تنه به تنه بزرگان؛ مصاف جگوار اف-پیس و پورشه ماکان

جگوار با عرضه‌ی شاسی‌بلند برجسته‌ی خود یعنی مدل اف پیس ادعا کرده که می‌تواند شکستی تلخ را به ب ام و X3 و لندروور دیسکاوری اسپورت تحمیل نماید. ما پیش از این مدل 2 لیتری دیزل این خودرو را آزمایش کرده‌ایم اما مدل داغ‌تر S که دارای پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری توربو دیزل است معادلات را به‌طور کامل عوض می‌کند. اف پیس باید در برابر آقای این کلاس یعنی پورشه ماکان S دیزل قرار بگیرد.

jaguar-f-pace-vs-porsche-macan-01
جگوار قرمزرنگ فضا و قدرت بیشتری دارد. ماکان آبی‌رنگ در نظر برخی افراد اشرافیت و جذابیت بیشتری دارد چراکه نشان پورشه بر پیشانی آن حک شده است به علاوه اینکه بهای ارزان‌تری دارد. برای برتری در این مقایسه، هر دو خودرو باید توازنی عالی از کاربردی بودن و کارایی را به همراه هندلینگ و عملکرد خوب ارائه دهند. علاوه بر موارد ذکر شده باید شاهد سواری راحت و شاسی سرگرم‌کننده نیز باشیم.

jaguar-f-pace-vs-porsche-macan-02
ظاهر خودرو نیز مهم است اما این مورد شخصی است و کیفیت در این قیمت می‌تواند تعیین‌کننده باشد. ذهنیت اسپورتی هر دو خودرو بدیهی است اما کدام‌یک بهتر به عنوان یک شاسی‌بلند ممتاز عمل می‌کند؟

jaguar-f-pace-vs-porsche-macan-03

شاخ‌به‌شاخ

طراحی
قضاوت درباره‌ی شاسی بلندهای رده‌بالا همانند این دو به ذهنیت‌ها بازمی‌گردد و جزئیات طراحی جلب توجه کننده هر دو خودرو را بالاتر از رقبا قرار می‌دهند. کاپوت شیب‌دار و چراغ‌های عقب خاص از نشانه‌های یک پورشه هستند. اف پیس نیز از چراغ‌های نازک خاص جگوار سود می‌برد که نمایی گیرا به این خودرو بخشیده‌اند.


توانایی عبور از مکان‌های مختلف
این دو خودرو در حالت‌های خاص خود می‌توانند به عنوان یک آفرودر نیز عمل کنند. ماکان دارای حالت آفرودی است که باعث افزایش ارتفاع سیستم تعلیق بادی آن شده و سیستم کنترل صعود از تپه نیز به عبور این خودرو از مکان‌های ناهموار کمک می‌کند. جگوار نیز از کنترل پیشروی در همه‌ی سطوح و پاسخ تطبیق‌پذیر به سطوح مختلف برخوردار است که حداکثر چسبندگی ممکن را تأمین می‌کنند.


سیستم اطلاعات سرگرمی
ماکان‌های جدیدتر از سیستم چندرسانه‌ای ارتقا یافته سود می‌برند که توانایی سازگاری با اپل کارپلی را نیز دارند. البته در این بخش تفاوت خاصی بین دو خودرو وجود ندارد اگرچه که جگوار به‌صورت استاندارد از سیستم ناوبری ماهواره‌ای استفاده می‌کند.

قضاوت نهایی

رتبه‌ی اول: جگوار اف پیس
اف پیس به اندازه‌ی ماکان در رانندگی تیز نیست اما این دو خودروهای جاده‌ای هستند بنابراین توازن بین چابکی، راحتی سواری فوق‌العاده و کارایی واقعی جگوار قابل ستایش است. این خودرو همچنین کاربردی‌تر بوده و لیست تجهیزات سخاوتمندانه‌تری نسبت به ماکان دارد و بی دلیل نیست که توجهات زیادی به این خودرو صورت گرفته است.

jaguar-f-pace-01


رتبه‌ی دوم: پورشه ماکان
اشتباه نکنید! ماکان هنوز هم شاسی‌بلندی فوق‌العاده است. اگرچه که این خودرو به اندازه‌ی جگوار تطبیق‌پذیر نیست اما هندلینگ بی‌نقص ماکان خودرویی درگیر کننده تر برای رانندگی می‌سازد. تنها سواری سفت‌تر ماکان آن را در رده‌ای پایین‌تر قرار داده است. این خودرو هنوز هم باارزش‌ترین پورشه‌ای است که می‌توانید بخرید بنابراین با در نظر گرفتن راندمان چشمگیر، ماکان به‌طور باورنکردنی‌ای خوب است.

porsche-macan-01

دیگر گزینه‌ها با بهایی مشابه

جدید: آلپینا XD3
قیمت: 56450 پوند
پیشرانه: 6 سیلندر 3 لیتری 345 اسب بخاری

alpina-xd3-bi-turbo
خودروی دست‌پرورده‌ی آلپینا انحصاری بوده و جایگزینی مناسب برای دو رقیب محسوب می‌شود.XD3 سریع بوده اما رینگ‌های بزرگ آن اگرچه نمایی منحصربه‌فرد را به خودرو بخشیده‌اند اما در عوض از راحتی کابین کاسته شده و بنابراین راحتی آن به اندازه‌ی جگوار نیست.

کارکرده: پورشه کاین S دیزل
قیمت: 50 هزار پوند
پیشرانه: 8 سیلندر 4.2 لیتری 380 اسب بخاری

porsche-cayenne
اگر کاربردی بودن در حد جگوار می‌خواهید، اما ترجیح می‌دهید که نشان پورشه را ببینید، یک پورشه کاین کارکرده می‌تواند پاسخگوی شما باشد. با پولی در حدود 50 هزار پوند حتی می‌توانید نسخه‌ی داغ‌تر S با موتور 380 اسب بخاری را با کارکرد پایین بیابید.

jaguar-f-pace-vs-porsche-macan-04

جگوار اف پیس 3.0 S AWD Auto

پورشه ماکان S دیزل

بهای مدل تست شده (پوند)

59665

56352

طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر)

4731/2070/1652

4697/1923/1624

پیشرانه

6 سیلندر،2993 سی‌سی

6 سیلندر،2967 سی‌سی

قدرت (اسب بخار)

296

255

گشتاور (نیوتون متر)

700

580

گیربکس

8 سرعته ی اتوماتیک، چهارچرخ محرک

7 سرعته ی اتوماتیک PDK، چهارچرخ محرک

ظرفیت محفظه بار (لیتر)

650

500

وزن خالص (کیلوگرم)

1884

1880

شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت (ثانیه)

6.6

5.6

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

241

229

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر)

6.9/5.6/6

6.7/5.7/6.1

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

42 دیدگاه

  1. علیرضا
    سوابق: (95 دیدگاه) ,

    الان یه عده واسه خود شیرینی پیش مهران وحید و کینگ که اسمشونو نمیارم میان میگن چرا پورشه اول نشد و اینا پدال لطفا اینو درج کن همونطوری که روزی 50 تا کامنت بعضی هارو درج میکنی

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3812 دیدگاه) ,

      وات ؟ خودشیرینی؟ خخخخخخخخخخخ

      چه شما خوشت بیاد چه نیاد به نظر من پورشه همه جا برندست. چون یک ” پورشه ” هست. همین برای برنده بودنش کافیه.

      ماکان
      اسپرت تر
      با کیفیت تر
      قدرت بیشتر
      گشتاور بیشتر
      شتاب بیشتر
      حداکثر سرعت بیشتر
      مصرف سوخت کمتر
      آلمانی بودن
      از همه مهم تر ؛ پورشه بودن.
      .
      جگوار چی داره در مقابل این امتیازات ؟

      پاسخ
      1. BMW POWER
        سوابق: (63 دیدگاه) ,

        دوست من حالت خوبه؟
        والا جز یه شتاب بهتر هیچ چیز سری به جگوار نداشت.
        Are you okay?

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3812 دیدگاه) ,

          من اشتباه کردم
          خیلی برام عجیب بود ولی چون میخواستم وقت زیادی نذارم تنبلی کردم جدول رو دوباره چک کنم. فکر کردم ماکان توربو مقایسه شده و سمت چپ و راست جدول رو جابجا خوندم. فکر کردم سمت راست مال پورشست.
          .
          حق با شماست bmw power.
          من اشتباه کردم.
          .
          ولی 2 دلیل آخر از همه مهم ترن. یعنی آلمانی بودن و پورشه بودن و کیفیت بالا.
          .
          پس در هر صورت انتخاب من پورشست.

        2. uss zumwalt DDG-1000
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          هردو عالیه

      2. مجید عباسی انبوهی
        سوابق: (17 دیدگاه) ,

        در هر صورت این اختلاف ها در اون حدی نیست که حداقل ماها متوجه تفاوتشون بشیم.

        پاسخ
    2. vahid porsche
      سوابق: (244 دیدگاه) ,

      علیرضای عزیز موضوع درج کامنت که مثلا من خودم بارها کامنت خود مهرانو دیدم که میگه توروخدا نظرمو بذارید پس برای همه این موضوع هست در ضمن من خودم در مقابل بقیه عددی نیستم که کسی بخاد برا من خودشیرینی کنه اصلا چه سودی داره کسی بخاد اینکارو بکنه
      پ.ن: اگه خودشیرینی نباشه شخصا مهران و نظراتشو خیلی قبول دارم استادیه چون مستدله و رو هوا حرف نمیزنه و خودم خیلی چیزا ازش یاد گرفتم

      پاسخ
      1. mehran911
        سوابق: (795 دیدگاه) ,

        لطف داری وحید جان دوست عزیز😉
        من اینهمه نیستم

        پاسخ
        1. uss zumwalt DDG-1000
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          خداییش نظراتت قشنگ مهران

    3. سیاوش
      سوابق: (30 دیدگاه) ,

      چقدر جالبه برام که حتی طرفداران سر سخت پورشه هم به این نکته که خیلی مهمه اشاره نکردن و اونم اینه که چگوار تازه تولید شده با اون سایز و سگمنت باید با پورشه کایت مقایسه بشه نه با ماکان که مطمئننا پورشه کاین برنده خواهد شد هر چند که تولیدش بر میگرده به سالها قبلتر . دوستان خواهشا اگر هم میخواین از پورشه با اون همه اعتبار و موفقیت دفاع کنید بدونید چی باید بگید .

      پاسخ
    4. mehran911
      سوابق: (795 دیدگاه) ,

      خب جاداره به چند نکته اشاره کنم
      اول اینکه هدف از تولید نسخه های دیزل در بین تمام محصولات پورشه مثل پانامرا کاین و ماکان حداکثر سرعت و شتاب و پرفورمنس بالا نیست هدف از تولید نسخه های دیزل مصرف سوخت کمتر آلایندگی کمتر و هدف گرفتن بازار های خاص این محصولات است و این موضوع در مورد ماکان بعنوان یک خودروی تولید انبوه کاملا مشهوده و حتی پورشه نسخه ۲ لیتری ماکان رو برای هدف گرفتن بعضی از بازار ها ساخت .
      .
      نکته دوم اینکه ماکان هنوز هم در این سگمنت حرف اول رو میزنه پورشه ماکان محبوبترین SUV compact بازار امریکاست
      در نسخه های با پیشرانه بنزینی اف پیس در برابر ماکان هیچ حرفی برای گفتن ندارد .
      نکته سوم اینکه دلیل اصلی تولید توان بیشتر اف پیس اینه که این خودرو در نسخه دیزل محدودیتی برای آلایندگی در بازار امریکا در نظر نگرفته است و این مدل به دلیل آلایندگی زیاد حق تولید در بازار آمریکا را ندارد و برای بازار امریکا از نسخه ۲ لیتری استفاده خواهد کرد
      نکته چهارم اینکه اف پیس یک خودروی کاملا جاده ایست
      این خودرو حتی حالت آفرود ندارد یعنی حتی از قفل دیفرانسیل و تغییر ارتفاع تعلیق درحالت آفرود کاملا بی بهره است و در این مورد کاملا برتری با ماکان است ( برخلاف نوشته متن توصیه می کنم تحقیق کنید )
      .
      نکته پنجم این که به گفته خود جگوار (( برای ساخت اف پیس پورشه ماکان را که بهترین در این سگمنت است را کالبد شکافی کردیم و کاملا از این خودرو الهام گرفتیم ))
      .
      بگذریم ….
      جاداره به این نکته اشاره کنم جگوار با توجه سرمایه گذاری زیاد واقعا در این مدل عالی عمل کرده و از نظر قدرت و گشتاور و فضای بار و حداکثر سرعت برتری دارد
      .
      و از طرفی ماکان دیزل در آفرود و شتاب و مصرف سوخت وآلایندگی و رابط کاربری و قیمت ( البته درنسخه تست شده ) برتری دارد

      پاسخ
      1. The R
        سوابق: (38 دیدگاه) ,

        لطفا اضافه کنید که با وزن یکسان، قدرت و گشتاور کمتر پورشه، این ماشین تو شتاب یک ثانیه بهتر عمل میکنه که فناوری عالی گیربکس (و به طورکلی انتقال قدرت و گشتاور از موتور به چرخ ها) رو نشون میده.

