امریکائی ها بودند که به سفارت ما حمله کردند ، اگر روابط بین الملل بدونی حمله به سفارت یعنی حمله به خاک یک کشور ( بهتر این توجیه رو نگید که لانه جاسوسی بود ، بلکه ان دانشجویانی که حمله کردند فقط هدفشون بازگردوندن شاه به ایران بود ، از خودشون هم میتونی بپرسی ) ، این بازی رو اول ما شروع کردیم نه امریکایی ها ، برو ببین چرا کلینتون میخواست به ایران حمله نظامی کنه ! در ضمن من کشته و مرده آمریکا نیستم بلکه من میگویم ما باید ازشون استفاده کنیم نه اینکه بندشون باشیم ، دیوار کشیدن دور کشور هم در همین روابط با تمام دنیاست ف یک بنده خدایی میگفت ما چه نیازی به اروپا و امریکا داریم ! این یعنی دیوار کشیدن دور کشور نه اون چیزی که شما گفتید در ضمن جهان ، جهان واقعیت هاست نه جهان رویاپردازی
          به جای اینکه این همه مطالعه دینی داری مقداری هم مطالعه در مورد اقتصاد ، سیاست و تاریخ سیاست و … داشته باش
          مطمئن باش با این دیدگاهی که شما دارید ( کلا همه چیز رو یا سیاه سیاه میبینید یا سفید سفید ) ما تا ابد دهر باید استواری کنیم و حداقل 500 سال طول میکشه !
          دیگر هم بحث از نظر من تمومه چه منطقی ! چه استدلالی ! چه دینی که من تخصصی در ان ندارم ! چون من میگویم حسن آباد تو میگی علی آباد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        13. جی تی ار

          ۱۱ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (459 ديدگاه)

          آخ آخ آخ,امان از بی دقتی,امان از قضاوت های بی اساس و خرافات گونه,کی گفت ما توی تولید علم درجهان اولیم? کیا دارند به من دروغ می گویند. ما به ادعای سازمان های آماری خارجی,توی سرعت پیشرفت درعلم اول جهانیم,به کیا الکی تهمت دروغ گویی می زنی?
          جوانان ما به سفارت آمریکا حمله کردند? اسلحه داشتند? می خواستند شاه روبرگردونند? شما که منبع مطالعاتی,هیچ جایی دلیل درست این ماجرا رو نخوندی?نمی دونی که اونا داشتند جاسوسی می کردند?توی کتاب های فراوانی که خوندی,ننوشته بود که اونها دررا به روی هیچ کسی باز نمی کردند?ننوشته بود که توی اون واقعه هیچ کس کشته نشد,اما چندسال قبل آن چه نوجوانانی را جلوی همین سفارت پرپر کردند?ازماجرای طبس هیچ اطلاعی نداری?مصاحبه باکارکنان آن سفارت را ندیده ای?شما که خیلی اهل مطالعه ای,برو ببین توی قوانین بین الملل راجع به اینکه با جنگده بدون اجازی به قصد پایتخت یک کشور بری یعنی چه.هواپیمای مسافربری شامل ده ها کودک وزن را سرنگون کنی یعنی چه.بار ها با پهپاد های پیشرفته جاسوسی کنی یعنی چه.
          ایران هیچ وقت دورخودش رو دیوار نکشیده بگه ماهیچ نیازی به هیچ کس نداریم,اینو میتونی توی این مذاکرات اخیر هم ببینی,اما همیشه معتقدیم انسان نباید زندگی اش راوابسته ی به دیگران باشه.غیرازاینه?حالا اونا مارو تحریم کردن وزبون آدم سرشون نمیشه,اشکال نداره,مایه خداداریم که همه چیز مال اوست,کمرهمت می بندیم,خودش یاریمون می کنه. من فکر می کردم بحث داره واقعا به جاهای خوبی کشیده می شه. شما هم به جای اینکه به دیگران گوشزد کنی,وبعد اینگونه اظهار نظر کنی,برو یکم ازتاریخ اسلام بخون,ببین چگونه اسلام از سه نفر شروع شدو به بار نشست,ببین مسلمانان درشعب ابیطالب چه ها کشیدند.انصافا ازت خواهش می کنم این یه موردرا دریابی,اگر ازقبل موضع نگیری,شاید واقعا نظرت کمی تغییر کرد,جدا ازهر تیکه ای,داداش گلم ازت خواهش می کنم,ضرر نمی کنی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        14. Ehsan

          ۱۱ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1251 ديدگاه)

          در مورد سرعت رشد تولید علم بله شما درست میگوئید و ما اول جهانیم ، این رو خودم هم میدونستم ( البته فکر کردم شما در کامنتتون نوشتید در تولید علم ) که اینجا عذرخواهی میکنم و حرفتون رو قبول دارم ،
          در مورد سفارت هم من اسمی از اسلحه بردم ؟
          وقتی شما به یک سفارت حمله میکنید انتظار نداری که ان ها در رو باز کنند
          اصلا حرف شما قبول انها داشتند جاسوسی میکردند ، راهش اینکه به اون سفارت حمله کنی ، هیچ راه دیگری نبود ؟
          اگر هم داشتند جاسوسی میکردند چرا دیپلمات هاشون را به مدت 400 روز نگه داشتیم ، مگر نه اینکه اگر جاسوسی میکردند میبایست اخراجشون میکردیم ؟
          بعد از این جریان بود که اون اتفاقات افتاد ، از جریان طبس تا حمله به هواپیمای مسافربری ، ( کسی هم منکر اون اعمال نیست ) اصلا تحریم ایران از چه زمانی شروع شد ؟
          مگر ما با عراق 8 سال نجنگیدیم مگر نزدیک به 170 هزار شهید ندادیم مگر 16 هزار غیر نظامی در این جنگ کشته نشدند ، چرا الان پس با عراق روابط بسیار خوبی داریم
          شما من رو میفرستی سراغ شعب ابی طالب من هم شما رو میفرستم به حرکت پیامبر از مدینه به طرف مکه ، مگر پیامبر دست بالا رو نداشت ولی چکار کرد اومد از سیاست استفاده کرد
          حرف من از اول اینه که ما باید دنبال حفظ منافعمون باشیم حالا از هر راهی نه اینکه به خاطر یکسری آرمان خواهی ها منافعمون رو از دست بدهیم
          پیشرفت و حرکت به سمت توسعه با شعار امکان پذیر نیست ، تکاپو میخواد سیاست ورزی میخواد ، اینگونه نیست که بگوئیم شما هر چه خواستید ما رو تحریم کنید ما رشد میکنیم ، باید راهی پیدا کنی که از این شرایط خارج شوی ، باید شرایط رو عوض کنی و الا همین روال همیشگی خواهد بود ، باید از دشمن برای خودت منفعت بسازی ، همین سیاستی که در مورد عراق داشتیم ! دشمنی همیشی نباید باشه از یک جایی باید شروع کرد حتی اگر خوشت نیاد این عالم سیاست و روابط کشور هاست

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. خاوری

        ۷ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1103 ديدگاه)

        خواهشا ایرانی بازی رو بذارید کنار و درباره مقوله مهم روابط بین الملل در یک سایت خودرویی ادعاهای مسخره نکنید…مخصوصا جناب مافیای عزیز که خیلی تو باغ نیستن..مونتاژ خودرو در چین یعنی سود سرشار و بادآورده برای یک برند درحال انقراض به نام جگوار … چینرو دست کم نگیر برادر مافیا…درضمن سخت نیس بخدا حرف نزدن از چیزی که بهش آگاهی ندارید…جناب جی تی آر کمی درباره قدرت نرم و قدرت هوشمند مطالعه بفرمایید تا بدونید قدرت یک کشور فقط در اینکه کسی ازش بترسه نیست..میتونید برای مطالعه کتاب “قدرت نرم ” جوزف نای رو که نشر نی ترجمه کرده مطالعه بفرمایید

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. MAFIA

          ۷ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (435 ديدگاه)

          خاوری تو هم روشن فکر بازی و غرب زده بازی درنیار.

          من هرچی باشم ادای خودم رو درمیارم نه مثل بعضی ها خود فروخته به 4 تا تیپ و تشل و تکنولوژی غربی باشم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. خاوری

          ۷ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1103 ديدگاه)

          روشنفکربازی یعنی چی؟ من فقط گفتم چیزی که نمیدونی رو نگو..خیلی سخته..همین دخالت بیجای امثال شما تو خیلی از موضوعاته که این کشورو به قهقرا کشونده..چرا در بحثی که سوادشو ندارید وارد میشید و بعد مث مارکسیستا شروع به توهین میکنید… همه خودفروخته ن فقط شما که همه چیز دانی خودفروخته نیستی..خیلی بهتره آدم خودشو به یه تفکر سالم که برا رفاه و سعادت و ثروت آدمیزاد کلی ایده داره و نماینده فن و خلاقیت و صنعته بفروشه تا اینکه نمایندگی انحصاری افکار طالبانی و داعشی رو بگیره و همه رو به رگبار ببنده… اگه خواستی حرف بزنی تو چارچوب حرف بزن تا جواب سوالاتو بدم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Ehsan

          ۷ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1251 ديدگاه)

          غرب زده !
          یکی از مسخره ترین پسوند هایی که برای از میدون به در کردن دیگران به کار میبرید ، جواب ندارید بدهید از این پسوند های مسخره به کار نبرید ، آقا غرب نمیخواد بشید از نظر توسعه به همین ژاپن و کره جنوبی که واقع در شرقند برسیم خودش شاهکاره ، ان هم کره ای که از ایران عقب تر بود یا همین ترکیه ای که در زمان اجویت ( اصلا اسمش رو شنیدید ) اعلام ورشکستگی کرد ولی بعد با اعمال سیاست های جدید و رابطه با همه کشور ها جزو گروه G20 شده ترکیه هم فهمید باید از همه کشور ها برای پیشرفت استفاده کرد چه ابر قدرت چه کشور نیازمند ، ان هم در عرض 16 سال

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. خاوری

          ۷ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1103 ديدگاه)

          احسان جان :
          با مدعی محال است اسرار عشق گفتن/ چونان که با تقلا در کیسه ی زباله / خورشید را نهفتن

          با توهمات برادر مافیا خودتو خسته نکن..ایشون چه میدونن نظم نوین جهانی یعنی چه..عاشق صداوسیما رو چه به اندیشیدن و تفکر در باب توسعه و اهمیت گروه G20

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. erfan

          ۸ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (61 ديدگاه)

          آقا خودتونو خسته نکنید واسه جواب دادن به کسایی ک اخبارو فقط از صداوسیما میشنون

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. مجتبی(ساروی)

        ۸ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (551 ديدگاه)

        مافیا 1000تومن پول بیشتر بده جنس اصلی مصرف کن .داداش این جنسایی که میزنی تقلبیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. یه پسر

          ۸ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1135 ديدگاه)

          خدایا آینده ی این کشور رو از توهم تعصب توحش دور نگهدار

          موافقم 0
          مخالفم 0
      5. وجدانی

        ۹ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        جسارتاً دوست عزیز کجای این مطلب به سیاست ربط داشت؟ کجاش به آمریکا ربط داشت؟ کاشکی بدونیم کجا حرف بزنیم، چی بگیم، در چه موضوعی حرف بزنیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. نوید (6*6)

    ۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    خیلی هم عالی
    ولی من فکر نمیکنم این همه استقبال ازش بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. نوید (6*6)

    ۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    از دور شبیه
    ولی دقت کنی می بینی فرق داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. McLaren Automotive

    ۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (246 ديدگاه)

    میگم یه سوال :
    شرکت های مطرح کارخانه های تولیدی خودشون رو میبرن چین تا هزینه های تولید کمتر بشه . خب حالا سوال اینه که این کاهش هزینه به معنی کاهش کیفیته یا این که موضوع چیز دیگس ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ehsan

      ۷ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1251 ديدگاه)

      البته بیشتر به خاطر این است که مثلا در چین حقوق کمتری به کارکنانشون میده و مسائل مالیاتی و مشوق ها هم هست ، مثلا دولت چین اعلام میکنه که سرمایه گذار خارجی به مدت 5 سال معاف از مالیات و … است ، البته با قدرت گرفتن یوان و افزایش دستمزدها در چین این روند یکم کند شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. سپهر

    ۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (174 ديدگاه)

    زیاد خوشم نیمد البته بیشتر به خاطراین که اسم چین اومد وسط. چون این چینیا چه خودشون تولیدکنن چه کپی کنن چه منتاژکنن ازکیفیت محصول میزنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. NCR

    ۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (135 ديدگاه)

    حالا چینیا اینو هم کپی می کنن می رینن توش بعد باقیمت میلیونی(دلار)امتیازش رو می فروشن به شرکت های ایرانی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. لاکی استریک

    ۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (192 ديدگاه)

    چین کجا و ما کجا اونا جگوار میزنن ما پراید و ۲۰۶ که از اول صد جاش خرابه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. benz and porsche

    ۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    اصلا خود سری3 می باشد اول که این مصلب رادیدم فکرکردم سری 3 است

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جی تی ار

      ۷ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (459 ديدگاه)

      داداش دیگه جو نده دیگه!!!…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. نوید (6*6)

    ۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    دوست عزیز معلوم میشه یا شما تا حالا جگوار ندیدی و یا سری 3

    ویا شایدم هر دو

    شوخی کردم یه وقت ناراحت نشی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. شایان

    ۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    این توان رقابت با بنز و بی ام و رو نداره حتی با کاهش هزینش و البته مطمئنا کاهش کیفیتش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. bardia

    ۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (181 ديدگاه)

    دوستان خفن ترین کمپانی دنیا با بالاترین سهامش یعنی اپل در حال حاضر کل کاراشو توی چین انجام میده
    مگه اپل به مشکل برخورده! جگوارم نمیخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احسان(احسان سابق)

    ۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    مثل اینکه فقط توسن های اشتوتگاردی تولید رو توی خونه حفظ کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فریا

      ۷ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (684 ديدگاه)

      مــرسدس کلاس E که تو پونا ی هند + بیژینگ چین + کایروی مصــر + سانتیاگو ی

      مکزیک + اندونزی + ویتنام … تولید می شه یا می شــده چی میگه ؟؟

      همه ی اینا توی ویکیپدیا هــست ;-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احسان(احسان سابق)

        ۷ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (2872 ديدگاه)

        خدا بخواد پورشه هم همشهری بنزه اما من که روی لوگوی بنز اسبی ندیدم

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. فرید

        ۷ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (787 ديدگاه)

        فرق لکسس و بنز همینجاست دیگه…بنز توی کل دنیا تولید میشه ولی لکسس فقط تو ژاپن و یه مدل فقط در کانادا :-D

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. مجتبی(ساروی)

        ۸ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (551 ديدگاه)

        چرا راه دور تو ایران خودمون هم یه سری هاش تولید میشد البت به لطف بزرگان کاسه کوزه را جمع نمودندی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فرید

          ۸ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (787 ديدگاه)

          راست میگی یادم رفته بود :-D …خداوکیلی بنزی که تو ایران میزدند با اون رنگ پایه آشغالیش اصلا شایسته بنز نبود…همون بهتر که جمع کردنش.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  13. maknoon

    ۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    با عرض سلام خدمت دوستان. برای من خیلی جالبه بدونم دوستان بر چه اساسی و از چه منظری صنعت چین رو نقد میکنند آیا ما از لحاظ صنعتی از چینی ها بالاتریم؟ آیا از لحاظ وضعیت اقتصادی بالاتریم مثلا کشوری مثله کویتیم که الان درآمد نفتی سرشاری داریم و قدرت مالی بالایی داریمکه حالا ناراحت درجه های کیفیت خودرو هستیم؟ آیا آگاه هستیم داریم از چه کشوری با چه رشد اقتصادی و در چه سطح تکنولوژیکی انتقاد می کنیم فقط ظرفیت مصرف فعلی خودروی چین رو که حدود 20 میلیون خودرو هستش هر غول خودرو سازی رو به التماس میاندازه تا در صنعت خودروی چین سرمایه گذاری کنه. این مسئله از کمپانی های دیگری چون کمپانی معظم اپل که خیلی ادعاش بالاتراز ما ایرانی های سوپر اندیشمندهستش باید یاد بگیریم موفقیت مسیرش کجاست. اتفاقا اگه متفکران حوزه صنعت و اقتصاد دو دهه پیش سرمایه گذاری هوشمندانه ای در شراکت با اقتصاد چین می کردند امروز حال و روز صنعت خودروی ما این نبود که هست.من نمیدونم دوستان سنشون چقدره ولی احساس میکنم ادبیاتشون در مورد مقولات خودرو شبیه فروشنده های … نمایشگاه های اتومبیله. ما باید صنعت خودرو با نقد و هوشمندانه و غیره کوچه بازاری از اشتباهاتش آگاه کنیم و این سایت حرفه ای و ارزشمند پدال رو به یک تالار گفتگوی تخصصی در مورد انواع مباحث صنعت خودرو تبدیل کنیم. ببخشید اگه صحبت هایم باعث رنجش برخی میشه. ولی نظر دادن ارزش نیست بلکه چیزی به ذهن مخاطب افزودن ملاکه. در پایان باید بگم ما ایرانی های پر ادعا هر روز در حال عقبنشی همراه با استحضاء کشورهای که از ما پیشی میگیرند هستیم امروز صنعت خودرو سازی در سه استراتژی1- تولید بومی 2- خرید کمپانی های معتبر در خارج از مرزهای چین (مثله ولو)3- آوردن خطوط تولید خودرو های روز دنیا در داخل کشور به موازات تولید بومی. می بینید چینی ها چقدر باهوش و ما چقدر ساده و اگر نگوییم نادن هستیم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. saeid

    ۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (188 ديدگاه)

    بسم حق

    کاش ایران خودرو این تولید کننده محبوب و پرفروش ملی و البته جهانی
    هم به این فکر می افتاد :(
    قطعاتو که فک کنم کم اونا نمیدن یدفعه مونتاژم همونا بکنن به عنوان محصول خارجی شما عوارضشو بدون زحمت نوش جان کنین
    چه کاریه … راضی به زحمت شما عزیزان دلسوز هم وطن نیستیمااااا

    نه نه ولش کنین
    میترسم بدن چین تولید کنه دیگه ماشینامون باهامون حرف نزنن
    یه روزی و فک کنین که برین از نمایندگی ماشین بخرین بعد قطعاتش با هر
    گاز و ترمز بهتون سلام نکنن :(
    چه سکوت دلگیری …

    اقا شوخی کردم اینام اشتباه کردن
    مسولین به تولیدتون ادامه بدین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Camaro 1978

    ۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (38 ديدگاه)

    یه کم دل چرکینم
    چین، جگوار
    یه پارادوکس بزرگ میبینم!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. امیر

    ۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    سلام این بار اول نیست خودروساز بزرگ محصولات خودش در چین منتازمینکه همین MGمال ام جی رورو اینگلیس هست الان مدتهاهست داره خودرو خوب مونتاز میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. نوید (6*6)

    ۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    آفرین فرید
    خیلی خوب بود

    خوبه که انقدر روی عشقمون پافشاری میکنی
    راهتو ادامه بده
    اگه جایی گیر کردی رو من حساب کن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. نوید (6*6)

    ۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    اینو هم به یاد داشته باش
    درسته که تویوتا و لکسوس بهترینن
    ولی بنز هم بعد اونا خیلی عالیه و حرمت داره

    البته اگه بین ایندو قرار شد طرف یکی رو بگیرم صد در صد باید بریم سمت تویوتا و لکسس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. شایان

    ۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    پدال نظرمو چاپ نکردی یکی و قبول دارم تند رفتم یه خرده ولی اون یکی که همه چیش ردیف بود چرا چاپ نکردی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. یه پسر

    ۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    بیا اینم ماشین چینی :) که اینقدر ازش بد می گین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. parseh net30

    ۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    این چگوار دیوانه کنندس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. 4MATIC

    ۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    تو ماشین های انگلیسی اول جگوار بعد هم لند روور روقبول داشتم که ای ن چینی های اشغال اونم خراب کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. 4MATIC

    ۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    خداکنه فقطf typeوxjlروتولید نکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. علی

    ۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.دوستان عزیزی که بحث سیاسی داشتید.فقط یک سوال دارم.اگر میگویید.بله ماانقلاب کردیم اشتباه بوده.جنگ به ماتحمیل شد.این بچه های بسیج رفتن جون دادن دفاع کردن.اشتباه بوده.شماکه ازتاریخ میدونید.چرابی انصافی میکنی.فرازونشیب تاریخ ماکه خوندید.کجابودیم.به کجارسیدیم.شماکه به نوعی باحکومت مشکل دارید.چطورهمه چیز رادرمادی گرایی میبینی.رئالیسم باش برادر.مانمیتونیم خودراباکره جنوبی مقایسه کنیم.تولیدخودرو راباماشروع کرد.مگردرآن زمان مانوکرآمریکا نبودیم.چطورتا سال66یا67دقیق نمیدانم.پیکان تولید میکردیم.که متوقف شد.مجدددرسال72شروع کردیم.مشکل از جای دیگر است.برماست که برماست.امید رفاه آمریکایی نباشید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا