اولین رانندگی با جیپ رنگید مدل ۲۰۱۵

در نگاه اول، هیچ مدلی مانند رِنِگید ۲۰۱۵ شایسته عنوان «رنگید» نیست. Renegade در لغت به معنای «شخصی است که اصول کلی مربوط به یک کشور یا سازمان را زیر پا گذاشته و به آنها خیانت کرده است». به عنوان اولین جیپی که قرار است منحصراً در خارج از امریکای شمالی ساخته شود، رنگید ایتالیایی ممکن است در نگاه برخی از هواداران سرسخت برند جیپ، به عنوان یک خائن شناخته شود. با این حال، در اولین رانندگی با این مدل جدید جیپ، رنگید نشان داد که هنوز از تمامی شرایط برای وفاداری به جیپ برخوردار است.

2015 Jeep Renegade Trailhawk
2015 Jeep Renegade Trailhawk

مراحل کلی ساخت رِنِگید در «ملفی» ایتالیا بر اساس پلتفرم ۴ در ۴ کوچک و جدید خودروسازی فیات‌-کرایسلر انجام می‌شود؛ در همین حال، این مدل هنوز دی‌ان‌ای جیپ را در خود دارد. رنگید از همان ارتفاع، عرض و طول مدل افسانه‌ای XJ چروکی استفاده می‌کند و تمام مواردی را که خریداران جیپ در ذهن دارند، در خود جمع کرده است. طراحی آن از مدل کنونی رنگلر، ویلیز MB اولیه و جری کنز نظامی الهام گرفته شده است و المان‌هایی آشنا در آن به کار گرفته شده‌اند؛ مواردی مانند جلوپنجره هفت قسمتی و چراغ‌های جلوی نورافکن. برخی طراحی‌ها نیز مانند خطوط درها و طرح X چراغ‌های عقب در این مدل قابل‌توجه هستند.

2015 Jeep Renegade Trailhawk
2015 Jeep Renegade Trailhawk

رنگید پلتفرم و خط مونتاژ خود را با فیات 500X مشترک است. به همین خاطر، مهندسان جیپ تلاش کرده‌اند که مسئولیت بیشتری از خود در رابطه با «رنگید» نشان دهند. با توجه به قابلیت‌های فوق‌العاده جیپ در خارج از جاده، مهندسان جیپ زمان زیادی را برای توسعه رنگید در مسیرهای مختلف مواَب، یوتا و جاده‌های حومه خارج از «چلسی پروینگ گرندز» صرف کرده‌اند. برای آن که قابلیت‌های خارج از جاده سفت و سخت و حمل‌ونقل شهری، به عنوان انتظارات اصلی از این مدل برآورده شوند، پلتفرم یکپارچه رنگید، بیشتر از هر مدل دیگری در خط تولید جیپ از فولاد با مقاومت بالا استفاده کرده است. مطابق گفته جیپ، این کار نه تنها باعث انعطاف پذیری بیشتر در برخورد با مسیرهای مختلف می‌شود، بلکه سواری بهتری نیز برای رنگید ایجاد می‌کند.

2015 Jeep Renegade Latitude
2015 Jeep Renegade Latitude
2015 Jeep Renegade Trailhawk
2015 Jeep Renegade Trailhawk

2015 Jeep Renegade Latitude
2015 Jeep Renegade Latitude

برای پیشرانه مدل جدید جیپ، گزینه‌های آشنایی ارائه شده است. اولین گزینه، موتور ۱/۴ لیتری مولتی‌ایر توربو I4 از FCA است که به صورت استاندارد استفاده می‌شود و قدرتی به اندازه ۱۶۰ اسب‌بخار و گشتاوری به اندازه ۲۴۹/۴ نیوتن‌متر برای رنگید تولید می‌کند؛ عملکردی که در دوج دارت نیز از آن شاهد هستیم. در همین حال، برخلاف دوج دارت، موتور مولتی‌ایر در رنگید به هر دو صورت دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل می‌تواند استفاده شود و تنها گیربکسی که می‌تواند در کنار آن استفاده کرد، یک گیربکس ۶ دنده دستی است. گزینه بعدی پیشرانه که در تریم‌های بالاتر رنگید، یعنی «لیمیتد» و «تریل‌هاوک»، در دسترس قرار می‌گیرد، موتور ۲/۴ لیتری تایگرشارک I-4 است که می‌تواند قدرت ۱۸۰ اسب‌بخار و ۲۳۷/۳ نیوتن‌متر تولید کند و با یک گیربکس جدید ۹ سرعته اتوماتیک کرایسلر همراه است. دو نوع سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک برای رنگید عرضه شده است؛ اولی سیستم «جیپ اکتیو درایو» است که با استفاده از یک قطعه انتقال سریع، قدرت را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. سیستم دیفرانسیل دوم در رنگید تریل‌هاوک، سیستم «جیپ اکتیو درایو لاو» است که از یک نسبت دیفرانسیل نهایی منحصر به فرد استفاده کرده که امکان دو برابر شدن دنده اول را با نسبت 20:1 فراهم می‌کند.

2015 Jeep Renegade Latitude
2015 Jeep Renegade Latitude
2015 Jeep Renegade Trailhawk
2015 Jeep Renegade Trailhawk

2015 Jeep Renegade Limited
2015 Jeep Renegade Limited

از نظر طراحی کلی، رِنِگید نسبتاً یک جیپ کوچک آراسته و منظم است. کابین بزرگتر از آن چیزی است که به نظر می‌آید و تمام مواد به کار رفته در آن، حسّ کیفیت بالایی را منتقل می‌کنند؛ همین‌‌طور تمام کنترل‌های روی داشبورد شامل قفل سیستم تمام‌چرخ متحرک و سوئیچ انتخاب مسیر (Selec-Terrain) به راحتی قابل‌دسترس هستند. صندلی‌های جلو بسیار راحت هستند و در عقب نیز، صندلی‌های 40/20/40 فضای مناسبی برای سرنشینان بزرگسال فراهم می‌کنند. تنها نکته عجیب در مورد کابین رنگید، نمای بیرون از جلو است. طراحان این کابین، فاصله بیشتری بین شیشه جلو و صندلی‌های راننده و سرنشین ایجاد کرده‌اند. در عین حال، این فضای ایجاد شده در داخل کابین، آزادی عمل زیادی برای سرنشینان ایجاد کرده است؛ فضایی که تنها اگر پنل‌های سقف My Sky استفاده شده باشند، می‌توان آن را توسعه داد. این پنل‌های سقفی در کف صندوق عقب ۵۲۴ لیتری رنگید پنهان می‌شوند.

2015 Jeep Renegade Latitude
2015 Jeep Renegade Latitude
2015 Jeep Renegade Latitude
2015 Jeep Renegade Latitude
2015 Jeep Renegade Latitude
2015 Jeep Renegade Latitude

2015 Jeep Renegade Limited
2015 Jeep Renegade Limited

رنگید اسپورت با نام ماهرانه‌ای که برای آن انتخاب شده، به عنوان مدل پایه سری رنگید شناخته می‌شود؛ مدلی که قطعاً شرایط یک «اسپورت» را ندارد. موتور «مولتی‌ایر» چندان سریع نیست، ولی به لطف سه دنده نخست گیربکس، حس سرعت را منتقل می‌کند. دسته دنده نیز بسیار نرم است و راننده را برای زودتر رفتن به دنده بعدی تشویق می‌کند. پیشرانه همیشه در دسترس راننده قرار دارد و در همین حال، با ترمز‌های سخت و فرمان کُند امّا مناسب همراه است؛ البته تا زمانی که جاده‌های باریک و پر پیچ و خم کوهستانی رانندگی نکرده‌اید. در یک تریم بالاتر، رنگید لیمیتد قرار دارد که در کاراکتر آن، ویژگی‌های اسپورتی کمتری دیده می‌شوند. در این مدل، موتور ۲/۴ لیتری و گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک، ترکیب مناسبی را برای پیشرانه ایجاد می‌کنند؛ عملکرد موتور چهار سیلندر به راحتی می‌تواند با «مولتی‌ایر» برابری کند. سیستم گیربکس ۹ سرعته همچنان در حال پیشرفت است و در نتیجه، کرایسلر روز به روز از آن در مدل‌های بیشتری استفاده می‌کند. رنگید یکی از بهترین موارد استفاده از آن تاکنون بوده است؛ سیستمی که انتقال قدرتی سریع و هوشمندانه دارد. از ویژگی‌های دیگر رنگید لیمیتد می‌توان به یک کابین ساکت و سطح بالا و یک سواری متعادل و نرم اشاره کرد.

2015 Jeep Renegade Interior
2015 Jeep Renegade Interior
2015 Jeep Renegade Interior
2015 Jeep Renegade Interior

2015 Jeep Renegade Interior
2015 Jeep Renegade Interior

در حالی که رِنِگید جدید عملکرد خوبی در جاده دارد، ولی سؤال اصلی اینجاست که این جیپ چگونه می‌تواند از پس مسیرهای سخت و ناهموار برآید؟ همان‌طور که در ادامه این بررسی مشخص شده، این خودرو، شرایط خوبی نیز در این مسیرها دارد و بهترین نمونه آن، مدل رنگید تریل‌هاوک است که در بالاترین سطح از سری رنگید قرار دارد. همانند برادر بزرگترش، چروکی، رنگید تریل‌هاوک چیزی بیشتر از «یک تریم بالاتر» است. این خودرو، از یک سری تجهیزات منحصر به‌ فرد استفاده می‌کند که شامل مواردی چون سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک «اکتیو درایو لاو» جیپ، یک دامنه تعلیق ۰/۸ اینچی در کنار فاصله ۸/۷ اینچی از زمین، تایرهای گودیر رنگلر بر روی چرخ‌های ۱۷ اینچی و هوک‌های یدک جلو و عقب با ظرفیت دو برابر وزن رنگید می‌شوند. به لطف دامنه تعلیق و تایرهای آفرود، رنگید تریل‌هاوک قادر است تا نسبت به برادر بزرگتر، چروکی تریل‌هاوک، شرایط بهتری در زمین‌های ناهموار داشته باشد. در نرم‌افزار جلو، رنگید تریل‌هاوک دارای یک حالت Rock در سیستم Selec-Terrain است. چیزی که جیپ از آن با نام «ترمز قفل دیفرانسیل» الکترونیکی یاد می‌کند. همچنین در این مدل، یک حالت 4-Low درنظر گرفته شده که از نسبت ۴/۷۱ دنده اول در گیربکس ۹ سرعته در ترکیب با نسبت دنده نهایی ۴/۳۳ تریل‌هاوک استفاده می‌کند تا جای حالت انتقال سرعت دوگانه معمولی را به خوبی پُر کند. با عملکرد اولین دنده به عنوان لاو-رنج در تریل‌هاوک، برنامه رنگید برای دنده دوم آغاز می‌شود. در همین حال، طبق گفته جیپ، اگر فشار پدال گاز بیشتر از ۸۰ درصد کاهش یابد، گیربکس دوباره به دنده اول برمی‌گردد.

2015 Jeep Renegade Limited
2015 Jeep Renegade Limited
2015 Jeep Renegade Limited
2015 Jeep Renegade Limited

2015 Jeep Renegade Limited
2015 Jeep Renegade Limited

با اینکه نگرانی‌های زیادی در مورد قابلیت‌های خارج از جاده رنگید وجود داشته است، ولی بررسی فنی این خودرو نشان داده که هنوز هم ویژگی‌های کلی این برند آفرود در آن وجود دارد. مسیر طی شده در این بررسی فنی شامل‌ زمین‌های سنگلاخ، خاکی، بستر رودخانه و مسیرهای شنی شیب‌دار بوده که برای نخستین بار از حالت Rock استفاده شده است؛ حالتی که در آن با استفاده از دیفرانسیل الکترونیکی، مقدار لغزش به حداقل می‌رسد و رنگید در حالت 4-Low قفل می‌شود. تریل‌هاوک شرایط بسیار خوبی را در این شرایط سخت از خود نشان داد. اولیه قلوه‌سنگ‌ها که اندازه‌ آنها به یک توپ فوتبال می‌رسید، مشکل چندانی ایجاد نکردند. همین‌ شرایط برای تپه‌های سنگی با شیب‌های زیاد برقرار بود. پس از این موانع، نوبت به زمین‌های خاک و لجنی رسید که رنگید با قدرت در آن به جلو حرکت می‌کرد. در پایان این بخش از بررسی، حالت چهارم از Selec-Terrain انتخاب شد. در حالی که Rock بهترین نمایش را در چنین شرایطی از خود نشان داد، حالت Sand شرایط جالب‌تری به‌خصوص‌ در هنگام عبور از زمین‌های شل داشت و به رنگید اجازه می‌داد که همانند یک اتومبیل رالی، دُم خود را آویزان کند.


قیمت‌گذاری رنگید بر اساس حضور رقبایی مانند نیسان جوک، کیا سول، شورولت ترکس و مینی کانتری‌من صورت گرفته است. شروع قیمت از ۱۸۹۹۰ دلار برای مدل پایه رنگید اسپورت دیفرانسیل جلو است و بیشترین قیمت مربوط به رنگید تریل‌هاوک به ارزش ۲۵ هزار و ۹۹۰ دلار است. تریم بعدی با عنوان رنگید لاتیتود از ۲۲۹۹۰ دلار برای مدل مولتی‌ایر دیفرانسیل جلو شروع می‌شود و رنگید لیمیتد با جهت‌گیری لوکس با موتور تایگرشارک و دیفرانسیل جلو با قیمت اولیه ۲۵۷۹۰ دلار عرضه می‌گردد. در همین حال، مدل‌هایی که برای این بررسی مورد استفاده قرار گرفته‌اند، شامل رنگید اسپورت 4×4 به ارزش ۲۴۰۷۵ دلار، رنگید تریل‌هاوک به ارزش ۳۳۳۳۵ دلار و رنگید لیمیتد 4×4 فول‌آپشن به ارزش ۳۴۱۷۵ دلار بوده‌اند.

2015 Jeep Renegade Trailhawk
2015 Jeep Renegade Trailhawk

نام رِنِگید شاید به عنوان یک «خیانتکار» مطرح باشد، ولی اگر برخورد اولیه با جیپ رِنِگید تنها یک چیز را ثابت کرده باشد، این است که این خودرو هنوز هم اصالت خود را به عنوان یک جیپ دارد و در همین حال، بازار گسترده‌تری را هدف قرار داده است.

مشخصات

  • قیمت پایه: ۱۸۹۹۰ دلار – ۲۶۹۹۰ دلار.
  • قیمت در تست: ۲۴۰۷۵ دلار (اسپورت)، ۳۳۳۳۵ دلار (تریل‌هاوک) و ۳۴۱۷۵ دلار (لیمیتد).
  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ متحرک، ۵ سرنشینه، ۴ در کراس‌اور.
  • موتور:
    • ۱/۴ لیتری توربو I-4 با قدرت ۱۶۰ اسب‌بخار و گشتاور ۲۴۹/۴۷ نیوتن‌متر.
    • ۲/۴ لیتری I-4 با قدرت ۱۸۰ اسب‌بخار و گشتاور ۲۳۷/۲۷ نیوتن‌متر.
  • گیربکس: ۶ سرعته دستی، ۹ سرعته اتوماتیک.
  • ابعاد:
    • فاصله محوری: ۲/۵۷ متر.
    • طول: ۴/۲۳۲ متر.
    • عرض: ۲/۰۲۲ متر.
    • ارتفاع: ۱/۶۸۹ متر.
    • وزن کلی (تخمین): ۱۳۶۱ – ۱۶۳۳ کیلوگرم.
  • شتاب صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت (تخمین): ۸ – ۸/۶ ثانیه .
  • مصرف سوخت: هنوز رسماً اعلام نشده است.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

53 دیدگاه

    1. تصویر پروفایل 4MATIC
      4MATIC
      سوابق: (1057 دیدگاه) ,

      اصلا ازش خوشم نیومد اصالت یه جیپ رو نداره
      البته در حد قیمتش خیلی هم بد نیست

      پاسخ
        1. تصویر پروفایل 4MATIC
          4MATIC
          سوابق: (1057 دیدگاه) ,

          نه هنوز فعلا اگهیشون کردم فکر کنم تاقبل عید رد بشن

      1. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
        Reza :: Deutschland :: Mercedes
        سوابق: (2173 دیدگاه) ,

        متاسفانه توی ایران همه جیپ رو با رنگلر های سال های دور میشناسن و این طرحا ها به عنوان جیپ برای ملت غریبه ست!!!
        من اصالت جیپ رو تو چراغای گرد و اون جلو پنجره خاص میبینم
        جیپ همچنان جیپ است…

        پاسخ
        1. ali
          سوابق: (1 دیدگاه) ,

          تو ایران میشه این مدل یا رنگلر رو خرید???:

      2. سجاد
        سوابق: (64 دیدگاه) ,

        اصالت جیپ خارج از جاده و پشت فرمونش باید قضاوت کرد . . .
        نه با دیدن عکسهایی که تو جاده باهاش گرفتن!

        پاسخ
    2. حسین
      سوابق: (31 دیدگاه) ,

      سلام دوستان توجه کنید
      افرادی که بازی اندروید فروت کرفت رو دارند با ورود به قبیله پدال بیاید با هم پیشرفت کنیم
      زنده باد پدال
      پدال
      پدال پدال
      پدال پدال
      پدال

      پاسخ
      1. VENENO
        سوابق: (54 دیدگاه) ,

        از من میشنوی این بازیو کلا بیخیال شو
        به عنوان کسی ک 6 ماه روش وقت گذاشته دارم میگم

        پاسخ
  1. hamed
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    طراحی خارجی وداخلی به عنوان یک ماشین افرود خوبه واحتمالا قابلیت های افرودی خوبی هم مثل برادرای بزرگترش خواهد داشت از رینگ های اسپرتشم خوشم میاد.باتشکر

    پاسخ
  2. تصویر پروفایل TerraByte
    TerraByte
    سوابق: (116 دیدگاه) ,

    حیف که اهل آفرود نیستم و خیلی از شهر نمیرم بیرون وگرنه حتما یکیشو میخریدم 😀

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل نوید
      نوید
      سوابق: (1525 دیدگاه) ,

      نگران نباش شما هم در آینده نزدیک به آفرود علاقه مند خواهید شد!!!!!!!!!!!!

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل RETOLEX
        RETOLEX
        سوابق: (1407 دیدگاه) ,

        هر کی که هم صحبت نوید بشه
        بعد از چند وقت عاشق suv و افرود میشه

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل نوید
          نوید
          سوابق: (1525 دیدگاه) ,

          خیلی ممنون
          شما لطف داری
          ولی انگار. شما قبل از صحبت
          اومدی سمت آفرود
          اینو از رو آواتارت میگم

        1. تصویر پروفایل نوید
          نوید
          سوابق: (1525 دیدگاه) ,

          چشم حتما
          بعدا یه حرکت اصاصی میزنم
          همه رو میکشونم اینور
          ولی خیلی خوبه که شما پتانسیلشو داری
          و
          خودت میخوای

  3. تصویر پروفایل فریا
    فریا
    سوابق: (687 دیدگاه) ,

    خیــلی وقت بود منتظر بودم تست بــشه . واقعا جیپ بازم گل کاشت .

    عـــاشقتم ♥ ♥ O||||||||O

    احتمالا توی مناطق آزاد هم فروش خوبی داشته باشه .

    پاسخ
  4. احسان
    سوابق: (46 دیدگاه) ,

    طراحی داخلیش شهری و ژیگوله به ماشین آفرود نمیخوره ولی طراحی خارجیش مدرن و به روزه…من جیپ رانگلرو برای یه آفرود سخت ترجیح میدم !!

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل نوید
    نوید
    سوابق: (1525 دیدگاه) ,

    ولی کلا خیلی (به خیلی توجه کنید) مثل بقیه ی جیپ ها مردانه نیست

    پاسخ
    1. Maysam..LaFerrari
      سوابق: (215 دیدگاه) ,

      یکم لطیف تر شده ولی هنوزم مردونست… نمیدونم شایدم نباشه اصلا به من چه که مردونست یا نه!!! بچه ها این واقعا مردونست؟؟؟ مردونه نیست؟ زنونست؟!!! پسرونست؟ دخترونست؟!! بچگانست؟! شایدم اصلا هیچی نیست!!! شاید همه کارست…(باور کنید من دیوانه نیستم!!!)

