موتورهای انجنیوم جگوار لندروور

جگوار-لندروور هنوز از جزئیات قدرت و مصرف سوخت موتورهای جدید «انجنیوم» چهار سیلندر توربوی خود حرفی نزده، ولی چیزی که مشخص است این موتورها هم مي‌توانند با گیربکس اتوماتیک همراه شوند و هم با یک گیربکس دستی. اهمیت این موضوع به این خاطر است که جگوار-لندروور در حال حاضر هیچ وسیله‌نقلیه با گیربکس دستی در بازار آمریکا ندارد. در نتیجه با ارائه این قابلیت برای نسل جدید موتورهای این کمپانی، می‌توان انتظار داشت که درآینده مدل‌های جگوار یا لندروور با گیربکس دستی نیز عرضه شوند.

2016 jaguar xe wrapped chassis
2016 jaguar xe wrapped chassis

موتورهای انجنیوم اولین بار در مدل جدید جگوار XE استفاده خواهند شد؛ یک سدان کوچکتر که رقیب محصولاتی مانند آئودی A3، ب‌ام‌و سری 3 و مرسدس‌بنز کلاس C خواهد بود. یک موتور ۲ لیتری توربوی بنزینی و یک موتور ۲ لیتری توربودیزل قطعاً از موتورهای ارائه شده برای این مدل خودروی جدید جگوار خواهند بود. خبر جدید در مورد موتورهای انجنیوم این امیدواری را به مشتریان جگوار می‌دهد که از یک خودرو با دسته دنده بهره‌مند گردند. جگوار XE در سال ۲۰۱۶ برای فروش وارد بازار امریکا می‌شود.

jaguar xe ingenium engine
jaguar xe ingenium engine

پس از این مدل، می‌توان انتظار داشت که موتورهای انجنیوم به صورت گسترده در محصولات جگوار لندروور استفاده شوند؛ با توجه به اینکه جورج کاچر، رئیس بخش اروپایی کمپانی قبلاً اعلام کرده که مدل‌های اولیه جگوار F تایپ از یک موتور ۲ لیتری توربوی چهار سیلندر استفاده خواهند کرد. بر اساس این اخبار جدید نیز، انتظار می‌رود که مدل F تایپ که در حال حاضر همگی از سیستم گیربکس اتوماتیک استفاده می‌کنند، دارای آپشن گیربکس دستی نیز باشند. کاچر همچنین خبر داده که جگوار قصد دارد تا قبل از سال ۲۰۲۰ یک خودروی کامپکت تیپ A ارائه کند. این مدل کوچک و بهینه در قالب یک کراس‌اور چهار در به نظر می‌رسد گزینه مناسبی برای موتورهای انجنیوم باشد.

2014 Jaguar F-Type V8 Roadster
در موتورهای جدید جگوار لندروور که به صورت چهار سیلندر توربو هستند، مؤلفه‌های زیادی بین موتورهای بنزینی و دیزلی مشترک خواهد بود. حجم درنظر گرفته شده اولیه برای این موتورها ۲ لیتر است، ولی احتمال دارد که در حجم‌های بالاتر یا پایین‌تر نیز ارائه شوند. اولین نمونه کابردی ۲ لیتری توربودیزل با نام AJ2000D در اوایل سال آینده در بریتانیا به خط تولید خواهد رفت.

jaguar xe ingenium i-4 engine
از دیگر جزئیات موتورهای انجنیوم جگوار لندروو می‌توان به قابلیت هماهنگ شدن با ویژگی «استاپ-استارت» اشاره کرد. همچنین آنها بر روی هماهنگی با دیفرانسیل عقب، چهارچرخ یا تمام‌چرخ متحرک کار می‌کنند. در مورد کار بر روی دیفرانسیل تمام‌چرخ این نکته به ذهن می‌آید که لندروور احتمالاً برنامه‌ای مشابه برای مدل‌های خارج از جاده‌اش دارد. موتورهای انجنیوم تمرکز زیادی بر روی بهره‌وری دارند و در این راه از تکنیک‌های مختلفی چون جریان روغن متغیر و پمپ خنک‌کننده، استفاده از غلتک در میل سوپاپ برای کاهش اصطکاک، میل‌لنگ متعادل و جت روغن خنک‌کننده پیستون استفاده می‌کنند. همچنین موتورها به گونه‌ای تنظیم می‌شوند که به راحتی بتوانند با سیستم هیبریدی هماهنگ شوند. جگوار لندروور اضافه می‌کند که موتورهای انجنیوم حدود ۸۰ کیلوگرم نسبت به موتورهای قبلی این کمپانی سبک‌ترند.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

