جیپ

رندرها و اطلاعاتی از نسل جدید جیپ رانگلر

هرچه که به زمان معرفی نسل جدید جیپ رانگلر نزدیک می‌شویم، اطلاعات بیشتری از آن به دست می‌آوریم. در این مطلب تمام اطلاعاتی که تاکنون از رانگلر جدید در دست داریم را بیان خواهیم کرد.

هنگام فکر کردن به یک SUV آفرودر، تقریباً به‌طورقطع اولین چیزی که به ذهن متبادر می‌شود جیپ رانگلر است. نسل فعلی این خودرو که با کد داخلی JK شناخته می‌شود، در حدود یک دهه است که در بازار حضور دارد. بااین‌حال رانگلر هنوز هم بسیار محبوب است به‌گونه‌ای که با فروش ماهانه حدود ۱۹ هزار دستگاه در ایالات‌متحده، تقریباً هم‌تراز خودروهایی چون فورد اکسپلورر و شورلت مالیبو قرار دارد. بعید است که این محبوبیت به این زودی‌ها افول کند بخصوص که نسل کاملاً جدید رانگلر با کد داخلی JL به‌زودی معرفی خواهد شد. این رندرهایی که در اینجا ملاحظه می‌کنید، احتمالاً بهترین پیش‌بینی از طراحی نسل جدید جیپ رانگلر هستند.

2018-jeep-wrangler-unlimited-rendering

ویژگی‌ها

مثل همیشه، جیپ رانگلر جدید همچنان یک SUV سنتی خواهد بود که توان مقابله با سخت‌ترین مسیرها را دارد. هرچند مهندسان جیپ برای نوسازی رانگلر بسیار تلاش کرده‌اند اما جیپ هرگز سرسختی و یا توانایی‌های آفرود نسل فعلی را قربانی نخواهد کرد؛ مانند نسل جدید فورد F150، بسیاری از قسمت‌های بدنهٔ نسل جدید رانگلر هم از آلومینیوم ساخته خواهد شد که موجب کاهش وزن جدی و درنتیجه کاهش مصرف سوخت آن می‌گردد. موفقیت استفاده از آلومینیوم در F150 بدون شک به استفاده از آن در رانگلر کمک کرده است زیرا این امر نشان داد که آلومینیوم می‌تواند دوام زیادی جهت استفاده در خودرویی خشن داشته باشد. یک سند که به بیرون درز کرده است نشان می‌دهد که جیپ برای درها و کاپوت رانگلر جدید از آلومینیوم استفاده کرده است درحالی‌که این احتمال وجود دارد که دیگر پانل‌های بدنه هم از مواد سبک‌وزن ساخته شده باشند.

2018-jeep-wrangler-unlimited-rendering3

طراحی

بسیاری از ویژگی‌های طراحی نسل فعلی رانگلر در نسل بعدی هم ادامه خواهند یافت. تصاویر جاسوسی نشان می‌دهند که این خودرو هنوز هم فرم جعبه‌ای شکلی داشته و از جلوپنجرهٔ معروف شیاردار جیپ برخوردار خواهد بود. البته این جلوپنجره منحنی‌تر از قبل شده و شیشهٔ جلو هم به‌اندازهٔ نسل فعلی عمودی نیست. این مورد به همراه دیگر تغییرات جزئیِ ظاهریِ رانگلر جدید، نه‌تنها به بهبود مصرف سوخت آن کمک می‌کنند بلکه موجب بهبود شتاب و صدای باد خواهند شد. به نظر می‌رسد در نسل جدید رانگلر همچنان شیشهٔ عقب به‌صورت مجزا به سمت بالا باز شده و درِ صندوق بار نیز به‌صورت افقی بازگردد؛ اما تاکنون فقط نسخه‌های چهاردر رانگلر جدید در حال آزمایش دیده شده‌اند که شاید این معنا را بدهد که جیپ در نسل جدید نسخه‌های دودر را تولید نخواهد کرد.

2018-jeep-wrangler-spy-photo6

با توجه به تصویری که چند وقت پیش از محصولات جیپ به بیرون درز کرد، مشخص شد که رانگلر جدید مجهز به چراغ‌های روشنایی در روز متشکل از نوار نازکی از LEDها خواهد بود که در گلگیرهای جلو نصب شده‌اند. همچنین چراغ‌های عقب هم طرح X شکلی خواهند داشت. علاوه بر این‌ها، احتمالاً رانگلر جدید از یک طرح سقف جدیدی برخوردار خواهد بود. در یک مدل که در مقر فیات-کرایسلر دیده شده است، یک سقف جدید سه‌تکه به چشم می‌خورد که شایعه شده برای اولین بار در نسل جدید رانگلر بکار گرفته خواهد شد. این سقف دارای بخش‌های کوچکی است که هر قسمت آن‌را می‌توان به‌صورت مجزا باز کرد.

داخل

جاسوسان صنعتی ما هنوز نتوانسته‌اند تصویری از داخل نسل جدید رانگلر بگیرند اما انتظار می‌رود که جیپ داخل رانگلر را هم کاملاً به‌روزرسانی کرده باشد. البته باید تا زمان رونمایی منتظر بمانیم تا بفهمیم که جیپ چگونه تعادل میان شخصیت خشن و زمخت بیرونی رانگلر با راحتی و مدرنی داخلی برقرار می‌کند و همچنین اینکه آیا ویژگی‌های خاص طراحی داخلی رانگلر مانند دستگیره بزرگ قسمت جلویی داشبورد سرنشین جلو همچنان وجود خواهد داشت یا نه.

2018-jeep-wrangler-spy-photo8

زیر کاپوت

نسخهٔ پایهٔ نسل آیندهٔ رانگلر به‌احتمال‌زیاد مجهز به نسخهٔ بروز شدهٔ موتور V6 فعلی خواهد بود که البته نیروی آن بجای گیربکس منسوخ‌شدهٔ پنج سرعته، توسط یک نمونهٔ هشت سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند. همچنین به‌احتمال‌زیاد انتظار دیدن یک موتور چهار سیلندر توربوشارژر را هم در زیر کاپوت رانگلر جدید داریم که احتمالاً حدود ۳۰۰ اسب بخار قدرت داشته و گزینهٔ مناسبی برای خریدارانی خواهد بود که به‌ صرفه‌جویی در پول بنزین اهمیت می‌دهند. علاوه بر این دو موتور، قرار است یک پیشرانهٔ توربودیزل هم به‌عنوان آپشن برای رانگلر ارائه گردد.

آیا نسخه‌های دیگری در راه است؟

علاوه بر پیشرانه‌های چهار سیلندر و دیزل، نسل جدید رانگلر به لطف تجهیز به قوای محرکهٔ هیبریدی، سبزتر از قبل خواهد شد. هرچند هنوز اطلاعت کمی از این نسخهٔ رانگلر در دست است اما احتمالاً هر دو نمونهٔ هیبریدی خفیف و هیبریدی کامل ارائه خواهند شد. البته این نمونه‌ها بیشتر مناسب کسانی هستند که برای مصارف روزانه از رانگلر استفاده کرده و کاهش مصرف سوخت را در نظر دارند وگرنه تصور برتری نسخهٔ هیبریدی بر قوای محرکهٔ سنتی در مسیرهای خشن و آفرود بسیار سخت است.

2018-jeep-wrangler-pickup-truck-rendering5

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار و انتشار شایعات فراوان، جیپ تصمیم به ساخت نسخهٔ وانت رانگلر گرفته است. با فضای بار بدون سقف، رانگلر، وانتی مناسب حرکت در مسیرهای بسیار سخت خواهد بود و در بخش وانت‌های متوسط با خودروهایی چون تویوتا تاکوما، شورلت کلرادو و جی‌ام‌سی کانیون به رقابت خواهد پرداخت. با توجه به تصاویر جاسوسی، وانت رانگلر نمونه‌ای دو کابین چهاردر خواهد بود که در پشت کابین، فضای بار کوچکی تعبیه شده است.

2018-jeep-wrangler-pickup-truck-rendering4

کی آن‌را خواهیم دید؟

انتظار می‌رود نسل آیندهٔ جیپ رانگلر سال آینده در اوهایو به تولید رسیده و به‌احتمال‌زیاد در سه‌ماههٔ دوم سال ۲۰۱۷ راهی نمایندگی‌های فروش گردد. این بدان معنا است که ما می‌توانیم رانگلر جدید را در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۷ که در ماه ژانویه (دی) برگزار می‌گردد، ببینیم. همچنین نسخهٔ وانت آن‌هم یک یا دو سال بعد معرفی خواهد شد. مدیر ارشد جیپ «مایک منلی» گفته است که وانت رانگلر تا سال ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ به بازار عرضه می‌گردد.

2018-jeep-wrangler-unlimited-rendering2

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. MehdiTurbo

    ۱۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1946 ديدگاه)

    عاشق این ماشینم قدیمی اما امروزی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elemento

      ۱۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      یک کلیپ در تلگرام بود که لاستیک های کمی بزرگتر روی رانگلر نصب کرده بودن
      نمیدونم موتورش تقویت شده بود یا نه
      ولی لامصب از دیوار راست میرفت بالا.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Daniel

    ۱۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (952 ديدگاه)

    ماشاا… هرکول… .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. KING 918

      ۱۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      هالک هم بش میخوره ….
      :-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Daniel

        ۱۹ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (952 ديدگاه)

        صد در هزار حرف شوما درست تره.
        به هرحال king918ای گفتن.
        پ چرا پادشاه اشتوتگارت رو حذف کردی؟
        باحال بود که!!!!!!
        … .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. فرشاد سجادیان

    ۱۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    کاش یه نسخه هم با چرخ زاپاس پنهان تولید کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ارمان

    ۲۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    اقا فرشاد گل حق داری اونجوری احتمالا بیشتر بفروشه اما انگار بگی کاش کریس رونالدو رو با دمپایی ابری بفرستن تو مسابقه یه چیزایی نباید تغییر کنن اون لاستیک زاپاس داره کلی از مشخصهای ماشینو فریاد میزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۲۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ای ول بهش.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا