موتورعقب یا موتورجلو؟ جدال پورشه 911 توربو و جگوار F تایپ SVR

جگوار F تایپ جدید SVR چهارچرخ محرک، بالاترین مدل F تایپ است، ما آن‌را در برابر سوپراسپرت دیگری برای تمام فصول قرار داده‌ایم یعنی پورشه 911 توربو

جگوار در رابطه با F تایپ SVR به‌عنوان بالاترین مدل خانوادهٔ F تایپ گفته است این‌یک سوپرکار چهارفصل با سرعت 320 کیلومتر در ساعت است. این ادعای جسورانه‌ای است که رقبای قدرتمندی را رودرروی جگوار قرار می‌دهد که مهم‌ترین آن‌ها پورشه است.

ftype-svr-twinheader

برای سال‌ها از پورشه 911 به‌عنوان یک سوپرکار چهارفصل یادشده که می‌توان از آن در تمامی شرایط استفاده کرد؛ اما در حال حاضر به نظر می‌رسد یک رقیب واقعی برای 911 پیدا شده و آن F تایپ SVR است. هر دو خودرو از نوع چهارچرخ محرک هستند که موجب پایداری بسیار بالایی بر روی جاده‌های لغزنده شده و قابلیت‌های خودرو را بهبود می‌بخشد؛ اما هیچ‌یک از آن‌ها ارزان نیستند.

jag-svr-fd-225

نسخهٔ کوپهٔ جگوار F تایپ قیمتی برابر با 110 هزار پوند دارد درحالی‌که پورشه با قیمت 127,630 پوند حتی از این هم گران‌تر است. همچنین 911 قدرت کمتری در مقایسه با F تایپ دارد اما پورشه چیزهای فراوانی در آستین خود دارد که می‌تواند کاملاً F تایپ SVR را به چالش بکشد.

jag-svr-15

با ترکیب 2+2، پورشه 911 توربو به‌عنوان یک سوپراسپرت با سرعت 320 کیلومتر در ساعت بسیار کاربردی است درحالی‌که تکنولوژی‌های هوشمندانه‌ای مثل فرمان‌پذیری چهارچرخ در آن بکار رفته و این یعنی یک مهندسی پیشرفته و عملکردی بالا؛ اما جگوار هم هرگز دست‌وپابسته نیست چراکه در نسخهٔ SVR کاملاً ارتقاء پیدا کرده است بنابراین این جدال بسیار نزدیک و نفس‌گیر خواهد بود.

911-8

شروع رقابت

صدا

استفاده از اگزوز جدید در SVR بدین معنی است که این مدل F تایپ هم مثل همیشه پرسروصدا است. البته این سیستم اگزوز مجهز به تنظیمات قابل‌تغییر شده است بنابراین می‌توان در هنگام رانندگی در شهر صدای اگزوز را کم نمود. هرچند اگر در این حال هم پا را روی پدال گاز فشار دهید موتور نعره می‌کشد. در مقابل موتور شش سیلندر تخت پورشه قرار دارد که صدای سوت توربوی آن کمی آزاردهنده است و اگزوز خودرو نیز صدای اسپرتی ندارد.

طراحی

درحالی‌که F تایپ با نگاهی به E تایپ افسانه‌ای طراحی شده است، ظاهری متمایز و اسپرت دارد. در سوی دیگر 911 قرارگرفته که تولید آن از سال 1963 تاکنون ادامه داشته است. هرچند در طی این سال‌ها ظاهر 911 بسیار تکامل یافته است اما ترکیب 2+2 و شیوهٔ موتورعقب آن همچنان باقی‌مانده است.

تکنولوژی

پورشه در نسل کنونی 911 که با کد 991 شناخته می‌شود در برخی قسمت‌های کلیدی، به‌روزرسانی‌های جزئی انجام داده است. تجهیز به آخرین نسخهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به همراه چراغ‌های جلوی LED استاندارد قطعاً به تازه ماندن چهرهٔ خودرو تا زمان انجام یک فیس‌لیفت کلی که در سال آینده صورت می‌گیرد، کمک کرده‌اند.

نتیجه

مقام اول پورشه 911 توربو

911 توربو باوجود قدرت کمتر سرعت بیشتری از F تایپ دارد درحالی‌که در این بخش بازار، قیمت خودروها اهمیت کمتری دارد. 911 به‌طور تعجب‌برانگیزی کارآمد است درحالی‌که به لطف تکنولوژی فرمان‌پذیری چهارچرخ، رانندگی بسیار جذابی ارائه می‌کند. باوجود ترکیب 2+2، این خودرو از فضای بار مناسب و معقول، عملکرد عالی و قابلیت استفادهٔ باورنکردنی برخوردار است درعین‌حالی که موتور توربوی آن بسیار سرگرم‌کننده است.

911-5

مقام دوم جگوار F تایپ SVR

هرچند F تایپ SVR حتی از F تایپ R دو دیفرانسیل هم بهتر است اما هنوز به‌خوبی 911 توربو نیست؛ بااین‌وجود این خودرو احساس خوبی ارائه می‌کند درحالی‌که توانایی‌های آن نیز به‌صورت ماهرانه‌ای افزایش‌یافته است؛ بنابراین جگوار F تایپ SVR خودرویی شیک، قدرتمند و تا حدودی کاربردی است که تا حد زیادی به پورشه نزدیک شده اما هنوز با آن فاصله دارد.

jag-svr-4

رقبای دیگر

آئودی R8 V10
آئودی R8 V10 قدرتی مشابه پورشه دارد اما پیشرانهٔ 5.2 لیتری V10 تنفس طبیعی آن از عملکردی رعدآسا و صدایی باشکوه برخوردار است. سیستم چهارچرخ محرک و گیربکس 7 سرعتهٔ دوکلاچه در آن به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود درحالی‌که ترکیب موتور وسط آن نیز برتر از F تایپ است.

Audi R8 V10 2017
Audi R8 V10 2017
پیشرانه 5.2 لیتری V10
قدرت 533 اسب بخار
قیمت 119,520 پوند

مرسدس بنز AMG GT S
AMG GT S با یک پیشرانهٔ 4 لیتری V8 نشان می‌دهد که چگونه باید از سیستم توربوی مدرن استفاده کرد. این موتور همان عملکرد فوق‌العاده‌ای را دارد که از AMG انتظار می‌رود. البته عرض زیاد خودرو در مسیرهای تنگ مشکل ایجاد می‌کند اما این‌یک جنگندهٔ مناسب و معقول است. طرح هاچ‌بک مانند آن نیز ازلحاظ کاربردی بودن در برابر جگوار قرار می‌گیرد.

پیشرانه 4 لیتری V8
قدرت 503 اسب بخار
قیمت 111,495 پوند
Mercedes-AMG GT S
Mercedes-AMG GT S 2016

مشخصات فنی و مقایسه

پورشه 911 توربو جگوار F تایپ SVR
قیمت پایه 127,630 پوند 110,000 پوند
قیمت تست‌شده 136,040 پوند 124,510 پوند
فاصلهٔ بین دو محور 4.45 متر 4.62 متر
طول/عرض/ارتفاع 4.50/1.88/1.30 متر 44.7/1.92/1.31 متر
پیشرانه 3.8 لیتری H6 5 لیتری V8
قدرت 533 اسب بخار 567 اسب بخار
گشتاور 710 نیوتن متر 700 نیوتن متر
گیربکس 7 سرعته PDK 8 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
حجم باک 68 لیتر 70 لیتر
ظرفیت صندوق بار 115 لیتر 310 لیتر
وزن خالص 1595 کیلوگرم 1705 کیلوگرم
شتاب صفرتا 96 2.8 ثانیه 3.9 ثانیه
حداکثر سرعت 318 کیلومتر در ساعت 321 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت آزمون 9.4 لیتر 15.6 لیتر
مصرف سوخت اعلامی 9.1 لیتر (ترکیبی) 11.3 لیتر (ترکیبی)

[دانلود ویدئو]
منبع: AutoExpress

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

65 دیدگاه

  1. امير علي
    سوابق: (248 دیدگاه) ,

    واقعاً ماشین دودیفرانسیل بهتره یا تک دیفرانسیل مثلاً در مورد 730li 2016 با 260 اسب بخار؟

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل asa
      asa
      سوابق: (368 دیدگاه) ,

      از همون اول هم معلوم بود پورش بهتر هستش.انگلیس های از خودراضی خیلی باید جون بکنند تا به المان برسند و سپس خودشونو باید حلاک کنند که بتونند با اسطوره المانی یعنی 911 برابری داشته باشند.رای من بی شک بین این دو پورش هست

