بررسی جیپ رنگلر روبیکون نسخه هارد راک

برای کسانی که به دنبال ویژگی‌های آفرود در خودروی خود هستند، گزینه‌هایی مانند جیپ رنگلر، نیسان اکسترا، تویوتا فور رانر و مدل متوقف‌شده تویوتا FJ کروزر وجود داد. امّا برای کسانی که می‌خواهند یک تجربه خارج از جاده‌ای جدّی داشته باشند، مدل سطح بالای جیپ رنگلر روبیکون وجود دارد که دارای تمام امکانات و تجهیزات برای یک هیجان کامل آفرود است. جیپ روبیکون بر اساس مسیر ۲۲ مایلی روبیکون در سیرا نوادای امریکا نام‌گذاری شده است. جیپ روبیکون از چنین مسیرهایی به‌راحتی عبور می‌کند.

2015 Jeep Wrangler rubicon hard rock
2015 Jeep Wrangler rubicon hard rock

جیپ رنگلر روبیکون ۲ در هارد راک ادیشن مدل ۲۰۱۵ خودرویی است که در اینجا مورد بررسی قرار گرفته است. مدل ۲ در دارای فاصله محوری کوچک‌تری است و طول کلی، آن را تبدیل به خودرویی ایده‌آل برای مسیرهای باریک کرده است. درنتیجه خودرو می‌تواند از محوطه‌های سنگی عبور کرده و به مسیرهای خارج از دسترس وارد و خارج شود. این مدل روبیکون قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای در خارج از جاده دارد.

Jeep Wrangler Rubicon Rocks Star
Jeep Wrangler Rubicon Rocks Star

تازه‌های مدل ۲۰۱۵

سیستم استریوی استاندارد رنگلر در حال حاضر صاحب ۸ اسپیکر شده است. این در حالی است که سیستم صوتی آپشن آلپاین با ۹ اسپیکر در مدل روبیکون به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود. جیپ همچنین در این مدل از یک کیت ابزار Torx برای برداشتن درها و سقف استفاده کرده است. با این که روبیکون هارد راک ادیشن به‌تازگی معرفی شده، ولی این در واقع، مدل روبیکون X با اضافه شدن سیستم صوتی آلپاین است.

2015 Jeep Wrangler rubicon hard rock
2015 Jeep Wrangler rubicon hard rock

تجهیزات و آپشن‌های روبیکون

جیپ رنگلر روبیکون مدل ۲۰۱۵ با قیمت ۳۱۵۹۵ دلار با چرخ‌های ویژه ۱۷ اینچی، تایرهای آفرود ۳۲ اینچی، محور جلوی مخصوص کارهای سنگین Dana 44، نسبت کوچک‌تر 4.10 برای محور عقب، یک جعبه انتقال ارتقا یافته با نسبت کرال کمتر، دیفرانسیل الکترونیکی قفل‌شونده جلو و عقب، میله مانع نوسان جلو با کنترل الکترونیکی، ریل‌های ویژه عبور از روی سنگ‌ها (rock rails)، نوربالای خودکار و عایق‌کاری زیر کاپوت، برای یک رانندگی آفرود واقعی کاملاً آماده است. در داخل کابین نیز یک فرمان و دکمه شیفت با پوشش چرمی داریم؛ به‌علاوه، یک درگاه ۱۱۵ ولتی، طراحی روشن داخلی و رادیوی ماهواره‌ای.

2015 Jeep Wrangler rubicon hard rock
2015 Jeep Wrangler rubicon hard rock

نسخه «هارد راک» برای روبیکون، مبلغی به اندازه ۵۴۰۰ دلار هزینه دارد که در آن، مواردی مانند چرخ‌های طرحی مشکی نیمه صیقلی و ۱۷ اینچی، تریم بدنه مشکی، کاپوت گنبدی خودکار، ریل‌های سنگی عریض‌تر، طراحی چرم داخلی مشکی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، یک مجموعه عقربه‌های منحصر به فرد و سیستم استریوی آلپاین اضافه می‌شود. این مدل، همچنین از سپرهای فولادی جلو و عقب، گرم‌کن خودکار آینه‌ها، ورودی بدون کلید و سایه عمیق پنجره‌ها بهره می‌برد. در همین حال، روبیکون تست‌شده با یک سقف هارد تاپ سه‌قطعه‌ای با امکان برداشتن کامل به قیمت ۵۹۵ دلار و برف‌پاک‌کن و سیستم ضدّ یخ عقب نیز همراه بوده است. مبلغ کلی خودروی تست به ۳۹ هزار و ۲۲۵ دلار رسیده که این مبلغ شامل هزینه تحویل نیز می‌شده است.

2015 Jeep Wrangler rubicon hard rock
2015 Jeep Wrangler rubicon hard rock

ویژگی‌های داخلی

در حالی که جیپ رنگلر روبیکون دارای قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای در خارج از جاده است، درون «هارد راک ادیشن» نیز امکانات زیادی برای راحتی بیشتر شما تدارک دیده شده است. خودروی تست با صندلی‌های طرح مشکی همراه با گرم‌کن، فرمان پوشیده از چرم و دارای کنترل‌های سیستم صوتی و سیستم هوشمند گرم‌کن آینه‌ها همراه بوده است. در واقع، طرح‌های نقره‌ای و روزنه‌دار در داخل کابین روبیکون، فضای ساده و خاصی را برای این خودرو ایجاد کرده‌اند.

Jeep Wrangler Rubicon Rocks Star Interior
Jeep Wrangler Rubicon Rocks Star Interior

از طرف دیگر، کابین روبیکون بیشتر مملو از امکانات کاربردی است. داشبورد از ارتفاع مناسبی برخوردار است و کابین نشانه‌هایی از دورانی در خود دارد که «جیپ» تنها سازنده آفرود واقعی در آن به شمار می‌رفته است. امّا اگر کمی بالاتر را نگاه کنید، مشاهده می‌کنید که در یک جیپ رنگلر نسل جدید نشسته‌اید. در همین حال، مدل «روبیکون» با آپشن هارد تاپی عرضه می‌شود که جایگزین سقف نرم (Soft Top) استاندارد شده است. سقف هارد تاپ دارای پنل‌های طرح T و جداشدنی در بالای صندلی‌های جلو است و گزینه مناسبی برای زمان‌هایی است که نمی‌خواهید بدون سقف رانندگی کنید. در غیر این با استفاده کیت ابزار جدید Torx می‌توانید تمام قسمت‌های هارد تاپ را بردارید.

2015 Jeep Wrangler rubicon hard rock
2015 Jeep Wrangler rubicon hard rock

روبیکون ۲ در دارای صندلی‌های بزرگی در عقب است و برای مسافرت کوتاه دو بزرگسال در عقب مناسب است. در همین حال، این خودرو برای دو نفر که وسایلشان را روی صندلی‌های عقب می‌گذارند و برای یک گردش آخر هفته می‌روند، بسیار مناسب می‌باشد. پشت صندلی‌های عقب رنگلر، فضای محدودی برای حمل وسایل وجود دارد؛ یعنی فقط ۳۶۲ لیتر. البته اگر صندلی‌های عقب جمع شوند، این فضا به ۱/۵۸ مترمکعب می‌رسد. از نکات دیگری که در اینجا باید به آن اشاره کرد، این است که هنگامی که سقف بالا در جای خود قرار گرفته، رفتن به صندلی‌های عقب برای بزرگسالان مشکل است. وقتی این سقف باز باشد، جابجایی مسافران در عقب هم راحت‌تر خواهد بود. در همین حال، روبیکون دارای یک نسخه «آنلیمیتد» چهار درد است که گزینه مناسبی برای کسانی است که نیاز به فضای بیشتری برای حمل وسایل و سرنشین دارند.

jeep-wrangler-rubicon-interior
2015 Jeep Wrangler rubicon Interior

مشخصات موتور و مصرف سوخت

رنگلر ۲۰۱۵ برای پیشرانه از یک موتور ۳/۶ لیتری V6 استفاده می‌کند که برای ۲۸۵ اسب‌بخار و گشتاوری به اندازه ۳۵۲/۵ نیوتن‌متر به همراه دارد. سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک دارای نسبت‌های دنده‌های بالا و پایین بوده و روبیکون نی با نسبت دنده کوتاه منحصر به فرد عرضه می‌شود که برای استفاده خارج از جاده‌ای بسیار مناسب است. موتور V6 در کنار یک گیربکس ۶ دنده دستی و یک دستیار استارت سراشیبی (hill start) به صورت استاندارد استفاده شده است. این در حالی است که یک سیستم گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته به صورت آپشن در دسترس قرار دارد. برآورد مصرف سوخت این خودرو برای مدل ۲ در به میزان ۱۳/۸ لیتر در شهر، ۱۱/۲ لیتر در جاده و ۱۳/۱ لیتر به صورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

2015 Jeep Wrangler rubicon hard rock
2015 Jeep Wrangler rubicon hard rock

دینامیک رانندگی

جیپ رنگلر روبیکون ۲ در یک خودروی خاص است و برای کسانی طراحی شده که می‌خواهند یک خودروی آفرود واقعی داشته باشند. کسی این خودرو را برای کیفیت سواری‌اش نمی‌خرد؛ چرا که این خودرو سطح نویز بالایی در جاده و دارد و اگر به آن عادت نداشته باشید، فاصله محور کوتاه آن می‌تواند در سرعت‌های بالا شرایط غیرمنتظره‌ای ایجاد کند.

2015 Jeep Wrangler rubicon hard rock
2015 Jeep Wrangler rubicon hard rock

به دلیل ارتفاع بالایی که از سطح زمین دارید، ممکن است در پیچ‌های کوهستانی با اندکی لغزش بدنه برخورد کنید. همچنین دنده‌های پایین گیربکس ۶ دنده با اندکی دردسر همراه هستند. ولی همچنان که از نشستن در پشت فرمان روبیکون می‌گذرد، لذت رانندگی با آن در فضاهای مختلف بیشتر می‌شود. موتور V6 در شرایط مختلف، همیشه قدرت لازم را تأمین می‌کند و در جاده‌های شهری نیز سرعت مناسبی ایجاد می‌کند. همچنین فاصله محوری کوتاه ۲ در به ما کمک می‌کند که مانورهای راحتی در ترافیک داشته باشیم.

2015 Jeep Wrangler rubicon hard rock
2015 Jeep Wrangler rubicon hard rock

2015 Jeep Wrangler rubicon hard rock
2015 Jeep Wrangler rubicon hard rock

نتیجه‌گیری

جیپ رنگلر روبیکون برای کسانی طراحی شده که می‌خواهند از محیط شهری تا جای ممکن فاصله بگیرند؛ یک وسیله نقلیه آماده که بدون هیچ‌گونه تنظیم اضافه‌ای، می‌تواند از تمام مسیرها عبور کند. در همین حال، نسخه «هارد راک» امکانات و شرایط لوکس بیشتری را برای علاقه‌مندان به آفرود فراهم می‌کند. البته استفاده از گزینه هارد تاپ برای ایمنی و راحتی بیشتر، به‌شدت توصیه می‌شود.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

28 دیدگاه

  1. AliZeus
    سوابق: (418 دیدگاه) ,

    ُطراحی داخلیش خیلی فراتر از انتظاریه که از این تیپ ماشینا میره…قشنگه

    پاسخ
    1. NA-NikandreosApotheon-NA
      سوابق: (126 دیدگاه) ,

      من عاشق خودروهای آفرودم و 3 مدلی که بیشتر از همه دوست دارم این جیپ و لندروور دیفندر و تویوتا FJ کروزر هست که دیفندر سرتر و خاص تر از همشونه.

      پاسخ
        1. CBR400
          سوابق: (584 دیدگاه) ,

          آقای hozhabr عجب لوگو توپی گذاشتی . ایول . من هم باهات موافقم . راستی یه لایک هم بهت دادم . نمیدونم تایید میشه یا نه . فقط جیپ .

      1. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
        Reza :: Deutschland :: Mercedes
        سوابق: (2174 دیدگاه) ,

        دیروز که از دانشگاه میومدم خونه یه اف جی دیدم
        کلی ادم سوارش بود
        فک کنم صاحبش باهاش تو جاده خاکی هم نرفته بود تا حالا!!!
        عین یه اس یو وی شهری باهاش برخورد میشد
        واقعا خیلی از ما واسه چیزی پول میدیم که هیچ کاربردی برامون نداره……

        پاسخ
  2. علي
    سوابق: (67 دیدگاه) ,

    ١۵ سال پیش ١ دونه ازین هندیاشا داشتیم ولی هر وقت خواستیم باش آفرود بریم چه برف چه شن و ماسه لعنتی ضایعمون می کرد ولی اون آمریکایی ا یا …اش عالیی بودن با موتور ۴ سیلندر از دیوار راست بالا میرفتن چه برسه ۶ آش

    پاسخ
  3. مصطفی
    سوابق: (214 دیدگاه) ,

    من عاشق این ماشینم
    یه رقیب عالی برای دیفندر
    رقابت بین این دو مطمئنا خیلی هیجان انگیزه
    دیفندر++++++++
    رانگلر——–

    پاسخ
  4. کافر مقدس
    سوابق: (498 دیدگاه) ,

    عکس یکی مونده ب آخر کمرمو شکوند!

    آه کوجایی پارس خودرو که تا همین 30-40سال پیش جیپ میزدی:(

    پاسخ
    1. سپهراد
      سوابق: (96 دیدگاه) ,

      البته اونا جیپ نبودن فقط بدنه ی جیپ داشتن…من صحرا دارم روش موتور میتسوبشی گالانته ولی انگار که همون موتور جیپه

      پاسخ
  5. ali
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    یک سوال..
    الان رکورد دار سرعت جهان بوگاتی ویرونه یا هنسی ونوم GT ؟

    پاسخ
    1. صادق
      سوابق: (2130 دیدگاه) ,

      درود
      آقا علی اگه اشتباه نکنم هنوز بوگاتی رکورد داره
      شرط رکورد زدن این بود که ماشین یه مسیر رو توی حالت رفت و برگشت طی کنه و میانگین سرعت رو حساب کنن و رکورد رو اعلام کنن

      هنسی فقط مسیر رفت رو طی کرده و درسته توی مسیر رفت رکورد بوگاتی رو شکسته ولی چون برگشت رو طی نکرده، رکوردش رسمی و ثبت شده نیست (تا اونجا که یادم میاد این بود)

      ارادت

      پاسخ
    1. تصویر پروفایل سعید
      سعید
      سوابق: (1481 دیدگاه) ,

      فکر میکردم قویتر از اینا باشه،740 اسب بخار قدرت و شتاب 2.8

      پاسخ
  6. تصویر پروفایل ALL CARS
    ALL CARS
    سوابق: (467 دیدگاه) ,

    هیچ چیزی نمیشه گفت …×××””” جز تحسین “””×××…
    من خیلی به آفرود علاقه ی نداشتم اما وقتی به اصرار دوستان به یک سفر یکروزه رفتم.نظرم کاملا عوض شد
    فوق العادست

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل ALL CARS
      ALL CARS
      سوابق: (467 دیدگاه) ,

      وهمچنین تشکر فراوون از مسعود انیس حسینی بخاطر انتخاب این موضوع برای بچه های پدال
      یاحداقل برای خودم
      چون خراب آفرود شدم
      فقط کافیه یکبار تجربش کنین

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل نوید
      نوید
      سوابق: (1525 دیدگاه) ,

      پس شما هم معتاد شدی
      میگه بسوزه پدر عاشقی
      البته این عشق نسبتا خیلی خوب و مفیده ولی …
      چی بگم؟
      از چی بگم؟
      پس یه نفر دیگه هم به اونایی که از درد من با خبرن اظاف شتبریک میگم

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل ALL CARS
        ALL CARS
        سوابق: (467 دیدگاه) ,

        کاملا درست میگی نوید عزیز
        ولی کمی خرجومخارجش بالاست اما ارزششوداره که بستگی به ماشینتون و انتخابتون تو مسیرآفرود که سبک باشه ویاسنگین هم داره

        پاسخ
  7. شهریار
    سوابق: (162 دیدگاه) ,

    و کار ما هم شده نگاه کردن و حسرت خوردن

    پاسخ
  8. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2213 دیدگاه) ,

    تو بازی GTA تو پایگاه ارتش از اینا پره.فقط بدیش اینه که توشون باشی راحت تیر می خوری

    پاسخ
  9. adel
    سوابق: (154 دیدگاه) ,

    یادش بخیر …. کوچیک که بودم یه جیب اسباب بازی مثل همین داشتم ….
    این ماشین رو خیلی دوست دارم….

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل RETOLEX
    RETOLEX
    سوابق: (1407 دیدگاه) ,

    جای دیفندر و اف جی و جی کلاس خالیه
    عاشقش هستم
    جای اقا نوید هم خالیه
    من همیشه رنگلر رو با دیفندر مقایسه میکنم چون جثه هاشون بیشتر شبیه هم هست و جی کلاس رو با اف جی
    کاش دوباره به ماشین های افرود اهمیت داده میشد

    پاسخ
  11. sara
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من یک سوال داشتم من یک جیپ رنگلر دارم مدل 2009 . الان بخاریش کار نمی کنه . همه ماشین رو هم تعمیرکاه باز کرده ولی نمی دونه چیه شما میتوانید راهنمایی کنید

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.