جگوار

گشت‌وگذار جگوار I-Pace در خیابان‌های لندن

جگوار در نمایشگاه لس‌آنجلس در نوامبر ۲۰۱۶ برای اولین بار کانسپتی بنام I-Pace را رونمایی کرد. این خودرو که یک SUV تمام الکتریکی است، رقیب مستقیم تسلا مدل X خواهد بود. پس‌ازاین جگوار بار دیگر این کانسپت را این بار با لباسی قرمزرنگ در نمایشگاه ژنو برای اروپاییان نیز به نمایش درآورد. حال پیش از معرفی نسخهٔ تولیدی I-Pace که برای پایان سال جاری برنامه‌ریزی شده است و اولین کراس‌اوور تمام الکتریکی جگوار خواهد بود، سازندهٔ بریتانیایی برای ارائهٔ قسمتی کوچک از آینده، با I-Pace در خیابان‌های لندن به رانندگی پرداخته و تصاویر جدیدی هم از آن منتشر نموده است.

jaguar-i-pace-8

البته برای اینکه بتوانید پشت فرمان یک I-Pace قرار بگیرید باید تا نیمهٔ دوم سال ۲۰۱۸ صبر کنید اما این انتظار کاملاً ارزشش را دارد. همان‌طور که مشخص است، اولین خودروی تمام الکتریکی جگوار به شکل یک کراس‌اوور شیک و با طراحی بیرونی جذاب است که امیدواریم با همین ظاهر جذاب و گیرا راهی خط تولید شود. در داخل نیز شاهد طراحی ساده‌گرایانه و با تکنولوژی بالایی هستیم که تا حدودی به رنجروور ولار که تازه رونمایی شده است شباهت دارد.

jaguar-i-pace-63

اما مشخصات فنی I-Pace نیز با ظاهر برجستهٔ آن هماهنگ است به‌گونه‌ای که در زیر این پوستهٔ زیبا دو موتور الکتریکی هر یک در هر محور نصب شده است که مجموعاً ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. گشتاوری که فوراً از لحظهٔ شروع حرکت به‌طور کاملاً در اختیار راننده بوده و موجب می‌شود که کراس‌اوور الکتریکی چهارچرخ محرک جگوار در ۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. جگوار وعدهٔ تولید I-Pace را با همین مشخصات داده است.

jaguar-i-pace-53

این خودرو مجهز به یک پکیج باطری لیتیوم یون با ظرفیت ۹۰ کیلووات ساعت شده است که آن‌را قادر می‌سازد در سیکل رانندگی جدید اروپا بیش از ۵۰۰ کیلومتر را با یک‌بار شارژ بپیماید. هرچند این بُردی قابل‌توجه و مؤثر است اما به‌صورت دقیق و در دنیای واقعی I-Pace نخواهد توانست به ۵۰۰ کیلومتر دست پیدا کند. بااین‌حال این کراس‌اوور الکتریکی هنوز هم آن‌قدر بُرد خواهد داشت که اضطراب بسیاری از خریداران در مورد اتمام شارژ را از بین ببرد؛ اما حتی اگر این را هم کافی نمی‌دانید، جگوار گفته است که می‌توان با شارژرهای ۵۰ کیلوواتی DC در تنها ۹۰ دقیقه ۸۰ درصد از باطری‌های I-Pace را شارژ نمود.

در همین ارتباط، طراح ارشد جگوار، آقای «یان کالوم» گفته است که احتمالاً I-Pace مهم‌ترین ساختهٔ جگوار از زمان معرفی مدل افسانه‌ای E تایپ در اوایل دههٔ ۶۰ میلادی خواهد بود؛ بنابراین به‌سادگی می‌توان درک کرد که چرا این روزها کراس‌اوورهای تمام الکتریکی توجهات زیادی را به خود جلب کرده‌اند.

jaguar-i-pace-16

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. noble

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    چه قیافه و استایل جالبی داره ???
    جگوار از اون خودروسازائیه که خاطرش رو خیلی می خوام.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. peyman

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (2026 ديدگاه)

      از لحاظ ظاهری که زیباست ولی طراحی داخلی و صندلی ها و کابینش واقعا بی نظریه??

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. خسرو

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    چقدر شبیه شورلت کامارو هست ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (29 ديدگاه)

      اره هیچ شباهتی نداره???

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Parsa

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (167 ديدگاه)

    E tye هیچوقت تکرار نخواهد شد…
    جگوار اگه دو سه مدل نزدیک به E type از نظر تأثیر گذاری داشته باشه خیلی فروشش بیشتر میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      موافقم .
      E type زیباترین خودروی تاریخه به نظر من.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. فرید

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (49 ديدگاه)

    فک کنم با اومدن نسل جدید طراحی کابینها که تو پورشه پانامرا و جگوار آی پیس و رنجروور ولار و … دیدیم دیگه یواش یواش مرسدس اون دست بالاشو داره تو طراحی کابین از دست میده…مگه اینکه مرسدس دوباره دست به کار بشه و …..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا