جیپ

احتمال لغو پروژهٔ ساخت جیپ واگُنییر جدید

بنا بر گزارشات، فیات-کرایسلر به دلیل مسائل فنی و مهندسی پروژهٔ ساخت جیپ واگنییر/گرند واگنییر جدید را حداقل به‌صورت موقت لغو کرده است. با توجه به این گزارش‌ها، این شرکت قصد دارد با کار بر روی پلت‌فرم مدل فعلی گرند چروکی، خودرویی تولید کند که در یک کلاس بزرگ‌تر قرار گیرد. واگنییر قرار بود با مدل سال ۲۰۱۹ عرضه گردد و حتی رئیس جیپ «Mike Manley» هم گفته بود کار بر روی آن آغاز شده و پروژه در حال حرکت روبه‌جلو است. همچنین جیپ پیش از رونمایی از نسخهٔ تولیدی واگنییر/گرند واگنییر جدید، معرفی یک نمونهٔ کانسپت از آن‌را برنامه‌ریزی کرده بود. این پروژه ظاهراً پیشرفت کرده بود چراکه چند وقت پیش هم تصاویری از جیپ به بیرون درز کرد که در آن نمای جلو و عقب واگنییر دیده می‌شد. همچنین قرار بود این خودرو در داخل هم مجهز به سه ردیف صندلی باشد.

2019-jeep-grand-wagoneer-spy-photos6

Manley اعلام کرده بود که واگنییر پرچم‌دار جیپ بوده و مدل گرند واگنییر به‌عنوان نسخه‌ای لوکس‌تر و با سطح پریمیوم بیشتر در بالاترین سطح تیپ‌های واگنییر قرار گرفته و می‌تواند قیمتی بین ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار دلار داشته باشد. این خودرو به‌عنوان نماینده‌ای از جیپ برای نبرد با مرسدس بنز GLS و لکسوس LX در نظر گرفته شده بود؛ اما درحالی‌که بنا بر گزارشات، واگنییر/گرند واگنییر تا سال ۲۰۱۹ عرضه نخواهد شد، فیات-گرایسلر احتمالاً همچنان کار بر روی ساخت یک SUV پرچم‌دار را ادامه خواهد داد. این شرکت ممکن است از شاسی یک دوج رم ۱۵۰۰ برای ساخت SUV بزرگ جیپ استفاده کند.

2019-jeep-grand-wagoneer-spy-photos7

بااین‌حال حتی اگر واگنییر جدید ساخته نشود، مطمئناً جیپ در سال‌های آینده بازهم محصولات جدید زیادی را ارائه خواهد کرد. در میان این خودروها، نزدیک‌ترین آن‌ها نسل جدید مدل رانگلر است که سال آینده معرفی شده و سپس نسخهٔ وانت آن‌هم ارائه خواهد شد. همچنین خریدارانی هم که به دنبال عملکرد هستند می‌توانند منتظر گرند چروکی هلکت باشند که پیش‌بینی می‌شود سال آینده معرفی گردد. علاوه بر این‌ها، نسل جدید کامپس هم به‌تازگی رونمایی شده و با استایل زیبای خود می‌تواند موفقیت را برای جیپ به دنبال داشته باشد.

Jeep Grand Wagoneer Render
Jeep Grand Wagoneer Render

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. titan

    ۱۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (91 ديدگاه)

    فک کنم برای رقابت با تاهو و یوکون و ناویگاتور و اکسپدیشن ساخته نمیخواهدشده شاید…یه لحظه ندوستم چی نوشتم چون معلوم نیست تولیدش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امپراتور لامبورگینی

    ۱۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    و عقب افتادن کرایسلر از رقبا روز به روز ادامه دارد.
    با این که ایتالیایی بازم ، هر چی از پاگانی و فراری و لامبو خوشم میاد ، از فیات بدم میاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. DODGE

      ۱۴ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (279 ديدگاه)

      مارکیونه داره تمام گذشته پر افتخار تمام زیر مجموعه های FCA رو نابود میکنه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Daniel

    ۱۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (951 ديدگاه)

    آقا قسمت سوم گراند تور رو دریابید… .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ونوم

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    ای مجید گل گفتی فیات بدترین خودروساز غربی هست لعنت خدا بر سرجیو مارکیونه حیف این جواهر نیست تولید نشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فرشاد سجادیان

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    به‌ نظرم مدیر عامل فیات-کرایسلر قدرت اداره این شرکت بزرگ با زیرمجموعه‌هایی‌ مثل مازراتی، آبارث، آلفارومئو، فیات، فراری، لانچیا، کرایسلر، دوج (داج)، جیپ، رم، موپار و. . . رو‌ نداره؛ مازراتی و کرایسلر که‌ دارن چراغ خاموش میان جلو، خبر‌خاصی ازشون نیست، فیات همیشه جزو بدترین شرکت‌هاست، دوج شدیدا داره کم‌ کاری به خصوص‌ که عرضه نسل جدید‌چلنجر و‌ چارجر رو‌ به ۲۰۲۰ موکول‌ کرده، لانچیا تو خواب زمستونیه، جیپ، آلفا و رم هم‌ کم‌ و‌ بیش‌ خودی نشون‌ میدن اما هنوز به حد ایده‌آل نرسیدن. . . فقط فراری داره خوب‌ پیش میره که اونم کم کم گرد کهنگی داره رو بعضی محصولاتش میشینه‌ و‌ نیاز به معرفی نسل جدیدشون یا حداقل فیس‌لیفتشون‌ رو‌ داره. . .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. آرش آمریکایی

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (612 ديدگاه)

    اسم فیات رو که میشنوم یاد کارتون ماشینها 2 میوفتم اگه یادتون باشه تو اون کارتون یه باند مافیایی تو ایتالیا بود که اتفاقا همشونم فیات بودن و چون خودشون خیلی بی ریخت و قراضه بودن میخواستن تمام ماشینای خوب دنیارو هم خراب کنن تا خودشون بهترین باشن
    دقیقا کاری فیات داره زیر مجموعه هاش میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا