جگوار

اولین خودروی کوچک و دیفرانسیل جلوی جگوار

جگوار گزارش می‌دهد: به دنبال رقابت با دیفرانسیل جلوهای A کلاس و سری ۱ هستیم. جگوار قبلاً نشان خود را بر روی یک ماشین دیفرانسیل جلو حک کرده بود، و حالا گزارش‌های اخیر می‌گوید که ممکن است دوباره این کار را انجام دهید و به دنبال رقابت با مرسدس A-کلاس و بی ام و سری ۱ می‌باشد.

Jaguar FWD Rendering
Jaguar FWD Rendering
نشریه motoring در نمایشگاه اتومبیل نیویورک یک مصاحبه با یان کالوم، رئیس بخش طراحی جگوار انجام داده است و کالوم در صحبت‌هایش گفته:

همیشه فضا برای رفتن به سمت کوچک‌تر وجود دارد – جهان به‌سرعت در حال تغییر است

او اضافه کرده:

یک فرصت بزرگ در بازار خودروهای کوچک وجود دارد، اما این بخش یک کسب‌وکار بسیار دشوار، بسیار رقابتی و بسیار وابسته به قیمت می‌باشد.

ظاهراً هر چند، جگوار هنوز منابع لازم برای تولید یک مدل رقابتی در این زمینه را ندارد اما آنها چشم‌اندازی کاملاً وسوسه‌انگیز، برای این بازار دارند و فقط در حال حاضر آمادگی ورود به این بازار را ندارند.
خصوصاً این که جگوار در حال حاضر پلت فرمی برای پیاده‌سازی خودروی دیفرانسیل جلو ندارد. آخرین ماشین دیفرانسیل جلویی که آن‌ها، معرفی کردند تیپ-X، است که از شالوده بسیار قدرتمند نسل سوم فورد موندئو بهره می‌برد که آن هم واکنش‌های مختلفی در آن زمان، به دنبال داشت. با این حال یک ماشین سرسخت بود و من فکر می‌کنم هنوز هم یک انتخاب مطلوب برای خرید خودروی دست‌دوم باشد هرچند که جگوار از آن به‌عنوان یک اشتباه یاد می‌کند.

Jaguar FWD Rendering
Jaguar FWD Rendering
نظر یکی دیگر از مدیران جاگوار یعنی نیک راجرز رئیس مهندسی جهانی جگوار لندروور هم در این باره شنیدنی است:

بازگشت به میدان رقابت با سری ۱ ممکن است” که نشان می‌دهد نظرات آن‌ها در این مورد مشترک است.

Jaguar Badge
Jaguar Badge
او توضیح می‌دهد که :

به‌طور مداوم به دنبال همه بخش‌های بازار و به دنبال وسیله نقلیه مناسب در هر بخش هستیم. این می‌تواند، یک حرکت رو به جلو باشد، یک کار معقول برای انجام دادن چون هیچ شرایطی همیشه ثابت نیست. ما باید جاه‌طلبی فوق‌العاده‌ای داشته باشیم – در داخل شرکت فقط به دنبال راندن عالی هستیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهرداد فراهانی

مهندس صنایع و از علاقه‌مندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وب‌سایت های خبری دیگر در حوضه آی‌تی می‌نوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آی‌تی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. reza

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (38 ديدگاه)

    فک کنم بازار خوبی داشته باشه ولی نمیتونه با بنز و بی ام و رقابت کنه
    کلا خودروی انگلیسی به دل من نمیشینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (255 ديدگاه)

      ماشین های انگلیسی که خیلی به دل من میشینه مخصوصا لندروور و بنتلی و مک لارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شایان

        ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (1355 ديدگاه)

        شما اینجوری میبینی اتفاقا ماشین انگلیسی جذابیتشون نسبت به آلمانی و ایتالیایی و آمریکایی خیلی کمتره مخصوصا این آخه چیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Erfan . McLaren

        ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (246 ديدگاه)

        امیر مکلارن حسابش از بقیه انگلیسی ها جداس. اصلا خودش به تنهایی پرچم انگلیس رو برده بالا.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Pooya

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (398 ديدگاه)

    سلام.
    کامنت من ربطی به پست نداره. این عکس ها رو ببینید. محصول عجیب و غریب شرکت ایران خودرو. که بیشتر به ماشین های سری بازی های GTA V شباهت داره.
    http://www.acopart.org/upload/ACO-1551/5d0v5ab130039725048178750.jpg
    http://www.acopart.org/upload/ACO-1551/flqnnzi130039725110210000.jpg

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (((RETOLEX(((REZA

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      ایرانخودرو از این کارا زیاد کرده ولی مشکل اینجاست به تولید نمی رسونشون
      اگه ایرانخودرو ماشین کوپه بساره فروش بسیار خوبی میره
      مثل اینکه ایرانخوردرو به فکر خودرو های جدید هست ولی اصلا کاری به موتور های جدید نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. احمد.ف

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (447 ديدگاه)

      این سمند کوپه رو مجله ماشین معرفی کرده بود تو یکی از شماره های یکی دو سال پیش و کار ایراد خودرو هم نیست و کار چند نفر جوان خوش ذوق است و ایراد خودرو هم این طرح را اصلا تحویل نگرفته . به هر حال کار جالبی بود که به ثمر ننشست!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. احسان(احسان سابق)

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    از عقب که خیییییییییییییلی بدقیافس.جلوش هم برای یک سدان زیباست اما واگن-هاچ بک بودن ماشین زیبایی جلوش رو هم برده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .
    تصور من از جگوار ، یک خودروی بزرگ . لوکس و یا حداقل سدان است . شاسی بلندش هم خوبه .
    اما هاچ بک هیچ جوره تو کتم نمیره . در هر حال قضاوت زوده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. milad

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    کلاس خودروهای هاچ بک همیشه داغه مثل گلف..فوکوس..پژو307..و..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سعید

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    من جلوپنجره جگوار رو دوست ندارم،ولی عقب ماشیناش قشنگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Ahmad..F12

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    آقای فراهانی ممنون

    خیلی خوبه که رقابت داغ تر میشه

    اصلاً نمیخوام بگم جگوار بده، یا اینکه عملکردش ضعیفه اصلاً

    ولی، با توجه به سابقۀ جگوار، و رقبایی که برای بنز و بی ام و داشته و داره، از الان میتونم بگم که

    این مدل هم رقیب سهل و آسانی برای A45 و سری 1 خواهد بود.

    از نظر طراحی هم باید بگم که خیلی خوبه اما کاش ترکیب جلو پنجره و چراغهاش رو طوری طراحی

    کنه که به هاچ بک بخوره، چون الان این رندر بیشتر شبیه یه خودروی بزرگه تا هاچ بک کوچیک

    در هر صورت در آینده همه چیز معلوم میشه، و امید وارم که خوب از آب در بیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا