جیپ واگنییر بازخواهد گشت

یک سمبل پس از حدود 25 سال بازمی‌گردد

جیپ واگنییر و گرند واگنییر، SUVهای بزرگ و لوکسی بودند که یکی از نمادهای جیپ بشمار می‌روند. تولید این خودرو در سال 1963 آغازشده و تا سال 1991 ادامه داشت. به‌تازگی مدیرعامل جیپ «Mike Manley» اعلام کرده است که این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای احیای هر دو مدل واگنییر و گرند واگنییر است.

Jeep Wagoneer 1963
Jeep Wagoneer 1963

وی در رابطه با جزئیات این برنامه صحبتی نکرده است اما قرار است هر دو مدل بر اساس پلت فرم نسل آیندهٔ مدل گرند چروکی ساخته شوند. این خودروها ممکن است تا حدودی شبیه به کراس‌اوورها باشند اما انتظار می‌رود که با سه ردیف صندلی و با ظرفیت حمل 7 نفر ارائه شوند. منلی همچنین تأکید کرد که این دو مدل ازلحاظ ظاهری و ساختاری یکسان هستند اما واگنییر نسخه‌ای استاندارد و گرند واگنییر نمونه‌ای مجلل خواهد بود. او توضیح داد:

«نام واگنییر به لحاظ تاریخی نشان‌دهندهٔ اوج پریمیوم بودن برای یک جیپ در جهان است و ما با استفاده از نام واگنییر می‌توانیم تصوری از یک خودروی واقعاً پریمیوم را در ذهن مردم ایجاد کرده و با گرند واگنییر به سطحی بالاتر راه یابیم»

Jeep Wagoneer 1966
Jeep Wagoneer 1966

تولید این SUV لوکس در اوایل سال 2019 آغاز خواهد شد و هر دو مدل قرار است در کارخانهٔ Warren در میشیگان تولید شوند. این کارخانه در حال حاضر به تولید دوج رم 1500 می‌پردازد اما قرار است خط تولید این وانت در سال 2018 به کارخانهٔ دیگری انتقال یابد.

Jeep Wagoneer 1977
Jeep Wagoneer 1977

به نظر می‌رسد کرایسلر قصد دارد با جیپ واگنییر و گرند واگنییر به رقابت مستقیم با جمس یوکان دنالی، کادیلاک اسکالید و لینکلن نویگیتور بپردازد چراکه این سازنده در حال حاضر نماینده‌ای در کلاس SUVهای فول سایز لوکس ندارد. احتمالاً گرند واگنییر به‌عنوان مدلی کشیده‌تر و لوکس‌تر از واگنییر، با نسخه‌های کشیدهٔ نویگیتور و اسکالید یعنی نویگیتور L و اسکالید ESV به رقابت خواهد پرداخت.

Jeep Grand Wagoneer 1987
Jeep Grand Wagoneer 1987

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

17 دیدگاه

  1. ali
    سوابق: (1267 دیدگاه) ,

    فدات شم عزیزم ای اولین suv ساز دنیا
    تو رو خدا برگردون واگونییر رو که من یکی دیوووونشم از وقتی که یادم میاد
    این ماشین خیلی مرد به مولا (واگونییر)
    اولینsuv لوکس دنیاس که از 1963 تولیدش شروع شد

    پاسخ
    1. یو اس اس اینترپرایز
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      خیلی جذاب تعریف میکنی

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل Nima
    Nima
    سوابق: (791 دیدگاه) ,

    عالیه، واقعااااا عالى.
    یدونه گرند واگنییر توى ایران مدل 1990 آگهى شده بود 120 میلیون. فضاى کابینش خیلى لوکس و عالى. خود واگنییر هم که توى ایران دیگه همه میشناسن(اکثرا رنگ آبى) با توانایى آفرودى فوق العاده بالا. انقدر از بازگشتشون خوش حال شدم که حد نداره. اگر از بازگشت یه ماشین دیگه خوشحال بشم اون کادیلاک الدورادو هست.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3653 دیدگاه) ,

      آره من هنوز چشم انتظار الدورادو هستم. امیدوارم برگرده.

      پاسخ
  3. ali
    سوابق: (1267 دیدگاه) ,

    تاریخچه واگونییر رو میخوام خلاصه بگم
    در زمان بعد جنگ جهانی جیپ به شرکت کاییزر فروخته شد و در اون زمان جیپ یه مشکل بزرگ داشت اونم این بود که هر کاریشم میکردند یه ماشین نظامی بود ظاهرش برا همین تصمیم گرفتن یه مدل جدید عرضه کنن که استیشن واگن نام گرفت و از 1946 تا 1966 تولید شدش و تونست اون ظاهر نظامی رو در ذهن مردم تا حدودی کم رنگ کنه
    در 1963 جیپ تصمیم گرفت یه مدل لوکس بجای استیشن واگن مسن معرفی کنه که شد همین واگونییر جاودانه
    بعد ها کهamc جپ رو خرید به واگونییر پرو بال اضافی داد و به اوج رسوندش اونم با موتورهای 360 و 401 معرکه 8 سیلندردر کنار 6 سیلندرهای 258

    پاسخ
  4. sina
    سوابق: (38 دیدگاه) ,

    خبر خیلی خیلی خوبیه واسه اون دسته از کسایی مثل من که عاشق فضای 7نفره دوج دورانگو هستن ولی دوست دارن در کنارش قابلیتهای افرود گرند چروکی رو داشته باشن
    اگر واگنییر هم سایز دورانگو باشه (اون چیزی که من خیلی دوست دارم) و گرند واگنیر هم سایز اسکالید با توجه با خوش نامی جیپ توی افرود و جون سخنی این ماشینها خیلی خیلی بازار موفقی خواهن داشت.

    پاسخ
  5. Genius
    سوابق: (158 دیدگاه) ,

    جیب واگنیر که تو ایران باسم جیب آهو تولید میشد در کنار بلیزرهای دوست داشتنی اولین خودروهایی بودند که به ایرانیها معنی سواری با یک SUV را فهموندن و از بس حساب شده و مهندسی ساز بوده اند که هنوز که هنوزه وقتی اونها رو از نزدیک می بینی ناخودآگاه هوای off road به سرت میزنه!!البته در کنار تمام این محاسن این ماشین هم مثل دیگر محصول AMC که تو ایران خودمون تولید میشد یعنی آریا شاهین از مشکل شدید ترمز رنج میبرد.
    بحثهای فنی بجای خود اما وقتی تصور میکنی اگر اوضاع بر وفق مراد پیش میرفت الآن جنرال موتورز ایران تو چه جایگاهی بود و پارس خودروی فعلی کجا ایستاده لاجرم غم به آدمی هجوم می آورد…!

    پاسخ
    1. tv
      سوابق: (199 دیدگاه) ,

      مشکل ترمز تو اریا ( یا ای ام سی رامبلر) بخاطر نبود بوستر ترمز بود…
      ولی واگنیر از یه بوستر 5 پی اس آی استفاده میکنه که واقعا کارکرد خوبی داره ….

      پاسخ
  6. ali
    سوابق: (1267 دیدگاه) ,

    Genius عزیز دقیقا درست میگی از بچگی ماشین امریکایی ها رو دیونه وار دوست داشتم تا حالا به خصوص واگونییر و بلیزر رو و اینکه خیلی خوش قیافه و البته قلدر هستن
    اره اریا و شاهین این مشکلشون معروف بوده و فکر کنم بوستر ترمز هم ندارند ولی با تجربه ها میگن دوپا ترمز میگرفتی خوب جواب میداده

    پاسخ
  7. Archi KHAN
    سوابق: (1653 دیدگاه) ,

    خدایش همین جیپ آهوی های قدیمی با اینکه کلی پیر و خسته ان جوون میدن واسه آفرود
    دیگه جدیدش بیاد چی میشه …
    اما اگه بخواد یا اسکالید و … یا حتی دنالی رقابت کنه باید لوکس باشه !
    که این موجب بالا رفتن قیمته و این اصلا خوب نیست
    هر چند برای ما مردم فهیم (!) ایران هیچ فرقی نداره کُلِ این ماجرا …….

    پاسخ
  8. kamran
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    حیف که دیگه تو مناطق ازاد هم نمیشه دیدشون.به همین عکسها باید کفایت کرد

    پاسخ
  9. احمد باقری
    سوابق: (4276 دیدگاه) ,

    در زمان خودش غولی بود.

    پاسخ
  10. USA & JAPAN
    سوابق: (178 دیدگاه) ,

    خداییش خیلی حال کردم با بازگشتش

    پاسخ
  11. فقط آمریکایی
    سوابق: (62 دیدگاه) ,

    جیپ به معنای واقعی

    پاسخ
  12. ابراهیم
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    عالیه این ماشین. ماشین های امریکایی چیزی فراتر از ماشین های لوکس آلمانی و انگلیسی و ژاپنی و … هستن. اصالت دارن به تمام معنا.
    دوستان کانسپت این مدل جیپ رو با این نام Jeep Grand Wagoneer concept سرچ بزنید. مدل های زیبایی طراحی شده . حتما ببینید.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.