اولین خودروی کوچک و دیفرانسیل جلوی جگوار

جگوار گزارش می‌دهد: به دنبال رقابت با دیفرانسیل جلوهای A کلاس و سری ۱ هستیم. جگوار قبلاً نشان خود را بر روی یک ماشین دیفرانسیل جلو حک کرده بود، و حالا گزارش‌های اخیر می‌گوید که ممکن است دوباره این کار را انجام دهید و به دنبال رقابت با مرسدس A-کلاس و بی ام و سری ۱ می‌باشد.

Jaguar FWD Rendering
Jaguar FWD Rendering

نشریه motoring در نمایشگاه اتومبیل نیویورک یک مصاحبه با یان کالوم، رئیس بخش طراحی جگوار انجام داده است و کالوم در صحبت‌هایش گفته:

همیشه فضا برای رفتن به سمت کوچک‌تر وجود دارد – جهان به‌سرعت در حال تغییر است

او اضافه کرده:

یک فرصت بزرگ در بازار خودروهای کوچک وجود دارد، اما این بخش یک کسب‌وکار بسیار دشوار، بسیار رقابتی و بسیار وابسته به قیمت می‌باشد.

ظاهراً هر چند، جگوار هنوز منابع لازم برای تولید یک مدل رقابتی در این زمینه را ندارد اما آنها چشم‌اندازی کاملاً وسوسه‌انگیز، برای این بازار دارند و فقط در حال حاضر آمادگی ورود به این بازار را ندارند.
خصوصاً این که جگوار در حال حاضر پلت فرمی برای پیاده‌سازی خودروی دیفرانسیل جلو ندارد. آخرین ماشین دیفرانسیل جلویی که آن‌ها، معرفی کردند تیپ-X، است که از شالوده بسیار قدرتمند نسل سوم فورد موندئو بهره می‌برد که آن هم واکنش‌های مختلفی در آن زمان، به دنبال داشت. با این حال یک ماشین سرسخت بود و من فکر می‌کنم هنوز هم یک انتخاب مطلوب برای خرید خودروی دست‌دوم باشد هرچند که جگوار از آن به‌عنوان یک اشتباه یاد می‌کند.

Jaguar FWD Rendering
Jaguar FWD Rendering

نظر یکی دیگر از مدیران جاگوار یعنی نیک راجرز رئیس مهندسی جهانی جگوار لندروور هم در این باره شنیدنی است:

بازگشت به میدان رقابت با سری ۱ ممکن است” که نشان می‌دهد نظرات آن‌ها در این مورد مشترک است.

Jaguar Badge
Jaguar Badge

او توضیح می‌دهد که :

به‌طور مداوم به دنبال همه بخش‌های بازار و به دنبال وسیله نقلیه مناسب در هر بخش هستیم. این می‌تواند، یک حرکت رو به جلو باشد، یک کار معقول برای انجام دادن چون هیچ شرایطی همیشه ثابت نیست. ما باید جاه‌طلبی فوق‌العاده‌ای داشته باشیم – در داخل شرکت فقط به دنبال راندن عالی هستیم.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مهرداد فراهانی

مهندس صنایع و از علاقه‌مندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وب‌سایت های خبری دیگر در حوضه آی‌تی می‌نوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آی‌تی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.

12 دیدگاه

  1. reza
    سوابق: (38 دیدگاه) ,

    فک کنم بازار خوبی داشته باشه ولی نمیتونه با بنز و بی ام و رقابت کنه
    کلا خودروی انگلیسی به دل من نمیشینه

    پاسخ
    1. amir
      سوابق: (244 دیدگاه) ,

      ماشین های انگلیسی که خیلی به دل من میشینه مخصوصا لندروور و بنتلی و مک لارن

      پاسخ
      1. شایان
        سوابق: (1312 دیدگاه) ,

        شما اینجوری میبینی اتفاقا ماشین انگلیسی جذابیتشون نسبت به آلمانی و ایتالیایی و آمریکایی خیلی کمتره مخصوصا این آخه چیه

        پاسخ
      2. تصویر پروفایل Erfan
        Erfan
        سوابق: (246 دیدگاه) ,

        امیر مکلارن حسابش از بقیه انگلیسی ها جداس. اصلا خودش به تنهایی پرچم انگلیس رو برده بالا.

        پاسخ
    1. تصویر پروفایل RETOLEX
      RETOLEX
      سوابق: (1407 دیدگاه) ,

      ایرانخودرو از این کارا زیاد کرده ولی مشکل اینجاست به تولید نمی رسونشون
      اگه ایرانخودرو ماشین کوپه بساره فروش بسیار خوبی میره
      مثل اینکه ایرانخوردرو به فکر خودرو های جدید هست ولی اصلا کاری به موتور های جدید نداره

      پاسخ
    2. احمد.ف
      سوابق: (463 دیدگاه) ,

      این سمند کوپه رو مجله ماشین معرفی کرده بود تو یکی از شماره های یکی دو سال پیش و کار ایراد خودرو هم نیست و کار چند نفر جوان خوش ذوق است و ایراد خودرو هم این طرح را اصلا تحویل نگرفته . به هر حال کار جالبی بود که به ثمر ننشست!

      پاسخ
  2. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2211 دیدگاه) ,

    از عقب که خیییییییییییییلی بدقیافس.جلوش هم برای یک سدان زیباست اما واگن-هاچ بک بودن ماشین زیبایی جلوش رو هم برده

    پاسخ
  3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .
    تصور من از جگوار ، یک خودروی بزرگ . لوکس و یا حداقل سدان است . شاسی بلندش هم خوبه .
    اما هاچ بک هیچ جوره تو کتم نمیره . در هر حال قضاوت زوده .

    پاسخ
  4. milad
    سوابق: (209 دیدگاه) ,

    کلاس خودروهای هاچ بک همیشه داغه مثل گلف..فوکوس..پژو307..و..

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل Ahmad..F12
    Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    آقای فراهانی ممنون

    خیلی خوبه که رقابت داغ تر میشه

    اصلاً نمیخوام بگم جگوار بده، یا اینکه عملکردش ضعیفه اصلاً

    ولی، با توجه به سابقۀ جگوار، و رقبایی که برای بنز و بی ام و داشته و داره، از الان میتونم بگم که

    این مدل هم رقیب سهل و آسانی برای A45 و سری 1 خواهد بود.

    از نظر طراحی هم باید بگم که خیلی خوبه اما کاش ترکیب جلو پنجره و چراغهاش رو طوری طراحی

    کنه که به هاچ بک بخوره، چون الان این رندر بیشتر شبیه یه خودروی بزرگه تا هاچ بک کوچیک

    در هر صورت در آینده همه چیز معلوم میشه، و امید وارم که خوب از آب در بیاد

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.