        پاسخ
  2. مهدی
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    بابا پراید من با این جسته ای که داره شیش تا میزنه
    این دوتا با این جسته ی شاسی بلند شون شیش تا میزنن خیلی اند

    پاسخ
  3. علیرضا
    سوابق: (95 دیدگاه) ,

    البته خودمم قبول دارم پورشه بهتره فقط میخواستم کسایی رو بگم که روزی 100 تا کامنت میزارن

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3812 دیدگاه) ,

      دوست عزیز با شناختی که ازت دارم احتمال میدم منظورت به من هم میرسه.
      .
      .
      من نمیدونم ما ایرانی ها چرا عادت داریم اینقدر تو کار هم سرک میکشیم. سرگرمی من در دنیای مجازی همین پداله. شما در تلگرام دوست داری من از تمام سایت ها و شبکه های مجازی و غیر مجازی پدال رو انتخاب کردم و کامنت میذارم. جون فضای سایت رو دوست دارم و دوستای بسیار خوبی اینجا پیدا کردم. دلم هم میخواد چیزی یاد بگیرم و بار علمی این سایت برام بالاست…
      .
      حالا من از شما سوال دارم…
      .
      چرا در مسئله ای که به شما مربوط نیست دخالت میکنی ؟ من گفتم تو کم کامنت بذار ؟ خب تو هم بیا به قول خودت روزی 100 تا بذار کسی جلوتو گرفته ؟؟ اصلا شما در چه مقام و موقعتی نسبت به من هستی که به خودت اجازه میدی در مسائل شخصی من دخالت کنی ؟ فکر میکنی بیشتر از من میفهمی ؟ چرا اینقدر جامعه ی ما فضول و خاله زنک شدن ؟ عجب گیری کردیم با این مردم جهان صدم ها … ( بلانسبت اکثریت عزیزان در پدال )
      .
      یاد بگیر فقط وقتی به خودت اجازه بدی در مورد آزادی و حق و حقوق بقیه حرف بزنی و محدودشون کنی که به حقوق تو تعرض کرده باشن. وقتی حقی از تو پایمال کرده باشم. . وقتی اینطور نیست لطفا فقط سکوت کن.
      .
      .
      بعد بعضی ها میگن چرا ما هنوز برامون پراید میسازن ؟ چرا ایرانخودرو ماشین روز اروپا رو مونتاژ نمیکنه. بابا به خدا ما از لحاظ فرهنگ و شعور اجتماعی ( اکثریت ) 400 سال از اروپا عقب تریم. اونجا هر کسی سرش به کار و زندگی خودشه. اصلا به خودش اجازه نمیده به آزادی بقیه تعرض کنه. اینجا ما به همه گیر میدیم غیر از خودمون.

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3812 دیدگاه) ,

        پدال خواهشا نظرمو حذف نکن.
        چیزی نگفتم که بهش توهین بشه.
        افراد با فرهنگ بسیار بالا در پدال خیلی خیلی زیادن.
        دردی هست که در جامعه ی خودمون حس کردم.
        اگر میخوایم پیشرفت کنیم اولین مسائلی که باید به مردم آموزش بدیم همین احترام به حق و حقوق و آزادی همدیگه هست.

        ———————————————————-

        وقتی ایشون این آزادی رو واسه من قائل نیست که بدون مزاحمت برای هیچ کسی کامنت بذارم طبیعتا کسایی هم پیدا میشن که این آزادی و حق رو برای ما قائل نیستن که با پولی که با زحمت به دست آوردیم ماشینی که دوست داریم بخریم. مشکل از همه ی ماست. از ماست که بر ماست.

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3812 دیدگاه) ,

          اکر حضور من برای بعضی دوستان اینقدر ناراحتی ایجاد میکنه مشکلی نیست.
          من به نظر بقیه احترام میذارم. هر چند الزامی بهش نیست.
          ازین سایت و دوستان عزیزم خداحافظی میکنم و قول میدم دیگه هیچ وقت باعث ناراحتی افرادی مثل این آقا نشم .
          .
          شاید بدون من پدال برای پدالی ها بهتر باشه.

        2. mehran911
          سوابق: (795 دیدگاه) ,

          مجید جان
          اینکه نظر من و شما بعضی هارو ناراحت کنه و بعضی هارو خوشحال کاملا طبیعیه
          چون همیشه اختلاف نظر وجود داره .

          پس جای ناراحت شدن نیست
          من نمی فهمم چرا این موضوع رو انقدر جدی گرفتی ؟!؟!؟
          .
          شما هیچوقت نمی تونی به نظر همه احترام بزاری و حرف هر کسی رو گوش کنی چون این کار اصلا منطقی نیست .
          پس رفتنت هم کار منطقیی نیست .
          بعضی حرف هارو باید نشنیده گرفت و ازش رد شد
          .
          من که از اون موقع که به پدال اومدی از نظراتت لذت بردم و استفاده کردم مطمئنم خیلی ها با من هم نظر هستن .

        3. uss zumwalt DDG-1000
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          مجید عزیز تعداد کامنت ها شما به کسی مربوط نیست
          هرکی مشکل داره نظر نزاره.
          حضور شما اتفاقا خیلی قشنگ و الزامی

        4. فقط انگلستان
          سوابق: (441 دیدگاه) ,

          مجید جان اصلا باور نمی کردم حرف بعضیا رو اینقدر جدی بگیری حرفشونو نادیده بگیر منم می گم که حضور تو در پدال خیلی خوب بود و خیلی چیزا ازت یاد گرفتم پس بهت می گم اینقدر به حرف مردم توجه نکن و خودتو ناراحت نکن.

    2. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      به کسی ربطی نداره تعداد کامنت ها چقدر
      شما روزی 200 تا کامنت بزار مشکلی نیست

      پاسخ
  4. :)
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    JAGUAR در ساخت شاسی بلند دارای استعداد درخشانی هست ..
    PORSCHE در ساخت کوپه ، شاسی بلند ، (پانامرا 4s) ، سوپرخودرو (supercar)
    درخشان هست

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل (پهلوان مک لارن)new great britain
    (پهلوان مک لارن)new great britain
    سوابق: (911 دیدگاه) ,

    جگوار با اولین مدل شاسی بلندش قدم اول رو محکم برداشت.
    شکست دادن ماکان کاره آسانی نبود.
    از نظره ظاهری واقعا جگوار عجب رخی داره.از نظره داخلی هم فکر کنم یه مقدار پورشه لوکس تره.
    تو اکثره زمینه ها هم بهتر از ماکان عمل کرده از اسب بخار و گشتاور بگیر تا مصرف سوخت.
    فقط وزنش کمی بیشتر از ماکانه و شتاب ماکان بهتره.
    به جز این دور مورد تو بقیه ی موارد برتری قابل توجهی داره.
    خدایی تو عکسه چهارمی دقت کنید جگوار چه رخی داره لامصب.واقعا از پورشه خیلی بهتره تو این ضمینه.

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      خداییش قدم خوبی برداشته جگوار شکی نیست

      پاسخ
  6. مهدی 911
    سوابق: (267 دیدگاه) ,

    کلا اتو اکسپرس دوست داره انگلیسیارو برنده کنه به عنوان مثال مکلارن 570 رو بهتر از ار8 و 911 معرفی میکنه در حالیکه در کار ان درایو به 911 با امتیاز 185 به 200 میبازه

    پاسخ
    1. فقط انگلستان
      سوابق: (441 دیدگاه) ,

      مهدی911 می شه بفرمایید در اینجا از چه نظر پورشه ماکان بهتر از جگواره تکرار می کنم از چه نظر بهتره که تو می خوای برنده اعلام بشه.

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل (پهلوان مک لارن)new great britain
        (پهلوان مک لارن)new great britain
        سوابق: (911 دیدگاه) ,

        فقط انگلستان جان بعضی ها تا پایه یه مقایسه برند انگلیسی با یه آلمانی میاد فقط انتظار دارن آلمانی برنده بشه.(هنوز دلیلش مشخص نشده)
        همین اتواکسپرس چندبار تا حالا آلمانی ها ها رو برنده اعلام کرده در مقایسه با انگلیسی ها. اونوقت تا یه انگلیسی میاد برنده میشه میگن چون اتواکسپرسه از ریشه مشکل داره این مقایسه.
        منم سوال فقط انگلستان رو دارم دوستانی که تو این مقایسه پورشه رو برتر میدونن لطفا دلیلشون رو بگن.
        من تو جدول هرچی نگاه میکنم برتری نمیبینم.(جز اون دو موردکه بالا که گفتم)

        پاسخ
  7. Saied
    سوابق: (830 دیدگاه) ,

    انتخاب من قطعا کاین هستش.

    پاسخ
  8. fara2001
    سوابق: (67 دیدگاه) ,

    هردو فوق العاده اند ولی به شخصه جگوار رو به خاطر طراحی برجسته اش ترجیح میدم

    پاسخ
  9. Zonda R
    سوابق: (1591 دیدگاه) ,

    @.F
    بسیار جذاب و خاص
    ماکان سردمدار این کلاس هست و پورشه مثل همیشه یه محصول ارزنده رو تولید کرده
    اما جذابیت موضوع اینجاست که جگوار برای ساخت اف پیس تماما از ماکان الهام گرفته
    و خودشون گفتن برای ساخت محصولمون بهترین این کلاس رو کالبد شکافی کردیم

    پاسخ
  10. Ahmadreza
    سوابق: (100 دیدگاه) ,

    جگوار گفته شکست رو به لندرور دیسکاوری اسپرت تحمیل کرده!
    خوددرگیری داره این جگوار لندرور؟!

    پاسخ
  11. تصویر پروفایل مهدی drift
    مهدی drift
    سوابق: (172 دیدگاه) ,

    رتبه اول پورشه
    رتبه دوم جگوار
    اصلا اسم پورشه رو که میشنوم قلبم تند میزنه

    پاسخ
  12. Justice
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    بازم جگوارو پورشه ،
    قبلا اف تایپ و 911 حالا هم این دوتا،
    تنها جایی که واقعا دلم با پورشه هست پانامراست مخصوصا مدل جدید،
    کاش لامبو هم شاسی بلندشو ساخته بود اونموقع …

    پاسخ
  13. shahin
    سوابق: (122 دیدگاه) ,

    من که خودم عاشق پورشه هستم و در شرایط واقعی اگه الان جفتشون جلوم باشه مطمعنم پورشه رو برمیدارم.اما این مدل جگوار هم واقعا شاهکاره.هیچ عیبی بهش وارد نست

    پاسخ
  14. ferrari
    سوابق: (242 دیدگاه) ,

    هردو اتومبیل عالی هستن ولی من جگوار اف پیس روبیشتر دوسدارم

    پاسخ
  15. امیرحسین
    سوابق: (326 دیدگاه) ,

    طراحی جگوار خاص تر و زیباتر هست .انتخاب اول جگوار
    جالبه یکسری توقع دارن همه جا آلمانی ها برنده باشن وگرنه صد درصد تقلب شده

    پاسخ
  16. سينا
    سوابق: (87 دیدگاه) ,

    هر دو از نظر طراحی عالی اند ولی خوب پورشه تو زمینه هندلینگ و پایداری تقریبا حرف اول رو تو دنیا میزنه

    پاسخ
  17. یاس ی
    سوابق: (124 دیدگاه) ,

    واقعا هردو عالی هستند فقط بحث سلیقه و علاقه بین این دوتا باعث انتخاب یکی میشه در غیر اینصورت هردو عالین عالی ……… خداییش که اخرشن.

    پاسخ
  18. mojtabaaston
    سوابق: (156 دیدگاه) ,

    چرا همه طراحی های جگوار شبیه هم است؟چراغ جلو از XF چراغ عقب از F تایپ دیگه شورشو در آورده

    پاسخ
  19. Monster_alm
    سوابق: (401 دیدگاه) ,

    جگوار کم شرکتی نیست و چیزی از پورشه کم نداره واقعا کم لطفی بعضی دوستان از روی متعصب بیش ار حد هست

    پاسخ
  20. احمد باقری
    سوابق: (4379 دیدگاه) ,

    در همون زمینه طراحی، جگوار، صد برابر بهتره.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.