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل (پهلوان مک لارن)new great britain
        (پهلوان مک لارن)new great britain
        سوابق: (845 دیدگاه) ,

        asa گفت:
        (انگلیس های از خودراضی خیلی باید جون بکنند تا به المان برسند و سپس خودشونو باید حلاک کنند که بتونند با اسطوره المانی یعنی 911 برابری داشته باشند.رای من بی شک بین این دو پورش هست)
        انتخاب من بدون شک svr
        داخل کابین جگوار واقعا بهتر از پورشه هست.ولی به نظرم هردوتاشون تقریبا تو یک سطحن ولی تو شتاب پورشه بهتره ظاهرا و مصرف سوخت.
        خدا رو شکر AutoExpress پورشه رو برنده اعلام کرد وگرنه حتما دوستان از خجالتش در میومدن.
        بازم میگم انتخاب من svr فقط.ظاهره جذاب به همراه کابین زیبا قدرت بالا حالا یه شتاب بالاتر مصرف سوخت بیشتر نمیتونه من رو از انتخابم منصرف کنه.

        پاسخ
        1. mehran911
          سوابق: (791 دیدگاه) ,

          اتفاقا برعکس طراحی داخلی پورشه با جگوار قابل مقایسه نیست طراحی داخلی پورشه همیشه از نقاط قوتش بوده .
          .
          پورشه از نظر تکنولوژی مصرف سوخت تایمگیری در پیست شتاب و کیفیت ودوام کاملا برتر از جگوار هستش .
          .
          در مورد تمامی مواردی که گفتم منبع موثق دارم خواستی بگو .

        2. تصویر پروفایل استون مارتین
          استون مارتین
          سوابق: (104 دیدگاه) ,

          خدایییی انگلیسی تو طراحی واقعا تک هستش وجدانا من هیییچ وقت از طراحی پورشه خوشم نمیومدش واقعا پورشه خوبه اما نمی دونم چرا دل منو نمیبره طراحییش خنده داره جذب نمیکنه چه 911 چه پانامرا اف تایپ یه چییییز دیگست

      2. تصویر پروفایل mohammad fm480
        mohammad fm480
        سوابق: (175 دیدگاه) ,

        لایک asa درست میگی کاملا واضح و مشخصه 911 از اون جگوار بهتره . واقعا این انگلیسی ها هم خیلی ادعاشون میشه

        پاسخ
        1. ارمان
          سوابق: (997 دیدگاه) ,

          والا ما ایرانیا سمند میسازیم ادعامون میشه
          تورو خدا اجازه بدید زمانی که انگلیس مکلارن میسازه ادعاش بشه. باشه عزیزم؟ اجازه میدید شما ؟
          اخیرا تعداد کامنتهای خاله زنکی زیاد شده
          متن کامنت اینه : ایش این انگلیس چقدر ادعاش میشه ، دیدیش اه اه اه 😆😆😆😆😆

        2. بنتلی
          سوابق: (1045 دیدگاه) ,

          کاملا باهات موافقم آرمان جان،دمت گرم

      3. مجید
        سوابق: (468 دیدگاه) ,

        هر دوی این ماشین ها قابل احترام هستن درسته که پورشه بازیگر قهار و با سابقه ی هستش ولی این رو در نظر بگیرین این اولین جگوار با ویژگی های اصیل این کلاس هست پورشه مهندسی و تکنولوژی و شتاب اولیه بهتر داره و جگوار طراحی و زیبایی و جذابیت و حداکثر سرعت بیشتر در هر صورت من هم با ASA و همچنین new great britain عزیز موفق نیستم و به نظر من تو این مورد خاص هر دو تا برنده هستن.

        پاسخ
        1. Germany
          سوابق: (25 دیدگاه) ,

          پورشه 911 واقعا زشته یعنی به معنای واقعی کلمه زشته با این که طرفدار المانم ولی از پورشه متنفرم با دیدنش حالم بهم می خوره

      4. بنتلی
        سوابق: (1045 دیدگاه) ,

        آسا جان،توی یه مقاله دیگه اتواکسپرس ک مقایسه آئودی آر8با 911و مکلارن 570بود مکلارن اول شده بود

