تست و بررسی جگوار XF 35t

درحالی‌که خودروسازان بزرگ لوکس آلمانی شامل مرسدس بنز، آئودی و ب ام و در هر کلاس قابل‌تصوری با هم رقابت می‌کنند، برخی کمپانی‌های دیگر رویه‌ای متفاوت دارند. لکسوس تلاش می‌کند تا با طراحی‌های برجسته و وحشی مطرح شود، آکورا با عرضه‌ی NSX هویتی جدید برای خود تعریف نموده است و بعد نوبت جگوار است که رویه‌ی متفاوتی نسبت به رقبای آلمانی ندارد اما قدری تفاوت را در برخی جزئیات دقیق‌تر می‌توان مشاهده نمود. XF نمونه‌ای عالی است. چیز منحصربه‌فردی در مقایسه با سایر رقبای محبوب این خودرو وجود ندارد. این خودرو به اندازه‌ی رقبا راحت، لوکس و اسپورت است؛ اما این خودرو تصوری به همراه دارد و آن جذابیت بیشتر است.

2016 Jaguar XF 35t
2016 Jaguar XF 35t
2016 Jaguar XF 35t
2016 Jaguar XF 35t

نقاط قوت

  • XF کاملاً زیباست. به‌جرئت می‌توانیم بگوییم که از نظر ظاهری این خودرو یکی از جذاب‌ترین سدان های اسپورت و لوکس میان سایزی است که می‌توانید بخرید. در طراحی خودرو چیز پیچیده یا زیرکانه‌ای وجود ندارد و کروم زیادی نیز در آن بکار نرفته است. تناسبات خودرو به خوبی رعایت شده و استایل کلاسیکی دارد. رینگ‌های 20 اینچی آلومینیومی 1500 دلاری که در مدل تست شده‌ی R Sport بکار رفته به خوبی با کاراکتر اسپورت خودرو همخوانی دارد.
  • سیستم تعلیق این مدل XF 35t به خاطر تطبیق‌پذیری خود سزاوار تحسین است. این خودروی اسپورت از سیستم دینامیکی تطبیق‌پذیر سفارشی با قیمت هزار دلار سود می‌برد که با توجه به شرایط جاده و حالت رانندگی شما در واقعیت، سیستم تعلیق را تنظیم می‌کند. این سیستم به خوبی کار می‌کند. حتی اگر در حالت استاندارد رانندگی قرار داشته باشید،XF به هر دو صورت راحت و تندوتیز خود را نمایش می‌دهد. ورود به تنظیمات دینامیک همه‌چیز را محکم‌تر می‌کند اما به اندازه‌ای نیست که باعث شود نتوانید به رانندگی روزمره بپردازید.
  • پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری سوپرشارژردار این خودرو با 340 اسب بخار قدرت دیگر جواهر موجود است. به لطف سیستم پرخوران این خودرو، قدرت کافی در همه‌ی سرعت‌ها وجود دارد. این پیشرانه همچنین حالت سواری دینامیک اسپورت XF را نسبت به رقبا بسیار آسان‌تر می‌سازد. در اغلب موارد چشمگیرترین حالت رانندگی این خودرو باعث می‌شود تا پیشرانه در دورهای بالا کار کند بنابراین حداکثر قدرت در زمان نیاز شما در دسترس است. با گشتاور زیادی که در دورهای پایین وجود دارد، پیشرانه‌ی XF مجبور نیست تا تحت‌فشار قرار بگیرد.
2016 Jaguar XF 35t
2016 Jaguar XF 35t
2016 Jaguar XF 35t
2016 Jaguar XF 35t

نقاط ضعف

  • این خودرو مطمئناً احساسی همانند سدان لوکس و اسپورت ممتاز دارد اما احساس مستحکمی و سفتی رقبایی همچون مرسدس، آئودی و ب ام و را ندارد. این خودروها استانداردی طلایی برای مونتاژ طلا مانند هستند. این جگوار در جایگاهی نزدیک کادیلاک قرار می‌گیرد. همه‌ی موارد به این معنی است که برخی از دکمه‌ها احساس گران‌بها بودن را ندارند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به پدال شیفترهای قرار گرفته روی غربیلک فرمان، دکمه‌ی کنترل صدا و حتی اهرم چرخان تعویض دنده اشاره کرد. این موارد همه‌روزه استفاده می‌شوند بنابراین در خودرویی 70 هزار دلاری حس چندان خوشایندی ایجاد نمی‌کنند.
  • برای خودرویی با زیبایی بیرونی این‌چنینی، کابین در مرتبه‌ی پایین‌تری قرار می‌گیرد. داشبورد کمی از مد افتاده و سنتی بوده درحالی‌که چرم دو رنگ استفاده شده در خودروی تست حس خوبی دارد. این XF ویژه بدون سیستم سرگرمی اطلاعات جدید InControl Touch Pro سفارش داده شده است. سیستم مورداشاره دارای صفحه‌نمایش عریض 10.2 اینچی بوده و سیستم صوتی نیز به‌روز شده و حس بودن در خانه را ایجاد می‌کند. البته، صفحه کیلومتر شمار آنالوگ و صفحه‌نمایش نسبتاً کوچک 8 اینچی مدل فعلی، آن را در مرتبه‌ای پایین‌تر نسبت به رقبا قرار می‌دهد.
  • به خاطر اینکه ما واقعاً XF را دوست داریم، تنها چیزی که صدای ما را درمی‌آورد ترمزها است. ترمزها در این XF خاص به‌صورت تابدار احساس می‌شوند و برای ترمزی مؤثر نیاز به طی مسافت بیشتری در کورس پدال دارند. همچنین، پدال‌های گاز و ترمز خیلی به هم نزدیک هستند. در آخر، ورودی‌های هوای چرخشی و اهرم چرخان تعویض دنده که بالا می‌آید، در هنگام عرضه‌ی این خودرو در سال 2008 جذاب بوده‌اند اما هم‌اکنون کهنه به نظر می‌آیند.
2016 Jaguar XF 35t
2016 Jaguar XF 35t
2016 Jaguar XF 35t
2016 Jaguar XF 35t
  • رقبا