      پاسخ
        1. تصویر پروفایل نوید
          نوید
          سوابق: (1525 دیدگاه) ,

          بله رنگ که خیلی اثر داره
          ولی من نسبی گفتم
          نسبت به جیپ … و … و ……………………..

  6. خاوری
    سوابق: (1104 دیدگاه) ,

    شاسی بلند محبوب من 🙂 جیپ رنگید

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل TerraByte
      TerraByte
      سوابق: (116 دیدگاه) ,

      اینم لینک خودروی محبوب من ( البته باتوجه به بازار ایران و جیب بنده 😀 )

      http://www.aparat.com/v/UAhsI

      اصلا هر وقت این کلیپ رو میبینم بغض گلومو میگیره 😐

      پاسخ
  7. tadano
    سوابق: (159 دیدگاه) ,

    ای کاش تمام خیانتکارا عین این زبون بسته بودن .

    پاسخ
  8. حمیدرضا
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    سلام دوستان این تو بازار عرضه شده…وارد بازار شده؟؟؟

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل Amirhossein
    Amirhossein
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    قیمت پایه فقط 18هزار دلار خدایا خودت مارو نجات بده
    جیپ از نظر کیفیت و استحکام همیشه عالی بوده ،یادم نمیره تو منظقه آزاد ارس هیچ ماشینی حتی مرسدس هم نمیتونست به پای گرند چروکی SRT8 برسه ،شتابی که داره فراتر از انتظاره
    زنده باد جیپ

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل RETOLEX
    RETOLEX
    سوابق: (1407 دیدگاه) ,

    قیمت واقعا خوبی داره
    اینکه در کجا تولید میشه مهم نیست خیلی از کمپانی ها اینطور هستن شاید قیافش برای یه جیپ خوب نیست
    مثل بقیه جیپ ها ابهت نداره
    خداییش موتور خوبی هم نداره
    اینو بگم اسم جیپ برای این نیست
    اما صد در صد ماشین عالی و خوبی هست
    خب هر چی که باشه نمای جلوی یه جیپ رو داره

    پاسخ
  11. احسان
    سوابق: (46 دیدگاه) ,

    Terrabyte کلیپ 206 عاااالی بود کلی خندیدم…آقا دمت گرم

    پاسخ
  12. علی
    سوابق: (126 دیدگاه) ,

    ماشین افرود فقط بنز جی 63
    جیپ هم فقط
    گرند چروگی
    رانگلر
    والسلام

    پاسخ
  13. DAIMLER
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    پدربزرگم مدل 1988 رو داره با 500 هزار کیلومتر کارکرد آفرود…..
    خیلی خسته س ، خیلی….

    پاسخ
  14. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    من که عاشقشم . مخصوصا طراحیه داخلیش . خیلی عالیه . یک جیپ جمع و جور شهری .

    اما چراغای عقب میتونست بهتر باشه .

    پاسخ
  15. شلبى
    سوابق: (563 دیدگاه) ,

    طراحيه داخلش خيلى زيباست،بيرونش هم اصالت جيپ رو داره و جمع و جور و زيباست،فضاى خيلى خوبى براى سرنشينان تدارك ديده شده و اتاق جادارى داره، در كل خيلى دوست داشتنيه

    پاسخ
  16. جیپر
    سوابق: (96 دیدگاه) ,

    کاری به اینکه اسم جیپ روشه با موتور 1400 و 2400 ندارم…فقط چرا رنه گید؟؟؟ابروی چندین و چند ساله ی cj7 رو بردن…با قیافه و اندازه ی کوچیکش و موتورش به رنه گید نمیخوره کجاست رنه گید هشت سیلندر؟؟؟؟

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل فریا
      فریا
      سوابق: (687 دیدگاه) ,

      این نسل جانشین خلف نسل های قبلیه .

      توی یوتیوب ویدئوهای تست آفرودش رو ببینید توی یکی از تست ها راننده میگفت

      گرندچروکی هم حریفش نمیشه !

      پاسخ
  17. رهام
    سوابق: (32 دیدگاه) ,

    چرا اینقدر کلیدای به درد نخور اطراف کلید فلشرش داره !!!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.