برخوردی نزدیک با جگوار اف تایپ SVR
برخوردی نزدیک با جگوار اف تایپ SVR

برخوردی نزدیک با جگوار اف تایپ SVR

کوپه‌ی SVR جگوار سبک‌تر، محکم‌تر، سریع‌تر، پر صداتر و گران‌تر از هر اف تایپ دیگری است. این خودرو 110 هزار پوند قیمت داشته و جگوار ادعا می‌کند که “سوپرکاری برای تمام فصول با حداکثر سرعت 322 کیلومتر در ساعت” ساخته است.

Jaguar F-Type SVR 2016
Jaguar F-Type SVR 2016

این خودرو از نسخه‌ی بهبودیافته‌ی پیشرانه‌ی 8 سیلندر 5 لیتری و سوپرشارژدار جگوار با 568 اسب بخار قدرت و 700 نیوتون متر گشتاور سود می‌برد. تنها 3.5 ثانیه طول می‌کشد تا اف تایپ SVR از سکون به تندی 100 کیلومتر در ساعت برسد. بنابراین حداکثر سرعت 322 کیلومتر در ساعت این خودرو تنها یک کار منحصر به افزودن رکاب و اسپویلر نبوده است.

Jaguar F-Type SVR 2016
Jaguar F-Type SVR 2016

بجای این مورد، مهندسان جگوار در بحث مهندسی کار را از ابتدا شروع کرده و سپس در اکثر نقاط همین کار را از نو انجام داده‌اند. شاسی تمام چرخ محرک SVR دوباره تنظیم شده و فنرها و دامپرهای نرم‌تر در جلو (به منظور بهبود پاسخ‌ها در سر پیچ‌ها) و فنرهای کمی سفت‌تر در بخش عقب بکار رفته‌اند. میله‌های ضد لغزش بزرگ‌تر در جلو و عقب کار گذاشته شده و رینگ‌های آلیاژی بزرگ‌تر و 20 اینچی را لاستیک‌های پیرلی پی زیرو در برگرفته‌اند. تمامی این بهینه‌سازی‌ها به خاطر افزایش چابکی و اعتمادبه‌نفس در سرعت‌های بالا و پایین صورت گرفته‌اند.

Jaguar F-Type SVR 2016
Jaguar F-Type SVR 2016

ترمزهای استاندارد از جنس فولاد هستند اما برای نسخه‌ی SVR، به علت‌های خصایص مربوط به پیست این خودرو، جگوار ترمزهای کربن سرامیک سفارشی را توسعه داده است. گیربکس اتوماتیک 8 سرعته با تعویض‌های سریع نیز دوباره تنظیم شده و تعویض‌های نرم‌تری را به نمایش می‌گذارد.

Jaguar F-Type SVR 2016
از نظر بصری، اف تایپ SVR به سادگی از مدل‌های پایین‌تر تشخیص داده می‌شود. جزئیات کربنی متنوعی در بیرون خودرو به منظور افزایش نیروی رو به پایین بکار رفته که از آن‌ها می‌توان به بال عقبی “زنده” اشاره کرد. داخل کابین نیز ترکیب دل‌چسبی از صندلی‌های جلویی چرمی وجود دارد که در هر سرعتی بدن را دربرمی گیرند.

Jaguar F-Type SVR 2016
همچنین سیستم اگزوز تیتانیومی جدیدی وجود دارد که صدای خشن‌تری را نسبت به هر جگوار دیگری تولید می‌کند. این سیستم به تنهایی 16 کیلوگرم از 50 کیلوگرم صرفه‌جویی وزنی خودرو را به خود اختصاص داده و ترمزهای سرامیک کربنی نیز 21 کیلوگرم سبک‌تر از نمونه‌های فولادی هستند.

Jaguar F-Type SVR 2016
خب سواری و رانندگی خودرو شبیه چیست؟ برای اکثر بخش‌ها اشتباهی وجود ندارد و عاشق این خودرو شدن بسیار آسان است. جگوار ادعا می‌کند که SVR به‌صورت اعتیادآوری دینامیک است. این خودرو بسیار سریع بوده و صدای آن قطعاً دلپذیر است. کابین بازبینی شده‌ی آن نشان‌دهنده‌ی یک کوپه‌ی لوکس واقعی بوده و سواری، هندلینگ و سیستم فرمان نیز همگی به‌طور قابل‌توجهی نسبت به اف تایپ R های معمولی بهبود یافته‌اند.

Jaguar F-Type SVR 2016
کیفیت دینامیکی برجسته‌ی این خودرو به سواری آن مربوط می‌شود. شما هنوز می‌توانید لطافت بیشتری را در پاسخ‌های سیستم تعلیق آن بیابید و هر چه بیشتر با خودرو رانندگی کنید، بیشتر تحت تأثیر جذابیت‌های سواری‌اش قرار می‌گیرید.

Jaguar F-Type SVR 2016
این مورد تا زمانی است که شما در یک نقطه‌ی واضح و مشخص‌شده‌ای رانندگی می‌کنید که معمولاً دربردارنده‌ی جاده‌های موج‌دار سریع است، جایی که محدودیت بخش عقبی سفت شده‌ی سیستم تعلیق، خود را به شکل فقدان کنترل عمودی و اندکی پیچ‌وتاب خوردن در سرعت‌های بسیار بالا نشان می‌دهد.SVR یک پورشه 911 توربو نیست، مخصوصاً در خط مستقیم و قطعاً زمان عبور از پیچ‌ها نیز همین مورد برقرار است.

Jaguar F-Type SVR 2016
اما از طرف دیگر، جگوار بی‌شک مخصوصاً داخل کابین جادوی بیشتری نسبت به 911 توربو نشان می‌دهد. شاید به جز گیربکس که کمی شبیه نسخه‌های رنجروور نشان می‌دهد و برای یک خودروی اسپورت نیست؛ و دوباره،SVR از عالی نبودن گیربکس در مقایسه با رقبا رنج می‌برد. گیربکس دوباره‌ تنظیم‌شده‌ی این خودرو برای استفاده مشکلی ندارد اما چیزی بیش از این هم ارائه نمی‌دهد.

Jaguar F-Type SVR 2016
هرچند، به عنوان یک پرچم‌دار برای دسته‌ی وسیعی از خودروها، اف تایپ SVR کار خود را به خوبی انجام داده است. قیمت 110 هزار پوندی (115 هزار پوند برای نسخه‌ی کانورتیبل) این خودرو ارزش قابل‌توجهی را در برابر کارایی بالای خود نشان می‌دهد.

Jaguar F-Type SVR 2016
اما ما این خودرو را تنها به خاطر قیمت نمی‌خواهیم بلکه صدا، ظاهر و جذابیت‌هایش را دوست داریم.

Jaguar F-Type SVR 2016
این کوپه‌ی گران‌قیمت اولین خودروی جگوار است که نشان SVR را حمل می‌کند و این کار را با افتخار زیادی انجام می‌دهد. اف تایپ SVR به‌طور وحشتناکی سریع بوده و شنیدن صدای آن شگفت‌انگیز است و سواری آن به اندازه‌ی امیدهایمان خوب است. شاید این خودرو به دندان‌های نیش بزرگ‌تری برای مقابله با خودروهایی چون 911 GT3 و نیسان GT-R نیاز داشته باشد اما به عنوان یک جی تی لوکس بسیار سریع برخی‌ها را شکست می‌دهد.

مشخصات جگوار اف تایپ SVR کوپه

قیمت: 110 هزار پوند
پیشرانه: 8 سیلندر 5 لیتری سوپرشارژر
قدرت/گشتاور: 568 اسب بخار/700 نیوتون متر
گیربکس: 8 سرعته ی اتوماتیک، چهارچرخ محرک
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 3.5 ثانیه
حداکثر سرعت: 322 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 9.4 لیتر در هر صد کیلومتر

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

24 دیدگاه

  1. reza
    سوابق: (58 دیدگاه) ,

    کوروت z06با پکیج c7r که کرون ترین پکیجشه از این ارزون تره..amg gt هم همینطور..جگوار صدای جالبی نداره..انکار اگزوزو پاره کرده..ولی بزرگ ترین مشکلش به نظرم اینه که معلوم نیس چه شخصیتی داره..مثلا کوروت یه بعد شخصیتی نشون می ده بنز یه بعد رولزرویس و…ولی نمیشه فهمید جگوار چجوره…

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل moein
      moein
      سوابق: (775 دیدگاه) ,

      شما چه شخصیتی داری
      طراحیش اعم از داخلی و بیرون فوق العاده زیباس و مصرف سوخت 9 واقعا عالیه برای این ماشین شما بگو کوروت صدی چند می سوزونه

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Nima
        Nima
        سوابق: (794 دیدگاه) ,

        کوروت 13.7 مصرف ترکیبیش هست، این 9.4 اماااا این کجاى کوروت رو میتونه بگیره؟ قیمت؟ شتاب؟ تاپ اسپید؟ هندلینگ؟ رکورد هاى پیست مثل نور برگ رینگ؟ توان؟ گشتاور؟ کدومشو داره؟ اگر میگید جگوار لوکستره قبول. کادیلاک CTS-V کوپه در خدمت شما بازم با قیمت کمتر. فکر نمیکنم از نظر اصالت و ظاهر هم کوروت چیزى از جگوار کم داشته باشه. تازه خیلى ها بهتر هم میدوننش و میدونید که کوروت قدیمیتر هم هست. تازه این نسخه Z06 هست. ZR1 که بیاد با قیمت ١٠٠ هزار اون موقع رقباش بالاى 250.000 قیمت دارن.

        پاسخ
      2. REZA
        سوابق: (218 دیدگاه) ,

        داداش در مقایسه ی خودروهایی مثل اف تایپ و کوروت مقایسه ی مصرف سوخت واقعا خنده داره و سطح فکر طرف رو میرسونه

        پاسخ
        1. فرامرز
          سوابق: (743 دیدگاه) ,

          کوروت رو کاغذ ممکنه کم بسوزونه ولی در عمل خیلی بیشتر میسوزونه. یادمه تو یه بررسی اتواکسپرس طرف گفت شورلت ادعا کرده که کامارو صدی 11 میسوزونه ولی ما تو تست (شهر و جاده) کمتر از این عدد نرسیدیم و عددی که کامپیوتر ماشین نشون میداد این بود: ۲۱

        2. تصویر پروفایل Nima
          Nima
          سوابق: (794 دیدگاه) ,

          جناب فرامرز آخرین تست توى سایت پدال گذاشته شد و مقایسه کوروت و پورشه و وایپر بود و مصرف اینارو تست کرده بودن(نه اعلامى کارخونه) و اون عدد 13.7 بود. براى مصرف کامارو هم موتور ترند مقایسه کامارو ss و M4 رو گذاشته بود که اونجا هم 13.2 کامارو مصرفش بود توى تست(و باز هم نه اعلامى کارخونه) بعد الان شما کم مصرف ترین ماشینم تخته کنى(البته اینى که دارم میگم مربوط به اطلاعات پایین و عامیانه هست) همچین برات میسوزونه که کیف کنى اعلامى کارخونش ٧ هست ولى توى اون شرایط ١۴ هم ممکنه بسوزونه.

        3. تصویر پروفایل moein
          moein
          سوابق: (775 دیدگاه) ,

          دوستان عزیز ما داریم در مورد این ماشین نظر شخصی خودموننو می دیم
          درضمن لطفا یاد بگیریم که همیشه لازم نیست با مقایسه کردن برتری وسیله ایی رو ثابت کرد

    2. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3702 دیدگاه) ,

      911 توربو اس با شتاب 2.7 و عملکرد دیوانه کننده و هندلینگ خیلی بهتر فقط ده هزار دلار ازین گرون تره.

      پاسخ
      1. فقط انگلستان
        سوابق: (434 دیدگاه) ,

        کوروت ممکنه چند دهم ثانیه سریعتر باشه ولی ایا کیفیت اینو داره ادم وقتی کابین کروت رو می بینه زشتیش که هیچی کیفیت بدش اعصبو ادمو خراب می کنه ایا کوروت امکانات مصرف سوخت هندلینگ سیستم تعلیق چسبندگی و همه ویژگی هاش به گرد پای این می رسه تازه فرمان پذیری هم هیچی که تمام ماشین های امریکایی فرمان پذیریشون صفره