        پاسخ
        1. اتومبیل باز
          سوابق: (27 دیدگاه) ,

          خب دلیل نمیشه همیشه درست بگه این سایت معلومه طرفدار کشور خودشه چندین مقاله خوندم و رتبه بندی که به ناحق ماشین های کشور خودشو بالاتر اورد ولی اینجا پورشه خیلی بهتره نمیتونه رتبه اول و بهش نده بعد یه بحثی پیش میاد به نام تبلیغات مدل ها که این سایت در نشون دادن و تبلیغ مدل های مختلف استاد و معروفه اون مقایسه و یه مقایسه از جگوار که هم همینطوری بود این جور مقایسه ها فرقی در فروش مدل ها نداره پورشه همیشه فروش بالا داشته همیشه در مجلات مختلف بوده و این کافیه حالا رتبه بندی میخواد هرچی باشه این برند که برندست نه رتبه بندی اینجا هم اگر پورشه دوم میشد بازم فرقی نمیکرد مهم اینکه هر وقت اسمه ماشین اسپورت میاد اول مردم یاده ایتالیا میفتن بعد پورشه

        2. بنتلی
          سوابق: (1045 دیدگاه) ,

          اتومبیل باز عزیز شما منصف بودن اتواکسپرس رو ب دادن رتبه آخر ب خودروی انگلیسی میدونی؟!!! ینی اگه بخواد مقایسه درسی بکنه باید حتما خودرو انگلیسی آخر بشه؟! اون مقایسه غلط بود چون مکلارن اول شده بود ولی این مقایسه درسته چون جگوار دوم شده؟!!! !!

        3. اتومبیل باز
          سوابق: (27 دیدگاه) ,

          اون مقایسه از دید من غلط بود چون به ناحق رتبه اول و داد به مک لارن در شرایطی که اکثر موارد پائینتر از پورشه بود اگر شما دوست داری اینجوری فکر کنی بکن ولی منظور من یه چیز دیگست کلا ربطی به این حرفا نداره هر اتومبیلی که بهتره باید رتبه اول و بهش داد حالا این سایت یا هر سایتی دلش خواست رتبه بندی کنه میخواد رتبه آخر و بهش بده از دسته من کاری برنمیاد خریداران هستن که قضاوت میکنن میزان فروش و علاقه مندی هست که قضاوت میکنه نه یه سایت هر وقت پورشه و سایر شرکت ها در حالا ورشکستی هستن میتونن به این سایت ها اعلام جنگ بدن

    2. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3752 دیدگاه) ,

      911 کمر فراری و پاگانی و مک لارن رو میشکنه. جگوار که در مقابلش عددی نیست.

      پاسخ
        1. تصویر پروفایل علی"m.f"
          علی"m.f"
          سوابق: (157 دیدگاه) ,

          تا اونجایی که من میدونم s یعنی تک دیفرانسیل 4s یعنی دو دیفرانسیل اینم 4s هس شاید (البته مطمعن نیستم درست باشه فقط شنیدم)

        2. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3752 دیدگاه) ,

          کاملا غلط شنیدی.
          Turbo S نسبت به Turbo قدرت و گشتاورش حدود 40 تا بیشتره.

        3. رضا
          سوابق: (72 دیدگاه) ,

          اگه مدل turbo s بود که جگوار نقطه میشد رسما

      1. بنتلی
        سوابق: (1045 دیدگاه) ,

        مجید جان تو یه مقایسه دیگه از اتواکسپرس مکلارن570 در مقایسه با 911 و آر8 اول شده بود!…درضمن شما یک مدل پورشه رو با کل شرکت مکلارن و پاگانی و فراری مقایسه کردی؟!…خیلی جالبه…نمیدونم الان بروس مکلارن و انزو فراری تو قبر چ حسی دارن!…اگه منظورت مدل خاصی از مکلارن و فراری بود ک هم رده 911 هستن «570و458»بازم ب این قاطعیت نمیشد مقایسه کرد!!!…چون هرسه خودروهای فوق العاده ای هستن …پاگانی هم ک اصلا خودرویی در رده911 نداره!!

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3752 دیدگاه) ,

          بنتلی جان دوست عزیزم منظورم یکی همونی بود که گفتی. 911توربو اس و 650 اس و 488.
          یکی دیگش هم 918 و پی وان و لافراری. برتری 918 دیگه غیر قابل انکاره.
          البته قبول دارم علاقه ی من به پورشه در لحن صحبت کردنم (شکستن کمر !!) بی تاثیر نیست. وگرنه 488و 650S هیچ چی کم ندارن.

        2. mehran911
          سوابق: (791 دیدگاه) ,

          توی اون مقایسه احمقانه ،
          اتواکسپرس کاملا جانب دارانه رفتار کرد .
          برتری کاملا با ۹۱۱ بود
          آمار کاملا به نفع ۹۱۱ بود
          توصیه میکنم آمارو دوباره ببینی
          جالب اینجا بود که مقایسه در مورد سوپر اسپرت روزمره بود در حالی که اونا در پیست مقایسه کردن !!!
          ۵۷۰s با اینکه جدیدتر از ۹۱۱ ست اما بازم اصلا حریف نیست

        3. mehran911
          سوابق: (791 دیدگاه) ,

          عه
          تا اومدم در جواب بنتلی کامنت بزارم مجید عزیز پیش دستی کرد
          ممنون رفیق 😉

      1. تصویر پروفایل حامد
        حامد
        سوابق: (88 دیدگاه) ,

        انگاری 911شلیک میشه!
        هردوتا قابل تحسینن ولی 911 یه چیزه دیگه س.

        پاسخ
        1. Germany
          سوابق: (25 دیدگاه) ,

          جگوار هم زیباتر بود هم بهتر

        2. mehran911
          سوابق: (791 دیدگاه) ,

          پروفسور
          جگوار از چه لحاظ بهتر بود

    3. XmanSHP9
      سوابق: (64 دیدگاه) ,

      از اولشم معلوم بود!!!!!
      تو رو خدا دوستان برید تمام مطالبی رو که توش یه ماشین المانی هست رو ببینید.
      به خدا قسم همه ماشینای المانی رو برنده میکنن!!!!! (به حق یا نا حق!!!!!)
      دیگه حالم از هر مطلبی که ماشین المانی هس به هم میخوره.
      کلا یه سری تاصب بی خود دارن!!!!

      پاسخ
    4. کامیاب
      سوابق: (459 دیدگاه) ,

      در شرایط مساوی،خودروی دودیفرانسیل عملکرد بسیار بهتری داره(به دلیل کنترل بیشتر بر روی تک تک چرخ ها)

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل Nima
    Nima
    سوابق: (796 دیدگاه) ,

    این اتواکسپرس چرا مقاله هاش اینطوریه! خیییلى کوتاه هستن.
    نه درباره قدرت و سرعت نه فضا نه طراحى داخلى نه کیفیت متریال نه هزینه ها نه آپشن ها! اصلا درباره هیییچى حرف نمیزنه. کاراند درایور و موتور ترند خیلى بهترن یا حتى همون مجله استرالیایه. اتو اکسپرس یهو یه نتیجه نهایى بت میده😐 فقط بلده درباره صدم گاز هاى آلاینده و دهم مصرف سوخت حرف بزنه و مالیات. شما هم توجه کردین؟

    پاسخ
      1. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3752 دیدگاه) ,

        ولی صداقت خودروساز ها خوب معلوم میشه اینجا. کیا فقط حرف میزنن و کیا با عملشون حرف هاشون رو اثبات میکنن.
        تا 1 لیتر اختلاف در مصرف سوخت طبیعیه. چون کار خونه در شرایط ایده آل اندازه میگیره. 911 فقط 300CC اختلاف مصرف داره. در خالی که جگوار 4 لیتر هم بیشتر…
        از صداقت خودروسازان آلمانی خوشم میاد. چیزی که هر کسی نداره.

        پاسخ
        1. بنتلی
          سوابق: (1045 دیدگاه) ,

          مجید جان گفتی از صداقت خودروسازای آلمانی خوشم میاد…!!!
          .
          .
          .
          .
          …دیزل گیت!

        2. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3752 دیدگاه) ,

          دیزل گیت تموم شد و رفت !!!!!! من که یادم نمیاد !!!!!

          .
          .
          .
          .
          .
          کاش هیچ وقت اتفاق نمی افتاد.
          دولت برای ورود به بازار آمریکا شرایط بسیار سختی رو به فولکس واگن تحمیل کرده بود… فولکس البته تاوان اشتباهش رو هم داد.
          اشتباهانی بوده درسته.
          ولی کلا اعتمادم به برند های آلمانی خیلی خیلی خیلی بیشتره.

        3. تصویر پروفایل (پهلوان مک لارن)new great britain
          (پهلوان مک لارن)new great britain
          سوابق: (845 دیدگاه) ,

          مجید جان شما برو تست سوخت که مقایسه هم شده تو نشریه‌ی What Car رو بخون.
          مقایسه بین مصرف سوخت پورشه ۷۱۸ کِیمن اس و در مقابل با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر جگوار اف تایپ.
          پورشه بیشتر از اون چیزی که گفته بود(6.7) در هر 100 کیلومتر مصرف کرده.(8.2 لیتر در هر 100 کیلومتر)
          جگوار هم خودش 7 لیتر رو اعلام کرده بود در حالی که 8.1 لیتر در هر صد کیلومتر در تست واقعی مصرف کرد.
          اینم بماند که پورشه از یه پیشرانه 4 سیلند توربوشارژدار استفاده کرده.
          و جگوار از پیشرانه 6 سیلندر!!!!!!!!!
          صداقتی که گفتی این بود؟؟؟؟؟
          به هر حال خیلی از خودروسازهای مطرح دنیا ممکنه مصرف سوخته واقعیشون بیشتر بشه.
          ولی با اون حرفی که گفتی صداقت خودروسازهای آلمانی بیشتر از انگلیسی هاست قبول ندارم.
          قربانت……..

        4. بنتلی
          سوابق: (1045 دیدگاه) ,

          مجید جان اون مطلبی ک great britain گفته تو اتوکار هم بود،زومیت ترجمشو گذاشته تو سایتش. تو نت مقایسه مصرف سوخت کیمن و جگوار سرچ کن .

        5. mehran911
          سوابق: (791 دیدگاه) ,

          این دوتا رو ببین چه باحالن
          .
          آخه برادر من تمام تست های مصرف سوخت خودرو های آلمانی تحت سیکل NEDC انجام میشه اونم با دقت بسیار بالا
          حالا یه مجله اومده تو هر شرایطی که دوست داشته خودرو ها رو تست کرده بعد واسه خودش نتیجه گیری کرده !!!!
          پس منم از فردا بیام به روش خودم خودرو رو تست کنم و نتیجه گیری کنم
          در ضمن جناب great britain شما برو کل سایت پورشه بگرد ببینم کجا می تونی عدد ۶.۷ رو پیدا کنی کیمن ۷۱۸ با گیربکس pdk صدی ۶.۹ میسوزونه برو سایت پورشه رو ببین
          تو اون تست جگوار هم بیش از ۱ لیتر با واقعیت تفاوت داشت باز در همون تست پورشه و جگوار فقط وفقط ۱00cc با هم تفاوت داشتن اما اینجا بیش از ۵ لیتر !!!!!!!!!!

        6. تصویر پروفایل (پهلوان مک لارن)new great britain
          (پهلوان مک لارن)new great britain
          سوابق: (845 دیدگاه) ,

          مهران تمامه مجلات همه دروغ میگن اونی که با ماشینهای آلمان موافق باشه و اونا رو برتر بدونه درسته؟
          آلمانی ها خوب بلدن دور بزنن (دیزل گیت).
          در ضمن مهران جان تو سایت پورشه هم اشاره نشده .که از توان هیبریدی ویلیامز تو نسخه GT3r استفاده شده!!!!!!!!!!!
          http://www.williamsf1.com/advanced-engineering/case-studies/incubating-technology
          بهتره آدم با واقعیتها خودش رو وفق بده.

        7. mehran911
          سوابق: (791 دیدگاه) ,

          واقعیت اینه که رولزرویس زیر مجموعه bmwهست و همه جوره محتاج bmw هستش
          .
          واقعیت اینه که بنتلی همه چیزشو مدیون فولکس واگن و آلمان هاست .
          .
          واقعیت اینه که مینی از اول تاریخش زیر مجموعه bmw بوده و هست و از خودش چیزی نداره .
          .
          واقعیت اینه که جگوار لندروور به لطف تاتاست که الان به اینجا رسیدن .
          .
          واقعیت اینه که واکسهال زیر مجموعه اوپل هست
          .
          پس شما اینگلیسیا از خودتون چی دارید ؟؟؟؟؟؟
          .
          پورشه بارها با حمایت از مارتینی و استفاده از محصولات ویلیامز در مسابقات اونارو از مشکلات مالی نجات داده

        8. بنتلی
          سوابق: (1045 دیدگاه) ,

          مهران جان شما میگی اون مجله تو شرایطی ک خودش دوست داشته تست کرده،خب هر دو تا خودرو تو شرایط یکسان تست شدن پس مشکلت چیه؟ نتایج تستش هم همونیه ک great britain گفته.
          درضمن رولزرویس و بنتلی بخش طراحی و مهندسی مخصوص خودشونو دارن،پلتفرم جدید رولزرویس با طراحی و مهندسی خودش ساخته شده و موتور وی12 پرچمدار بعدی بنتلی ک طراحیشو خودش انجام داده. مدیر بخش طراحی رولزرویس یک انگلیسیه و مدیر بخش طراحی خارجی بنتلی هم یک انگلیسیه. درضمن اصلا بحث رولزرویس و بنتلی نبود ک یه دفه بحثو عوض کردی!

        9. mehran911
          سوابق: (791 دیدگاه) ,

          این خیلی افتخار بزرگیه که بنتلی و رولزرویس که یک عمر از تجهیزات فنی bmw و فولکس استفاده کردن حالا بعدر از گذشت این همه سال رولزرویس پلتفرم خودروی خودشو خودش تولید کنه ویا بنتلی برای خودش موتور تولید کنه !!!!!!!!!!!!!! واقعا چه افتخاری !!
          .
          در مورد مصرف سوخت کیمن هیچ جا مصرف ۶.۷ ثبت نشده برو تو سایت پورشه ببین مصرف برابر ۶.۹ ثبت شده .
          مشکل من اینه که تو همون تست جگوار هم ۱.۱ لیتر با واقعیت تفاوت داشت و پورشه کیمن با توجه به مصرف ۶.۹ در تست ۸.۲ ثبت کرد یعنی ۱.۳ لیتر با واقعیت تفاوت داشت پس تفاوت مصرف جگوار و کیمن فقط۲۰۰cc هستش اما در این پست تفاوت بین ۹۱۱ و اف تایپ بیشتر از ۵ لیتر بوده !!!!!!!!!!

        10. vahid porsche
          سوابق: (243 دیدگاه) ,

          دیزل گیت و ویلیامز بحث عوض کردن نیس رولز و بنتلی بحث عوض کردنه؟
          به ویلیامزی مینازی که انجین خودروی فرمول یکش مال مرسدسه؟
          رو که نیس ..
          هر وقت ویلیامز خودش موتورشو ساخت بیا ویلیامز ویلیامز کن

      2. mehran911
        سوابق: (791 دیدگاه) ,

        دقیقا مجید عزیز
        این موضوع که بهش اشاره کردی در مورد شتاب ها هم صادقه
        پورشه در عمل زمان های پایین تری نسبت به زمان اعلامی به ثبت میرسونه

        پاسخ
        1. بنتلی
          سوابق: (1045 دیدگاه) ,

          مهران جان درمورد شتاب کاملا باهات موافقا،عدد های اعلامی خود پورشه همیشه بیشتر از شتاب واقعیشه، شتاب خودروهای پورشه واقعا فوق العادس و جای تحسین داره

        2. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3752 دیدگاه) ,

          فقط در مورد شتاب نیست.
          تاپ اسپید
          400 متر
          0 تا 100
          0 تا 200
          0 تا 300
          مسافت ترمز

  3. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3752 دیدگاه) ,

    Lambo Huracan
    Audi R8 V10 Plus
    Porsche 911 Turbo S
    AMG GTS
    Ferrari 488
    BMW M6
    Acura NSX
    Mclaren 650S

    .
    .
    .
    Jaguar F type
    اینا اولویت های من.
    به سرعت و … کاری ندارم. به برتری هاشون احترام میذارم. ولی ملاک رتبه بندیم اینه که از کدوم بیشتر خوشم میاد. فقط و فقط همین.

    پاسخ
  4. LamboMercedes
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    المانی ها صادق هستن ..
    انگلیسی ها ادمای باهوشی هستن..
    پورشه با اون اصلات ..
    جگوار با اون نگاه اسپرت .. اگه میشد به هر دوشون رای میدادم ..

    پاسخ
    1. اتومبیل باز
      سوابق: (27 دیدگاه) ,

      آلمانی ها هم آدم های باهوشی بودن و هستن صادق بودن نسبیه نمیشه یک دفعه گفت همه اینجورین ولی باهوش بودن میشه مبنایی داشته باشه چون در خیلی از موارد میشه اینو و دید

      پاسخ
      1. LamboMercedes
        سوابق: (14 دیدگاه) ,

        هوش چیزیه که خدا به همه داده اما به طرز استفاده از اون بستگی داره..
        المانی ها هم باهوش هستن که در صنعت و تکنولوژی پیشرفته هستن ..
        یا حق

        پاسخ
  5. اتومبیل باز
    سوابق: (27 دیدگاه) ,

    پورشه برند قدرتمندیه بهترین موتورها و بهترین و کاربردی ترین اتومبیل هارو و میسازه واقا محشره خودروی اسپورت فراری و پورشه و لامبورگینی به نظرم باید اگر کسی میخواد پول اسپورت بده باید فقط این سه تا رو بخره و یا اگر عاشق اتومبیل اسپورت باشه و پولدرا باید این سه رو در خونش داشته باشه