  • آئودی A6
    ب ام و سری 5
    کادیلاک CT6
    لکسوس GS
    مزراتی گیبلی
    مرسدس بنز E کلاس

    • مشخصات جگوار XF 35t R Sport

    پیشرانه: 6 سیلندر 3 لیتری سوپرشارژردار
    قدرت/گشتاور: 340 اسب بخار/450 نیوتون متر
    گیربکس:8 سرعته ی اتوماتیک
    شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 5.2 ثانیه
    حداکثر سرعت: 195 کیلومتر در ساعت
    مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: 11.7/8.1/10.2
    وزن خالص: 1710 کیلوگرم
    قیمت پایه/قیمت مدل تست شده: 50490/73485 دلار

    2016-jaguar-xf-35t-r-sport-rwd-3

    منبع: motor1

    درباره نویسنده

    تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

    شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

    15 دیدگاه

    1. سیدعلیرضا
      سوابق: (52 دیدگاه) ,

      .
      اخیرا سایت پدال خیلی داره خوب کار میکنه.
      اخبار زیادی در مورد خودرو میگذاره.
      از مدیریت سایت پدال تشکر می کنم.
      همین طور از نویسنده و مترجم سایت واقعا زحمت می کشید و دستتون درد نکنه.
      فقط یه پیشنهاد داشتم اونم اینه که اگه میشه یه قسمتی در سایت درست کنید تا افراد بتوانند نظرات ، انتقادات، پیشنهادات خودشون رو در آن قسمت قرار بدن.
      به نظر من این جوری بازدید سایت بیشتر میشه.
      و رضایت افراد جلب میشه.
      بازم از سایت خوبتون تشکر می کنم و هر روز به سایتتون سر می زنم.
      یا علی.

      پاسخ
      1. REVENTоN 👍
        سوابق: (132 دیدگاه) ,

        همینجا باید از اقای شاهین احمد زاده همه تشکر کنیم که به تنهایی بار پدال رو بر دوش میکشد و از همه بیشتر تلاش میکند، دمت گرم داش شاهین

        پاسخ
    2. Davood
      سوابق: (16 دیدگاه) ,

      آقا تو خاص بودن این ماشین حتی از نظرفنی شکی نیست ولی تو بحث طراحی و فنی ژاپنی ها ی لوکس سازمخصوصا لکسوس فاصله گرفتن
      داخل این ماشین که افتضاحه

      پاسخ
    3. علي
      سوابق: (902 دیدگاه) ,

      بهترین ماشین جهانه از نظر مالک هندوستانیش.

      پاسخ
      1. Developer
        سوابق: (116 دیدگاه) ,

        علی جان تو کشتی خودتو ، باشه دیگه فهمیدیم مالک جگوار هندوستانیه ، هی زیر هر پست باید بیای اظهار فضل کنی؟! میدونی چی جالبه؟ اینکه حتی خود خریدارهای جگوار و بنز و … هم اینقدر براشون مهم نیس که کدوم شرکت کجایی هست ، فقط میخرن و لذتشو میبرن حالا چه جگوار چه ب ام و یا هر‌چیز دیگه. اون وقت یکی مثل تو هم اینجا نشسته تموم فکر و ذکرش اینه که فلان شرکت هندیه یا فلان شرکت چینیه و اینجور چیزای الکی. راسته که میگن دنیای هر کس به اندازه سطح فکرشه…

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3667 دیدگاه) ,

          آره علی آقا خواهشا بس کن دیگه دوست خوبم. خیلی تکراری شده این کامنتت. باور کن براشون مهم نیست. یک ذره هم نیست.

          پاسخ
    4. بنتلی
      سوابق: (1023 دیدگاه) ,

      البته میشه صفحه کیلومترشمار تمام الکتریکی هم سفارش داد،از طرفی هشت اینچ هم کوچیک نیس زیاد. ب نظرم ورودی هوای چرخشی و اهرم چرخان تعویض دندش هنوز هم جذابه و این شکل از ورودی هوا ب اصالت و نشان این مدل از جگوار تبدیل شده.

      پاسخ
      1. مهراب
        سوابق: (55 دیدگاه) ,

        منم با شما موافقم ورودی هوای گردون و بالا اومدن اهرم دنده یه نماد جگواره نمیشه گفت تکراری شده
        الان استاندارد مانیتورها اکثر ماشینا 8 اینچه

        پاسخ
    5. continental
      سوابق: (41 دیدگاه) ,

      چرا این قدر کند 195 تا همش عجیبه فکر کنم سرعتش اشتباه زده شده

      پاسخ
    6. نخود آش
      سوابق: (274 دیدگاه) ,

      عکس آخری سمت چپ اینجا چیکار میکنه؟؟؟؟ RX350 ؟؟؟
      پناه بر خدا

      پاسخ
    7. تصویر پروفایل ALIREZA034
      ALIREZA034
      سوابق: (71 دیدگاه) ,

      رقباش به ویژه سری 5 و کلاس e و a6 احساس لوکس بودن بیشتری دارن.به خصوص مدل جدید e کلاس و قطعا مدل های جدید سری5 وa6 هم همینطور خواهند بود.

      پاسخ
    8. Archi KHAN
      سوابق: (1655 دیدگاه) ,

      استایل عالی
      عشقه جگوار اِف تایپ …

      پاسخ

    دیدگاه شما چیست؟

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.