        پاسخ
  2. مهراب
    سوابق: (55 دیدگاه) ,

    ظاهرش واقعا قشنگه
    فنی هم چیزی کم نذاشته
    مصرفشم کمه اگه درست گفته باشه

    پاسخ
  3. king 918
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    وای خدایا اف تایپ بیشتر از هر ماشین انگلیسی دوست داشتنیه
    فکر نمیکردم روزی یه ماشینو به اندازه 911 دوست داشته باشم اما این اف تایپ بد جوری دلبری میکنه بدکردار خییییییییییییلی میخوامش ……
    8 سیلندر 5 لیتری سوپرشارژ 700 نیوتن متر گشتاور ظاهر فوق العاده زیبا کابین کم نظیر و عریض فرمان با پایه وسط کوتاه و خمیده شده رو به راننده کیلومتر شمار برجسته اسپرت طرح قوس دار داشبرد که واقعا دل فریبه دیگه یه ادم از ماشین چی میخواد فقط بزن d گاز بده ………

    پاسخ
    1. Archi KHAN
      سوابق: (1657 دیدگاه) ,

      دمت گرم king 918 جان
      منم مثل تو عشق 911 هستم ، ولی تا حالا نتونستم از اف تایپ دل بکنم
      البته در صدر همشون آقای کالیفرنیا تی را آرزوش را دارم …

      فِراری کالیفرنیا تی + جگوار اِف تایپ + پورشه 911 = MY Love

      پاسخ
      1. king 918
        سوابق: (1605 دیدگاه) ,

        دقیق زدی وسط خال ازش هم رد شدی …..

        پاسخ
  4. یو اس اس اینترپرایز
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    قیمت 110000 پوند میشه 539000000 تومن
    مشخصات فنی خوبی داره

    پاسخ
  5. ferrari
    سوابق: (239 دیدگاه) ,

    درود
    خیلی خوب و زییا شده از هر نظر.پرقدرت زیبا کم مصرف. در کل عالی

    پاسخ
  6. علي
    سوابق: (902 دیدگاه) ,

    با درود و تشکر از کشور هندوستان بابت تولید جگوار و نجات این کارخانه از ورشکستگی کامل و مدیریت خوبشون . ولی پورشه ٩١١ ی چیز دیگست و ذاتا اینکارست و ساخته شده برای رانندگی با انعطاف بالا چه در سر پیچها چه دریفت و ی جورایی مثل ی کشتی گیر میمونه و خودشو با تمام شرایط اسپورت وفق میده.

    پاسخ
  7. بنتلی
    سوابق: (1037 دیدگاه) ,

    زیبا مثه همیشه! ای کاش جگوار ب فکر ی کوپه ارزون تر هم باشه!یا حداقل کوپه مدلای سدانشو تولید کنه!

    پاسخ
  8. نت
    سوابق: (161 دیدگاه) ,

    طراحی داخلش.فرمان . رینگ .داشبورد و جایی که ال سی دی قرار داره زیبا نیست کلا جگوار تو طراحی داخلی ماشیناش مثل برندهای دیگر انگلیسی از تکنولوژی روز استفاده نمیکنه و سنتی عمل میکنه

    پاسخ
  9. نت
    سوابق: (161 دیدگاه) ,

    بال پشتش زشته جگوار.دوره این بالها دیگه گذشته.رو ی هر ماشینی هم که میزارن قیافه اون ماشین زشت میشه تو تمام برندها منظورمه

    پاسخ
  10. بنتلی
    سوابق: (1037 دیدگاه) ,

    علی تو نمیخوای دس برداری ؟!جم کن این مسخره بازیارو! ، نمیفهمی با این کارات داری اعصابمو بهم میریزی؟!

    پاسخ
  11. خسته شده
    سوابق: (623 دیدگاه) ,

    انگلیسی جماعت چون دروغگوئه و متقلب خیلی راحت مصرف سوخت و غیره و دروغ میگه 911 و amg رسما از این بهترن و حتی کوروت اینا میخوان این لگناشونو و جا بندازن ولی همیشه آلمانی ها به وقت میزنن دمارشونو و درمیارن

    پاسخ
  12. fara2001
    سوابق: (67 دیدگاه) ,

    برخی از ماها وقتی از یه چیزی خوشمون نمیاد دنبال هر بهونه ای میگردیم که ازش یه ایرادی بگیریم حتی اگر یه ایرادبچه گونه باشه.
    به نظرم جگوار اف تایپ svr همه چی داره .زیبایی قدرت ،کیفیت، صدای محشر اکزوز (که بد جوری آدمو تحریک میکنه داد بزنه لعنتی لعنتی لعنتی)

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.