    پاسخ
  6. Justice
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    جگوار ی ماشین خاص با ویژگی های خاصه،چه قدرت خالص موتور و طراحی بیرونی ،چه طراحی داخلی و مواد به کار رفته ،این ماشینو دست کم نگیرید
    پورشه درسته که از تکنولوژی استفاده کرده اما نسبت به قیمت بالاتر نه زیبایی بیرونی داره و نه داخلی و نه خاص بودن

    پاسخ
    1. LamboMercedes
      سوابق: (14 دیدگاه) ,

      پورشه اصا لتش رو حفظ کرده .. منظورم این نیست که جگوار اصالت نداره اتفاقا اونم اصالت داره .. اما پورشه به نظر خیلی ها دارای ظاهری زیبا هستش گرچه سلیقه ای هست اما به این راحتیا اکثرا به پورشه عیب میکردن اما این ایراد های ظاهری هیچ اثری رو علاقمندان پورشه نداره ..

      پاسخ
  7. علیرضا
    سوابق: (77 دیدگاه) ,

    خنده دار اینجاست که جماعتی که میگن انگلیسی از خود راضی و از جگوار ایراد میگیرند و جگوار F تایپ رو ماشینی بدرد نخور میدونن,عاشقان سینه چاک کره ای هستند و نمیشه به انها گفت بالای چشم هیوندای و کیا ابرو!!!!!!من این تناقضات رو چطور حل کنم؟؟؟؟؟؟؟؟
    من جگوار رو بیشتر دوست دارم چون بیشتر جذب ام میکنه و حس بهتری نسبت بهش دارم

    پاسخ
    1. vahid porsche
      سوابق: (243 دیدگاه) ,

      کی گفته طرفداران پورشه و منتقدان جگوار عاشق‌کره ایا هستن؟
      بگو بالای چشمشون ابروعه اگه چیزی گفتم‌من😄

      پاسخ
  8. احمد باقری
    سوابق: (4331 دیدگاه) ,

    من اگه پول داشته باشم، در درجه اول میخوام ماشینم پر ابهت و زیبا باشه، بنابراین جگوار رو بر می دارم.

    پاسخ
  9. Saied
    سوابق: (823 دیدگاه) ,

    انصافا با ٩١١ رقابت کردن خیلی دل و جرعت میخواد. فقط تو لیست ١ ماشین رو در حدش دیدم که اونم مرسدس هستش. البته اونم فکر کنم با مدل gt2 کم بیاره.
    رقیب این ماشین فراری ۴٨٨ هستش.

    پاسخ
  10. mohsen.b
    سوابق: (28 دیدگاه) ,

    از اول باید بگم که طرفدار پورشه هستم نه طرفداریه کورکورانه بلکه بخاطر اینکه پورشه تخصصش در ساخت خودروهای اسپورته ولی شرکت جگوار نیومده که این خودرو رو برای رقابت با پورشه اونم 911turbo بسازه-جگوار اومده یه خودروی زیبا و شیک و با کلاس رو تو قالب اسپرتیو هیجانی جا داده-انصاف داشته باشیم که تو انگلیسیا سبک دو شرکت جگوار و بنتلی در ساخت خودرو خیلی جالبه و خودروهای قابلی رو میسازن

    پاسخ
  11. Germany
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    دوستان نمیدونم کی در بالا با نام germanyبجای من نظر داده من لاستیک پورشه رو با جگوار عوض نمیکنم

    پاسخ
  12. soroush
    سوابق: (32 دیدگاه) ,

    ماشین المانی چیز دیگس
    اول 911
    بعدش amg gt
    بعدشم ائودی
    جگوارم اخر
    البته همشون عشقن

    پاسخ
  13. میثم
    سوابق: (60 دیدگاه) ,

    پورشه ماشین ایمنی نیست تو تصادفات.
    الان دیگه تو ماشین های اسپرت موتور جلو یا عقب بی معنی شده چون موتور این ماشین ها یه جورایی نزدیک مرکز قرار دارن واسه هندلینگ
    به طور کلی پورشه استهلاک کمتری داره نسبت به جگوار ولی اگر ایمنی جگوار بیشتر باشه انتخاب من جگوار
    بین بنز و آئودی انتخاب من 100درصد آئودی

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.