آپدیت خط تولید ۲۰۱۵ جیپ

خط تولید جیپ برای مدل سال جدید، تغییرات مختلفی به خود دیده که تمام خودروهای این برند را تحت تأثیر قرار داده‌اند. علاوه بر تغییرات در مدل‌های کنونی، برند جیپ با معرفی جیپ رنگید ۲۰۱۵ که یک کراس‌اور کامپکت است در نمایشگاه ژنو و سپس نیویورک، خط تولید خود را گسترش داده است.

جیپ چروکی مدل ۲۰۱۵

جیپ چروکی ۲۰۱۵ پس از اولین سال حضورش در بازار، بزرگ‌ترین تغییرش در اضافه کردن تکنولوژی استاپ-استارت بوده که به‌صورت استاندارد برای موتورهای ۳/۲ لیتری V6 استفاده می‌شوند. مدل‌های با این ویژگی می‌تواند استارت قدرتمندتری داشته باشند و در همین حال از دنده‌های مستحکم‌تری در فلای‌ویل بهره می‌برند تا از دوام آن اطمینان حاصل گردد. این سیستم برای ۳۰۰ هزار چرخه استاپ-استارت تست شده که این میزان ۲/۵ برابر بیشتر از میزان تست جیپ برای موتورهای استاندارد است. البته این کمپانی هنوز در مورد تأثیر این تکنولوژی بر روی مصرف سوخت جیپ چروکی حرفی نزده است.


دیگر تغییرات جیپ چروکی ۲۰۱۵ شامل بسته‌های تجهیزات می‌شوند. مدل‌های لتیتود و تریل‌هاوک به‌صورت استاندارد با نوربالای اتوماتیک دوربین نمای عقب عرضه می‌شوند. آپشن سیستم هشدار برخورد با خودروی جلویی (Forward Collision Warning Plus) یک ویژگی کاهش ضربه اضافه کرده که در مواقعی که برخورد با سرعت کم اجتناب‌ناپذیر است، خودرو را متوقف می‌کند. همچنین یک پکیج جدید «تکنولوژی ایمنی» برای مدل‌های لتیتود، لیمیتد و تریل‌هاوک عرضه می‌شود که شامل امکاناتی مانند سیستم هشدار نقطه کور و ترافیک پشت‌سر، حسگرهای عقب پارکینگ و آینه‌های بغل یکپارچه با راهنماها می‌شود. یک پکیچ صندلی‌های همراه با تهویه و حافظه نیز برای چروکی تریل‌هاوک ارائه می‌شود که هم دارای ویژگی خنک‌کننده و هم دارای حافظه جانبی است.

جیپ کمپاس مدل ۲۰۱۵

امسال نیز جیپ کمپاس به‌مانند سال گذاشته استفاده از پکیج ارتفاع (Altitude) را پیشنهاد می‌کند که در آن امکاناتی مانند طرح مشکی جلوپنجره، ریل‌های سقفی سیاه‌رنگ، چرخ‌های ۱۸ اینچی طرح مشکی و گرم‌کن صندلی‌های جلو به خودرو اضافه می‌شود. برای مدل سال ۲۰۱۵، پکیج جدیدی با عنوان ارتفاع بالا (High Altitude) اضافه شده که دارای تجهیزات مختلفی برای مدل‌های با دیفرانسیل چهارچرخ متحرک و گیربکس اتوماتیک ۶ دنده است. تجهیزاتی مانند صندلی‌های چرمی، سقف آفتاب‌گیر، صندلی راننده تنظیم‌شونده و چرخ‌های ۱۷ اینچی. سیستم راهبری در مدل جدید کمپاس لتیتود به‌عنوان یک آپشن عرضه می‌شود. همچنین رنگ سبز Eco Green Clear Coat جایگزین قهوه‌ای راگد (Rugged) در بدنه شده است.


جیپ پاتریوت مدل ۲۰۱۵

تغییرات جیپ پاتریوت مدل ۲۰۱۵ بسیار شبیه به مدل کمپاس هستند. پکیج ظاهری ارتفاع (Altitude) در این مدل نیز ادامه پیدا کرده و پکیج جدید ارتفاع بالا (High Altitude) با امکاناتی مانند صندلی‌های چرمی، سقف آفتاب‌گیر، صندلی راننده تنظیم‌شونده و چرخ‌های ۱۷ اینچی اضافه شده است. سیستم راهبری گارمین (Garmin) به‌صورت یک آپشن در پاتریوت لتیتود ارائه شده است و رنگ سبز اکو گرین جایگزین قهوه‌ای راگد شده است.


جیپ گرند چروکی مدل ۲۰۱۵

تریم‌های بالای گرند چروکی مدل ۲۰۱۵ شامل سامیت و SRT یک ویژگی حذف نویز هوشمند را اضافه کرده‌اند که در سطح ۱۰ دسی‌بل سروصدای پیرامونی خودرو را کاهش می‌دهد. مدل سامیت (Summit) همچنین از یک شیشه آکوستیک لایه‌ای استفاده کرده تا کابین آرام‌تری داشته باشد. یک پکیج جدید با عنوان «سامیت نسخه کالیفرنیا» یک پوشش پایین بدنه، آینه‌ها و دستگیره درها و همچنین طرح کروم برای جلوپنجره، چراغ‌های مه‌شکن پیرامونی در کنار چرخ‌های ۲۰ اینچی اضافه می‌کند.

2015-Jeep-Grand-Cherokee
2015 Jeep Grand Cherokee

گرند چروکی SRT همچنان از پکیج رد ویپر (Red Vapor) استفاده می‌کند که از پکیج‌های ساتین ویپر که در نمایشگاه شیکاگو عرضه شد، الهام گرفته شده است. در این پکیج امکاناتی چون چرخ‌های ۲۰ اینچی با طرح کروم مشکی، نشان‌های شیشه‌ای طرح مشکی، لوگوی SRT بر روی فرمان، طرح کروم روشن به جای کروم استاندارد داخل کابین، طرح Red Radar در بخش‌های مختلف کابین و کاورهای موتورهای پلاستیکی قرمز تیره به چشم می‌خورد.

جیپ رنگلر مدل ۲۰۱۵

جیپ رنگلر و جیپ رنگلر آنلیمیتد برای مدل سال جدید تجهیزات زیادی دریافت کرده‌اند. تجهیزاتی مانند یک سیستم صوتی با ۸ اسپیکر به جای سیستم ۶ اسپیکره قبلی و در همین حال یک سیستم صوتی آلپاین ۵۵۲ واتی با یک ساب‌ووفر به‌صورت آپشن عرضه شده که باز هم جایگزین آپشن سیستم صوتی آلپاین ۳۸۶ واتی در مدل قبل شده است. از دیگر امکانات استاندارد جیپ رنگلر ۲۰۱۵ می‌توان به کیت ابزار Torx اشاره کرد که با کمک آن صاحبان رنگلر می‌توانند به راحتی درها و سقف شاسی‌بلند را جدا کنند.

2014-jeep-wrangler-willys-wheeler-edition
برای رنگلرهای اسپورت آپشنی عرضه شده است که تایرهای ۳۱ اینچی آفرود دوئلر را بر روی چرخ‌های فولادی ۱۶ اینچی سوار می‌کند. جیپ رنگلر کماکان به ارائه پکیج ویلیز ویلر (Willys Wheeler) ادامه خواهد داد که از مدل‌های ویلیز ۱۹۴۵ جیپ الهام گرفته شده است. همچنین جیپ، مدل رنگلر فریدم ادیشن را دوباره معرفی خواهد کرد که شامل بهینه‌سازی‌هایی در ظاهر و در زیر پوسته‌اش خواهد بود. برای مدل سال ۲۰۱۵، جیپ رنگلر، رنگ زرد باجا (Baja)، قهوه‌ای مسی، قرمز فایرکراکر (Firecracker)، نارنجی سان‌ست (Sunset) و تانک را به لیست رنگ‌های بدنه خود اضافه کرده است.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

33 دیدگاه

  1. ماسل کار
    سوابق: (180 دیدگاه) ,

    عاشق جیپم
    تو آفرود هیچکی حریفش نمیشه
    اگه چن وقت پیش شبکه 1 تو اخبار یه مسابقه افرود یه تیکه هایی پخش که نشون داد جیپ های دهه 50و60 (به شمسی) جاهایی رو بالا میرفتن که پرادو جدید نمیتونس بره!!!!!!!!!!!
    ماشین فقط آمریکایی
    Just Muscle Cars

    پاسخ
    1. Sina sh
      سوابق: (54 دیدگاه) ,

      جیپ از اول تولیدش بهترین بوده تا الان واقعا افتخار میکنم

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل علی آهنگر
      علی آهنگر
      سوابق: (378 دیدگاه) ,

      عزیزم پرادو وزنش 2900 کیلوئه در صورتی که جیپ 1300 کیلو بیشتر نیس.
      بعدشم شما ببین اگه تونستی توی تابستون داخل شهر یک ساعت با جیپ رانندگی کنی یا به اندازه ظرفیت پرادو آدم سوارش کنی بعد درمورد پرادو اینجوری قضاوت کن.
      اصلا این 2 تا قابل قیاس نیستن

      پاسخ
      1. ماسل کار
        سوابق: (180 دیدگاه) ,

        من نگفتم میشه توی تابستون داخل شهر یک ساعت با جیپ رانندگی کنی و یا به اندازه ظرفیت پرادو آدم سوارش کنی.
        من گفتم تو آفرود هیچکی حریف جیپ نمیشه.
        نگفتم کدوم بهتره یا با امکاناته و من قیاسم فقط از نظر آفرود بود نه چیزه دیگه!
        به وزنشم کاری ندارم.
        حداقل اگه نمیتونی جواب بدی کسی مجبورت نکرده از یه چیز بی اشکال اشکال بگیری.
        Just Muscle Cars

        پاسخ
      2. محمد ، ماشین فقط ژاپنی
        سوابق: (1683 دیدگاه) ,

        آقا من 6 سال پرادو داشتم ، یعنی جایی نمونده بود که باهاش نرفته باشم ، از پس هر شیبی که بگین بر میومد ، فقط مشکلش اینه که زیاد میسوزونه و سیستم تعلیقش خشنه بخصوص واسه ردیف دوم و سوم صندلی

        پاسخ
        1. ماسل کار
          سوابق: (180 دیدگاه) ,

          حرف شما متین و درسته
          منم میدونم پرادو حرف نداره
          ولی دوستمون اشتباه متوجه شده بودن

        2. ماسل کار
          سوابق: (180 دیدگاه) ,

          حرف شما متین و درسته
          منم میدونم پرادو حرف نداره
          ولی دوستمون اشتباه متوجه شده بودن
          Just Muscle Cars

      3. تصویر پروفایل علی آهنگر
        علی آهنگر
        سوابق: (378 دیدگاه) ,

        اعتراف میکنم حواسم به قسمت آفرودش نبود
        اما بازم پرادو 2900 کیلوئه جیپ 1300 کیلو خب نبایدم جایی که جیپ میره پرادو بره

        پاسخ
    3. محمد ، ماشین فقط ژاپنی
      سوابق: (1683 دیدگاه) ,

      کاش پدال مثل قدیمش بود ، یادش بخیر چقدر سر ژاپن و آلمان بحث میکردیم ، هرجی هم که بود ته کار با هم رفیق بودیم ، دلم واستون تنگ شده بزرگان ، سروران ، از تک تک شما عزیزان خاطره های خوبی تو ذهنم دارم

      خب دیگه زمانش فرا رسیده که این حقیر از کشور خارج شم ، قول میدم اونجا به یادتون باشم و فراموشتون نکنم ، به محض اینکه اونجا خونه رو تحویل گرفتم یه وایرلس میگیرم و میام پیشتون ، دوستان عزیزم میلاد ، شاهین ، صادق ، مک میسل ، کربونادو ، زوندا ، زیگما ، فرید ، پژو ، امین ، وحید ، توفیقی جان و همه ی دیگر دوستان ممنونم بخاطر بودنتون ، قول میدم به یادتون باشم ، جان ممد اگه یه روزی اومد که گذرتون افتاد مونیخ ، خبرم کنید بیام استقبالتون ، واسم دعا کنید ، اونجا ادامه تحصیل میدم اگه خدا بخواد و با مدرکم تو یه شرکتی چیزی بالاخره استخدام میشم ، دوستتون دارم ، همتون تو قلبمید ، امشب پرواز دارم امیدوارم همتون به هر آرزویی دارید برسید ، امیدوارم دوباره روزی بیاد که دور هم تو سایت سر آلمان و ژاپن بحث کنیم و بخندیم 🙂 دوستتون دارم ، قول میدم تا خونمو تحویل گرفتم یه وایرلس بگیرم دوباره با شما سروران بحث های داغ داشته باشم

      بدرود ایران
      بدرود پدال
      بدرود دوستانم

      پاسخ
      1. ماسل کار
        سوابق: (180 دیدگاه) ,

        به امید دیدار دوباره تو پدال
        Just Muscle Cars

        پاسخ
    4. امیر
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      آقا پرادو با قدرت 380 اسب بخاری اینو میخوره مخصوصا سری افرودش

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل Elring-aventador
    Elring-aventador
    سوابق: (284 دیدگاه) ,

    جیپ همیشه بین رقباش بهترین بوده
    چه از نظر ظاهر
    چه از نظر قدرت
    قیمتشم خوبه

    زیبا،قوی،ارزان 🙂 🙂 🙂 🙂 D:

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
      K.MAK.MISEL
      سوابق: (2631 دیدگاه) ,

      جبپ باید یه تکونی به قییافش بده!
      فقط چروکی گرند و خود چروکی ظاهرشون قابل پسنده!
      چیه اخه انگار از روال ممد اسکی رفتن!
      والا!!!!!!!!!!!!!!!!!
      خیلی زشته!

      پاسخ
  3. نیما ناصری
    سوابق: (131 دیدگاه) ,

    جیپ چروکی جزو SUV های بزرگ دسته بندی میشود؟؟ منظورم از بزرگی در حد ابعاد کادیلاک اسکالید هست

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل صادق
      صادق
      سوابق: (2130 دیدگاه) ,

      آقا نیما، اگه اشتباه نکنم چروکی در حد اسکالید نیست

      چروکی سایز بزرگ محسوب میشه ولی اسکالید فول سایزه

      به عبارتی چروکی یه سایز از اسکالید کوچیکتره.

      اگه اشتباه میگم دوستان تصحیح کنن

      پاسخ
      1. Frya
        سوابق: (687 دیدگاه) ,

        منبع موثقی ندارم ولی عقل سیلم میگه کــه :
        اسکلید SUV فول سایز
        گرندچروکی SUV متوسط
        چروکی SUV کوچک
        رنه گید کراس اوور کوچک

        پاسخ
    2. mohammad8743
      سوابق: (60 دیدگاه) ,

      من تو شیراز یه گرند چروکی اندازش حدودای پرادو هستتش

      پاسخ
  4. انزو
    سوابق: (370 دیدگاه) ,

    خدای شاسی بلند.چی میشد یه جیپ گرند چروکی داشتم.

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل صادق
    صادق
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    تغییرات فیات دیگه کم کم داره نمود پیدا میکنه.

    درسته که هنوز مدت زمان قابل توجهی از شروع خونه تکونیش نگذشته ولی یه سری تغییرات رو میشه احساس کرد (منظورم فقط به خط تولید جیپ نیست، کلا یه سری تغییرات هم توی مازراتی و آلفا و دوج و… هم به چشم میخوره)

    این تغییراتی هم که جیپ مد نظر قرار داده، شاید بعضیاشون کوچیک به نظر برسن، ولی توی جلب نظر مشتری خیلی خیلی تاثیر گذارن

    پاسخ
  6. مجتبی(ساروی)
    سوابق: (551 دیدگاه) ,

    رنگلر واسه خیلی ها نوستالژیه

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل datsun
    datsun
    سوابق: (592 دیدگاه) ,

    فیات خوب داره رو جیپ کار میکنه
    به نظر من رنگلر اصیل ترینشه و چروکی بهترینش

    پاسخ
  8. آرش آمریکایی
    سوابق: (96 دیدگاه) ,

    جیپ همیشه بهترین ماشین آفرود بوده حتی رو آسفالت هم عالیه
    یه بار یه درگ بین گرند چروکی و آئودي R8 دیدم که جیپ به راحتی پیروز شد مدلای رنگلر هم واقعا نوستالژی و دوست داشتنیه

    پاسخ
  9. ساسان.م
    سوابق: (238 دیدگاه) ,

    با این رنگلر میشه از رو لندکروزر رد شد 😀
    عاشق رنگلرم

    پاسخ
  10. توفیقی
    سوابق: (1124 دیدگاه) ,

    من 4 سیلندر گرندچروکی دارم.دربه در میخوام بفروشمش اصلا خوشم نمیاد ازش.فقط به درد کوه و آفرود میخوره.هم استهلاکش بالاست هم مصرفش هم هم اینکه تو آسفالت راحت نیست

    پاسخ
  11. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    طراحی جیپ گرند چروکی با رنگ البالویی خیلی زیباست

    پاسخ
  12. تصویر پروفایل Ahmad..F12
    Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    انیس جان ممنون

    اقدامات خوبی برای سال 2015 در نظر گرفته

    جیپ کارش درسته

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.