17 دیدگاه

  1. PEUGEOT
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    اکثر کمپانی های خودروسازی به خاطر کاهش آلاینگی ها دارن به سمت ساخت موتورهای با حجم کم وقدرت بالا میرن

    پاسخ
  2. مک میسل
    سوابق: (2636 دیدگاه) ,

    محمد جان جیمیلتو چک کن……ولی اگر اینطوری کنه جگوار لندروور خیلی معروف میشه…امتیاز ساخت موتور رو هم اگر به شرکت های دیگه ای بده خیلی سود میکنه…….اگرم مصرفش پایین باشه که دیگه میزنه رو دست ای ام جی
    راستی محمد جان حرف شما هم کاملا متینه و باید اضافه کنم به حرفتون که موتور های کم حجم بیشتر به خاطر مصرف سوخت تولید میشن نه کاهش الایندگی ها.
    چون الان مشتری ها یکی از مهمترین پارامتر هاشون همین مصرف سوخته….البته مقداری هم به الایندگی ربط داره. ولی به جرات میتونم بگم70% به خاطر مصرف سوخته و 20% به خاطر الایندگی و 10% اینه که میخوان تکنولوژی شرکتشونو نشون بدن…..کمپانی های پیشرفته ای مثل بنز و جگوار و……. اینکارارو میکنن

    پاسخ
      1. مک میسل
        سوابق: (2636 دیدگاه) ,

        فواد جان هفتاد درصد به خاطر اینه که مصرف سوخته.اخه پژو جان گفت که به خاطر الایندگیه

        پاسخ
  3. مک میسل
    سوابق: (2636 دیدگاه) ,

    راستی امشب بازی المان ارژانتینه………پیشاپیش6تایی شدن ارژانتین و قهرمانی المان مبارک..

    پاسخ
  4. PEUGEOT
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    مک مسیل جان من طرفدار سرسخت آلمانم ولی دیگه زیاد نگو
    چون حالا شانسی بیاد آرژانتین ببره شاهین پوست کلمونو می کنه

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3142 دیدگاه) ,

      سلام
      محمد اینقدرها هم رو فوتبال حساس نیستم ولی دوس دارم آرژانتین ببره!
      راستی پیغامم بهت رسید؟

      پاسخ
      1. مهدی ف
        سوابق: (175 دیدگاه) ,

        این المان چیکار کرد یکدفعه به این شدت فوتبالش قوی شد

        پاسخ
        1. ژیار
          سوابق: (59 دیدگاه) ,

          آلمان از اول هم قوی بود با8 حضور در فینال و12 نیمه نهایی رکورددار هست و با دو حضور کمتر در جام جهانی (به دلیل جنگ دوم جهانی) از نظر امتیاز از همه تیمها بالاتره جهت اطلاع عرض کردم

    2. مک میسل
      سوابق: (2636 دیدگاه) ,

      نترس الان فعلا رفته بازی وقت اضافه

      پاسخ
      1. مک میسل
        سوابق: (2636 دیدگاه) ,

        گللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللل
        ماریو گوتزه گل زدددددددددددددددددددددددددددددددددد
        هوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووورررررررررررررراااااااااااااااااااااااااااااااااا

        پاسخ
  5. PEUGEOT
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    باید منتظر موند و دید مشخصات فنیش چی از آب درمیاد
    ولی فکر کنم کارایی بالایی داشته باشه

    پاسخ
  6. Saeed
    سوابق: (477 دیدگاه) ,

    موضوع مطلب درمورد ماشینهای انگلیسی یه ولی اون که تو مقدماتی حذف شد تا ببینیم جانشین خلف انگلستان چیکار میکنه ولی از یه طرف دوس دارم آرژانتین ببره واسه رنکینگ ایران

    پاسخ
    1. ahmad
      سوابق: (570 دیدگاه) ,

      ایران خودش چه گلی به سرمون زد که رنکینگش بزنه.آقا اصلا ایران بالا برو نیست حالا هر چقدر دوست دارید بهش بها بدید.نمونش خودرو سازیش که باعث
      شده سرمونو بالا بگیریم

      پاسخ
  7. Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    حس میکنم هماهنگی جالبی در نمیاد، به نظر من!!

    پاسخ
  8. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    نظری نمیشه داد در موردش باید دیدش

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.