جیپ

خرس آتشین! معرفی جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک با قلب 707 اسبی هلکت

پس از چند سال انتظار سرانجام جیپ از مدل گرند چروکی ترک‌هاوک پیش از معرفی در نمایشگاه نیویورک رونمایی کرد و همان‌طور که انتظار می‌رفت خودروی فوق‌العاده‌ای است. همان‌گونه که پیش‌تر مشخص شده بود، نیروی این خرس آتشین توسط همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ معروف دوج تأمین می‌شود که در مدل‌های چلنجر و چارجر هلکت هم بکار رفته است؛ بنابراین گرند چروکی ترک‌هاوک هم مانند گربه‌های جهنمی ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۸۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد اما به لطف تجهیز به سامانهٔ چهارچرخ محرک، سریع‌تر از پسرعموهای سبک‌تر خود است.

jeep-grand-cherokee-trackha

بدین ترتیب جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک عنوان قوی‌ترین SUV دنیا را از بنتلی بنتایگا و مرسدس بنز G65 AMG گرفته و رسماً قدرتمندترین SUV دنیا محسوب می‌شود. به گفتهٔ جیپ، این سوپر SUV می‌تواند با وزن ۲.۴ تنی خود ظرف تنها ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست یافته و مسافت ۴۰۰ متر را هم در ۱۱.۶ ثانیه طی کند درحالی‌که می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند که آن‌را به سریع‌ترین SUV دنیا هم تبدیل می‌کند؛ اما جیپ به فکر توقف این غول وحشی هم بوده است به‌گونه‌ای که با استفاده از دیسک‌های ترمز ۱۵.۷ اینچی در جلو و ۱۳.۸ اینچی در عقب به همراه کالیپرهای برمبو شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب، ترک‌هاوک در مسافت ۳۵ متر از سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت متوقف می‌شود.

jeep-trackhawk-6

ظرفیت روغن پیشرانه در گرند چروکی ترک‌هاوک از ۷ لیتر در چارجر و چلنجر هلکت به ۸.۳ لیتر افزایش یافته است که موجب شده در ترک‌هاوک که همان ظرفیت بکسل ۳.۳ تنی گرند چروکی SRT8 همچنان حفظ شود. علاوه بر این، گیربکس هشت سرعتهٔ تورکلایفت مورداستفاده در برادران هلکت، در این SUV اصلاح شده و به یک حالت پیست مجهز شده است که زمان تعویض دنده را به ۱۶۰ میلی‌ثانیه کاهش می‌دهد. پیش‌ازاین شایعه شده بود که مهندسان گروه فیات-کرایسلر قصد دارند برای افزایش طول عمر قطعات سیستم چهارچرخ محرک جیپ، قدرت پیشرانهٔ هلکت را برای استفاده در گرند چروکی ترک‌هاوک کاهش دهند اما حالا مشخص شده که چنین چیزی صحت نداشته است.

jeep-trackhawk-5

همان‌طور که اشاره شد برای این خودرو تنها یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است که نیروی عظیم موتور را به هر چهارچرخ انتقال می‌دهد. سیستم چهارچرخ محرک نیز دارای کنترل الکترونیکی و دیفرانسیل لغزش محدود برای محور عقب است. این سیستم بسته به هر یک از حالات رانندگی می‌تواند گشتاور را بین چرخ‌های جلو و عقب تقسیم کند که شامل تقسیم جلو و عقب ۴۰ به ۶۰ در حالت اتوماتیک، ۵۰ به ۵۰ در حالت برف، ۶۰ به ۴۰ در حالت یدک‌کش، ۳۵ به ۶۵ در حالت اسپرت و ۳۰ به ۷۰ در حالت پیست می‌شود.

jeep-trackhawk-3

در ظاهر اما تمایز ترک‌هاوک از SRT8 سخت است که این حرکت تعجب‌آوری از سوی جیپ محسوب می‌شود. تنها شاخص‌های کلیدی که هویت این نسخهٔ قوی‌تر را نشان می‌دهند، ورودی‌های هوای جدید درون سپر و جلوپنجره که هوای بیشتری را به موتور می‌رسانند، حذف پروژکتورهای سنتی جلو، چهار سر اگزوز مشکی در عقب و نشان Trackhawk و Supercharged بر روی درِ صندوق بار و درهای جلو است. این SUV اسپرت همچنین به مجموعه‌ای از رینگ‌های جدید ۲۰ اینچی هم مجهز شده است. این رینگ‌ها در انواع آلومینیومی ریخته‌گری شده یا آلومینیومی فورج کاری شده هم قابل سفارش هستند که منجر به کاهش وزن ۵.۴ کیلوگرمی می‌شود.

jeep-trackhawk-4

به داخل ترک‌هاوک که نگاه کنیم بازهم تمامی ویژگی‌های یک گرند چروکی معمولی حفظ شده‌اند که شامل یک صفحه‌نمایش لمسی ۸.۴ اینچی با سیستم-اطلاعاتی-سرگرمی UConnect می‌شود که از اندروید اتو گوگل و کارپلی اپل هم پشتیبانی می‌کند؛ اما در حال حاضر این سیستم برای نظارت بر معیارهای عملکرد، پارامترهای منحصربه‌فردی را هم در منوی جدید Trackhawk به نمایش درمی‌آورد. صندلی‌ها نیز به‌صورت استاندارد با چرم ناپا پوشیده شده‌اند درحالی‌که یک پکیج داخلی سفارشی هم ارائه شده است که تمام کابین را با تریم مشکی یا به رنگ قرمز یاقوتی تیره پوشش می‌دهد.

jeep-grand-cherokee-trackhawk-8

اما علاوه بر این‌ها، یک حالت اختصاصی بنام Valet نیز در این ماشین تعبیه شده است که با انتخاب آن محدودیت قدرت و گشتاور را برمی‌دارد، لانچ کنترل را غیرفعال می‌کند، دنده یک را قفل می‌کند، ESC را در حالت کامل قرار می‌دهد، پدال‌های تعویض دندهٔ پشت فرمان را غیرفعال می‌کند و سرعت‌سنج را تا سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت درجه‌بندی می‌کند.

قیمت دقیق جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک هنوز اعلام نشده است اما به‌احتمال‌زیاد قیمت آن از حدود ۸۵ هزار دلار آغاز خواهد شد. رقبای این هیولای وحشی و آتشین آمریکایی نیز خودروهایی چون ب‌ام‌و X5 M، مرسدس بنز GLE63 AMG و پورشه کاین توربو S هستند که همگی از لحاظ قدرت در پس آن قرار می‌گیرند. فروش ترک‌هاوک در سه‌ماههٔ چهارم سال جاری در ایالات‌متحده آغاز خواهد شد.

jeep-trackhawk-2

 

با پوشش کامل جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۷ در پدال همراه شما هستیم

newyork-auto-show-2017-2

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. mohsen.b

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (73 ديدگاه)

    به نظرم این خودرو فروش بالایی نخواهد داشت چون مدل حال حاضر که نزدیک 500 اسب بخار قدرت داره به اندازه ی کافی قدرتمند هست-یکی از دلایل فروش پایین این مدل 700 اسبی مصرف سوخت بالا و استهلاک و خرج بالاش خواهد بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اشکان

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (106 ديدگاه)

      عزیز…کسی که تو آمریکا نزدیک 100 هزار دلار بابت نسخه فول این میده…به نظرت هزینه نگهداری براش معنی داره??!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حمید

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (29 ديدگاه)

      اصلا این مدل های پرفورمنس با هدف فروش بالا ساخته نمی شن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Kamran

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    وحشتناک قدرتمندِ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Madjid

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    85000 تا قیمت ، نسبت به رقبای آلمانیش حدود 30/000 تا ارزون تره.
    BMW X5 M حدود 99000 تا قیمت داره ، به نظر من X5 M ارزش 14000 دلار اضافه پرداخت رو داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. اشکان

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (106 ديدگاه)

    اگر آلمان ها شاسی بلندی با این توانایی و قدرت رو تولید کنن…قطعا با قیمت بالای 110 هزار تا میفروشن…البته مهندسی دقیق ژرمن ها قابل قیاس نیست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. چاھھ

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    دمش گرم اگر تو اروپا بخوای ھمچین عملکردى رو تجربه کنى باید پول ھنگفتى خرج کنى تا بنتایگا بخری که اونم عددى نیست آمریکایى به عموم مردم فرصته لذت بردن رو میده اروپاغى به ثروت مندا اگر میخاى لذت ببرید اکثرمون تو گروھ اولیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ونوم اف ۵

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      سرعترین و قدرتمندترین با مناسبترین قیمت کیفیتش هم که عالیه چرم ناپا و … برا خود من سرعت و قدرت و عملکرد فنی مهمتر از اپشن های بدون استفاده هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    دم جیپ گرم افرین
    خیلی وقته منتظرش بودم که انتظار تمام شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. omid622

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    بی صبرانه منتظرش بودم واقعا حرفی رو برای گفتن باقی نمی زاره با اون نیروگاهی که مثل فوران آتشفشان تمام رقبا رو می سوزونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Saied

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    خیلی عالیه فقط به شرطی که سر پیچ به چرخه با این سرعت و باعث نشه که سر نشینان عوض رسیدن به دره سقوط کنن.
    وگرنه مردم مریض نیستن که پول اضافی به ماشین هایه المانی بدن، مثلا هندلینگ این رو با کاین مقایسه کنن. ببینیم چی از اب در میاد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Hemichan

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (715 ديدگاه)

    داج دیمن آمد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. توحید

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (57 ديدگاه)

      840 اسب بخار 1044 نیوتون متر گشتاور!!?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. یاس ی

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1021 ديدگاه)

    خداییییییییااااااااااااااااااااا،،،
    این دیگه چه هیولاییه، آدم مطلب مربوطه را میخونه خوف برش میداره فکر کن وقتی کنارش باشی یا سوارش چی به سرت میاره !!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. علی آلمانی

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (58 ديدگاه)

    آقای saied این ماشین اگر هندلینگ خوبی نمیداشت تو آمریکا تو کلاس خودش پرفروش ترین نمیشد و لطفا بیهوده گیر ندید منم با اینکه طرفدار آلمانی ها هستم ولی باید منصفانه برخورد کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا